פינת הגולש הצעיר: הסופרסטאר הבא? / איתי גרסון, 13, י"ם

מי יהיה (יהיו) הסופרסטאר(ס) הבא(ים) בליגה? 

איתי גרסון, 13, ירושלים.

 

ישנם הרבה שחקנים מצוינים בליגה הזאת. כוכבים ללא ערעור, שלכל אחד מהם מומחיות משל עצמו, שהוא הגדיר אותה מחדש- בין אם הם שחקנים עם קליעה נדירה ביופיה כמו סטפן קרי, קליי תומפסון וג׳יימס הארדן ; שומרים מפחידים שלא יודעים פחד מהו כמו קוואי לאונרד, פול ג׳ורג׳, וג'ימי באטלר; אתלטים מטורפים כמו גריפין וווסטברוק; גבוהים קלעים כמו אולדריג׳; מוסרים כמו פול ולילארד, וכמובן שחקני אול- אראונד כמו דריימונד גרין וכמובן לברון ג׳יימס (לא שהם באותה ליגה).

ובליגה, כמו בכל מקום מגוון שיש בו אנשים מכל המקומות, יש ווטרנים מנוסים (חלקם מנוסים מדי), ויש טאלנט צעיר. אז אחרי שניסיתי לנחש ולנבא מי תהיה הקונטנדרית הבאה בליגה במאמר שעבר, המאמר הזה בא לענות על השאלה ״מי הכוכב הבא שיפרוץ בליגה?״

(**הערה 1: לא נכנסים בפוסט האלה רוקים, מכיוון שבזמן הזה של השנה אי אפשר לדעת מה יהיה איתם. רובם לא משחקים בליגת הקיץ אפילו).

(**הערה 2: החלטתי שקארל אנתוני- טאונס, אנדרו וויגינס וסי ג׳יי מקולום טובים מדי לרשימה הזו, הם הוכיחו את עצמם מספיק כדי שאפילו אילנה שווייץ מהכיתה שלי יודעת שהם יהיו אול-סטארים)

אז יאללה, מתחילים:

*ויקטור אולדיפו*

שורה סטטיסטית:

2015-16 Season

PPG APG RPG PER
16.0 3.9 4.8 16.77
Career
15.9 4.0 4.4

אולדיפו הוא שחקן מצוין. הוא כולל את החבילה השלמה, עם קליעה טובה מבחוץ, אתלטיות מצוינת מבפנים, והגנה טובה מאוד. לאולדיפו יש תקרה גבוהה מאוד, ולדעתי הוא לא היה מצליח לממש את הכל באורלנדו, בטח שלא באוקלהומה ככינור שלישי ואפילו רביעי או חמישי (הצמד, אדאמס וקאנטר)

אבל, אחרי העזיבה של דוראנט, אולדיפו יהיה הכינור השני באוקלהומה, למה?

כי אחרי שדוראנטולה שרף את החולצה של עצמו ועזב לטובת הלוחמים מהמפרץ, אין מי שיצור הזדמנויות לגבוהים. ווטסברוק אומנם שחקן מצוין בעל מעלות רבותן, אבל הוא הראה שהוא לא יכול להשיג פלייאוף לבד (לפני 2 עונות). ויק אולדיפו יכול לחדור, לזרוק, למסור והכי חשוב- לשמור. הוא יוריד לחץ מחברו לקו האחורי, ויפתח לגבוהים הזדמנויות בפוסט.

אמנם אוקלהומה לא במצב הכי טוב מבחינת מקום לאליפות, אבל אל תופתעו אם הוא יהיה הMIP של העונה.

*יאניס אנטטקומפו*

שורה סטטיסטית:

015-16 Season

PPG APG RPG PER
16.9 4.3 7.7 18.86
Career
12.2 2.9 6.3

יאניס הוא שחקן שאין כמוהו, בשום מקום. תמצאו לי שחקן שהוא 2.12, שיכול לרוץ, למסור, לשחק עם גב לסל, לשמור על כל חמש העמדות ולסיים בטבעת. אפילו לדוראנט אין את היכולות האלה, בנוסף הוא קצר מהגריק פריק ב4 ס״מ. הבעיה הכי גדולה שלו היא הקליעה: היא פשוט לא ממש שם. יאניס פשוט לא זורק מבחוץ. זה לא מפריע לו לסיים עם טריפל-דאבלים, אבל זה כן מפריע לו בהתקפה עומדת- מילווקי שיחקו הרבה על פיק אנד רול שיאניס הוא הball handler. עצם זה שאין לו קליעה מבחוץ נותן לשומרים לעבור מתחת לחסימה, ובכך לקחת מיאניס את החדירה או את המסירה עם קצת לחץ. בנוסף יש לו קבלת החלטות קצת בעייתית, מה שיכול להוריד מהשולחן את האופציה שהוא ישחק פוינט גארד בהרכבים מסוימים של הבאקס.

לאנטטקומפו יש את המפתחות במילווקי, וביחד עם קריס מידלטון ות׳ון מייקר (שאנשים לא יודעים אפילו בן כמה הוא), יש שם פוטנציאל רציני, יכולה להתפתח שם קבוצה מגוונת מאוד. אנטטוקמפו קרוץ מחומר טוב, והוא יתפתח במשך השנים.

 

*האריסון בארנס*

שורה סטטיסטית:

2015-16 Season

PPG APG RPG PER
11.7 1.8 4.9 12.32
Career
10.1 1.5 4.6

 

בארנס שונה משני השחקנים שהופיעו למעלה: הוא היה פעמיים בגמר הNBA, בגמר אחד+ שני משחקים הוא שיחק מצוין, קלע מבחוץ, שמר טוב מאוד ועזר לווריורס גם בהתקפה וגם בהגנה. בשארית, הוא היה נורא, החטיא מבחוץ, שמר רע והפריע לווריורס גם בהתקפה וגם בהגנה. בעונה הרגילה בארנס הראה ניצוצות אמיתיים של אולסטאר אמיתי, והוא הפגין יכולות גבוהה מאוד במדי הלוחמים.

אז אם נוציא את 5 משחקי הגמר שבהם בארנס לא תפקד, נוכל לראות שיש שם שחקן מצוין, עם אחוזי קליעה טובים, שיכול לקחת שחקנים שהם כמה רמות מעליו.

הבעיה הייתה שבארנס היה אופציה רביעית ואפילו חמישית לפעמים, וזה הפך את התפקיד שלו ל3&D.

בארנס שחקן הרבה יותר טוב מזה- ועכשיו שהוא בדאלאס, כמעט לבד, הוא יכול באמת למקסם את הפוטנציאל שלו. אני משוכנע שגם תוספת השכר העצומה לא תזיק, ובארנס יהפוך להיות אול סטאר בקרוב מאוד.

 

בראדלי ביל:

 

שורה סטטיסטית:

015-16 Season

PPG APG RPG PER
17.4 2.9 3.4 15.61
Career
16.0 3.0 3.7

 

לביל יש את כל הפוטנציאל בעולם- הוא אתלטי, קלעי מצוין, הוא השוטינג גארד האידיאלי לכל קבוצה. הדבר היחיד שמחזיק אותו אחורה זה פציעות- בחודש הראשון של העונה, בראדלי ביל קלע בממוצע כמעט 20 נק' למשחק. ואז הוא נפצע, והכל הפך להיות סערה תקשורתית אחת גדולה, על כמה באמת ביל שחקן ששווה לתת לו מקסימום בקיץ הקרוב. אז וושינגטון לקחו את ההימור, נתנו לו חוזה מקס', ועכשיו הכל תלוי בו. הוא שחקן מצוין שיכול להפוך להיות שחקן טופ 5 שוטינג גארדים בליגה, הוא צעיר, יש לו זמן ויכולת להשתפר, אך הוא צריך להישאר בריא. אין שום ספק מבחינה מקצועית שהוא יכול להיות משהו גדול, ואני מאמין שהוא יפרוץ בעונה הבאה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. יפה מאוד,
    על אחת כמה וכמה מידו של כותב בן 13!

    כרגיל בליגה, SG טובים הם מצרך נדיר, ולכן זה לא מפתיע למצוא ברשימה את ביל ואולדיפו. אותו PER עבור PF או סנטר, מקבל התייחסות צוננת בהרבה.

    הגריפ פריק, לדעתי, כבר נמצא ברמה מעל שאר השחקנים ברשימה. אם הוא היה משחק בניו יורק או בלוס אנג'לס, הוא כבר היה אחד מהכוכבים הגדולים של הליגה.
    הנתונים שלו בחצי השני של העונה:
    (אחרי שקיד העביר אותו ל-PG)
    18.8 נק' ב-50% מהשדה, 8.7 רב', 7.4 אס', 1.4 חט', 1.7 חס', 36 דקות.
    אלו נתונים מדהימים. אם רק יצליח לשפר את הקליעה שלו מבחוץ (פחות מ-30% , התחיל את העונה עם 25%, ו"שיפר" ל-29% בחצי השני), הוא יהיה שחקן בלתי עציר.

    1. הוא מכונת טריפל דאבלים, זה לברון רק יותר גבוה. צריך לעבוד על הקליטה והוא יהיה מסודר, והוא רק בן 21 (!)

      1. אני אוהב אותו (ולא משתגע על לברון ) בל הוא ממש לא "לברון רק יותר גבוה"

        ללברון חזק בצורה מיוחדת. כשהוא נכנס לסל (בטח בימיו במיאמי ) זה כמו רכבת משא. יאניס הרבה יותר דק ממנו

  2. בחירה מצויינת של ארבעה שבאמת עלולים להגיע הרבה יותר רחוק ממעמדם הנוכחי ב-NBA, וכשקראתי את המאמר לפני הכנסתו, ממש שכחתי שהוא ניכתב בידי ילד בן 13.5 כי מלבד דברים קטנים ביותר, המאמן הוכנס כפי שהוא.

  3. ארבעה נהדרים, אני חושב שהגריק פריק עם עבודה על הקליעה מבחוץ וקצת חידוד בקבלת ההחלטות (לא הרבה) יכול להפוך למפלצת ,
    אולי לאחת החבילות המרשימות שנראו משחקן אי פעם. יש לו אתלטיות, הגנה מצויינת, מוטת ידיים של תמנון וראינו עם העברתו למוביל הכדור בבקאס (מהלך אדיר של קיד) שהוא גם בעל ראיית משחק ויכולת הובלת כדור טובה בהחלט.

    1. בהחלט ג׳ייסון קיד הביא בינגו עם המהלך הזה, עכשיו רק צריך לחכות לשינוי המיוחל בקליעה ומתפתח פה שחקן משהו משהו…

  4. כתבה יפה כל הכבוד

    ווסטברוק בשנה שהיה בלי דוראנט היה גם פצוע ב 13 או 14 משחקים הראשונים של העונה מתוכם אוק' הפסידה 12 שזה בור מטורף לסגור במערב מה גם שהוא לא היה רחוק מלסגור אותו
    בטח יש פה איזה עכבר שישמח להעלות את הנתונים

    1. אני מאמין שאולדיפו יעשה את הקפיצה ממש בעונה הזאת. לדעתי ההבדל בין יאניס לוויגינס הוא זה שאנחנו יודעים הרבה כבר על וויגינס משתי העונות הקודמות, בעוד שעל יאניס יש לנו עוד מה ללמוד בנוגע למה הוא יכול לעשות.

  5. מצוין.
    אם ההגדרה היא לשחק באול סטאר, כולם יכולים להגיע לשם, לגבי אולדיפו אני בספק אם יש לו לאן לגדול ואם אוקלהומה תהיה המקום לעשות את זה.
    יהיה מעניין לראות את בארנס, אם האופי הנכון מסתתר שם בפנים, הוא יכול להזכיר מאד את פול פירס, שחקן שנראה קצת כבד בתנועה אבל הוא יותר אתלטי ממה שהוא נראה, קליעה טובה אבל לא אבסולוטית, שומר יותר טוב ממה שנראה. פירס התפתח בבוסטון הלא תחרותית כאופציה שניה (אחרי ווקר) או ראשונה, בארנס צמח בתנאים שונים לחלוטין בגולדן סטייט ואולי דאלאס תוציא ממנו יותר.

  6. טור מ ע ו ל ה !!!

    האם ויקטור יסתדר עם הצ'יטה ?

    האם בארנס יוכל לעשות מעשה הארדן ?

    האם יאניס יטביע מה 3 ?

    והשאלה הגדולה מכולן – האם שוטר עם שם כמו בראדלי ביל לא אמור לשחק באחת מהקבוצות של טקסס ????

  7. כתיבה יפה מאוד לילד בן 13, מברוק על הבכורה.
    מבחינת התוכן, זו דעתי, אשמח לתת הסברים אם אצטרך.
    ביל זה אשפה.
    בארנס זה כלום ושום דבר.
    אולדיפו סבבה.
    הגריק פריק אגדה.

  8. אהלן איתי. זה מאמר מצויין ומנומק. תמשיך לכתוב. כמה נגיעות אישיות (וסובייקטיביות) שלי:

    אולדיפו היה קלע נוראי מבחוץ ושיפר את הקליעה בסוף העונה. מניסיון לא תמיד שיפור של חודש או חודשיים מעיד על תהליך. אני עדיין לא סגור על הקליעה מבחוץ בשביל לקרוא לו קלע טוב. בנוסף יש לו בעיה רצינית של בחירת זריקות. הוא לא תמיד מחכה שהמשחק יבוא אליו ומכריח מהלכים. זה אגב אחד הבעיות שמפריעות לחברו החדש לקו האחרו ראסל מלהפוך לשחקן הטוב בליגה.

    יאניס שחקן עם אין סוף פוטנציאל. יש תמיד בכדורסל שאלה של קניבליזם כששחקן אחד מרים סטטיסטיקה. אם הוא לוקח יותר ריבאונדים האם אלו ריבאונדים שבכל מקרה היו לוקחים אחרים או שהוא מוסיף ריבאונדים נוספים למאזן הקבוצתי. אותו כנל לכל הנתונים הסטטיסטיים. העניין המדאיג הוא שמילווקי לא השתפרה בכמעט שום קטגוריה מאז שיאניס הפך לרכז. הקבוצה גם לא שיפרה את המאזן. מאז האולסטאר כשיאניס החל את המעבר לעמדת מוביל הכדור המאזן של מילווקי הוא 17 הפסדים ו11 ניצחונות. אבל בגדול אני מסכים שאישית הוא פוטנציאל מטורף.

    לגבי האריסון אני ממש לא מסכים. הוא בסדר בהרבה דברים אבל לא מצויין בכלום. הוא שחקן משלים קלאסי שתלוי באחרים שיצרו לו. הוא נהנה. מכמה שנים של זריקות חופשיות שלא יהיו לו בדאלאס מכיוון שאין שם יוצר ברמה גבוהה (דש מוולסטלי מתיוס שלא ראה זריקה חופשית מאז פורטלנד). ג׳יימס הארדן בokc הראה שיש לו את זה גם כששיחק עם ראס וkd שלא תמיד השאירו לו הרבה זריקות.

    לגבי ביל מסכים עם כל מילה.

    1. לדעתי ראינו מספיק משחקים ו ביצועים מבארנס כדי לדעת שהוא מסוגל ליצור לעצמו. הוא קלעי טוב מאוד מבחוץ עם אחוזים גבוהים (אין בעיה של Shot Selection), הוא אתלט טוב מאוד, ושומר מצוין. בדאלאס הוא יקבל את שלו. לפחות זה מה שאני מאמין בו.

      1. הוא זרק רק 9 פעמים במשחק עם אחוז גבוה של קץ אנד שוט. נכון שהוא הראה קצת פוסט אפים וחדירות. אבל שאני מסתכל על כוכב אני שואל 4 שאלות:

        האם הוא מסוגל ליצור לעצמו או לאחרים?

        האם הוא מסוגל לעשות את זה ב33-37 דקות למשך 82 משחקים?

        האם יש לו יכולת לתפקד תחת לחץ?

        האם הוא הופך אחרים סביבו לטובים יותר?

        לא אומר שהוא הגיע לשיאו. פשוט לדעתי אין לו את שלד של כוכב. שחקן שני או שלישי בקבוצה בינונית? זה אולי כן.

        1. לדעתי יש לו את השלד של כוכב, הוא פשוט לא יכל להראות את זה. בדומה לג׳יימס הארדן של 2013, אמרו עליו שהוא רק שחקן ספוט אפ ובנוי על קליעה וקצת בטבעת, ואז הוא עבר לקבוצה שבה הוא היה לבד, והשאר היסטוריה.

          1. פה נישאר חלוקים מכיוון שג׳יימס הארדן של 2012 לפני המעבר לא מזכיר בעיני את האריסון בארנס בכלום. אבל הנבואה ניתנה לשוטים. מי יודע אולי אתה רואה משהו שאני לא ואשמח שיצליח בדאלאס

  9. אני מאמין ומקווה שעם ההתחזקות שלו (פיזית) בברכיים ובקרסוליים הוא גם יוכל לעבוד יותר קשה בהגנה. לגבי האסיסטים שלו, אני חושב שזה משהו שקורה אצל הרבה מאוד שוטינג גארדן בכירים בליגה- קליי תומפסון לדוגמה מסר רק 2.1 אסיסטים למשחק העונה. זה חלק מסגנון המשחק, לזרוק המון מבחוץ, וללכת חזק לבפנים, בשאיפה ללכת לקו.

  10. אין מקום להשוואה בין בארנס להארדן.
    הארדן בעונתו האחרונה בת'אנדר (עונה 3 בליגה):
    16.8 נק', 4.1 רב', 3.7 אס', 21.1 PER

    בארנס בעונתו האחרונה בווריאורס (עונה 4 בליגה):
    11.1 נק', 4.9 רב', 1.8 אס', 12.3 PER

    הארדן היה קרדינלי להעפלה של הת'אנדר לפיינלס ב-2012 ,
    בארנס היה עסוק בעיקר בלהחטיא בפלייאוף האחרון…

      1. שנה שעברה בארנס קלע בפיינלס 9 נק' למשחק ב-35% מהשדה.

        אפשר בלב שקט לכתוב שהוא היה השחקן ה-6 בחשיבותו בקבוצה
        אחרי: קרי, קליי, גרין, איגודלה, לבינגסטון.

        הארדן היה ללא ספק השחקן השלישי בחשיבותו בת'אנדר אחרי ווסטברוק ודוראנט.

  11. כתבה מצוינת, כל הכבוד על הכתיבה הבוגרת ועל התוכן. האריסון בארנס הוא נעלם גדול, אני סקרן לראות אם ישגשג (כמו שהאמריקאים אוהבים לומר) בקבוצה חדשה, או שדווקא יקמול.
    אז מה עם אילנה שווייץ?

  12. דרך אגב, אני לא טוען שבארנס יכשל בדאלאס.
    אם יש קבוצה ששחקן שיש לו את השלוב של כישרון, חוכמה, וחריצות,
    יכול לשגשג בשורותיה – זו דאלאס.
    עכשיו בארנס צריך להראות שיש לו את מרכיבים 2 ו-3.

  13. סחתיין!
    אם אנדטוקמבו (האם האיות נכון???) יכול לקלוע אפילו את ממוצע הליגה מדאונטאון, זה לברון ג'יימס הבא, אולדיפו זה מניה רצינית לת'אנדר, במיוחד ש"צלף כסף קל" עזב.
    ואחרון חביב, יש לי תחרות על עמדת הילד בן 13!

    1. תקרא לו יאניס, גדולים וטובים מאיתנו נפלו באיות השם.
      אגב, קראתי לפני כמה ימים את הפוסט שלך על חיזוק קבוצות עם שחקני עבר ב2K15, ומאוד נהנתי, בתור גיימר מושבע של 2K כמובן. (רק שאני לא בטוח אם זה היה אתה, השם של המפרסם אז היה רק "סתם ילד").

כתיבת תגובה

סגירת תפריט