מעורב אולימפיאדה ליום ד' בערב / מנחם לס

 

(גרג פופוביץ' במחנה האימון בלאס ווגאס כעוזר מאמנו של ששבסקי. הוא המאמן הבא. בובי נייט, עוזר מאמן הקבוצה האולימפית של 1972, חותך את גרג פופוביץ' מהסגל של אז בטענה ש-"אין לך מוח לכדורסל")

(תמונה מ-NBA.DAILY)

1.כרמלו אנטוני

(מאמר זה מבוסס בחלקו על דיווחו של סטיב אשבורנר מ-NBA DAILY  השוהה עם נבחרת ארה"ב במחנה האימון שלה בלאס ווגאס): 

LeBron James isn't here. Chris Paul isn't here. Ditto for Dwyane Wade and Russell Westbrook, not to mention James HardenDwight HowardAndre Drummond and Steph Curry.

כמובן שאתה יכול לשלוח את החסרים לריו, והם כנראה ייקחו מדליית זהב בהליכה.

אבל אנטוני כרמלו כאן. הוא תמיד נמצא היכן שנבחרת ארה"ב נמצאת באולימפיאדה ויש לו שתי מדליות זהב להוכחה. הוא הופיע בשלוש אולימפיאדות, אבל הראשונה היתה ב-2004 ביוון לפני מייק ששבסקי ולפני שארה"ב התחילה לקחת את העסק ברצינות. הסכויים הם שהפעם הוא ישיג מדליית זהב שלישית.

אם תיקח בחשבון את כל משחקי הג'וניור (U17, U18) הוא ייצג את "USA” ב-72 משחקים עם ממוצע של 15.3 נק' ו-4.0 ריב'

In terms of U.S. Olympic records, Anthony ranks No. 1 for 3-pointers made (39) and attempted (94). He is second in shots taken (188), third in games played (23), fourth in total points (239 and fourth in total rebounds (83). This summer, if he adds at least 36 shots, two appearances, 35 points and 42 rebounds, he'll move to the top in those categories too.

הוא אומר:

A lot of people told me "Don't do it. Don't do it. For what?" I actually enjoy it. I've been part of USA basketball since I was a junior or senior in high school. I actually enjoy it.

( Carmelo Anthony on his decision to play on the U.S. basketball team in the Rio Olympics)

מה שהוא לא אומר זה שרוב השחקנים  שהחליטו לוותר על האולימפיאדה היו בפלייאוף, ואפילו רצו בו די רחוק, ואנטוני החמיץ את הפלייאוף זו השנה השנייה ברציפות. זאת לא היתה החלטה קלה עבורו:

"It was a difficult decision to make," Anthony said of the USA commitment. "Due to all the things that's going on over there [in Brazil]. Due to guys dropping out. Guys not playing. Guys that, we was kind of used to playing with each other.

"A lot of people told me 'Don't do it. Don't do it. For what?' I actually enjoy it. I've been part of USA basketball since I was a junior or senior in high school. I actually enjoy it." 

זה מה שאנשים לא מבינים בקשר ללברון: אולי הוא בן 32, אבל הוא ילד שאוהב כדורסל. הוא בסקהוליק. ויש בו עוד דבר שלכל אלה שפרשו או שאין בכלל, או שיש להם, אבל פחות מאשר לכרמלו. למה שיש לו קוראים "פטריוטיות".

הוא אמר: "עד היום הלב שלי יורד לתחתונים כשאני לובש על החזה שלי שלוש אותיות – USA! אני נולדתי בבדפורד סטייבנסון בברוקלין, השכונה הקשה ביותר בעולם ("היתה" – מנחם לס), ועתה אני אחד מ-12 שמייצגים מדינה של 300 מיליון?  זה עדיין לא נתפס לפעמים בראשי, ולא משנה ה-NBA והמשכורות שלנו. כשאני לובש 'USA' אני ילד קטן מלא גאווה!"

כשהוא בן 32 ושאר הצוות (מלבד קייל לאורי ודאדרה ג'ורדן) הם ילדים בני 26 ומטה, הוא 'האבא' של הקבוצה ומנהיגה הרוחני. הוא וקוויט דוראנט הם שני מנהיגי הקבוצה הזאת. הוא אומר:

."It's a new a new batch of guys," he said. "I get a chance to go out there and kind of be the leader of the team. Lead these guys and kind of enjoy it. For me, it's about going over there and having fun. Getting that fun feeling back, getting enjoyment back.

"And it's time to get another gold medal."

אני בטוח שלכרמלו יהיה כיף לשחק ולנצח, במיוחד לאחד שחווה 115 הפסדים בשנתיים האחרונות עם הניקס.

 

 

(NBA DAILY)

אז נבחרת ארה"ב בשבילו היא אטמוספירה חדשה, אווירה חדשה, משב רוח מרענן. לכן הוא לוקח את השתתפותו בצורה כל כך רצינית. מאמנו מאוניברסיטת סיקיוז ג'ים בוהיים הוא עדיין האב הרוחני של כרמלו. כרמלו שיחק עבורו שנה אחת כפרשמן בסירקיוז והיה שחקן אדיר – עליון ממש – כשהוא סחב על גבו כפרשמן קבוצה שלמה לאליפות NCAA. "זו עדיין נחשבת לעונת הכדורסל המאושרת ביותר בחיי", אומר אנטוני. אז בוהיים הוא עוזר הנבחרת, והוא הציע לאנטוני להשתתף בנבחרת ארה"ב:

"It's obviously better than his last couple of years in the NBA," said Jim Boeheim, Anthony's coach at Syracuse University and an assistant to Mike Krzyzewski on the national team. "I thought it would be good for him. So I pushed him on it. We're really glad that he came." 

ג'רי קולנג'לו, מנהל ובוס הקבוצה, אומר: 

Said USA Basketball managing director Jerry Colangelo: "I think he loves the game. He's been a very effective national player. So he's had a lot of success being with us. It also shows a lot of leadership on his part that he wants to be the first guy to play in that many Olympics. We're very happy to have him."

כרמלו היה (והוא) שחקן נבחרת הרבה יותר טוב משהיה שחקן בדנבר או בניקס. ששבסקי אמר אחרי בייג'ינג ואחרי לונדון שכרמלו הוא אחד משלושת השחקנים החשובים ביותר בנבחרת. בנבחרת הוא הופך לשחקן אחר לחלוטין, כאילו ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד: הוא הופך לקבוצתי ביותר, חלק מהמכונה, ויודע להתאים את עצמו לכל חמישייה משחקת. כשהוא היה עם לברון הוא שיחק בצורה אחת, וכשהוא עם דוראנט הוא משחק אחרת. הוא מתאים את עצמו לכל מצד ולכל חמישייה.

על השתתפותו בנבחרת בהשוואה להשתתפותו כשחקן ב-NBA הוא אומר:

Different roles for everybody. Different team, different situations. I don't think we as individuals have to do as much as we have to do on our own respective teams.

– Carmelo Anthony on the difference between his NBA and international competition stats

In NBA play? His "slash" line is .453/.344/.812. He also has produced, over his 13-season pro career, an average of 1.272 points per field goal attempt.

For Team USA, it's 1.453 points per FGA.

בנבחרת ששבסקי משתמש בו חצי-חצי כשחקן חמישייה ו-'איש ששי' (41 פעמים בחמישייה ו-31 מהספסל), והוא משתמש בו גם כ-3 וגם כ-4 בגלל הווסטיליות שלו, ויכולתו לשחק פרימטר ופוסט-אפ. בניקס הוא SCORER ו-BALL DOMINATOR. בנבחרת הוא יכול להיות "קלעי", "מחזיק כדור", "מנהיג" או "שחקן מהשורה" – הכל לפי מה ששבסקי אומר לו. לפעמים הוא סתם 'שחקן פיתיון'. "אני אוהב את כל התפקידים השונים שששבסקי מטיל עלי", הוא אמר אתמול. 

אתמול כרמלו אמר אולי את הדבר החשוב ביותר: "האולימפיאדה תכניס אותי ל-MODE של הצלחה. זאת התחלה מצויינת לעונה הבאה בניקס כשפתאום יש לי את דריק רוז ויואקים נואה. אני ארגיש 'כאילו' אני משחק בנבחרת ארה"ב. ה-MODE הזה של הצלחה הוא הדבר החשוב ביותר עבורי לקראת העונה החדשה!"

2. גרג פופוביץ' והנבחרת

 

לקריירה האולימפית של גרג פופוביץ' היו שתי אבני נגף. בואו נגיד אובסטרקציות.

ההפרעה הראשונה הוא כמעט עשה את הנבחרת של 1972. הוא היה אז סטודנט צעיר באקדמיה הצבאית של חיל האוויר, ובגלל הרוסית (שהוא מדבר כאילו היה קוזאק אותנטי. הזהרתי אתכם כבר מזמן שאולי הוא קומוניסט!)

הוא הוזמן לסגל הנבחרת אבל בסוף נחתך בהמלצת עוזר המאמן בובי נייט. המאמן אז היה האנק אייבה האגדי. כשפופוביץ' ניגש לבובי נייט ושאל אותו למה הוא נחתך כשיש לו אחוז קליעה של 557. בובי ענה לו: "כי אתה לא מצליח לקלוט את הכדורסל שאני מנסה ללמד. כנראה שיש לך מוח למחלקה הטכנית של חיל האוויר, אבל בטוח שלא לכדורסל!"

פופוביץ' לא סלח לבובי נייט על המשפט הזה, ומזכיר לו אותו כל פעם כשהשניים ביחד.

1972 נהיתה האולימפיאדה שארה"ב ניצחה בה את משחק הגמר, ואז יו"ר הוועד האולימפי ירד למגרש וציווה על חזרה על ה-PLAY האחרון, ואז הסובייטים ניצחו. שחקני ארה"ב סרבו לקבל את מדליות הכסף עד היום. קולינס היה אחד השחקנים, וזה חורה לו עד היום.

ב-2004 היתה האובסטרקציה השנייה. אחרי ההפסד ביוון (בו היה פופוביץ' עוזרו של המאמן הראשי לארי בראון) , ג'רי קולנג'לו לקח על עצמו לדאוג לכך שלא תהיינה פאשלות כאלה יותר עם הנבחרת. הוא ראיין את פופוביץ' ואת מייק ששבסקי למשרה, ובחר בששבסקי.

למה לא בחר בפופוביץ'? כי פופוביץ' לא נראה לו "נלהב" למשרה.

קולנג'לו ביקש התחייבות רבת-שנים "ולפי התגובה של פופוביץ' לא נראה לי שהוא מתלהב מהצורך להתחייבות ארוכה", אומר קולנג'לו היום. "גרג אמר לי שטעיתי במסקנתי, ואני מתנצל, אבל הבחירה של ששבסקי הוכיחה את עצמה".

כמובן שהיא "הוכיחה" את עצמה עם ההחלטה לבחור את טובי השחקנים, להכריחם להשתתף במחנה אימונים, ולעשות מכל התהליך דבר רציני. פופוביץ' – והרבה מאמנים אחרים – היו כנראה מצליחים באותה מידה.

אבל אולי לא?

איך שלא יהיה, זה חלב שנשפך.

פופוביץ' נמצא עתה עם הנבחרת כעוזר מאמן, והוא יהיה המאמן האולימפי הבא. אתמול הוא אימן את ה-JV ("נבחרת ב') שבמשחק אימון בלתי רשמי של 24 דקות גברה על הנבחרת של ששבסקי 52-56. אז בטוקיו 2020 גרג פופוביץ' שיהיה כבר בן 71, ובוודאי לא מאמן הספארס יותר, ייקח על עצמו סוף-סוף את התפקיד המיוחל.

פופוביץ' אמר אתמול: "THERE IS NO AIR OF VINDICATION HERE! הכל על מי מנוחות. כולנו אוהבים את כולם, ואני מאחל לבובי נייט חברי נאום מוצלח" (הוא לא רצה לציין 'בועידת הרפובליקנים'…)

זאת אומרת ששתי 'עגמות הנפש' נישכחו מזמן, והפלח מוכן ומזומן לתפקידו החדש. הוא אפילו שכח את מה שקווין דוראנט עשה לו העונה בפלייאוף כשהוא מחבקו ואומר: "THE GREATEST PLAYER!"

הוא אמר למראיינו:

"If you can imagine, it's a thrill. It's an honor," Popovich said of his involvement, however overdue. "The first and most basic thing is to be on the court with all these guys. There's a lot of talent here, you just get amazed. You look at both gyms and something's going on that somebody's doing that's just amazing to you.

"Secondly [you notice] how young that Select team looks compared to the Olympic team. It's like men and boys, in a way."

לזה בדיוק ששבסקי וקולנג'לו התכוונו כשהם החליטו לקחת על עצמם את הג'וב לתקן את נבחרת ארה"ב ולדאוג שהיא באמת תהיה נבחרת מייצגת את הכדורסל הטוב בעולם.

"ולי יש את הכבוד הגדול להיות חלק מהתהליך. הצעירים קליי (תומפסון), קיירי (אירוינג), דהמרכוס (קאזינס) שהם היום הצעירים הבלתי מנוסים כבר יהיו השחקנים העיקריים שלי באליפות העולם הבאה. התהליך הוא שהמבוגרים והמנוסים מכניסים את הצעירים לתלם. אז גם אני נכנס הפעם לתלם, ואלמד כל מה שיש ללמוד על אימון נבחרת לעומת אימון קבוצה.  אני אעשה את כל מה שביכולתי להמשיך בתהליך ללא הפרעה כל עוד ירצו בי", אמר הפלח.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. אפשר להגיד הרבה דברים על כרמלו (ואומרים) אבל גם במקרה הזה וגם בכל נושא המתיחות הבין גזעית הוא לא מהסס להביע עמדה ברורה ולפעול.
    בעידן של שיקולים של "מה אני מרוויח או מפסיד מכל זה" זה בהחלט לא מובן מאליו

  2. מארק גאסול לא יגיע, גם לא איבקה.

    ששבסקי יפרוש עם זהב. אגב ששבסקי הזה בערך בן 60, למה הוא צובע את השיער כל כך שחור???? זה נראה ממש אמין….

  3. עוד קצת בנושא פוליטיקה וכדורסל. אם ההתבטאויות של כוכבי ה-NBA בנושא היחס לשחורים בארה"ב נראות כנושא טעון אז זה כלום לעומת מה שפורסןםהיום ב-ESPN לגבי אנס קאנטר. מסתבר שהטורקי הידוע כמתנגד מוצהר לארדואן סופג מאז נסיון ההפיכה בטורקיה איומים על חייו.

  4. פופ הולך לחרבן גם את הקמפיין הזה לארה"ב.
    הוא הנאחס הרשמי של הנבחרת.

    לפחות, הוא יעייף ויפצע את כל השחקנים של היריבות של הספרס.

  5. כרמלו הפך להיות סמל לדוגמא ומופת. מי היה מאמין?
    בשיא הרצינות על כל האמירות והמעשים בתקופה האחרונה- ריספקט

  6. תודה מנחם
    משחק הגמר ב 1972 ראיתי בסרט תעודה כשהייתי ילד
    אם אני זוכר נכון המהלך האחרון שוחק 3 פעמיים עד שהרוסים ניצחו
    האמריקאים לא עמדו על הפודיום ובצדק , מעולם בשום ענף ספורט לא היה שוד לאור היום כפי שהיה בגמר של 1972

      1. אתה על כדורים או מה ?
        אני מדבר איתך על מהלך ששוחק 3 פעמיים ללא שום הצדקה עד שנקלע סל
        חברי ועד אולימפי ירדו למגרש וישבו למזכירות על הראש ואתה אומר לייקרס ?!?!
        הלייקרס לא גנבו כלום מאף אחד ! איך אתה משווה בכלל ? אתה כנראה טרול

        אני מבין למה מנחם מתחרפן לפעמיים , בגלל סתם מגיבים כמוך

          1. אם הייתי יודע שזה אתה לא הייתי טורח להגיב כי ב 2 המקרים לא היית עימנו

            אם אתה רוצה רצינות – תוסיף תמונה או לפחות תגיב עם שם אחד

        1. אני מסכים שאין מקום להשוואה בין שני המקרים, ובוודאי שהשערורייה האולימפית גדולה בהרבה מזו שהייתה בעקבות הלייקרס.
          עם זאת, לא ניתן להכחיש שלא היה עוול מטורף שנעשה לקינגס באותו משחק 6. אני לא מאמין (בניגוד לחללק מהמאשימים) שהלייקרס שיחדו את הליגה או את השופטים, אלא פשוט שלליגה היה אינטרס שהסדרה תגיע למשחק 7 ואמרו לשופטים לדאוג שזה יקרה. שוב, לא אשמתם של הלייקרס, אבל בהחלט אפשר להגיד שהמשחק (והאליפות לצורך העניין) לא הושגו ביושר.

          1. קשקוש מוחלט
            אם אני זוכר נכון בשנת 2002 היית בן שנה
            בעוד 15 שנה ילדים כמוכם יגידו שקליבלנד גנבה את האליפות בגלל ההרחקה של גרין

            תכניס את את זה לראש שלך – סקרמנטו הפסידה ביושר את משחק 7 אצלה בבית בלי שום עזרה של אף שופט
            מי שמט 24 הפרש במשחק 4 ? מי קלע שלשה על הבזאר ? הורי או השופט ?

            הלייקרס לקחה אליפות , שה שדונהי אן הלייקרס זרקו 18 פעם יותר מהקו במשחק 6 לא אומר שהלייקרס הייתה מנצחת בכל מקרה

          2. נו באמת.
            כן, הייתי בן שנה. זאת בדיוק הסיבה שלא הבעתי את דעתי על המשחק הספציפי הזה אלא אחרי שנברתי בנעמקי האינטרנט וראיתי את כולו.
            ועכשיו, כל פעם שהנושא עולה ואני נכנס לוויכוח עם אוהד לייקרס, יש להם בדיוק שתי טענות:

            "במשחק 4 סקרמנטו השמיטו יתרון של 24 נקודות"
            "במשחק 7 סקרמנטו נחנקו והפסידו אצלם בבית משחק קריטי"

            זה עובדות, והן עובדות נכונות. אבל אין להן שום קשר וואטסואבר למשחק 6. אני לא טוען שכל הסדרה הייתה "מכורה" או משהו כזה, אני פשוט מאמין שברגע שסקרמנטו עלתה ליתרון 3-2 בסדרה, הליגה פחדה שהיא תאבד את מקור ההכנסה הכי גדול שלה (הסדרה הזו) מהר מדי, ולכן דאגה (בדרך כזו או אחרת) שהסדרה תגיע למשחק 7.

            הקאמבק במשחק 4 היה כדורסל מעולה של הלייקרס. אשמתה המלאה של סקרמנטו. מה לעשות, קורה. הם לא הקבוצה הראשונה וגם לא האחרונה שאיבדה הפרש גדול, גם במשחק פלייאוף. הלייקרס לקחו ביושר.
            למשחק 7 סקרמנטו הגיעו שבורים נפשית אחרי משחק 6, ובצדק. בטח תאמר ש"אם היה להם DNA של אלופים הם היו מתגברים על זה ומגיעים רעבים יותר לנצח". אולי זה נכון.

            אבל לא משנה איך אתה מסתכל על זה, לולא תצוגת שיפוט מחרידה וכנראה מוטה מראש לטובת הלייקרס, סקרמנטו היו מנצחים במשחק 6 ועולים לגמר (וכנראה מנצחים. בכל זאת, ניו ג'רזי.)

            (לפרשת טים דונהיי אני אפילו לא מתייחס בטיעונים שלי מהסיבה הפשוטה שהוא לא שפט במשחק הנ"ל, וברגע שנתפס ונאסר סביר מאוד שפשוט ניסה לגרור איתו עוד אנשים מטה, כך שצריך לקחת את דבריו עם מידה מסויימת של ספק)

  7. תודה מנחם. כנראה שפופ בנבחרת מרשה לעצמו לפתוח את הפה. בספרס הוא לא אומר כל כך הרבה מילים בראיונות של עונה שלמה.
    וכרמלו? אחד השחקנים שאני הכי פחות אוהב בליגה אבל גם ההגעה לנבחרת וגם היחס האקטיבי כלפי כל נושא הגזע בארה״ב מוסיפות לו הרבה נקודות.

    1. נכון על הכל.
      אם כי יש לזכור שכרמלו משחק מעט משחקים בעונה מול שאר הכוכבים, הרבה פחות מלברון, דוראנט וקרי.

  8. כרמלו מתגלה כלב זהב עם השנים….
    זה לא הרושם הראשוני שהוא השאיר לאורך השנים 🙂

    תודה על המעורבים בתקופה שחונה זו

  9. כרמלו שיחק אותה. עד עכשיו הוא היה נתפס בעיניי כאגואיסט, לוזר ואוהב כסף (לא רודף בצע).
    ערכים ואידיאלים מוסיפים משמעות לאדם והופכים אותו לטוב יותר ושלם יותר (בתנאי שיודעים את הדרך להוציא אותם מהכוח אל הפועל).

    1. אני לא מבין את המושג לוזר, יש אדם שלא אוהב כסף, שלא מחפש להגדיל את ההכנסה שלו? דווקא הספורטאים של היום פעילים חברתית הרבה יותר מהספורטאים של שנות ה90 למרות הפגיעה הצפוייה בהכנסות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט