מה חדש בדטרויט? / מנחם לס

 

הנה הקבוצה ל-2016-17:

TEAM ROSTER
NO. NAME POS AGE HT WT COLLEGE 2016-2017 SALARY
50 Joel Anthony C 33 6-9 245 UNLV $2,500,000
12 Aron Baynes C 29 6-10 260 Washington State $6,500,000
22 Steve Blake PG 36 6-3 172 Maryland
17 Lorenzo Brown PG 25 6-5 189 North Carolina State $1,015,696
25 Reggie Bullock SF 25 6-7 205 North Carolina $2,255,644
5 Kentavious Caldwell-Pope SG 23 6-5 205 Georgia $3,678,319
0 Andre Drummond C 22 6-11 279 Connecticut $22,116,750
Henry Ellenson PF 19 6-11 245 Marquette $1,704,120
Michael Gbinije SG 24 6-7 200 Syracuse $650,000
34 Tobias Harris SF 24 6-9 235 Tennessee $17,200,000
6 Darrun Hilliard SF 23 6-6 205 Villanova $874,636
1 Reggie Jackson PG 26 6-3 208 Boston College $14,956,522
7 Stanley Johnson SF 20 6-7 245 Arizona $2,969,880
30 Jon Leuer PF 27 6-10 228 Wisconsin $10,991,957
Boban Marjanovic C 27 7-3 290 $7,000,000
13 Marcus Morris PF 26 6-9 235 Kansas $4,625,000
14 Ish Smith PG 28 6-0 175 Wake Forest $6,000,000
Coach: Stan Van Gundy

 

(קית' קורבין הוא איש דטרויט פיסטונס וותיק ואחד מאנשי הדטרויט נשיון האמינים. הוא דיווח לאחרונה על מצב הקבוצה. פוסט זה מבוסס על דיווחו.)

העונה עומדת להתחיל ונראה שדטרויט נמצאת בערך ב-75% הדרך לבניית קבוצה שהעיר תוכל להיות גאה בה.

מה חדש בקבוצה?

לקבוצה היתה בחירת דראפט מס' 18 והיא בחרה בהנרי אלנסון ממרקט. הוא היה ה-"BIG EAST FRESHMAN OF THE YEAR” וכפרשמן, שבר 8 שיאי מרקט לפרשמנים, וזה כולל ריבאונדים ונקודות, וזה באוניברסיטה שהיה לה פעם פרשמן אחר בשם דוויין ווייד.

לרוקי של דטרויט חתיכת גוף: 2.11 מ' ו-120 ק"ג. ז"א שיש לו את הממדים להיכנס לליגה ולהתמודד עם הגדולים מיד. הוא גם קבר העונה 30 שלשות, ויש לו זריקה מהקו בריאה לחלוטין לענק כמוהו – 76%!

לאוהדים שלנו אין מה לדאוג בקשר להתקפה שלו. ההגנה היא הבעייה. כמו רוה הענקים הלבנים, הוא אתלט פחות מממוצע ועדיין לא בטוחים כיצד הוא יסתדר במצ'אפס כשיש SWITCHES בסקרינס. ייקח לו זמן להסתגל, אבל בקולג' לא היה לו את אוסף המוחות שבראש מעייניו רק כושר גופני, חוזק, ומהירות, ומאחר והוא בעל קואורדינציה טובה, אין כמעט ספק שיצליחו לחוזקו, ולהפכו לייצור יותר אגרסיבי ודינמי. הוא כבר אמר שהוא יודע שהדבר שהוא חייב לשפר זה כוח ו-POWER והוא מוכן לכל כמות עבודה שיטילו עליו.

זה כבר סימן מצויין.

 

סטן ואן גנדי יוכל להשתמש בו גם כפאור פורוורד וגם כסנטר, שתי עמדות שהוא שיחק באותה הצלחה נדירה במרקט. ברור שבתחילה הוא יעלה מהספסל לספר OFFENSIVE SPARK לקבוצה שמדי פעם כשאנדרה דרמונט לא היה במיטבו, כל התקפתה נעצרה. אלנסון יהיה שחקן שיוכל להיכנס ולתת 'התקפה' באופן מיידי כי זאת כוס התה שלו.

הוא שחקן טוב מאד להיות מס' 4 לדרמונד אחרי שיתרגל למהירות ולכוח שבליגה.

דטרויט בחרה גם כמס' 49 את Michael Gbinije מסירקיוז. הוא שחקן עם אורך וזרועות פעילות מאד והוא יתפתח להיות "3 ו-D " טוב מאד לפי מה שנראה באימונים ובליגת הקיץ. הוא יהיה "3 ו-D מחליף מצויין לקנטביוס קלדוול-פופ.

אבל המטרה הגדולה של ואן גנדי הקיץ היתה לחתום את דרמונד לחוזה ארוך, וה-130 מיליון לחמש שנים עשו זאת. להבטיח שבן ה-22 הזה יישאר בפיסטון בחמש השנים הבאות הוא חוזה ביטוח שניתן לבנות עליו הרים וגבעות.

דבר נוסף שהושג היה החתמתו של איש סמית' לשלוש שנים עבור 18 מיליון להיות הפוינט גארד המחליף של רג'י ג'קסון. כפי שראינו בסוף העונה שעברה כשהוא שיחק בפילי, איש יכול לעשות זאת מצויין בצורת 14.7 נק' ו=7.5 אס' שהוא עשה בסיקסרס כששיחק PG פותח. הווה אומר שכשרג'י יוצא לנוח, לא תהיה כל ירידה ברמת מס' 1!

החולשה הידועה של של הפיסטונס היתה בבק-אפ – מחליף – לדרמונד בסנטר. ההחתמה של הענק Boban Marjanovic שבעונה שעברה שיחק בספארס, ולדעתי גרג פופוביץ' ניכשל בגדול כשלא השתמש בו יותר.

החתמתו תפתור לדטרויט את הבעייה של מחליף רציני לאנדרה דרמונד. בובן הוא מפלצת, אבל מפלצת עם ידיים רכות. הוא 2.20 אותנטי ושוקל 300 פאונדס (נא לחלק ב-2.2 לקבל בק"ג) עם עבודת רגליים טובה, ואינסטינקטים טובים מאד לענק כמוהו. הוא "מגן טבעת" מצויין ויכול להוות צמד-חמד מעולה עם דרמונד. יש לו רק שנת נסיון אחת בספארס, ועם כל הכבוד לפלח הוא עשה פאשלה גדולה שלא השתמש בו יותר ולא ניצל את הפוטנציאל הגדול שלו. או, כן, כמעט שכחתי: 76% מהקו!

ההחמה היחידה עם סימן שאלה היא ההחתמה של ג'ון ליאור ל-4 שנים עבור 42 מיליון. ג'ון הוא גבוה עדין המסוגל לקבור שלשות, אבל בפיניקס הוא שיחק מעט מאד ועדיין אין לדעת כיצד הוא בלהתלכלך תחת הסל. בפיניקס הוא שיחק 15 דקות למשחק וקלע בדיוק של 48% מהפארקט, הרביעי בטיבו בקבוצה. אז ייתכן שהוא יכול להיות מחליף טוב מאד למרכוס מוריס ב-PF, במיוחד כשצריכים "לפתוח" את הגנת היריב. זה ירשה גם לטוביאס האריס להישאר בעמדתו כסמול פורוורד, שהיא העמדה הטבעית שלו.

מה אגיד לכם? כל העסק שם מריח לי טוב.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. עשו פעולות מעולות בקיץ. אני הייתי מביא את מריו צ'למרס כרכז מחליף נוסף, כי איש סמית' הוא בגדול גרסה פחות טובה של רג'י ג'קסון. צריך גם פליימייקר קלאסי שידע להגן, ומריו הוא האיש.

    1. לדעתי דווקא סמית לעמדת הרכז המחליף במחיר הסביר שלו זו גניבה טובה, גם ההחתמה הנכונה של בובאן ולואר נותנת להם עומק מתחת לסל שהיה חסר, לא מכיר את הבחור שבחרו בבחירה המאוחרת , יכול להיות שבמהלך העונה יצטרכו לחפש מקסימום שחקן בעמדה 2.
      בגדול ואן גנדי ממשיך בבנייה הסולידית והנכונה שלו בשנתיים האחרונות.

  2. בובה של קבוצה.
    גם בשנה שעברה הם עשו סימנים של רוח הפיסטונס המפוארת
    אין שום סיבה שהשנה לא תהיה קפיצת מדרגה נוספת לעבר 4 הגדולות במזרח.

    לגבי בובאן, אין ספק שפופ לא השתמש בו מספיק.
    השחקן עם ממוצע הנקודות הטוב לדקה.

    הבעייה בגדלים הללו שהם לא שורדים הרבה זמן. אי אפשר להשתמש בהם הרבה דקות וכל פציעה זאת הפסקה לכמה חודשים ולפעמים סוף הקריירה.
    הספרס לא רצו להמר, בטח לא בסכומים האלה ובצדק מבחינתם.
    הלוואי ויצליח בדטרויט ויצליחו לגמור על הרגלים את החוזה שקיבל

  3. מנחם, זה מדהים שכם במרום גילך וניסיונך אתה עדיין לא מבין שהחלומות שלך כאוהד זה לא ממש המציאות בליגה…
    ואני משבר על גריפין. איך צחקתי

  4. תודה רבה

    נראה לי שאנחנו קצת עמוסים מקדימה, ביינס נתן אחלה עונה בתור מחליף ועכשיו נוספו בובאן וכל החייברלך החדשים האלה

  5. דוקטור
    כמה שפחות תמונות של מארינוביץ יותר טוב
    הרסת למומי את הסוף שבוע הבן אדם נראה כמו גרסה משופרת של פרנקלשטיין

  6. הפיסטונז שווים לפחות סיבוב שני במזרח. זו תהיה העונה הראשונה שבה הם רצים מההתחלה ביחד, עם קצת שריטות וטעימה מהפלייאוף. והקבוצה צעירה! מאוד. רג'י, קנטביוס, סטנלי ג'ונסון, ביחד עם הפרונט קורט המרשים מאוד – חכו חכו. כל קבוצה חוץ מהקאבס לא תגיע פייבוריטית ברורה אם בכלל.
    החיזוק הכי דחוף שעדיין נדרש? קליעות העונשין של דרה.

  7. אחת הקבוצות שעקבתי אחריהן בעונה שעברה ומאוד נהניתי, החוזק העיקרי שלהם היה חמישייה חזקה אבל כל פעם שהיו נכנסים המחליפים רמת המשחק ירדה משמעותית, וכיף לראות שהם לא נגעו בחמישייה אלא רק הוסיפו עומק לספסל.

    מה שקריטי לקבוצה הזאת הוא התקדמות השחקנים, החמישייה מורכבת משחקנים צעירים יחסית אם כי כבר די מנוסים, גיל ממוצע שנע בין 22-26 עם ניסיון של 3-5 שנים בליגה והגיע הזמן לקפיצה של כמה שחקנים בקבוצה הזאת.
    קודם כל הם יהיו חייבים קפיצה באחוזי ה3, מה שרוב הקבוצה הראתה בשלב הפלייאוף (חוץ מג'קסון שלא פגע) אבל יהיה מעניין לראות אם יוכלו להעלות את אחוזים גם לאורך עונה ולא רק לאורך 4 משחקים לא מייצגים.
    הספסל שלהם יקום וייפול על הצעירים, איש סמית' כנראה יביא נק' אס' ריצה ובלאגן, לא ברור כמה הגנה, והשאלה היא האם ג'ונסון יצליח לבצע קפיצה אחרי עונת רוקי טובה אבל הראה שהוא עדיין בוסר בהתקפה, ואיך ישתלבו שני הרוקיז שמוזכרים במאמר, את גבינג' ראיתי קצת והוא נראה באמת אחלה, את אלנסון לא ראיתי.
    אם השחקנים האלה יוכלו להביא את האקסטרה מהספסל כבר דטרויט במצב הרבה יותר טוב בלי קשר להאם נראה שיפור בחמישייה.

    וכמובן שיש את דראמונד שנראה האם ואן גנדי מצליח להפוך אותו למפלצת, הוא עדיין לא מספיק טוב ודומיננטי בהגנה, חייב להגן על הטבעת יותר טוב ואם הוא יוכל להוסיף מהלך או שניים טובים שיעבדו באופן קבוע בפוסט ועם החוק החדש נגד ההאק שיגן עליו טיפה אז הוא יוכל להפוך לגיים צ'יינג'ר

  8. צ׳ארלמרס חוזר מפציעה לא נעימה ו gmים מפחדים מאיך יחזור ממנה. אחרת היה נחטף מזמן.

    בגדול דיטרויט בכיוון הנכון אבל כרגע בנויה דומה מידי לבוסטון. רכז דומיננטי עם הכדור אבל לא עושה משחק ברמה גבוהה. ומיליון שחקנים טובים שנותנים עומק עד השחקן ה10-12. ההבדל בין הקבוצות זה דראמנד. מצד אחד מפלצת אבל במשחק פלייאוף כשהכוכב קולע מעונשין באחוז ששאקיל היה מתבייש בו זה פשוט לא יעבוד. בפלייאוף לא מטביעם על פרצוף של מגן כי המגן יוריד אותך וישלח לקו. אם יגיע ל55% מהעונשין לפחות לא יהיה נטל.

    האקס פאקטור הוא בעמדות 2 ו3. אם kcp וג׳ונסון לא נותנים קפיצה נוספת השנה זה ידאיג. אין קבוצה בשום קונפרנץ שיכולה לשרוד ללא קליעה רצינית מעמדות 2-3. אין שום סיבה מוצדקת שרג׳י ג׳קסון יזרוק הרבה כשלידו שני קליברים שמחכים להזדמניות. KCP אילו היה משחק עם לברון היה קולע 45-50% מהשלוש. הוא עד כדי כך מוכשר מחוץ לקשת. הוא צריך יותר הזדמנויות קאץ׳ אנד שוט. סטנלי ג׳ונסון הוא החלום הרטוב של כל מאמן וצריך לקלוע 12-15 נקודות לפחות. הוא חודר מצויין וצריך להגיע יותר לקו.

    בגדול מכיוון שכמה קבוצות מזרחיות השתפרו גם כן הם צריכים להגיע לכיוון ה6-7 במזרח.

    כרגע לי זה נראה כמו:
    קליבלנד
    טורונטו
    בוסטון
    אטלנטה
    אינדיאנה
    דיטרויט
    ניו יורק (אם רוז וכרמלו בריאים אז אולי יותר גבוה)
    מילווקי
    ———
    שיקגו
    שארלוט
    אורלנדו
    וושינגטון
    פילידלפיה
    מיאמי
    ברוקלין

    המזרח הכי חזק שאני זוכר מזה 15 שנה! רק ברוקלין עגלה כל השאר יכולים לעשות צרות

  9. תענוג של פוסט מנחם. מקווה בשביל הפיסטונס שלא יקרה להם מה שקרה למילווקי שנתנו עונה יפה וכשכולם חיכו לשיפור נוסף הם התרסקו. אולי השנה זו תהיה שארלוט.
    מתחת לקאבס הכל פתוח ויהיו 3-4 קבוצות שיאבקו על המקום השני כשאינדי, בוסטון וטורונטו נראות כרגע קצת יותר טובות מהאחרות.

    מסכים עם האשך לגבי ביינס, הוא נתן עונה יפה כמחליף של דראמונד ואני לא בטוח שבאמת היה צורך במריאנוביץ' למרות שאני מאמין במפלצת הסרבית ונראה אם ואן גנדי ידע להשתמש בו.
    לגבי לואר, הוא סטרץ' 4 קלאסי שאוהב לשחק יותר בחוץ מבפנים ואמור לפתוח את הרחבה לדראמונד ומריאנוביץ'. סטייל רשארד לואיס ליד האוורד שואן גנדי הריץ באורלנדו.

  10. עוד 5 שנים דראמונד יתחיל את השיא. הוא לגמרי שחקן לבנות עליו פרנצ'ייז. רק שיעזרו בסבלנות. אז גם לברון כבר יהיה מזמן לא רלוונטי. יש להם בסיס טוב. יעבדו נכון, ויהיו שנים רבות בטופ של המזרח. אני מאמין בעתיד שלהם הרבה יותר מאשר אורלנדו או מילווקי.

  11. צריך פוסט הימורים של תחילת עונה, מי השמיניה שתעשה פלייאוף במזרח.
    ניחוש מלא, אפילו בלי דירוג, יהיה קשה במיוחד.

    1. אני מוכן לתת את שלי.
      1. קליבלנד
      2. בוסטון
      3. טורונטו
      4. אטלנטה
      5. שארלוט
      6. אינדיאנה
      7. דטרויט
      8. הניקס (אני לא מאמין שאני אשכרה אומר את זה)

    2. כן: קליבלנד, אינדיאנה, בוסטון, דטרויט, טורונטו, אטלנטה, ניקס, בולס

      לא: אורלנדו, וושינגטון, שרלוט, מילווקי, פילדלפיה, מיאמי, ברוקלין

  12. לא נראה לכם מוגזם הכסף ששפכו במישיגן?
    מריאנוביץ' 21 ל3 עונות, לואר 42 ל4 שנים, סמית' (סטייה קלה מהנושא, בקבוצה מפסידה קל לנפח סטטיסטיקות כמו שלסטף קרי קל לקלוע שלשה)
    18.
    לדעתכם ואן גאנדי לא יצא פה קצת אהבל?

  13. תמיד כשראיתי אותו משחק, הרגיש לי שג'ון לואר ממש אנדרייטד.
    יש לו חוש מצויין לסקורינג, ובכללי פייטר לא קטן.
    שחקן שהייתי לוקח לכל קבוצה.

    השאלה הגדולה היא באמת עמדות 2-3, בעיקר 3.

    אני אוהב את מה שהם עושים.

    1. על פניו טוביאס האריס וסטנלי ג'ונסון אמורים להספיק אבל לפחות בינתיים אני לא ממש תופס מהאריס, הוא לא מספיק פיזי בהגנה ולא קולע מספיק טוב או מגוון בהתקפה

      1. קנטביוס ב-2, מוריס ב-3 (או סטנלי – הלברון-סטופר שלנו!), טוביאס ב-4. מסכים איתך שהאריס היה הכי פחות משכנע, בטח יחסית לציפיות. אבל בוא ניתן לו צ'אנס בעונה מסודרת אחרי שכבר הבין (אני מקווה) מה סטן רוצה ממנו. הסמול פורוורד והסנטר הן העמדות הכי מכוסות בפיסטונז, השוטינג-גארד תלוי מדי רק בכישרון הגדול של קולדוול-פופ.

  14. איש סמית' נתן עונה טובה מאוד שנה שעברה, גם ב]ליקנס וגם בסיקסרס, הבעיה שהם היו שתי קבוצות בנפילה ששחקן כמוהו מנפח מספרים ויש סימן שאלה גדול לגבי היכולת שלו בקבוצה שמכוונת רחוק בפלייאוף. החתמה טובה אם כי מדובר בהימור. הייתי מביא עוד רכז מחליף לידו. צ'אלמרס אופציה כמובן (כמו לשאר הקבוצות) אם כי אף אחד לא יודע באיזה כושר הוא לאחר הפציעהבאכילס.
    2. ג'ון לואר זה ניסיון לעשות תואם ראיין אנדרסון (בתקופה ששיחק ליד האוורד באורלנדו) ליד דראמונד.
    3. מארינוביץ' לא בנוי לNBA מבחינת מהירות, המשחק פשוט מהיר בשבילו והוא יכול לתרום מקסימום 2-3 דקות ברמת האתלטיות. שטות לחשוב שפופוביץ' לא השתמש בו מספיק, הוא פשוט טוב (ואף מצויין) לאירופה, לא למשחק המהיר בNBA.

    ואן גנדי מראה יכולת GM טובות ומעניינות. רק שילמד את דראמונד לקלוע מהקו ואת רג'י ג'קסון להאמין שהוא רכז ושלא יחשוב שהוא יכול להיות ווסטברוק.

  15. טעות של 180 מעלות בניתוח ההחתמה של בובאן.

    מחליף לדראמונד זו הבעיה האחרונה של דטרויט. הם החתימו בעונה שעברה את ביינס על חוזה נהדר והוא עשה עבודה מעולה.

    הסיבה שבובאן הוחתם הוא ניצול נכון של הזדמנות בחוקי השכר.

    לפיסטונז היה מקום לא מנוצל תחת התקרה, לסאן אנטוניו לא היתה אפשרות להחתים מחדש את בובאן מעבר לסכום מגוחך, וואן גנדי זיהה הזדמנות להשיג שחקן על חוזה מציאה, שחקן מוכשר שיכול להתאים ל"שיטת אורלנדו" שהוא מיישם בדטרויט, והוא ניצל אותה.

    בובאן יקבל הזדמנות להתמודד עם ביינס על תפקיד הסנטר המחליף, ולדעתי התכנית היא שהמפסיד בהתמודדות הזו יועבר בטרייד תמורת שוטינג גארד שיהיה מחליף ל KCP – שזו החולשה האמיתית של דטרויט.

    אני מאמין שהמחשבה של דטרויט היא שביינס ישאר כמחליף, אבל בובאן מספיק מוכשר כדי שיהיה לו לפחות סיכוי.
    אני עדיין חושב שהוא לא מסיים את העונה בדטרויט אם הסנטרים האחרים בריאים.

    לואר מתאים בול לשיטה ויפרח בה, סמית עקרונית לא ממש מתאים, אבל לואן גנדי יש הסטוריה טובה איתו, אז הוא יודע בדיוק מה הוא מקבל, ובסך הכל זה לא דבר רע להוסיף פליימייקר (ובכוונה לא כתבתי "רכז") לקבוצה שפשוט אין לה אף אחד כזה חוץ מרג'י.

    אוף סיזן נהדר לדטרויט. לדעתי 3-6 זה הטווח שלהם העונה והעתיד ורוד.

    ואגב, סטיב בלייק וג'ואל אנתוני לא בסגל שלהם.

  16. תודה מנחם. אחת הקבוצות המסקרנות בליגה, קבוצה עם שחקנים טובים בכל עמדה ועומק. בעיניי עדיין חסר להם עוד כוכב, אני לא יודע למה אבל יש להם מספיק נכסים בשביל להביא את ג׳ימי באטלר במידה והבולס יהיו מוכנים להעבירו. באטלר יתאים להם בצורה מושלמת, ביחד עם ג׳קסון דראמונד וכל השאר. טרייד של האריס ו-KCP/מרכוס מוריס בתוספת בחירת דרפאט יכול להיות מעניין מאוד בשביל שיקגו שתקבל מחליף לא רע לבאטלר ב-3 ומחליף לוויד כשהוא יסיים את החוזה שלו ויהיה בשלהי הקריירה.

  17. האמת שאי אפשר להתייחס לשום דבר שמנחם אומר כאל משהו ודאי אחרי שהשבוע הוא בפירוש שיקר לגבי הנתונים של ג׳יילן בראון כי זה פשוט התאים לו לכתבה.
    הוא פשוט בנאדם פח בצורה שהוא מתנסח ועונה לילדים שרושמים טור בפעם הראשונה בחייהם .

  18. דטרויט אחלה קבוצה, ואן גנדי עשה שם עבודה על הכיפאק. עדיין מחכה לעונת פריצה של דראמונד כסופרסטאר יציב שיתן תפוקה בכל משחק. המזרח השנה מעניין הרבה יותר מהמערב

  19. אבי
    מנחם לא שיקר, מנחם תרגם לא נכון את הנתונים שפורסמו בכתבה.
    במקור היה כתוב במפורש שמדובר בסטטיסטיקה ל- 3 משחקים (תבדוק אותי).
    יתכן שנשמט לו בתרגום. יתכן שלא שם לב.
    נדמה לי שכל הסגנון הזה של "שיקר", "פח" וכו' מיותר… לך ולכולם.
    אגב, לנושא הפוסט:
    אני אופטימי לגבי הבאד בויז.
    התחזקו נכון, כולם כבר עם ניסיון ועדיין צעירים.
    Kcp יכול לקחת אותם רחוק (מעבר לזה שהוא ביי פאר השחקן עם השם הכי מגניב בליגה).
    יכולים להגיע לגמר קונפרנס כבר השנה, אבל הפרוספקט האמיתי הוא גמר/אליפות עוד 3 שנים.
    (בתנאי שתנאי הקאפ נשארים דומים לעקרון של היום ואין איזו מהפכה)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט