הג'וב האיטלקי – על הפועל ירושלים המתחדשת \ עידן עופר

 

 

אליפות אחת וגביע אחד ב – 3 שנים. זהו ההספק של אורי אלון ושות' מאז רכשו את הפועל ירושלים. השנים הללו, החזירו את ירושלים למרכז השיח הציבורי בספורט הישראלי. כברת דרך לא קצרה ופשוטה עברה על הבעלים של הפועל ירושלים, מהלוזרית הנצחית שתמיד מפסידה למכבי, לקבוצה ששולטת בליגה ללא תחרות.

העונה האחרונה הסתיימה בטונים צורמים. זה התחיל באי הגעה לגמר הגביע והמשיך לסדרה ארוכה מול הפועל ת"א שגרמה לאנשים לפקפק בשליטה של ירושלים בליגה, והמשיך בהפסד האליפות לראשון – לציון בגמר הפיינל פור.

אז בירושלים החליטו לשנות כיוון הקיץ. בתור מנה ראשונה קיבלנו את סימונה פיאנג'יני האיטלקי בן ה – 47. פיאנג'יני הוא אחד השמות היותר מוכרים באירופה, הוא בעל עבר עשיר שבין היתר כולל את משרת המאמן הראשי בקבוצה הבוגרת של סיינה למשך 6 עונות בהן הוא זכה באליפות בכל שנה, זכייה בתואר מאמן העונה באיטליה בשנת 2007 ומינוי למאמן הראשי של נבחרת איטליה.

סימונה הוא מאמן בעל אוריינטציה הגנתית מאוד גבוהה, הוא דוגל במשחק ריצה ושלשות. מה שמסביר את ההחתמות המעניינות שירושלים עשו הקיץ.

אז הגענו למנה העיקרית, שתתחיל עם התוספות והשינויים על הפיצה מהעונה שעברה.

נתחיל ממי שהולך להיות שחקן המפתח של ירושלים השנה, קרטיס ג'רלס. בוגר מכללת ביילור, שהוביל את המכללה בנקודות ואסיסטים ב – 4 השנים ששיחק שם מגיע בשביל להיות העושה משחק של ירושלים. ג'רלס, 1'6 עם עקבים כבר מטייל באירופה מ – 2009. בעונה האחרונה הוא שיחק בגלאטסריי, אך הוא שיחק בעיקר ביורוקאפ ולא העמיד ממוצעים מרשימים למדי. קרטיס מזכיר מאוד את טייריס רייס. כן, זה שהביא למכבי את היורוליג. הוא מאוד פיזי, שומר מעולה, אוהב לרוץ (שזה הדבר שירושלים הולכים לעשות הכי הרבה בעונה הקרובה) וקולע טוב מבחוץ (באיזור ה – 35% ל – 3 נקודות ו – 47% ל – 2 נקודות במהלך הקריירה).

ג'רלס באדום של מילאנו. יוביל את ירושלים העונה?

השותף של ג'רלס העונה הולך להיות ג'רום דייסון האמריקאי. דייסון, 3'6 שגדל אצל ג'ים קלאהון בקונטיקט מגיע על תקן הברייסי רייט של השנה שעברה. ירושלים, שתהיה חייבת לפתוח עם ישראלי בעמדה מס' 2 תעלה עם דייסון מהספסל, לפחות בליגה. מי שמוכר לו השם לא טועה. ג'רום עבר בשנים האחרונות בין היתר בהפועל חולון ובססארי האיטלקית, איתה הוא זכה בסופרקאפ, בגביע ובאליפות תוך כדי שהוא קולע 14.9 נק' ומוסר 4 אס' למשחק. ג'רלס הוא מעין קומבו גארד שעושה הכל. הוא שומר מעולה עם 2 חטיפות למשחק, וקלעי טוב ל – 2 נק' עם 39% בעונה שלו עם ססארי. הצד הפחות טוב של המשחק שלו הוא הקליעה ל – 3 נק', כשבעונה האחרונה שלו הוא קלע מהטווח הזה רק ב- 25.7%.

ג'רלס אמור וצריך להיות השחקן שנותן את הדחיפה מהספסל, כאשר בהרכבים מסויימים הוא גם יכול לשחק את ה – 3 (בעיקר בליגה הישראלית).

מי שאמור לעזור לגארדים של ירושלים לרווח את המשחק יהיה טראביס פיטרסון. הענק האמריקאי (10'6) ששיחק במכללת סמפורד, היה אחד מקלעי החוץ הטובים באירופה בשנה האחרונה. גם לאחר עונה של 18.1 נק' למשחק במדי סראטוב הרוסית, טראביס לא הצליח לנחות בקבוצת יורוליג וירושלים זכתה במה שעשוי להיות הפתעת העונה. פיטרסון, 31, הוא קלע אדיר. בשני המפגשים מול ירושלים העונה הוא צלף 29 נק' בכל משחק. כנראה שזה גם עזר לו להגיע לעיר הבירה שלנו.

90.7% מהעונשין, 57.9% ל – 2 נק' ו – 41.2 ל – 3 נק'. זה האחוזים האדירים שפיטרסון העמיד בעונה האחרונה. מדהים. היכולת שלו לרווח את המשחק מזכירה מאוד את קשישטוף לברינוביץ' ששיחק בשביל פיאנג'יני בסיינה, והיא בדיוק מה שצמד הגארדים קרטיס את דייסון צריך על מנת למקסם את היכולות שלהם. הן במגרש הפתוח והן במשחק עומד.

שחקן נוסף שהולך להיות חלק משמעותי (בניגוד למה שהרבה חושבים) בקבוצה של ירושלים העונה, זה שון ג'ונס הלא מוכר. הייתי מגדיר אותו כקייל היינס 2.0. ג'ונס, 8'6, הוא פאוור פורוורד פיזי מאוד, ריבאונדר וחוסם אדיר עם 8.5 ריב' ו – 1.9 חס' למשחק בנוסף להיותו סקורר לא רע עם 14.2 נק' למשחק בעונה האחרונה שלו במכללת מידל טנסי. שון, שהולך לעלות בעונה הקרובה מהספסל, מאופיין במשחק פיק אנד רול מעולה, תנועה טובה ללא כדור, קליעה בינונית מחצי מרחק, ובעיקר מלחמה על כל כדור. קייל היינס 2.0 הוא השחקן היחיד בסגל שיכול לשמור טוב את עמדות 3 – 5 (משהו שמאוד מזכיר את טוני גפני), וזה יקנה לו הרבה דקות משחק העונה.

אחרון חביב לתוספות של הקיץ הנוכחי (לעת עתה כמובן) זה אייזיק רוזפלט שהגיע מהפועל חולון. רוזפלט מגיע על תקן הטוני גפני הישראלי. נכון, הוא לא כמו שון ג'ונס שיכול לשמור יותר עמדות, אך רוזפלט עשוי להתברר כרכש מאוד משמעותי כשזה יגיע לליגה המקומית בה הוא נחשב לישראלי. רוזפלט הוא שחקן שמביא לכל משחק את הכל, עושה רק את מה שהוא יודע, שזה לקחת ריבאונדים, לקלוע מתחת לסל ולהכניס הרבה אנרגיות. מרגיש כמו בינגו של הפועל ירושלים.

כל השחקנים שצויינו למעלה מצטרפים לשלד הישראלי של ירושלים. ליאור אליהו, יותם הלפרין, בר טימור, איגור מאיור ורפי מנקו.

לירושלים עדיין חסר לפחות זר אחד, בעמדה מס' 3. דובר לא מעט על הרצון של ירושלים לרכוש את שון דאוסון שכרגע נמצא בליגת הקיץ שבלאס ווגאס. בהנחה וירושלים לא תצליח לשים את ידה על דאוסון, היא תצטרך להביא שחקן בעמדה הזו שיהיה שומר טוב וידע לרוץ (גם לקלוע טוב מבחוץ לא יזיק).

דאוסון נגד ירושלים. בעונה הבאה איתם?

הפועל ירושלים של העונה הולכת להיות קבוצה שכיף לראות, היא תרוץ המון ותזרוק הרבה שלשות. השאלה המרכזית עם ההרכב שחקנים הנוכחי זה איך ההגנה שלהם תיראה. פיאנג'יני מאמן שמאוד אוהב הגנה, ונכון לעכשיו קו קדמי של פיטרסון ואליהו לא בטוח שיעבוד כל כך טוב. עקב העובדה הזו, ירושלים צריכה לשקול להביא עוד שחקן פנים שמתמחה בהגנה (אמבקווה?).

החור המרכזי של ירושלים כאמור הוא בעמדה מס' 3. אורי אלון וגיא הראל נמצאים עכשיו בווגאס על מנת לחפש שחקנים לעונה הקרובה. התקווה הגדולה שלהם היא שדאוסון יחזור לארץ והם יצליחו לשחרר אותו מראשון – לציון, מה שלא יהיה פשוט מכיוון שיש לו סעיף יציאה אך ורק ל – NBA.

ומה לקינוח? אולי אמארה מכין לנו איזה טרמיסו טוב ונראה אותו משחק באדום של ירושלים בעונה הקרובה.

 

 

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. יאללה הפועל!!
    אפשר רק להתפלל שאמארה יגיע.
    לדעתי יש קבוצה שיכולה להגיע רחוק מאוד באירופה שנה הבאה רק צריך שהדברים באמת יתחברו שנה הבאה!

  2. לדעתי פיטרסון יהיה הימור שלא משתלם , המספרים שלו מבלבלים בגלל שהוא שיחק בסטאטוב קבוצה על סקור גבוה
    הלפרין ואליהו זה שלד נקודה לא שלד ישראלי
    ההחתמה של סטודומיאר היא לא יותר מגימיק זול אם תהיה

        1. אם זה קורא רק בשלוש וחצי בלילה זה בסדר, אם זה קורה בשלוש וחצי בצהרים זה כבר מתחיל להיות בעייתי 🙂

  3. פיטרסון הוא הימור. אבל הימור שישתלם, לא כל שחקן בקבוצה שלהם קלע 18 נק׳ למשחק, ועוד בכאלה אחוזים. גם אם יקלע בחמישה אחוזים פחות מכל טווח הסקאוט של ירושלים עשה את שלו. סטודמאייר היה בשביל החיוך של הסוף, אבל אין לדעת.

  4. פיטרסון הוא הימור אין ספק. אבל הפועל ירושלים הופכת להיות קבוצת ריצה עם סקור גבוה הוא בדיוק הדבר הזה. הפועל ירושלים עושה משהו מאוד מעניין לקראת שנה הבאה ועושה שינוי מרענן לשם שינוי לא בונה קבוצה אנטי מכבי אלא בונה קבוצה טובה שיהיה כיף לראות.

    סטודימאר אומנם גימיק ולא ממש זול יש לציין לאוהדים ורוב הסיכוי שלא באמת יגיע
    אבל במידה ויגיע מי יכול לעצור אותו??

  5. אני שמח שיש עוד אוהד הפועל בצוות. כרגע זה 4-2 לנו נגד מכבי (אלעד אייל ושנינו נגד דור בלוך. אהרון שדה נספר בשני הצדדים).
    לא מסכים עם רוב הדברים. אני כבר מזמן הפסקתי להתלהב משמות שאני לא מכיר. במה קרטיס ג'רלס עדיף על רולנד? במה טראביס פיטרסון עדיף על דאנקן. במה כל 3 זר שנחתים עדיף על ד נ ט ה ס מ י ת?
    אולי הם עדיפים. אולי לא. לא צריך להתלהב כל כך מהר. לשנן שמות חדשים בכל שנה זה לא כוס התה שלי, אבל איש באמונתו יחיה.
    דבר אחד בטוח חיובי – והוא שנפטרנו מפרנקו.

  6. עידן ראשעת תודה רבה .
    כמה תובנות שלי .
    1 . חוץ מהאליפות ומהגביע ירושלים לקחה לראשונה 17 שנה אליפות ליגה רגילה …בעיני זה לא פחות משמעותי מהתארים ( לפחות ) שכן זה מעיד על דרך ועקביות.
    2. בגדול לא התרשמתי יתר על המידה מהזרים .
    אמנם התרשמתי שיש בהם בעלי פונטציאל גדול אבל כזה שצריך להתממש בפועל ובשורה התחתונה מבחינה אינדיבידואלית נטו אני חושב שהעוזבים מוכשרים מהמגיעים .

    3. למרות האמור בסעיף הקודם נראה שיש יד מכוונת ומאמן שלקח את השחקנים שהוא מאמין בהם לדרכו שלו ולכן זה בסדר גמור.

    4. בכל זאת קצת קשה לי עם העזיבה הקולקטיבית ….אני אולי יפתיע ויאמר שאני יכול להבין את עזיבתו של דונטה סמית ….בגלל הדומיננטיות והחשיבות הרבה שלו ( והרצון לכיוון מקצועי אחר ).
    אבל דווקא שחקן כמו גפני איני מבין למה לשחרר .
    הוא התחבר טוב מאד לקהל הוא ממילא שחקן של מאמן ( כל מאמן ) וגם אם לא לגמרי מתאים לאירופה ( למאן דאמר ).
    דקות מהספסל באירופה ודקות משמעותיות יותר בליגה הוא בוודאי יכל לקבל והיה לו לדעתי ערך מוסף גדול מאד.

    5. משפטי סיום לדונטה.
    בפרספקיטבה של זמן מעניין איך יזכרו אותו בדירוג הזרים שהיו בארץ.
    4. עונות 2 קבוצות אף קבוצה לא מכבי.
    בכל זאת 4 גמרים ו 2 אליפויות .
    ירושלים וויתרה והוא גם יקר מאד עקב חוקי המיסים .
    אבל כל קבוצה שתיקח אותו הופכת אוטומטית למועמדת ללכת עד הסוף…..אבל לאף אחת אין את האומץ ו/ או הכסף.
    נתגעגע…
    5. משפט על פרנקו.
    ברור לי שאני דעת מיעוט בטח מקרב אוהדי ירושלים.
    לדעתי הוא היה צריך להמשיך ….אבל במנטליות הישראלית בטח הירושלמית אין מאמן שיכול להמשיך מעל 2 עונות ברצף ( בקבוצות הגדולות לא בנהריה , הרצליה וכו ).
    בטח כשהישראלים הבכירים נשארים.
    לדעתי זה חבל ופרנקו היה יכול להישאר עןד כמה שנים טובות במה שהיה בונה את ירושלים ואותו…..וזאת מבלי לחלוק על טיב ההחלטה בבחירה במאמן האיטלקי.

    1. ושכחתי להתייחס לרוזפלט .
      בעיני החתמה יוצאת מן הכלל .
      משך שנים לא הבנתי איך אף גדולה לא מתמודדת עליו.
      הוא מנפיק מספרים יפים מאד בחולון זה כמה שנים.
      ולליגה הוא בוודאי תוספת כח משמעותית.

    2. טל בן יהודה, בלוגר אוהד מכבי ת"א שרוף (מנוי לקבוצת הכדורסל) ולא מחובבי הפועל י-ם (בלשון המעטה), הגדיר אותו כזר *הליגה* הכי גדול שהיה פה. אני נוטה להסכים עם ההגדרה הזו.

        1. הבעיה הגדולה עם דונטה היא שכל קבוצה שנבנית סביבו, תלויה מאד באותה מנטליות לא ברורה. כשדונטה מגיע בפוקוס הוא בלתי ניתן לעצירה, הבעיה היא באותם משחקים שהוא גורר את הקבוצה כולה לבינוניות ונרפות הגנתית.
          בכל מקרה שאלה גדולה מי יסגור את החור שהוא משאיר אחריו? זו יכול להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון העונה.

        2. דונטה סמית לא חומר לNBA. היתרון הפיזי שלו בליגה לא בא לידי ביטוי בNBA, הרי באירופה הוא התקשה. לא מספיק אתלטי ומהיר לNBA.
          בקבוצות הדרג השני באירופה הוא מלך, עדיין צריך להוכיח את עצמו להיות יורוליג (או איך שקוראים לזה עכשיו).

  7. אני חייב לציין שגם אני כרגע עדיין סקפטי לגבי הסגל החדש שנבנה בירושלים. גם אני לא רואה במה ג'רלס עדיף על רולנד גם בשנים הטובות שלו לא כל שכן כשהוא חוזר מפציעה קשה ולא ברור באיזו יכולת. אני כן מבין את הצורך בעוד גארד זר, לאור היכולת הירודה של טימור והלפרין באירופה, ודייסון הוא סקורר גדול ואתלטי מאד.
    אני סבור שהשחרור של גפני עשוי להתברר כטעות, כי הוא שחקן שמחבר קבוצה וכזר שישי הוא וודאי היה יכול לתרום רבות.
    צריך עדיין לראות מי יחליף את דונטה בעמדה 3 ובוודאי שצריך עוד ביג מן רציני תחת הסל מהסוג של דיון תומפסון אם רוצים באמת ללכת חזק באירופה.

    צריך עדיין לראות את הסגל הסופי, ולראות מי יהיה זה שייקח על עצמו להנהיג את הקבוצה.

  8. כל הכבוד לירושלים. אחרי שהאחראים על הליגה עושים הכל בשנים האחרונות כדי להוציא כל שמץ של עניין מהליגה, ואחרי שמכבי תל אביב מנסה לעשות אותו דבר לעצמה, כל הכבוד לירושלים על שהם מנסים להזריק אדרנלין.
    יצליח או לא, לפחות יהיה מעניין שמה.

  9. אני מסכים על אייל.טור שצבוע בוואחד משקפיים ורודות.כבר עידן החלטת שהזרים הם מצויינים וישדרגו את הפועל ירושלים.
    ההתנהלות נכון לעכשיו מאוד מזכירה לי את מכבי של השנים האחרונות שכל שנה מהמרת על שחקנים לא מוכרים אות שהיו טובים בדרג השני/שלישי באירופה ואז מוכרים לקהל את זה שהם הביאו את הכוכבים הבאים (אפרופו טייריס רייס).
    לעניות דעתי המהלך הכי מעניין ומסקרן זה המאמן והשאלה האם לירושלים שלא ידועה בסבלנות שלה למאמנים יהיה את האורח רוח להישאר עם האיטלקי גם שלא הכל יילך כמתוכנן

  10. אוקיי, אז אוהד ירושלים אני לא. הפוסט נכתב אך ורק מכיוון שהקבוצה הולכת לכיוון מעניין ועשו החתמות של שחקנים שחלקם לא מוכרים.
    אני בכלל לא חושב שהמאמר צבוע במשקפיים ורודות. ירושלים של העונה הקרובה היא בגדר סימן שאלה בהגנה, אני כמעט בטוח שהציוות של אליהו את פיטרסון בקו הקדמי יהיה בעייתי. אני מקווה ששון ג׳ונס ו/או רוזפלט לא ישכחו במידה ויגיע עוד גבוהה. גם פיאנג׳יני זה סימן שאלה. הקבוצה האחרונה שהוא באמת הצליח איתה הייתה סיינה. נבחרת איטליה אף פעם לא הגיעה איתו למקומות שציפו ממנה. נכון שאולי ירושלים קנתה שחקנים בזול ומנסה לשבח אותם, אבל מי לא?! צריך להמר בעסק הזה ואין ליגה בה לא לוקחים את הסיכונים האלו.
    בעיניי ג׳רלס הרבה יותר טוב, מנוסה וצעיר מרולנד. בנוסף, רולנד לא היה מתאים לשחק עם דייסון. אני אומר עוד פעם, הפועל ירושלים היא חידה, כמו גם מכבי תל אביב, אבל היא חידה מעניינת שלדעתי תעשה עונה טובה ותשחק כדורסל יפה לעין.

    1. טוב אז כנראה לא הבנתי את הכוונה שלך,כי ממה שאני הבנתי מהפוסט זה שירושלים החתימה 4 שחקנים מצויינים שהולכים לככב+מתאזרח ישראלי מצויין._מאמן מוכשר ומנוסה. ממבט של רפה הבנה זה נראה לי כמו מתכון מושלם לקבוצה מצויינת.(בליגה שלנו כבר הוכח ולא פעם אחת שאם פגעת ב3 זרים מצויינים אז הדרך לאליפות הרבה יותר קלה)ופה יש לנו 4 זרים מצויינים(על פי תפסיתך)+מצאזרח מצויין +ליאור אליהו,בר תימור שהם שחקנים טובים מאוד לליגה הישראלית.ן אחרי כל זה אתה טוען שהמאמר לא צבוע במשקפיים ורודות 🙂

      1. לא, המאמר לא צבוע בורוד. חסר להם שלוש טוב, הציוות ההגנתי של אליהו ופיטרסון ביחד וגם בנפרד יהיה בעייתי ככל הנראה. שון ג׳ונס נראה כמו פוטנציאל טוב אבל אין לדעת איך הוא באמת יראה. ירושלים היא לא קבוצת צמרת באירופה עד שתוכיח אחרת. לקבוצה שכרגע היא לא מאריות היורוקאפ ואחת הטובות בארץ יש לה הרכב שחקנים מסקרן. יש לה גם הרבה סימני שאלה, שאם קוראים את הדברים הקטנים שמים לב אליהם.

        1. עידן טור מעניין שעורר הרבה ענין. נחכה לראות איך יושלם הסגל ואז תושלם התמונה. בכל מקרה תודה, תמיד כיף לקרוא על הקבוצה שאני אוהד

          1. האמת שגם הסגל של מכבי מכבי ת"א מאג מסקרן הקיץ הסה, אבל זה כבר נושא לטור אחר. יהיה מעניין מאד להשוות בין הסגלים כשיושלמו.

  11. פוסט מעניין אבל נראה שעדיין הסגל מלא בחורים, מדברים על פיטרסון הזה באמת שהוא חור בהגנה כמו שגם אתה ציינת, ובהנחה שליאור ויותם פותחים ואם גם הוא פותח כבר אין לנו כאן חמישיית הגנה חזקה. אם שון מגיע ובונים עליו לSF הפותח אז גם כאן נקבל שחקן עם הגנה לא מספיק טובה.
    ירושלים צריכה לבנות את עצמה לאירופה, בליגה היא תהיה מספיק חזקה כדי להגיע למאני טיים ושם זה מוכרע על משחק, אבל ה"כשלון" לדעתי ב3 שנים האחרונות הוא שהקבוצה לא מספיק טובה באירופה, ולא בונה מסורת. עכשיו אמנם הסגל עוד לא סגור אבל הרבה יקום וייפול על הSF והגבוה שיוחתם כי כרגע מצבת גבוהים של אליהו פיטרסון ורוזפלט ממש לא מספיקה לאירופה, שחקן בעמדה 3 בכלל אין ושני הגארדים הזרים אנחנו יודעים שיכולים ליפול לכאן או לכאן בקלות.

    מה שהכי חשוב לירושלים העונה חוץ מתוצאות זה המשך התקדמות של טימור ומנקו. הם 2 ישראלים עם פוטנציאל לרשת את אליהו והלפרין, מנקו גם גדל בירושלים והם חייבים להמשיך לקבל דק' משמעותיות ולהראות גרף התקדמות

  12. תודה רבה, תמיד כיף לי לקרוא על הקבוצה שלי.
    אז הפועל ירושלים…
    מספר נקודות, חלקן מתכתבות עם מה שאהרון כתב לעיל…
    א. לירושלים חסרים שני זרים.. ירושלים הולכת העונה על שישה זרים, הפועל תביא שחקן בעמדה 3 ושחקן בעמדה 5. ביציעי הארנה יש נטיה לחשוב שירושלים נופלת באירופה בגלל מחסור בשחקן פנים מאסיבי. הכדורסל האירופי, כמו הליגה ההיא באמריקה, כבר מזמן לא מחפש את ה-5 עם יכולות הפוסט אלא יותר רים פרוטקטור עם יכולות בהגנה על הפיקנרול. סביר שירושלים תביא חמש חזק שיוכל לתת גוף, למרות שהבעיה המרכזית של ירושלים באירופה היא אגרסיביות והתאמה לקצב אירופי בלי קשר לעמדה מסויימת.
    בהתחשב בהגעה של ג'רלס שהוא רכז שאוהב את הכדור ביד, ירושלים חייבת בעמדה 3 קלעי טוב. יותר חשוב בעיניי מהובלת הכדור שלו. ירושלים סובלת מבעיית ספייס בשנתיים האחרונות סביב חוסר היכולת של ליאור לקלוע מחוץ לטווח ארבעת המטרים והנטיה של דונטה לשחק עם הגב לסל. ירושלים חייבת שחקן בעמדה 3 שירווח את המשחק יחד עם פיטרסון ויותם/בר/דייסון זו תהיה הדרך לשדרג את הקבוצה. אגב, וויל קלייבורן עדיין פנוי.
    ב. ג'רום דייסון אמור להיות סקורר מהמספסל, הוא שחקן נחמד עם יכולות די גבוהות אבל צריך לזכור שהוא מגיע מקבוצה שסיימה במקום ה-15 בליגה האיטלקית. זו קבוצה שברמתה נופלת ככל הנראה מאילת ונהריה. האם שחקן שהיה נותן מספרים יפים בנהריה ואילת היה מגיע לירושלים?? לא נראה לי. הליגה האיטלקית נהנית מאיזו הילה, אך הקבוצות בה ברובן הן פחות או יותר ברמה של הקבוצות של הליגה שלנו. תחתית הליגה האיטלקית שווה בעיניי לאמצע הליגה שלנו. לכל היותר.
    ג. ירושלים חזרה לעשות העונה מה שהיא כל-כך אהבה בעבר, לפרק הכל ולבנות מחדש. רק בשל כך, אני חושב שנכון היה להשאיר את גפני/דונטה/רולנד כדי ליצור חווית המשכיות לזרים שמגיעים. משהו בשינוי המהפכני הזה בסגל מרגיש לא נכון. מה עוד שהוא מסיר לחלוטין את האחריות מהשחקנים הישראלים, שלפחות אחד מהם אחראי באופן ישיר לירידה המשמעותית ברמת המשחק של ירושלים בפלייאוף.

    יש לי עוד המון לכתוב, אבל צריך גם לטפל…

    יאללה הפועל.

  13. כשאתה אומר גביע, אתה מתכוון לגביע ווינר, כן? כי ירושלים לא זכתה בגביע המדינה מאז עבירת התוקף של וויל ביינום על פניני

  14. אני מסכים עם מה הרבה ממה שכתבת.
    אבל אני חושב שלירושלים לא הייתה ברירה כבר חוץ מלפרק הכל השנה.
    נכון זה פוגע בחוויות ההמשכיות אבל עם נדבר רגע על המטרה שזה יורוליג משהו לא עבד טוב באירופה. דונטה לא הגיע לאירופה רולנד לא ברמה בעייני הוא לא היה מספיק טוב לרכז פותח בקבוצה שרוצה יורוליג.
    וטוני גפני? אין ספק שהחיבור עם הקהל הוסיף המון אבל צריך יותר כישרון. מישהו שיתן מעבר.
    אני חושב שהצד הוא נכון כי אומנם פירקו את הכל אבל החתימו שחקנים לחוזים של שנתיים שלוש. בינהם גם שחקנים צעירים.
    אורי אלון הבטיח שהוא מחתים עוד שני זרים. השאלה מי אלה יהיו זה ישפיע על הקבוצה משמעותית. עם הוא באמת יצליח להחתים sf משמעותי וסנטר משמעותי אני חושב שיש מצב שנראה שנה. הבאה ירושלים חזקה מאוד ביורוקאפ.

  15. גפני כתב הודעת פרידה בערך יומיים אחרי סיום העונה, לפי מה שהבנתי הוא דרש העלאה בשכר והבין שלא יקבל – לכן שני הצדדים לא ניסו להמשיך.
    לגבי קבוצת שלשות – מי בדיוק יקלע שלשות?
    בעונה הקודמת אחת הבעיות הבולטות הייתה שלא היו תרגילים לקלעי 3 כמו הלפרין ומאט ג׳נינג.
    בהנחה שהשנה יהיו תרגילים – מי אמור לקלוע חוץ מפיטרסון, ופה ושם הלפרין (שאמור לזרוק הרבה יותר – קלע ב50% בעונה הסדירה) וטימור?

    ג׳רלס ודייסון לא נראים קלעי שלשות מרשימים.

    1. צ'נדלר, משחק ריצה מוביל לשלשות. ג'רלס קולע באיזור ה – 35% ל – 3 במהלך הקריירה כמו שציינתי ככה שהוא קלעי שלשות טוב. אני לא יודע מי יהיה השחקן בעמדה 3 שהם יביאו אבל בהנחה שהוא יהיה קלעי טוב מחוץ לקשת זה יצור חמישייה עם ארבעה קלעים בתוכה, שכרגע יש להם שלושה. כל זה בלי לציין את דייסון, טימור ומנקו שעולים מהספסל.

  16. גם השנה ירושלים רצה הרבה. התקפות המעבר היו הדבר שעבד הכי טוב, דווקא ההתקפה העומדת הייתה בעייתית, עם מחסור בתרגילים, שחקנים עמדו והסתכלו על רולנד זורק מחצי מרחק ברגע האחרון, או איזה פיק אנד רול, לא הרבה מעבר. ושם – בהתקפות העומדות צריך לסדר תרגילים לקלעים.

  17. אוקיי. קודם כל בשביל זה יש את פיאנג'יני. דבר שני, אין את דונטה סמית', אי אפשר להשוות בצורת משחק שהייתה לזו שתהיה. גם השנה יהיו הרבה פיק אנד רולים, אבל אם תראה את המשחק של שון ג'ונס תבין שהפיק אנד רול שלו כל כך טוב ככה שהוא יאפשר לפיטרסון לצאת החוצה לקשת השלוש. גם החדירות של דייסון לא יזיקו.

  18. אחת הבעיות של ירושלים הייתה שלא היה 5 משמעותי שימשוך שמירה כפולה ויפנה קלעים כהלפרין וג'נינג שלא יכולים ליצור לעצמם מצב קליעה.
    גם החפירות של דונטה נבעו פעמים רבות ממצב תקוע בהתקפה ומחסור בשחקן יוצר. לדעתי רולנד בכלל יותר עמדה שתיים מאשר רכז, והצבה שלו בעמדה אחת הייתה בזבוז של יכולת החדירה שלו והיכולת ליצור לעצמו מצבי קליעה. דונטה היה יתרון עצום בליגה ויהיה קשה למלא את החלל שהוא משאיר אחריו.
    מה שבטוח זה שהפועל תיראה אחרת לגמרי בשנה הבאה וכולי תקווה שזה יהיה לטובה.

  19. אמנם לחצי עונה אבל היליי הולמן היה 5 משמעותי שמשך שמירה כפולה. הבעיה עם הלפרין וג׳נינג זה שלא תמיד שיחקו עליהם ושלא הייתה סבלנות להמשיך ללכת עליהם. עם כל הכבוד והערכה לדונטה, הוא לפעמים תקע את המשחק. דונטה הופיע להרבה משחקים גדולים, אבל גם לא הופיע להרבה משחקים קטנים אך חשובים לא פחות. ירושלים כמה ונפלה על דונטה. השנה המטרה היא שלירושלים יהיו כמה כלים, בדיוק כמו בזמן שברייסי רייט שיחק.

    1. הולמן לא שיחק באירופה הוא הגיע אחרי. ובכל מקרה אני חושב שלא ניצלו אותו מספיק. הוא שחקן שיודע להוציא כדור החוצה לקלעי פנוי הבעיה שלא תמיד הייתה תנועה בהתקפה, והוא מצא את עצמו מוקף בשניים שלושה שומרים שמכסחים לו את הצורה. אם הפועל הייתה משחקת נכון והייתה מזיזה מהר את הכדור הוא היה יכול להיות יעיל בהרבה כי היה חופשי או מוציא כדור במקרה של שמירה כפולה.
      בכל מקרה בהגנה הייתה לו בעיה להגן על הפיקאנרול וזה הרג את את ירושלים בפלייאוף .

      לגבי דונטה אתה צודק הפועל הייתה הקבוצה שלו לטוב ולרע.
      לגבי פרנקו אני מסכים עם ljos a שהוא היה מקובע ושבלוני בצורת המשחק שלו. קבוצות למדו את ירושלים במיוחד הפועל ת"א בפלייאוף, ושיחקו על החולשות שלה בהגנה ובהתקפה הקיפו את הולמן בידיעה שאין תנועה וגררו את ירושלים לסוף שעון ולמשחק אחד על אחד ואלתורים של רולנד או דונטה. הכוח של ירושלים היה המגרש הפתוח, אבל כשלא סגרו לריבאונד, לא היו גם מתפרצות והכל נבנה מאלתורים בהתקפה. פרנקו לא היה מספיק ערני ולא עצר את הנפילות בזמן, אולי כשיטה כי סמך על השחקנים שידעו להתעשת אבל זה לא עבד במשחקים המכריעים. פרנקו מאמן מצוין ואדם נעים הליכות, אבל יותר מדי פעמים השנה הפועל נראתה במהלך משחקים כקבוצה שלא יודעת לשחק על חצי מגרש, וזו בפירוש עבודה של מאמן.

  20. ולגבי רולנד. רולנד הוא רכז לטוב לקבוצות אמצע טבלה, הוא עוד מעט בן 33, הוא לא הרכז שמתאים להפועל ירושלים, הוא פשוט לא מספיק טוב.

  21. אגב הולמן היה אכזבה בעיניי. לא יודע אם זה הוא עצמו או פרנקו, אבל הבנאדם זרק כל כדור שהגיע אליו גם כששמרו עליו שניים ושלושה שחקנים. חוסר ניצול מאד בולט של שחקן.

  22. ירושלים נפלה השנה ברגע שהיתה לה אפשרות להביא את פארגו והיא העדיפה לחכות לסוסה.
    אני בספק אם הזרים הללו השנה יהיו מספיקים לאירופה. הלפרין בירידה גדולה וגם אליהו כבר רואה את הסוף כשחקן משמעותי לאירופה.
    היו צריכים להביא זרים איכותיים יותר. כרגע אני חושב שמכבי ת"א דרגה מעליהם (להבדיל מהשנתיים הקודמות) ועושה רושם שמכבי שוב תברח לליגה השנה.

  23. מצויין עידן. אתה אחלה תוספת כח, אפילו שאתה אוהד ירושלים. אישית בתור אוהד של חולון יש לי טינה (ספורטיבית) לא קטנה לירושלים מסיבות שמי שעוקב אחרי הליגה מכיר. עכשיו זה שלקחתם לנו את רוזפלט לא ממש עוזר לזה. ברור לי שחולון במצב הנוכחי לא יכולה להחזיק כזה שחקן, אבל למה לירושלים למה…

  24. חח..כמו שכתבתי, אני לא אוהד ירושלים. כתבתי עליהם כי הם ביצעו החתמות מעניינות הקיץ..רק שלא יקח לכם את קלייבורן. בכל מקרה, תודה רבה על הפירגון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט