אירועי דיומא – 27.6.16 / רון טחן

היום יסתיים שלב שמינית הגמר באליפות אירופה לכדורגל, אליפות די מאכזבת עד כה מבחינת רמת הכדורגל, אך לא מבחינת הדרמה, עם כל השערים המאוחרים. כמו כן, היום יתחיל הסיבוב הראשון בטורניר הטניס הכי נוצץ שיש.

איטליה – ספרד (19:00) – המפגש המרכזי של שלב שמינית הגמר יפגיש בין אלופת אירופה המכהנת, ספרד, לבין הנבחרת שאף פעם אסור להספיד, איטליה, במה שיהיה שחזור גמר היורו האחרון, אז ספרד פירקה את האיטלקים 0-4.

https://www.youtube.com/watch?v=Q9AyAxNR8Xk

ספרד, הנחשבת לאחת הנבחרות היותר מרשימות בטורניר, נקלעה למפגש זה לאחר שהפסידה בצורה דרמטית לקרואטיה (שכבר לא איתנו), ואילו איטליה מגיעה למפגש הזה כמנצחת הגאה של מה שנקרא "בית המוות" של האליפות, וזאת לאחר שגברה על בלגיה, שוודיה, והפסידה לאירלנד במשחק שלא שינה לה דבר.

ספרד ככל הנראה תעשה הכל כדי להשתלט כבר בהתחלה על מרכז השדה, אבל מול איטליה שתבנה על מתפרצות, זה עלול להסתיים רע מאוד. האם נראה תצוגה של הספרדים, או שמא האופי של האיטלקים ייקח אותם לרבע הגמר?

מה הקוסם מכין לנו הפעם?

אנגליה – איסלנד (22:00) – כמו בכל טורניר, גם הפעם האנגלים הגיעו עם ציפיות גבוהות ובמחשבה של "למה לא הפעם?", וכשבוחנים את הסגל הצעיר והמוכשר שלהם, בתוספת כל ההפתעות הספורטיביות בשנת 2016, אולי באמת יש לנבחרת שלוש האריות סיכוי להפתיע ולעשות משהו גדול.

יעשה את ההבדל מהספסל?

אבל, אם כבר דיברנו על הפתעות, פשוט אי אפשר להתעלם מאיסלנד, שלאחר טורניר מוקדמות נהדר המשיכה עם טורניר יורו מצוין מבחינתה, בו רשמה ניצחון היסטורי בתוספת הזמן על אוסטריה המאכזבת, וזכתה לגרסת ה"מאיר(סון) תירגע" משלה:

אז מה אתם אומרים, האם האיסלנדים ימשיכו להדהים את אירופה (ובריטינה)?

טניס/מתן גילור

טורניר ווימבלדון

טורניר הטניס הותיק (1877) והיוקרתי בעולם יוצא לדרך. במרכז הטורניר יעמוד נובאק ג'וקוביץ' והמרדף שלו אחר ההיסטוריה, וליתר דיוק אחר המייג'ור ה-18.

לפני שנעבור למפגשים המעניינים מהסיבוב הראשון, רק נזכיר שדשא הוא משטחו היפה של המפציצים. גדולי הגוף בעלי הגשה אימתנית. צפו לנקודות קצרות, אך המשחקים עלולים להיות ארוכים, כיוון שיותר קשה לשבור (זכור היטב המשחק בין ניקולאס מאהו לג'ון אייזנר, שערך למעלה מ-11 שעות).

השעות משוערות ותלויות במשחקים שיושחקו לפני. חלק מהמשחקים ישודרו בערוצי הספורט השונים. זה לא אומר שאם לא נרשם ליד המשחק ערוץ ספציפי שלא יהיה שידור שלו. בהחלט ייתכן שכן יהיה.

להלן המפגשים העיקריים למחר:

נובאק ג'וקוביץ' – ג'יימס וורד (15:00, ספורט 5+)

לוקאס רוסול – סם קווארי (15:00).

דודי סלע – דוד פרר (15:00, ספורט 5). דודי מאד אוהד דשא, למרות שאין לו הגשה טובה. עבור פרר זה המשטח הפחות מועדף. אמנם הפרשי הרמות ברורים, אך בהעדר הגשות משמעותיות של מי מהצדדים, על דשא הסיכוי להפתעה גדול יותר.

מילוש ראוניץ' – פאבלו קארנו-בוסטה (17:00).

רוג'ר פדרר – גידו פלה (18:30, ספורט 5+). פדרר נראה סביר בשטוטגרט ובהאלה, אבל בטח שזה לא אותו טניסאי שהגיע לגמר בשנתיים האחרונות. קל וחמר לא זה שזכה בטורניר. לכאורה צפוי לו חצי מולה נולה, אך ההימור שלי שלא יגיע עד לשם.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה רבה אשר לטניס נדבר בשבוע השני ממילא אין הפתעות מרעישות.
    בכדורגל לצערי גם אין הפתעות ….אם כבר אז בגמר הקופה….אך מבחינתי התוצאה הסתיימה בדיוק כפי שחזיתי צילה בדו קרב מהנקודה ( אמנם חשבתי שיסתיים ב1-1 אבל בגדול צדקתי ).
    אשר ליורו לצערי גם כן נגמרו ההפתעות …והיום יהיה צאנס אחרון להפתעה גדולה ולהערכתי איסלנד תיתן פייט גדול אבל בסוף זה יהיה אנגליה.
    ספרד איטליה זו בכל זאת נראית ספרד ואם כך יהיה אז אלו רהני הגמר .
    בלגיה נגד ווילס פולין נגד פורטוגל
    גרמניה נגד ספרד וצרפת נגד אנגליה.

    1. אם זה מה שאכן יהיה, אז אני אפגע 7 מ-8, כיוון שהימרתי שקרואטיה יעבור את פורטוגל.
      בכל מקרה, 4 הנבחרות החזקות ביותר (צרפת, ספרד, גרמניה ואיטליה) נמצאות באותו הצד. לדעתי האישית, כל אחד מהמפגשים הנ"ל (שמינית/רבע/חצי) יותר משמעותי לזהות הזוכה מאשר הגמר, אם כי כמובן שבמשחק אחד הכל יכול להיות, עדיין רוב האנשים יהמרו על נציגת "החצי הקשה".

  2. אתמול עשיתי הליכה על ההליכון ב11:30, אז ככה בדקה ה76 הצטרפתי למשחק של בלגיה נגד הונגריה. היה 0-1. איזה קונצרט קיבלתי! היה ממש כיף לראות תוך 15 דקות 3 גולים נהדרים ומשחק כזה מהנה!

  3. רק מציין שדודי ופרר נפגשו בטורניר הכנה על דשא לפני שבועיים בערך והספרדי לא ליקק דבש אבל ניצח ב-2 מערכות

  4. אהבתי את ה"מאיר(סון) תירגע!"

    "מאיר תירגע זה תמצית כל מה שמצחיק בישראליות. מצד אחד אדם יקה אסוף וכפוץ בדרך כלל, חווה אורגזמה אמיתית כנה ובלתי נשלטת. "הגבר" אבי רצון משבית לו את השמחה סטייל "יאללה מה את מתלהבת" של אדם שלא יכול להכיל רגשות יוצאי דופן. ושניהם ביחד חוגגים את האירוע המשמח ביותר שיכול ישראלי לחגוג. שמחה לאיד. על זה שצרפת לא עלתה…

    1. אני לא חושב הם חגגו את זה שצרפת לא עלתה, אלא את הניצחון של ישראל. בין היתר כי לצרפת היה עוד משחק לאחר מכן שאם לא היתה מפסידה לבולגריה היתה עולה. לא נראה לי שלאיינשטיין ורצון היתה עדיפות בין צרפת לבולגריה.

  5. דודי משחק כל-כך רחוק מהקו הבסיס. ועם הגובה שלו אין לו סיכוי לאיים על פרר. הכדורים של פרר מאד עמוקים ושל דודי קצרים. וגם כשהוא עולה לרשת המון טעויות בלתי מחויבות.

    1. בשביל לנצח את פרר דודי היה צריך להיות בשיאו, היום הוא היה ממש חלש. כנראה המשחק הכי חד צדדי בסיבוב הראשון. חבל, דווקא דודי עשה טורניר הכנה מוצלח בנוטינגהאם והיתה הרגשה שהוא יכול לעשות טורניר מוצלח. גם הגרלה רעה וגם יכולת רעה ודודי עם הפנים ליו אס אופן והמשטחים הקשים המועדפים עליו.

  6. בקופה אמריקה ארגנטינה וצ'ילי סיימו 0-0 אחרי הארכה.
    צ'ילי היתה טובה יותר משך רוב המשחק, שרובו שוחק עם 10 שחקנים לכל צד.
    בפנדלים גם צ'ילי וגם ארגנטינה החמיצו פנדל ראשון. מי החמיץ את זה של ארגנטינה? מסי, הוא ולא אחר. לראשונה בקריירה שהחמיץ פנדל בשוט אאוט. שתיהן הבקיעו את הפנדל השני. את השלישי צ'ילי הבקיעה וארגנטינה החמיצה.

    פרצופו של מסי הפך לקרחון. את הרביעי שתיהן הבקיעו.
    כשאת החמישי צ'ילי הבקיעה,וניצחה, מסי לא יכול היה לעצור את הבכי שלו.

    היה מוזר (ועצוב) לראות את מסי הגדול לא מסוגל לעצור בדמעותיו.

    1. בעברית השםנהוא צ'ילה
      השם שהזכרת הוא שם של רוטב מקסיקני כאשר המילה מקסיקו בעברית משום סיבה לא לחלוטין ברורה תירגמו את x שבספרדית מבוטא כחית לקוף למעשה צריך היה לתרגם מקסיקני למחיקני .
      כך מבוטא. במקור .
      אבל לא נורא אי אפשר ללמד כלב זקן תעלולים חדשים …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט