אחד על אחד #9 – הפינאליסטיות (אסי – קליפרס, נגד מנחם – ת'אנדר)

בס"ד

אחד על אחד #9 – הפינאליסטיות

 אחד על אחד: מצד שמאל בפינה האדומה פרופסור לס, מזקני העדה בכדורסל, מדען ורב לעת מצוא. חובב היילייט ומאמין בניסים, אוהד כדורסל מזרחי בכלל ואת הניקס העלובים בפרט. רבו לשעבר של אסי שיצא לתרבות רעה.

מצד ימין בפינה הכחולה המאמן שקיבל תואר "חולדה" מהפרופסור. אוהד כדורסל מערבי וחובב טקטיקה ומהלכים קבוצתיים. המערב תמיד יעשה לו את זה ודאלאס עם קרלייל בפרט!

 והשבוע על 2 הקבוצות הטובות בליגה.

מצד אחד OKC  שנראית מעולה עם התוספת של מרטין מהספסל ומצד שני הקליפרס עם הרצף המדהים של 17 ניצחונות רצופים.

 היה לכם הרבה זמן לאגור כוח. מה חדש מנחם?

 – מנחם

מה חדש? למה שלא תשאל 'מה נשתנה'? ואני אענה לך "במערב – כלום! היינו הכי טובים ונשארנו הכי טובים. רק במזרח יש חדש כשמיאמי – היריבה האמיתית היחידה שלנו – הופכת מיום ליום ליותר הפועל חולון, והעונה בגמר נאכל אותם 'פו נת'ינג' אחרי שנגיע 'פו,פו' ו-פו'. אבל הקליפרס? "17 נצחונות רצופים"? איפה אתה חי? בתקופת הרבנים הלל ושמאי? אתה לא קורא עתונים? "17 רצופים" הוא אומר לי. הם הפסידו שניים ברציפות ועכשיו תתכונן לאיזה 4 הפסדים נוספים ב-7 המשחקים הבאים כי הקליפרס היא בלוף אחד גדול שהתנפח עם 17 נצחונות רצופים נגד נמושות הליגה. אנחנו 7-24. אתם 9-25. אתם אפילו לא שניים לנו. אפילו 'הפלח' עבר אתכם.

 – אסי

חחחחח…מנחם, בוקר טוב גם לך.

ממצב? נראה שהבילוי בבתי האבות קצת ייבש את מוחך. 17 ניצחונות רצופים, אתה מקשיב טוב?

17 ניצחונות רצופים, 10 + 7. אני לא חושב שגם בעוד 10 עונות OKC  ישחזרו את ההישג הזה.

בוא נבקש מהבמאי להעלות לנו את הטבלה הבאה: תופים בבקשה!

טררררררררםםםםםם…..

שים לב(אחרי שתשים את משקפי הקריאה שלך) ותעקוב אחרי הנתונים הבאים:

הנה רשימת שיאי הניצחונות בליגה, ומי היתה אלופה באותה עונה.

דירוג

נצחונות רצופים

קבוצה

עונה

מאזן עונתי

 

אלופה

 

1

33

ל.א.לייקרס

1971–72

69–13

לייקרס

2

22

יוסטון רוקטס

2007–08

55–27

בוסטון

3 (tie)

20

וושינגטון קאפיטולס

1947–48

28–20

בולטימור

1948–49

38–22

מיניאפוליס

3 (tie)

20

מילווקי באקס

1970–71

66–16

מילווקי

5 (tie)

19

ל.א.לייקרס

1999–00

67–15

לייקרס

5 (tie)

19

בוסטון סלטיקס

2008–09

62–20

לייקרס

7 (tie)

18

רוצ'סטר רויאלס

1949–50

51–17

מיניאפוליס

1950–51

41–27

רוצ'סטר

7 (tie)

18

פילדלפיה 76'

1965–66

55–25

בוסטון

1966–67

68–13

סיקסרס

7 (tie)

18

ניו יורק ניקס

1969–70

60–22

ניקס

7 (tie)

18

בוסטון סלטיקס

1981–82

63–19

לייקרס

7 (tie)

18

שיקגו בולס

1995–96

72–10

שיקגו

12 (tie)

17

וושינגטון קאפיטולס

1946–47

49–11

פילדלפיה

12 (tie)

17

בוסטון סלטיקס

1959–60

59–16

בוסטון

12 (tie)

17

סאן אנטוניו ספרס

1995–96

59–23

שיקגו

12 (tie)

17

פיניקס סאנס

2006–07

61–21

ספרס

12 (tie)

17

דאלאס מאבריקס

2006–07

67–15

ספרס

12 (tie)

17

ל.א.קליפרס

2012–13

?

?

מתוך 19 הקבוצות האלו(לא כולל הקליפרס) 7 זכו באליפות. 7! מורי רבי וידידי היקר. 40% סיכוי לאליפות אני לוקח בתור מאמן הקליפרס. נראה לי שגם ברוקס היה לוקח. איך? אתה בטח שואל, הרי יש לו את קווין דוראנט בקבוצה? אני אענה לך פרופסור, תישאר לשבת ותן לי לסיים.

התשובה הפשוטה היא חייזר הקורא לעצמו רכז בשם ראסל ווסטברוק.

פול מול החזיז. את מי אתם הייתם לוקחים לקבוצה שלכם?

 טוב, אתם כבר מובילים אותי לשאלה הבאה. נראה שאי אפשר בלי לעשות את ההשוואה המתבקשת- CP3 מול ראסל ווסטברוק. מה דעתכם?

 – מנחם

 תגיד לי, אתה רוצה להשוות מטוס F-18 שחיל האוויר עומד לקבל לבואינג של אל-על? כשראסל עובר את כריס פאול השמנמן (פאול! אתה רוצה אולי עוד פיצה עם פפרוני?), מה שהפאול הזה רואה זה ברק. הוא לא יודע מה היכה בו כי מאומה לא היכה בו. רק עבר אותו כאילו הוא עמוד חשמל. בוא ניתן למספרים לדבר: פאול קולע 16.3. הזהרור – 21.7. כאן לבד הויכוח יכול להיגמר. אבל נמשיך. בקרשים פאול 3.5, והסילון – 5.20. רק באסיסטים השמנמן מוביל בטיפה 9.2 נגד 8.7, אבל זה בגלל שהחזיז שלי יודע לקבור את העור טוב יותר מכל אחד אחר מלבד דוראנט, אז למה שימסור.  כריס פאול הוא פאסה. זמן עבר. הסטורי, בייבי. ווי אר טוקינג פרזנט. נאו. עכשווי ועתידי, לא פרה הסטוריה.

 אסי-

 הוא יכול להתפוצץ, לעוף ולהשתולל כמה שירצה אבל כנראה מנחם ידידי שמכל מה שלמדת שכחת משהו קטן. ז-ה ל-א ה-ת-פ-ק-י-ד ש-ל ר-כ-ז.

רכז אמור לנהל, לא להתפוצץ.

רכז אמור לעשות את החברים שלו יותר טובים ולא את הסטטיסטיקה של עצמו.

רכז לא אמור לזרוק יותר מ8-10 זריקות במשחק. ולא 20+ כמו החזיז.

ומשפט אחרון, אם יורשה לי: רכז לא אמור לזרוק יותר זריקות מהכוכב ההתקפי הכי גדול במשחק שמשחק איתו באותה הקבוצה.

אז עכשיו בוא ניקח אויר קצת ונחשוב מי יותר קרוב להגדרה הזו, מי עושה את החברים סביבו יותר טובים? התשובה ברורה ויש לה את המספר 3 על הגב.

 נראה שלשתי הקבוצות ספסלים טובים. למי יש ספסל טוב יותר לדעתכם?

 – מנחם

 אתה ממשיך להביך אותי עם שאלותיך. חשבתי שבצעירותך הרבצתי בך תורה טובה מלשאול שאלות סטריליות כאלה שרק עכברים שהזדקנו והפכו לעכבישים יצטרכו לחשוב דקה על תשובות עליהם. ראשית, יש לנו את החיה, המפלצת, ההיבריד הזוועתי בכל הליגה. אבל למפלצות אמיתיות ההתעוררות היא מעט איטית כי עליהם לנער אבר מפלץ אחר השני וזה לוקח זמן. כשיתעורר הוא יאכל אחד כמו בלייק גריפין או דאנדרה ג'ורדן לארוחת בוקר. הוא לא איזה אמריקאי שגדל על מקדונלד ופאי דובדבנים. הוא מהג'ונגל אדוני. הוא אכל בשר נמרים לארוחת בוקר, וקוברה לארוחת צהריים, ובמקום קוקה קולה הוא שתה חלב לביאות. הוא 2.23 מ'. השחקנים מהעיר ההוליוודית יעלו על ספסל להגיע אליו. שמו בלבד יכניס אותם לשוק מרוב פחד. הוא לא מקליפורניה יא אסי. הוא מטנזניה. אפריקה. ג'ונגל. ושמו – האשים ת'אביט, הסנטר שעד הפלייאוף יהפוך לסנטר שיטיל אימה על כל הליגה.

 טוב, הס מלהזכיר את קווין מרטין, אחד מצלפי הליגה הארסיים שהשכיח את שמו של ג'יימס הארדן כמו ששכנו את שמו של פאול אריזין ששיחק בליגה פעם. הת'אנדר טובה יותר בלי הארדן ועם מרטין, הווה אומר מרטין טוב לת'אנדר יותר מהארדן. לאוקלהומה אף פעם לא היה רקורד כזה עם הארדן. וניק קוליסון? הסנטר הכי אנדרייטד בליגה. והילדים ג'רמי למב ופרי ג'ונס רק יושבים ומחכים לתורם.

 -אסי

נראה לי שלקחת את הכדורים האדומים במקום את הצהובים. האשים ת'אביט. הבדיחה של האתר.

לא מובן לי למה מי שלוקח את הבדיחה הזו ברצינות זה דווקא אתה?

הדבר היחידי ששווה אזכור ממה שאמרת זה קווין מרטין. אב להשוות אותו להארדן? צפיתי בכל משחקי יוסטון השנה(להזכירכם אני עוד חי בתקופת הלינסניטי) וזה יותר מצחיק מהאשים תאביט.

הארדן הוא הסקנד גארד הכי טוב בליגה אחרי קובי בראיינט.

אבל לענייננו. אני זוכר את הכתבה על ספסלי הליגה. קבל את הספסל הטוב מכולם, הקליפרים:

בלדסו. ווילי גרין(או באטלר, תבחר את הרעל שלך בעצמך),מאט בארנס,אודום והולינס.

ומי מחכה לחזור בדיוק לפלייאוף: צ'ונסי בילאפס. עזוב מנחם, רד מהעץ. זה נגמר.

תאביט, לא נמאס לכם?

 האם זה יהיה גמר המערב לדעתכם, ומי מנצחת בסדרה מבין השתיים?

 – מנחם

 הקליפרס בחיים לא יגיעו לגמר המערב. תמיד קורים שם אסונות כי הכל דפוק בקבוצה הזאת בגלל בעל הקבוצה חולה המין היהודי שכמו הבעל הזקן של פלייבוי תמיד מקיף את עצמו עם צעירות בנות 20 עם ביקיני. כן, אני מדבר על סטרלינג. אפילו בנו סקוט לא יכול היה לסבול את החיים עם האבא ועם אווירת הקליפרס ושלשום הוא ניפטר מסמים או התאבד. אם הקליפרס תגיע בטעות לגמר זה יהיה אחד, שניים, שלוש, ארבע – ובצד השני אפס, אפס, אפס, אפס. אבל אין לך מה לדאוג. נחסוך לכם את הבושה. דנבר תגיע לגמר, ודנבר היא סיפור אחר.

 -אסי

אני דווקא מפרגן לאוקלהומה בגלל דוראנט שיביא אותם לשם. אני כל כך רוצה לראות את הלייקרס מול לברון אבל לצערי זה לא יקרה. לא השנה.

הקליפרס וOKC  זה הגמר המתבקש(אלא אם הפלח שוב יוכיח למנחם כמה אין לו מושג ויעפיל לשם) ושם באמת יהיה צמוד. אני הולך על העומק של הקליפרס והמנהיגות של CP3 שתעשה את ההבדל.

 האם המנצחת מבין הקבוצות בסדרה תיקח את האליפות?

 – מנחם

 שמעת פעם על קבוצה שקוראים לה מיאמי היט, או אני צריך להוריד אותך מרמת העכברוש שהגעת אליה במאמצים רבים, לעוד עכבר עם איזה "+"? מה קורה אסי? מה לימדו אותך בישיבה? הפעם הפתעת אולי ממש לרעה.

 -אסי

הכל תלוי בברכיים בגב ובלב של דוויין ווייד מהפועל חולון(מנחם,נראה לי ששכחת מה אמרת לפני דקה…). כרגע זה נראה בינוני למדי אבל היי! 40% אני לוקח גם אם הגמר הוא מול מיאמי היט.

למי מנחם קרא הפועל חולון?בין הפותרים נכונה תוגרל עוגייה

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. האשים תאביט בדיחה עצובה. עוד בחירה מס'2 שהתבזבזה לה.
    הלב מדבר פה קצת אבל בעיקר הראש- הקליפרס לוקחים.
    למה? כי כדורסל זה לא תחרות אתלטיקה קלה. מי שקופץ יותר גבוה לא בהכרח ייקח את הריבאונד, מי שרץ יותר מהר לא ישים את הסל, ומי שהסטטיסטיקה אומרת שהוא מוסר הרבה אסיסטים זה לא אומר שהוא ריכז טוב.
    גם אם תשים את תאביט רכז ליד דוראנט הוא יסיים עם 5 אסיסטים למשחק. אז ווסטברוק עם 8. זה לא שהוא משפר את דוראנט, ולדעתי ההפך הוא הנכון. ווסטברוק לוקח את דוראנט כאופציה חמישית בהתקפה (חדירה, זריקה, חדירה לא הגיונית, זריקה טיפשית, ורק אז המסירה לדוראנט).

    מדברים על ספסלים בלי להזכיר את ג'מאל קרופורד? מאט בארנס בעונה ענקית. עד בלדסו לא צריך להרחיב (למרות שלטעמי ההייפ מעט גדול מדי). אודום אולי עוד יחזור קצת לעצמו וגם גרנט היל יכול לתרום עוד אם וכאשר יחזור. טוריאף נותן הרבה גוף ואגרסיביות מתחת לסלים מהספסל.

    קליפרס נוקאוט. דנבר לא יעברו חצי גמר מערב. הקליפרס נכון לעכשיו ייקחו את המערב לטעמי, אבל יפסידו למיאמי

    1. חחחחח……….אהבתי את "דוראנט אופציה חמישית" וכמו תמיד בהומור טוב……….. זה מצחיק כי זה נכון. נדמה לי אפילו שיש בקליפרס "דוראנט סטופר סביר" ושמו בארנס. לגבי הספסל אין מה לדבר בכלל, לקליפרס הספסל הטוב בליגה. אם יגיעו לסדרה הקליפרס לוקחים את אוקלהומה.

  2. כרגע נראה ששתי הקבוצות יכולות לקחת את הגמר. וביניהן הכל פתוח אבל קליפרס נראית יותר טובה. מצד שני להמר נגד KD ווסטברוק כשהם רוצים השנה להראות שיש להם את זה, זה מאוד קשה. לגבי מיאמי – כמה שהם חזקים, שתי הקבוצות שהזכרנו עלו מדרגה לעומת שנה שעברה, לעומת זאת מיאמי ממש לא. מצד שני כשיש לך את וייד במצב טוב (שמתם לב ליכולת שלו לאחרונה?) ואת ג'יימס שמשחק מופלא כל ערב ועוד יראה שיאים בפלייאוף, הכל יכול לקרות. תכל'ס זה אומר רק כמה הליגה התחזקה. בכל מקרה קבוצה שהספסל שלה מנצחת כל חמישיה ראויה לקחת אליפות. גו קליפרס!

  3. ב-'אחד על אחד' אהדה לא יכולה לשחק תפקיד. צביקה כותב, 'לטס גו קליפרס'. זה בסדר, אבל צביקה, אם היית צריך לשים כסף על הסידרה, על מי היית שם?

  4. אחלה אחד על אחד המצב קשה מאוד
    אהבתי לשתי הקבוצות ידועה, וכבר בטרום העונה הלכתי עם הקליפרס כנגד הלייקרס

    אבל אוקלהומה בשלה ללכת עד הסוף כולל נגד ההיט (אלא עם הסלטיקס, שהיו הפייבוריטים שלי יתעוררו פתאום ויתחילו לשחק)

  5. ואוו הפעם באמת הלכתם על אחד על אחד קשה במיוחד,מצד אחד אוקלהומה נראת בשלה ונראה שהטרייד רק עזר לה,מצד שני הקליפרס גם נראים מדהים ומה שיותר מדהים זה הספסל שלהם,כמו כן אני חושב שמנטליות הלוזרית שלהם התחלפה ברגע שכריס פול מנהל את העסק,אני חושב שיהיה פה פייט אדיר אבל הפעם אני הולך עם מנחם אוקלהומה ינצחו בקושי אבל ינצחו ומנחם לא אמרת שמיאמי לא שווים כלום?

  6. הקליפרס טובים אבל אוקלהומה יותר
    ובגמר אוקלהומה תיקח את מיאמי בעיקר ששנה שעברה לברון לקח כבר אחת וזה פחות חשוב לו כרגע לעומת זאת דוראנט ווסטברוק רעבים לטבעת ולפי גרף השיפור של אוקלהומה השנה זאת אמורה להיות השנה שבה הם לוקחים אליפות

  7. מנחם, קצת נתונים – לקליפרס "יש את המספר" של ווסטברוק, אומנם נתן משחק לא רע מולם העונה אבל ב- 4 משחקים בעונה שעברה המספרים שלו היו זוועה (36% מהשדה, 4.8 איבודים למשחק לעומת 4.5 אסיסטים) כריס פול ה"שמנמן" הוא אחד השומרים האישיים הטובים ביותר בין ה- PG (נמדד ב- PER של השחקן עליו הוא שומר.
    אולי מתאביט תבוא הישועה.
    לי עדיין קשה לראות את הקליפרס עוברים את אוקלהומה. אבל העונה עוד ארוכה, נתרגל.

    1. אני לא מאמין שהשתיים תיפגשנה, אבל אם כן, עם כל הכבוד לכריס פאול (שהוא הפוינט גארד הטוב בליגה!), ראסל ווסטברוק הפעם יעשה עליו עבודת מאסטר פיס.

  8. מה לעזאזל רוצים מווסטברוק?
    לטעמי הוא אחד השחקנים הכי מלהיבים שיש!!!
    צ'יטה חסרת רחמים שבאה לטרוף אותך כל משחק. שלא מוכנה לקבל הפסד בשום אופן ונותנת את כל כולה על הפרקט!
    שחקן הגנה אדיר, שחקן התקפה מרהיב! מאה אחוז וינר!
    עושה שטויות לפעמים? נכון, אבל לומד מהם ומשתפר.
    מדובר כאן ב – Bad mother fucker ו – Future hall of famer!!
    לא פחות.

  9. מנחם זוכר שדיברת על שחקנים שכשהם על המגרש דברים יפים קורים? אז כריס פול הוא אחד מהם ללא ספק. ניהול המשחק שלו פשוט גאוני וזה אפילו לא משנה כמות האסיסטים שלו כי גם המסירה שהובילה למסירה זה משהו שלא רואים בסטטיסטיקה. זה מזכיר לי פעם איך קני סמית׳ אמר על נאש בשיאו בפיניקס, כדי שפיניקס יראו טוב וישימו את הניצחון בכיס זה לא משנה עם כמה אסיסטים נאש יסיים או כמה הוא יקלע אלא באיזו תדירות תוך ניהול ההתקפה הוא מגיע לצבע. הנקודה היא שפול הוא מאותם שחקנים שלמרות הסטטיסטחקה המדהימה שלו הוא לא נמדד בסטטיסטיקה כי הניהול והשליטה במשחק הגאוניים שלו הם הרבה מעבר. הקליפרס נראים יותר טוב מאוקלוהומה ששטף המשחק שלהם בנוי יותר מדיי על מהלכי אחד על אחד של דוראנט וואסטברוק.

    1. האם היית שם כסף שבסידרת 7 משחקים הקליפרס לוקחת? לא בגלל האחד-על-אחד שיש בו קצת הומור – אלא באמת – אני שם את כספי על הת'אנדר עם קווין דוראנט, ווסטברוק, איבקה, וחבריהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט