הטור של מל: התכוננו לבריחה של פט ריילי (אלא אם כן…)

מיאמי היט נמצאת היום באחד המצבים הגרועים ביותר הזכורים לי מאז הפכתי לאוהד הקבוצה כשעזבתי את לונג איילנד בשנת 2000 והחלטתי לפרוש לשייט ודייג בדרום פלורידה.

פט ריילי, שתמיד היה "עושה הנפלאות" של הקבוצה, ומוצא פתרונות שאיש לא חלם עליהם, עומד היום בפני מצב לא יאומן:

*אין לו שחקנים.

*אין לו כסף.

*יש לו שחקן לא בריא שלא שיחק כבר שנה, ואם יקבל רשות רפואית לשחק, הוא יחזור, ירוויח את כספו, ולא יתרום מאומה לקבוצה כי הוא כבר לא יכול.

לפט ריילי ישנן שלוש ברירות:

  1. להתפטר עתה. לומר למייק אריסון שהגיע הזמן שמישהו אחר ייקח את המושכות.
  2. לסבול את העונה הזאת כנשיא של קבוצה שתיפול עמוק ותהפוך לבור של צואה ברמה (וריח) של הלייקרס, ואז כקבוצת לוטרי לקוות להביא כוכב אמיתי מהדראפט של 2017 המבטיח להיות מצויין, ואז – להעביר את החיוור האירופאי המשחק PG לקבוצה אחרת – וכשיהיה לו סך של 54 מיליון תחת הסף, להביא לקבוצה אחד משני הפורוורדים בליק גריפין או קווין דוראנט, ואחד משני הפוינט גארדים ראסל ווסטברוק או סטפן קרי (בואו נניח שבלייק ריפין וראסל ווסטברוק הם מקרים יותר רלוונטים). אם הוא דג את גריפין ואת ווסטברוק בקיץ 2017, הוא נישאר כי אז יש לו סכוי להפוך שוב ל'עושה נפלאות'.
  3. אם הוא לא מצליח להביא פוינט גארד בסדר גודל של ווסטברוק ופאור פורוורד בסדר גודל של בלייק ריפין, הוא מתפטר בסוף הקיץ הבא.

***************************

העזיבה של דוויין ווייד היתה מכה גדולה לרפיוטציה של מיאמי היט, אבל לא כל כך ליכולתה.

עם דוויין וללא דוויין, מיאמי היט הגיעה לתחתית מסוכנת מאד של הליגה, תחתית שאם לא יקרה לה נס גדול לעונת 2017-18, היא תגיע לעומק כזה של מסכנות, אומללות, ואביונות שהיא תהפוך למתחרה אמיתית של הלייקרס בנחיתות ונדכאות שלוש שנים בלבד אחרי אליפות.

אחזור לזה עוד מעט.

אבל קודם ברצוני לדסקס מעט את עזיבתו של דוויין ווייד.

למיאמי לא היו יותר מדי גבורי ספורט בהווה או בעבר, אבל היו כמה.

דן מרינו.  לארי זונקה. בוב גריסי. דוויין ווייד. לברון אף פעם לא נחשב ל-TRUE MIAMIAN, והוא אף פעם לא נחשב ל-'גיבור העיר'.

מיאמי היא FOOTBALL TOWN ולכן אני מאמין שאם תערוך משאל בין עכברי הספורט בעיר הם יבחרו את הקוורטרבק דן מרינו – אפילו שלא זכה בשום סופרבול – כספורטאי הגדול ביותר ששיחק בעיר.  למרות שהוא לא הצליח להביא סופרבול לעיר (דבר שזונקה עשה פעמיים עם הדולפינס, והיה MVP בסופרבול VIII) רוב בני העיר היו בוחרים בו כספורטאי הגדול ביותר שהיה להם. דוויין ווייד אולי היה מגיע שני.

דוויין ווייד הביא שלוש אליפויות NBA והוא שיחק רק במיאמי, בעוד שזונקה – עוד גיבור עיר – שיחק גם בג'איינטס. אבל לא משנה. דוויין ווייד החליט לחתום עם שיקגו ואין צורך לדבר על כך יותר. הוא היסטוריה. הוא GONER.

נא להפוך את הדף הבא.

ז"א שעל דוויין ווייד אין טעם לדבר יותר. על מה שכן צריך לדבר זה על "NOW WHAT???"

לפני ה-'NOW WHAT', ברצוני להבהיר שאפילו אם דוויין היה נשאר, מצבה של מיאמי היה – איך אומרים? – בכי רע.

דוויין ווייד גמר. הוא לא יכול יותר להוביל קבוצה. הערך היחיד שלו הוא המוניטין שלו, ה-REP שלו, כי הוא עדיין נושא עם שמו מין הילה של כוכב, ומבחינה פסיכולוגית כשאתה משחק עם כוכב כמוהו – אפילו שכל מה שנשאר ממנו הוא השם – אתה 'מרגיש' לפחות רלוונטי.

אז עכשיו גם את זה אין יותר למיאמי, וכאוהד של הקבוצה צר לי לומר שזאת קבוצה שנשארה כשוקת שבורה. מאלופה לפני שלוש שנים נשארה פתאום מתחרה ללייקרס על תואר 'בור הצואה של הליגה'.

פט ריילי הצליח תמיד – מאז שהגיע הנה אחרי בריחה באמצע הלילה מניו-יורק – להעמיד קבוצות "לגיטימיות" עד "מצויינות", עם קבוצות "טובות מאד" ו"טובות" בין 'הלגיטימיות' ו'המצויינות'. הוא תמיד הצליח לעשות את הדבר הנכון. כשהגיע מהניקס, הדבר הראשון שעשה היה לעשות טרייד בין שחקן ההיט הטוב ביותר גלן רייס עבור אלונזו מורנינג.  באותה עונה הוא הצליח להביא את טים הרדאוויי. עם שני עמודי תווך אלה, הוא הצליח להגיע עם מיאמי עמוק אל תוך הפלייאוף בשנות ה-90. כשהריצה עם הכנופייה הזאת עמדה להסתיים, הוא עשה טרייד של שני שחקנים שהיו בסיסיים בקבוצה – ג'מל משבורן  ופיג'יי בראון – עבור אדי 'ג'ונס ואנטוני מייסון, שריילי הפך לאחד מאוהדיו הגדולים עוד בניקס.

עכשיו עשו FF של 3-4 עונות ומגיעים לרוקי בשם דוויין ווייד שהובא לקבוצה שכבר היו בה רון באטלר, בריאן גראנט, ולמאר אודום. זאת היתה קבוצה עם פוטנציאל להיות גדולה תוך שנתיים-שלוש עם דוויין ווייד, אבל פט ריילי לא רצה לחכות, והוא עשה טרייד של שלושה מהחמישייה שלו עבור שקיל אוניל – ז"א 60% מהחמישייה הפותחת – ועם דוויין ווייד שהיה נפלא, הוא לקח אליפות ב-2006. פט ריילי ידע גם ידע ששקיל כבר לא מה שהיה פעם, אבל הוא הימר שהוא יהיה טוב מספיק לעונה אחת, והוא החליט להרוס עתיד קבוצה עבור אליפות אחת. בזה הוא הצליח. איך אומרים? אליפות אחת וגמרנו. אליפות אחת ואחריה המבול.

ובאמת למיאמי באו ארבע שנים איומות אחרי האליפות, אבל לפט ריילי (וכנראה גם למייק אריסון) זה לא היה איכפת. הם יכלו לנופף בטבעת אליפות, דבר שלרוב קבוצות ה-NBA היא רק חלום.

טוב. את הסיפור שש שנים אחרי עם לברון ג'יימס  וכריס בוש, ואח"כ  שיין בטייה, ריי אלן, וכריס אנדרסן כולם יודעים. עוד שתי אליפויות. אבל חובה לציין שהבאתו של לברון ג'יימס היתה יותר רעיון ומעשה של דוויין ווייד מאשר פט ריילי, אבל פט ריילי – כרגיל – זוכה בכל ההילולים וכל ההמחמאות.

טוב. אם פט ריילי הוא כזה קוסם ועושה נפלאות, בואו נראה איזה שפן הוא יכול להוציא מהשרוול עכשיו?

תסתכלו על מה יש לו, ומה שיש לו זה סיפור עצוב מאד לאוהדי הקבוצה: יש לו 7 שחקנים תחת חוזה, שרק אחד מהם – חסן ווייטסייד – יכול להיחשב כ'מציאה'. מה שיש לפט ריילי זוהי רשימה בינונית ביותר של שחקנים: חסן ווייטסייד, ג'סטיס וינסלו, ג'אש ריצ'רדסון, ג'אש מקרוברטס, גורן דראג'יץ', ובריינט וובר. וינסלו הוא מן טוב מאד. דראג'יץ' הוא פוינט גארד אירופאי חיוור טוב במושגים אירופאים, אבל לעולם לא תיקח אליפות עם שחקן ששמו מסתיים ב-"יץ'" (לקוקוץ' היה מייקל).

ואולי יש לו את כריס בוש.

לדעתי הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות להיט זה אם כריס בוש יחליט שעדיף לו לא לחזור, כי אם הוא כן יחזור, יהיה להם שחקן שכבר למעלה משנה לא שיחק, ואפילו כששיחק כבר ניגלו בו טלאים וחורים. הוא סתם יהיה שחקן 'רך' עם משכורת גבוהה מאד שלא יוכל להוסיף הרבה להיט מלבד עצבים ו-FRUSTRATION..

מלבד השחקנים האלה יש לריילי לעונת 2016-17 ס"ה 19 מיליון תחת הסף, ו-2.9 מיליון EXCEPTION. בעונה הבאה יהיו לו 23-28 מיליון, ואם הוא לא מחתים את מקרוברטס יהיו לו 35 מיליון. אם ריילי מחליט בעונת 2017-18 להתבסס על ווייטסייד, וינסלו, וג'אש ריצ'רדסון – הווה אומר לשלוח את הסרבי לניקס או ללייקרס –  יהיו לו 54 מיליון להביא שני כוכבים אמיתיים לשלושה. בכספים של היום, גדוד שלם הוא לא יוכל להביא. מקסימום שני שחקנים טובים מאד במקס או אחד טוב מאד במקס ושניים טובים.

את העונה הזאת (2016-17) המיאמי היט יכולים כבר למחוק מהארכיון כי הם כמובן לא עושים את הפלייאוף והופכים לאשכרה קבוצת לוטרי. התקווה הגדולה היא שב-2017-18 הם ידוגו בדראפט איזה ילדון ברמה של אינגראם או אפילו טוב יותר כי זאת תהיה שנת דראפט מצויינת.

הדבר היחידי שפט ריילי יוכל לעשות להחזיר את מיאמי היט על דרך המלך, ולרכוש שם עולם של 'עושה נפלאות' הוא לקחת את ה-54 מיליון ולהביא לקבוצה את ראסל ווסטברוק ובלייק גריפין (או קווין דוראנט, אם עונתו בגולדן בסטייט תהפוך לעונה דפוקה!).

אם לא ראסל ווסטברוק, גם סטפן קרי WILL DO. (הוא חתם בסוף 2012 חוזה על 44 מיליון; בסוף העונה הזאת הוא יהיה שחקן חופשי. אריסון הוא עשיר פי 5 מבעל הווריורס)

אחרת הייתי מציע לפט ריילי לפרוש כשכולם עדיין מאמינים שהוא כל-יכול, דבר שאתה ואני יודעים שהוא כלל לא נכון.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. לא יודע למה שכוכב נבא אמיתי יבחר לשחק עבור פט ריילי אחרי מה שהוא ראה שקרה עם ווייד בקיץ הזה.

    למרות שבאופן כללי, כנראה ששחקני נבא מאד אוהבים לשחק במיאמי.
    מישהו שאני מכיר שמע את זה אתמול משחקן חמישייה בליגה.
    כרגע הוא עושה לי קצת טיזינג ולא אומר לי מה השחקן הזה אמר – נותן לי לנחש, אבל מאמין שעוד כמה שעות תהיה לי תשובה ממקור ראשון לגבי מיאמי ושחקני נבא.

    ועדיין – לא רואה אף כוכב אמיתי קושר את העתיד שלו בקבוצה הזו כל עוד ריילי שם.

    1. אם לא מדובר בראסל ווסטברוק או בלייק או מישהו בקליבר הזה אז זה לא רלוונטי. השאלה היא האם פט ריילי הוא אחד שחותר לאליפות בכל מחיר ויעשה כל פעולה כדי להישאר רלוונטי הרבה יותר חשוב. האם פרי אייגנטס לא רואים איך הוא טיפל במקרה של זו? או בסיפור של בוש? או איך קידם צעירים והחייה קריירות? וויד עשה החלטה סופר לגיטימית כדי למקסם את הסיטואציה שלו. וריילי עשה מה שהיה צריך מהצד שלו. הראיון עם וויד נשמע אותנטי מאוד

      ריילי הבין שחייבים לחתוך בשר החי עכשו,כי וויד חי בחלומות שיש לו 4 שנים של מקסימום בקנה. מה שיתקע את מיאמי. אני מאמין שהמשיכה לבוא לשחק עם וויד בתהליך הירידה שלו ב4 השנים הבאות הוא ממש לא אטרקטיבי. אתה כאוהד לייקרס כבר אמור להבין זאת על בשרך, לא?

    2. למרות מה שריילי עשה לוויד הוא עדיין שם דבר בליגה, בנוסף מיאמי היא עדיין עיר מועדפת על שחקנים ויש שם מיסים נמוכים.

  2. מיאמי היא מקום של ביזנס. אחרי שהאבק התנקה וויד בראיון מלא קלאס הסביר שהוא עדיין אוהב את ריילי ותמיד יעריך אותו. הוא דיבר עליו מילים יפות והסביר שהצד העסקי הוא נקי והוא לא משפיע יותר על הצד האישי.

    מנחם פרי אייג׳נטס היום ממש לא חושבים על זה שיתייחס אליהם יפה לפני פרישה. הפרי אייגנטס השווים רוצים אליפות ומהר. הם רוצים תרבות ניהול עם תחכום עסקי חסר רחמים שיצליחו להנחית את השחקנים הכי טובים שיכולים ללא רחמים על העבר. הם רוצים רזומה עם תוצאות.

    הלייקרס לא ימשכו אף אחד בגלל סיבוב הפרידה לקובי. הם נתפסים כאירגון שמחלקת השיווק שלו יותר חזקה ממחלקת הכדורסל. בחירות הדראפט הטובות שלהם יאפשרו שינוי הדרגתי של התפיסה. אם הצעירים יתפתחו לקבוצת פלייאוף בשנתיים הבאות ופרי אייג׳נט שווה יצטרף אז אולי תהפוך לאטרקטיבית.

  3. בדיוק דיברתי היום עם חבר שהוא חבר הנהלה בכיר במיאמי היט,
    והוא סיפר לי על המאסטר פלאן של ריילי, אני לא יכול לספר לכם כלום כרגע אבל אני יכול להגיד לכם שכנראה בלי להתחייב יקרה משהו במיאמי בשנתיים הקרובות.
    בנוסף בן דוד שהוא מאמן ההגנה של קבוצה גדולה בליגה (לא יכול לגלות), שלח לי מסר שהשנה תהיה שנת פריצה של שחקן כלשהו. אני יכול לתת לכם רמז שהשחקן המדובר נמצא בטווח הגילאים 20-28, אולי בהמשך בלי נדר אני אוכל סופסופ לספר לכם במי מדובר אבל רוב הסיכויים שזה לא יקרה. שווה לחכות

  4. טור מעניין, מנחם, אבל אנשים כמו ריילי חושבים 3 צעדים קדימה. כשלברון עזב הוא כבר התחיל לתכנן מה יקרה אחרי שנתיים-שלוש, כי תוצאות מיידיות לא יהיו. ועכשיו הוא שוב חושב קדימה, כנראה שעל הקיץ הבא. השנים ה"רעות" הן השנתיים האחרונות והעונה הקרובה, אבל ריילי לא ייתן למיאמי לקרוס טוטאלית. הוא ימצא דרך להפוך אותה לקונטנדרית ואני בטוח שהוא כבר התחיל לעבוד על זה.

    לא אהבתי את ההתנהלות מול וויד, אבל זאת לא סיבה לפרק את החבילה. זה בדיוק ההבדל בין ריילי לקברניטי הלייקרס, שהרסו קבוצה בשביל קצת רומנטיקה.

  5. אוקיי, קיבלתי תשובה, והיא לא פחות ממדהימה לגבי למה שחקנים אוהבים לשחק במיאמי.
    מהפה של שחקן נבא מצויין (שחקן חמישייה ולדעתי טופ 50 בליגה לפחות) –

    והסיבה היא מזג האוויר.
    אבל לא מה שחשבתם – לא בגלל ש"נחמד לחיות במזג אוויר חם"
    – את זה יש להרבה קבוצות.

    מה שהוא אמר זה שבמיאמי השילוב המיוחד בין החום ללחות עושה פלאים למפרקים של השחקנים ולכאבים שפחות או יותר כל שחקן בליגה – אפילו צעיר יחסית – סובל מהם.

    זה מאפשר לשחקנים להמשיך לשחק ברמה יחסית גבוהה יותר שנים ולסבול פחות מכאבים. הוא עצמו לא שיחק אף פעם המיאמי, אבל אמר שזה דבר ידוע בין שחקני הליגה, ולו יצא באופן אישי לשמוע מריי אלן כמה זה הקל עליו להמשיך לשחק ברמה גבוהה בשנים האחרונות שלו – במיאמי.

    לדעתי – שום דבר מזה לא יגרום לסופרסטארים להגיע לשם ולסמוך על ריילי בעתיד, אבל אני מניח שלשחקנים מהדרג היותר נמוך זה עדיין יכול לעשות הבדל בהחלטה שלהם איפה לשחק (והעובדה שאין state tax גם לא מזיקה…).

    הנקודה האירונית היא שווייד (שבאמת שיחק ברמה סופר גבוהה יחסית למצבו הבריאותי וגילו), עכשיו עזב את התנאים האלה כדי לשחק בשיקגו הקפואה…
    יהיה מעניין מאד לראות את הכשירות שלו העונה – במיוחד בחודשי החורף…

    1. הבעיה היחידה היא שבעוד שזה נכון שידוע שמגורים באזור עם טמפרטורות גבוהות ויציבות מועיל להפחתת כאבי מפרקים,
      הלחות הגבוהה, והשינויים הברומטרים שאופייניים לפלורידה, דווקא פחות מגבירים כאבי מפרקים.

      המקום בארה"ב בו מזג האוויר הוא אידאלי לספורטאים הוא אריזונה.

      לא סתם כל השחקנים הפגומים ביותר הגיעו לסאנס בשביל להאריך עוד קצת את הקריירה…

        1. בלי ספק הצוות הרפואי. שלוש הנק' בסוף המשפט היו מוכוונות מטרה.

          אבל בלי קשר, לא מעט מחקרים הראו שמזג האוויר באזור כמו אריזונה הוא אידאלי לסובלים מבעיות במפרקים, או בנטייה לדלקות עקב עומסים פיזיולוגים.

  6. מנחם, זה לא נתון לוויכוח – לא משנה מה אתה או גיא או כל אחד אחר יגיד.
    באופן נדיר קיבלתם כאן (וגם אני), פרספקטיבה מבפנים של מה שחקני נבא באמת חושבים על נושא מסויים.
    מציע לך לנצל את ההזדמנות ולקבל את הדברים כמו שנאמרו.

    1. מדהים תודה רבה דדי, אך עדיין למרות ההשפעה של מזג האוויר אני לא רואה איך שחקן שמכבד את עצמו ובטח כוכבים עוברים למיאמי לאחר הנזק התדמיתי העצום שבעזיבה של וייד, לתת לכוכב הכי גדול בתולדות המועדון להתחנן לחוזה הוא לא פחות ממביש (מה שוויד עשה בראיון ראוי להערכה גנטלמן אמיתי), השאלה שלי אם פרט להארכת הקריירה זה גם מאפשר להם לעלות את הרמה כאשר הם בשיאם?

      1. אני לא יודע כמה אפשר לקרוא ל-40 מיליון דולר לשנתיים "התחננות לחוזה". אני גם לא רואה סיבה שההתנהלות של ריילי מול וויד תרתיע שחקנים. מספיק להסתכל על רשימת ההישגים שלו, על הקריירות שהוא הצליח להחיות ועל השחקנים שהוא גילה כדי להבין במי מדובר. פארסה אחת לא משנה כלום, וגם היא הייתה נכונה עסקית.

  7. לא יודע אם להעלות את הרמה, אבל כנראה שפחות לסבול מכאבים ואני מניח שלשחק יותר משחקים ודקות במהלך העונה.

    ואני מסכים לגבי כוכבים וריילי, אבל היה מעניין לשמוע על משהו שכנראה כן יש ותהיה לו השפעה על רוב השחקנים בליגה, רק כנראה לא על סופרסטארים שמחפשים קבוצה כדי לתקוע בה עוגן ארוך טווח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט