מעקב שחקנים חופשיים: יום 11/טים דאנקן פורש/רועי ויינברג

השוק מתנהל על מי מנוחות, אבל ממשיכים לעדכן:

עדכון אחרון: 23:02.

*

טים דאנקן פורש מכדורסל

אחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה, טים דאנקן, הודיע על פרישתו מכדורסל. דאנקן בן ה-41, הבחירה הראשונה בדראפט 1997, זכה פעמיים בתואר ה-MVP של העונה הסדירה, 3 פעמים בתואר ה-MVP של סדרת הגמר וב-5 אליפויות. הוא נבחר 15 פעמים לאול-סטאר, לחמישיית ליגה כלשהי (10 לראשונה) ולחמישיית הגנה כלשהי. בעונה האחרונה דאנקן קלע 8.6 נק' עם 7.3 ריב' למשחק, נתוניו הנמוכים בקריירה.

*

החתמות:

טורונטו: הקבוצה החתימה את פורוורד בוסטון, ג'ראד סולינג'ר, על חוזה של 6 מיליון דולר לשנה. סולינג'ר העונה עם 10.3 נק' ו-8.3 ריב' ב-23.6 דק' למשחק. (23:02).

*

אטלנטה: ההוקס החתימו את ג'ארט ג'ק על חוזה מינימום לשנה. ג'ק קלע העונה 12.8 נק' עם 7.4 אס' ו-4.3 ריב' בערב כשהוא פתח בחמישייה של ברוקלין החלשה, עד שסיים את העונה מוקדם עקב פציעה. (12:21).

*

ברוקלין: הנטס החתימו את גריוויס ואסקז על חוזה לשנה אחת. ואסקז קלע העונה 5.7 נק' עם 4 אס' במשחק במדי הבאקס. (12:21).

*

מיאמי: מיאמי קיבלו בטרייד את לוק באביט מניו אורלינס, תמורת בחירת סיבוב שני ב-2018 (מוגנת טופ 55). באביט קלע העונה שיא קריירה של 7 נק' למשחק (40.4% מהשלוש) עם 3.1 ריב' בערב. יחד עם באביט, מיאמי החתימה את וילי ריד על חוזה לשנתיים, כשריד יכול לצאת מהחוזה כעבור שנה. ריד קלע העונה 4.7 נק' עם 3.1 ריב' במשחק עבור הנטס. (12:21).

נוסף על כך, ההיט החתימו את אודוניס האסלם על חוזה של 4 מיליון דולר לשנה. הפאוור פורוורד הותיק קלע העונה 1.6 נק' עם 2 ריב' במשחק. זאת ועוד, מיאמי השוו את ההצעה של ברוקלין, 50 מיליון דולר ל-4 שנים, על טיילר ג'ונסון. ג'ונסון קלע העונה 8.7 נק' עם 3 ריב' ו-2.3 אס' בממוצע, כששיחק ב-36 משחקים בלבד. (12:21).

*

פורטלנד: הטרייל בלייזרס החליטו להשוות את הצעת ה-75 מיליון ל-4 שנים שברוקלין נתנה לאלן קראב והשאירו אותו בקבוצה. קראב נתן לטרייל בלייזרס העונה 10.3 נק' (45.9% מהשדה, 39.3% מהשלוש) עם 2.7 ריב' במשחק. (00:32).

*

ממפיס: הגריזליס החתימו את הבחירה ה-31 בדראפט, דיונטה דיוויס, על חוזה רוקי של 4 מיליון דולר ל-3 שנים, אחד מחוזי הרוקי הגבוהים בהיסטוריה לבחירת סיבוב שני. (00:32).

*

שמועות:

אינדיאנה: הפייסרס בשיחות מתקדמות עם ארון ברוקס על חוזה לשנה אחת. ברוקס קלע העונה 7.1 נק' למשחק במדי שיקגו. (12:21).

*

ברוקלין: הנטס רוצים להחתים את דיון וויטרס אחרי שמיאמי ופורטלנד השוו את הצעות החוזה שלהם לטיילר ג'ונסון ואלן קראב בהתאמה. וויטרס, העונה עם הת'אנדר, קלע 9.8 נק' עם 2.6 ריב' ו-2 אס' במשחק. (12:21).

*

סיכום היום הקודם:

מעברי קבוצה:

* ג'יימס ג'ונסון מטורונטו למיאמי, 4 מיליון בשנה.
* ווין אלינגטון מברוקלין למיאמי, 12 מיליון בשנתיים.
* טרוי דניאלס משרלוט לממפיס, 10 מיליון ב-3 שנים.

הארכות חוזה:

* מיירס לנארד בפורטלנד, 41 מיליון ב-4 שנים.
* טים פרייזר בניו אורלינס, 4.1 מיליון בשנה.

*

שחקנים חופשיים בולטים:

רכזים: טיי לאוסון (אינדיאנה), מריו צ'למרס (ממפיס), ריימונד פלטון (דאלאס), נוריס קול (ניו אורלינס), איזייאה כנען (פילדלפיה).

גארדים: ג'יי אר סמית' (קליבלנד), דיון וויטרס (אוקלהומה), לאנס סטיבנסון (ממפיס), קווין מרטין (סן אנטוניו), רנדי פוי (אוקלהומה סיטי).

סמול פורוורדים: לברון ג'יימס (קליבלנד), ג'רלד גרין (מיאמי), מו הרקלס (פורטלנד), צ'ייס בודניגר (אינדיאנה), אלונזו ג'י (ניו אורלינס).

פאוור פורוורדים: טרנס ג'ונס (יוסטון), ברנדון באס (לייקרס), לואיס סקולה (טורונטו), דיוויד לי (דאלאס), ג'וש סמית' (יוסטון).

סנטרים: דונאטס מאטיונאס (יוסטון), ג'ורדן היל (אינדיאנה) מיילס פלומלי (מילווקי), אמארה סטודמאייר (מיאמי), קנדריק פרקינס (ניו אורלינס), אנדרסון וז'אראו (גולדן סטייט).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 223 תגובות

  1. ברוקלין חייבים ללכת על ווייטרס.
    בבוסטון בטח חוגגים הלילה…

    והלוואי שאיך שהוא בעתיד קראב ימצא את דרכו ללייקרס.
    כל כך מחזיק מהשחקן הזה.

  2. ת'ון מייקר שחקן מסתבר… 15 ו12 ריב. המשחק עוד לא נגמר.

    פורטלנד עשו בשכל לגבי קראב. עכשו הם בטח שואלים מה עושים עם אוון טרנר?

      1. צודק לגמרי רועי , טרנר ימשיך לעשות את מה שהוא היה מצוין בו בבוסטון בכלל איתו ועם אזילי הספסל שלהם התחזק מאוד.

    1. גם ג׳רמיין אוניל רוצה קמבק. וסטיבן ג׳קסון נזכר שהוא שחקן כדורסל. חסר לי בארון דיוויס . יפתחו מסיבת מחזור בחמישייה השנייה.

    2. הווריורס מכחישים . חבל . יש לי פינה חמה בשבילו , מימי הריצה המופלאה בפלייאוף מול המאבריקס , ובפרט במשחק 6 שהכריע את הסדרה .

  3. לא אתפלא אם בדצמבר מיאמי יחפשו טרייד לווייטסייד.
    סתם מכשול לטנקינג.

    על דראגיץ בכלל אין לי ספק שיחפשו טרייד אחרי ההשוואה על ג'ונסון.

      1. דראגיץ' לא ילך לשום מקום. זאת הקבוצה שלו. ג'ונסון יהיה שחקן שישי או שחקן חמישייה במקום ריצ'רדסון

        1. ברוך הבא לטנקינג MODE רועי, תקח מספר ותתרווח.

          תתכונן כבר לשינון שמות כמו לוק באביט בחמישייה ורוס סמית' כשחקן 6.

  4. אם בוש לא יהיה בריא במקום מיאמי הייתי הולך על טרנס גונס.שהיה שחקן חמישייה ביוסטון בשנים האחרונות עם מספרים יפים ומשום מה נמחק בחודשים האחרונים של העונה האחרונה

  5. הצעה לדוויין וויד = 20 מיליון.

    משכורות בפועל העונה לטיילר ג'ונסון, ג'יימס ג'ונסון, דרק וויליאמס
    וויין אלינגטון = 27 מיליון.

    מיאמי היט ופט ריילי.

  6. באדי הילד מראה שיש לו את אחת התכונות שאפיינה את גדולי ה-SG (וגם את הגרועים שביניהם) –
    זיכרון קצר.
    אחרי שפתח את המשחק נגד יוטה עם 2 מ-12 מהשדה, הוא הצליח (בשעה טובה) למצוא קצת מהקליעה שלו, והוא כרגע 6 מ-16 (4 מ-10 מה-3)

  7. ללא ספק מה שאני כותב עכשיו נובע מאופטימיות של אוהד –
    אני ממש מתרשם מטיילר יוליס.
    רכז נוסף זה היה הדבר האחרון שהיה חסר לסאנס,
    אבל הוא אחלה רכז.
    אתמול נתן משחק מצוין. היום ב-4 הדקות הראשונות של המשחק נגד הסלטיקס, יש לו 3 אסיסטים, 2 חטיפות, ובעיקר – משחק בשל, ומלא בגרות.

    (מה שבנדר הספיק לעשות באותן 4 דקות זה להחטיא זריקה אחת, ולבצע 2 עבירות)

  8. מחצית במשחק בין הסאנס לסלטיקס.
    בוקר עם 12 נק', פשוט ברמה אחרת משאר השחקנים, שישמרו אותו לעונה הרגילה.
    טיילר יוליס עם 8 נק', 4 אס', 5 חט', 0 איבודים.
    בנדר עם 0 נק', 2 רב', 4 איבודים, 4 עבירות ב-16 דקות.
    מרקיז כריס אנרגטי מאוד (8 רב', 4 בהתקפה), אבל בוסר.

        1. "St. Beryl of Krakow was an early (5th Centuary) Christian martyr. Forcibly married to the pagan Duke Casimir, Beryl maintained her all-important virginity by ceaselessly talking to him and incessantly chattering on, until he went down with a headache.

          Eventually he couldn't stand the eternal wittering any more and had her executed, but she died a virgin, which in Christian eyes was the all-important thing and which secured her a sainthood. "
          אז אותו דבר עם בנדר.

          1. הדרך היחידה שזה יקרה היא אם הוא עושה פרדריק ווייס.
            מכיוון שזה לא יקרה נראה לי שאיבוד הבתולין יהיה עסק כואב. בעיקר לנו פחות לבנדר.

          2. זה עלילות אלף לילה ולילה, הגרסה הפולנית? מה שכן, על מה שהיא קיבלה תואר קדושה, כל פולניה מצוייה עושה מאז באופן דיפולטיבי. בתור מי שנשוי לאחת כזו, אין לי מושג מתי עשינו סקס, אבל את הקידוח במוח היא מעמיקה מדי יום

    1. מסכים שבוקר אחרי עונת הרוקי שלו בכלל לא צריך להגיע לסאמר ליג, אלא אם כן הם רוצים לבנות לו ביטחון לקראת העונה הרגילה

    1. פורטלנד בהחלטה נכונה מאוד, קראב שחקן מצויין הוא חיוני מאוד לקבוצה, ואם הקפיצה המצופה של מקולם (שהראה שנה שעברה עד כמה הוא יותר מסוכן מבאטום) יהיה להם קבוצה מצויינת ( מדהים שרק שנה שעברה חשבנו שהם קבוצה שהולכת ללוטרי ולבנייה מחדש.

  9. לזה בוסטון חיכו.
    הם יכולים לעשות עכשיו מהלך על ווייטסייד.
    לא חושב שהוא שווה מקסימום אבל אם הם יקבלו אותו יחד עם הורפורד פתאום יהיה להם וואחד קו קדמי. תוסיף לזה את קראודר וסמארט וזו חמישיית הגנה סופר קשוחה

  10. אני יודע סאמר ליג והכל, אסור להתלהב.
    אבל ת'ון מייקר עם 17 נק' ו-17 ריב' מראה שיש על מה לבנות.
    אין הרבה ילדים דברים מהתיכון וישר משחקים כמו גדולים, הוא נראה כזה. אוי אוי אוי אם מילווקי פגעו גם איתו הם יהיו קבוצה כיפית…

    1. בראון ובנדר, הבחירות ה-3 וה-4 בדראפט האחרון, שיחקו הלילה אחד נגד השני. הנתונים שלהם ביחד:
      8 נק', 8 רב', 1 – 12 מהשדה, 8 איבודים. ביחד!

      נכון שזו רק ליגת קיץ, אבל ה-2, בעיקר בנדר, נראים לא מחוברים בכלל לרמה.
      לפחות בראון היה לא רע בכלל בהגנה, ונטל חלק לא קטן בהנעת הכדור (3 אסיסטים)
      (בנדר: אסיסט -1, איבודים – 5)

    2. אמרתי כבר שזה השחקן הכי מסקרן בדראפט הזה.
      הוא לא ישחק בחיים PG בליגה אבל PF ארוך ורזה שיכול גם לחסום.
      פוטנציאל גדול מאוד.

    1. אני לא יודע במה יש לך להשוויץ תון מייקר הוא השחקן שהיה ידוע עליו הכי פחות ב5 שנים האחרונות (לבחירת טופ 10) מילווקי לקחו הימור (אוהב מאוד את החשיבה שלהם), כל מה שאתה רואה בליגת הקיץ צריך לקחת בערבון מוגבל (אם היינו הולכים לפי ההופעות בליגת הקיץ גינובלי אמור היה להיות כוכב ולשלוט בליגה)למרות שיש חו זריזות מדהימה לגובה שלו ואם ישחק pf יהיה להם קבוצה אתלטית ומעניינת בטירוף).

    2. נראה מצוין.
      יחסית לזה שמדובר בילד שצריך להתרגל לשחק ברמות הפיזיות הגבוהות הוא עושה המון.
      אם משווים אותו לבנדר שאמור להיות די דומה לו מבחינת התכונות (צעיר מאד, ארוך מאד, קליעה ושליטה בכדור מצוינים יחסית לגובה, צריך להתחזק) אז הם נראים אחרת לגמרי, ובנדר אולי שיחק באירופה אבל נגד בוגרים, לא נגד ילדי תיכון, למייקר יש הרבה יותר למה להתרגל.

    3. 80% מהנקודות שלו היו בהטבעה מול סל ריק בלי שמירה. ואחת מהן כמעט החטיא.
      אני איתן בדעתי שהבחור הולך להיות מביך, הוא פשוט נתונים פיזיים בלי טיפת רגש לכדורסל.
      מה שכן לחסום טוב זה מספיק

  11. לפי הסאמר ליג נראה שזה יהיה דרפט איכותי ביותר וטוב מזה של שנה שעברה , דאן מראה מה שכולם ראו כבר ובגלל זה רציתי אותו בפליקנס , אני מאמין שהילד יהיה מצויין גם , מייקר נראה מצויין וצריך לגרום למילווקי לעשות טרייד מהר על פארקר ומונרו השאלה אם הגריק פריק באמת יהיה פוינט גארד ואז לחפש סמול פורווד , במיקום הייתי מחפש להנחית את נואל , דנבר פיניקס לייקרס מיניסוטה עם כל כך הרבה כשרון , בוסטון יצאו לגמרי המפסידים של הדרפט וסקרמנטו ניצלו עם הבחירות המאוחרות של ריצרדסון וסקאל , אוברי מוושינגטון הולך לפרוץ השנה , צא'ק דיאלו נראה כמו גנבה בינתיים , חבל שלא ניסינו להוציא עוד בחירות דרפט כי הנמכרו ממש בזול כמו מאקוי דיטונה דיוויס יוליס , שנה הבאה נראה שהולכת להיות מעניינת מאוד עם הרבה כשרונות חדשים , לגבי תחרותיות כנראה יהיה אותו גמר עם אלופה חדשה

  12. אמנם ליגת הקיץ לא מהווה אינדיקציה לדבר, אבל על פי ההיילייטס מייקר נראה כמו תיכוניסט שמשחק עם ילדים מיסודי.

  13. חברים יקרים שמדסקסים פה את הסאמר ליג. זה המקום להזכיר לצעירים יותר שזו אותה ליגה שיניב גרין פעם נתן בה ממוצעים של שאקיל. קצת פרופורציות.

  14. בכל מקרה הייתי מחפש טרייד על פארקר ומהר ,מייקר יותר כשרוני ויודע לעשות הגנה לעומת פארקר ,פארקר תמורת גילאן בראון או תמורת וינסלו

      1. שכחתי לומר: שחקן חופשי מוגבל
        (כי אפשר להגדירו כך, רק תורידו את המילה "חופשי)
        בעיקר במוח

  15. מהלכים מעניינים מאוד של פורטלנד ומיאמי. לפי הפירסומים לטרנר הובטח המקום החמישייה. אמנם המחירים קפצו השנה, אבל לדעתי הכסף שקראה קיבל הוא מוגזם לחלוטין, והעובדה שברוקלין החתימה אותו מעידה שהוא אוברפייד, אפילו שהוא בעל פוטנציאל טוב.
    לא ברור מה לא ריילי מתכנן, אבל ברור שהוא מבשל משהו, החוזה של טיילר ג׳ונסון סביר, הוא כנראה שווה פחות אבל גם לו ברוקלין היו צריכים לשלם יותר. אולי הוא ינסה לעשות טרייד על דראגיץ׳ או למרות שבעיניי ג׳ונסון יהיה אחלה קלף לטרייד.

  16. המשוואה עם ליגת הקיץ היא כזאת –

    הצלחה בה לא מבטיחה הצלחה בנבא.
    אבל כישלון מנבא די בוודאות כישלון בנבא – לכל הפחות בשלב המוקדם של הקריירה.

    1. אם זה המצב, ואני מסכים שזה באמת המצב, למה שחקנים עושים את זה לעצמם? עדיף לך להיות "הזר המיסתורי" שיזכה לאמון כלשהו, מאשר אחד שכשל בסאמר ליג ולכן אין לו בכלל קרדיט (או קבוצה)

  17. כי מי שמצליח שם מקבל הזמנות למחנות אימונים, ולפעמים אפילו חוזה מובטח במידה כזאת או אחרת.

    וגם להיפך – קבוצות שמעוניינות ב"זרים מסתוריים" בוחנות אותם בליגת הקיץ. למה להביא חתול בשק למחנה אימונים כשאפשר לבדוק אותו קודם ?

    1. זאת אומרת, בנדר כבר מסמן עצמו כבאסט?
      מסכן, הוא רק בן 18, לא.
      הנתונים שלו עדיין מרשימים מדי כדי שזה ככה יתפספס.

      1. לסמן באסט בגיל 18 זו טיפשות. ישנם הרבה סימנים מדאיגים אבל את כולם יוכל לשפר. זה כבר תלוי בו ובצוותי האימון. העניין הוא שהוא פספס כמעט שנתיים יקרות בהם ההתפתחות שלו הואטה. אני מניח שאם לא יראה סימני חיים בזמן שנותר ימצא את עצמו בדי ליג לשנה.

        וזה בסדר גמור לילד. פיניקס מכל מקרה היתה מסודרת בקו האחורי ולא נשאר בדראפט ווינג ששווה בחירה רביעית.

    1. נבחר בבחירה ה-38 בדראפט על ידי יוסטון, כרגע משחק איתם בסאמר ליג. 2 נק' ו-9 ריב' בניצחון על הקינגס.

    2. ובעיקר עשה כותרות בזכות זריקת הסבתא שלו מהעונשין. חבל שהווארד כבר לא שם כדי ללמוד איך להיות בטוח בגבריות שלך.

      1. גם הבן של ריק בארי (קניון) זורק ככה, יכול להיות שגם הוא יביא את זריקת הסבתא לליגה של הגדולים (כרגע הוא סופמור בצ'רלטון קוגרס)

  18. אחוז הקורולציה נמוך יותר אצל הגארדים. דדי להזכיר לך איך נראה דיאנג׳לו בליגת הקיץ בשנה שעברה? זה עובד לשני הכיוונים:

    ליגת הקיץ בהוויתה היא ליגה של גארדים. מכיוון שרוב הקבוצות לא מתואמות והשמירות הם אגרסיביות מאוד (אבל לרוב לא חכמות סתם מוטיבציית יתר) אז גבוהים לא מקבלים הרבה זמן כדי להראות את מה שהם יכולים. מצד שני גארדים שהם מערכתיים ואין להם יכולת אתלטית עילאית לא יראו את הפוטנציאל עד שישחקו בשיטה ועם שחקנים איכותיים. דוגמא מצויינת היא דווין בוקר אל מול סת' קארי. הראשון ניצל כישורים טובים בליגת קיץ חסרת כישורים. ניצל גוף בין 22 בנוי על ילדים רזים שעוד לא נבנו. דווין בוקר בין ה18 סיים מכל מקום, יצא מחסימות מהר לא הכריח זריקות וידע להגן על 3 עמדות בחילופים בהגנה. כך ידעתי שסת יאבק אך מגיע לו מקום ברוסטר ודווין בוקר הוא כוכב.

    1. מצד שני, קשה כל כך לפספס כמה ג'ייליין בראון פשוט שחקן בינוני.
      כן ליגת קיץ לא ליגת קיץ, סווינגמן שיכול לתת גוף בהגנה ולעשות האסלים עם חדירה סבירה לסל.

      לא להאמין איך נבחר כל כך גבוה.

      אני חושב שכן אפשר לתהות לגבי בנדר(אני דווקא החזקתי מהפוטנציאל שלו) בעיקר כשאתה רואה גבוה כמו טון מייקר שנצחק על העניין הזה של הליגת קיץ או לא קשה לפספס שמדובר בכשרון הרבה יותר מעניין(גם מבחינת יכולת הובלת כדור, מסירה וגם בהגנה).

      1. תון מייקר בן 35 זה לא חוכמה 😉

        לא כל הגבוהים מתפתחים באותה המהירות. בנוסף בגיל קריטי בנדר שיחק בקבוצה בה לא היה שום אופציה ואף אחד לא חיפש אותו. הוא צריך לדעת איפה לדרוש את הכדור ואיפה הוא אפקטיבי.

        לגבי ג'יילון על פניו זה נראה טעות. אבל שוב כפי שקורה עם קבוצות בהייפר בניה הם עוברים על החוק הלא כתוב שבדראפט במקומות 1-5 בוחרים את השחקן הטוב ביותר ולא את העמדה שחסרה לך. הסלטיקס שיוועו לווינג והם רצו לכוכב תיכונים שנתן וורקאווט טוב.

        1. גם אם נניח הם ממש היו חייבים סווינגמן או SF פר אקסלנס הוא לא נראה לי כמו הפרוספקט הכי טוב.

          בלוטרי פיק אתה חד משמעית מנסה לתפוס את הדגים ההתקפיים הכי טובים(אלא אם כן נוחת לך איזה פריק היסטורי הגנתי מהסוג של קווין גארנט) או במקרה הכי גרוע אם אין לך מה שאתה רוצה אז אתה באמת עושה טרייד על הבחירה או לפחות דואג לקחת את השחקן הכי טוב על הלוח כדי שתוכל אחר כך להשיג משהו מהטרייד הזה.

          עם 8 בחירות בדראפט אתה מבין בכלל איזו קבוצה בוסטון הייתה יכולה לבנות לעונה הזאת?? תתאר לך איזה טון מייקר באדי הילד/כריס דאן(אף אחד מהם לא באותו תפקיד אבל עדיין), תתאר לך אותם בבחירה ה-3 בסלטיקס.
          לא יהיה להם קל בכלל למצוא טרייד טוב על הבחירה הזאת ולדעתי ככל שהעונה תצא לדרך ויראו כמה הוא לא קשור בכלל למיקום שנבחר המחיר ירד עוד יותר.

          חוץ מזה שלדעתי בכלל לא היה חסר להם שחקן בפרופיל הזה לכנף.
          יש להם כבר שומר פרימטר מצוין כמו קראודר שנותן הגנה מכל הסוגים ויש גם את בריידלי שמשחק SG אבל משלים להם הגנה טופ 5 בליגה לקו האחורי.
          אם כבר הם היו צריכים לחפש רק שחקן שיתן להם איכות התקפית גבוהה לעמדה הזאת.
          ומכיוון שאין כזה שהיה מספיק טוב לבחירה השלישית היה עדיף להם לנסות להשיג טרייד דאון(ולקבל אולי עוד בחירה) או לנסות ולהצליח למצוא טרייד מחוץ לדראפט על הבחירה הזאת או כמו שאמרתי פשוט לקחת את השחקן הכי טוב על הלוח- כריס דאן/באדי הילד.

      1. לא ברור שהוא גדול מביילור ובארקלי שהיו פאוורים בגובה של גארדים עם חכמת משחק גבוהה ומעולים בריבאונד.

        1. לא ראיתי את ביילור אבל בארקלי? זאת בטח בדיחה. טימי היה בטופ ההגנתי וההתקפי, שחקן חכם ביותר ומנהיג שקט של קבוצה שלקחה 5 תארים.

          1. בארקלי היה טיפה יותר דומיננטי בצד ההתקפי (בשיאו). צ'ארלס גם שיחק חלק כמה שנים כ-SF לצד רחק מהורן ומייק ג'ימנסקי. בכל אופן אם טימי בהתקפה הוא 8.5 בארקלי בשיאו היה 9.5. בהגנה טימי היה-9.5 בארקלי היה משהו כמו 6

          2. בארקלי היה גם הוא שחקן חכם מאוד ועם יכולת מסירה מצוינת והיה ריבאונדר טוב מדאנקן עם 15 ס"מ פחות (!!!) והיכולת ההתקפית של בארקלי הייתה טובה מדאנקן .
            http://www.basketball-reference.com/players/b/barklch01.html
            לבארקלי 54.1% מהשדה בעונה הסדירה ו-51.3% בפלייאוף לעומת 50.6 ו-50.1 לדאנקן, וזאת כשבשמונההעונות הראשונות שבהם שיחק בפילדלפיה קלע ב-57.6% מהשדה ובעונה הסדירה ו-56.9% בפלייאוף (ב-6 עונות), אחוזי קליעה שדאנקן יכול היה רק לחלום עליהם.
            בריבאונד לבארקלי 11.5 ביחס ל-36 דק' בעונה הסדירה ו-11.7 בפלייאוף כשלדאנקן 11.5 ו-11 וזאת כשפער הגובה ביניהם הוא כ-15 ס"מ.
            באסיסטים לבארקלי 3.9 בעונה הסדירה ו-3.6 בפלייאוף ביחס ל-36 דקות כשלדאנקן 3.2 ו-2.9 בהתאמה.
            בארקלי אמנם לא הצטיין בהגנה אך היה טוב והיה חוטף טוב.

          3. סיום תגובתי: לכן עם היתרון היכולת ההגנתית של דאנקן, בארקלי בהחלט יכול להיחשב כפאוור הגדול בכל הזמנחם וכך גם ביילור שהיה גם הוא חכם מאוד של 3.9 בעונה הסדירה ו-3.5 בפלייאוף ביחס ל-36 דק' וריבאונדר מעולה עם 12.2 ו-11.3 ביחס ל-36 דק' בגובה 1.95 מ'.
            אמנם אחוזי הקליעה שלו בפני עצמם נמוכים לעמדה 4, אך הוא זרק הרבה מרחוק וזרק הרבה בכלל (21.4 זר' למשחק ביחס ל-36 בעונה סדירה ו-20.7 בפלייאוף כשלדאנקן 15.5 ו-15.1 ולבארקלי 14.3 ו-14.6) ולא רק באזור הסל וקלע מהשדה ב-43.1% בעונה הסדירה ו-43.9% בפלייאוף.

    1. אבל איזה הבדל בסגנון, אחד במסע פרישה רועש עזב קבוצה שהייתה בתקופתו ובזכותו בין השאר הן בשיא והן בשפל והשני בדרכו הצנועה בהודעה מינימאלית עוזב קבוצה שבצלמו כבר קרוב לשני עשורים בטופ של הליגה. דאנקן הוא דמות שבעידן המגה כוכבים של הליגה הזו ייחסר מאוד מבחינת האישיות שלו מעבר כמובן ליכולות הכדורסל שהראה לאורך כמעט אותם שני עשורים. הלפיד יכול לעבור בספרס ליורש הרשמי שלו קוואי לאונרד.

      1. סיימו בדיוק כמו שהתחילו יש דברים שלא משתנים. וקוואי לאונרד הוא עוף מוזר לחלוטין יש הבדל בין צנוע לבין שתקן ועם כל הכישרון שלו הוא לא יוכל להיות מנהיג כמו דאנקן.

  19. חבל מאוד.
    השחקן הכי טוב בליגה מאז הפרישה של ג'ורדן.
    ומה שיותר חבל הוא שזה לא בטוח היה קורה אם דוראנט לא היה מגיע לגולדן סטייט.

    למרות הסדרה המבחילה של דאנקן מול אוקלהומה גם בגילו היה לו הרבה מה לתרום אם היה נשאר.

  20. אחד הגדולים ואחד האהובים.
    הוא עשה את דווקא כדי להכעיס את קובי, עשרות שנים מעכשיו יגידו שהם פרשו באותה שנה וישוו את פסטיבל הפרישה של קובי לדממה של דאנקן

  21. שתי נקודות:
    1. הוא לא הגדול מכולם, אבל אם אתה רוצה ללמד ילדים איך לשחק כדורסל, אתה נותן להם לראות את טימי. הכדורסלן הכי נכון אי פעם.
    2. די מדהימה עונת הפרישה המשותפת של טימי וקובי – שניהם הלכו באותו אופן שבו הם באו.

    1. זו בהחלט אפשרות שהוא הפאוור הגדול מכולם, אך אפשר לראות בבארקלי או ביילור ככאלו והתייחסתי לזה בתגובה קודמת שלי למ שטען בביטחון שדאנקן הוא הפאוור הטובה בכל הזמנים.

  22. איזו קונטרה לקרקס הפרישה הפלסטי של קובי בריאנט.

    היה שחקן ענק ואדם גדול.

    ובמילותיו של גרטל- להתראות ונוח על משכבך בשלום.

  23. שחקן ענק, לא הגבוה הכי טוב בכל הזמנים ובמיקום הALL TIME הוא איפשהו 6-7 אולי קצת יותר נמוך, אבל קריירה מדהימה.

    זה קצת פחות מרגש או סוחף רגשית מפרישות אחרות כי למעשה הוא פרש על הפארקט מלפני שנתיים.

    1. בעמדת הפאוור יכול להיות שהוא הטוה ביותר ולא ולפחות בין שלושת הטובים ביותר לאחר ביילור ובארקלי שהיו בגובה של גארדים (בסביבות 1.95 מ') וריבאונדרים מעולים ועם חכמת משחק גבוהה.

      1. זו לא הפעם הראשונה שאני קורא את זה כאן, אז אני חייב לשאול:
        בכל מקום שאני קורא, מתייחסים אל אלג'ין ביילור כאל SF. מה האמת?

        1. ייתכן שבאמת טעיתי והינראה לי שהיה פאוור בגלל נתוני הריבאונדים. ואז הגובה מתאים יותר והוא שיאן ממוצע הכ"ח בעמדה 3 בעונה הסדירה ובפלייאוף ובירד שני.

      2. בתור מנגר ומאמן הייתי חוקח את מלון עשרות פעמים לפני דאנקן להגיד שהוא הpf הגדול בכל הזמנים כלל לא בטוח.

        1. אני ואתה ביחד. אבל חסידי ה-PER יסתרו את שנינו ויגידו שאין למלון את האופי הווינירי הדרוש ויביאו ממוצעי פלייאוף מול עונה רגילה. אני יחזיר שאם היה מוקף בעוד שחקנים שווים חוץ מסטוקטון גם היה לוקח ממייקל אליפות אחת. אבל זה מהעיניים שלי (וכנראה שלך). אני לא מאמין שטים דאנקן והספארס של 99-2005 היו מצליחות לנצח את מייקל בדיוק כמו מלון. מה שנקרא דיון פלוריסנטים ללא פיתרון

        2. מסכים איתך לחלוטין, אבל אצל התרבות האמריקאית הדבר החשוב ביותר הוא legacy וממש לא משנה הסיבה למה לא זכית בטבעת (אם הסיבה סגל מסייע חלש הרבה יותר/ תחרות הרבה יותר קשה אחת הסיבות שטימי לעולם לא הצליח לעשות ריפיט…) ולכן קארל מלון יצטרך להוריד את הראש שלא בצדק לטובת טימי.

    2. קראתי שוב את ההודעה ואתה כנראה שלול הבנה מדופלם.
      ראית אותו בסדרה נגד הקליפרס? כנראה שלא.
      או שכן אבל אז היעדר ההבנה שלך לא מםתיע.

          1. מסכים ומחזק, טים דאנקן לעולם לא היה הגבוה הטוב בכל הזמנים (נכנס לכל רשימה של טוף 10הגבוהיים תחליטו אתם את המיקום אצלי הוא חמישי),הרמיסה ששאק עשה לו בתקופת הprime שלהם מוכיחה את זה ובעיקר הסוויפ המשפיל. מדהים כמה שחקן יכול למשוך את הקריירה (הרבה יותר מהפן הפיזי זה המנטלי), היה חייב לפרוש כבר עונה שעברה ,העונה הרגשתי עליו רחמים על הלולב שפעם נקרא טים דאנקן.

  24. הפרישה הזו מחזירה לי זכרונות מהאליפות האחרונה, האליפות המרגשת ביותר שראיתי, תודה על לילות חסרי שינה ועל טעם האליפות

  25. מחכה לפוסטי רקוויאם. אם אוהדי סן אנטוניו כתבו מכתב אהבה כל כך מרגש לבוריס דיאו מה יגידו על טימי הגדול.
    עד שימצאו אצלו במרתף ילדים קשורים הוא השחקן שהכי הערכתי מדור ה-2000

  26. "מוגנת טופ 55" – קרע אותי מצחוק.
    מעבר לזה תהרגו אותי אם אני מבין על מה האסלם מקבל 4 מיליון. תן לו ווטרן מינימום, הוא באמת, כך הבנתי, סבבה לגמרי ומנהיג חדר ההלבשה והכל, אבל 4 מיליון! האיש שיחק בממוצע 7 דקות למשחק בעונה שעברה, באותם 37 משחקים ששיחק. שזה אומר 3 דקות למשחק בעונה. פר דקת משחק זה החוזה הכי גבוה בליגה. יותר מקונולי יותר ממי שתרצו.

  27. מנחם, איפה היית מדרג את דאנקן? בכל הזמנים בעמדה 4 ובכלל?

    אגב, שימו לב שרק אוהדי הלייקרס לא מסוגלים לפרגן לטימי.

  28. האמת? יום עצוב לליגה,דאנקן הוא הדינוזאור האחרון שהיה עם מישחק פוסט מושלם בהתקפה וגם בהגנה הוא היה אדיר,היום בליגה אין גבוה אחד שהצליח לילמוד תנועה אחת שלו.

    היה צריך ליפרוש בשיא ב-2014 אחריי שבשיא גילו הוא הצליח להשפיל את כל הגבוהים הכי טובים בליגה.

    1. את גארנט לא השפיל והם קיזזו זה את זה. אני לא מדבר על משחקן נתון כזה או אחר אלא בסך כל ההתמודדויות ביניהם ובד"כ ההתמודדות ביניהם הייתה שקולה.

  29. שמח שפרש, כל משחק נוסף שלו העונה טשטש את הזיכרון מהשחקן שהיה.
    מקווה שישאר בתפקיד כלשהו בצוות האימון או אפילו ההנהלה.

  30. הנה מתחילים הנזקים של קווין דוראנט.

    הייה שלום, טימי. אגדה.

    ומי עוד זוכר את גיים 6 בפיינאלס מול הנטס – דאנקן עם כמעט קוואדרופל-דאבל היסטורי, 21 נקודות, 20 ריבאונד, 10 אסיסטים ו-8 חסימות – ויש הטוענים עד היום שלא נספרו עוד שתי חסימות (ב-5:38 וב-5:58 בווידאו):
    https://www.youtube.com/watch?v=nejQMtkyLgY

    1. במה דוראנט אשם ? בלי תירוצים . אם הוא חשב שיש לו עוד מה לתרום הוא היה נשאר . אם כבר – הוא עוזב בגלל גאסול שמגיע . וההגעה של גאסול לא קשורה לג"ס , כי הבעיה של ס"א מולה היא בקו האחורי .

  31. כבר דייקו לפני
    אבל הקריירה של טימי לא היית אפורה. לא באמת. כישלונות, מאבקי פלייאוף במערב, אליפויות. גם החיים האישיים לא היו בדיוק חסרי התרחשויות.
    השקט והאפרוריות מול התקשורת היו הדרך שלו לחיות את זה. וזה דבר נפלא.
    והכי יפה- הוא לא רק דמות לחיקוי חיובית, מן דובון אכפת לי, הוא אחד השחקנים הכי מצליחים ברמת האישית והקבוצתית בNBA בכלל ובשנות האלפיים בפרט.

  32. איך לעצור את הווריורס:

    1. תתגרה בדריימונד גרין במסעדה. תוודא שלבשת מגן ביצים מראש

    2. קח את השחקן המזיע ביותר שלך שיתגלגל על הריצפה מבלי שנער המגבים ישים לב.

    3. אם 1-2 יתבצעו קווין דוראנט יעבור לקבוצה הבאה

    4. תן לקליי תומפסון שחטה יום לפני בדיקת הסמים התקופתית.

    זה כמובן וגבוהים דומיננטים 🙂

        1. דאנקן לכם זה כמו שאק וקובי לנו.
          אין מה לעשות.
          אבל אי אפשר להתעלם מגדולה.

          לגיא נראה לי קצת יותר קשה להודות..

  33. למה לאוהדי הלייקרס יש בעיה לפרגן לטימי? לא תשמע מהם אף פעם שמדובר בפאואר פוורווד הכי טוב בכל הזמנים, הם מנסים להקטין אותו בכך שאומרים שהוא בכלל סנטר, ובקטגוריה הזאת נופל משחקנים שלהם כמו ווילט, ג'באר, שאקיל. אפסים כמו המועדון שלהם.

    טימי – תודה על קריירה מופלאה, מבחינתי אתה הגדול ביותר בעידן פוסט ג'ורדן

  34. קארל מלון הפך את כל מי שמסביבו להרבה יותר טוב?
    היה מנהיג חיובי אולי הכי גדול שהיה אי פעם?
    #כדורסל זה לא רק מספרים

    יום עצוב אחולשרמוטה,

  35. בקשר לכל הדיונים האלו על מקומו בהיסטוריה, who the fuck cares???? ללא ספק מדובר בשחקן גדול וייחודי, את הדיונים והדירוגים תשאירו לאחר כך. יש עוד קיץ ארוך לדיונים כאלו

  36. לא שזה קשור להיום. אבל לפי דעתי החתמה מעולה שעברה מתחת לרדאר היא שג'יימס מייקל מקאדו נשאר בגולדן סטייט,הוא מקבל עכשיו כמו שהיה מקבל ללא הקפיצה ולכן לפי דעתי זו החתמה מדהימה ושפויה.

    1. וממש עצוב שטימי פורש, חבל שלא הודיע בפלייאוף ואירגן לעצמו משחק פרידה כראוי לאחד מגדולי השחקנים אי פעם

      1. איך משחק פרידה?
        הוא היה בפלייאוף ובא לנצח ולהמשיך לשלב הבא.
        הוא לא בא לחרב את הקבוצה שלו עם חוזה שמן ולסיים עם המועדון שעבורו הוא סמל את העונה הגרועה בהיסטוריה.
        כי ככה לא בעיה לדעת שאחרי משחק 82 אתה תולה את הנעליים ואז בכייף משחק פרידה. Mamba out.

        1. אם הוא מודיע בפלייאוף אז המשחק האחרון של הקבוצה שלו הוא בהכרח משחק פרידה לא משנה אם הוא הרגע ניצח בגמר או עף בסיבוב ראשון. ההגיון מבחינתי למשחק פרידה של דאנקן זה לתת לאוהדים (בעיקר של הספרס אבל לא רק) להראות לו את האהבה והערכה שלהם

  37. יש שמועות על רודי גיי כבר כמה שעות אבל המקור טוען שהוא לא הסופרסטאר. אני מאוד צסופק אם יש לבוסטון מה לתת בתמורה לווסטברוק אלא אם כן הבחירה של הנטס נכנסת + כל הנכסים של הסלטס למעט הורפורד. ככה שנותרתי עם 3 ניחושים:

    בוגי קאזינס תמורת חזרה של אייזיה + נכסים.

    בוגי + רודיי גיי תמורת פול האוס של הסלטיקס

    ראסל ווסברוק תמורת כל הסלטיקס חוץ מהורפורד

      1. רק שכרג בחרו את בראון בדראפט והם עמוסים מאחורה. זה מריח כמו סנטר או שחקן 3-4 או פשוט סופרסטאר שאתה מפנה הכל בשבילו…

        שום דבר לא חתום אז הכל שמועות כרגע…

          1. סמארט הופך למחליף של רונדו בראדלי מחליף של וויד ואז נשארנו עם קראדר תמורת ג׳ימי באטלר. שיקגו יכולה לקבל הרבה יותר. תוסיף את הבחירה של הנטס (שהסלטיקס צריכים להיות מפגרים בדראפט 2017 מלוותר עליו). אם אני שיקגו אני חייב לקבל נכס אמיתי בתמורה.

    1. הם יכולים לתת תמורת ווסטברוק את אייזאה+קראודר+בחירת סיבוב ראשון. מקבלים רכז ברמה, מאיישים את עמדת הSF במישהו סביר ועוד נכס עתידי. לא חושב שמישהו יסכים לזרוק חצי מהמועדון שלו תמורת השנה שנשארה לווסטברוק בחוזה ואוקלהומה נדפקו חזק כי אין להם כמעט ברירה אם ווסטברוק מסרב לחתום עכשיו על הארכת חוזה אלא לשלוח אותו בטרייד, לאבד את דוראנט ווסטברוק בלי לקבל כלום זאת קטסטרופה שייקח להם שנים להתאושש ממנה.

  38. דאנקן הגיע לליגה מיד כשרוברט פאריש פרש אחרי האליפות של שיקגו ב1997. זאת אומרת שכשדאנקן ופאריש גב אל גב מגיעים ל1976!

  39. מילות פרידה מאוהד הספרס –

    חלק גדול מלהיות אוהד בכלל ואוהד NBA בפרט זה לדעת לסנגר על הקבוצה שלך.
    זה חלק מהעניין, אולי כי רובנו גברים. אגו שכזה.

    כאוהד של הספרס וטימי, שאופי הקבוצה והשחקן מעין שזורים אחד בשני – הייתי צריך להתמודד עם הרבה רפויים בשכלם לאורך השנים – "זאת קבוצה אפורה", "אף אחד לא מטביע בקבוצה הזאת", "הם משחקים משעמם"
    (ובמשקל דאנקן – "הוא שחקן אפור", "הוא לא מטביע", "הוא משעמם").

    תמיד חשבתי לעצמי, וואלה, אם גם אני לא הייתי מבין שום דבר בכדורסל גם אני הייתי חושב שהם אפורים ועוד יותר גרוע – הייתי חושב שאפור זה רע.
    כי אם אפור זה להעביר 10-15 מסירות בהתקפה או שאפור זה לשחק עם צרפתי, אוסטרלי, ברזילאי, ארגנטינאי ואיטלקי – let it be.
    ואם לקלוע עם הקרש, או לזרוק מחצי מרחק זה אפור. let it be.
    כי אם אפור, מקובע ומיושן זה לתת הזדמנות לעוזרת המאמן הראשונה בליגה לעבוד לצד המאמן הקשוח בליגה או שאולי אפור זה בעצם לבחור את פארקר במקום ה-28 בדראפט, או את ג'ינובילי במקום 57 – let it be.
    ואם אפור זה לשלוח בטרייד את ג'ורג' היל (שהיה לא רע) עבור בחירת דראפט מספר 15 של אינדיאנה, קוואי לאנרד קוראים לו – let it be.
    ואם אפור בעינכם זה להושיב את הכוכבים בצד לכמה משחקים במהלך העונה, למרות שככה לא תשברו את שיא הנצחונות לעונה – אין בעיה, אבל תדעו שגם על זה גולדן סטייט הפסידו אליפות השנה.
    אם אפור זה לוותר על השכר שלך עבור המועדון שבו גדלת כדי שהמועדון ישאר בטופ במשך 20 עונות, יאללה, בסדר, אז תקראו לנו אפורים.

    זה מעצבן, זה מעציב, לפעמים קצת צובט בלב.
    אבל דבר אחד בטוח, 20 שנה אני אוהד כדורסל, 20 שנה אני אוהד סן אנטוניו, 20 שנה אני אוהד את טים דאנקן ו-20 שנה לא התביישתי אפילו לא בעונה אחת של הספרס – כי הם פשוט תמיד משחקים טוב. איזה עוד אוהד יכול להגיד את זה?

  40. who the fuck יש הרשאד וון המסריח הזה?? אשכרה 17 פגזים במשחק, כל כדור שאצלו ביד זה איירבול או חדירה וחסימה, 4 מ-17 מהשדה.

    ג'יזס איזה שחקן אהבל.

    1. חבל. הוא יכול לעזור להם להתקע בקרקעית הליגה לעוד כמה שנים טובות כדי לעשות אחלה טנקינג ולהביא כמה שחקנים שיגאלו את המועדון המסריח הזה מעצמו.
      למרות שברוקלין היא מהשווקים הגדולים בNBA, המועדון עצמו מרגיש חשוב לNBA בערך כמו הפועל עכו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט