"המספר החזק" סיכום המחזור השני ב TOP 16 של היורוליג / ניר אורון

מספרי המפתח מהמחזור השני ב TOP 16:

82 הנקודות של ריאל מדריד, היו הסקור הכי גבוהה שהגיע אליו קבוצה כל שהיא במחזור האחרון עד שהגיעו סיינה ופנרבחצ'ה. 190 נקודות משותפות ותוצאת סיום נהדרת של 98-92 זיכו את הצופים באחד המשחקים המשובחים שראינו העונה ביורוליג. בשורות המדרידאים כיכב כרגיל בזמן האחרון ניקולה מירוטיץ' הפשוט נפלא עם ערב נהדר של 19 נקודות ו 8 ריבאונדים.

50 נקודות המדד שהשיג בובי בראון מסיינה, בניצחון החוץ של קבוצתו, שמות אותו במקום יפה מאוד בהיסטוריה, כאשר אומנם מבחינת נקודת המדד הוא נמצא "רק" במקום השישי בהיסטוריה של היורוליג, אך כאשר זה נוגע לנקודות של שחקן בודד למשחק בשלב הטופ 16, אז 41 הנקודות המדהימות של האמריקאי כבר שמות אותו במקום הראשון. השורה הסטטיסטית שלו כוללת: 41 נקודות ב 8 מ 12 לשתי נקודות, 4 מ 6 לשלוש ו 13 מ 13 מהקו, כאשר הוא מצליח גם לפרגן לחברים עם לא פחות מ 7 אסיסטים. מדהים. 

30 זריקות לשלוש לקחה קאחה לאבורל מול מכבי בחמישי בערב. 13 מהם נכנסו ב 43% וכאשר אתה סופג כזה מטח שלשות בבית, אין פלא שאתה יוצא מפסיד. קאחה קלעה 6 שלשות רק ברבע הרביעי וזה מספר שאסור לספוג, בטח במשחק כל כך צמוד. קאחה גם קלעה את אותה כמות הזריקות לשלוש כמו שקלעה ל 2 כל המשחק. ואם כבר בשלשות עסקינן, אז מכבי סיימה את המשחק כולו עם 5 שלשות בלבד, פחות מהכמות של קאחה ברבע הרביעי בלבד! איפה אתה כשצריך אותך דייוד בלו ?

30 הפעמים שהלכה ז'לגיריס לקו העונשין היו ללא ספק מה שעשה את ההבדל בינם לבין החבורה ממלאגה.  שימו לב לנתון הבא: 41% היה האחוז המשותף למאלגה וז'לגיריס לשתי נקודות. 35% לעומת 33% לשלוש, 83% לעומת 80% מהקו, שתי הקבוצות סיימו בשווין 8 בשורת החטיפות ושוויון 15 במספר האיבודים. אז איך נגמר בסוף פלוס 12 לליטאים? בזכות 13 נקודות שקלעו הליטאים יותר מהעונשין, דבר שהקנה להם כמעט באופן מדוייק את ההפרש הסופי והניצחון. שובר שוויון של ממש.

13 זהו ממוצע הנקודות של חואן קרלוס נבארו העונה. לא שזה יותר מפרט פיקנטי מעניין, אבל בחמישי בערב נבארו הפצוע לא שיחק במשחק החוץ מול חימקי במוסקבה, וההפרש שבו הפסידה ברצלונה? ניחשתם נכון 13 הפרש.. ברצלונה שפתחה את העונה בצורה יוצאת דופן ביורוליג עם ריצת 9-0  כבר מוצאת את עצמה עם הפסד שני בשלושת המשחקים האחרונים וחימקי מוכיחה לכולם שהיא קבוצה קבוצה ושכדאי מאוד לקחת אותם ברצינות בשלב הזה.

11-1 זהו המאזן של צסק"א עד כה העונה ביורוליג, כאשר הניצחון אמש על אלבה ותוספת ההפסד של ברצלונה, מעלות אותה לראש מאזן הניצחונות עד כה העונה על חשבון החבורה מברצלונה שחזיקה במאזן הטוב ביותר עד כה. הקבוצה הכל כך יציבה ומאוזנת של צסק"א הסתייעה בערב טוב של תאודוסיץ' (17 נקודות), קרסטיץ' (15) וחריאפה (10 נקודות ו 10 ריבאונד), כאשר חסרונו של ווימס הנהדר כלל לא הורגש.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

    1. 1. טאנוקה בירד עם 63 מדד.
      2. דיאן מילויביץ' 55 במדי פרטיזן.
      3. יאקה לאקוביץ' 55 במדי נובו מסטו.
      4. מרקו פופוביץ' 54 במדי ציבונה.
      5. יאקה לאקוביץ' 51 במדי פנאתינייקוס.

      ה 50 של בראון הם למעשה המדד הכי גבוהה שהיה ב 5 שנים האחרונות!

  1. הנתון של בראון מדהים, ללא ספק.

    ושאלה למקצוענים:

    יש שחקן שזכה גם ביורוליג וגם באליפות ה-NBA? אני יודע על טוני קוקוץ' ומאנו ג'ינובלי. יש עוד?

    1. זאן טאבק המאמו של קאחה לבורל ישב על הספסל באליפות של יוסטון ב 95 , ובאליפות של ספליט ב 89 90
      לפעמיים צריך יותר מזל משכל.
      בוב מאקדו שהיה מלך הסלים של ה NBA וזכה באליפות עם הלייקרס היה כוכב של 2 זכיות של מילאנו בגביע ( ניצחו פעמיים רצוף את מכבי בראשות קווין מגי ז״ל בגמר ) שותף בכיר לאלפיות האלו הוא מייק דאנטוני שמשמיד בעקביות קבוצות צהובות.
      נסטרוביץ זכה בסן אנטוניו ובבולניה.
      את קוקוץ ומאנו כבר הזכרת.

  2. רועי בעבר ברחוק יותר בשנים 87-8 זכה בוב מקאדו בגביע אירופה לקבוצות אלופות במדי מילאנו. כמה שנים קודם הוא היה שותף לזכיות באליפות של הלייקרס. מאקדו הוא ללא ספק השחקן הגדול ביותר שהגיע מהאן בי איי לאירופה. הוא זכה 3 פעמים במלך הסלים, היה רוקי העונה, ופעם אחת m.v.p של העונה הסדירה

  3. ינון טוב שחזרת, הטור שלך חסר לי בשבוע שעבר.
    שורה סטטיסטית מדהימה של בראון – ללא ספק גניבת השנה עד כה ביורוליג. ההפסד של מכבי הוא מחדל לא פחות ! השלשות ברבע הרביעי בעיקר בשתי הדקות האחרונות שבהן קיבלו 3 על הראש, ובעיית ריבאונד ההגנה במיוחד במחצית הראשונה גמרו את המשחק

    1. בכל זאת, זה נחמד שמברכים אותך גם אם לא מגיע לך…

      היה נדמה לי שלג'ו ארלאוקאס מריאל מדריד גם היה משחק עם מדד מפלצתי של 60+

      1. אכן היה לו משחק כזה של 60 נקודות ויותר גם אני זוכר את זה! אך לדעתי חישוב המדד של היורוליג התחיל רק עם הקמת המפעל ולכן בטוח שיש עוד הרבה שיאים מלפני שהמציאו את שיטת המדד, והם מעולם לא חושבו ונרשמו.

      2. ינון זה רק מראה כמה אתה חשוב לאתר.
        ארלאוקאס היה שחקן ענק, אבל משום מה אני זוכר אותו רק מריאל מדריד שם היו לו שנתיים שלוש אדירות במיוחד אחרי שסבוניס עזב והוא הפך לכוכב הגדול של הקבוצה. מישהו זוכר איפה הוא שיחק קודם ? עד כמה שזכור לי בריאל הוא כבר היה מעל גיל 33-4 ואז הגיע לשיא הקריירה שלו

        1. גם אני הופתעתי שארלאוקאס הופיע פתאום "משום מקום" בגיל מבוגר, ונעלם באותה מהירות. עוד הפתיע אותי שהוא בכלל אמריקאי (בגלל השם), ואחרי שידעתי זאת הפתיע אותי שהוא לבן – בגלל כמות הריבאונדים האדירה שלקח והיתה אז נדירה לשחקן לבן, בטח זר.

  4. אלעד תודה רבה! גם לי כיף לכתוב סוף סוף אחרי איזה שבועיים שבהם באמת היה לי פחות זמן להקדיש לכתיבה ולהיות פעיל באתר כמו תמיד!

    לגבי בראון אתה צודק, מדהים שהוא היה מתחת לראדר של כולם כל הזמן הזה ולא קיבל צ'אנס אמיתי בשום קבוצה גדולה עד היום.

    1. בכיף, הרווחת זאת ביושר
      סיינה במצב מצוין כרגע כשגנבה ניצחון חוץ חשוב במגרש קשה מאד. בנוקיה תהיה מלחמת עולם בשבוע הבא כשמכבי חייבת בכל מחיר לקחת את המשחק.

  5. ניר תודה רבה על ההשקעה, טור מצויין
    מדהים כמה שבכדורסל פתאום שחקן יכול להתפוצץ , בובי בראון היה שחקן אלמוני בקבוצות קטנות שפתאום עושה דברים מדהימים בסיינה, וכל זה במקרה כי סיינה ירדה בתקציב אז הביאו אותו אחרת בטח מקאלב היה נשאר.
    על המשחק של מכבי זה היה נורא, ברבע הרביעי היה קטע שהם פשוט קלעו 4 שלשלות רצופות , איזה תיסכול
    נ.ב. הייתי במשחק אז לא ראיתי סטטיטסטיקה בחצי אבל בחצי הראשון היה להם יתרון עצום בריב' התקפה

  6. כרגיל ניר אחלה טור 🙂

    בובי בראון הולך ומסתמן כגניבה עצומה, המשחק הזה מאד הפתיע אותי

    בנוגע למכבי אחד הקשיים העונה היא העובדה שאין ממש חיבור ודרך ועד שזה לא יגיע כנראה שגדולות לא נראה משם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט