לקראת טורניר הכדורסל האולימפי/רועי ויינברג

טור קצר שיסביר על טורניר ההפעלה לאולימפיאדה, שנגמר מחר:

יש 3 טורנירים שונים, כשכל אחד כולל כרטיס אחד לאולימפיאדה. טורניר אחד מתקיים במנילה שבפיליפינים, אחד בטורין שבאיטליה ואחד בבלגרד שבסרביה. בטורניר בפיליפינים הגמר הוא בין צרפת וקנדה, וישוחק מחר. בזמן שבקנדה רוב הטורניר הוא תצוגת יחיד של קורי ג'וזף, גארד טורונטו ראפטורס, בין היתר עקב אי-הגעת קלי אונלינק ואנדרו וויגינס, צרפת (למרות העדרם של רודי גובר, איאן מהנימי ורבים אחרים) נהנית מסוללת כוכבי NBA שכוללת את טוני פארקר ובוריס דיאו, כשהאיש המרכזי הוא נאנדו דה קולו מצסק"א מוסקבה. העומק הצרפתי צפוי לתת להם את הניצחון, אבל במשחק אחד הכל יכול לקרות.

בסרביה, המארחת הגיעה לאולימפיאדה אחרי שהביסה את פורטו ריקו בגמר, את צ'כיה בחצי הגמר ואת אנגולה (ופורטו ריקו) בשלב הבתים. הסרבים, סגני אלופת העולם למי ששכח, נהנו מטורניר פשוט אדיר של ניקולה ג'וקיץ'. הסנטר המבטיח של דנבר, חבר חמישיית הרוקיז הראשונה, נתן בטורניר 14.5 נק' (61% מהשדה) עם 7 ריב' במשחק, כשלצד בוגדן בוגדנוביץ' שנמצא בכושר טוב ואולי יגיע לסקרמנטו בשנים הקרובות, יש להם סיכוי לדבר חזק בריו.

באיטליה, הגמר המותח נגמר בניצחון צמוד של קרואטיה בהארכה. קרואטיה נהנית מטורניר מבריק של בוז'אן בוגדנוביץ', עם 23.7 נק' במשחק. הגארד הפותח של הנטס היה מי שסחב את קרואטיה על גבו כל הדרך לברזיל, כשהקרואטים שולטים מתחת לסל עם 41.3 ריב' במשחק. דאריו סאריץ' ומריו הזוניה תרמו גם הם, אבל הקבוצה היא בראש ובראשונה של בוגדנוביץ'. זה יכול להספיק לרבע גמר אולימפי ומעלה.

עוד נבחרות שישתתפו באולימפיאדה: ברזיל (מארחת), ארצות הברית (אלופת העולם), ספרד (אלופת אירופה), ליטא (סגנית אלופת אירופה) אוסטרליה (אלופת אוקאניה), ניגריה (אלופת אפריקה), ונצואלה (אלופת דרום אמריקה), ארגנטינה (סגנית אלופת דרום אמריקה) וסין (אלופת אסיה). סך הכל יהיו 12 משתתפות ב-2 בתים של 6 קבוצות. ה-4 הראשונות עולות לטורניר במתכונת נוק-אאוט.

שלב הבתים באולימפיאדה (הדירוג לפי סדר אלפביתי):
טורניר הכדורסל האולימפי יחל ב-6 באוגוסט ויגמר ב-21 לחודש.

בית א':
1.אוסטרליה.
2.ארצות הברית.
3.ונצואלה.
4.סין.
5.סרביה.
6.צרפת/קנדה.

בית ב':
1.ארגנטינה.
2.ברזיל.
3.קרואטיה.
4.ליטא.
5.ניגריה.
6.ספרד.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה על ההסבר.
    סאריץ' זכה ב-mvp של הטורניר ככה שלהגיד שהנבחרת הקרואטית היא בראש ובראשונה של בוגדנוביץ' זה לא ממש מדוייק.
    אני אגיד את זה גם פה- הנבחרת הקרואטית פשוט מעולה עם המון שחקנים צעירים מבטיחים.
    אם רק נבחרות יוגוסלביה לשעבר היו מסכימות להתאחד ולו רק לנצח את האמריקאים, היה להם סיכוי לא רע בכלל.

  2. הייתי רק רוצה להוסיף משהו קטן שכתבתי עליו בקצרה, השערורייה של בהפעלת טורקיה לטורניר ההפעלה.
    אחרי שנבחרו העולות לפי המיקומים בטורנירים המקומיים, נבחרו גם המארחות של טורנירי ההעפלה. איטליה, סרביה והפיליפינים.
    בגלל ששלושתן כבר העפילו בזכות המיקום שלהן, נבחרו מדינות שהיו על הסף באותה יבשת להיכנס לטורניר. באסיה זו הייתה לבנון.
    קצת לפני הטורניר הוחלט שההתאחדות של לבנון ״אינה עומדת בתנאים להעפלה״, כלומר חייבת קצת כסף להתאחדות האסייתית. במקום לשלוח את הנבחרת הבאה מאסיה, הוחלט שדווקא טורקיה תעפיל, נבחרת שאפילו לא הייתה הבאה בתור באירופה, בגלל ש״היא עמדה בקריטריונים״. בטח אין קשר לכך שטורקיש איירליינס וההתאחדות הטורקית משקיעים הרבה כספים בכדורסל האירופי בשנים האחרונות.

    1. ‏+1
      שים לב שפתאום רוב השחקנים והמאמנים הטובים באירופה הולכים לטורקים ובכלל העובדה שדרושפקה נשארה ביורוליג לעומת קובאן שהגיעה עד החצי גמר מול צסק"א! והדיחה את ברצלונה!!! ובעונה הבאה הם יהיו ביורוקאפ.

  3. בית ב' נראה פתוח לגמרי. בבית א' די ברור שסין ואנגולה ינשרו, ושסרביה תהיה שניה אחרי ארה"ב.
    בבית ב' כולם חוץ מניגריה נראים מועמדים לגיטימיים להעפלה. לדעתי ארגנטינה תנשור הפעם, כי הדור ההוא כבר באמת זקן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט