ווימבלדון (4) – וידויו של קיריוס

"אמרתי בעבר שאני לא אוהב טניס, ז"א אני אוהב את התחרות אבל אני לא יודע מה עוד אני יכול לעשות, אני לא יודע, לא יודע … "

"במערכה בראשונה הייתי תחרותי ואז הפסדתי אותה ואחרי זה הייתי פשוט פטתי" (ניק קיריוס).

אני מת על קיריוס וחושב שהוא חומר למספר אחד בעוד שנה שנתיים, אתמול אחרי תצוגה קלינית של מאריי הוא שבק. והראה אפס מחוייבות למשחק.

בשבוע שעבר בחנתי את מקומו של נובאק בהיסטוריה (טופ 3 בכל הזמנים בנקודות קריטיות, רביעי בכל הזמנים בהחזרת כדורי הגשה)

אתם יודעים מה עוד מצאתי שם? את המגישים הגדולים בכל הזמנים (יעילות והמרה). סמפרס שמיני. פדרר שישי. אנדי ראדיק רביעי. אתם יודעים מי חמישי? …. פאקינג ניק קיריוס!

במשחק הסיבוב השני מול דאסטין, קיריוס נתן כמות בלתי נתפסת של כדורי מונחה לייזר בהעברות על המילמטר, משהו שרק שחקן עם ידיים מצויינות יכול לעשות.

לפני משחק אמש קיריוס העביר את הזמן לא בחימום על המגרש אלא במשחקי מחשב ("אני לא יודע אם זה טוב בשבילי, אבל זה כיף") , והלך לקשקש קצת עם המשפחה של לייטון במשחק הזוגות של לייטון ותומפסון (אשתו של לייטון, באקה, היא סלאב אוסטרלי וטיפוס דיי מגניב)

קיריוס כבר הושעה מספר פעמים ע"י טניס אוסטרליה מנבחרת הדיוויס שהיא חוד החנית של טניס אוסטרליה, פט רפטר המאמן הקודם התייאש מקיריוס לגמרי. לייטון המאמן הנוכחי מתחבר לקיריוס הרבה יותר אבל, עדיין לא תימצאו את קיריוס במשלחת לברזיל.. .

כרגע קיריוס הוא ללא מאמן. הוא בעצמו טוען ש: "שבוע אחד אני לא יכול לחכות לעלות על המגרש (האימונים) ושבוע אחרי זה אני פשוט לא עושה שום דבר" ועוד הוסיף בכנות מפליאה: "אני לא יודע איזה מאמן ירצה לאמן אותי".

אנדי מאריי אמר לאחר המשחק : המשחק היה שקול עד המשחקון ה -12 (היה 6:5) ולאחר השבירה קיריוס פשוט הפסיק לשחק, בשביל להיות תחרותי יכול להיות שהוא (קיריוס) צריך פסיכולוג ספורט…

Kyrgios condemned his own performance

הנה וידאו שעלה לפני כמה שניות לרשת. שימו לב איך קיריוס מנסה "לקצר" את הנקודות ע"י צליפות, וחיתוכים, ונסיון ליצור ווינרים כאשר הנקודה מתארכת. וכמה זה מתסכל לשחק מול אנדי מאריי… שחקן על שלא עושה שום טעות מולו ומנצל כל פתיחה לנקודה.

קיריוס כרגע מקום 19. הוא מנצח בקלות בעזרת הכשרון שלו כל מה שדירוג 20 ומטה ויכול לאיים על כל שחקן טופ 20. השאלה שתקבע את עתידו: האם הוא ימצא את הכוחות להתחייב למשחק. לקחת מאמן שישכנע אותו לא לקצר את הנקודות ולתת 110% אחוז על המגרש המרכזי בוימבלדון.

אני חושש לעתידו בסבב…

—-

בעניין אחר לגמרי. אתמול היה משחק הנשים הטוב ביותר ששוחק השנה. הוא התחיל כשעה לפני המשחק של פדרר ונגמר באותה השנייה שלקח לפדרר לנצח 3 מערכות . דומיניקה סיבולקובה הראתה לראדוושקה את הדלת במשחק של השנה.

שימו לב למכת ההגשה ב"הילוך איטי" של סיבולקובה…. תהנו משחק עצום!

 

 

לפוסט הזה יש 18 תגובות

      1. זה עניין של מוטיבציה ויציבות.
        הוא צריך איך ללמוד לשחק נכון, מה זה אומר? להוריד את כמות הטעויות, להפסיק להתחמם מכל שטות, לחשוב נקודה נקודה, לתכנן נקודות מראש וטקטיקה מסודרת.
        הוא מגיע למשחקים בלי תוכנית משחק לרוב… הוא מתעצבן מכל שטות… ובעיקר הוא פחות יציב מהיריבים שלו.

  1. סבב הטניס הוא תחרותי מאוד,אם קיריוס מקום 19 בעולם בהתנהגות הטיפשית שלו עכשיו זה רק מראה על כמות הכישרון האדירה שיש לו.
    אגב טופ 10 זה קפיצת מדרגה,אבל מי שמגיע לשם בנוסף לכישרון צריך להיות מקצוען ברמות הכי גבוהות שיש.
    לא רואה את קיריוס עושה את זה,לא בטווח הקרוב,אולי שיתבגר הוא יראה דברים אחרת,כרגע מדובר פשוט בכשרון לא ממומש ואחד השחקנים שאני הכי שונא לראות בגלל ההתייחסות שלו למשחק.

  2. תקנו אותי אם אני טועה אבל גם דיוקוביץ' בתחילת הדרך היה ליצן וחלש מנטלית עם נטייה לזריקת מחבטים וקללות. באיזשהו שלב הפך להיות לשחקן הכי חזק מנטלית בסבב. מה קרה שם?

  3. הדוגמאות של נולה (החליף מאמן), אגאסי (החליף הת זוג), ופדרר (פיטר את כל המאמנים והלך לבד לגמרי) . מצויינות ונכונות.

    מה תייעצו לניקוס לעשותוס ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט