משחק יבש ומשעמם עם סיום מפתיע – מתאים לכל טורניר היורו הזה / מנחם לס

 

פורטוגל היא נבחרת אירופאית טובה שסיימה שלישית בבית שלה, וניצחה רק משחק אחד משבעה בטורניר הזה בזמן הרגיל. ועדיין היא אלופת יורו 2016. זה כדורגל עבורך, אחא.

לפעמים נדמה לי – למעשה ככל שאני מתבגר זה מתברר לי יותר ויותר – שמה שעושה מהכדורגל המשחק הפופולרי ביותר בעולם היא העובדה שבכדורגל המנצחת הרבה פעמים לא נקבעת על פי מה שקורה על המגרש אלא…אלא…אלא? מזל; בעיטה מוצלחת אחת; רצון האל. לך תדע. הכל מלבד יכולת. כמו הערב, כשהנבחרת הנחותה בקילומטר, ניצחה את המשחק האחרון והקובע. לא שצרפת היתה טובה במיוחד – מלבד ב-20 הדקות הראשונות – אבל היא היתה טובה יותר מפורטוגל, עם הרבה יותר הזדמנויות לנצח.

אבל היא לא נצלה את הזדמנויותיה, ופורטוגל ולא צרפת היא אלופת היורו 2016.

רונלדו יכול לבכות ולהתייפח כמה שהוא רוצה. זה לא ישנה את העובדה  שבטורניר היו לפחות 5-6 קבוצות טובות מפורטוגל. קבוצתו ניצחה משחק שלא הגיע לה – נאלצה לעשות זאת בלעדיו אחרי שנפצע – ובכייתו המרגשת עם דמעות לא תשנה את העובדה שהיה זה עוד משחק די מחורבן ודי משעמם של יורו 2016. למעשה, היה זה משחק גמר שהיה טיפוסי לטורניר כולו: משחק של מרכז שדה בעיקר חסר דינמיות ונעדר לקיחת צ'אנסים המבוסס ראשית כל על הגנה, כפי שהיו רוב המשחקים בטורניר. רק עשר הדקות האחרונות של ההארכה השנייה הביאו את המתיחות, עצבנות, וכסיסת הצפורניים שחייבים להיות מנת חלקו של משחק גמר מהדקה הראשונה ועד האחרונה.

היה זה טורניר ללא אמוציה. משחק הגמר היה בדיוק כמו כל הטורניר: משחק ללא נברוזה, התרגשות, היסטריה, או מתח, בו הקבוצות מגיעות קודם כל לא להפסיד. אח"כ אם הן מנצחות בדרדלה מפתיעה – כמו שערו של אדר בדקה ה-108:36 שהיה שער מאד OUT OF CHARACTER לכל המשחק. מה טוב. למעשה פורטוגל שלחה את כל ארבעת שחקני מרכז השדה שלה להגנה, ורק איבודי כדור של צרפת היוו סימן לפורטוגל לצאת להתקפות, לרוב בנחיתות מספרית.

תראו, אני אוהב כדורגל. גדלתי על כדורגל. שיחקתי כדורגל. הייתי (ואני עדיין, אפילו שאני לא מכיר שם אף שחקן!) אוהד מכבי חיפה, ואני אוהב לראות כדורגל אנגלי. אבל לפעמים נדמה לי שאולי צריכים להחליט על כדורגל כעל 'משחק קובייה' או 'משחק רולטה' כי – עד כמה שאני מבין – בספורט אמיתי הקבוצה הטובה ביותר צריכה לנצח, דבר שבכדורגל לא חייב לקרות. אולי זה סוד הפופולריות שלו: העובדה שאתה אף פעם לא יודע בביטחון מה יקרה.

הערב הקבוצה הפחות טובה ברמות ניצחה. לתוצאה אין כל קשר למה שקרה על המגרש משך 108:36 דקות. לא רק זה, אלא לכל ה- EMOTIONS   וההילולה על המגרש ומחוצה לו בדקות האחרונות לא היה כל קשר לשיעמומון הדי גדול שנימשך 109 דקות, לאלה (כמוני) שלא היה איכפת הם מי ינצח. אני בטוח שלפורטוגלים בעולם היה זה משחק היסטורי שילמדו עליו בבתי ספר. לצרפת היום הזה ייזכר כיום שחור. אני – ורבים כמוני החובבים כדורגל אבל במקרה הזה לא היה להם קשר רגשי למשחק – המשחק הזה יישכח תוך כמה ימים כעוד משחק בנאלי ואפור.

רק בעשר הדקות האחרונות פתאום הורגש מתח. המשחק הפך לטוב הרבה יותר בדקות האחרונות אחרי שהוא כאילו הוכרע למעשה. לפתע המשחק נפתח…לפתע כולם שיחקו בשחרור… אפילו פורטוגל לא ירדה לבונקר והתקיפה שלוש פעמים בפריצות עם יתרון שחקן… לפתע באו בעיטות ארוכות לרחבה… קרנות מסוכנים… פריצות ארוכות שנוטרלו רק בגליצ'ים… בעשר הדקות האחרונות היו יותר הזדמנויות לשני הצדדים מאשר ב-110 הדקות שקדמו להן.

האיצטדיון היה חגיגי…ההמנון הצרפתי, המרסייז, הושר באיצטדיון כמעט ללא הפסק מה שנתן את הרושם שעל הדשא יש מי יודע איזה אקשיון, בעוד שבאמת המשחק היה כזה עקום שרק חיכיתי לפנדלים. אוי ואבוי אם זה הכדורגל הטוב ביותר של אירופה. אני נרדמתי שלוש פעמים משך המשחק והזקנה היתה חייבת למשוך בשרוולי ולומר "מל, תתעורר…".

תאמינו לי שבמשחק השביעי ווריורס נגד הקאבס לא עצמתי עיני לשנייה. אפילו חששתי לעפעף בעיני שמא אחמיץ משהו.

הדבר המעניין היחידי במשחק של הערב היה כיצד הוא ייגמר. אני קיויתי לפנדלים להוסיף קצת מלח לערב המשעמם.

***

הצרפתים פתחו בסערה. הכחול המבריק שלהם שטף את הדשא עם שחקניהם השחורים הגבוהים והבנויים למופת, ובמיוחד מוסה סיסוקו ומשמאל המגן בקרי סגנייה, מס' 19 המהיר כברק שפרץ משמאל מרכז השדה שוב ושוב. במרכז השדה פול פוגבה שלט ברבע מגרש בעצמו,  ובלייז מטואידי מס' 14 שלט בכל הכדורים הנבוהים. היה עוד מגן שמאלי שעשה לפורטוגל צרותת צרורות, מס' 22 סמואל אומטיטי. הצרפתים השכילו להגיע ראשונים לכל כדור, לנתר גבוה יותר, לתקל ביתר עוז, ולהעיז יותר.

ב-20 הדקות הראשונות הם היו בפירוש חזקים יותר, מהירים יותר, ונועזים יותר. מאחר והם – רובם – גם גבוהים וחזקים יותר, בעיקר השחורים צאצאי אפריקה, הם שלטו בכל דבר על הדשא הירוק. היו רגעים שפורטוגל נראתה כמו קבוצת נוער לעומתם. בנוסף לאפריקאים לשעבר שלהם היה להם גם את אנטואן גרייזמן – כדרכו – לא השתולל, אבל כל מגע שלו בכדור גורם למשהו טוב, והקרנות שלו שווים זהב. מה שהיה מצחיק בנבחרת הצרפתית היה שוערם יוגו לוריס שנראה כאילו הוא לובש את הפיז'מה איתה ישן בלילה הקודם.

אבל זה ארך רק 20 דקות ולא הניב תוצאה.

פורטוגל ספגה את ההתקפה המסיבית של צרפת, ואז לאט לאט המשחק שקע לישנוניות. דווקא הכניסה של השחור עם השערות הצבועות בלונד – מס' 20 קומן, שניכנס בדקה ה-57 – הפיח רוח קרב חדשה. הוא פרוע והוא נראה מין פורק-עול פוחז – מזכיר מאד את ג'ימי באטלר גם באופיו הקבוצתי ואפילו במראהו – אבל כשהכדור מגיע אליו קורה משהו בין הדקות המשעממות.

למעשה הדקות המבדרות שלי ביותר היו הדקות בהן המצלמה התרכזה בפרננדו סנטוס, מאמן פורטוגל, הנראה לי דפוק על כל הראש מדרגה ראשונה, שפעם אחת אפילו ליגלג על שחקנו-הוא שלא רץ אחרי כדור. הוא לא הפסיק עם העוויות פניו, זריקת זרועותיו להביע לך-תדע-מה, ולדבר אל עצמו. אני לא מכיר אותו. שמעתי עליו דברים טובים, אבל משך כל המשחק הוא נראה לי כבובי נייט ביום רע במיוחד.

בדקה ה-72 קרן מצויינת של רייזמן שאברה כמעט הכניס. שש דקות אחרי, הרמה מצויינת של נני שכמעט הסתיימה בשער שהוא לא תיכנן. רק הצלה מצויינת של לוריס מנע גול. בדקה ה-83 בעיטה מפתיעה של סיסוקו ששוער פורטוגל רואי פטריציו בקושי עצר.

ההזדמנות הגדולה של צרפת היתה בדקה ה-91, כמה שניות לפני סיום הזמן החוקי, כשהמחליף אנדרה-פייר גיניאק הטעה שני מגיני פורטוגל, ובעיטתו פגעה בתחתית הקורה השמאלית. גם כדור של פורטוגל פגע בקורה: בדקה ה-106:45 מכת עונש מ-25 מטרים. רפאל בעט פגז שפגע בקורה ויצא. דקה אח"כ בא שער הניצחון.

אני יודע את כל הסיפור: פורטוגל לא ניצחה את צרפת מאז 1975. אני יודע על מה שקרה נגד יוון. אז הערב היא היתה הקבוצה שאלילת המזל – או לך תדע כיצד לכנות דברים כאלה – היתה טובה אליה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. כדורגל נהיה הגנתי. מה בדיוק אתה מחדש לנו ??

    צרפת גברה על גרמניה שהייתה טובה ממנה בהרבה
    איסלנד גברה על אנגלייה שהייתה טובה ממנה פי עשרים
    גרמניה לקחה מונדיאל משער יחיד בדקה 117
    צי‘לה – ארגנטינה 0-0. פעמיים רצופות בקופה

    אז מה בדיוק אתה מחדש לנו ???

    בנוסף הזלזול שלך בכריסטיאנו ובדמעותיו לא מכובד. הטורניר הזה שלו, הוא לא היה הכי טוב, אך הוא עשה הכל ומגיע לו הגביע הזה במיוחד אחרי מה שקרה ב-2004, הוא לא היה צריך את הגביע הזה, הוא כבר עכשיו בין שלושת או חמשת הגדולים בכל הזמנים. פורטוגל הייתה צריכה.
    טורניר בין לאומי ראשון לפורטוגל, מגיע לה, להזכירכם היא הודחה באיזה חצי גמר על ידי ספרד, רק בפנדלים. אז היום אלילת המזל הייתה איתם, זה זמן לפרגן.

    לא ברור למה כולם התלהבו מווילס בראשות בייל ומהלכידות הקבוצתית שם. פורטוגל נראית לי מלוכדת הרבה יותר. בכל מקרה הגיע זמנו של רונאלדו לחגוג תואר בין לאומי, הוא פרימדונה ויהיר, אך חבר טוב לקבוצה, הוא כל כך ועובד כל כך קשה, שפשוט צריך להרהר ולהכיר בגדולתו.

    1. האם אי פעם התחייבתי לחדש לך משהו? האם אי פעם התחייבתי לך במשהו בכלל? אולי אני כותב סתם להנאתי?

      לא טוב לך? יש בעברית עשרים מקומות אחרים שאתה יכול לקרוא על המשחק.

      1. אתה תמיד מנסה לחדש, גם כשאתה כותב להנאתך…
        הזלזול בכריסטיאנו הרתיח אותי, ולכן כתבתי בצורה קצת תוקפנית. SORRI

  2. שמתי לב לדבר שתמיד חוזר במאמריך- למה אתה קורא לאנשים/שחקנים מסויימים לפי צבע עורם(שחור mostly) האם יש לך בעיה עם הצבע הנ״ל?
    כמובן שאף אחד כאן לא נתן את הדעת על כך

    1. גם בגמר ה-100 מ' באולימפיאדה אציין שכל השמונה שחורים. ואם כל השמונה יהיו אוריינטים עם עיניים מלוכסנות, גם את זה אציין. ואם שמונה בגמר של ה-5000 מ' ריצה יהיו יהודים, גם את זה תשמע ממני.

      מה לעשות שלשחורים הצרפתים – בשום אופן לא ללבנים שלה – היה יתרון אתלטי ברור ביותר על הפורטוגלים?

    2. אגב, גם כשכל 12 שחקני ארה"ב בכדורסל יהיו שחורים, אציין זאת. ושהם יגברו ב-30 הפרש על חיוורים אירופאים – גם את זה תשמע ממני.

      זהו אתר הופס. אנחנו כותבים על שחורים, לבנים, יהודים, אינדיאנים, ציצים, וטוסיקים (וסרינה גם זה וגם זה, ועדיין השחקנית מס'

        1. זה סגנון כתיבה מהעולם הישן, שלצערנו כבר בקושי רואים. תפסיק להתרגש מכל שטות של פוליטקלי קורקט ותהנה מהכתיבה עצמה שהיא משובחת

          1. לא אמוריםלהזכיר צבע עור בכלל , אלא אם כן מדובר במאמר ספציפי שמדבר על נושאים פיזיולוגיים . משפטים של מנחם כמו " הכחול המבריק שלהם שטף את הדשא עם שחקניהם השחורים הגבוהים והבנויים למופת " , או " בעיקר השחורים צאצאי אפריקה " , לא צריכים להיכתב .

          2. מי זה אמורים?
            ממש מעצבן שכל אחד נהיה פה משטרת הצדק ולובן הכפיים (אגב זה ביטוי גזעני).
            כשמישהו מציין שמישהו אחר שחור, אישה, אסיאתי או חתול סיאמי זה לא הופך את זה ישר לגזעני.
            תפסיקו להיעלב מכל שטות זה ממש הפך מגוחך

          3. מה שאמור לא להיכתב זה דברים של שנאה לגזע מסוים בגלל היותו גזע מסוים מעבר לכך אין בעיה להזכיר לבנים לבנים או שחורים או דניהם וכדומה ולכתוב משפטים כמו שכתב מנחם שאין בהם שנאה לשחורים.

        2. די כבר עם כל הכבוד pc הדבילי והמוגזם הזה, כמו שיש מתאגרף לבן נגד מתאגרף שחור תמיד בתיאור יופיע: " המתאגרף עם המכנס השחור והפרחים נגד המתאגרף עם המכנס השחור והפרפרים.." לא יותר פשוט להגיד השחור נגד הלבן או ההפך? אין פה העלבה, אין כאן התייחסות לתכונות אופי, זה פשוט משהו שכל אדם עם זוג עיניים יכול לראות.. אגב יש לי כמה חברות וחברים שחורים שדי נקרעים מצחוק מכל ה pc

  3. הביקורת שלך על המשחק והטורניר מוצדקת בעיני, ועוד אפשר להוסיף כמה הרשת מלאה ברונאלדו כאשר הוא בכלל לא שיחק ולא היה פקטור גם בדקות שהיה על המגרש, כאילו ההישג רק שלו. כל כך הרבה דראמה על שיעמומון מוחלט.

  4. פעם ראשונה שאני לא רואה טורניר כדורגל גדול.
    הכדורגל האירופי נהיה משעמם כל הקבוצות משחקות אותו דבר.
    אני לא מת על התרפקויות עבר, פעם היה לכל נבחרת אופי משחק שונה.
    כיום זה פשוט שטאנץ משעמם.

  5. לפני המשחק רציתי שצרפת תיקח . פשוט מכיוון שאני לא סובל את רונאלדו השחצן והדוגמן . אחרי שהוא נפצע ויצא כבר לא היה איכפת לי . אמרתי לעצמי שפורטוגל תראה שהיא יכולה גם בלעדיו . אגב , אני חושב שהוא רק מזיק לה , כי הוא תמיד רוצה את הכדור והאחרים מסירים מעצמם אחריות כשהוא משחק.
    כשהיא הבקיעה בהארכה שמחתי , אבל כשראיתי את ההשתוללות של השחצן על הקווים ואיך הוא מנסה לנהל את המשחק בדקות האחרונות במקום המאמן , התחרטתי .

    אגב , הרבה דימיון בין רונאלדו ללברון . שניהם שחצנים ברמות על ולא סופרים אחרים , ושניהם חושבים שהם מאמנים על המגרש. גם חגיגות הניצחון שלהם דומות .
    ההבדל הגדול בין שניהם – קליבלנד בחיים לא היתה מנצחת בלי לברון . פורטוגל לעומת זאת שווה לא פחות בלי רונאלדו מאשר איתו .

    1. זה לא ההבדל בין שניהם זה ההבדל במשחק כשיש 11 שחקנים לכל קבוצה הרבה יותר קשה להשפיע מאשר 5, בניגוד לכדורסל בכדורגל חלוצים נזקקים לעזרת הקבוצה כדי להגיע להזדמנויות, כדי שיגיע אליהם בכלל כדור. אז להשוות תרומה של שחקן כדורסל לכדורגל זו טעות נוראה.

    2. אתה עדיין טועה!!! פורטוגל יכולה במשחק נתון להסתדר בלי רונלדו וגם. זה כולל מזל ולא רק יכולת אך בלעדיו היא לא הייתה מגיעה לגמר וספק אם הייתה מגיע לטורניר.
      לרונלדו 61 שערים בינ"ל לכל שאא הנבחרת 60.

  6. היו כמה דקות מותחות מאוד בסוף ה-90 דקות הרגילות עם פספוסים של צרפת. אבל כן, באמצע ההארכה נרדמת ופיספסתי את הגול.
    ככה זה בכדורגל, ספורט אכזרי

  7. גיא הגיי, יצאת מביך וטרחן, כמעט גרוע כמו הכדורזבל המשעמם
    שאתם צופים, מה ציפית שמנחם יכתוב, כנראה משעמם לכם מוות.
    עלה נושר מהעץ מעניין יותר, כדורגל הוא לערסים או לקקנים שרוצים
    להרגיש שהם חלק מהחברה, בוא ניהיה אחד מהח'ברה. פיהוק ענק.

    1. אתה אומר לגיא שהוא טרחן?
      אחת התגובות היותר טרחניות שקראתי..
      אתה אשכנזי אליטיסט שחושב הכדורסל הוא מנת חלקם של אשכנזים והכדורגל של המזרחיים..
      יאללה לך תעשה לייק לגרבוז וחצרוני ותבכה שהמזרחיים של אמריקה (השחורים..) גנבו לך את המשחק..
      כדורגל משחק נהדר ולראייה זה גם המשחק הפופולרי ביותר בעולם. קח את התגובות שלך לאיזור האשכנזים הילדי כאפות בפייסבוק כי מי שכותב כזה דבר הוא לא אוהב אלא טרחן שרק בא לעצבן אנשים.
      תתבייש לך שני

      1. עזוב שטיות שישקבב
        אני לא חושב ששני אליטיסט
        אני יכול לומר על עצמי כשהייתי במאות משחקי כדורגל חושב שהמשחק הפך למעט משעמם ( רובם בטדי אז אתה יכול להבין שאני ממש לא אליטיסט )
        המשחק אמש לא מוציא שם טוב לכדורגל
        למה גמר ליגת האלופות יכול להיות מעניין ורב שערים וכדורגל ברמת הנבחרות הוא כל כך אבל כל כך משעמם ?
        לדעתי הפחד מהפסד הפך את המשחק בשלבים הגבוהים לאנמי וחסר מעוף , בשנות ה 80 הטונרירים הגדולים היו מענינים מאז איטליה 90 יש היפוך מגמה
        עד 1990 לא הייתה קבוצה שלא הבקיעה בגמר מונדיאל , מאז להוציא גמר 2006 תמיד קבוצה לא הבקיעה בגמר ולעיתים 2 הקבוצות

        1. מסכים איתך ב100% המשחק הפך משעמם ברמת הנבחרות ואתמול היה שעמום טוטאלי היה בא לי למות.. אבל שני בא לעורר פרובוקציה והיה צריך להעמיד במקומו.. בעיית הנבחרות ידועה והיורו בגדול טורניר משעמם וחסר מעוף. מפה ולהגיד שכדורגל זה משעמם זה לא נכון ומעצבן..

  8. תודה על הפוסט מנחם
    ניצחון מפתיע של פורטוגל נגד ההיסטוריה
    השנה היסטוריה לא מביאה אליפויות
    גם אם הצרפתים היו זוכים הם רחוקים שנות אור מהנבחרת של זידאן ושות שזכתה ב 2000 או מזאת של פלטאיני ב 84
    רונלדו , עד שסוף סוף זוכה בטורניר גדול הוא עושה זאת מהספסל , לך תבין

  9. מנחם תודה רבה על הטור .
    עם הרבה ממה שכתבת אני בהחלט מסכים.
    יחד עם זאת אבקש לומר כמה דברים.
    1. טורניר שכזה צריך לדעת קודם כל לא להפסיד….( לפני שצריך לדעת לנצח ).
    הנה פורטוגל היא השלישית ברצף לקחת טורניר כזה לאחר ניצחון באחד ממשחקיה בדו קרב מהנקודה הלבנה ( האחרונה אגב שלקחה יורו מבלי להיזדקק לנקודה ….היא דווקא יוון כן יוון …גם היר עשתה זאת עם ר פעמים 0-1 ).
    גם ספרד הגדולה שלקחה 3 טורנירים ברצף עשתה זאת מבלי לספוג בנוקאאוט ספרד הגדולה שיחקה בשלושת טורנירי זכייתה 10 משחקי נוק אאוט
    הנה שני נתונים .
    5 משחקי נוק אאוט נגמרו ב 0-1 ( כולל פעמיים ב 120 דקות ).
    ועוד שני משחקי 0-0 ( וניצחונות מהנקודה ).

    2. באופן אישי נהנתי מהמשחק אתמול למרות שאני אוהב כדורגל התקפי.
    נהנתי אולי כי אני מבין שגמר כמו ארגנטינה גרמניה מ 86 כבר לא נקבל כיום (2-3 ארגנטינה ).
    לכן אני מרגיש שיש לנו שני בחירות.
    1. משחק חד צדדי כמו בגמר היורו הקודם עת הביסה ספרד את איטליה 0-4 .
    2. משחק דו צדדי ללא מצבים מיוחדים אך מותח כזה שכל קבוצה יכולה לנצח בו ….אני מעדיף סוג כזה של משחק.

    3. לסיום כאוהד התלבטתי לפני המשחק את מי לאהוד כפי שכתבתי בפוסט כאן.
    מחד איני אוהב ביתית , מאידך איני אוהד גדול של כריסטיאנו .
    כשהוא נפצע נפטרה לי הדילמה ….ניתן לאהוד את פורטוגל בשקט.
    ובשורה התחתונה אומר זאת כך .
    אם צרפת הייתה מנצחת לא היה כל סיפור ….בזכיית פורטוגל יש חתיכת סיפור .

    4. לסיום התווכחתי הרבה עם ידידי אלעד אייל שתומך לחלוטין במה שמנחם כתב.
    הוא טען שמה שפורטוגל עשתה זה אנטי כדורגל .
    עניתי לו שאנטי כדורגל זה נכון בעיני כשיש לך תקציב בלתי מוגבל כמו למשל הקבוצות של מוריניו והוא בוחר לשחק בשיטה בונקרסטית במקום התקפית ( והופך למשל מבקיע מחונן למגן ימני …ואמי מתכוון במקרה זה לאטו 2010 ).

    אבל שאין לך את אותה רמת כישרון זה לגיטימי.

    ודבר אחרון בהקשר זה.
    צרפת ומאמנה יכלו להעיז יותר אבל הם פחדו …ומי שמפחד משלם….

    1. אהרון פורטוגל שיחקה כל הטורניר הגנתי קודם כל כדי לא לספוג. גם בשלב הבתים מול נבחרות נחותות ממנה, ואפילו מול הונגריה היא תקפה רק כשהייתה בפיגור ונאלצה להשיג נקודות. אם הייתה משחקת כך רק מול צרפת ניחא. לפורטוגל יש כישרון הרבה יותר מאשר יוון של 2004, ומה שהיא עשתה בטורניר הזה זה אנטי כדורגל !
      אני לא אוהד של צרפת, אבל היא לפחות שיחקה כדורגל תוסס וחיובי רוב הטורניר.
      אם זה מה שצפוי לנו בכדורגל בשנים הבאות – משחק טקטי שמבוסס על סגירת שטחים ומניעת מהיריב להגיע למצבים, אז מצב כדורגל הנבחרות בכי רע. גם ככה לא ראינו שום טורניר מלהיב כבר הרבה מאד שנים וזה חבל כי מחכים לטורנירים האלה 4 שנים ובסוף זו התוצאה.

      1. אלעד נאמר זאת כך
        1. בבתים פורטוגל הייתה עם מאזן 4-4 כולל המשחק רב השערים בטורניר עם הונגריה …גם מי שטוען נגדה טוען זאת משלב הנוקאאוט .
        2. לא ראיתי את המשחק מול קרואטיה ששודר בצ'רלטון .
        אך ראיתי את יתר משחקי הנוק אאוט .
        המשחק מול הפולנים היה סביר בהחלט לא כך המשחק מול ווילס.
        3. צרפת לא העזה מספיק.
        4. יש לי חדשות בשבילך הכדורגל משוחק טקטי מאז מונדיאל 90.
        והעולם מתחלק ל 2 ..השנים בהם הנבחרת ההגנתית והטקטית מנצחת והשנים בהם נבחרת מלהיבה מנצחת.
        ניצחון נבחרת הטקטית קרה בטורנירי 90 (גרמניה ) ,94 ברזיל (אמנם השם הוא של ברזיל אבל הכדורגל שהביא את התואר היה 0-0 ב 120 דקות ) 04 יוון 06 איטליה ובמידת מה יותר מתונה 08-12 ספרד.
        את הכדורגל האטרקטיבי הביאו גרמניה 96 ובעיקר 14 ובכל זאת אני לא יכול להתלהב מזכייה שלה .
        ובעיקר דנמרק 92 צרפת 98-00 וברזיל 02 .

  10. ראיתי משחק אחד כל הטורניר הזה והוא היה 3-3 כך שאני לא יכול להיות מאוכזב 🙂
    הכתבות שלך מנחם הם הדבר הכי מרענן של היורו הזה. באמת, היכולת שלך לספר סיפור היא מופלאה. אין דברים כאלו.
    תודה

  11. מנחם תודה רבה
    אחלה טור ואני מסכים עם הכל למעט נקודה אחת הבעיטה של אדר לשער לא היתה דרדלה בכלל
    ובכל מקרה מהרגע שהוא נכנס ההתקפה של פורטוגל נראתה הרבה יותר טוב

  12. אני חושב שצריך לבטל את הנבדל…ואז יהיה הרבה יותר קשה לסגור את המשחק ולעשות בונקר והיכולת האישית תבוא הרבה יותר לביטוי וגם מאמנים יאלצו לחשוב. אם יבטלו את הנבדל ויאפשרו חילופים בלתי מוגבלים וששחקן יוכל לרדת מהמגרש ולחזור הכדורגל יהיה דומה הרבה יותר לכדורסל ולדעתי מעניין וכיפי בהרבה.

  13. נקודה חשובה מאוד במה שהזכרת, כדורגל הוא משחק קשה מאוד לניבוי, בגלל זה שבאופן יחסי הקבוצה הטובה יותר מנצחת באחוזים נמוכים יותר.
    לעומת כדורסל נניח, ששם זה הפוך.

  14. אני רק לא מבין מה אתה רוצה שפורטוגל יעשו ? יבואו לקבל בראש? זה לא שהם העיפו כל כדור הם פשוט הרבה פחות טובים מפורטוגל קל וחומר שבלי רונאלדו(בסגל צרפת משחקים – סגן אלוף אירופה , חלוץ ארסנל , השחקן שכנראה יהיה היקר בעולם , פאייט , קשר אחורי של פ.ס.ז וכו'). עכשיו תגיד לי חוץ מפפה איפה משחקים השחקנים של פורטוגל .
    מה לעשות הקבוצות קלטו שעל חסרון ביכולת מפצים בטקטיקה .(חוץ מפה שאנחנו באמת נבחרת כמו פעם שבאים להיות שטיח מול הגדולות).

    1. פורטוגל מתחילת הטורניר באה לשחק הגנתי. ואל תגיד ל שהיא פחות טובה מאיסלנד אוסטריה או הונגריה. פורטוגל הייתה נבחרת שאהבתי מאד ב96 2000 ו2004 כששיחקה כדורגל חיובי ושמח, אמנם קשוח לעתים אבל בהחלט כדורגל טוב. אבל ההפסד בגמר 2004 הביא אותה למסקנה שכדי לזכות צריך לשחק קודם כל כדי לא להפסיד, ובעיני זה אנטי כדורגל. אם אתה אוהב את הסגנון אז אתה על הגג היום. בעיני ובעיני רבים זה הורס את כדורגל הנבחרות. הבעיה היא שיש שמרנות גדולה בכדורגל וככל הנראה לא יחול שינוי בקרוב ונמשיך לראות את הסגנון הטקטי הגנתי משתלט.

      1. לא מסכים איתך אלעד. מבין המשחקים שראיתי פורטוגל שלטה לחלוטין מול איסלנד, היתה טובה ויוזמת מול פולין ומול ויילס. באף משחק היא לא שיחקה משחק גדול וסוחף אבל כשמסתכלים על סגל השחקנים רואים סגל די בינוני. לנבחרות העבר שלה היו כוכבים גדולים כמו פיגו, רוי קוסטה, גואאו פינטו ונונו גומש ופאולטה. צריך להגיד את האמת, הבנבחרת הזו מוגבלת מאוד עם כל הכבוד לנאני וקאוורסמה שאינם בטופ העולמי.

        1. פאולטה שחקן פח אשפה רוי קוסטה קשר אחורי סביר מינוס ונונו גומס גם מאוד בינוני.. הגישה בשנים האלו עשתה את ההבדל מקבוצה שמחה שמשחקת משחק יפה לקבוצה טקטית די מגעילה עם דובדבן בקצפת (שיותר דומה לזרע של סוסים מקצפת..) מלך היהירות (בקרב ישיר על המקום הראשון עם לברון..) כריסטיאנו "לעולם לא אהיה מסי" רונאלדו

  15. המשחק אכן היה גרוע אבל חשבתי היום על פורטוגל ועניין הביקורת כלפיה, הביקורת בשלב הבתים מוצדקת לחלוטין, שלושה משחקים נגד נבחרות נחותות על הנייר ותיקו מאכזבים. אבל אם נלך לנוק אאוט בטא נסתכל גם על שאר הגדולות:
    בשמינית הם פגשו את קרואטיה, אותה קרואטיה ששטפה את המגרש בחצי הרכב נגד סםרד החזקה וסימנו אותה כפייבוריטית לחצי גמר מהצד שלה, קיבלנו משחק רע של שתי הנבחרות כשפורטוגל מנטרלת את הקרואטים ובסוף עוקצת במתפרצת בהארכה.
    ברבע הם פגשו את הפולנים שעשו בשלב הבתים תיקו עם הגרמנים החזקים וסיימו במקום השני רק בגלל הפרש שערים, לאחר שער מוקדם הפורטוגלים שלטו בנשחק והגיעו ליותר מצבים ובסוף אלילת המזל עמדה לצידם בפנדלים
    בחצי הם קיבלו את ווילס שניצחו בצורה מרשימה את את בלגיה שסומנה כפייבוריטית ופורטוגל שיחה הרבה יותר טוב.
    אבגמר הם שיחקו בלי הכוכב הגדול ושיחקו כמו שצרפת שיחקה נגד גרמניה.
    אף נבחרת גדולה לא ניצחה יותר ממשחק אחד נגד יריבה חזקה

    1. נמרוד אתה בעצמך אומר שהביקורת בשלב הבתים מוצדקת לחלוטין ז"א שהם באו מראש עם אסטרטגיה של קודם לא לספוג, ולראיה מול הונגריה הם התחילו לתקוף רק כשחטפו שער אחרי שער וזה בעיני כדורגל שלילי. אני יכול מנבחרת כזו לקבל טקטיקה למשחק מסוים שבו היריבה עדיפה, אבל לא מדובר על יוון. חוץ מזה שהם נפלו לצד הקל של ההגרלה, ואני לא חושב שהם נופלים בהרבה מקרואטיה שעם כל הכבוד היא חסרת מסורת במעמדים האלו, ובטח שלא מפולין ווילס. מול פולין הם שיחקו טוב יותר במחצית השנייה זה נכון. במחצית הראשונה דווקא הפולנים שלטו. ווילס עם כל הכבוד ממש לא שייכת לחצי גמר היורו והיא וודאי לא בין ארבע הטובות ביבשת. חוץ מזה מספיק להסתכל על יחס השערים כדי לראות את ההבדל בסגנון המשחק. פורטוגל עם ממוצע של שער למשחק, כשאם תוריד את ה3:3 המטורף מול הונגריה זה גרוע הרבה יותר. זה כדורגל שלילי.

        1. אהרון יש בעיה בכדורגל הנבחרות על זה אנחנו מסכימים. פורטוגל שזכתה מייצגת את הבעיה. בעידן המודרני כולם מכירים את כולם, וקשה להפתיע.
          אולי באמת שווה לשקול שינויים כמו שהוזכרו של יותר חילופים ויותר יכולת של מאמן להשפיע על המשחק במהלכו, כמו החזרה של שחקן שיצא. כרגע המצב הוא שהמשחק מאד תבניתי ונוקשה ומאמנים רבים מהססים לשנות כי היכולת לתקן כמעט לא קיימת. ראוי לחשוב על שינויים יצירתיים שיהפכו את משחקי הנבחרות ליותר מעניינים.

          1. אני דיברתי משלב הבתים ואילך, להזכירך גם הייתה חצי מהםכה בהרכב ובעיקר בהגנה וראינו נבחרת אחרת לגמרי בין שלב הבתים לנוק אאוט,.
            נכון שקרואטיה חסרת מסורת, אאבל גם איסלנד ווילס ותראה לאן הגיעו, ואחרי שלב הבתים כולם היללו אותם והם היו פייבוריטים ברורים מול הפורטוגלים שבמשחק הזה התחיל השינוי אצלם.

            וכמו שאמרתי, פולין הבקיעו גול מוקדם, מן הסתם מההתלהבות וההלם במצבים כאלה שלטו קצת ואחכ הפורטוגלים שלטו לגמרי והיו צריכים לנצח עוד ב90 דק.

            ווילס לא מאריות היבשת אבל נתנו הצגה נגד הבלגים ( עוד אחת מהנבחרות הפייבוריטיות חחכת עד הסוף, בטח אחרי שלב הבתים ).

            גרמניה לדוגמה חוץ מהנצחון המרשים על סלובקיה לא הראו כלום, שלב בתים חלש כולל תיקו מאופס נגד הפולנים וניצחון מינימלי על צפון אירים והאוקראינים ( גול של שוויני כשאוקראינה כולה למעלה בדקה 93 ), נגד האיטלקים והצרפתים הם גם לא הרשימו- כלומר אף אחת לא באמת הרשימה , יורו חלש ופורטוגל ניצלו את זה לזכייה מרגשת בשבילם

          2. לא מבין איזו חשיבות יש למסורת בשביל שחקנים שמשחקים קבוע בליגת האלופות ובמעמדים גדולים. לרקיטיץ, מודריץ, סרנה ואחרים המעמד משפיע על היכולת?

          3. בוודאי שיש חשיבות למסורת גם עבור שחקנים גדולים. נבחרת כמו איטליה לדוגמא, גם עם סגל בינוני ואפור, באה במטרה ללכת עד הסוף בעיקר בגלל המסורת שלה שמקרינה על כל הצוות והסגל. כשיש לך מסורת מאחוריך ודחיפה של קהל אוהדים שדוחף ומצפה יש לזה השפעה גדולה מאד על האמונה והדחף להצליח. איטליה מול גרמניה עלתה בלי רגשי נחיתות למרות הפער באיכות הסגל וזה הרבה בזכות המסורת ומשחקי העבר ביניהן.
            כששחקן גדול ככל שיהיה צריך לבנות מסורת של הצלחה זה לא פשוט ותראה נבחרת כמו בלגיה שלכל הדעות היא אחת העמוקות והמוכשרות בטורניר. לא לחינם יש מעט מאד נבחרות שתמיד מוזכרות כמועמדות ללכת עד הסוף גם כשיש להן דור בינוני.

  16. אני לא בטוח מה יותר גרוע:
    הזכיה של קליבלנד באליפות הNBA, של ריאל בליגת האלופות או של פורטוגל ביורו.

    1. מה שמשותף לפורטוגל ולקליבלנד הוא שהזכיה היתה רצופה במפגשים מול יריבות סוג ז'.
      במקרה של פורטוגל היא גם שיחקה ברמה ז'.
      גועל נפש של יורו.
      איכס.

    2. זה קיץ מאכזב לכל הוירטואזים השמחים והקבוצתיים ושנה טובה לאתלטים האגרסיביים והפיזיים.
      נתראה בפעם הבאה:

      ברצלונה,
      פדרר
      גולדן סטייט
      גרמניה/קרואטיה/בלגיה

      תחזרו רעים יותר חזירים יותר וחסרי רחמים יותר. את הוירטואזיות תשאירו לקרקס.

  17. מסכים עם מה שכתבת.אני חושב שחוקת הכדורגל צריכה לעבור רענון משמעותי. השחקנים הפכו לאתלטים יותר,מהירים יותר וחזקים יותר. זה גורם לכך שהמגרש ממש נראה צפוף! אולי לנסות להפחית שחקן מכל קבוצה,אולי להגדיל את המגרש,לא יודע.כדורגל הפך לבלתי נסבל לצפיה מבחינתי.

  18. טוב נתחיל ממנחם
    להגיד שבכדורגל הכי חשוב אלמנט המזל זה שטויות וזלזול במשחק,אמנם אלמנט המזל קיים אבל בכל ספורט זה קיים וזה חלק אינטגרלי מכל ספורט כלשהו.
    לגבי הפתעות שיש בכדורגל אז אופס רק השנה ראינו בNBA איך הקבוצה הפחות טובה מנצחת ועוד בסדרה ולא במשחק בודד(וחוץ ממנחם וגיא-שיפציץ סטטיסטיקות על כמה המזרח הכי קשה וקליבלנד היו הכי טובים כל השנה לא היה אחד לדעתי שהאמין ועדיין מאמין שקליבלנד היו יותר טובים מגולדן סטייט).
    לגבי כדורגל נבחרות אז הם כיום בבעיה,הותיקים ביננו זוכרים בערגה את התחרויות של פעם,ההבדל טמון מעבר לנוסטלגיה שפעם יורו/מונדיאל היה האירוע החשוב ביותר בעולם והיום זה ממש לא.מתחיל מזה ששחקן צמרת בספרד/אנגליה/גרמניה וכן הלאה משחק איזה 100 משחקים בשנה ושהוא מגיע לקיץ אז הוא כבר די באפיסת כוחות.
    דבר נוסף היוקרה נמצאת היום בקבוצה ולא בנבחרות.
    2 דוגמאות :
    1.אמנם לא ראיתי אותו בלייב אבל קרויף היה לפי מיטב הבנתי אחד הגדולים בעולם מאז ומעולם אבל אף אחד לא שם אותו על המדרגה של מראדונה/פלה וזה כי הוא לא זכה בגביע העולמי של שנות ה-70.לעומתו מסי שנכשל שוב ושוב במדי ארגנטינה מוזכר על ידי לא מעט באותה מדרגה של מראדונה ופלה וזה בזכות הישגייו עם ברצלונה.
    2.אני לא זוכר במדוייק אבל פעם זכייה ביורו/מונדיאל הייתה מבטיחה בודאות ששחקן מהנבחרת שזכתה יהיה כדורגלן העונה ואילו באחת הזכיות של ספרד אז לא אנייסטה ולא צ'אבי(שזכו בכל התארים גם עם ברצלונה) זכו אלא מסי.

    1. יניב לעניות דעתי אתה צודק באופן חלקי.
      נכון שחלה ירידה ביוקרה של הטורנירים הגדולים, ובכל זאת לא תראה שחקן אחד שיהיה מוכן לצאת לחופשת קיץ פעם בשנתיים ולוותר על יורו או מונדיאל וכנראה שגם לא על קופה. הטורנירים האלו עדיין נחשבים יוקרתיים ולראיה כמה מסי רוצה לקחת את ארגנטינה לזכייה למרות שברמת הקבוצות הוא כבר השיג הכל, וכמו שאמרת מוזכר לדעת רבים באותה נשימה עם מארדונה ופלה. כנ"ל גם בופון שהנאמנות שלו לנבחרת אדירה והוא מאד רוצה לסיים קריירה עם תואר נוסף בנבחרת.

      1. מסכים שכל השחקנים עדיין רוצים להשתתף בטורנירים הגדולים אבל עדיין ההרגשה שזה לא זה.מסי לדוגמא נראה לי יותר רוצה בעיקר להוריד את הקוף מהגב ואם אני יכול סתם להמר,לי זה נראה שאם הוא היה זוכה עם ארגנטינה במונדיאל לא היינו רואים אותו יותר בנבחרת.
        מסי הוא שלב באבולוציה של השחקן,ברגע שמסי מוזכר עם הגדולים ביותר למרות שהוא לא זכה בטורניר גדול תוביל לדור העתציד שיבין שאתה לא חייב מה שנקרא את החותמת של טורניר גדול ומחוייבות של חשקנים לנבחרות שלהם תלך ותפחת.
        בכלל אני צופה התנגשות ענקיים בין הקבוצות לנבחרות שתגיעה לשיאה בקטאר.רק אתמול חשבתי תתארו לכם פציעה כזאת של רונלדו בגמר בקטאר(או כל שחקן אחר כוכב),הרי זה לא כמו עכשיו שיש לו לפחות פגרה,שמה מי שתיפגע קשות תהיה הקבוצה שאיך שהמונדיאל ייגמר הם חייבים לחזור בשיא הכושר להמשך המאבקים בקבוצות.
        לעניות דעתי אתה תראה במונדיאל בקטאר לא מעט שחקנים שיוותרו על ההשתתפות

        1. נראה לי שטורנירי הנבחרות חשובים לאוהדים יותר מאשר לשחקנים שהיו שמחים ליותר מנוחה. לעומת רמת הכדורגל היה תענוג לראות את העידוד של מחנות האוהדים עם האווירה הנהדרת ביציעים. יכול להיות שזה באמת הכיוון שאליו ילך המשחק בשנים הבאות, אבל נראה לי שעדיין מוקדם להספיד את הטורנירים הגדולים, בעיקר בגלל שהתפיסה הלאומית של המדינות מתחזקת לאור גלי ההגירה והשפעות גיאו פוליטיות, ולא נראה לי שהאוהדים יתנו לטורנירים האלה להיעלם כל כך מהר.

    1. צרפת הייתה שווה שני שערים. אבל ההיסטוריה לא מרחמת על המפסידים. פורטוגל יוון ב-2004 היה שווה 4-1 לפורטוגל ונגמר 1-0 ליוון. הצלות, קורות, החמצות – כולם לפח האשפה של הזיכרון הקולקטיבי. יזכרו את רונלדו בוכה ורונלדו מניף גביע. הפציעה שלו תהפוך לשאלת טריוויה ספורט עוד עשור.

  19. קראתי את כל התגובות.

    אני עדיין מת על כדורגל וטוב שיש שתי ליגות בעולם בהן תוקפים וכובשים שערים עם אקשיון נון-סטופ:
    1. הפרימייר ליג באנגליה
    2. ה-MLS- בארה"ב!!! (תתפלאו איזה כדורגל מצויין!)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט