הטופ 5 של שירי האולימפיאדה

אמיגוס שגרים בת"א. תתחילו מאד להתרגש כי הלהקה הכי טובה בכל הזמנים מגיע באיחור של 20-30 שנה לישראל סופסוף. ב -12 לספטמבר קווין מגיעים עם אדם למברט. לפני שאתם באים לי עם כן.. אבל מה עם פרדי, אז תנוחו חברות. אדם למברט הוא ענקי ועושה הרבה דברים שגם פרדי הגדול לא מסוגל לעשות, לא ממינים חפשו את משהו לאהוב בביצוע של למברט או מי רוצה לחיות לנצח. הילד תותחית!

וכמובן שכל דיון על קווין לא יכול להתחמק משירי האולימפיאדה הטובים בכל הזמנים.

מקום חמישי אתונה!

ביורק באתונה ! 2004 אושיאנה . מי ציפה לזה בכלל. ביורק הדבר הכי פחות ממלכתי בהופעה מדהימה וקורעת לב .

 

מקום רביעי: סיאול 1988 וויטני יוסטון

שנות ה-80 היו השנים של מג'יק בירד מייקל הצעיר וויטני יוסטון האלוהית. מה שהבחורציקה הזאת עשתה עם מייתרי הקול זו יצירת המופת הקטנה של אלוהים. בואו נאמר שאם וויטני יוסטון חזן בבית כנסת מחר אני חוזר בתשובה!  הקוריאנים היו מספיק חכמים להזמין את השיר האולימפי אצל וויטני. לחובבי הזמרה חכו ל 4:06 למעבר הסולמות שלא ישאיר אתכם אדישים.

מקום שלישי בארסלונה 1992

כשהוועדה המארגנת הזמניה ממונסרה קבאייה שיר לפתיחת המשחקים הם לא ציפו שזמרת האופרה תחבור לפרדי מרקורי. השניים הביאו ביחד לעולם את בארסלונה יצירת מופת קלסית פופ ורוק עם הרבה אופרה וטעם מוסיקלי משובח. 4 שנים אחרי זה פרדי כבר היה 8 אמות באדמה אז מארגני המשחקים לא זכו לביצוע חיי של הדואט. אבל אמיגוס גרסת האלבום היא זיקוקין

מקום שני. לוס אנג'לס 84

נעבור ישר לסיום המשחקים. אם יש משהו שאמריקאים יודעים לעשות טוב זה לזרוק מסיבה. אם אפשר שיהיה קצת סול ופאנק הרי זה משובח. ב 1984 הMAIN MAN היה ליונל ריצי. שבא עם חצוצרות וסקסופונים ושרף את הבמה. כל האצטדיון הפך תוך שנייה למועדון פאנק וגרוב. הופעה לפנטאון!

מקום ראשון. האולימפיאדה הכי שווה בכל הזמנים! לונדון 2012

עם כל הכבוד לאמריקאים שיודעים לתת שואו, עדיין הבריטונים יכולים ללמד אותם פרק או ארבע בלעשות מוסיקה.
היו שםהספייס גירל ופול מקרטני אבל נתעלם מרול פליירס כרגע. בוריס גונסון מנחה הארוע, ש-4 שנים אחר כך יוציא את בריטנייה מאירופה עדיין היה ראש העיר הכל יכול. הוא העלה מהמתים את פרדי מרקורי שאמנם הבריז לספרדים אבל גם המוות לא יכל היה לעצור אותו מלהופיע בלונדון. בריאן מאי מפרק את הגיטרה וג'סי ג'יי מבצעת את WE WILL ROCK YOU.  האמא של כל ההופעות האולמפיות!

 

 

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. וכל הכרטיסים נמכרו…
    אל תתנו לזה לעצור אתכם. חייק במות ולביא אומגה זיקוקים תמיד מחפשים עובדים. אולי תתקבלו ותוכלו לראות את ההופעה על סרבלי עבודה.

  2. למקומות 2-5 לא אתייחס ברשותך (בעצם ביורק היא גדולה מהחיים), אבל מופע הסיום של אולימפיאדת לונדון היה אחד המטורללים ומהנים שאני זוכר. לא רק מה שהבאת, אלא כל היציאות שם שכללו דברים כמו ג'יימס בונד וכאלה. בטח על רקע מה שהיה לפני כן בבייג'ין – מופע שככל שהיה מרשים לא הזיז בשיט.

    1. מסכים עם פאקו. בייג'ינג ניסו לקרוע את העולם והשיגו אפס רגישות. אני מאמין שהברזילאים יידעו כיצד לעשות זאת

  3. לפני שנות דור הלכתי להופעה של ״בד קומפני״ ביוניברסל תיאטר. רק כשהם עלו על הבמה גיליתי שהסולן שלהם שעושה אותם מה שהם לא בלהקה העכשווית. טעם רע דומה קיבלתי בהופעה של ״יס״ לפני כשנתיים. בקיצר – אין כמו המקור

  4. השיר ברצלונה של פרדי מרקרי זכור לי היטב מכיוון שלא הספיק לשיר אותו בטקס. אבל פתחו איתו את הטקס בכל זאת. זה שיר נושא נהדר. אגב חידה. לאיזה סדרה/סרט קווין כתבו וביצעו את שיר הנושא?

    1. לשני סרטים (שכל אחד מהם הוא סוג של סדרה בעצמו):
      פלאש גורדון (שמבוסס על קומיקס שהפכו לסדרת סרטים בשנות ה-30 שעליהם מבוסס מלחמת הכוכבים הראשון). השירים נמצאים באלבום "פלאש גורדון:.
      היילנדר (שקיבל המשכונים וסדרת טלוויזיה). השירים מפוזרים בין "A Kind of Magic" ו- "Princes of the Universe".

        1. הבעיה היחידה של הסדרה ההיא הייתה המחסור של כריסטופר למברט (אין קשר לאדם) ושון "אני מצרי שגר בשפרד. לא שומעים מהמבטא שלי?" קונרי. כיף של סדרה.

    2. השיר "we are the champions" מופיע באיזה מיליון סרטים,
      אבל בפעם הראשונה הוא מופיע בסרט הפולחן 'נקמת המרובעים'.
      (1984)

      לא קשור לכלום, אבל אסור לפספס הזדמנות להזכיר את 'נקמת המרובעים'!

      1. נכון ! האלבום יום במירוצים מ 76 היה בגלות צרפת של הלהקה בכפר קטן שהטור עבר פה פעמיים במהלך ההקלטות. פרדי כתב על זה שיר.

        אגב הקליפ השערורייתי שהיום אף אחד לא היה מעז לצלם נערך באנגליה וחברי הלהקה שהיו מתים להשתתף בו, לא יכלו להכנס לאנגליה.

  5. תודה שהכרת לי חלק מהשירים פה.
    מאז ששמעתי את השיר של וויטני אני שומע אותו בלופים,
    איזה ביצוע מופלא,פשוט וואו.

  6. פרדי בשיר האופראי בברצלונה הוא המקום הראשון שלי ללא עוררין.
    עד היום יש לו מקום של כבוד אצלי בסלולרי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט