חדש: טור ההופס היומי של לס. היום -הספארס בבעייה / מנחם לס

הת'אנדר: צעירים מדי, מהירים מדי, וטובים מדי עבור הספארס

הספארס לא בנוייה לפלייאוף השנה

מי שחושב שאני מתרגש מנצחון הספארס בבית לפני כמה דקות על פילדלפיה, שימשיך לחשוב כי הוא חושב מחשבות מעוררות, מלאות סטייה, ומשבשות.

למה? כשתקראו את הפוסט הבא אני לא אומר אפילו פעם אחת שהספארס אינה קבוצה טובה. אני רק טוען שהיא בבעייה: היא לא בנוייה לפלייאוף העונה. אז בסדר, דנקן דינקק פה ושם וקבר 16 עייפות ב-25 דקות. טייגו ספליטר ששיחק איתו פישל בגדול – כמעט כגובהו – עם 4 מ-13 ל-12 נק' ב-28 דקות. הפלח מתעקש לשחק איתו במקום עם דחואן בלייר, וכשסוף סוף שם את דחואן כשהמשחק היה עדיין די צמוד, הפלח קיבל  ממנו 8 נקודות ו-3 ריב' ב-7 דקות. אילו היה נותן לו את הדקות של ספליטר היו לו 32 נקודות ו-12 ריבאונדים. אך על העקשנות של הפלח אכתוב יותר מאוחר.

פרקר שם 20. הוא בירידה משמעותית. דני גרין קלע 12 . קאווי ליאונרד – הצעיר שאמור היה להיות 'הכוכב הבא' לא זוכר את היום האחרון בו נתן משחקר נורמלי. הוא קלע הערב 2 נק' ב-27 דקות. אוקיי, הוא לקח 9 ריב' – NOTHING SPECIAL נגד קבוצה כמו פילדלפיה שמשחקת ללא סנטר.

כמה טוב הפרונט-קורט של הספארס? הלבן חסר הניתור האוס קלע נגדם 22 עם 6 קרשים ב-28 דקות. מי עזר לו תחת הסל? שני נמוכים יחסים – יאנג וטרנר שקלעו 11 ו-12, ויחד עם האוס יותר מניתרלו את הקו הקדמי של הספארס. הם פשוט הפסידו בגלל משחק רע של הגארדים והקלעים, ולא איזו התעוררות מי-יודע-מה של הספארס.

אז עם הקדמה זאת, הבא ונחזור לפוסט שמטרתו לא להסביר את מצד הקבוצה בעבר או אפילו בהווה, אלא בעתיד הקרוב, ביוני!

 

**********

הספארס לא ניצחה אליפות או את אליפות המערב מאז 2007. ב-2011 הם הפסידו בסיבוב הראשון לממפיס. בעונה שעברה הם התקפלו והפסידו לת'אנדר 4-2. העונה יהיה אותו סיפור: היא תגיע לפלייאוף, ותעוף. אני לא יודע באיזה שלב כי נכון להיום רק אוקלהומה סיטי טובה ממנה ללא ספק קטן שבקטנים, אבל הספארס לא טובה מהקליפרס, מממפיס, דנבר, ואפילו גולדן סטייט. גם מינסוטה, הג'אז, פורטלנד, ודאלאס יעשו לה צרות.

מה הבעייה? כבר בעונה שעברה היא לא היתה בנוייה ללכת לגמר, והעונה היא יותר חלשה מאשר בעונה שעברה. מה שקרה הוא ששחקניה הוותיקים התבגרו בשנה וירדו ברמתם (כולם מלבד טים דאנקן), ושחקניה הצעירים כדני גרין, קאווי ליאונרד, וגארי היל שציפו מהם לפריצה גדולה העונה, דורכים במקום במקרה הטוב, ואולי אפילו לקחו צעד אחורנית, בעיקר דני גרין וקאווי ליאונרד.

קודם הוותיקים: טים דאנקן מראה מספרים טובים במקצת מהעונה שעברה אבל הוא משחק יותר דקות. טוני פרקר פסק להיות מנהיג הקבוצה, תפקיד ששוב נפל על כתפי טים ב-DEFAULT. אני לא מאמין שטים יהיה מסוגל להגיע לפלייאוף ולהתמודד עם יתרון ברור על הפרונט-ליינים עם אתלטים צעירים כהאווארד, איבקה, קווין לאב, ג'ורדן, מרק גאסול, דויד לי, ניקולה פקוביץ', פאול מילסאפ, קנת' פאריד, זאק רנדולף, ואחרים. ואפילו אם הוא עדיין בטיפה טוב מהם, ל-20-25 דקות, לספארס אין שחקן שני שיוכל לעזור כשהמשחקים יהיו על הקו: אם דאנקן ישחק כסנטר, אין לו פאור-פורוורד. בעונה שעברה הפלח עוד נתן לדחואן בלייר להיות הפאור שלו כשהוא שיחק סנטר, ובפחות מ-20 דקות למשחק הוא תרם 9.5 נק' ו-5.5 ריב'. העונה הוא שכח ממנו לחלוטין, ובלייר פשוט לא משחק.


האם יוכל להחזיק מעמד ברמתו הגבוהה עד סיום העונה?

הפלח מעדיף את הברזילאי טיאגו ספליטר. אבל ב-25 דקות שהוא משחק הוא נשאר על 9.4 נק' ו-4.9 ריב', כמו בעונה שעברה. משום מה הוא "נראה" כאילו השתפר, אך כשבדקתי את המספרים, כמעט כלום לא השתנה. ספליטר הוא לא ריבאונדר. אין לו 'נפש' ו-'נשמה' אגרסיבית של ריבאונדר כמו שיש לבלייר, אבל את בלייר אין טעם להזכיר יותר כי הפלח שם עליו "X", וכשפלח מחליט לזרוע חיטה במקום טירס אפילו שכל מומחי החקלאות בכל האוניברסיטאות השכנות מפצירים בו ללכת העונה על טירס, הוא לא יקשיב. כי הוא פלח. אז תשמעו לי: עם ספליטר כסנטר ודאנקן המשחק 25 דקות כפאור פורוורד, לספארס אין תפילה, במיוחד כשבוריס דיאו קולע איזה 6 נק' למשחק והוא נעלם כמו שעון עם קפיצים.

מאחור הבעייה לא פחות חמורה, והסיבה העיקרים היא שה-"X FACTOR" הגדול – מאנו ג'ינובלי – ירד פלאים ברמתו העונה. הוא נותן כמה דקות של גאוניות פה ושם, אך 12.2 נק' ב-42% קליעה לא יחתכו את החרדל עם טוני פרקר נגד צמדים כמו כריס פאול וג'מל קרופוררד, או ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט (ספולושה משחק סמול פורוורד לאחרונה ודוראנט מאחור עם ראסל!). מאנו הוא הרבה יותר איטי וכבד העונה. בעייה שנייה היא טוני פרקר: אפילו שהירידה בסטטיסטיקה שלו היא רק קטנה, השפעתו על משחק הספארס אינה מה שהיתה בעבר. הוא כבר לא הפוינט גארד הבלתי ניתן לעצירה כפי שהיה, והצמד פרקר-ג'ינובלי כבר לא מפחיד אף אחד.

אבל האכזבה הגדולה ביותר היא אי הפריצה לרמה יותר גבוהה של דני גרין, קאווי ליאונרד, וגארי היל, והירידה המאד משמעותית במשחקו של פט מיילס. גארי היל עוד שומר איכשהו על רמת משחקו, אבל גם דני גרין וגם קאווי ליאונרד משחקים בברור פחות טוב מאשר בסוף העונה שעברה, ואם לליאונרד זאת שאלה של "סופומור פאנק" או לא אני לא יודע, אבל עובדה.

ואז המג'יק הוותיק סטפן ג'קסון שהפלח תמיד הצליח לשלוף לרגעי השראה וקסם, נפל מ-8.9 נק' ב-41% ל-6.5 נק' ב-37%.

המצב חמור, והוא רק יילך וייעשה חמור יותר ויותר עם הזמן, במיוחד עם דנקן, ג'ינובלי, פרקר, וג'קסון. אלא אם-כן הצעירים יקפצו מעורם ויהפכו לכוכבים שחשבנו שיהיו, הספארס ייכשלו בסיבוב הראשון, או מקסימום השני.


לא אותו טוני שידענו!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. הם לא היו כל כך רחוקים שנה שעברה… הובילו 2-0 על אוקלהומה והפסידו את ארבעת הבאים אבל היה די צמוד סך הכל… היה מעניין לראות מה היה קורה איתם מול מיאמי…

    1. מה זה משנה? הבעייה שלהם היא המערב, לא המזרח.אז הם ניצחו את שני הראשונים בבית, אז מה? אבל ארבעת ההפסדים ברורים ממש, .

  2. I dont get you. They crashed the mavs twice in few weeks and you claim that even dallas would cause them problems. Your analysis deals with individuals while the spurs are a team. They will make the w finals.
    Now you should check out last year losses to the thunders…the man who made the damage went south to Houston.

  3. …AND THE MAN THAT CAME INSTEAD OF HIM – MARTIN – FITS BETTER WITH THE TEAM AND THEY HAVE A BETTER RECORD WITHOUT HIN. THEY BEAT DALLAS WITHOUT NOWITZKI. DALLAS TODAY WOULD GIVE THEM A VERY HARD TIME!

  4. The mavs lost to new Orleans tonight. Are you serious? I don't like the spurs but they are as good as Oklahoma can be. And again, they are a team as they always been (like the 2011 mavs). Teams are getting better into the season.
    As for Martin, his score is a matter of decision by the opp coach. One can decide he will score ZERO

  5. כתבה מעניינת מאד. נחכה ונראה. לי תמיד הספרס נראים כמו עוף החול החוזר מהקבר.

    מנחם, למרות הנסיבות המקלות (מעל 40 שנה בארה"ב), תירס כותבים ב – 'ת'.

    בהערכה רבה
    אורי

      1. בשביל הכיף שלי אצטט מוויקיפדיה (חידוש גם בשבילי):
        —————————————————————
        מקור שמו של התירס מתירס, בנו של יפת בן נח. טורקיה הייתה תחנה להפצת תירס באירופה, וביידיש נקרא התירס "חיטה טורקית". בעברית, ובהתבסס על כך שצאצאיו של תירס המקראי התיישבו באזור טורקיה, הפך השם ל"חיטי תירס" ובקיצור "תירס".

        ועכשיו אפשר לחזור לכרורסל.

  6. הפתרון של הספרס היה צריך להיות בשנה שעברה- טרייד על מאנו!!!!

    אבל בספרס מעדיפים לחיות על נוסטלגיה כל רגע ששלושת הגדולים שלהם מכדרררים וכביכול להודות להם על כל האליפויות.

    הם קבוצה נהדרת לעונה הרגילה, חלוקת הדקות ברורה, הכוכבים כביכול נשמרים אבל כמוך אני לא רואה שום סיכוי שהספרס באמת מעומדים לאליפות.

    אני גם מאמין שבפלייאוף העונה הם יראו הרבה יותר גרוע מהפלייאוף של שנה שעברה.

  7. נראה לי שאתה מתכוון לגארי ניל.
    בכל מקרה , עם טיאגו או בלייר בחמישייה , לא משנה ,
    הספרס לא יקחו את אוק' ולא את הקליפרס בשבעה משחקים.
    סיבוב שני הם בחוץ.

  8. ,Dear Menachem
    comes playoff time, kevin martin will be a non-factor just like he's been his entire career. harden is a baller, martin's a sissy. sorry. and for the spurs, they won't be champs, but they are always fun to watch and they have a big-big heart, they will try .their best and it's enough for me

  9. מנחם למרות שאני קצת משוחד בכל הקשור לספרס, אני נאלץ להסכים איתך. לפעמים מנסים למשוך שנה אחת יותר מדי במקום לבצע שינויים הכרחיים כדי להצעיר את הקבוצה. אין ספק שכשלון מהדהד בפלייאוף יגרום להבנה הזו לחדור עמוק, אבל כל זמן שהספרס עדיים מראים טוב בעונה הרגילה תמיד קיימת התחושה שהם יכולים להפתיע, וזה לפעמים פועל כבומרנג.
    הספרס מתקשים יותר ויותר לעמוד באינטנסיביות של פלייאוף במהלך השנים האחרונות. בעונה האחרונה דאנקן נח הרבה והגיע טרי, וגם ג'ינובילי שהיה פצוע לא שחק את עצמו יותר מדי. העונה המערב נראה עמוק יותר ויותר קבוצות מגיעות להבשלה כמו הקליפרס וממפיס, ואפילו דנבר, והעסק יהיה קשה כבר מהרגע הראשון.

  10. רק נתון קטן אחד,למרות כל האמור לעיל מאזנה של הספרס הוא מקום 3 במערב ולא נופל ואף טוב יותר ממאזנה של הטובה ביותר במזרח,
    אז נכון שהספרס כמו תמיד לפעמים הולכים 2 צעדים קדימה וצעד אחד אחורה,אבל מעבר לעובדה שאנחנו עוד אפי' עוד לפני האלסטאר מעכשיו לקבוע מוכנות כזאת או אחרת זה פתטי,עובדה שהספרס מאז האליפות שלהם אי שם תמיד אבל תמיד בצמרת פעם יותר ופעם פחות ואולי הקבוצה הטובה בעשור האחרון בעונה הרגילה,וכן בפלייאוף שנה שעברה כמעט ונגעה בצלחת (אם מיאמי הייתה נופלת לספרס זה היה נגמר במבוכה)
    ומה שהכי מדהים והכי יפה בעיני זה שכל הישג בספרס הוא מרשים ומדהים כל הישג הוא תוצאה ישירה של עמל ויזע
    הספרס אולי הקבוצה היחידה שלא קונה צלחות (להבדיל מהתופעה הרווחת בשנים האחרונות) אלא עומלת קשה מאד בכל אספקט על המגרש ומחליפה צורת משחק לפי הצורך.
    קבוצת שעל הנייר היא קבוצת יורוליג עם בחירות דרפט שניות ואף ללא בחירות דראפט (להוציא את טימי)
    מרשים ומדהים.

    1. אני לא מחלק כאן ציונים על פיתוח שחקנים, אי קניית שחקנים, ועל עמל ויזע. חישובים על 'עמל ויזע' ונתינת פרסים עליהם זה עניין לקיבוצים.
      אני כותב פשוט שאין להם סכוי בפלייאוף,, זה הכל.

  11. מנחם, אני חושב ששכחת מי אלו דני גרין וגארי ניל.
    ניל היה שחקן באירופה שלא ממש הצליח וגרין היה שחקן שמרים את המגבות ללברון.
    כוונתי היא שאני לא חושב שניתן לצפות מהם ליותר ממה שהם נותנים השנה / שנה שעברה. שניהם סך הכל קלעים טובים ושומרים טובים (במיוחד גרין לטעמי) אבל לא הרבה מעבר לזה.
    לגבי קוואי הסיפור שונה, הוא רק עכשיו חזר מפציעה ושיחק מספר מועט של משחקים, תן לו זמן.
    לעניין בלייר, מסכים איתך לגמרי, הוא הגבוה הטוב ביותר של ס"א. הבעיה היחידה איתו היא שהוא סנטר בגובה של 2.01. הוא לא יודע לשחק 4 וכנראה גם לא לשמור על 4 וכאן נעוצה הבעיה (כי בריבואנד הוא מפלצת)

  12. היא הקבוצה הכי קבוצתית. היא מובילה את הליגה בהפרש משמעותי במספר האסיסטים למשחק, היא שלישית בקליעות ושלישית בהפרש מהיריבה, היא שניה באחוזים מהשדה. היא מובילה כבר כמה שבועות את הליגה בדירוג הכוח של הולינג'ר. למרות שאי אפשר לחלוק על העובדות שציינת לגבי הגיל, אי אפשר לחלוק על זה שהם עושים את המקסימום ממה שיש להם וזה עושה אותם קונטנדורית גם השנה.

    1. אני לא מדבר על הישגים מעל ומעבר, ואם עושים זאת קבוצתית או אישית (על משחק קבוצתי לא נותנים ב-NBA פרסים). אני מסביר רק למה אין להם קבוצה שתלך רחוק בפלייאוף, זה הכל.

  13. אז אם זה לא היה ברור אנסח זאת כך,
    בתמונה הנוכחית ב-NBA הספרס הם אחת הקבוצות היותר מעומדות
    בוודאי אם אני מביט למזרח אבל גם אם אני מציץ למערב,
    עוד חצי צעד קדימה מכל שחקן והם כבר שם,
    זה נכון זה הוגן זה ראוי,וזה תואם בהחלט את כל מדדי הכוח שמציבים אותם באופן עקבי בין מקום 1 ל 3.

  14. לא אמרתי שנותנים פרסים על משחק קבוצתי, אבל זה משחק שנותן המון כוח ויציבות, ויכולת תמיד לחזור ותמיד סיכוי גבוה לנצח, בלי תלות ב"יום" של שחקן זה או אחר. וזאת הסיבה למה למרות כל מה שכתבת, אי אפשר לשלול מראש את האפשרות שהקבוצה תגיע רחוק בפליי-אוף.

  15. אני מנסה לנתח מהתוצאות, בלי לראות את המשחק, את ההפסד של הלייקרס. למרות משחק מאוזן (6 שחקנים בדאבלפיגרס) למרות שכולם נתנו הופעה: הוארד עם 26 רבאונדים ו14 נקודות באחוזים גבוהים, 13 אסיסטים של נאש, תרומה טובה של פאו (11 נקודות, 5 זכוכיות-3 בהתקפה, 3 בונבונים ו2בלוקים) וקובי שדפק יום עבודה עם 29, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים), וגם שלום עולמי שהיה בסדר גמור עם 16 נקודות ו4 חסימות. הם הפסידו בגלל העייפות ובגלל שאין להם ספסל. בסופו של דבר דנבר קיבלו 43 נקודות ו11 אסיסטים ו15ריבאונדים, 5 גניבות ו-3 בלוקים מ3 שחקנים ששיחקו יחד 73 דקות, כאשר אצל הלייקרס שיחקו 4 שחקנים 48 דקות יחד ונתנו 23 נקודות, 7 אסיסטים ו5 ריבאונדים וגניבה אחת. החמישה של לייקרס הייתה עייפה יותר, (שיחקו בממוצע 38 דקות לעומת 32 של החמשיה של דנבר), ואיבדו הרבה יותר כדורים: 18 כדורים (15 לחמישיה), לעומת 8 (7 לחמישיה) של דנבר.
    אם הם לא יצליחו לקדם את המחליפים שלהם לתת תמורה ולאפשר לחמישיה לנוח, אין להם שום סיכוי למרות שיש להם חמישיה מפוארת.

  16. לס אני חושב שטעות בפיך אתה כבר הרבה פוסטים משמיץ את הספרס ומוציא אותם רע כמעט בכל פעם שאתה כותב אבל אתה נראלי מגזים הרי אתה כותב שטימי לא מספיק ושספליטר לא מראה משהו מיוחד העונה אבל עם תסתקל בסטיסטיקות ספליטר הרבה משחקים העונה שטימי D נח או פצוע בקטנה מפיק משחקים של 22 13 וכדומה ומראה דברים שלא ציפו לו גקסון קוואי וגארי מביאים בדיוק מה שזקוק פופ מהם הרי קוואי לא קולע המון כי הוא סטופר הגנתי ומתרכז בהגנה ולען אתה רואה אותו לוקח יותר ריב' מאשר נקודות ניל שם שפארקר לא וגקסון מביא ניסיון וקליעה משובחת אז ניראה לי שהחמרת עם החבורה מטקסס. (חוץ מזה גם בגילו הביג פנדומנטאל בלתי עציר שהוא רוצה בצבע ומטביע עם היד הארוכה על על מי שבא)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט