ארה"ב טילטלה את ארגנטינה 77-111 / מנחם לס

ארה"ב זאת נבחרת כדורסל? מקסימום נבחרת אינדיבידואלים!

גועל נפש.

אני נשבע לכם שנבחרת ארה"ב היא אותה נבחרת מטומטמת שראיתי בבייג'ינג, בלונדון, ובאליפויות העולם:

  1. אין להם מושג מה לעשות ב-HALF COURT GAME
  2. הם כנראה אף פעם בחייהם לא שמעו על 'משחק קבוצתי'.
  3. לפחות 75% מהנקודות שלהם באות מ'אחד-על-אחד'.
  4. לא ראיתי יותר מ-3-4 פיק-אנד-רולים משך כל המשחק.
  5. 25% מהנקודות האחרות באות מחטיפות.

לא היתה כל שאלה שהארגנטינאים יותר חכמים, מאומנים יותר טוב, ומשחקים משחק הרבה יותר אינטיליגנטי ו-"אירופאי".

אתם יודעים מה? אלך יותר רחוק: לדעתי הורים ישראלים שרוצים שילדיהם ילמדו CORRECT BASKETBALL חייבים לאסור על ילדיהם לחזות במשחק של נבחרת ארה"ב!

אבל מה הבעייה? הבעייה היא שעם כל המשחק המגעיל שלהם, הם ניצחו את ארגנטינה הלילה בלאס ווגאס 74-111, ובאותו משחק מגעיל ומטומטם הם ינצחו את שאר העולם בהפרשים של 25-40.

זהו המשחק האמריקאי. לא מתאים לכם? חפשו משחקים אחרים שהם יותר 'קבוצתיים' ויותר 'אינטיליגנטים'. אין כאן כל ויכוח: המשחק האמריקאי מבוסס על כניסות וחטיפות. זה כל המשחק שלהם. וכן, זריקות ממרחקים גדולים לשלוש (שאמש מלבד דוראנט כולם נכשלו, ולמעשה הארגנטינאים לא נפלו בזאת מהאמריקאים. אבל המשחק האינדיבידואלי הוא לא כדי לצבור סטטיסטיקה אישית. זה פשוט הדבר הקל ביותר עבורם לעשות, אז למה לשבור את הראש ולהתעסק עם "תרגילים" כשכניסה אחת עושה את אותן שתי הנקודות?

אם אתם לא מאמינים לי שאין לאמריקאים מושג במשחק קבוצתי (בינינו? אני בטוח שיש להם מושג, ואילו היו צריכים היו משתמשים בו!), יש לי את הוידיאו של המשחק להוכחה שכל מה שיש להם זה משחק אינדיבידואלי (אבל של השחקנים והאתלטים הטובים בעולם):

(אגב, שימו לב למה שקרה בין הדקות 7 ו-4  האחרונות של המשחק כשקווין דוראנט נכנס לזון, והוא נראה שוב כפי שנראה באיסטנבול כשהוא לא מסוגל להחטיא)

מייק ששבסקי עלה עם קיירי אירוינג וקליי ת'ומפסון מאחור, קווין דוראנט בסמול, כרמלו אנטוני כפאור-פורוורד, ודמרכוס קאזינס בסנטר. הארגנטינאים עלו עם ניקולאס ברסינו וסקונדו קמפזו מאחור, מאנו ג'ינובלי בסמול, אנדרה נויוני בפאור, ולואי סקולה בסנטר. האמריקאי הטוב ביותר בחצי הראשון היה פול ג'ורג' עם 14 נק' ב-6 מ-9. החצי נגמר 33-56.

ברבע השלישי מייק ששבסקי ניסה כל מיני חמישיות, והרבע השלישי ניגמר בשוויון 24.

ברבע הרביעי ששבסקי ביקש מהקבוצה לסיים טוב, והם חיסלו את הארגנטינאים בחטיפות כדור, ובכמה דקות מהפנתאון של קווין דוראנט, השחקן האמריקאי הטוב ביותר.

קווין דוראנט קלע 23 ב-7 מ-12 ב-20:48 דק'. פול ג'ורג' סיים עם 18 ב-7 מ-11. כנראה שששבסקי ישאיר אותו עם החמישייה השנייה כי הוא מביא אוטוריטה וסלים, אלא אם כן הוא יחליט לשנות חמישיות כפי שעשה בלונדון. כרמלו אנטוני הוא הזאב הוותיק שסיים עם 17 ב-6 מ-12 כשרואים את נסיונו בכל תנועה. דמרכוס קאזינס קלע 14 ב-4 מ-6 וקטף 16 ריב'. קליי ת'ומפסון עדיין לא התרגל לשחק עם USA על חזהו וראו שהוא מתרגש והכדורים לא נכנסו. 3 מ-9 ל-9. גם קיירי אירוינג ניסה יותר מדי ולא נתן למשחק להגיע אליו, והוא סיים עם 9 ב3 מ-8. דיאדרה ג'ורדן סיים עם 6, וג'ימי באטלר נראה קצת מבולבל כשחקן ספסל וסתם עוד בורג במקום להיות חלק מחמישייה. הוא היה 1 מ-6 ל-2. אני מקווה שהוא ימצא את מקומו כחבר קבוצה כשהוא לא האלפא דוג שלה קבוצה.

קייל לורי קלע 2, ריימונד רין 3, דמאר דרוזן 4, והריסון בארנס 4, אבל ארבעת האחרונים שיחקו רק 10-12 דקות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
46 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
נתן גולד
נתן גולד
7 years ago

זה פשוט לא כוחות אין מה לעשות. אף נבחרת לא יכולה להתמודד עם האמריקאים כשהם מגיעים בפורמה כזאת. בעיניי העליונות המוחלטת של האמריקאים בכדורסל זה אחד החסרונות הגדולים של הכדורסל.

Berch
Berch
7 years ago

ששבסקי מאמן גדול. הוא יודע מה הכלים שיש לו ומשתמש בהם הכי טוב שאפשר 🙂

john
john
7 years ago
Reply to  Berch

אני עוקב אחרי ששבסקי הרבה שנים. לא ראיתי מעולם קבוצות שלו שמשחקות כדורסל עילאי. הx וo שלו תמיד היו פיהוק. הגדולה של ששבסקי הוא בגיוס ובהכנה מנטאלית.

שחקניו יוצאים חזקים בראש. בעלי אמונה חזקה בעצמם וקשוחים. אצל ששבסקי אין פרימדונות והוא לא רואה אף אחד ממטר. בגלל זה הכוכבים מעריצים אותו. מצד שני מירב בחירות הלוטרי שיצאו מדיוק לא מיצו את הפוטנציאל שלהם ב nba. כיכוב בדיוק רחוק מלהבטיח הצלחה במקצוענים. אבל מכיוון שבנבחרת אין מה לפתח מקצועית אז הקשיחות ההגנתית והביחדנס שנוצר מאוד עוזרים לחלק מהשחקנים כשהם חוזרים לקבוצותיהם אחרי קמפיין.

ברוך רובין
ברוך רובין
7 years ago
Reply to  john

למרות שמייק ששסבקי אחד המאמנים הגדולים בהיסטוריה של המכללות אני חושב שאבד עליו הכלח לפני מספר שנים , אני לא מסכים לגבי החלק האחרון( במיוחד בכל מה שקשור להגנה, וקשיחות הגנתית), כבר מספר רב של שנים ששבסקי מעמיד קבוצות הגנה חלשות ביותר בדיוק לעומת הפוטנציאל שיש לו, יתרה מכך למרות שהוא מקבל את הפרוספקטים והשחקנים הטובים ביותר במכללות התוצר שלו עלוב, בעבר הוא היה לוקח קבוצות ומנצח דרך הגנה ,משפר שחקנים שבלעדיו הסיכוי שיגיעו לNBA הוא אפסי (בדומה לגים באהיים שפשוט מדהים כל פעם מחדש).

john
john
7 years ago

זה יותר קשור לכמה שנים אחרונות שהוא נכנס חזק יותר לone and done ופחות לפיתוח. עדיין היסטורית הוא יצרן רול פליירס טוב מכוכבים. הכוכב היחיד של דיוק שהפך לסופרסטאר הוא גראנט היל. (אלטון ברנד וקרלוס בוזר הם כמעט). קיירי היה בדיוק אך נפצע ושיחק רק כמה משחקים בודדים.

ברוך רובין
ברוך רובין
7 years ago
Reply to  john

הכוכבים שהוא כביכול אמור לייצר הם מאכזבים בצורה יוצאת דופן הוא מקבל את כוכבי התיכונים הגדולים במדינה ומכין אותם בצורה מבישה לליגה ,הקבוצות שהוא מעמיד מהחומר שבבעלותו מאכזבות ביותר.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  john

היו (וישנם) מספיק שחקני דוק שהצטיינו (ומצטיינים) ב-NBA. אפילו הפוינט גארד של הנבחרת.

Smiley
Smiley
7 years ago
Reply to  מנחם לס

קיירי ארווינג היה פצוע ברוב השנה שלו בדיוק. אי אפשר להגיד שהוא ממש שיחק שם.
הטענה כל השנים כלפי שחקני דיוק שהם לא יוצאים מוכנים לNBA. אומנם היו כוכבים (כמו גרנט היל, לואל דנג) ושחקנים טובים (לייטנר, באטייה, בוזר, דאנליבי, ברנד, רדיק) אבל היו גם הרבה תותחי מכללות שלא הצליחו אם מכשרון (לנגדון, ג'ון שאייר, בובי הארלי, כריס דוהון, סת' קארי, ריברס הבן) או מפציעה (ג'ייסון ויליאמס).

רשימת פעילים: http://basketball.realgm.com/ncaa/conferences/Ivy-League/14/Duke/31/nba-players

ישנםרק כאלה שהזמן יגיד כמו וינסלו, פארקר ואוקאפור

john
john
7 years ago
Reply to  Smiley

הוא מייצר שחקני אופי מצויינים שרובם המוחלט שיחקו ומשחקים בקבוצות מצליחות. המשוואה היא פשוטה שחקן שהיה כוכב בדיוק ומגיע לבחירה גבוהה (נניח 1-10) סיכוייו להגיע קרוב לתקרה שלו נמוכים יותר ממאמנים אחרים. 2 דוגמאות של למה:

1. ג'אבארי פרקר – כוכב תיכונים מטורף ומדהים. שיחק בתיכון בעמדות 3/4. ששבסקי מיד שם אותו כ-4 כדי שינצל את המסה והאתלטיות שלו כדי להצטיין במשחק של חצי מרחק ופוסט אפ מול שחקני קולג' חלשים ונמוכים יותר. זה היה טוב לדיוק אבל רע מאוד להתפתחות השחקן. הוא היה חייב לשחק בין 2-3 ולעבוד על הקליעה מבחוץ. במקום שיהפוך לכרמלו של סירקיוז הוא הפך לגראנט היל לעניים כשסיגנון המשחק הזה כבר לא רלוונטי.

2. ג'אליל אוקפור. אני צפיתי בהרבה משחקים של אוקפור מהתיכון. הוא היה הסנטר הכי טוב שנראה ברמה הזו מאז שאק. החסרונות: הגנת פיק אנד רול ומגן פוסט (היה help defender טוב). שנה שלמה בדיוק והוא ב-ד-י-ו-ק אותו השחקן. לא שיפר כלום בין גילאי 18 ל-19.

דוגמא של קואץ' קאל? קארל טאוונס.

כישרון מאוד RAW. קארל טאונס שיחק בתיכון שחקן חוץ בין עמדות 3 ל4. קארל טאונס של קאל העלה מסת שריר מטורפת ושיחק פאוסט אפ עד שדימם. נכון שהוא קלע פחות בתחילת העונה אבל סיים את השנה עם משחק פוסט מעולה מבלי לאבד את הקליעה מבחוץ והחדירות היפות שאייפיינו אותו לפני. היום הוא יכול לנוע בין 4 ל5 ויכול לשחק בכל סגנון משחק

פאקו
Admin
7 years ago

אם זה לא שבור, אל תתקן.

john
john
7 years ago

לגבי ארגנטינה היא כבר לא בטופ העולמי. דור הזהב החד פעמי שהגיע לשיאו ב2004 לקראת הסוף. עדיין יפה לצפות בתיאום שלהם.

הנבחרות באוליפיאדה הזו חלשות יחסית ל2008 ו2012. הם מלאות כוכבים צעירים שעוד רחוקים משיאם. 2020 יהיה טורניר מעניין. ישחקו בו בתקווה וויגינס מורי סימונס טאונס פורזינגס חזוניה סאריץ׳ ועוד…

Smiley
Smiley
7 years ago
Reply to  john

לקנדים יש סיכוי. פורזינגיס הוא לטבי, ככה שהסיכויים שלו נמוכים מאוד (אלא אם כן יתחפס לנוביצקי כמו בנבחרת הגרמנית).
טאונס הוא דומיניקני, ככה שגם סיכויו נמוכים. הזוניה עם קרואטיה כנראה יהיה שם.

ספלאש
ספלאש
7 years ago
Reply to  john

ספרד תמיד טובה. אפילו בלי הגאסולים
רוביו-יול-רודי פרננדז-מירוטיץ-צ'אצו ובטח יש עוד

סומסום
סומסום
7 years ago

מצאתי את הנבחרת שתנצח אותה – ראסל, סטף, קוואי, לברון, אנתוני דיוויס. עם ספסל לא רע – כריס פול, הארדן, גריפין, דראמונד, לילארד…

לא יודע אם יש עוד נבחרת בעולם שתיקח ממנה חצי מהכוכבים שלה, והיא תעשה אותן תוצאות כאילו כלום. אפילו 4 הרכבים אפשר לקחת. עליונות בלתי נתפסת. לפחות עד שבהודו ובסין ייכנסו למשחק המוזר הזה עם הכדור הכתום. נבחרת צ'ינדיה למדליית זהב ב-2040.

קאטו החכם
קאטו החכם
7 years ago

האמת יצא לדוראנט תזמון מצויין עם המעבר לגולדן סטייט. קיץ בו הוא המנהיג והכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת באולימפיאדה – אין תרופה טובה יותר לשיקום המוניטין.

נתי
נתי
7 years ago

זאת הסיבה היחידה שהוא לא הבריז משם לדעתי

john
john
7 years ago
Reply to  נתי

הפכתם את דוראנט לאדם הציני בעולם. הוא לא הבריז משום טורניר. גם לאליפויות העולם הפחות זוהרות. תמיד שם ותמיד מופיע. הוא וכרמלו פטריותים אמיתיים.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
7 years ago
Reply to  john

בטח פטריוט אחריי כל עונה שהוא וכרמלו נכשלים בפלייאוף.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
7 years ago

כרמלו היה בפלייאוף בכלל? בשבילו זה חופשה על חשבון המדינה והכנה לעוד עונה גרועה בניקס.

יניב
יניב
7 years ago

ג'ינובילי אגדה. בגיל 36 עדיין משחק עבור הנבחרת. כל הכבוד לו

tripledouble
tripledouble
7 years ago

איפה היו השלשות האלה של דוראנט בפלייאוף??
בכל מקרה זה פשוט לא כוחות, דור הזהב של ארגנטינה וספרד כבר זקן ולא תהיה להם שום תחרות, יקרעו את כולם כמו באליפות העולם האחרונה כשהם באו בהרכב רביעי.

אפלטון
אפלטון
7 years ago

נבחרות גוש יוגוסלביה חייבות להתאחד כדי ליצור תחרות, הם היו נותנים פייט טוב לאמריקאים

john
john
7 years ago
Reply to  אפלטון

כיום גם כל יוגוסלביה יחד לא תרכיב נבחרת טובה מספרד ב2008. וגם הם רק התקרבו…

שמייקל
שמייקל
7 years ago
Reply to  אפלטון

אולי נבחרת אירופה….פארקר, גאסול בראד'רס, איבאקה, רודי גובר, דניס שרודר, נוביצקי, אנטטקומפו ויש סיכוי. אהה וכספי 🙂

שמייקל
שמייקל
7 years ago
Reply to  שמייקל

מה עם קנדה? הם משחקים? אמורה להיות להם נבחרת טובה, אספו את טריסטן תומפסון, וויגינס? צריכים להיות עוד שאני לא זוכר.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
7 years ago
Reply to  שמייקל

לא עלו מהטורניר נקדם אולימפי, בגלל שוייגינס ואונלינק לא שיחקו

Smiley
Smiley
7 years ago

לא בטוח שגם איתם הם היו עולים.הם פגשו את צרפת שגמר

אוהד ס"א
אוהד ס"א
7 years ago
Reply to  שמייקל

כבר שנים אין שום עניין במשחקים מערב – מזרח.
פשוט חיובים והטבעות
דווקא נבחרת ארה"ב נגד שאר העולם היה הופך את משחק האול-סטאר למשהו הרבה יותר משמעותי, שלא לדבר על השוק הבינלאומי האדיר.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
7 years ago

הייתה אי פעם קבוצה של דוראנט שלא שיחקה על בידודים?

Smiley
Smiley
7 years ago

מנחם, הסרטון ששמת לא עובד (לפחות אצלי) וזה נראה כמו אחד ממשחקי ההכנה ללונדון 2012 ולא המחשק המדובר.

https://www.youtube.com/watch?v=oHQ-07nxeFo

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  Smiley

הכנסתי שוב. עתה זה עובד

john
john
7 years ago

זה בגלל שהיה נאמן ונשאר 9 שנים בokc. הקבוצה שנולדה בחטא כשבנט הנוכל חטף לסיאטל קבוצה וכעת אוהדיה מטיפים לנאמנות. לקחו את הכישרון הכי גדול שיכלו לקבל וזרקו עליו מאמנים סוג ג. מקווה שלא מאוחר מידי להתחיל להשתנות.

john
john
7 years ago
Reply to  john

תגובה לרועי

רועי ויינברג
רועי ויינברג
7 years ago
Reply to  john

צודק, אבל הוא לא ישתנה במהירות.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
7 years ago
Reply to  john

מאמנים ושחקנים מסביב זה תירוץ של לוזרים.
לדוראנט היו מאמנים לא רעים בכלל ומסביב שחקנים שרחוקים מלהיות נטוליי כישרון.

Ghost Rider
Ghost Rider
7 years ago
Reply to  john

צודק, לא שיחקו בשבילו אף פעם.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
7 years ago

זה לא יהיה טיול בפארק עד כדי כך.
יהיו גם משחקים יותר צמודים

עגל
עגל
7 years ago

זה הכל תרגיל, הכי טוב הוא שהאמריקאים יתחילו לחשוב שהם הדרים טים ואז במאני טיים הם יחטפו
🙁

סולי
סולי
7 years ago

מנחם,אתה נותן משקל גדול מדי למשחקים הבינלאומיים- אין מה להשוות,זה לא אותה רמה, ובגלל זה אני גם לא מתלהב ש"דוראנט" נכנס ל"זון" בטורנירים כאלה…

רנדי אורטון
רנדי אורטון
7 years ago
Reply to  סולי

אין מה להיתלהב,כל נגר מהדי-ליג היה מצליח להוביל את הניבחרת הזאת לזהב קליל באולימפיאדה.
הרמה באירופה ירדה מאז,אין ניבחרת שמגיעה למדד שארנגטינה וספרד הגיעו בשיא.

Smiley
Smiley
7 years ago

בזמן אחת השביתות בNBA האמריקאים שלחו נבחרת משחקנים ששיחקו באירופה וזה נגמר בכי רע בשבילם.

דניאל
דניאל
7 years ago

מנחם, בתור מומחה להופס, מה לדעתך הסיבות המרכזיות להבדלי הרמות הגדולים?

מדוע לדעתך האמריקאים לא משכילים לאמץ את שיטות האימון המתקדמות מאירופה?

רנדי אורטון
רנדי אורטון
7 years ago
Reply to  דניאל

ארגנטינה פעם הייתה יכולה להיתמודד איתם כשלג'ינובילי היה שיער של רוק סטאר,היום הם כמו הפדחת שלו זקנים,גמורים ובלי עתיד.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  דניאל

כי הם לא צריכים

Smiley
Smiley
7 years ago
Reply to  דניאל

השיטה האירופאית באה לחפר על הנחיתות הפיזית והאתלטית. האמריקאיםבכמה רמות מעל כולם והמשחק זה חלק מהתרבות שלהםף במיוחד האפרו אמריקאים, כמו הכדורגל בברזיל, ככה שהם נולדים לתוך הכדורסל והשיטה האמריקאית רק מעצימה את היכולות שלהם.

הרי זה ברור שרק השיטה האמריקאית יכולה למצוא שחקנים ב-2.06 או 2.10 שמתנהגים כמו גארד (לברון ודוראנט ופול ג'ורג') כאשר באירופה כבר מזמן היו תוקעים אותם מתחת לסל כי הם גבוהים.

זאת גם הסיבה שבארץ אין אף גבוה שיודע להקפיץ

גור גולן
גור גולן
7 years ago

כמו משחק אולסטאר בשבילם