תופעת ברסה/מתן גילור

נציגה של חברת יס יצרה איתי קשר והציעה לי לצפות בסרט חלומות ברסה לפני הקרנת הבכורה הרשמית (ערוץ YES דוקו, יום חמישי 07/07/2016, 22:00) ואם אהיה מעוניין אוכל לחוות על כך דעה בכתב.

חשבתי שזו הזדמנות טובה להפוך בתופעה הזו שנקראת מועדון כדורגל ברצלונה.

*

ברסה תמיד היתה פורצת דרך בתחום הכדורגל ההתקפי. גם אם היתה שיטה שלא הומצאה על ידה, היא דאגה לייבא אותה מהר ככל האפשר ולהפיץ אותה בתבל.

המהלכים המשמעותיים ביותר היו הבאתו של מי שהפיץ את בשורת הטוטאל פוטבול, המאמן ההולנדי ריינולדס מיכלס, וכוכב נבחרת הולנד ואייאקס אמסטרדם, יוהאן קרייף. אמנם לא היתה זו ברסה שהביאה את בשורת הטוטאל פוטבול לעולם, אבל היא שכללה אותה והפכה אותה לדגל המועדון מאז ועד היום.

המהלך השני היה מנויו של יוהאן קרייף, חניכו של ריינולדס, כמאמן הקבוצה ולשכלל את הטוטאל פוטבול לניצני הפוזשן פוטבול. לא לחינם נקראה קבוצתו 'הדרים טיים', שמעבר להחזקה בכדור, שמה דגש על כדורגל יפה ושמח. ולא חסרו לה כלים לשם כך. השלישייה הקדמית של אז, מיכאל לאודרופ, חריסטו סטויצ'קוב ורומאריו היו לא פחות מהנים לצפייה מ-MSN. איתם יש להזכיר את פפ גווארדיולה, מהמוצלחים שבעושי המשחק, רונלד קומאן הבלם האדיר עם בעיטת הפצצה ועוד. כחלק ממהלך זה, ולא פחות חשוב ממנו, היתה מינויו של קרוייף לסמכות המקצועית העליונה במועדון. קרייף חזר למועדון לא בתור מאמן אלא בתור מוביל דרך. לא בתור הרמטכ"ל, אלא בתור שר הצבא. וקרוייף הבין דבר פשוט – כשהכדור אצלך ברגליים אי אפשר להבקיע לך שערים. ואם אי אפשר להבקיע לך שערים אתה יכול לאפשר ליותר שחקנים עם יכולות התקפיות לשחק מה שגם מקל עליך להבקיע שערים. ואז הוא נטע את זרעי שיטת הפוזשן פוטבול כאסטרטגיה באקדמיה של ברסה.

המהלך השלישי, לאחר ירידתה של קבוצת הפנטזיה של אומן השליטה בכדור רונאלדיניו עם דקו, אטו, טורה וכו', היה למנות את חניכו של קרייף בדריים טים, פפ גווארדיולה, למאמן הקבוצה ולבסס אותה על שלד של שחקנים שגדלו על ברכי הפושזן פוטבול: פויול, פיקה, בוסקטס, איניייסטה, הרננדס, רודריגס והיהלום שבכתר ליאונל מסי, מגדולי שחקני ההתקפה ובכלל בכל הזמנים.

*

אינני אוהד של ברסה ולמען האמת אני די סולד מתופעות של נהירה עדרית לטובת אהדת החזק והמוצלח. אבל אי אפשר שלא להעריך מועדון כדורגל שלמרות כל הקשיים בחבלי הלידה, דרך מלחמות עולם, קריסה פיננסית והתערבות לטובת יריבתה הגדולה על-ידי המשטר, למרות כל אלה תמיד המשיך להיות תחרותי, אהוד ואטרקטיבי.

כל התפתחות הכדורגל בעשור האחרון נובעת מניסיונות של שאר מועדוני העל לפצח את השיטה של ברסה ולעתים אף לחקותה. בין אם מדובר על הכדורגל האתלטי של צמרת הליגה האנגלית שמנסה לנצל את ממדי הגוף של שחקני ברסה הטכניים, בין אם מדובר על חניית האוטובוס ברחבה של מוריניו ובין אם מדובר על לחץ בנקודות מפתח ויציאה מהירה קדימה, טרנד אותו החלו קבוצות הצמרת של גרמניה ונחשב היום לפתרון הנפוץ ביותר לפוזשן פוטבול.

*

נרצה או לא, נאהב זאת או לא, ברסה היא תופעה מיוחדת, שתרגמה חלוציות מקצועית למועדון פאר עולמי. אבות לוקחים את בניהם לטיולי בר מצוה לצפות בקבוצה, קאמפ נואו נהיה המקום להיות בו, גדולי שחקני תבל רואים בה את פסגת השאיפות שלהם ובכל נקודה על הכדור קם לו מועדון אוהדים מקומי.

זה לא משנה אם אתם אוהדים את ברסה או לא (ואני לא), זה לא משנה אם אתה מתחברים לברסה ולכדורגל שלה (אני לא), זה לא משנה אם אתם מתחברים לכל פרץ הפופולריות בשנים האחרונות (אני לא), אבל אין אפשר להתכחש לזה שאין עוד מועדון בתבל, בשום ענף פופולרי, שמשך כל כך הרבה שנים, כל כך הרבה פעמים בשנה משאיר אותנו עם פה פער, לסת שמוטה ומלמולי 'וואו'.

*

מדובר על סרט זר בן קצת פחות משעה, מאד מעניין, ולמרות שלא מחדש יותר מדי מראה את הדברים מזווית קצת שונה. זווית לא אובייקטיבית. זווית מכוונת אג'נדה ברורה. אבל זווית שונה שמומלצת לכל אוהד כדורגל באשר הוא.

סרט שגם גורם לך לחשוב: האם ברסה שונה משאר מועדוני העל ביבשת? האם כמו ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי ופ.ס.ז'. גם היא תעבור לרכוש כל מה שזז או שהיא תמשיך לעשות זאת בשילוב מספר רב של שחקני בית? האם בעתיד היא תמשיך לקדש את הכדורגל ההתקפי והאטרקטיבי או שמא את הניצחונות והתארים בלבד? האם היא תמשיך להיות חלוצה ומביאת הבשורה לגבי שיטות משחק אלה ואחרות?

אתם לא צריכים להיות אוהדי ברסה כדי לשמוע סיפור ספורט טוב ובין לבין לצפות בעוד הטיית גוף של קרייף, עוד פצצה של קומאן, עוד קסם של רונאלדיניו, עוד דריבל של מסי.

תבלו.

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
33 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
סומסום
סומסום
07/07/2016 8:26:13

בארסה החזירה את היופי לכדורגל.

כעיר קוסמפוליטית, שרואה את עצמה כבירה נפרדת של מדינה שאינה ספרד, היא הבינה שהיא צריכה לגבש אופי מובחן. קרויף מגיע מהולנד ומביא מהפכה: הוא קודם כל גורם למוות של הדיקטטור פראנקו (החמישיה המפורסמת בברנבאו), ואז את התפיסה המקצועית המהפכנית, שהפכה את הולנד לנבחרת האהובה בעולם.

הסגנון ההתקפי בכל מחיר, התבסס בתחילה גם על הבאת השחקנים הכי מרהיבים בעולם, ממראדונה (קדנציה שנקצצה באכזריות) ועד אנרי, דרך ארבעת ה-R הגדולים של ברזיל: רונאלדו (האמיתי), רומאריו, ריבאלדו ורונאלדיניו. כל זה, ביחד עם האקדמיה המפורסמת, שמוציאה מתוכה את דור הזהב.

ספרד כולה, אגב, הרוויחה מזה: ההחלטה הנכונה לאמץ את בארסה והשיטה שלה, משתלמת עם רצף של יורו-מונדיאל-יורו, בהרכב שהוא ברצלונה בלי מסי עם קסיאס וראמוס. אגב מסי (גדול שחקני ההתקפה וגדול שחקני תבל בכלל, מתן), זה אולי הפספוס הקטלוני/ ספרדי היחיד – מסי בחר דווקא בארגנטינה כנבחרת האם, והחמיץ את התארים האלה.

דור זהב כזה לא יגדל מהר – בתקופת השיא אלה היו, ואלדס, פיקה, פויול, אלבה, בוסקטס, צ'אבי, מסי, אינייסטה, פדרו – וכולם קטלונים פרט לשני האחרונים – אבל האקדמיה תמשיך להזרים כשרונות, לצד התחזקות בנוצצים של העולם, כמיטב המסורת. ואחרון חביב: בארסה הפכה למותג מס' 1 בעולם הכדורגל, אולי עדיין לא במספרים (איפשהו 3 נדמה לי), אבל בטח בקרב הדור הבא. וכשמדובר באימפריה כמו ריאל מדריד, זה חתיכת הישג, ונקמה ספורטיבית ותרבותית גדולה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
07/07/2016 11:14:09
הגב ל  סומסום

תגובה מצוינת

Berch
Berch
07/07/2016 8:30:33

אני גם לא אוהד את בארסה ולא כדורגל בכללי אבל אישית מאד הערגתי את זה שבמשך שנים הם שיחקו ללא שם חברה מסחרית על החולצה אלא יוניצ"ף….. 🙂

המשגיח
המשגיח
07/07/2016 8:44:41
הגב ל  Berch

1+

המשגיח
המשגיח
07/07/2016 8:50:59

פוסט מעולה, תודה.

מאוד אהבתי את בארסה בתור ילד, וזכיתי לראות בשידור ישיר (בטלוויזיה כן?) את אותה מספרת של ריבאלדו נגד ולנסיה, רגע ספורט שנחקק אצלי טוב טוב.

ככל שהתבגרתי והמועדון הפך להיות חזק יותר, קצת ירד לי ממנו, ואפילו מאוד שמחתי כשאתלטיקו לקחה את האליפות בקאמפ נואו.

עם זאת, באמת שאי אפשר שלא להעריך את הרצון המטורף שלהם להישאר בטופ של הטופ.

לגבי המשך שילוב שחקני הבית, נראה לי שהנושא הזה בירידה אצל הקבוצה, כי אני מתקשה לראות שם מישהו חדש מהנוער שהפך לשחקן הרכב קבוע בשנתיים האחרונות, כאשר בהתקפה אין באמת סיכוי להדיח את ניימאר וסוארז, ובזמן שהם כבר הביאו שחקני רכש חדשים להגנה.

IDO
IDO
07/07/2016 9:00:05
מתן גילור
07/07/2016 9:18:54
הגב ל  IDO

מעבר לזה שישלם קנס ולא יישב דקה, זה מראה לך כמה תדמית על המגרש זה דבר משקר. ספורטאים שנתפסים כשחצנים יכולים להיות האנשים הכי טובים שיש ואילו כאלה שנתפסים כצנועים ונחמדים יכולים להיות עבריינים.
כל ניסיון להקיש מהשחקן על האדם נידון לכישלון.

טל
טל
07/07/2016 10:23:18

מסכים לגבי זה שהתדמית על המגרש היא דבר משקר, אבל לטעון שגזר הדין הזה הופך את מסי לעבריין (תכלס, לא במובן הטכני) זה כמו לטעון שכל מי שבחר באולמרט אשם בלקיחת שוחד. מקרה קלאסי של אמון באנשים הלא נכונים.

מתן גילור
07/07/2016 10:56:22
הגב ל  טל

לא נכון. הוא הואשם בבית המשפט. יש דבר כזה שנקרא רשלנות שנגזרת ממבחן האדם הסביר. יש גבול לכמה פלוני יכול לומר "מניין לי לדעת?"

IDO
IDO
07/07/2016 11:57:16

גילור – אם אני זוכר נכון אתה איש מספרים. תבדוק את הלינק הזה
http://www.liveleak.com/view?i=449_1465910100

המספרים לא מסתדרים. כנראה תרמית הבחירות הגדולה במאה ה-21.
צפה להר געש לטובת ספין הציבור

טל
טל
07/07/2016 12:44:07

אני נאלץ לא להסכים איתך (ושוב, לא במובן הטכני). בדיוק במקרים האלה אין גבול לכמה פלוני יכול לומר "מניין לי לדעת?", מהסיבה הפשוטה שהוא אינו פלוני אלא ספורטאי-על שחי בעולם שונה לחלוטין מזה של האדם הפשוט. אין בכוונתי שספורטאים וכוכבים ברמתו הם מעל החוק, אלא פשוט שבעולמם של אנשים ששווים מיליונים לפני גיל 18 וכל פרנסתם מתבססת על יכולת פיסית בורות שכזאת היא לא תלושה מהמציאות.
לדוגמא, ברמה האישית – גיליתי על קיומו של הביטוח הלאומי רק כאשר ראיתי שמשכורת המינימום שלי בגיל 21 התכווצה אפילו עוד. במצב ההיפותטי בו מגיל 17 בחשבון הבנק שלי יושבים מיליונים ואבי מודיע לי "אל תדאג, אני אתעסק בדרעק הזה של המסים" אני מחייך ועונה לו "תודה ושיהיה בכיף!".

אפלטון
אפלטון
07/07/2016 13:23:48

ברור.
אני בן 33 ולא יודע כמה יש לי בחשבון בנק, על מה יורדים לי דברים ומה הקטע של המיסים

טל
טל
07/07/2016 13:30:31

אלא אם כן אתה גם-כן ספורטאי מיליונר כל חייך – ציניות ריקה מתוכן או פואנטה.

מתן גילור
07/07/2016 13:39:33

אבל החוק לא מאפשר לך את זה. החוק לא מאפשר לך את העדר הגבול של "מניין לי לדעת?"
סעיף 21 (א) לחוק העונשיון: "רשלנות – אי מודעות לטיב המעשה, לקיום הנסיבות או לאפשרות הגרימה לתוצאות המעשה, הנמנים עם פרטי העבירה, כשאדם מן היישוב *יכול היה, בנסיבות הענין, להיות מודע לאותו פרט*…
את לא, בנסיבות העניין אתה לא אמור לדעת על בוריו את הרכב הגנום האנושי. אתה כן אמור לדעת מה הולך לך בחשבון הבנק. ואם לא טרחת לברר, למרות שזו דרישה סבירה לאדם מן הישוב ללא מומחיות מיוחדת, אזי שלא תעמוד לך הגנה משפטית.

כמו כן הדבר מופיע בסעיף 25 לפקודת הנזיקין:
"עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה."
אם אני לוקח את הדוגמה של אפלטון, חזקה על אדם סביר ונבון לבדוק מדי פעם את חשבון הבנק. שוב, אלמלא יעשה זאת, לא תעמוד לו ההגנה המשפטית בעבירת רשלנות.

(הכותב אינו עו"ד ואין לראות באמור יעוץ משפטי מסוג כלשהו 🙂 )

Ljos
Ljos
07/07/2016 13:45:51

זה החוק הישראלי, לא הספרדי (אז מה אם כנראה החוקים יהיו דומים מאוד?).
זה החוק לאיש מן המניין, לא לעשיר מליין.
אני חושב שזה לחלוטין לא לגיטימי לדרוש מאדם לדעת מה מתחולל בחשבון הבנק שלו. בטח לא שכל פעם שאתה מנסה זורקים עליך באזזוורדס כלכליים ולוקחים על זה כסף.

* הכותב סרקסטי למחייתו ואין להתייחס למה שהוא כתב כאל ייעוץ, רציני או שפוי. או בכלל להתייחס.

אפלטון
אפלטון
07/07/2016 14:06:58

עכשיו שאלה רצינית בתור עורך דין (הוסמכת סרג'יו).
אם אני לא נמצא בשום ארץ למי ולמה אני אמור לשלם מיסים?
אני בטוח ששחקן כמו מסי אומר עזבו אתכם באמא שלכם, תכניסו לי לחשבון כמה שצריך וזהו, בשביל זה אני משלם לעורכי דין. זה מה שאני עושה בכל אופן.
זה שהוא אחראי למעשיו זה רק אם הוא ידע בוודאות שהוא מעלים מיסים. אם שילם לרואה חשבון והרואה חשבון העלים מיסים, האשמה היא על איש המקצוע ולא על האדם שאותו העסיק.

מתן גילור
07/07/2016 14:24:51

אפלטון, ברשותך אני משיב מטה בשרשור חדש.

טיפה סרוחה
טיפה סרוחה
07/07/2016 9:42:57

בלי רונאלדיניו לא היינו מנהלים את השיחה הזו.
מסי ענק אבל גאושו בשלוש עונות הניח יסודות לכל הבניין.
איזה שחקןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןחחןחחןןןןןןןןןןןןןן

אהרון שדה
אהרון שדה
07/07/2016 10:35:44

ממש לא.
אני ראיתי את ברצלונה 20 שנה לפני רונאלדיניו .
בלי קרויף לא היינו מנהלים את השיחה

אהרון שדה
אהרון שדה
07/07/2016 10:48:19

מתן טור נפלא.
אולי ברצלונה לא חידשה דבר בתחום שיטות המשחק נטו.
אבל החידוש הגדול שלה ולמעשה של קרויף היה בכך שהוא הנחיל את השיטה הנבחרת לכל קבוצות המועדון מהקבוצה הבוגרת ועל הילדים הכי קטנים.
כולם שיחקו באותה שיטה.
מי שראה את הכדורגל של קרויף ב 92-4 מבין שזה הבסיס לכדורגל של פפ 09-12 .
ולמעשה עד היום.
וכשילדים גדלים מגיל 6 ועד לסוף הקריירה לאותה שיטת משחק אין ספק בכלל שזה מגדיל אותם ומפתח אותם מאד.
ניקח למשל את צ'אבי ואנייסטה.
שניהם שחקנים שממזמן נכנסו לדברי הימים של הכדורגל העולמי .
על כישרונם אין חולק.
יחד עם זאת מסופקני מאד אם בקבוצה אחרת הם היו מצליחים באותה רמה.
שחקנים טובים ,חשובים ומשפיעים הם היו מן הסתם בכל קבוצה,אבל הערך המוסף של לגדול לאותה שיטה ולשחק אותו כדורגל במשך שנים רבות הקנה להם מיומנות גבוהה מאד ויחד עם כישרונם הבסיסי הם הגיעו להצלחות יוצאות דופן.
אם הם היו משחקים בקבוצה אחרת ובסגנון אחר הם היו מצליחים אבל פחות וזו גדולתו של קרויף המנוח שהתווה כדורגל בתחילת שנות ה 90 שרלוונטי גם אחרי יותר מ 20 שנה אחריו .

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
07/07/2016 11:15:28

יופי של כתבה, מזכירה נשכחות כשעוד ממש אהבתי כדורגל

Tahel Baron
Tahel Baron
07/07/2016 11:46:34

מחכה לסרט על יונייטד
סתם יש מלא

Etayle
Etayle
07/07/2016 11:54:09

יופי של כתבה אפילו שזה על בארסה . אם אני לא טועה מבחינת מספרים באירופה (שזה מה שמעיד בעיקר על גדולה) בארסה עד לפני העשור האחרון לא היתה כזאת גדולה(לדעתי יש לה 5 צמפיונס השני מ2006) . וזה קרה בגלל דור יוצא דופן שנשען על 3 מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה(צאבי אינייסטה ומסי) . דור כזה יוצא פעם בחיים ובאסה ניצלו אותו עד תום .
בנוגע לשקר הידוע של השחקני בית כמה שחקני בית משחקים בבארסה הנוכחית?(סוארז?ניימאר? ראקיטיץ? אלבה? בלם שני? ) בקיצור הדור הקודם נגמר ובארסה עברה לשחק על רכש(לגיטימי ביותר).
וכמובן שהם לא מגיעים לקרסוליים של ריאל מדריד 🙂

מתן גילור
07/07/2016 12:06:52
הגב ל  Etayle

4 שחקני בית בהרכב זה משהו שרק הם ובאיירן יכולים להתהדר בו בטופ העולמי.

Etayle
Etayle
07/07/2016 12:17:12

בהחלט הישג מרשים אבל רואים שהמגמה כבר הפסיקה והדור היורש לא מוצא את מקומו בינתיים .

Ljos
Ljos
07/07/2016 12:16:35
הגב ל  Etayle

נכון, תואר הצ'מפיונס הראשון שהם זכו בו היה ב-1992. אבל כדאי לזכור שבין 1960 ל-1990 (חצי מזה היה תחת שלטונו של פרנקו, שפעם שלח אנשים לספר לשחקני ברצלונה שהם משחקים רק בזכות נדיבותו הרבה), ברצלונה זכתה רק בשתי אליפויות (אחת מהן בעונה הראשונה של קרויף במועדון, ואת האליפות השנייה ב-1985 הם מינפו לגמר הגרסא הקודמת של ליגת האלופות), ובאותה תקופה רק אלופות השתתפו בליגת האלופות. (מי כן זכו? אתלטיקו מדריד פעם אחת. פעמיים שתי באסקיות, בילבאו וסוסיאדד עם אליפויות כפולות. השאר ריאל מדריד).
הם כן זכו בגביע מחזיקות הגביע וגביע הירידים (שהפך להיות גביע אופ"א ואז גביע אירופה) 3 פעמים כל אחד בזמן הזה,

מתן גילור
07/07/2016 14:31:58

אפלטון, משיב לך כאן.
ראשית אתייחס לסוגיה השניה שהעלאת – האחריות על עסק היא תמיד של בעל העסק ועל תאגיד של הנהלת התאגיד. מבלי להכיר את פרטי המקרה הספציפי, אין לי כל ספק שמסי חתום על הדיווח שהוגש לרשויות המס בשמו. ישנם מקרים בהם אתה יכול להתנער מאחריות על חתימה בתור הדיוט, כמו למשל מסמכי פתיחת חשבון בבנק. איש אינו מצפה שתהיה לך המומחיות, ולכן היועמ"ש מאשר אותם כחוזה אחיד. אתה יודע מראש שהבנק לא יכניס שטיקים שלא אושרו ושאין לך אחריות לדברים בלתי סבירים בחוזה אפילו שחתמת עליו (לדברים סבירים ודאי שכן).

אבל… דיווח לרשויות המס הוא משהו אחר. כן מצופה ממך לדעת על מה אתה מדווח ועל מה אתה חותם. מסי לא יכול להגיד "הייתי חותמת גומי". זה פשוט לא עובד ככה. חתמת על דיווח? קח אחריות על החתימה שלך.

לגבי הסוגיה השניה:
רשויות המס בישראל ממסות אדם בשני מקרים:
1. תושב ישראל (ולא חשוב היכן נצמחה הכנסתו).
2. הכנסה שנצמחה בישראל (ולא חשוב ע"י מי.
אז כל עוד אתה תושב ישראל (לעניין מס הכנסה), אתה חייב במס ולא חשוב היכן נצמחה הכנסתך. ישנם במקרים בהם אזרח ישראל אינו תושב ישראל לצרכי מס, אבל אז הוא צריך להוכיח שמרכז החיים שלו אינו בישראל, לרבות כמות הימים בהם שוהה מחוץ לישראל. האם במקרה שלך רוב ימות השנה אתה בחו"ל + מרכז החיים שלך אינו בישראל? אם התשובה חיובית, אפשר לדבר פרטני ולראות מה אפשר לעשות, אבל קח בחשבון שאין דבר כזה "אזרח העולם הגדול". אם אינך תושב ישראל (שוב, לעניין מס), אתה חייב להיות תושב של מדינה כלשהי ששם נמצא מרכז החיים שלך.

אהרון שדה
אהרון שדה
07/07/2016 20:21:23

מתן אבל לעניין מס יש חוק מיוחד בחוק הישראלי ומן הסתם גם במקומות אחרים וזה עניין הכופר.
תשלום כופר בא למעשה להמיר עבירה פלילית בכסף.
אמנם בארץ זה לא משו אוטומטי וקיימת לכך וועדה ובכל זאת ניתן לראות אולי איזו הקלה מסוימת בעניין עבירות המס ואולי בשם "עבריין " לגבי מי שעבר עבירת מס ביחס לעבירה אחרת.

מתן גילור
07/07/2016 20:58:59

אכן יש סיכוי שגם בארץ מסי היה מסיים את הסיפור עם קנס בלבד, אבל זה לא סותר את מה שכתבתי.

IDO
IDO
07/07/2016 14:37:31

אפלטון – הוא לא כזה אהבל. השם שלו נמצא על כמה חברות וחברות מגירה בפנמה.

בכתבה שעשיתי על מוסק פונטקה העליתי את השם שלו . הוא העלים את ההכנסות מפרסומות באורגוואי דרך חברת קש אחת ואת ההכנסות מפרסומות ממקסיקו בחברה אחרת.

הוא הרוויח במקסיקו ואמר שישלם מיסים בארגנטינה. והשחיל את הכספים לטראס שלו בפנמה.

על כל אחת מהן יש את החתימה שלו. שייקח אחריות

אושישלם לי ולכל אחד מהמעריצים שלו חשבון לספין נפש

עגל
עגל
07/07/2016 20:57:37

מתן כתבה נפלאה. אתה בר סמכות בכדורגל ולא רק, מסתבר שבכל ספורט כמעט 🙂 סלבריטאי. תהנה מההזמנות לצפיה בסרטים ומפינוקים קטנים אם יש.
את ברצלונה אהבתי בתקופת רונלדיניו. מה בעצם קרה איתו, איך יכול להיות ששחקן כזה צעיר "מאבד את זה", האם פשוט היה לו עודף כסף ולא היה לו את הדרייב, או משהו אחר?

מתן גילור
07/07/2016 20:59:49
הגב ל  עגל

לא לא, אני ממש לא אחד שאלך לכל מיני ערבי גלה. אין לי זמן, כוח ורצון לזה.
כולה שלחו לי לינק 🙂

עגל
עגל
07/07/2016 21:48:42

תתחיל מלינקים לסרטים חינם ותמשיך לחולצות של מסי . . .