אירועי דיומא: 21.7.2016 / רועי ווינברג

כדורגל:

אליפות אירופה עד גיל 19:

אליפות אירופה לנבחרות הנוער מגיעה לשלב חצי הגמר, והמשחקים הם:

13:00-אנגליה-איטליה (יורוספורט). משחק מעניין שיפגיש בין הראשונה מבית ב' והשנייה מבית א', כשלאנגליה יש שחקנים צעירים מבטיחים כמו איזייאה בראון ודומיניק סולנקה מצ'לסי ולאיטלקים יש הגנה חזקה שספגה 2 שערים בלבד עד כה, הכמות הנמוכה בטורניר. לאיטליה יש את פדריקו דימארקו, מגן שמאלי מצויין שהבקיע 2 מ-3 השערים האיטלקיים ועושה עבודה נפלאה בכל המגרש. זכרו את השם, למרות שהוא יודח הערב. אנגליה תנצח.

18:00-פורטוגל-צרפת (ללא שידור). פורטוגל סיימה ראשונה בבית א', צרפת שנייה בבית ב'. לצרפת יש התקפה חזקה שהבקיעה 8 שערים ב-3 משחקים, כולל חמישייה מרשימה על הולנד. ג'ין קווין אוגוסטין מפ.ס.ז' הבקיע בכל משחק של צרפת עד עכשיו והוא מלך שערי הטורניר ושאר שערי הטריקולור הגיעו מרגליו של קיליאן מבאפה ממונאקו, ששיחק העונה, בגיל 17, עם הקבוצה הבוגרת.

בפורטוגל יש קבוצה יחסית יציבה, שסיימה שני משחקים בתוצאת תיקו ומשחק אחד שלה נגמר ב-4-3 משוגע (לזכות הפורטוגזים) מול גרמניה. בשחזור של גמר היורו האחרון, לנבחרות בוגרות, הפורטוגזים יציגו הגנה חזקה וקבוצה מגובשת, ללא כוכבים יותר מדי גדולים (חשוב להזכיר את רנאטו סאנצ'ס בן ה-18 שהיה שחקן הרכב בנבחרת שזכתה באליפות אירופה מוקדם יותר החודש, ולא משחק בטורניר). הפעם, לתחושתי, נחזה בניצחון צרפתי.

מוקדמות הליגה האירופית:

משחקי הגומלין של הישראליות בסיבוב השני בליגה האירופאית הערב:

19:00-נומה קאליו נגד מכבי חיפה (תוצאת המשחק הראשון היא 1:1), המשחק ישודר בערוץ 20. אחרי תיקו מביך באיצטדיון העירוני של חיפה, הירוקים-לבנים יעשו הכל כדי להמשיך באירופה. לא בטוח שזה יספיק באסטוניה, מול קבוצה ששואפת לעשות את ההישג האירופאי הגדול בתולדותיה. יש לי תחושה שנחזה באכזבה ראשונה (ואולי אחרונה) של החבורה של רוני לוי העונה. נומה קאליו תעלה לשלב הבא.

19:30-בית"ר ירושלים נגד אומוניה ניקוסיה (0:1), המשחק ישודר בספורט 5. אחרי שבית"ר יצאה מהמשחק הראשון מול ניקוסיה, הקפריסאית מן הסתם, עם ניצחון 1-0 קטן, הקפריסאים ינסו להפוך את התוצאה כדי להגיע לשלב הבא. לשם כך יהיו שינויים בהרכב (למשל, אמיר עגייב ירד לספסל וחריסטופי, אחד משחקני ניקוסיה הטובים בשחוזר מפציעה, יפתח). אני מאמין שהשינויים ישפיעו לרעה, גם עקב כך שחוליית ההגנה שתשחק מול בית"ר תשחק בפעם הראשונה ביחד, וירושלים תשמור על היתרון מהמשחק הראשון בדרך לשלב הבא.

20:00-מכבי תל אביב נגד קאיראט אלמטי (1:1), ספורט 1. אחרי תיקו במשחק הראשון מכבי תנסה לנצח בשביל לעלות לשלב הבא, כשגם משחק נטול שערים (0-0) יספיק לה בשביל להגשים את המטרה הזאת. הקזחים, בהנהגת אנדריי ארשבין, ינסו להבקיע פה, מה שיכריח את מכבי להבקיע שני שערים בשביל לעלות לשלב הבא (או להשוות ואז לנצח בפנדלים). עם כל הכבוד לקאיראט, מכבי והניסיון האירופאי שלה עדיפים, ותל אביב תמשיך בדרך לשלב הבתים של הליגה האירופית.

 

 

אופנים / דוד "פאקו" סעדה:

טור דה פרנס:

קטע 17 של אתמול היה קטע טיפוס קשה באלפים השוויצרים.  בקטע, שהסתיים בשתי עליות קשות, זכה הרוסי אילנור זכארין מקבוצת קטיושה. הרוסי, שההתרסקות שלו בג'ירו הייתה אחד האירועים המפחידים ביותר במירוץ, הצליח להתגבר על החום הכבד והקצב המהיר במיוחד, כדי להגיע מותש לקו הסיום. את הפודיום בקטע, שגם בו קבוצת הבריחה פתחה פער גדול על הפלוטון, השלימו הקולומביאני ירלינסון פנטאנו (מנצח קטע 15) ומלך ההרים ראפאל מייקה הפולני. הפולני הגדיל מאד את יתרונו במאבק על החולצה המנוקדת, ולמעשה הבטיח את זכייתו בה. בגזרת ה-GC לא ראינו יותר מדי פעילות בפלוטון עד לשני הק"מ האחרונים, אך התקפה מאוחרת של ריצ'י פורט, אליו הצטרף כריס פרום, הותירה את רוב היריבים חסרי מענה. בעיקר מדובר על נאירו קינטאנה, שנראה רחוק מיכולתו במירוצים הקודמים, מה שגרם לו לאבד עוד כחצי דקה לפרום. גם השני בדירוג באוקה מולמה איבד אף מעט יותר זמן. כך שהמיקומים ב-GC לא השתנו, אך הפערים בו גדלו יותר (פרט לריצ'י פורט שהתקדם למקום השישי). כרגע זה נראה שצריך שיקרה משהו מאד יוצא דופן כדי למנוע מפרום את ההגנה על התואר. מארק קבנדיש הסתפק בארבע זכיותיו בקטעים בטור והחליט לא להתייצב לפתיחת הקטע.

קטע 18 (יורוספורט 15:15, ספורט 5 15:10) מסאלאנש ועד למז'ב הוא קטע נג"ש בעלייה. מדובר בקטע קצר של 17 ק"מ, שרובו מהווה עלייה (שוות ערך לפסגה בקטגוריה 1-2). תחילתה של העלייה כוללת טיפוס אכזרי למדי של 2.5 ק"מ בשיפוע של 9.4%. לפיכך, קטע זה מיועד יותר למטפסים, בניגוד לקטע הנג"ש הקודם. יהיה מעניין לראות אם קינטאנה יצליח להחזיר לעצמו את הבטחון, ואולי לקזז מספר שניות מפרום.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 84 תגובות

  1. תודה רועי .
    בטור יהיה מעניין במירוץ נגד השעון.
    עם כל הבנתי המוגבלת פרום ישמור על היתרון וסביר שאף יגדיל אותו.
    אשר לכדורגל.
    קראתי ש 100,000 איש בצרפת דרשו משחק חוזר מול פורטוגל …גם הם לא האמינו כמה מהיר זה יקרה…
    אשר לאנגליה איטליה איני מכיר שחקן אחד בשתי הקבוצות ולא טרחתי לעקוב אחרי הטורניר …אך משום מה ועל סמך מסורת העבר(בוגרים בעיקר)
    אני הולך על איטליה.

    אשר לנציגות הישראליות בניגוד לרועי אני חושב שחיפה תעבור למרות הבור במשחק הביתי .
    גם מכבי תל אביב תעבור .
    אשר לבית"ר יהיה לה הכי קשה .
    אך ככלל 0-1 ביתי זו תוצאה טובה שכן ברגע שאתה כובש הקבוצה השנייה חייבת לכבוש 3 מבלי לספוג.
    ולכן רוב הסיכויים שבית"ר תעלה למרות שאיני משוכנע בכך.
    בכדורסל כולי תקווה שישראל תנצח את בלגיה ותבטיח הישארות בדרג הבכיר.

    1. זה לא קטע נג"ש רגיל, אלא יותר קטע טיפוס. פרום כמובן מטפס בחסד, לכן גם היום יהיה באחד המקומות הראשונים. גם אם יפסיד כמה שניות זה לא יזיז לו.

      1. זה עדיין קטע נג"ש. נכון שהמטפסים יתנו את הטון אבל עדיין יש יתרון לרוכבים כמו פרום שירצה מאד לקחת את הקטע. לדעתי היחיד שיוכל למנוע זאת ממנו זה ריצ'י פורט שנמצא בכושר מצוין.

        1. כן פורט נאה היחיד עם הרגליים לקחת ממנו כמה שניות. אם לא היה מאבד שלי דקות בגלל החלפת הגלגל הוא היה עכשיו למעלה…

        2. פורט בהחלט בכושר מצויין בהרים. דווקא בנג"ש (נקות חוזק שלו בד"כ) הוא קצת פישל. באמת סבל מחוסר מזל, אחרת היה בתמונת הפודיום לדעתי.

          1. הוא התחיל מאד חזק ונגמר לו הכח. הוא קשר את זה אחר כך בראיון לתאונה שעבר יום קודם. (תירוצים? קשה להגיד.)

  2. פרום די הבטיח את הניצחון אלא אם גם היום הוא יפשל…
    הדבר הכי מעצבן שיש מלחמות דירוג במקום מלחמות על המקום הראשון. אנשים מפחדים על מקומם בטופ 5/10.
    ההימור שלי להיום הוא דומילין משלים זכייה שלישית.

    1. מהירות ממוצעת של 30 קמ"ש בערך. לא יודע לכמה אנשים פה יוצא לרכב, אבל דמיינו לכם 17 ק"מ מהעלייה הקשה ביותר שאתם מכירים, ולרכב את זה במהירות ממוצעת של 30 קמ"ש.

    1. כן.
      חשוב לציין שהרוכבים מוזנקים לפי מיקום כך שכל החבורה המובילה מקבלת פחות או יותר את אותם תנאים. היו לא מעט מקרים שהיה גשם בשעות אחר הצוהריים שהביא למנצחים לא צפויים.

    1. מה שהוא עושה בטור הזה מדהים.
      ושאלה טובה על הקטע של ההגייה. הולך פה תמיד עם הפרשנים של יורוספורט שבד"כ מקפידים על ההגייה. אולי הוא ממוצא צרפתי או ואלוני.

  3. למי שפחות עוקב, צריך כמובן לקחת בחשבון שיש רוכבים שהציבו את הקטע הזה כקטע מטרה ו"נחו" אתמול ו"ינוחו" מחר ולעומתם כאלה שסימנו את מחר ו"ינוחו" היום. אחרי כזה טור מפרך, זה שהמובילים נחותים מהם בקטע זה או אחר לא אומר שהם בהכרח פחות טובים בפרופיל הקטע הספציפי, אלא שהם לא חילקו ולא מחלקים כוחות בין הימים.

  4. קינטנה לא בשיאו הצליח להרוויח כמה שניות על מולמה וויטס,
    מחר הוא צריך לחשוב רק על להרוויח את השניות החסרות עליהם בשביל מקום שני,פרום נראה לא פגיע בטור הנוכחי.
    עדיין הולך להיות מעניין בזכות פורט וארו שינסה להיכנס לפודיום ולדעתי מסוגלים בהחלט לעשות זאת.

  5. רועי שוב שיחקת אותה.
    חיפה מודחת באופן מביך ומעצבן .
    בית"ר ומכבי עולות בשיניים.
    3/4 הקבוצות עדיין כאן .
    מאזן הישראליות 6 ניצחונות 5 תיקו והפסד אחד (הפסד בכורה היום של בית"ר).

    1. בית"ר ומכבי קיבלו קבוצות נחותות מהם על הנייר .
      ב"ש קיבלה קבוצה חזקה ממנה על הנייר.
      הצפי .
      3 קבוצות ישראליות שמתמודדות בשלב הפליאוף לליגה האירופאית.
      רק מכבי תל אביב עם סיכוי כל שהוא להיות מדורגת (אם אני לא טועה).
      דווקא חיפה הייתה בעלת הסיכוי הגבוה להיות מדורגת לכן ההדחה שלה כל כך מתסכלת.
      אני כבר חותם על שני נציגות בשלב הבתים באירופאית.

          1. תודה מתן .
            לכך התכוונתי.
            אבל היום ראיתי שהקבוצה הלטביץ הביסה 0-3 את ס.ברטיסלבה….אם ברטיסלבה הייתה עולה לא הייתי ממהר לומר שבית'ר פייבוריטית מולה מכן שצריך קצת ל🙉

כתיבת תגובה

סגירת תפריט