הטור של מל ל-4TH OF JULY: באטלר ורונדו – מתכון לאחווה או פיצוץ?

1.האם ג'ימי באטלר ורז'ון רונדו מסוגלים לשחק יחד?

כששמעתי שהשיקגו בולס סיכמו עם ראז'ון רונדו על שנתיים, מיד קפץ לראשי השם ג'ימי באטלר.

שני שחקנים נהדרים, אבל כיצד שלא תסתכלו עליהם הם עארסים פראים, פרחחים, פורקי-עול, מורדים באופיים, וכופרים במשמעת.

לכן למרות האליפות בבוסטון, המריבות והטאקלים המתוקשרים  בין רונדו לדוק ריברס מאמנו  הגיעו עד כדי  רגעים מאגרופים אילולא פול פירס וקווין גארנט לא התערבו בין השניים. בקשר לג'ימי באטלר לא שמעתי על 'מכות' בינו לבין טום ת'יבודו, אבל אהבה וחיבה לא שררו ביניהם וזה ידוע.

לדעתי מה שיכול מאד לעזור לג'ימי זה החודשיים הבאים עם אימונים מסודרים ומשחק מבוקר תחת מייק ששבסקי. לא שמייק יעצור מבעדו לשחק את משחקו שיש בו מין 'פריקת עול', אבל לפחות תחת מייק הוא ילמד מה זו אדנות, דיספלינה, ריכוז, ושימת לב.

משחקו של ג'ימי בבולס היה אנרכי ולעתים מופקר. מה שהוסיף דלק למדורה היתה העובדה שמלבד דריק רוז הוא הרגיש שאין לו עם מי לשחק, וכמובן שעם מאמנו הרוקי פרד הויברג הוא הרגיש כאילו הוא הקבוצה, והכל מותר לו.

(ג'ימי באטלר הרגיש שאין לו עם מי לשחק)

עכשיו דריק רוז איננו. הוא הפך לבעייה של הניקס. עבורו הבולס קיבלו בוכתה כלל לא רעה של רובין לופז, חוזה קלדרון, וג'ריאן גראנט.

אגיד לכם מה: אם רק ג'ימי ורונדו ימצאו דרך לקחת את שני הנגטיבים העארסיים שלהם ולהכפילם אחד בשני, אני רואה סיכוי לפלוס גדול מאד. תראו איזה קבוצה יש פתאום לבולס:

Chicago Bulls Roster

אני יכול להביא לכם דוגמאות מכאן ועד הודעה חדשה כיצד עארסים עם עארסים יוצרים אידיליה כדורסלנית: בן וואלאס וראשיד וולאס בדטרויט…רון ארטסט וסטפון ג'קסון באינדיאנה (זוכרים את "THE BIG BRAWL"?)…כל הבד-בויס ביחד שיצרו אליפויות…דניס רודמן, שבשיקגו היה שוטר ששמר עליו ודאג שיתנהג כמו שצריך (מלבד מייקל ג'ורדן ) – ג'אד ביוקלר.
אז עם חוזה קלדרון וג'ריאן גראנט יש לבולס עוד שני פוינט גארדים שיאיימו על מקומו של רונדו, ובעיקר חוזה קלדרון המיושב, ומלבד זאת, הדבר האחרון המעניין את ראז'ון הן נקודות. הוא הפך בסקרמנטו לפריק של אסיסטים, אז לך תדע, אולי הקומבינציה תפיק מרגליות (גיא!)?

אין שאלה שהבולס הרגישו שעם עזיבת דריק רוז הם חייבים להביא 'שם' לקבוצה. אז הם הביאו 'שם' – ראזון רונדו – שמביא איתו גם 11.7 אסיסטים למשחק, מוביל הליגה.

כבר עם דריק רוז הקומבינציה עם ג'ימי באטלר לא הפיקה ריאקציה כימית טובה. הם לא רבו, הם לא התווכחו, הם לא התערבבו אחד בשני, והם לא גרמו לגעישה או בלגן. אבל גם גלי אהבה לא נראו שם. היתה ביניהם מין הסכמה לא מוצהרת לא להתערב אחד בענייני השני, ולמסתכל מרחוק נראתה אפילו מין התאמה בין השניים. אבל זאת היתה מין סולידריות ולא יותר.

לא היה כל פירגון, לא היו כל חיבוקים, ולא היתה כל אהבה בין רוז לבאטלר. כשלברון, דוויין ווייד, וכריס בוש שיחקו יחד הרגשת פירגון, הערכה, סימפטיה, ואפילו אהבה בין השלושה. אותו דבר בין קרל מלון וג'ון סטוקטון, מייקל ופיפין, מג'יק וקרים (אם כי בין השניים שררו יחסים שונים מ'אהבה'), אייזיה תומאס וג'ו דומארס, וישנן עוד דוגמאות אין סוף.

כיצד העסק יעבוד היא חידה שלאיש אין ידע מחלט כיצד העסק יעבוד. לדעתי הכל תלוי בכמה כל אחד מהשניים – באטלר ורונדו – יפרגנו אחד לשני, וישמחו בהצלחת האחד לשני במקום להתחרות על כותרות והילה. העסק יכול להסתיים כהצלחה בלתי משוערת, או להתפוצץ ללהבה גדולה.

לאוהדי הבולס לא נותר אלא לקוות שהעסק יעבוד, כי בפוטנציאל השמיים הם הגבול כששני עארסים מוצאים פתאום חיבה, סימפטיה, ורעות ביניהם.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. הם לא מתאימים בכלל, אבל אני חושב שתתפתח ביניהם איזה סוג של הערכה הדדית שנובעת מ"אחוות לוחמים" שכן תאפשר להם להסתדר (עד שיגיעו ההפסדים…).

    לי זה בכלל מרגיש שבאטלר לא ישאר בבולס עד סוף החוזה של רונדו…

    1. לרונדו חוזה של שנתיים. לבאטלר חוזה של 5 שנים.
      (אה, אני מבין. המקורות שלך דיווחו לך שהוא מעוניין בלייקרס…)

      1. מנחם הבולס עשו טעות כשהחתימו את רונדו,מכמה סיבות:
        1. מבחינה התקפית הוא חייב את הכדור ביד בדומה לבאטלר, אין לו כלל יכולת קליעה אבל על זה אני ארחיב בסעיף ה2, מבחינה הגנתית חור בהגנה שומר פרימטר כלל לא טוב, מזייף הרבה בהגנה.
        2. הוא לא מסוגל לקלוע שלושה, לבולס אין שום קלעי שלושות פרט למקדמורט (בליגה שהשלושה נהייתה נשק קטלני זה בעיה) מייק דנליבי נושק לגיל 36, מירוטיץ בירידה, טוני סנל לא מתאים לNBA.
        3. הד קייס רציני.

        1. מירוטיץ בירידה? לדעתי הוא לגמרי בעליה. הוא בן 25, שנתיים בליגה. בהתקדמות מתמדת. יתפתח להיות שחקן מרכזי ללא שום ספק – כבר עכשיו הוא נהדר:
          11.8 נקודות (39% מהשלוש), 5.5 ריבאונדים, 1.5 אסיסטים, גניבה אחת וכמעט חסימה אחת למשחק, כל זה בפחות מ25 דקות, כשלא בכל שמחקים הוא פתח בחמישיה.

  2. מעניין איך הבולס יתפקדו בעונה הבאה. אני מעריך שמקדרמוט (כתבתי נכון?) יוקפץ לחמישייה במקום דאנליבי , ולגיבסון תהיה אולי הזדמנות אחרונה להראות שהוא שחקן חמישייה לפני שבובי פורטיס משתלט על העמדה.

    רונדו? נראה לי שהוא יתאקלם שם לא רע.

  3. שיקאגו הופכת ללא רלוונטית ברגע שגאסול עוזב.
    קבוצה שאין לה שום כיוון עם הסגל הזה – אולי לגרד את הפלייאוף

  4. באטלר לא נראלי ממש ערס אבל יש כל מיני סיפורים שהותיקים בשיקגו לא ממש אהבו אותו בלשון המעטה, בתוספת רונדו שהוא מקרה ראש מוכח אז העסק יכול להתפוצץ מהר מאוד. מצד שני אם לא יהיו יותר מדי בעיות ביניהם, על המגרש אני חושב שהם יסתדרו לא רע: רונדו תמיד מחפש קודם את המסירה לעומת רוז ככה שהוא לא יפגע בזריקות של באטלר.

  5. היה לי ברור ששיקגו הולכת לבנייה מחדש. ואז הגיע רונדו. מה נסגר עם המועדון הזה? לא מסוגלים לקחת החלטה קוהרנטית.
    לפני רונדו הייתי בטוח שבאטלר יועבר בטרייד תמורת בחירות דראפט ונכסים צעירים, עכשיו כבר לא כל כך בטוח…

  6. תמיד אהבתי את סגנון המשחק של רונדו ולדעתי הוא ובאטלר יכולים להיות צמד לא רע מה שכן, לשיקאגו אין מה למכור, אלא אם מירוטיץ' יעשה את קפיצת המדרגה ומקדרמוט ימשיך במגמת השיפור שלו/יגיע לשם שחקן שיהווה צלע השלישית.

  7. אני פחות אופטימי מנחם. אבל אי אפשר לדעת. יש הון שחקנים חדשים במזרחיות. נראה איך הכל מתחבר. מה שכן מנחם. השנה נראה לי שהמזרח באמת יתן קפיצה.

  8. 1. רונדו זה החתמה מצויינת. הוא נשאר ה-PG הבכיר בשוק והערך שלו נמוך יחסית לעומת הפוטנציאל. שיקגו היו חייבים לקפוץ על המציאה הזו כי הוא טוב מקלדרון (שאני מניח שלא ישאר שם ויועבר בטרייד חבילה) והצעיר גראנט יקבל ממנו ניסיון.
    2. מדובר במנהל משחק שליד קלעים כמו מירוטיץ, גיבסון ומקדרמוט שצריכים מבטים פנויים. בהחלט יש בעיה כי באטלר הוא יותר יוצר לעצמו מאשר catch & shoot אבל הוא הגו טו גאי של הקבוצה (כמו פירס ששיחק ליד רונדו) ושצריך סל הוא זה שיקח את ההחלטות.
    3. דאנליבי מיותר. צריך להביא SF רציני יותר או לתת למקדרמוט חמישייה. דאנליבי רלוונטי רק לניסיון מהספסל אבל גם עליו הייתי עושה טרייד.
    הבולס חייבים ללכת על רודי גיי
    4. מצבת הגבוהים – איזה אסון!!! נגמרה השנה וכמובן גאסול ונואה לא ישארו. איפה הבולס היו באמצע העונה?!?! הכתובת היתה על הקיר והבולס לא עשו כלום. פשוט החלטת ניהול כושלת בן כושלת (כמו מוסינזון…). גיבסון ופורטיס הצעיר הם אחלה, אבל האיבוד של גאסול ונואה תמורת כלום זאת פשוט שערוריה.
    5. הבולס עכשיו עם צמד הגנתי בקו האחורי מהטובים בליגה (לפחות על הנייר).

  9. שאלת תם, מדוע פאו גאסול מקבל יחס של מצורע? בעידן שבו כל זב חוטם שלא מגרד את הדו ספרתי מקבל עשרות מיליונים, אחד שנתן עונת דאבל דאבל בקושי זוכה להתעניינות?
    הרי גם אם הוא יירד בעונה הבאה בשתיים שלוש יחידות בכל קטגוריה, עקב פחת גיל, זו עדיין תהיה תרומה טובה לאופציה שנייה שלישית בהתקפה. אז למה המניה שלו כל כך קרה?

    1. יתכן שיש הבדל בן מה שמציעים לו למה שהוא דורש. יש כאן שאלה של אורך חוזה, אופציות קבוצה/שחקן ובכלל להחור קבוצה שהוא מאמין שתתאים לו.

  10. ג'ק היילי, הסנטר הלבן הלא-יוצלח, היה שומר הראש של רודמן בבולס,, לא ביוכלר.
    בעיני זו החתמה מעולה של הבולס – הימור ראוי. יכול להיות שזה לא יצליח, אבל רונדו במיטבו הוא שחקן מדהים, והשילוב בינו לבין באטלר הגנתית והתקפית יכול להיות בק-קורט מעולה.

  11. אני מקווה ומאמין שרונדו התבגר
    נראה לי שכמו שכתבת האולימפיאדה תעשה טוב לבאטלר ותלמד אותו לשחק עם כוכבים אחרים.

    יש לי סימפאטיה לשיקאגו…. מקווה שזה יעבוד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט