מעורב ספורט: איסלנד. הפתעת הכדורגל הגדולה בהסטוריה? Q & A עם נבחרת ארה"ב בהופס / מנחם לס

החלק האחרון הוא שאלות ותשובות עם 12 שחקני נבחרת ארה"ב לריו. אל תחמיצו!

(זוהי איסלנד!)

1.ההפתעה הגדולה בהסטוריה?

הרפובליקה של איסלנד היא מדינת אי בצפון אוקיאנוס האטלנטי (אי מרכזי ומספר איים סמוכים), הממוקמת בין גרינלנד, נורווגיה, וסקוטלנד, צפונית-מערבית לאיי פארו.  צפיפות האוכלוסיה בה היא מהקטנות בעולם כאשר שטחה הוא 103,000 קמ"ר, והאוכלוסייה מונה כ-332,750 נפש בלבד, ומחציתם מתגוררים  בעיר הבירה רייקיאוויק.

האי מכוסה ב-15% משטחו בקרח, ו-30% ממנו הם הרי געש – VOLCANOES המספקים ל-300 אלף תושבי האי אנרגיה זולה – כמעט חופשית.

איסלנד חברה בנא"טו  על אף שלה עצמה אין צבא.

איסלנד היא אחת מהמדינות בעלות רמת חיים מהגבוהות בעולם, כשהיא השלישית מבין 300 מדינות העולם ב-תמ"ש לנפש. כשכנותיה הסקנדינביות גם איסלנד היא מדינת רווחה, עובדה התורמת לחלוקה שוויונית של העושר הלאומי.

התחום המרכזי בכלכלת איסלנד הוא ענף הדיג הימי. מעל 50% מהיצוא האיסלנדי נובע מדיג ימי וממוצרים תעשייתיים נלווים. כמות הדיג השנתית עומדת על 1.7 מיליון טון בממוצע. תופעות הטבע הייחודיות של המדינה מעודדות תיירות, המהווה מקור חשוב למטבע זר.

איסלנד אינה חברה באיחוד האירופי אבל היא כן חברה ב-EFTA – אחוד אירופה לסחר חופשי.

לפי הדירוג השנתי של האו"ם שכולל 175 מדינות ונתונים כגון תוחלת חיים, רמת השכלה, והכנסה לנפש – איסלנד היא המדינה שהכי כדאי לחיות בה ותושביה הם "המאושרים ביותר בעולם".

אז שהמדינה הפיצפונת הזאת שחייה בכיף על דייג, אנרגיה חופשית, חוסר דאגה, ואושר אין סופי הלוקחת הכל בקלות – ושום דבר לא ממש ברצינות – זאת שאין בה אף שחקן כדורגל המשחק באיזו שהיא ליגה רצינית מובילה בעולם תנצח את אנגליה?

איסלנד לא עשתה אף פעם שום דבר מיוחד בכדורגל. הישגה הגדול ביותר השנה היו שני ניצחונות – בית וחוץ – על הולנד, במוקדמות ליורו. תראו מי משחק בה, והיכן הם משחקים:

 

man squad for the UEFA Euro 2016 was announced on 9 May 2016.[18]
All caps and goals are correct as of 27 June 2016 after the match against England.

# Pos. Player Date of birth (age) Caps Goals Club
1 GK Hannes Þór Halldórsson 28 April 1984 (age 32) 37 0 Norway Bodø/Glimt
12 GK Ögmundur Kristinsson 19 June 1989 (age 27) 11 0 Sweden Hammarby IF
13 GK Ingvar Jónsson 18 October 1989 (age 26) 5 0 Norway Sandefjord

2 DF Birkir Már Sævarsson 11 November 1984 (age 31) 61 1 Sweden Hammarby IF
3 DF Haukur Heiðar Hauksson 1 September 1991 (age 24) 7 0 Sweden AIK
4 DF Hjörtur Hermannsson 8 February 1995 (age 21) 3 0 Sweden IFK Göteborg
5 DF Sverrir Ingi Ingason 5 August 1993 (age 22) 7 2 Belgium Lokeren
6 DF Ragnar Sigurðsson 19 June 1986 (age 30) 60 2 Russia Krasnodar
14 DF Kári Árnason 13 October 1982 (age 33) 51 2 Sweden Malmö FF
19 DF Hörður Björgvin Magnússon 11 February 1993 (age 23) 5 0 Italy Cesena
23 DF Ari Freyr Skúlason 14 May 1987 (age 29) 42 0 Denmark OB

7 MF Jóhann Berg Guðmundsson 27 October 1990 (age 25) 51 5 England Charlton Athletic
8 MF Birkir Bjarnason 27 May 1988 (age 28) 51 7 Switzerland Basel
10 MF Gylfi Þór Sigurðsson 8 September 1989 (age 26) 43 14 Wales Swansea City
16 MF Rúnar Már Sigurjónsson 18 June 1990 (age 26) 11 1 Sweden GIF Sundsvall
17 MF Aron Gunnarsson 22 April 1989 (age 27) 63 2 Wales Cardiff City
18 MF Theódór Elmar Bjarnason 4 March 1987 (age 29) 30 0 Denmark AGF
20 MF Emil Hallfreðsson 29 June 1984 (age 31) 55 1 Italy Udinese
21 MF Arnór Ingvi Traustason 30 April 1993 (age 23) 9 4 Austria Rapid Wien

9 FW Kolbeinn Sigþórsson 14 March 1990 (age 26) 43 21 France Nantes
11 FW Alfreð Finnbogason 1 February 1989 (age 27) 36 8 Germany Augsburg
15 FW Jón Daði Böðvarsson 25 May 1992 (age 24) 25 2 Germany Kaiserslautern
22 FW Eiður Guðjohnsen 15 September 1978 (age 37) 87 26 Norway Molde FK

כולם כמעט משחקים "בסביבה": הכל באיסלנד, בנורווגיה, בפינלנד, ובמקומות כאלה.

אתמול היא ניצחה את אנגליה 1-2, ניצחון שהגיע לה, ושום דבר לא היה ב'פוקס'. כמובן שאחרי 1-2 אתה יורד להגנה וזהו צורך וחובה פסיכולוגים שאיש לא הצליח להוציא מנפש השחקנים. אבל בס"ה הגיע לה הנצחון ללא כל שאלה. האנגלים, כמו האנגלים תמיד, המשיכו במשחקם השבלוני, הרמות מהאגפים, ושוב הרמות מהאגפים.

אז נבחרת איסלנד המייצגת את המדינה הפיצפונת (0.3 מיליון) גברה על נבחרת אנגליה המייצגת 55 מיליון תושבים, מולדת הכדורגל, והמדינה עם ליגות הכדורגל המעולות בעולם.

כל הכבוד לאיסלנדים. אוי ואבוי לאנגלים המסכנים שהנבחרת הלאומית שלהם היא קללה אחת גדולה!

2. מסי השחקן הטוב בעולם? אל תצחיקו אותי!

(מסי, אחרי החמצת הפנדל בשוט-אאוט שעלה לארגנטינה בקופה אמריקה)

כל פעם כשאני קורא על "ליונל מסי, השחקן הטוב ביותר בעולם, והגדול ביותר בהיסטוריה" בא לי להקיא על הכתוב. היום כשאין יותר עיתונים זה לא קל – מי רוצה להקיא על המחשב? – אבל את הרעיון אתם מבינים.

כיצד שחקן יכול להיות "הגדול מכולם" כשאין בכוחו להביא את המדינה אותה הוא מייצג לשום הישג רציני? לא רק זה: ברגע האמת החשוב ביותר הוא בעט לשמיים את הפנדל הראשון בשוט-אאוט, החמצה שממנה ארגנטינה לא השכילה להתאושש.

כדורגל זה לא בייסבול שם ייצוג לאומי איננו חשוב במיוחד כי בייסבול זה הוורלד-סרייס של ארה"ב (וקנדה). אפילו בכדורסל הייצוג הלאומי פחות חשוב מאשר בכדורגל כי האינצ'לדה האמיתית היא אליפות ה-NBA ולא האולימפיאדה או אליפות העולם. אבל בכדורגל ייצוג לאומי במונדיאול, או אליפות אירופה UEFA, או קופה אמריקה, הוא חשוב יותר מכל אליפות קבוצתית. אם לא ניצחת מונדיאל, או UEFA, או קופה אמריקה, לא ניצחת את הדבר הגדול באמת.

השחקן הגדול בהיסטוריה בידיים קשורות אחורנית הוא פלה. שלושה ניצחונות בשלושה מונדיאלים. אליפויות שונות עם סנטוס באליפויות דרום אמריקה, ועם ברזיל בקופה אמריקה, (ואליפות עם הקוסמוס של ניו יורק). ותמיד פלה היה השחקן המצטיין.  אולי מסי הוא "שחקן של קבוצה" הגדול בהסטוריה. אבל "השחקן הגדול בהסטוריה"?

הצחקתם אותי.

קודם שייקח מונדיאל אחד עם ארגנטינה ואז (אולי) נוכל להתחיל לדבר.

3. המתעמלת הגדולה בהסטוריה

מי שחזה בשלושת הימים האחרונים במבחנים האמריקאים להתעמלות חזה במתעמלת שחורה בשם סימון ביילס, שאלה המבינים בספורט הצהירו כמעט פה אחד שהיתה זו התצוגה הגדולה ביותר אי-פעם בהתעמלות לנשים. היו שכינו את הופעתה "מושלמת". היו טענו שציונים כ-9.5 היו שוד, רק בגלל שמיאנו לתת לה "10" אחרי "10".

האמריקאיות כל כך טובות שהם היו יכולים לשלוח 5 קבוצות של 5 מתעמלות לריו, וכל קבוצה היתה מסיימת עם מדלייה קבוצתית. אלא אם כן יקרה איזה שהוא זעזוע-ביש, האמריקאיות מועמדות לזהב בטוח, וסיימון ביילס מועמדת בטוחה כמעט לזהב באול-אראונד.

הנה היא מקבלת 9.5 שלשום מ-6 שופטים. למה לא "10" אין לי מושג:

*

*

סימון ניצחה את ה-ALL AROUND בשלושת אליפויות העולם האחרונות, והיא לא הפסידה ALL AROUND ביותר משלוש שנים. ביום ראשון היא ניפצה את כל יריבותיה האמריקאיות – כל אחת מהן מועמדת לכסף – ביותר מ-4 נקודות. זה 35 הפרש בכדורסל. השנייה לה היתה היהודיה הוותיקה רייזמן, שהחליטה לחזור אחרי פרישה והיעדרות של שנתיים.

.

.4. מה קורה במבחני השחייה האמריקאים?

בפעם הראשונה בשלושה אולימפיאדות לא יהיה "ליכטי" או "פלפס" על דוכן המנצחים ב-400IM. ליכטי סיים אמש שלישי בגמר ה-400IM (רק שניים ראשונים עושים את הקבוצה), ופלפס לא השתתף. ליכטי רשום בעוד ארבעה מיקצים.

*

*

 

5. נבחרת ארה"ב: שאלות ותשובות עם השחקנים

(למה אני אוהב את קווין דוראנט וכרמלו אנטוני? כי הם השניים הנראים ונשמעים הנלהבים ביותר מכל השחקנים לייצג את ארה"ב)

שאלות ותשובות

USA Managing Director Jerry Colangelo

Your thoughts on the event today? What was your favorite part of it?
My favorite part of this whole program today was the expressions on the faces of the kids, the excitement, the enthusiasm of them having a chance to see, meet and greet people that they admire as athletes, NBA players and the best players in the world. That gave me a big thrill.

What about the makeup of the team?  
I couldn’t be more pleased with what we have in the way of a team.  This is a very solid, strong team, athletic. We have size, shooting, great defense and a great bunch of guys, full of character.

Sounds like you’re ready to start practice now?
Yeah, we have to wait a couple of weeks before we can do that, but I would agree with you. I think the other thing that’s happened here with us is that this was a great opportunity in a day, day and a half where our players start the bonding that usually takes place when you’re bringing a group of guys together. Make no mistake about it, we’re building a new team for USA Basketball here, because there are a number of players who are here for the first time. But it’s a great blend of experience and youth and, again, I think the overriding thing I see with this group is there’s a lot of character. I think they all get along extremely well, so it should be a tight group.

USA head coach Mike Krzyzewski (Duke University)

Your thoughts on the event?  It was pretty cool with the kids today. What was your favorite part?
When they raised the wall and to see the reaction of all the kids, including the kids who are playing on our team, because I think it brought out the kid in them, to see how those kids reacted. I’m not sure it could have been better.

It was awesome.
Yeah, just watching it and the excitement.  It helped our team feel even deeper the responsibility and the honor of playing for our country.

Was that the goal doing an event like this to try to help bring that on? 
We want our country to be proud of us, and that was what we tried to do 11 years ago when Jerry [Colangelo] took over. It’s worked, and you don’t do that without coming to be with the public. So these guys have done that. I’m anxious to coach them. I’m really anxious to coach them.

One of the biggest challenges with this team as opposed to the other team? 
It’s the same, and that’s adapting. How quickly will we adapt to one another, because you only have a limited amount of time. We have six guys who have never played for our staff, so we need the help of the six guys who have and the leadership. We’re a very versatile team. I’m anxious to see how we all mesh.

As usual you sound excited? 
We should be excited. In order to represent your country, if you’re not excited about representing your country, then you’re a sad case. So, no, it’s an honor and it’s exciting. Looking forward to being in Vegas and getting going.

Carmelo Anthony (New York Knicks)

Is part of you just thinking about resting your body for the regular season?
The way I look at it, I was training anyway, you know what I mean?  So why not train with the best?

What about the team? A lot of new faces you haven’t played with in the Olympics.
It feels good. As far as the talent goes and the level of play, I’m pretty sure that’s still going to be the same. This is a great group of guys, and they’re hungry. They want to play.

We talked to you this time last year about how you and LeBron could be the first guys to do it four times.
Well, he’s celebrating something else. The Finals probably took a lot out of him. But I know for me, my situation’s a little different. This is something I look at as a legacy thing as well. For me to be able to go have a chance to win three gold medals and play in four Olympics, just to represent the country, I feel good doing that.

You said another reason for taking part in your fourth Olympics was because you wanted to feel what success was like again. Why was that important for you?
As competitors, you want to get that edge back. I want to feel what that’s like. I want to be back out there. I want to be playing at a high level. I want to be playing with guys that I know are playing at a high level. I want to win.

Harrison Barnes (Golden State Warriors)

Does it mean anything different trying to get a gold medal after coming up short in The Finals? How much, if any more motivation — you already had enough motivation to play for your country on a personal level.  Does it mean anything to you?
No, it definitely does. Just this whole experience will be great because it allows you to focus on something that wasn’t the pain of losing in The Finals, and you want to bring some hardware home with you.

And Kyrie’s on your team?
Yeah, he had some jokes when I first saw him. So we got past all that. It will be fun to play on Team USA.

Jimmy Butler (Chicago Bulls)

I just want to play ball and get a chance to represent my country and potentially get the gold medal and play with this great group of guys. That’s what’s so awesome about USA Basketball.

Was it a difficult decision at all?
Not at all. Not in a million years would I tell I wouldn’t represent my country. It was a no-brainer.

You haven’t been a part of a World Championship or anything like that, but how do you feel?
I think everybody has that one goal and that’s to win. All the roles that we have on our respective NBA teams, put all that to the side and whatever role you have to do to win here, that’s what you’ve got to buy into. I’m excited about that.

DeMarcus Cousins (Sacramento Kings)

What's the most exciting thing about being part of this team?
Getting to wear USA across your chest. That’s probably one of the biggest things ever. I get to represent my whole entire country. I’m grateful for that opportunity and I’ll take advantage of it.

What about the experience as a whole?
It’s a huge honor. This has been a goal of mine for a while. It’s always an exciting and great feeling to be able to wear USA across my chest. I’m grateful for the opportunity and plan on taking advantage of it, being around some of the top talent in the league. I feel like every player always comes back better [from the Olympics]. It’s a great environment, great learning environment. You get to play for a legendary coach. So just being around it just increases everybody’s abilities and you just come back a better player.

DeMar DeRozan (Toronto Raptors)

How much of an honor is it to represent your country at the Olympics?
Words cannot put it into context because to sit here with the USA on our chest, 12 of the best basketball players in the world, to go out there and compete for our whole country that’s going to be watching us, the whole world is going to be watching us, it’s amazing.

Has it hit you yet?
Not really. No, I think it’s really going to hit me hard once we get this thing wrapped up and going and playing. When you start hearing it from the outside world, you’re watching it out there, and that’s when it will really kick in.

What do you think are the biggest strengths of this team?
The versatility, being able to play small, being able to play big, being able to have so many guys out here who can create for other guys, create their own shots, get to the basket. We’ve got a big man in DeMarcus [Cousins] who is the most dominant big man in the NBA. I feel like he’s the most dominant player in the world coming into this once we go over there and get started. We’ve got so many angles.

Are there any teammates on this team that you're looking forward to playing with?
I have a great relationship with all the guys. It’s just great to come together again for something so big that’s going to be a part of us for a lifetime.

Kevin Durant (Oklahoma City Thunder)

How does this Olympics compare to the ones you’ve been in before?
I don’t really do comparisons. Different players, different teams. Just appreciate those teams for what they’ve done. We’re not trying to be 2012 or '08 or the Dream Team or any team between that. We’re just trying to be us and come back with the gold.

The expectation in Rio is for the USA to bring back gold.  What is your personal expectation for Rio?
To bring back gold. Anything less than that, we don’t want it. Our mentality has always been like that. We still have to put the work in. We can’t go over there and expect to win. We have to put the work in and everybody is excited for it.

What do you think are the strong parts of the Olympic team as comprised?
Just the different skill sets that we have and how they come together uniquely. We’ve got shooters. We’ve got guys that can do the dirty work. We’ve got scorers.  We’ve got great passers.  So I’m kind of anxious to see how coach puts it all together. I’m sure it’s going to be a lot of fun. It’s a great experience, and I’m looking forward to it all.

How much are you looking forward to doing this again? You had such a great tournament a couple years ago. In 2010, you had a hell of a tournament too. Such a natural at this level, it seems like.
When you’re playing with the best players in the world, it makes it easy.  Just going out there and playing my game. They take all the pressure off of me. I just try to be aggressive and stick to what I do. Hopefully, it helps the team. The last two times it’s helped, so I’ve just got to stick to what I do.

Paul George (Indiana Pacers)

How much better can you get from playing with guys at this level?
I think guys are so used to being the guy on their team and being dominant to where now you learn how to figure out the game without the ball. You figure out how to move.  You figure out how to space the floor. You figure out how to be effective while not being the main guy. I think that’s what everyone brings to their game, is learning how to play off the ball.

Just to get to wear the uniform — you were supposed to do this two years ago, obviously — does it set in at all? I

vel?
I think guys are so used to being the guy on their team and being dominant to where now you learn how to figure out the game without the ball. You figure out how to move.  You figure out how to space the floor. You figure out how to be effective while not being the main guy. I think that’s what everyone brings to their game, is learning how to play off the ball.

s there anything special at this moment?
No, not yet. I think the National Anthem before the first game is probably when it will sink in that this is the moment I’ve dreamed of and was looking forward to as a kid.

Draymon Green (Golden State Warriors)

What do you think about this team? You play against these guys all the time.
I’m excited about it. I think it’s a great group of guys, very talented group of guys. I think we’re going to mesh well together.  Obviously, we played against each other all year. But to come together for one common goal to represent our country well, I’m excited about that.

How do you think your skills work on the international level? You haven’t played at all with these guys, at least at this level.  What kind of stuff can you do to help this team?
I just plan on being me, playing my game, bringing whatever I can to this team. I think a lot of international teams use the kind of stretch four, so I think that suits me well. I’m definitely looking forward to making the transition.

Kyrie Irving (Cleveland Cavaliers)

Give us your thoughts on playing for USA Basketball?
It’s been a dream of mine for a long time. I want to be a part of something bigger than myself again, other than my own team.

Not a whole lot of guys have the chance to do a double of an NBA title and a gold medal just a couple months later. I want to know what that would mean to you?
It would be amazing. But I understand the amount of work that it takes to win.  Not just a championship, but the gold medal and playing with USA on your chest, it’s bigger than all of us.
DeAndre Jordan (Los Angeles Clippers)

Can you talk about what it means to put on that jersey and represent your country?
It’s a great feeling. It’s an honor. Since we were kids, we’ve all dreamed of competing in the Olympics. With a chance to play with some of your peers who are the best basketball players on the planet, it’s a really good feeling.

Are you looking forward to it? 
I’m really looking forward to it. I’ve never been to Brazil. I’ve never competed in the Olympics. So all these things will be new to me, exciting, and these are some memories that I’ll keep forever.
Kyle Lowry (Toronto Raptors)

What is your take on this roster as far as how it’s going to win games?
Every which way — defense, offense, high flying, up tempo, slow it down.  We’ve got a little bit of everything. But that’s what the Olympics does. That’s why you have some of the best players in the world playing.

Not a bad year for Villanova guys
Not a bad year for Villanova guys. Not a bad year at all. Able to get a National Championship and a chance to get the gold medal. Not a bad year at all.

How much of an honor is it to represent the USA?
Words can’t explain it. It’s the biggest honor you can possibly get. It really is.

To put the Team USA jersey on and wearing your country on your body, how does that feel for you?
It’s a feeling you can’t explain. It’s one of the proudest things I’ve ever done in my life. I’m going to represent my country the best I can.

Klay Thompson (Golden State Warriors)

What does the selection mean to you after The Finals loss?
Even if I won the NBA title, I’d still want to pursue this. You have to appreciate it. You have to play with a free mind. That’s what I really want. [The Finals loss] is not going to hold me back from what I do with USA Basketball. This is an awesome experience.

What do you think about this roster?
I think it’s phenomenal, just the amount of athleticism. There are so many great wing players and big guys who can do so many things. We’ve got two great point guards in Kyle [Lowry] and Kyrie [Irving]. So I’m excited, man. It’s a testament to how deep the talent pool is for Team USA.  It's unbelievable.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 86 תגובות

  1. לא סתם מלו ודוראנט הכי נלהבים לייצג את הנבחרת, אלה שני סופרסטארים שעדיין לא טעמו נצחון בקריירות שלהם ומאוד רעבים לאחד – גם אם זה רק עם הנבחרת.

  2. תודה מנחם.
    1. יש כמה איסלנדים בקבוצות דרג 2 של אירופה. בוא נאמר שהקבוצות בהן השחקנים שלה משחקים טובות משמעותית מהקבוצות בהן השחקנים של נבחרת ישראל משחקים.
    2. בכדורגל, בניגוד לכדורסל, הואיל והשוני בין התפקידים עצום, לדעתי, בלתי אפשרי לומר על מישהו שהוא הטוב בעולם. ובכל מקרה, טוב לא בהכרח אומר גדול. מסי יכול להיות הטוב בעולם גם בלי לזכות בשום תואר. וודאי שזה יוריד מגדולתו. ופלה לא היה מצטיין בכל הזכיות אותן מנית. במונדיאל בשוודיה (1962) הוא שיחק 2 משחקים, בהם לא כבש שער, ואז נפצע ולא השתתף בשאר הטורניר.
    3. לא הבנתי למה החלטת שהיא גדולה מנדיה קומנצ'י.
    4. למיטב הבנתי לוכטה שחה חולה.

  3. לסטר זכו באליפות לפני כחודש, כמה קצר הזכרון יכול להיות?

    אנגליה מפסידה בכדורגל בשלב כלשהו בטורניר כלשהו מפתיע בערך כמו שהקליפרס מפסידים בפליאוף לקבוצה שהם אמורים לנצח.

    כדורגל ברמה הגבוהה ביותר בליגת האלופות, אחר כך בליגות הבכירות באירופה וכדורגל נבחרות נמצא מרחק נכבד מאחור.

    מסי> איזה שחקן שלא תבחר

      1. המדד שאני הייתי משתמש בו הוא לדמיין שיש קבוצות של רובוטים אנושיים בעלי יכולת זהה (נניח עם 80% מהיכולות של שחקני העילית בעמדה בה הם משחקים) ובכל נבחרת כזו מחליפים רובוט אחד עם שחקן, ואז מדמיינים איזו קבוצה תנצח יותר משחקים מתוך עשרה משחקים בין שתי הקבוצות הללו והכרעה בהפרש שערים אם המשחקים מתחלקים שווה. כמובן שגם זה סובייקטיבי במידה רבה מאוד אבל לי קשה לדמיין שחקן שהשפעתו בתרחיש כזה תהיה גדולה יותר ממסי. כשאתה צופה בשחקן וזה נראה כאילו הוא חלק ממשחק מחשב בעוד כל השאר הם שחקנים מהעולם הרגיל זה נראית לי כראיה די איכותית לאיכויות שלו.

        (הסימן > יותר בכוונה של טוב יותר מ מאשר גדולה שהינה מושג שכמו תמיד מאוד בעייתי להגדרה והינו כמעט תמיד סובייקטיבי להחריד)

  4. מנחם תודה .
    להלן תגובתי לסעיפי 1 ו 2.
    1. זה בכלל לא מתקרב בעיני להפתעה הגדולה בהיסטוריה.
    שכן בשביל שתהיה מפתיעה בדולה יש צורך בכזו שתהיה מופתעת .אולי בתוך אנגליה מופתעים אבל בעולם לא מופתעים שאנגליה הפסידה שכן זה מה שהאנגלים עושים תמיד.
    למעט 96 הם לא ניצחו אף משחק נוק אאוט ביורו וגם אז זה היה רק בפנדלים ועוד בטורניר הביתי.
    ככה שהניצחון על אנגליה ספציפית לא כזה הפתעה .
    ..מה שהרבה יותר מפתיע זה ההישג המצטבר של הגעה לרבע הגמר מה ששם את איסלנד כרגע כמפתיעת הטורניר ללא ערער.
    ובכל זאת גם בקטגוריה זו עדיין זה רחוק מהפתעת כל הזמנים
    …אלא אם כן איסלנד תמשיך …מי יודע .

    2. מסי .איני יודע על השחקן הטוב בכל הזמנים .
    לדעתי לפחות הוא השחקן הטוב ביותר מאז דייגו מארדונה .זאת אומרת הטוב ביותר ב 25 שנה האחרונות.
    לדעתי היה רחוק משחק אחד מדיבור של ממש על הטוב בכל הזמנים וזה הגמר ב 2014.
    בעניין מסי והנבחרת אבקש לומר כמה תובנות .
    א. אני מסכים עם מנחם שיש הרבה יוקרתיות וחשיבות במשחקי נבחרות בעולם.
    ב. אף על פי כן בעיני לפחות הרמה בצמפיון גבוהה בהרבה מכל מונדיאל ובטח טורניר נבחרות אחר.
    ג. בעיני ובעיני העולם כולו ( למעט דרום אמריקה ).
    טורניר הקופה לא נחשב או כמעט ולא נחשב ובטח ובטח
    אין בטורניר זה בכדי להוריד כל כך מערכו של שחקן .
    לדעתי זה נכון במידת מה אף בדרום אמריקה הנה למשל ברזיל וויתרה על נאיימר רק בכדי שישחק באולימפידה ( איזו נבחרת ביורו הייתה מוותרת על שחקן לטובת האולימפידה ? ).
    אם כי חייבים לציין בהגינות שהאולימפידה בשביל ברזיל חשובה מאד כפי שהקופה חשובה בשביל ארגנטינה.
    בכל מקרה להערכתי ייתכן ומסי יוותר באמת על המוקדמות אבל אני מאמין ומקווה שישחק במונדיאל 18 ברוסיה .
    אם יהיה לנבחרת פסיכולוג טוב והכוכבים יישארו ובהתחשב בכך שהלחץ מבית יירד עקב המרחק …..ייתכן שדווקא ברוסיה ייקבע מסי את מעמדו כגדול ביותר אולי בכל הזמנים
    ד. גם אם מסי לא יזכה במונדיאל בכל זאת הוא אחד הגדולים.
    כשם שיואן קרויף אחד הגדולים לא זכה באף תואר עם נבחרת הולנד ( היה בגמר מונדיאל 74 ) כמו כן פושקאש הגדול לא זכה בכלום ( גמר מונדיאל 54 ) הם עלו לגדולה כתוצאה מהצלחות קבוצתיות בדיוק כמו מסי .

      1. מתן-מאלדיני בין שחקני ההגנה הגדולים בכל הזמנים אבל הוא אפילו לא בין ה50 הכדרגלנים הטובים בכל הזמנים,למה?כי בכדורגל הערך המוסף של שחקני התקפה טובים הרבה יותר גבוה מהערך המוסף של שחקני הגנה טובים.לדוגמא-מסי סיים עשרות משחקים עם שלושער,כמה משחקים יש למאלדיני בהם הציל 3 שערים בטוחים?תשכפל את מסי 11 פעם מול 11 מאלדיני ותארגן משחק,מי לדעתך ינצח?התשובה ברורה.לגבי שוערים מבחינתי שוערים הם נספחים למשחק הכדורגל(גם אם לא שוליים)כמעט ואין להם יסודות כדורגל ולכן לעולם לא אגדיר שוער כשחקן הטוב בעולם

        1. ממש לא מסכים שהערך המוסף של שחקני התקפה גדול יותר. איך מודדים כמה שערים מלדיני הציל במיקום נכון או חילוץ 30 מטרים מהשער? איך מודדים כמה שערים הוא שווה בכך שאפשר לשחקני ההתקפה להתרכז בהתקפה ולכבוש שערים ולא לעשות הגנה, כי הוא היה מאחור? זה נכון ששחקן הגנה יותר תלוי בשחקנים אחרים (תלוי בשחקן כמובן, אבל באופן עקרוני) מאשר שחקן התקפה, אבל זה לא הופך אותו לטוב יותר.
          זה המדד – שכפול? אז כנראה שגם יוסי בניון לפי המדד הזה טוב ממלדיני ובופון. אבל גם הייתי שם את הכסף על 11 באלאק נגד 11 מסי.

          1. בכוונה בחרתי בנתון שניתן לכמת.אם תוסיף חילוצי כדור במרכז המגרש למאלדיני תצטרך גם להוסיף בישולים,בישול למבשל,העברת שחקנים,פסים חכמים ועוד כהנה וכהנה למסי.לגבי זה ששחקן הגנה נשאר מאחור ונותן לשחקן התקפה לעלות-אפשר לטעון גם ההפך ששחקן ההתקפה דואג ליצירת מצבים ומאפשר לשחקן ההגנה להישאר מאחור,בקיצור הטיעון הזה מתקזז.בכדורגל כל שחקן התקפה טוב הוא בהכרח גם שחקן הגנה טוב,אם אתה יודע לתקוף מטבע הדברים אתה גם תדע להגן,כי תזמון יש,שליטה בכדור יש,הבנת משחק ומה האופציות של היריב יש.אבל ההפך?נדיר מאוד על גבול הלא קיים.שים את מאלדיני קשר התקפי והוא יהיה מזעזע,שים את רונאלדו בלם ומסי מגן והם בטופ 5 של שחקני הגנה בכל הזמנים.אתה צריך להבין שבכל קבוצת ילדים,המאמן שם את הכישרוניים מקדימה ואת הגרועים מאחורה,כי הוא לא ישים ילד כשרוני בהגנה(אלא אם יש לו כמה כאלה)בדרך כלל שחקני הגנה בכדורגל רצו לשחק מקדימה בילדותם ולא היו מספיק טובים בשביל זה. בניון באמת שחקן כדורגל טוב יותר ממלדיני ולמעשה גם זהבי ולפי ההימור האחרון שלך הווינר ישמח להכיר אותך 🙂

          2. נסכים לא להסכים. ממש לא חושב שמסי היה מגן היסטורי. להגיד שאם הוא יודע לעשות דריבל הוא בהכרח ידע לעצור אחד כזה… לא יודע…
            "אתה צריך להבין שבכל קבוצת ילדים,המאמן שם את הכישרוניים מקדימה ואת הגרועים מאחורה" עוד סיבה למה בישראל הכדורגל הולך אחורה. בעולם זה ממש לא ככה. עושים מבדקים ולפי סט היכולות מתאימים תפקיד. השיח לפיו דריבל זה אומר טוב בכדורגל אבל מיקום לא, לדעתי האישית, מעט רדוד ולא משקף נאמנה את המציאות.

          3. אני בטוח שאתה משחק כדורגל כתחביב לפעמים,שים לב שכמט ולא תראה מישהו בינוני שמצליח לעבור את אלו שנחשבים טובים בהתקפה.ברור שדריבל זה לא הכול אבל אנחנו מדברים על מסי,לא על טל בן חיים 🙂

          4. לתחושתי, פילים להאם מבצע יותר פעולות התקפיות מוצלחות מאשר מסי פעולות הגנתיות מוצלחות (סתם דוגמה). וכן, יותר קשה להתמודד עם ההתקפה של להאם מאשר עם ההגנה של מסי.\
            אני בכלל חושב שהציבור נותן עדיפות לשחקני התקפה מסיבה שאינה רציונלית – פשוט שחקן התקפה יכול להיות חלש משחק שלם ולעשות פעולה חיובית אחת אותה נזכור ואילו שחקן הגנה יכול להיות מצוין משחק שלם אך לבצע טעות בודדת שדווקא היא תיזכר.

          5. התחושה שלך טובה כי מסי כמעט ולא עושה הגנה כדי לשמור כוחות ופיליפ להאם שחקן מעולה וטכני בצורה יוצת דופן לשחקן הגנה(בגלל זה פפ הסיט אותו לקישור)אני לא מסכים לגבי הסיבה לעדיפות ההתקפה של הציבור,הקהל אוהב לראות טכניקה,שליטה בכדור,דריבל,וולה,בין הרגליים,פס שחותך את כל ההגנה ופחות מעניין אותו הגנה שעשתה מלכודת נבדל בהצלחה.רב שחקני ההגמה הם אפורים,ללא טכניקה ויצירתיות ולכן יחידי סגולה כמו פיליפ להאם,מרסלו,קרבחאל כל כך מוערכים.כנ"ל לגבי הקישור האחורי-יאיא טורה,דה רוסי הם העלויים כי הם יודעים גם להתקיף.והנה קליפ של ההגנה של מסי,שמחזק את מה שאמרתי-שחקן התקפה טוב בהכרח גם שחקן הגנה טוב.
            https://www.youtube.com/watch?v=629Bgv2vNn8
            הגליץ ב0:22 לא היה מבייש את קנאברו ומאלדיני.
            אגב אני בכלל אוהד ריאל אבל יודע להעריך את מסי כמו שמגיע לו.הוא יותר טוב מרונאלדו ללא ספק.

      2. היי מתן .
        קודם כל שאלה מצויינת והבאת צמד שחקנים אדירים שאני גם מאד אוהב מה שעושה את השאלה לקשה מאד לכאורה …אבל רק לכאורה בעיני .
        הסיבה היא ששחקן התקפה הוא שחקן יוצר בעוד ששחקני הגנה הם שחקנים מונעים ( שער מהיריב ).
        בסוף צריך לעשות את הפעולה המנצחת וזאת עושים שחקני התקפה.
        זה עדיין לא אומר ששחקני הגנה לא יכולים להיבחר לכדור הזהב למשל אבל רק באחד משני תנאים.
        1. או שהם פרצו דרך של ממש כמו בקנבואר או בעיקר ( מבחינתי שכן את בקנבואר לא ראיתי ) זאמר שידע לקדם את כל המשחק ההתקפי של גרמניה 96.
        2. במקום שאין שחקני התקפה בולטים כלל כפי שקרה עם קנבארו ( ובכל זאת הייתי בוחר בבופון ולא בו ).
        עוד תנאי הוא יכולת הבקעה של שחקני הגנה לקומאן של הולנד למשל היה זאת ולכן הוא מעומד ראוי לשעתו .
        תוכל לשאול אותי על זידאן למשל זו תהיה שאלה יותר מעניינת.

    1. לא יהיה חכם מצידי להשוות את מסי לשחקנים שלא ראיתי.
      לכן אין לי מה להשוות אותו למראדונה או לפלה.

      לדעתי האישית (והמיותרת לחלוטין) מסי הטוב ביותר שראיתי ובהפרש.
      לא ראיתי מעולם שחקן ששילב יכולת כיבוש מדהימה ויכולת בישול, ראיית משחק ומסירה ברמה הגבוהה ביותר ודריבל אחד על אחד.
      ההתפתחות שלו כשחקן היא משהו יוצאת דופן בעיניי.
      בהתחלה כיכב כקיצוני ימני עם גול אופייני של חיתוך למרכז ובעיטה בסיבוב (סטייל רובן).
      בהמשך כיכב בתור חלוץ 9 שלפעמים יורד קצת אחורה.
      היום משחק לא מעט כעושה משחק מאחור עם מסירות עומק מדוייקות.
      בגמר הקופה (וגם בגמרים הקודמים) בישל לא מעט מצבים לחברים שהחמיצו. גורם לתחושה של "כמה חבל שמסי לא יכול למסור לעצמו".
      מתן, אין לי הסבר. הרי את דעה ובטח להשוות לשוער זה לא בר ביצוע.
      אבל נראה לי שאם עושים חלוקה ל-3/4 קבוצות שחקנים לפי תפקיד (שוער, הגנה, התקפה – אולי קישור) אז אני חושב שזה מפשט.
      מבחינתי, די קל להגיד שמסי טוב בחלק ההתקפה יותר מכל מי שראיתי.
      כבר קרוב לעשור הוא השחקן הטוב בעולם כמעט כקונצנזוס, אבל עם חרא של מאזן בגמרים (בנבחרת, לא בקבוצה). מזכיר מישהו?

  5. מנחם מצויין, אך להגיד שאיסלנד מדינה עשירה פשוט לא מסתדר עם העובדות הכלכליות, אחרי המשבר ב2008 המדינה הףפשוט לקחה לעצמה את כל כספי החוץ שהושקעו בבנקים שלה.

    1. כן… האנגלים עדיין כועסים על זה. הגדילו ועשו וקראו לאיסלנד טרוריסטים בגלל זה. בתגובה האיסלנדים אמרו ״פחחח, לא״ והלכו להצביע למפלגת הפיראטים.
      מה שכן, הם בהחלט מדינה עשירה היום (לנפש. אולי הביטוי הכי חשוב באיסלנד אחרי ״אתם עושים מה לבשר כרישים?״).

    2. לא כתבתי שהיא מדינה עשירה. כתבתי רק שתושביה נהנים מרמת חיים מהגבוהות. אני מכיר טוב-טוב את משבר 2008. אני עצמי סבלתי ממנו קשות.
      איך סבלתי?
      נסו איבוד 60% מחסכונותי והשקעותי, שעבורי הם "הפנסיה" שלי.

  6. הייתי באיסלנד בקיץ שעבר . שכרנו ג'יפ וחרשנו את האי במשך 11 יום ( חובה 4 על 4 כדי להגיע לכמה אטרקציות מדהימות ). טבע מדהים של מפלים , הרי געש , קרחונים , גייזרים ופיורדים . כל האי מעשן מהאדמה , וכל האנרגיה שלהם מגיעה מתחנות הידרואלקטריות או גיאותרמיות . זו מדינה עם תלג גבוה ואנשים חרוצים ( הלוואי עלינו ) , כמו כל הסקנדינווים . משבר 2008 היה תאונה שקשורה למערכת הפיננסית , אבל הם החלימו ממנו מהר .
    אני ממליץ מאוד לנסוע לשם . לאמריקאים שגולשים כאן – איסלנדיק אייר מאפשרת לטסים מארה"ב לאירופה לעצור מספר ימים בחניית ביניים באי בלי תוספת תשלום .
    על נבחרת אנגליה חבל לבזבז מילים .

        1. קשה לתאר במילים. אולי ״המוח שלי עדיין מקפץ כמו פאנבוי ורץ בצרחות אושר של נערה יפנית בכל פעם שאני חושב על ההופעה״ יעביר משהו.
          יורק נהדר ואולי האדם הכי חמוד וקוורקי שראיתי. ההופעה הייתה מושלמת (התחילו עם האלבום החדש ועברו אחר כך לבערך כל השירים הגדולים שלהם ומשכו שני הדרנים). אפילו המקומות היו טובים מאוד, כמעט בשורות הראשונות.
          הבעיות היחידות היו שהלהקה שחיממה (איסלנדית בשם ׳פופאנו׳) הייתה מונוטונית מדי ואנשים לא ממש רצו לשמוע אותה. ושביום אחר בפסטיבל, די אנטוורד איחרו בגלל ש״פקחי הטיסה של איסלנד לא הגיעו לעבודה״ (סיבה רשמית של הפסטיבל), ונאלצתי לפספס אותם. לא מעריץ שלהם, או בכלל מתחבר למוזיקה (טכנו-ראפ-דאנס? זה מה שזה?), אבל שמעתי דברים טובים על ההופעות שלהם.
          אבל ראיתי את מה שבאתי לראות. רדיוהד! (המוח שלי יצא לחופשה זמנית, הוא כרגע בשלב קולות הדולפין)

          1. ידעתי שלא תתאכזב.
            אי שם בתחילת שנות ה-90 כשהם עוד היו להקה מאד שונה הלכתי לראות אותם ברוקסאן עליו השלום. ההופעה התעכבה כרגיל וכולם עמדו שם בצפיפות די מחניקה וחוסר סבלנות. כשפתאום מישהו דחף אותי מאחורה. כמובן שמייד הסתובבתי להחזיר לנדחף התורן אבל הספקתי לעצור בזמן לפני שאני מכפכף את הבריטי הכחוש הזה בדרכו לבמה.
            הייתה הופעה מוצלחת אבל מוזיקלית אלו שהגיעו אחרי היו הרבה יותר טובות.

          2. סיפור מגניב.
            זו ההופעה מ-93, אני מניח? הקשבתי לשידור של גל״צ של ההופעה הזו לפני הטיסה. מוזיקלית הם השתפרו, אבל אין כמו הראשוניות של העניין. ובכל מקרה זה בלתי אפשרי להתאכזב מהם.

          3. כן זה היה הסיבוב של פאבלו האני. ההופעה הבאה כבר הייתה אחרי אוקיי קומפיוטר והייתה אחת הטובות שאי פעם ראיתי.

  7. נבחרת אנגליה במידה רבה מזכירה אותנו,רק בהרבה יותר גדול. שחקנים מפונקים ועשירים,חסרי רוח לחימה ,באים מזלזלים לכל משחק.הליגה שלהם זו פיקציה אחת גדולה כשקבוצות כמו צ'לסי או סיטי עולות לשחק במקרה הטוב עם אנגלי אחד בהרכב.למה נבחרת שלא לקחה תואר חמישים שנה נחשבת כל פעם למועמדת? הם מועמדים בעיני עצמם בלבד.

  8. מסכים עם חלק מהגולשים לגבי איסלנד. זו נבחרת שניצחה את הולנד פעמיים במוקדמות. לגבי איפה שחקניה משחקים, ביורו הרבה פעמים זה פחות רלוונטי מכיוון שתיאום קבוצתי, כושר גופני בקיץ, רוח לחימה וגם קצת מזל בהגרלה, חשובים ביותר.

    ההפתעה הגדולה בכל הזמנים ביורו הייתה ללא ספק דנמרק ב92. היא בכלל לא עלתה ליורו ונכנסה מהדלת האחורית אחרי שיוגוסלביה נפסלה עקב המלחמה. היא ניצחה כל הדרך לגמר קבוצות אדירות כולל הולנד האלופה עם חוליט וואן באסטן. שחקניה היו אלמוניים לחלוטין כמו האיסלנדיים ונחטפו על ידי קבוצות גדולות בסיום האליפות (מה שיקרה עם איסלנד).מה שמפתיע אותי זה הכושר הגופני העילאי של קבוצות סקנדינביות. האם זה תזונה גנטיקה אימון יחודי או רוח קרב.

  9. לא הופתעתי מאיסלנד. הייתי יותר מופתע אם האנגלים לא היו מאכזבים😀
    הנתון הכי מצחיק לגבי איסלנד – עשירית מהתושבים במדינה בערך נמצאים באצטדיון בזמן המשחקים שלהם.

      1. בערך חצי מזה. בשיא הם הכניסו כ-20,000 איש לאיצטדיון (ככה זה כשאתה תקוע ארבעה ימים ליד האיצטדיון הזה. לומדים דברים).
        נראה לי שהוא מתכוון שעשירית מדינה נמצאת עם הנבחרת עכשיו במשחקים ביורו (והם פספסו את הבחירות לראשות המדינה).

  10. יכול להבין למה מתנגדים להדחה של אנגליה ע"י איסלנד כהפתעה הכי גדולה בהיסטוריה.
    אבל אם מסתכלים על המוקדמות של הטורניר ומה שהם עשו עד עכשיו בטורניר (תיקו מול פורטוגל והונגריה, נצחונות על אוסטריה ואנגליה), זה לחלוטין נותן קרב על מקום ההפתעה בהיסטוריה.
    אם יקרה הבאמת בלתי ייאמן וייקחו (הלוואי, זה יהיה כ"כ אדיר), נראה לי שזה יעבור את ההישג ההיסטורי של לסטר אפילו.

  11. לא יקרה – זה בערך כמו שיוטה או שרלוט היו לוקחים השנה את אליפות ה- NBA . לאיטליה, גרמניה וצרפת יש קצת יותר תיחכום וכישרון מהאנגלים האומליים . אבל עדיין כל הכבוד לאיסלנדים , שהליגה שלהם מורכבת מכמה קבוצות חובבים ואין לי אפילו מושג מתי הם משחקים ( בגלל מזג האויר אפשר רק מכסימום בין אפריל לנובמבר ) .

  12. מנחם נפלת עם הקליט של המתעמלת…… תרגיל מעולה לכל הדעות אבל לחלוטין לא 10… לפחות 3 מעידות/סיום תנועה לא יציב מספיק

    בכל מקרה , אני בטוח שראית את קומנצ'י באולימפיאדה עושה תרגילים כמו רובוט בלי לאבד שיווי משקל אפילו לזרזיף השנייה..

  13. איסלנד היא ההוכחה שבשיראל לא מבינים בכדורגל ומשקיעים בילדים הלא נכונים, עדיף לקחת ילד חזק ואתלטי וללמד אותו כדורגל מאשר ילד קטן וחלש עם קואורדינציה טובה(בדרך כלל הערס השכונתי…סליחה אם זה נשמע רע). יש מעט מאוד מסי ומראדונה קטנים ומוכשרים או אייל ברקוביצ'ים וראובן עטרים ובסוף מה שקורה זה שאנחנו נשארים עם אייל משומר….חובה להשקיע בלימוד יסודות הכדורגל בילדים בעלי נתונים אתלטיים גובהים כי בניגוד לתפיסה בישראל כדורגל זה דבר נרכש ולא כישרון מולד, ראו ערך ערן זהבי שבגילאים הצעירים לא נחשב לכישרון גדול בניגוד למשל למאור בוזגלו שנחשב הרבה יותר ממנו.

    1. כל פעם שאומה מצליחה להעמיד נבחרת ראויה למרות כמות קטנה של תושבים מיד מתחילה תנועות החיקוי. זה יכול להיות הבלגים או איסלנד בכדורגל וזה יכול להיות הסינגפורים בחינוך (ד"ש לחיים הכט).

      אומת הסטארטאפ שלנו מאוהבת בקונספציה של Me2. "גם אנחנו יכולים".

      האמת היא שאיסלנד היא כנראה קצת יותר מסלקציה של נורדים חסונים ששוטפים את המגרש. היא נבחרת מתואמת, חדורת שליחות, חסרת אגו וחזקים מנטאלית. אם אתה חושב שהפער בינינו לאליהם הוא הדרת ה"ערסים" מקבוצות הנוער והחלפתם בעצים נורדים יהודים וכשרים אתה בעיני מפשט את הסיפור.

      יש לי חבר שסובר שהסיבה למחסור באתלטים בארץ הוא מכיוון שהרבה ילדים אתלטים מכוונים לקריירה ביחידות מובחרות ורואים בספורט מקצועי משהו פחות ערך. אולי. אבל לטעמי בספורט מורכב ככדורגל עדיין קל יותר להפוך אדם בעל קורדינציה וחוש למשחק לאתלט בנוי מאשר לקחת עץ חזק ובנוי ולעבוד לו על הקורדינציה.

      בניגוד לאגדות אודות הכדורגלן העצלן שלנו, כדורגלים בארץ עוברים אימונים מאוד אינטנסיבים מגילאי הנוער. הם לא מקיימים פחות אימונים מעמיתיהם באירופה. אני גם מציע שתעבור בנבחרת שלנו. אתה תגלה נבחרת בגובה סטנדרתי מלאה בשחקנים חסונים ואתלטים. חלקם, תחזיק חזק, היו "ערסים מהשכונה". כן "ערס" מהשכונה מסוגל ב2016 להגיע לגובה 1.85 ולרוץ מהר ללא הפסקה. אפילו להיות בעל מוסר עבודה גבוה. לעניות דעתי מה שחסר בנבחרת שלנו זה קודם כל אחדות, משמעת, אמונה פנימית וחוסן מנטאלי ואוהדים יותר מפרגנים ודוחפים.

      בעשור האחרון ממש לא ראיתי את הנבחרת נופלת אתלטית מיריבותיה. ממש לא ראיתי נחיתות גובה. ממש לא ראיתי נבחרת בעלת כושר גופני לקוי (אפשר עוד להשתפר). ראיתי נבחרת שמשחקת עם משקולות מנטאליות אדירות, מלאה בפחד לטעות או לספוג את אשמת ההמון הזועם. ראיתי נבחרת ששחקניה ממושמעים עד הרגע שתוכנית המשחק לא הולכת ואז בין רגע כל אחד הופך למושיע (ווין רוני נתן תצוגת תכלית של זה אתמול באנגליה). ראיתי נבחרת שחושבת שתיאום וגיבוש זה צחוקים בחדר ההלבשה או חברויות בין שחקנים.

      ויש גם את אשמת האהדים שבעזרת התקשורת מרימים ציפיות לא ראליות לא מתוך אמונה אלא בשביל שהשחיטה בהפסד תהיה מהנה יותר.

  14. מעתיק את מה שרשמתי אתמול:
    הבעיה עם אנגליה זה שהם כמו ישראל-
    נבחרת לא מספיק טובה שכל תחילת קמפיין האוהדים הופכים אותה לפייבוריטית לעלות/לזכות ובגלל זה הם לא מבינים שהם צריכים לבנות מחדש.
    מאמן חדש, סגל רעב יותר ושיטת משחק אחרת.
    הכדורגל האנגלי כבר שנים בנפילה הן בנבחרת והן הליגה שבה הקבוצות שמצליחות באירופה זה הקבוצות עם הרוב הזר בסגל.
    הסגל האנגלי מבוגר ואחרי פציעות ופשוט יש תחושה של חוסר רצון במשחק שלהם- מבחינתי זה אחריות המאמן וזה הזמן להחליף אחד ולצאת לדרך חדשה

  15. מנחם עם כל הכבוד, בכדורגל אתה לא מבין גדול. היום זו לא פעם ראשונה שאתה כותב שטויות בנושא אבל היום זאת הייתה היציאה הכי טיפשית שלך. דבר ראשון, פלה לא היה שורד דקה במגרשים של היום עם הכושר המטורף של השחקנים אז אין מה להשוות בכלל, בנושא הזה זה כמו בכדורסל. דבר שני, ההישגים של פלה הם עם הנבחרת בלבד ולא עם קבוצות באירופה. את הדברים שמסי עשה ועושה אי אפשר לחקות וההישגים שלו מדברים בעד עצמם (3 פעמים ליגת האלופות 8 זכיות בליגה והכל בתור הכוכב). מסי הוא האחראי לתור הזהב של ברצלונה, ובנוסף גם כיכב בקבוצה הגדולה בהיסטוריה. אם הסיבה שלך לכך שהוא לא הגדול ביותר נעוצה בהחטאות של חבריו לנבחרת של מצבים נפלאים שהוא מסדר להם-אתה רפה הבנה!!!!

    1. פלה היה יכול לשחק היום, בדיוק כמו שאוסקאר רוברטסון היה יכול לשחק היום. ושניהם היו עדיין מהגדולים ביותר.

      שוב.

      אני ראיתי את שניהם, ואני רואה כדורגל היום. הכדורגל של היום השתפר הרבה יותר מכל משחק אחר, אבל פלה היה מככב היום בדיוק כפי שהיה אז.

      ו-LOVERBOY, אני אמנתי מכללה קטנה – אדלפי – עד אליפות ה-NCAA בכדורגל. מה אתה עשית בחייך בכדורגל מלבד לקרוא עליו, ואולי לשחק קצת בשכונה?

  16. פלה גם לא בין 1000 הטובים בכל הזמנים.מהקלטות של פעם המשחק היה איטי מאד כמו ב slow motion וכל שחקן ביוני העידן של היום יותר טוב ממנו.כדורגל הנבחרות היום הוא דבר שולי והליגות באירופה הם הדבר המרכזי גם בגלל הכסף הגדול.לנבחרות מגיעים השחקנים מקבוצות שונות לפחות מחודש לא מתואמים ובקושי מתאמנים לפני הטורניר.הכדורגל באירופה הוא מה שהנבא הוא בשביל הכדורסל.כל השחקנים הכי טובים בעולם משחקים בארבעת הליגות הגדולות הספרדית האנגלית הגרמנית והאיטלקית פלוס פריז סן זרמן מהליגה הצרפתית והתואר החשוב ביותר הוא כמובן זכייה בליגת האלופות.עם כל הכבוד לקוסמוס בשבילי זה כמו כפר מוסמוס אין לה שוב חשיבות ואותו דבר לגבי הליגה הברזילאית החלשה שהשחקנים המוכשרים שם עוזבים לאירופה בגיל 20 ומטה.מראדונה לטעמי היה הכדורגלן הכי טוב בכל הזמנים אבל היה דומיננטי רק 5-6 שנים גם בגלל הסמים וההסתבכויות.מסי כבר עקף אותו ממזמן.הבן אדם בן 29 והוא השחקן הכי טוב בעולם כבר עשור עם 28 תארים בקבוצה הכי גדולה בכל הזמנים ברצלונה שהוא הפך אותה לכזו

  17. א. לכתוב – "פלה הוא לא בן 1000 הגדולים" זו שטות שאי אפשר בכלל להבין.

    ב. מנחם תביט ביוטיוב על תרגילים של נדיה קומנצ'י, הרבה יותר מרשים בעיני.

        1. שחקנים ששיחקו לפני 20 שנה לא מסוגלים לשחק בכדורגל של היום אז מישהו משנות השישים? תפסיקו לחיות בעבר, ספורט זה דבר אבולוציוני בעיקר כדורגל.

    1. עידן – אתה מדבר שטויות . קודם כל , לא לוקחים שחקני עבר ומנסים לדמיין אותם במשחק של היום – לא בכדורגל , לא בטניס , לא בכדורסל ולא באף ענף ספורט אחר . מודדים שחקנים יחסית לתקופתם הם , ופלה הגדיר דור שלם ונחשב לשחקן הגדול מכולם . אבל אפילו אם היינו מביאים את פלה ביכולתו אז לתקופתנו , הוא עדיין היה שחקן מאוד דומיננטי .
      בנוסף , פלה השיג ברמת הנבחרת יותר ממראדונה ובוודאי שיותר ממסי .

    2. באיזה רשות אתה יכול בכלל לכתוב עליו?
      ראית אותו משחק?
      על מה אתה מבסס את הדיעה המטופשת שלך?

      פלה היה גדול השחקנים. היה לו הכל. הוא היה עולה היום בגיל 27-28 והופך על המקום לכוכב עולמי (כל מה שהוא היה צריך זה ללמוד את הטקטיקה החדשה של היום)

  18. ברמת הנבחרת שזה אומר טורניר של פחות מחודש פעם בשנתיים ועוד בתקופה שלו היו פחות נבחרות.ברמת הקבוצות הוא מעולם לא התחרה ברמה הגבוהה.זה נכון שהוא הגדיר דור שלם ובתקופתו הוא היה הגדול מכולם אבל שוב למרות שאתה לא אוהב את ההשואות בין התקופות.הרמה ב58 וב62 ואפילו ב70 שאז הייתה לו קבוצת כוכבים לידו הייתה נמוכה משמעותית מהרמה של ה30 שנים האחרונות גם מבחינה פיזית וגם מבחינה טקטית ואין מה לעשות שאני רואה קלטות של פלה מפעם ואני רואה משחק של קבוצות אמצע טבלה בפריימליג למשל סאותהמפטון נגד אברטון כל שחקני ההתקפה שם יותר טובים ממנו ואפילו לא הגעתי לקבוצות הגדולות בליגה האנגלית ובכלל ברחבי היבשת

    1. הסברתי לך שבוחנים שחקנים כחלק מהתקופה בה שיחקו . זה נכון לווילט צ'מברליין , ביל ראסל ולארי בירד בכדורסל , לרוד לייבר , ביורן בורג וג'ון מקנרו בטניס , וגם לפלה , גארינצ'ה ופושקאש בכדורגל .

  19. בכדורסל למשל מייקל גורדן גם אם היה משחק היום היה הכי טוב בעולם.בירד ומגיק ועוד הרבה שחקנים מהאייט והניינטיז היו גם בטופ היום.אני מבין מצוין מה שאתה אומר לגבי התקופות ושאסור להשוות אבל הנה בכדורסל יש יוצא מן הכלל

    1. ממש אבל ממש לא נכון, אבולציה של המשחק אני לא אומר שהם פחות כישרוניים (למרות שרוב הסיכויים שזה נכון בגלל הגלובליזציה של הליגה ושמאגר הכשרונות מתרחב, למרות שכוכב על יכול להגיע מכל מקום בעולם.

  20. איסלנד לא הפתעה גדולה כמו שכולם חושבים היא הייתה מעולה במוקדמות וכמעט העפילה למונדיאל הקודם. אז למרות שאין לה הרבה שחקנים שמוכרים לאוהד הממוצע היכולת שלהם בטורניר לא הפתיעה אותי .פשוט כולם התעלמו ממה שהיה להם מול העיניים

  21. אז אתם טוענים שבגלל שפלה לקח טורניר של שישה משחקים בזמנו שלוש פעמים [פעם אחת נפצע ולא היה חלק מהזכייה בכלל]
    הוא הטוב בהיסטוריה?
    אגב הוא לקח את זה עם הנבחרת הטובה ביותר בזמנו.
    הוא ולא מסי, שקרוב לעשור שובר שיאים, מוביל את קבוצתו לתארים במסגרת תחרותית קשה ואיכותית יותר ועם מספרים לא הגיוניים.

    אתם מסרבים להבין כמה הכדורגל שונה והתקדם מפעם, מעטים השחקנים ששיחקו פעם שיכלו לשחק היום. אין הרבה מאלדיני בהיסטוריה.
    פעם לפלה היו רק תנאי על ביחס לתקופה. היום למסי יש תנאי על, אבל לא רק לו, לעוד אלפי שחקנים יש. זאת אומרת שגם התחרות גדולה יותר. שלא לדבר על האיכות של אירופה לעומת ברזיל ועל התחרות.
    אנשים אוהבים להתרפק על העבר ולהיזכר בו ולסרב להכיר בגדולה שהם רואים אותו מול העיניים שלהם.

    1. אני לא מבין כלום בכדורגל, אבל הטיעון ששחקן X הוא כן/או ללא, הכי טוב, בגלל שטורנירי גביע העולם היו במתכונת קצרה יותר – היא לא הגיונית.
      אם הייתי שולח את מסי במכונת זמן לשנת 1970, והוא היה מוביל את ארגנטינה לאליפות – זה לא היה הופך אותו לשחקן טוב יותר או טוב פחות, מאשר הוא כיום.

      בנוסף – ברמת הקבוצות, הכדורגל כיום פחות תחרותי מאי פעם.
      ב-20 השנים האחרונות, גביע אירופה לאלופות:
      5 זכיות לריאל מדריד.
      4 זכיות לברצלונה.
      2 זכיות מינכן.
      2 זכיות מנצ'סטר יונייטד.
      2 זכיות מילאן.

      זה לא עומק שדה מרשים במיוחד.
      זה די אומר, שכיום, לשחקן שמשחק בברצלונה או במדריד, יש סיכוי של כמעט 25% לזכות בגביע אירופה לאלופות בכל שנה נתונה.
      והפערים לא מצטמצמים.

      לכאורה, זה טיעון נגד מסי. אבל כמו פלה, לא הוא "אשם" בעומק השדה. הוא זוכה במה שהוא יכול.

      (לי אישית אין מספיק שעות צפייה ב-2 בכדי לחוות דעה)

      1. ומי זכה ב4 אליפויות אירופה של ברצלונה-נכון מסי[בראשונה הוא היה פחות משמעותי אבל ב 3 האחרות הוא היה הכוכב].לפני מסי לברצלונה הייתה רק זכייה אחת בליגת האלופות ב-91-92 נגד סמפדוריה עם הגול של רואלד קומאן

        רונאלדו זכה עם מנצסטר יונייטד ב-1 ועם ריאל מדריד ב-2.

        זה עשור של 2 כוכבי על ששברו כל שיא אפשרי מבחינה אישית שהיה קיים לפני כן.מבחינת תחרותיות אני גם מעדיף עשורים קודמים אבל מכיר בעובדה שאלו 2 שחקנים שלא היו בכדורגל האירופי מבחינת עליונות ולצערו של רונאלדו הוא בדור של מסי כי בכל דור אחר היה השליט הבלתי מעורער של הכדורגל

      2. אז גיא
        הסיבה היחידה שאנשים חושבים שפלה הוא הטוב בהיסטוריה זה המונדיאל.
        זאת אומרת 12 משחקים בערך.
        זה הטיעון היחיד "עד שמסי לא יצליח בנבחרת הוא לא הטוב בהיסטוריה"

        ואיך תמדוד את פלה ברמת הקבוצות? בברזיל? או בארצות הברית שעד היום הכדורגל שלהם הוא לגמלאות?
        ומה זאת אומרת רמת תחרות נמוכה יותר?
        היום שכל העולם פתוח וכל כישרון מתגלה התחרות בשיאה, היא מרוכזת לכמה קבוצות כן אבל עדיין.
        הכדורגל היום יותר קשה, יותר צפוף, יותר אינטנסיבי ויותר מהיר.

    2. פלה הוא הטוב בהסטוריה כי אני ראיתי את כולם פ-י-ז-י-ת במשחקים (את מסי עם ברצלונה. ראיתי אותו אפילו ב-5 על 5 על חול הים ליד סאות' ביץ'; את פלה בלפחות 20 משחקים עם הקוסמוס), ומאחר וראיתי את כולםיש לי אמת מידה להשוואה יותר מהשוללים את פלה, שבמקרה הטוב ביותר קראו עליו.

  22. לא ראינו מעולם שחקן כמו מסי. לפני ואחרי כל סטטיסטיקה או תואר (ויש לו גם מזה, נתונים מעלפים על גבול הלא אנושי). באמת, כל ילד ובטח כל גולש כאן יודע. לא היה דבר כזה. הלוואי שיקום עוד אחד. אני בספק.

    כדורגל נבחרות כמדד הוא שקר ענק. משחקי נוקאאוט עם פנדלים, משקל עצום להגרלה, וטעויות שיפוט (הלו מראדונה). אז לא יהיה לנסי תואר מונדיאל. אז? תכלס היו לו שני צ'אנסים משמעותיים. באחרון הגיע עד לגמר ואילולא היגוואין מחטיא ממטר, היה גם לו. אז? זה ימחק עשור של דומיננטיות פסיכית ומאות שערים מדהימים ובישולים פנומנליים? לא רציני.

    סעו לאיסלנד! בליגה של יפן והודו: כוכב לכת אחר.

    1. אל תכתוב "לא ראינו". תכתוב "לא ראיתי", ואפילו זאת המרכאות כי אתה לא ראית אף אחד. רק קראת (על פלה) וראית את מסי בטיווי.
      אני ראיתי את שניהם 'חי', ואת פלה אפילו במשחק מבחן נגד מכללת אדלפי. המאמן? דוק לס.
      אז אני מבין קצת גדול יותר מהיאנוקות כאן באתר

    2. 1000 + . מבחינת נופים מדהימים פר יחידת שטח זו הארץ המדהימה ביותר שביקרתי בה . כמובן שסין , הודו או ארה"ב מדהימות גם הן בכל מה שניתן לראות בהן , רק שצריך לטייל בהן חודשים רבים כדי לראות הכל . באיסלנד זה מרוכז באי בגודל סביר , ובשבועיים אפשר לחרוש אותה לא רע .

  23. אחלה טור. בכדורגל היו הפתעות גדולות מזה !!
    לא תמצא הרבה מהאתר שהיו מוכנים לשים סכום כסף גדול בביטחון על אנגליה שתנצח..הם הלוזרים הכי גדולים של הטורנירים הגדולים !!!
    מסי השחקן הכי גדול שאני ראיתי בחיי ולכן אסתפק בזה !!

  24. הנושא החם עכשיו זה איסלנד, אבל בכל זאת. אחרי הלילה שעבר, לא מעט חכמולוגים "קברו" את ליאו מסי וקבעו שהוא לא מתקרב לקרסוליים של מראדונה, לדעתם השחקן הגדול בהיסטוריה. אז אמנם לא ראיתי את מראדונה בלייב בשיא תפארתו, אלא רק בהקלטות, אבל הנה 5 הסנט שלי: 1) תקופות שונות – אצל מראדונה, בניגוד למסי היום, ההגנות היו פחות חזקות ופחות ממושמעות. תחסכו לי את הקלישאות על ההגנות של חטאפה ולבאנטה, כי מסי מציג מספרים מדהימים גם מול ההגנות של אריות היבשת בצ'מפיונס. בתקופתו, מראדונה גם מעולם לא התמודד עם עומס של 60 משחקים רשמיים בעונה רק במסגרת המועדון (ליגה, גביע וצ'מפיונס), וזה מבלי להזכיר את הנבחרת ואת כל המשחקים המיותרים של ברצלונה במסגרת הקרקס הנודד בארה"ב, סין וכד'. 2) השותפים לדרך – ההתייחסות לאליפויות הבאמת מדהימות של נאפולי באיטליה היא כאילו שמראדונה הביא אותן לבדו, בעודו מוקף בחבורה של נמושות. אבל האמת היא שבעונת הדאבל של 1986/87 הוא כבש בסך הכל 10 שערים (לקרנבאלה ששיחק איתו היו 8), ולאחר מכן השותף שלו להתקפה היה אחד – קארקה. אז נכון, למראדונה לא היה את צ'אבי ואינייסטה, אבל בשורה התחתונה מסי עשה את ברצלונה לגדולה, יותר ממה שהם הפכו את מסי לגדול. 3) המספרים וההמשכיות – מראדונה ללא ספק היה שחקן חשוב ומכריע, אבל הוא מעולם אפילו לא התקרב למספרים של מסי, גם בעונות החלשות ביותר של ליאו. למסי רק מלאו 29, והוא כבר מוביל על מראדונה במספר תלת-ספרתי של שערים בקריירה, עם ממוצעים הרבה יותר מרשימים. כאן צריך גם לציין, שתקופת הזוהר של מראדונה נמשכה על פני כמה שנים בודדות, שבמהלכן הוא הביא מונדיאל לארגנטינה ושתי אליפויות + גביע אופ"א לנאפולי. מסי, לעומת זאת, שומר על אותו כושר שיא מאז שעלה לבוגרים עם כמה עונות של למעלה מ-50 שערים (!!!) ו-3 זכיות בצ'מפיונס על פני 7 שנים. 4) הנבחרת – כן, יש את העניין הזה של הנבחרת והמונדיאל ב-1986. אז נכון, מראדונה הניף את הגביע החשוב ביותר בעולם ומסי לא, אבל ממתי זה מה שקובע? אם השחקנים היו נמדדים רק על פי ההישגים שלהם בנבחרות, ענקים כמו ג'ורג' בסט וכריסטיאנו רונאלדו בכלל לא היו נלקחים בחשבון, כי הם נולדו לאומה ה"לא נכונה". יותר מזה, מסי כן הגיע עם נבחרת ארגנטינה לגמר המונדיאל, והיה רחוק 3 דקות וגול אחד של גצה מהכרעה בפנדלים. אם היגוואין היה מבקיע את כל ההחמצות שלו באותו המשחק, אז מסי כן היה נחשב לגדול בעולם? בקיצור, קשקוש. 5) להיות אדם (ארגוב, ז. 1986) – רבים, כולל מראדונה עצמו, מתלוננים על זה שלמסי אין אופי. אז אם אופי זה להסניף קוק, להתיידד עם דיקטטורים, ולירות על עיתונאים – אולי עדיף לוותר על הקטע הזה של האופי. אפשר פשוט להישאר ליאו מסי, כנראה השחקן הגדול בהיסטוריה.

  25. מנחם זה מאמר מאתר בארסה מאניה. הוא יסביר לך את הטעות שלך נהדר. לוקח בחזרה את הדברים שלי שאתה לא מבין בכדורגל, אבל לפי הדברים שאתה אומר, אתה לא מבין בכדורגל של ימינו במיוחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט