קודם עידו על ג'קוביץ'. עכשיו מל על פדרר לכבוד פתיחת וימבלדון / מנחם לס

עידו מוריה הציג בפנינו אתמול את השחקן הטוב בעולם. אולי אפילו השחקן בדרך למקומו כשחקן הטניס הגדול בהיסטוריה. ה-G.O.A.T שמולי כתב עליו.

אם הוא יתפוס את מקומו של השחקן הגדול בהיסטוריה, הוא יחליף את רוג'ר פדרר, שבתואר אחד הוא מחזיק ללא ספק – טוב, לא 'תואר' אבל חזות – "השחקן האהוד והאהוב מכולם".

אבל רוג'ר פדרר שחוזר לגראנד סלאם בוימבלדון אחרי שהחמיץ את אליפות צרפת לא חוזר לחפש אהבה וחיבה. הוא חוזר לנסות לנצח.

"הייתי חייב לוותר על אליפות צרפת כי לא היתה לי הרגשה טובה לגביה. אם אתה נכנס לאליפות בהרגשה לא בטוחה, וחוסר-אמונה שתגיע לשלבים האחרונים, שחקן שכבר היה שם מוטב שלא ינסה בכלל. הפעם אני מרגיש טוב. בדברים הללו אין כל GUARANTEES, במיוחד בטניס של היום כשמספר 200 יכול לנצח את מספר 1, אבל לפחות אני נכנס לטורניר בהרגשה טובה ובמצב גופני מצויין", הוא אמר לפוסטר ניומטה מ-AP.

"זה הטורניר האהוב עלי מכולם" הוא אמר לניומטה, כשהוא לובש ת ה-T-שירט שלו, "SW19" שהוא מיקוד הדואר של וימבלדון. "אם אצליח בטורניר הזה זה יחפה עבורי על כל השנה הלא כל כך מוצלחת הזאת!".

היתה זו שנה מתסכלת מאד לפדרר. יום אחרי שהפסיד את חצי הגמר לג'קוביץ' הוא קרע את סחוס (מיניסקוס) הברך השמאלית שלו בשעה שהוא עושה אמבטיה לתאומיו הקטנים. אח"כ הוא חלה בטורניר קי ביסקיין במיאמי, ונפגע בגבו בטורניר מדריד. הגב היווה בעייה עבורו משנת 2013, אבל פדרד BEING פדרר לא דיבר על כך ולא התלונן. בסופו של דבר הוא נאלץ לעזוב את הטור ולהתכונן לדבר היחיד המעניין אותו: וימבלדון.

אבל…"היי", הוא אומר כפי שרק פדרר יכול לומר, "הגב הזה ניצח לי 88 טורנירים, אז אין לי יותר מדי על מה להתלונן עליו!".

ואחרי וימבלדון?

"האולימפיאדה, ואז ה-US OPEN, אבל וימבלדון היא האינצ'לדה הגדולה. וימבלדון היא הדבר החשוב ביותר עבורי עכשיו".

פדרר לא ניצח שום טורניר ביותר משבעה חודשים, תקופת הבצורת הגדולה ביותר שלו מאז הפך לטניסאי מוביל בין העשרה הראשונים. את הגראנד סלאם האחרון שלו – ומספר 17 – הוא ניצח לפני 4 שנים.

היכן?

כאן, בוימבלדון.

הוא הפסיד את שני הגמרים האחרונים לג'קוביץ'.

הוא חזר לשחק לפני כחודש, רק על דשא, והגיע לשני חצאי הגמר בשטוטגארט ובהייל. "היו לי 7 MATCHES ב-10 ימים והם היו חשובים לי ביותר כי הרגשתי בכושר טוב, והייתי PAIN-FREE!".

-כיצד אתה מרגיש מבחינת טניס?

אין שאלה שנובאק ואנדי הם המועמדים הראשיים. אני לא חושב אפילו עכשיו על השלב האחרון. כל מה שאני עושה עכשיו זה להתרכז על השלבים הראשונים, ולראות כיצד אני מסתדר עם ' FIVE SETTER'. כמובן שאיני מתכונן להפסיד בכוונה כדי לשחק 5 מערכות, אבל אם זה יקרה עלי להיות בטוח שגופי יכול לעמוד בזה. כל מה שאני רוצה עכשיו זה לעבור את השבוע הראשון, לאגור מומנטום, ולהשתפר ממץ' למץ'. אם אגיע לשלבים האחרונים אז אדאג לזה לכשאגיע. זה לא שלא הייתי שם לפני זה. זה לא עניין מנטלי. זה אך ורק עניין גופני, ואם אעבור את השבוע וחצי הראשונים, אתה יכול לחזור לקשקש איתי!"

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. בתור אוהד של ג'וקוביץ' אני חייב לומר את האמת:
    הטניס של פדרר יותר חלק, יותר יפה, יותר מרהיב ויותר קלאסה משל נולה.
    פדרר הוא אומן טניס שהקריירה שלו נמשכת בצורה פלאית אחרי שכבר צנח למקום 7 לפני מספר שנים.
    לפעמים נראה שהוא לא מזיע בזכות מיקום וקריאת המגרש.

    התכונן היטב לטורניר אבל לא יכול לקחת טורניר של הטוב מ – 5.
    הכשרון נשאר אבל אין את הפיזיות הנחוצה.

  2. פדרר כבר ממיזמן שחקן גמור.
    אין היום מאצ'אפ לג'וקוביץ מכל הבחינות כמו שאין מאצ'אפ ללברון ג'יימס בכדורסל

  3. פדרר עדיין מסוגל לזכות בגרנד סלאם אחד או שניים, אז הסיפור שלו רחוק מלהיות גמור. אבל ברור שהוא האנדרדוג כרגע לעומת ג'וקוביץ'.

    1. פדרר כבר פצוע ומפסיד מול יריבים זניחים, הסיכוי שלו לנצח את פדרר הוא שואף לאפס ויכול ליקרות רק אם ג'וקוביץ יפצע.

      הסיכויים שהוא בכלל יגיע למעמד לשחק מול ג'וקוביץ' הוא נמוך

      1. מסכים עם כל מה שאמרת חוץ מהמשפט האחרון, הסיכויים אמנם לא לטובתו אבל רק השנה הוא שיחק נגדו בחצי הגמר. ומשם כבר הכל אפשרי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט