סודני? אוסטרלי? אמריקאי? קנדי? נסתפק ב"שחקן כדורסל של 2.14 מ'" / מנחם לס

ת'ון מייקר הוא סודני/אוסטרלי בן 19 שמילווקי באקס בחרה להפתעת כולם בבחירה מס' 10 בדראפט האחרון.

הוא נולד בעיר וואו שבדרום סודן, אבל בזמן מלחמת האחים שם דודו שהיה אדמיניסטרטור בעל שם הצליח להבריח אותו ואת אחיו מאטור לאוגנדה. ת'ון היה אז בן 5. הם הובאו לפרת', אוסטרליה, כפליטים, ושם התיישבה דודתו שטיפלה בילדים במשך הזמן.

כשמייקר היה בן 14, אמריקאי בשם אדווארד סמית' גילה אותו, ושיכנע את הדודה שמקומו של ת'ון הוא בסידני שם ישחק כדורסל וסמית' ידאג לכל צרכיו. הוא החל לשחק בליגת נוער בסידני, ואז סמית' סידר לת'ון להשתתף במחנה לכשרונות בטכסס.

למחנות כאלה באים מאמני תיכון המריצים בתי חרושת לכדורסל, ות'ון מצא את עצמו בבית ספר התיכון 'קרלייל היי' בוירג'יניה איתם ניצח את אליפות המדינה, ושם זכה בתואר 'שחקן השנה'. בספטמבר 2014 שני האחים התקבלו ל-'אתלט אינסטיסוט' במונו, אונטריו, קנדה. עוזר המאמן שם? ניחשתם נכון: אדווארד סמית'.

ה'אתלט אינסיטוט' לא היה בי"ס תיכון, ולכן סמית' רשם אותם ל'אורנג'וויל היי' השכן. כאן החלו הבעיות: ת'ון החליט "להישאר שנה" ולהתחבר לשנת הג'וניור שסיימה ב-2015 ולא 2014. הוא שיחק בכמה טורנירים בקנדה עם בן סימונס. ב-18 ליוני, 2015, ת'ון החליט שהוא לא רוצה לסיים את התיכון אלא להישאר שנה נוספת בגלל גילו הצעיר, ולסיים תיכון עם כיתת 2016. הוא היה בס"ה בשנה מבוגר מרוב 200 הסטודנטים של השנה המסיימת.

משחקו הידוע היה כשהוא מייצד את קנדה במשחק WORLD TEAM כשהוא ובן סימונס מנצחים את נבחרת ארה"ב 101-103.

כשסיים את התיכון השנה, הוא קיבל הצעות מילגה  מהאוניברסיטאות הבאות:

Arizona State, Florida State, Indiana, Kansas, Kentucky, Notre Dame, St. John's and UNLV.[17]

כשמאמנים כמייק ששבסקי נשאלו מדוע לא הציעו לו מילגה התשובה היתה: "כי היה ברור לנו שהוא הולך לדראפט".

הליגה אישרה לו את שנתו ה-13 בתיכון כשנה הממלאת את חובת "שנת הפרשמן" בקולג' כי הוא היה כבר בן 19 בשעת הדראפט של 2016.

בדראפט קומביין הוא היה השחקן השלישי בגובהו מכולם עם גובה של 2.13 מ' כשהוא יחף. כמה קבוצות לא היו מעוניינות בו FROM THE GET GO כי השמועות ריחפו שהוא "לפחות בן 21", ואחד המאמנים הודיע שהגיעו ידיעות מאוסטרליה ש-"ת'ון הוא בן 23". אחיו מטור יהיה בחירת לוטרי בדראפט של 2017. הוריו עדיין מתגוררים בסודאן.

**************

כשהבאקס בחרה בשחקן המסתורי הזה שלא בטוח בן כמה הוא, ומהי מולדתו ("לפעמים אני מרגיש סודאני, לפעמים אוסטרלי, לפעמים אמריקאי, ולפעמים קנדי" הוא אונר) הורמה יותר מגבה אחת. שחקן מסתורי, חידתי נסתר, ואולי אפילו מיסטי.

לאוהדים הקבוצה הבטיחה שהוא יהיה מין ג'יאניס אנטטקומפו מספר שניים, אך בגובה '7!. כמובן שחקן אחר בתפקיד אחר, אבל שניים שבאו מאניגמטיות וחשאיות, מלאי תעלומה, ותוך עונה-עונותיים יהפכו לדרלינג של העיר.

ג'ון המונד, מנכ"ל הבאקס אמר: "סיכון? מלבד בחירות 1-4, מקסימום 5, בכל הבחירות האחרות ישנה מידה של סיכון. החלף את שמו של ת'ון מייקר ב- Antetokounmpo וכל התהליך הופך להיות הרבה יותר ברור ומובן".

כפי שכולנו יודעים Antetokounmpo היה שחקן שסימן שאלה רדף אחריו בכל מה שעשה וכל צעד שביצע, עד שבסוף העונה הוא כבר היה שחקנה הטוב ביותר של הבאקס, ובדרך לכוכבנות.

השניים שונים לחלוטין אחד מהשני. בעוד ש- Antetokounmpo הוא קפיץ מלא אנרגיה המחכה להתפוצץ בכל רגע, מייקר הוא הרבה יותר נינוח,  עם יכולת כדורסלנית יותר קלאסית, שליטה בכדור מפתיעה ל-7 פוטר כמוהו, וקליעה טובה מאד מהחוץ. סודני מלידה שלמעשה הוא שחקן כדורסל. חסרים לו רק איזה 8-10 ק"ג ולבאקס ישנו שחקן שעלול להפתיע ביותר!.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 51 תגובות

    1. דאנקן לא מת בסך הכל פרש כמילוינר, כל ההספדים הללו כאילו זו הלוויה פשוט לא לטעמי. זה היה ברור וצפוי השנה הוא פשוט ביזה את עצמו (היה חייב לפרוש לפני שנה), סך הכל מדובר בשחקן כדורסל (גדול ככל שיהיה) שפרש.

      1. תסתכל קצת על נתוני ההגנה של דאנקן העונה ותבין למה לא ביזה את עצמו.. מעבר לזה שאישיותו ונסיונו יוסיפו לכל קבוצה גם עם ממוצעים נמוכים יחסית לשנותיו בליגה..
        עכשיו בנימה קצת יותר אישית אתה פישר וכמו שמנחם אוהב להגיד רפא שכל שלא צריך לתת לו להגיב אחרי תגובה כזאת…
        אתה אפילו לא עשירית ממה שדאנקן בגילו אז שחרר אותנו בתגובות כאלה.

  1. אני עוד זוכר שדדי או K לא זוכר מי הביא סרטון שלו שהוא היה בן 14-15(לפחות לפי מה שאומרים).איך שזה נראה מבחינת הפוטנציאל נטו הוא זה שיכול להגיע להכי רחוק שאפשר מכל הדראפט.והאמת שהוא (בהנחה שימצה חלק מהפוטנציאל)והגריק פריק זאת תהיה יחידת חיסול של 2 אנשים שלאף אחד בליגה לא תהיה תשובה

    1. זוכר את זה. באמת לפני 3-4 שנים זה היה.

      הסוד אצל מילווקי זה מתי הגריק פריק או הסודאני החמוד הזה יפתחו קליעה מכל הטווחים שלא תהיה אליה מענה.

      עד עכשיו יש להם אינסוף כלים לכל סוג הגנה שהם יצטרכו לספק.
      הסוד לשלב הבא זה ההתקפה וברור לגמרי שההתקפה של מילווקי תקום ותיפול על הגריק פריק ותון מייקר.

      בדראפט שהוא יחסית דל מסוף הלוטרי ומטה ומלא באירופאים ודני איינג'ים שמשאירים לך מתנות הכי חכם לעשות מה שמילווקי עשתה, להמר על הכשרון הכי END TO END שיש בדראפט הזה.

      זה ממש מלהיב אותי שהוא הגיע דווקא למילווקי ולא נתקע באיזה חור ללא תחתית- דנבר, טורונטו וכאלה.

  2. הסרטונים האלו בסוף עבדו לרעתו כי הם הפכו לסוג של בדיחה בליגה. צריך לזכור שברוב המוקדראפטים הוא היה בחירת סוף סיבוב ראשון או סיבוב שני, הבחירה של מילווקי היא וואחד הפתעה.
    בכל מקרה לא מבין את הקטע של הגיל. מה זה משנה אם הוא בן 19 או 21. עדיף לקבוצה לקבל פרוספקט בן 21 שמגיע מעט בשל יותר, חוזה רוקי ל-4 שנים ואז הארכת חוזה והיא תקבל אותו בשיא הקריירה. הבעייה שלוקחים שחקן בן 18 היא שהוא מגיע לשיא שלו ואז עוזב לחוזה מקסימום בקבוצה אחרת.

    1. הסרטונים האלה לא הרסו לו כלום, להיפך הם בכלל הביאו אותו לתודעה בגיל כל כך צעיר ואפשרו לקבוצות בכלל לחשוב לקחת אותו למרות שלא שיחק שנה אחת במכללות ושיחק בעמדה שהוא לא ישחק בה דקה אחת במקצוענים, בשלב התיכונים.

      כלומר קבוצות היו צריכות לעשות הערכה מחודשת ליכולות שהוא מביא כחלק מהשתלבות בקבוצה בתפקיד שלמעשה לא שיחק מעולם.

      בזכות הסרטונים והסקאוטינג שהגיע בעקבותיהם הם יכלו לעשות את זה.

  3. שחקן בן 21 הרבה יותר בשל פסיכולוגית לליגה.
    אפילו אפלטון אומר.
    מה גם שהוא חכם עם התרגיל של הכניסה לדראפט.
    "עשה להם בצפר" 🙂

    1. קונגולזים….
      סרג' "דיכאון מעבר למג'יק" איבקה, דיקמבה "נו נו נו" מוטומבו וביסמק "אני מקבל יותר ממוזגוב"
      ביומבו

  4. תודה על הפוסט! אחד השחקנים שיותר מסקרנים אותי, בפוטנציאל יכול להתברר כשחקן הכי טוב שיצא מהדרך הזה, מאוד מזכיר לי את גארנט באורך ובוורסטיליות שלו. הכי מעניין לגביו באיזו עמדה הוא ישחק, 4?5? שאלה מעניינת הין היתר מכיוון שאם ימשיך ככה הבאקס יצטרכו להחליט את מי להשאיר, מונרו או פארקר.

    1. בטוח לא 5, למרות שקיד מנסה כדורסל ללא עמדות כך שלא חייבים להתייחס אליו כבעל עמדה קבועה.
      מונרו לא בתכניות של הבאקס כבר הרבה זמן, הוא לא מתאים למשחק שלהם, אבל לא מוצאים קבוצה שתיקח את החוזה שלו.
      פארקר כבר אמרתי את דעתי, צריך לתת לו ללכת כל עוד המניה שלו גבוהה אבל אפשר לתת לו עוד צ'אנס לפתח קליעה מרחוק שתעשה אותו רלוונטי למשחק של היום

      1. מונרו שחקן נהדר שג'ייסון קיד לא יודע להפעיל בצורה יעילה. בטח לאור החוזה שלו שפתאום נראה מאוד סביר לשנתיים הקרובות. להעביר אותו זו האופציה הקלה אבל אם למשהו שם במלווקי יש כוונות לכוון גבוה, שיתחילו לחשוב איך מנצלים אותו ומרוויחים משהו שלרוב הליגה אין – שחקן מטרה מתחת לסל.

        לא ברור לי גם למה אתה כל כך מהר זורק את פארקר. בסך הכל שנה ראשונה לא רעה, ועוד אחרי שנה בחוץ. מה גם שהתקרה שלו גבוהה מאוד – הוא רק בן 21, ואם יש שם פוטנציאל לאול סטאר ליד ג'יאניס אז זה קודם כל פרקר, הרבה לפני מייקר.

    2. נתן כמה מספרים יפים בסאמר ליג וכבר אתה שולח הביתה שחקנים מוכחים כמו מונרו ופארקר בשביל לפנות לו מקום? שוב אני מזכיר פה, גם יניב גרין נתן מספרים יפים בסאמר ליג. משום מה אני לא זוכר את דטרויט (הוא שיחק בקבוצת סאמר ליג של דטרויט) מתלבטת אם לשלוח את שיד או מקדייס בשביל לפנות לו מקום.

      1. את פארקר שלחתי הביתה כבר מהעונה שעברה 😉
        ממש בלי קשר למייקר ואם הוא יהיה באסט או לא.
        אני פשוט לא רואה ממנו 4 לגיטימי וכ-3 הוא לא יכול לשחק היום בלי יד סבירה מרחוק. אני אפילו אחזק ואומר שאחת הסיבות לכישלון של מילווקי שנה שעברה היתה פארקר וחוסר היכולת שלו לרווח את המשחק או לשמור על מישהו. למרות זאת עדיין המוניטין שלו כשחקן התקפי הוא גבוה מאוד וכבחירת לוטרי טריה קבוצות יסכימו לתת עליו הרבה. הלוואי ואני טועה והשמה הוא יתן פריצה משמעותית, אני אשמח לאכול את הכובע בעניין שלו.
        לגבי מונרו, בערך אותן הטענות רק שהוא בא כשחקן מקסימום ומילווקי מחפשת עליו טרייד כבר שנה וחצי כי הוא פשוט לא מתאים לכדורסל של קיד.

      2. יניב גרין לא "כיכב" בשום סאמר ליג. אתה חוזר על הסיפור…אכן שיחק מעט בדיטרויט בקיץ 2004. לא כיכב ולא בטיח. לא מופיע בשום סטטיסטיקה מובילה באותו הקיץ. מה גם שהיה בן 24…

        אכן קלע בשני המשחקים הראשונים 10 נקודות מטורפות ו6 ריבאונדים. אחרי שני אלו דעך עד שבמשחק האחרון קלע נקודה.

  5. הבאקס יפתיעו לטובה, דלבדובה ופלאמלי יוסיפו את האופי שהיה חסר לקבוצה ואנטטקומפו, פארקר ומייקר זה הכישרון.

  6. אפלטון, אני מסכים שהוא לא חמש, בטח לא בפיזיות שלו כרגע, הוא יכול להתפתח ל-4 מעולה. פשוט אי אפשר לדעת באיזה עמדה קיד ישחק איתו. לגבי מונרו, אני מסכים שהוא צריך לעזוב, השאלה זה מי נכנס במקומו, אולי הנסון למרות שגם הוא לא פיזי מדי. פארקר פוטנציאל אדיר כמו כל הקבוצה הזו, אבל אם הוא לא יפתח קליעה מבחוץ הם יהיו בבעיה. אני חושב שכמו שהדברים עכשיו, הגריקפריק ינהל יותר ויותר את המשחק, במידה ופארקר יפתח קליעה טובה מחצי מרחק וסבירה משלוש הוא יוכל לשחק כ-3 ומייקר כ-4. אולי מייקר יתאים יותר ליד מונרו. זה הרבה ״אם״, אבל אני חושב שזה שהבאקס בונים עליו.

    1. חמישייה של הגריק פריק, מידלטון, פארקר מייקר והנסון זו חתיכת חמישייה מבחינת אורך ואתלטיות עם פוטצניאל הגנתי משוגע, אבל כמו שאמרת יש פה המון אם- כמה הגריק פריק יוכל באמת להיות רכז, מייקר הוא עדיין סימן שאלה למרות התצוגות בליגת הקיץ ואני בכלל לא בטוח שייכנס לחמישייה מההתחלה, וגם פארקר שחייב לפתח קליעה כמו שכולנו יודעים.

      אבל מבחינת פוטנציאל הגנתי, זה אולי הפוטנציאל הכי גדול בליגה

    2. אני הייתי בטוח שהנסון הוא הבינגו שמחכה לפריצה שנה שעברה. זה לא קרה וממש התבאסתי. אולי השנה…
      אין ספק שמילווקי הלכו חזק על הקזינו בשנים האחרונות והצליחו ליצור קבוצה מעניינת מאוד גם בלי הרבה בחירות לוטרי (ואם רק לארי סנדרס היה מגיע עם ברגים במקום…)

  7. בן 19 הוא 25? 😜
    כמו שאמרו מבחינת פוטינציאל הוא יכול להגיע הכי רחוק בליגה, אבל יש לו גם את פוטינציאל הנפילה הכי גדולה בטופ 10.
    הוא שחקן ממש מיוחד וצריך ללטש אותו ולמצוא לו את התפקיד המושלם. יש לו מבנה גוף יוצא מן הכלל ובכלל הוא מסוגל להיות סופר סטאר בעוד שנתיים מבחינת פוטינציאל אבל יכול להיות גם בנו בעוד שנתיים.

        1. ההבדל טמון ב-0
          בנט ורוואמי נבחרו ראשונים בדראפט והוא כולה 10,לא חסר שחקנים שנבחרו 10 ונעלמו כלא היו.לעומתם בנט וקוואמי תמיד ישארו בהיסטוריה

  8. שאלת הגיל היא לא שאלה – תון מייקר לפחות בן 23 היום.
    זו לא שמועה, יש הוכחות די חותכות באינטרנט לגבי כך שהוא סיים את התיכון הראשון שלו בפרת' בשנת 2010.
    לאחר מכן עבר לסידני שם למד בעוד תיכון, בעצת מגלה הכישרונות שלו שגילה אותו בגיל 18, גיל די מאוחר. במעבר מפרת' לסידני הגיל שלו "השתנה"(לגיל 14) – משהו שאפשר לעשות די בקלות במרשם האוכלוסין כל עוד מביאים את תעודת הלידה המקורית, במקרה הזה, תעודת לידה סודנית שנשלחה מסודן על ידי משפחתו של תון, וכנראה, עברה "שיפוץ" באוסטרליה על ידי אותו מגלה כשרונות.

    זו הסיבה שהוא לא נבחר גבוה יותר על ידי קבוצות אחרות. הכישרון שלו ענק והפונטציאל בשמיים, שמועה לבדה לא הייתה עוצרת קבוצות אחרות.
    האם הגיל שלו משנה בכלל? אין לי מושג. אז הוא 4 שנים מבוגר יותר ממה שהוא אומר שהוא. מה זה אומר? אולי הוא קצת יותר מוכן לליגה כרגע, ואולי נראה מהקריירה שלו 4 שנים פחות ממה שהיינו אמורים לראות בסופו של דבר. אבל עכשיו הוא בתחילת הקריירה והוא יגיע לשיא שלו מהר מאוד, שזה חדשות מעולות למילווקי, שבונים על חיבור עם שנות השיא של יאניס.

    עניין הגיל לא אמור לשנות לבאקס, שלקחו אותו בכל מקרה. הוא יכול להתאים להם באופן מושלם. אתלטי, גבוה, נמרץ,מהיר, קליעה לא רעה ויכול להתפתח לעוגן הגנתי רציני מעמדות 4-5 ואולי אפילו 3.
    הפתעת הדראפט כי אף אחד לא ציפה שיבחרו אותו כל כך גבוה לאחר סקנדל הגיל, אבל עלול להסתבר כגניבה הגדולה של הדראפט הנוכחי.

    קבוצה סופר מעניינת מתפתחת במילווקי, צעירה, כשרונית ואתלטית. קבוצה בעלייה. הולך להיות מעניין שם בשנים הקרובות.

  9. נשמע כמו high risk high reward. תכל'ס, הימור סביר בבחירה 10 וגם אם לא יצא ממנו משהו לא סוף העולם.

    אני חושב שעם הנתונים שלו הוא יהיה בין טריסטן טומסון לאול סטאר. גם להשיג TT בבחירה 10 זה לא רע

  10. ת'ון מייקר מאוד כישרוני. לגבי הגיל ראיתי את ההוכחות. מדובר על ספר מחזור שבו גולש מפרת' זיהה כביכול את אחותו ליד תמונתו של מייקר. הוא טען שאחותו ילידת 93. כך שת'ון היום בו 23. תכלס אף 'אחות' לא יצאה לתקשורת. גם בשנת 2016 לא נראה לי ש20-30 בני כיתתו האוסטרלים שלכולם חשבון ברשת חברתית כלשהי היו שותקים אם זה היה נכון. אילו היה מגיע מסודן בגיל 14 היה אפשר להתווכח אבל מכיוון שמגיל צעיר נמצא במעקב הרשויות האוסטרליים אז זה סיפור מצוץ.

    ת'ון מייקר היה ברוב המוק דראפטים בין 25-35. בחירה מספר 10 הפתיעה אותי ואני מניח שאם היה עובר את מילווקי אכן היה נבחר שמה. הפוטנציאל שם אבל ממה שראיתי הוא ממש לא מוכן לליגה וממש לא הולך להדיח את ג׳בארי מההרכב. העונה אולי יקבל 5-10 דקות ביום טוב. יש לו זמן להתחזק ולהבין מה זה כדורסל מקצועי.

    1. גבארי הוא כישרון התקפי למרות שסגנון המשחק שלו הוא של שנות ה80 (זריקת מיד ריינג) , לא מסוגל לקבור שלושה.הבעיה פרט להגנה שהוא לא מתאים לשום עמדה (איטי מדי ל3 חלש מדי ל4) עבודת הרגליים שלו פשוט נוראה לא מספיק זריז בהגנה, ברגע שתון ממיקר יבשיל ויפתח קליעה מ3 אני מאמין שמילווקי תעביר את גאבארי בטרייד/ יהפוך שחקן שישי.

  11. האמת כשכל הזמן בדקתי את MOCKS מאד הופתעתי שנתנו לו בחירה כל כך נמוכה. ראיתי אותו משחק וזה היה נראה לי ברור שהוא צריך להיות בלוטרי.

    רק מקווה שבאמת יתפתח למה שאני מקווה שיתפתח כי מבחינת כדורסל הוא יכול לתת בראש

  12. טוב. אני כבר לומד להיזהר מלזלזל מתחקירני רדיט. אחרי שהייתי משוכנע שת'ון מייקר סתם סובל מהצקות ושהוא באמת בן 19 התחלתי לתחקר בעצמי. המידע היחיד שהיה לי זה שיש טענה שהוא סיים תיכון ב 2010 במוסד שנקרא Aranmore Catholic College. היתה לי תמונה מטושטשת של ספר שנה שכתוב 'בוגרי 2010' כשרק תמונתו של תון לא טושטשה יחד עם שמו. קצת חיפושים עמוקים יותר ומצאתי תמונה לא מטושטשת. ביצעתי חיפוש זריז של כמה מהבוגרים שצולמו לצידו בפייסבוק והגעתי לקבוצת פייסבוק של בוגרי המחזור. באחד מהם מצאתי הודעות של אנשים ששואלים ומבקשים מחבריו של תון להזדהות. חלק גדול מהבוגרים זיהה אותו. חוץ מאדם אחד התגובה של כולם היממה אותי. הם לא הבינו למה עושים מזה ביג דיל. הם אף תקפו את המתחקרים על כך שהם מנסים לפגוע בתון אחרי מה שעבר. הייתה אפילו תגובה של אחת שתקפה את "אכזריותו"כי משפחתו תסתבך.

    היו כמה שגיחכו על כך שזה ידוע שהחברה מסודן עושים את זה ועל איך שקבוצות כדורגל לעיתים משחקות עם בני 11 שמתגלחים כבר…
    מסתבר שהסיבה שמזייפים גיל היא לא כדי להצטיין בכדורסל אלא להאריך את תקופת קצבאות הילדים הנדיבה של אוסטרליה.

    ואז אחד מבני כיתתו הזדהה כזה שחשף אותו מכיוון שהוא לטעמו רמאי. כמה מבוגרי בית הספר טענו שהוא מקנא בהצלחה של תון. מה שלא מצאתי זה מישהו שטוען שהסיפור שיקרי ותון מעולם לא סיים שם תיכון. בנוסף הופנתי לnews letter בית ספרי שנשלח ב2007 לכל תלמידי בית הספר. בעמוד השני שלו ישנה רשימה ארוכה מאוד של כל תלמידי בית הספר שיש להם יום הולדת בterm הנוכחי. הרשימה מסווגת לפי שנתונים כשליד כל תלמיד יש את השנתון שלו. גם תון מייקר מופיע שם כתלמיד כיתה ט (אפריל 2007). כך שסיים תיכון ב2010 כתלמיד יב בן 18 והוא כיום בן מינימום 24.

    עד עכשו לא הבנתי למה שכולם ישתיקו את הסיפור. אבל מסתבר שחוץ מכמה פטפטנים הרוב פשוט רוצים בהצלחת הילד שאכן עבר חיים מזעזעים. אף אחד לא רוצה שמשפחתו תסתבך בפלילים.או שתחוייב להחזיר את הקצבאות שקיבלו עבורו. אולי יסתבכו גם פקידים ששינו או עידכנו את הפספורט שלו מבלי לבדוק את המידע החדש שהגע עבורו.

    למה כל זה חשוב? אם ינצוץ בעונה הבאקס צריכים לדעת שאין לו עוד הרבה שנים להתפתח וגם שגופו לא הולך להתרחב ולהתמלא עוד הרבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט