סיפור קיץ: וויקאנד בחווה ב-NOWHERE בצפון קרולינה / מנחם לס

 

 

IMG_20160624_133912

בצפון קרולינה, כמו באינדיאנה, אין דבר כזה חווה ללא סל כדורסל

 

*********************

סיפור קיץ: מדי פעם אכניס סיפור קיץ לשבור מעט את הרוטינה, ולעשות לכם הכרה טובה יותר עם אמריקה האמיתית

******************

החיים מלאי הפתעות.

עד לפני שלושה שבועות בנה בן ה-57 של גייל אשתי – קני – גר בסדר, אבל לא בשלמות נפשית,  בפרבר יוקרתי של שרלוט בשם 'פורסט ריבר'. פרנק קמינסקי קנה שם בית בתחילת העונה. גם טיילר הנסבורו גר שם בסביבה. לנו זה היה עניין של 1:45 ש' נסיעה מהבית בגרינוויל, ומשם זה היה עניין של 20 דקות לאיצטדיון הפוטבול של הפנת'רס 'בנק אוף אמריקה' ו-25 דקות לאולם הכדורסל של שרלוט.

אבל הוא לא היה מאושר שם. קני הוא מכונאי בעל ידי זהב שחייב להיות עסוק, שלפני תריסר שנים בתו כריסטין (נכדתה של גייל) התנגשה בו עם הסקי-ג'ט שלה באגם ליד פיניקס. הוא היה על הסקי-ג'ט שלו. היא איבדה את השליטה במהירות של לפחות 60 קמ"ש ונכנסה ישר בסקי-ג'ט שלו.

הוא איבד את הכרתו וכמעט טבע אבל נוסעי ג'ט-סקי'ס אחרים הצילו אותו. הליקופטר הגיע לאמצע האגם והטיס אותו לבית החולים. ניתוחים, ברגים בעמוד השידרה, החלפת ירך, וצליעה עד היום. הוא נאלץ למכור את המוסך המוצלח שלו בפיניקס ועבר לצפון קרולינה כדי להתחיל חיים חדשים, חיי נכה צולע.

הסתבר שכריסטין איבדה את השליטה בגלל בעייה שהיתה ידועה ליצרני הג'ט-סקי 'סוזוקי' היפאנים שהסתירו אותה, וקני קיבל לפחות פיצוי כספי הוגן על התאונה שהשאירה אותו נכה לחיים. הוא לא מוותר והולך צולע כשהוא מסרב לכיסא גלגלים. אני אומר לו שאם ישיל כ-30 ק"ג מגופו ההליכה תהיה קלה יותר, ואולי עתה זה יקרה, לפי מה שתראו עוד מעט, כי בחווה החדשה שקנה ישנה לו עבודה ל-200 שנה לפחות. לקני ישנו אח בוגר יותר – ג'סי, המתגורר בבולדר, קולורדו – ושניהם קרובים מאוד אלי כשאני מין דוד/חבר קרוב, כשאת שניהם גידלתי כראוי כאוהדי ניקס וג'איינטס מהיום שנישאתי לגייל כשהם היו בגילאי 12 ו-15 ונשארו אוהדים מטורפים עד היום. הבאתי אותם גם פעמיים לישראל, ולמרות שהם לא התגיירו כגייל אמם, הם אוהדי ישראל הנאמנים בנמצא.

קני טיפוס שלא מסוגל לשבת בבית ולעשות מאומה, ובלי לומר לנו מילה הוא ודבי אשתו החליטו למכור את ביתם בשרלוט ולקנות חווה עזובה ומוזנחת בערך 45 דקות משרלוט באמצע שום מקום. קנו חווה של 25 אקרים (בערך 100 דונאם) "AS IS". כמו שהיא, עם כל מה שיש בה, כולל שני דגי זהב בבריכה טבעית קטנה.

לפני שבועיים קבלנו טלפון: "קנינו חווה ואנחנו מהיום והלאה חוואים לכל דבר".

בחווה שלהם אנחנו נמצאים עכשיו.

הדבר היחיד בחווה שהוא UP-TO-DATE הוא הבית עצמו, ובית ההארחה הצמוד אליו שם אנחנו שוהים.

אם מעניין אתכם כמה עלה להם כל העסק אז המחיר שדרשו היה $400,000, הם הציעו מחיר ראשון ואחרון של $350,000, והעסק נחתם באותו יום,

 

IMG_20160624_135700(גייל בודקת אביזרי מטבח; הבית עצמו נקי ומסודר והיה מוכן לכניסה מיידית)

 

 

אז ככה:

…אנחנו שותים מים צוננים וטהורים מבאר הנמצא 80 מטרים מתחת לאדמה. משאבה שואבת את המים. קני אמר לי שהוא עומד לקנות חדשה.

…קוטפים אפרסקים ותפוחי עץ מכמה עצים שמצאנו. אולי 30 עצים. כולם זקוקים לטיפול אבל אני סומך על קני. כאן כבר לא ירד גשם יותר מחודש והיום השקיתי את כל העצים שכנראה לא שתו מים כבר כמה שבועות.

***שמים תירס שגדל שם פראי על הגריל. נראה לי כשני דונאם תירס. תירס לבן מתוק כדבש. אני קוטף גם כמה תירסים צהובים.

***אתמול הצלחתי לדוג דג קטן ב-CREEK שעובר בסוף החווה, מין נחל מים קטן כזה עם מים קרירים וטהורים. אם יש שם דג קטן ז"א שיש שם גם דגים גדולים יותר, ושהמים טובים ולא מזוהמים. צריך לבדוק אם הם טובים לשתייה, אם כי עם הבאר, אין צורך. אבל אולי כדאי לחפור אגם קטן. חומר למחשבה לעתיד.

***אמש קני ואני הבאנו הביתה קצת GRASS שמצאנו, והיה לנו ערב חמוד ליד הטיווי. קני צילצל הבוקר למשטרה המקומית לומר להם שהוא קנה חווה ומצא בה שטח עם צמחי מריחואנה. זה בלתי חוקי בצפון קרולינה, והמשטרה המקומית מגלה גידולים בלתי חוקיים כאלה בטיסות הליקופטר מעל החוות שבסביבה. הם יבואו היום לבדוק את הכמות ויחליטו מה לעשות בנידון.

IMG_20160625_104550

 

(אני שואל את קני כיצד טיסת הליקופטר פיקוח משטרתית תוכל למצוא שיחי מריחואנה כאן, אבל הוא פוחד).

***החווה נקנתה עם סוס שקני ודבי קוראים לו "RUSTY". עוד מעט אנחנו יוצאים לקנות אביזרי רכיבה וננסה לראות אם הסוס כבר 'בויית' ("WAS BROKEN") לרכיבה. כריסטין, מומחית לסוסים, תבדוק.

 

IMG_20160625_104423

(הסוס רסטי עם כריסטין, נכדתה של גייל (שהתנגשה באביה קני) שעבדה כשהיתה TEENAGER באיצטדיון מירוץ הסוסים 'בלמונט' בלונג איילנד, היא 'שוברת סוסים' מעולה, והיא תהיה הראשונה לעלות על הסוס. אמרתי לקני שאני רואה אורוות לאיזה 10 סוסים. אולי נתחיל לגדל סוסי מירוץ? זה הלך המחשבה שלי תמיד!)

 

***הבוקר מצאנו ליד ה-CREEK גם כמה שיחי BERRIES. אנחנו חושבים שהם BLUEBERRIES אבל הם עלולים גם להיות רעילים. אז אנחנו לוקחים כמה ל-FARMERS MARKET הקרוב לשאול את החוואים אם ה-BERRIES האלה הם לאכילה.

***החווה ניקנתה "AS IS" כולל שלושה טרקטורי רכיבה לנינים, וג'ט סקי שקני עומד לנקות, לחדש, ובקרוב לקחת לאחד מהאגמים הקרובים. את כולם הוא יפרק לחתיכות, ינקה, יבדוק, וירכיבם מחדש. הוא פעם בנה ג'יפ מחלקי חילוף. ידי זהב, ממש!

 

IMG_20160624_133728

(באחד המבנים בחווה מצאנו ג'ט סקי. קני יעמיד אותו על הרגליים, יבדוק, ינקה, יחליף שמן, ובקרוב ייקח אותו לאגם 'סורינוויל' הקרוב. קני יצבע עליו את שמו: "ACCIDENT")

 

IMG_20160625_104728

(במבנה אחר מצאנו 3 טרקטורונים קטנים שקני יחדש והם יהיו לילדיה של כריסטין וטימי – נכדיו – שהם כמובן רומן, מקנזי, וקלואי הנינים של גייל)

IMG_20160625_105027

(גייל ושלושת הנינים רומן, מקנזי, וקלואי, בחווה)

 

***וכמובן שבחווה ישנו גם סל כדורסל, כמו בכל חווה בצפון קרולינה, שם כדורסל הוא דת.

 

IMG_20160624_133912

אני כבר מתכנן להביא את העיזות שלי לחווה לחופשות שנתיות שתלמדנה כיצד להסתדר באחו ובחורש לבדן, לשתות מים בנחל, ולהילחם בחזירי הבר שישנם כאן. מעניין אותי גם לראות כיצד הן תסתדרנה עם הסוס ועם הצבאים הבאים לשתות בנחלון.  העיזות שלי מפונקות מדי (בגללי!). הגיע הזמן שתלמדנה להסתדר בעצמן בטבע!

 

אגב, היה עוד מבנה שמצאנו ומי יודע איזה אוצרות יהיו שם:

 

IMG_20160624_134517(עדיין לא ידוע מה נמצא בקופסאות ובארונות)

אני די דלוק על כל העסק למרות שזה מאריך את הנסיעה אליהם בחצי שעה עד שלושת-רבעי שעה טובים.  זה יחזיר אותי לימי החקלאות שלי עת עבדתי בחופשים ובחופש הגדול בחוותו הענקית של יפתח זייד האגדי, בנו של אלכסנדר זייד השומר, ומתאגרף משקל כבד הגדול בתולדות ישראל!.

אגב, הלילה שמעתי יללות תנים. מאז 1948 כשאמי ובעלה יוחנן לס עברו מבת גלים לקרית טבעון, לא שמעתי יללות תנים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. נהדר דוקטור, הרבה בהצלחה לקני בחווה החדשה (שדרך אגב, עלותה בערך כמו דירת 4 חדרים באזור לא פופולארי בישראל…).
    אני נמצא עכשיו באוסטין טקסס לרגל העבודה, והמרחבים במדינה הזו לא ייאמנו. גם באזור מתועש יחסית, הטבע מקיף אותך בכל מקום.
    וכן, אנא תן לנו עוד טעימות מהאמריקנה הזו.

  2. שיהיה בהצלחה לקני. את התחת השמן שלו הוא ירזה צ'יק צ'ק רק מתחזוקה שוטפת.

    אני את המחסן שלי משכיר בחווה קצת יותר גדולה (120 הקטרס) שמתוחזקת ע"י האנק בן 69. עכשיו הבת שלו ובעלה גם נכנסו אבל הם עדיין עובדים בעיר.

    הנה מה שעושים אצלנו.
    א. גפנים לשמפניה. אני חושב שהCROP הכי קל. לאחר שהגפן מוכן. גוזמים פעם בשנה אחרי הקציר ויהקציר עצמו נעשה ע"י מכונה שקשורה לטרטור. המשפחה מגדלת 4 דונם שירז לליבל פרטי
    ב. הרוב זה מרעה לבקר שהחישוב הוא פרה לאייקר .
    ג. חממות לירקות אורגנים. – את זה מתחזקיים וופרס שבאים לטייל ולעבוד.
    ד. משכירים לעדו את המחסן וחדרי הקירור הישנים.

    לגדל סוס זה בזבוז אדמה וכסף. אוכל ווטרינר עולה 10000 לשנה.

    עיקר העבודה זה תחזוקה. עץ שנפל על השביל. בורות שנפערו בדרכי העפר , גדרות ושערים. תחזוקה של הדרכים ( 20 טון חצץ מידי שנה!) . עמוד חשמל או טלפון שנפל בתוך החווה. חולדה מתה מתחת לרצפה בחדר השיינה… הכל אבל הכל זה בעייה שלך.

    אני מקווה שתהיה לו חוויה טובה.

  3. תודה רבה! היה כיף לקרוא. אבל נשמע עבודה לא קלה, במיוחד למישהו עם צליעה.
    במשפטים האחרונים התכוונת לתנים אני מניח, ולא לתנין. ליד הבית שבו גדלתי בחיפה עדיין יש תנים (וגם חזירי בר).

  4. למיטב ידיעתי, אין תנים באמריקה.
    התן שמנחם נהג לשמוע בילדותו בקריית טבעון (אני גר לא רחוק, בנשר, ושומעים את התנים מהכרמל כל הזמן), הוא התן הזהוב, אותו תן תנכי עליו נכתב:
    "וְהָיָה הַשָּׁרָב לַאֲגַם וְצִמָּאוֹן לְמַבּוּעֵי מָיִם בִּנְוֵה תַנִּים רִבְצָהּ חָצִיר לְקָנֶה וָגֹמֶא."

    הסבירות הגבוהה היא שהחיה שמנחם שמע מיללת, היא זאב ערבות (coyote)

  5. קצת מבאס עניין שבירת הסוסים.
    אולי מעציב זו מילה נכונה יותר….

    חוצמזה שיהנו. אבא שלי גם כזה, קנה חווה בחור ליד ממפיס….
    עכשיו הוא בונה מסלול המראה לתחביב האולטראלייט החדש שלו….

      1. אני גם לא הבנתי בילדותי איך לא כל אדם יכול להרים כלי נגינה ולנגן משמיעה כל שיר שמתנגן ברדיו. אשתי למדה פסנתר 12 שנה ויודעת רק לקרוא מתוווים. לי זה פשוט אבל לקדוח חור נקי או לצבוע שולחן זה עסק שעולה לי בבריאות.

        1. ג'וני – אם זה חשוב לך תלמד את זה. קדוח נקי עושים עם יד יציבה ותנועה מהירה והחלטית. יענו אומץ ותרגול, אין שום קשר לכשרון מולד.

          (אומר אחד שלפני 20 שנה היה צריך 5 מסמרים בשביל לתלות תמונה והיום יכול לבנות בית)

      2. עידו, לא לכולם יש את זה. ידיים שמאליות זה לא אגדה – כבר שנים שאני מנסה אבל בעיקר זורע הרס. כל קידוח לטובת תליית משהו על הקיר נגמר אצלי בחצי טון טיח על הרצפה…

  6. טירוף המחיר, פה כמו שאמרו אפשר לקנות דירת 3-4 חדרים במחיר הזה. שם אתה מקבל חווה עם טרקטרונים, ג'ט סקי, באר ומריחואנה.
    יחי ההבדל הקטן 🙂

  7. יש לי הרגשה שרב הנפשות של המגיבים הם של טיילים כמוני,
    אוהדי ספורט חלקם טיילים ואוהבי הרפתקאות.
    ליופי של מסע אתה לוקח אותנו מנחם, אהבתי את הכל
    והפייבוריט שלי זה המעין והנחלון (נחל) ואיך יתפתח נושא המים הזכים.
    גם התגובות כיפיות ביותר.
    נשמח מאד לעוד פוסטים מופלאים בסגנון הזה, תודה מנחם.

  8. מנחם אחלה סיפור , מחיר החווה הוא כמו מחיר דירת 4 חדרים ישנה בערים השכנות לתל אביב אבל העיקר שתהנו בחווה

  9. איזה יופי. חלום של הרבה אנשים.
    מנסיון – תבדקו את איכות המים בבאר ואת הפילטרים. בהרבה מקרים הם לא טובים לשתיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט