מה לעזאזל הם עשו?/רועי ויינברג

כמו כל שנה, ליל הדראפט כלל טריידים חשובים יותר ופחות ובחירות שישפיעו על העתיד של כל קבוצה. גם השנה הרבה קבוצות עשו מהלכים שזכו להרבה מאוד ביקורת, חלק בצדק וחלק לא. בטור זה נגן על הקבוצות שחטפו הרבה: בוסטון, אורלנדו ואטלנטה.

*
כתב הגנה #1: בוסטון

לא סיים את מהלכיו באוף-סיזן. איינג'.

רוב הביקורת שהייתה על הסלטיקס, ובצדק על הנייר, היא על אי השימוש בבחירות שלהם. הסלטיקס לא עשו טרייד משמעותי בטווח הקרוב (אבל כן עשו טרייד, ניגע בזה בהמשך) והשתמשו ברוב הבחירות, בניגוד לציפיות שהיו מהם. הם לקחו בבחירה השלישית את ג'יילן בראון, פורוורד מוכשר ורב-גוני בן 19, רכז מחליף יעיל בבחירה נמוכה-דמטריוס ג'קסון בבחירה ה-45, ולקחו ערימה של זכויות בין לאומיות מבטיחות יותר (גרשון יאבוסלה, אנטה זיזיץ') ופחות (עבדל נדאר).

בעצם מה שבוסטון עשו בדראפט הזה היה דחיינות במובן מסויים. הסלטיקס יודעים, כמונו, ששוק השחקנים החופשיים השנה הולך להיות מטורף. יש הרבה שחקנים חופשיים טובים מאוד, כאלו שיכולים לשנות קבוצה שלמה, והסלטיקס רצו לשמור על גמישות מסויימת אבל עדיין לשמור על זמינות לטרייד. לכן הם הצליחו להגיע לשוק במצב שיש להם המון כסף מתחת לתקרה, באזור ה-60 מיליון פנויים, ועדיין הרבה קלפים מבוקשים לטרייד-יותר ויותר קבוצות מחפשות זכויות בינ"ל על שחקנים וכרגע יאבוסלה וזיזיץ' הם אולי השחקנים הטובים ביותר עם זכויות כאלו שלא יגיעו לליגה השנה (אחרי בוגדן בוגדנוביץ'). נוסף על כך שכל קבוצה יכולה להרוויח מפורוורד מגוון ומבטיח כמו בראון ומרכז מחליף כמו ג'קסון.

כל זה נותן לירוקים אפשרות לבנות את כל הסגל שלהם ורק אז להנחית כוכב. עדיין יש להם בחירות דראפט שיהיו גבוהות בעתיד, כמו הבחירה של ברוקלין שנה הבאה או הבחירה של הקליפרס ב-2019, זאת שהם השיגו תמורת דיונטה דיוויס וראדה זגוראק, מחיר קטן בהשוואה לזה שיכול להיות שתהיה בחירת לוטרי חזקה בתמורה. העיתוי של הטרייד לא משנה כל עוד הוא לפני פתיחת מחנות האימונים, מתישהו באוקטובר, ולכן הסלטיקס חיכו. הם עשו את זה גם ב-2007, כשהעבירו את גארנט לעיר השעועית רק ב-31 ביולי. עם הטלטלה הצפוייה, זה אולי הדבר החכם מבחינתם.

*
כתב הגנה #2: אורלנדו

ישתלבו טוב ביחד. ווצ'ביץ' ואיבאקה.

הרבה מאוד עגבניות רקובות ומטאפוריות עפו לעבר משרדי אורלנדו אחרי שפורסם הטרייד שיעביר את ארסן אליאסובה, ויקטור אולאדיפו ודומאטס סאבוניס לאוקלהומה תמורת סרג' איבאקה. חלק מהביקורת הגיונית, אבל אורלנדו מרוויחה לא מעט מהטרייד. קודם כל, עם כל הכבוד לארון גורדון, בשנתיים האחרונות הוא לא הראה יותר מדי (מלבד תחרות הטבעות מדהימה בכל קנה מידה), והוא לא השחקן שמשלים את ניקולה ווצ'ביץ'. אם אתה מחפש שחקן שישלים מפלצת לואו-פוסט וריבאונד עם חולשה בהגנה על הטבעת, אתה תרצה רים פרוטקטור שיודע לקלוע שלשות. קיבלתם את סרג' איבאקה.

מעבר לחיזוק הזה של הקו הקדמי, צעירי אורלנדו היו טובים יותר בלי אולאדיפו. פייטון ואולאדיפו פשוט לא מתאימים אחד ליד השני, וגם סקוט סקיילס הבין את זה ובנקודה מסויימת העביר את אולאדיפו לספסל. המג'יק מאוד מחזיקים מפייטון ולכן העדיפו להעביר את אולאדיפו. הם מאמינים שמשחק שיתבסס יותר על הקליעה מבחוץ של אוון פורנייה ומריו הזוניה מאשר על הכוח המתפרץ של אולאדיפו. נוסף על כך שהם היו צריכים לשלם מחיר כבד כדי להשאירו בקיץ ועל התרומה ביחס למחיר של איבאקה (12.25 מיליון דולר) לעומת אליאסובה (7.9 מיליון דולר), ההחלטה לא נראית כל כך הזוייה. הטעות היחידה, בטווח הארוך, היא הויתור על דומאטס סאבוניס.

*
כתב הגנה #3: אטלנטה

היורש של דמארה קארול. פרינס.

במחשבה ראשונה הרבה מאוד אנשים, כולל הח"מ, לא הבינו למה אטלנטה העבירה את ג'ף טיג תמורת נזיד עדשים הידוע גם כבחירה ה-12 בדראפט. כשטיג בשנת חוזה, עצבני על המועדון ונותן תפוקה דומה לזאת של שרודר ב-36 דקות (טיג עם 19.8 נק' ו-7.5 אס', שרודר עם 19.5 נק' ו-7.8 אס') ושרודר יותר צעיר ב-5 שנים, אפשר להבין את זה. אבל התרומה של בחירה 12 בדראפט לא מרשימה במיוחד לאורך השנים, וכנראה שכך גם הפעם.

אבל מייק בודנהולצר יודע מה הוא עושה, והוא עשה בחירת דראפט חכמה מאוד כשלקח את טאורן פרינס. לפרינס יש מוטת ידיים טובה והוא שומר אדיר עם יד לא רעה מרחוק, שיכול תוך שנה או שנתיים להתפתח לדמארה קארול 2. הוא יכול לשחק גם כפאוור פורוורד בהרכבים נמוכים ויותר ורסטילי מקארול למרות חולשה מסויימת במיד ריינג'. הבחירה בו תחסוך לאטלנטה לשלם מיליונים על קנת' בייזמור ותאפשר להוקס לשבור את הבנק על אל הורפורד. במידה וזה יקרה, או שאטלנטה תחתים סנטר גדול אחר עם הכסף הפנוי שנוצר לה בלי הצורך לשלם השנה לבייזמור ושנה הבאה לשרודר ולטיג ביחד, אז המהלך השתלם.

מעבר לזה, ההוקס בחרו גם בדיאנדרה באמברי. באמברי הוא שחקן מהיר ואקספלוסיבי שיתן להוקס את השחקן השישי שלה ומישהו שינצל את החסימות של גבוהי הקבוצה בשביל לייצר נקודות קלות. אין לו קליעה, אבל אי אפשר לזלזל ביכולת התפקוד שלו כשחקן שמשנה מומנטום של משחקים או כשוטינג גארד בהרכב נמוך עם מילסאפ כסנטר ופרינס כפאוור פורוורד (הרכב כזה יכול להיות הגרסה המזרחית לדת' ליינאפ). יש גם את איזיאה קורדינר, שחקן מהיר עם יכולת מסירה גבוהה, אבל הוא לא צפוי להגיע לליגה השנה. כשיגיע, בשנה באה, הוא יהיה חיזוק נוסף לעמדת השוטינג גארד של ההוקס ויתאים לשיטה של בודנהולצר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
75 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
עידו גילרי
עידו גילרי
25/06/2016 17:50:12

רועי, אני לא מבין איך העובדה שהסלטיקס לא ביצעו טרייד לפני הדראפט עוזרת להם? כרגע חש להם ערימה של שחקנים שברור שהם לא יכולים לשמור על כולם מה שמחליש את עמדת המיקוח שלהם בכל טרייד עתידי.
עוד שאלה לגבי משהו שלא הבנתי. במה שונות זכויות על שחקנים בינלאומיים מאלו על שחקנים אמריקאים?

רועי ויינברג
רועי ויינברג
25/06/2016 17:53:16

זה משאיר להם הזדמנויות פתוחות לטריידים עתידיים כשהקבוצות יהיו יותר סגורות על עצמן, ואחרי השינויים של הפרי אייג'נסי הן יהיו יותר סגורות על עצמן ויוכלו לסגור טרייד יותר אפקטיבי להן ולסלטיקס

רועי ויינברג
רועי ויינברג
25/06/2016 17:53:49

וככל הנראה יש רק 2 שחקנים שנבחרו בדראפט וישחקו השנה בליגה עבור בוסטון, די סטנדרטי

עידו גילרי
עידו גילרי
25/06/2016 17:56:39

ועל זה בדיוק הביקורת. יש לך 5 קחקנים אקסטרה שכולם יודעים שלא תממש את הזכויות עליהם. זה מקטין משמעותית את הסיכוי לעשות טרייד שיהיה נכון לקבוצה.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/06/2016 20:53:56

רועי תודה על הכתיבה למרות שאני לא מסכים עם הנאמר דני איינג באחת מהופעות הבזויות שאני זוכר. לא רק הבחירות פשוט מביכות בלשון המעטה, לא לנצל שום בחירה לטרייד זה פשוט מביש (הערך בטרייד של בחירה שלא מומשה גבוה משמעותית מהערך של שחקן שנבחר).

Mbk
Mbk
25/06/2016 18:17:32

אם אתה מדבר על איבקה של 2016 ההחלטה של אורלנדו הזויה ביג טיים
הם נתנו עבורו את אולדיפו + אלייסבה + סבוניס ג׳וניור
אם זה לא הזוי אז אני לא יודע מה כן
משהו רע עובר על אורלנדו
אוקלהומה השיגה את המקסימום האפשרי עבור איבקה גם בחלומות הכי ורודים שלהם הם לא חלמו על כזה טרייד

בקשר לבוסטון , עברתי על כתבה בפוקס ספורט שנתנה ציון גבוה מאוד לבוסטון על בחירותייה , קטונטי מלהבין למה
הדבר ההגיוני עבור בוסטון היה לסחור לפחות ב 4-5 בחירות , במצב של הקבוצה 8 בחירות זה מעל ומעבר
בכל מקרה הבחירה ה 3 מעניינת מאוד

לדעתי ואם כבר כתבת אז בושת הדראפט היא סקרמנטו !!!!!!
היוני ירד משורה 568 כשקראו בשמו
הזיה בלתי נתפסת

רועי ויינברג
רועי ויינברג
25/06/2016 18:56:42
הגב ל  Mbk

רציתי לכתוב על הקינגס אבל לא הצלחתי למצוא נימוק הגיוני למה שעשו, שילכו לסנגוריה הציבורית.

ואיבאקה הראה הפלייאוף יכולת הגנה על הטבעת מעולה ותפקוד כסנטר בהרכבים נמוכים

עמרי
עמרי
25/06/2016 22:24:33

וואלה לא מבין אותך
איזה קבוצה בליגה של היום לא צריכה 5 סנטרים כולל אחד מהטובים בליגה…

Smiley
Smiley
25/06/2016 18:21:20

1. בוסטון – צ'ארלס אוקלי פעם אמר "שמרוב כיורים, אתה לא יודע איפה לשתוף ידיים…", ככה בוסטון, שמרוב אופציות לא יודעת אולי איך להשתמש בהן. איינג' עשה כמה מהלכים יפים ואני מאמין שהוא גם יעשה כמה בשוק השחקנים. הוא פשוט מחכה להזדמנות הטובה ביותר שלו ולא יעשה סתם מהלכים שיחשוב שהם לא יעילים. כמו שרשום פה, בהחלט הולך להיות קיץ מעניין.
2. אורלנדו – אולדיפו ירד השנה לספסל (במהלך שהוכיח את עצמו). איבקה זה רעיון מצויין ליד ווצ'ביץ', במיוחד שגורדון מראה עד עכשיו רק יכולות הטבעה (ושלא יקפצו לי פה עם ליגת הקיץ שלו כי זה לא מדד). הבעיה, אורלנדו החליפה מאמן ויכול להיות ששיטה אחרת היתה מוציאה את המיטב מאולדיפו ופייטון (כי אולאדיפו שחקן טוב יותר מפורנייה ו/או הזוניה). בכל מקרה, זה טרייד טוב לשתי הקבוצות (OKC הביאה את אולאדיפו שלדעתי טוב מוויטרס ובטח יותר אחראי ושומר טוב יותר).
3. אטלנטה – אני לא מחסידי שרודר, אני חושב שמשום מה ההייפ סביבו מוגזם. לא לשכוח שהוא רכז מחליף ויש שוני בין להיות מחליף ללהיות שחקן חמישייה. אני חושב שהזמן יראה זאת (טעות לוותר על טיג) וגם שרודר יחזור להיות מחליף ראוי (טייטל כמו קוליסון של סקרמנטו). אטלנטה היא פשוט קבוצה שקצת תקועה. יש לה תקרה שהיא לא מצליחה ואין לה את הכלים לעבור ולכן השינויים פה מתבקשים. כנראה שהם יקרו דרך השוק החופשי (אם בכלל).

יאיר
יאיר
25/06/2016 18:54:07

אחלה טור.
הבעיה של אורלנדו עם איבאקהזהשחוזה שלו נגמר בשנה הבאה. אני לא רואה אותו חותם שם שוב.
לגבי אטלנטה, לשרודר יש משהו שאין לג׳ף טיג וזה איכויות של כוכב. הוא שחקן שלוקח את המשחק עליו וטיג בקטע הזה לא הוכיח שאפשר לסמוך עליו ברגעי האמת (למרות איזה משחק פליאוף אחד מול בוסטון השנה).
הבעיה היחידה של הטרייד הזה מבחינת ההוקס שהם עדיין לא הולכים לשום מקום גם אחריו…

אפלטון
אפלטון
25/06/2016 18:58:55

כל הכבוד רועי על האומץ ללכת נגד הזרם ולחפש את ההגיון שמאחורי המהלכים במקום סתם לצעוק גוועלד.
כל הבחירות תמוהות לכאורה אבל ההסברים שנתת די מסברים את האוזן.
בסך הכל איינג' ניסה לעשות טריידים על הבחירות, פשוט לא היתה היענות. כמו שהוא אמר, אם היתה עסקה על הקנה שנשמע כאילו היה שווה לקחת אותה, היינו לוקחים אותה.
מה שנותנים לו הזכויות על השחקנים הבינ'ל זה אפשרות להיות עם ולהרגיש בלי (משמע גמישות כלכלית ורוסטר פתוח).
לגבי אטלנטה, היו יכולים להשיג על טיג הרבה יותר במועד ההעברות הקודם, עכשיו די נתקעו עם מה שיש. אגב אני חזק מאוד על שרודר וחושב שהוא יהיה אחלה רכז פותח בליגה, בטח אם ישפר את הקליעה מבחוץ.
אורלנדו ? וואללה גם אם אני ממש מתאמץ לא מצליח לראות את ההגיון. וויתרו על כל כך הרבה נכסים טובים בשביל שחקן סביר ולא מוביל, סטייל לואל דנג טיפה יותר צעיר.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/06/2016 21:13:25
הגב ל  אפלטון

לא מסכים איתך כלל, דני איינג לא בחר את השחקן הטוב ביותר/ השחקן עם הפוטנציאל הגבוה ביותר (גיילן בראון כנראה היה נשאר לו לבחירה ה16,גרשון יבאוסלה הוא בחירה של סיבוב שני!!). לגבי הטריידים זה סיפור עצוב. אני לא אתפלא אם בוסטון יחליטו לתלות אותו בתקרת הגארדן ליד הגופייה של בירד. אחת מהופעות הבזויות של השנים האחרונות. לגבי אורלנדו טרייד מטומטם לטעמי אך קיבלה הוגן הגנתי , השילוב בין אולדיפו לפייטון היה נוראי, הם בונים על פריחה של גורדון והזוניה (למרות שמריו הזוניה נראה לי בלוף אחד גדול).

Ghost Rider
Ghost Rider
25/06/2016 19:21:21

למה הבחירה השלישית הקרואטית לא ישחק בסלטיקס השנה?

Ghost Rider
Ghost Rider
25/06/2016 19:22:21
הגב ל  Ghost Rider

לא יודע אם ראיתם את ההיילייטס שלו, מבטיח מאוד.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
25/06/2016 20:22:34
הגב ל  Ghost Rider

יש לו סעיף יציאה לנבא מהחוזה וככלל הנראה הוא לא ימומש השנה

Ghost Rider
Ghost Rider
25/06/2016 20:52:57

תודה

ליאור
ליאור
27/06/2016 2:38:54

שלום רועי. אני רואה שרוב הפרשנים מסכימים איתך שזיזיק לא ישתמש בסעיף ההתרה שיש לו בחוזה.
אני רק לא מבין למה כולם אומרים את זה , הסוכן שלו הכחיש את זה, אינג אמר שהוא עדיין לא החליט . האם יש איזה מקור רשמי שאמר זאת?

דקסטר
דקסטר
25/06/2016 19:33:46

אין מה להגן על איינג'. כמו פקסון בשיקגו הוא אפס ביצירתיות.
הרי אף אחד לא היה מעלה על דעתו את הטרייד של פרסטי. בגלל זה הוא מה שהוא ואיינג עושה עבודה כמו שכל אחד מהגולשים פה יכול לעשות פלוס מינוס, בנושא הטריידים.
אם הוא לא הצליח לעשות משהו זה לא בגלל שהוא ניסה הכל אלא
היה חסר כל מעוף כריזמה ודמיון. ממש כמו שהקבוצה שלו נראית.

סומסום
סומסום
25/06/2016 19:45:58

(חצי) אוף-טופיק:
קווין דוראנט עושה הכל כדי להיות לברון ג'יימס. אם לא בהישגים וביכולת, אז לפחות ברמת העניין והכאוס שהוא יוצר סביב ה-דסיז'ן שלו. אם לא יישאר באוקלהומה (לפחות עוד עונה, יותר רווחי), אני צופה באקלאש מטורף, שיסיר ממנו את תדמית הנייס גאי.

kd כבר הודיע שיפגוש שש (!) קבוצות, לא פחות, לדיונים. הווריורז בראשן. ואגב – גם הם כבר לא ייתפסו כילדים החמודים, אם יעלו אותו בחכה, זה ללכת ולהעביר אליהם את השחקן הראשון (בעצם השני) שמסכן את התואר שלהם, חציית קווים מטורפת.

ומתחת לראדאר, ההחתמה החמה השניה של הקיץ, לטעמי (ובהנחה שסקמנטו לא מתגרשת מקאזינס), תהיה חסן וויטסייד, פרי אייג'נט לא מוגבל. אם אני הקאבס – משחרר את לאב, משקיע בחוזה מקס' ארוך שנים לחסן, וסוגר את עמדות 4-5 איתו ועם טריסטן בפלובמה להרבה שנים.

Smiley
Smiley
25/06/2016 19:55:44
הגב ל  סומסום

וויטסייד הוא תעלומה עדיין. הגיע משום מקום ופרץ בשיא אבל מתקשה לשמור על עקביות כלשהי, אם ברמת הכדורסל או ברמת הברגים הרופפים בראש. עדיין מדובר בכשרון נטו ובגלל זה הוא גם יקבל חוזה גדול.
דווקא מיאמי מתאימה לו כי יש שם מערכת חזקה מחוץ למגרש עם ספולסטרה וריילי שיודעים איך ליישר מקרים בעייתיים.
אם סקרמנטו מחתימה את וויטססיד הם כנראה יחפשו בלוקבאסטר על קאזינס.

גיא
גיא
25/06/2016 19:55:46
הגב ל  סומסום

וייטסייד יכול להגיע לקליבלנד רק דרך sign and trade ,
כאשר השאלה היא, האם יש קבוצה שרוצה את לאב במחיר שלו?

דדי
דדי
26/06/2016 3:09:00
הגב ל  גיא

מיאמי לא יכולה לעשות sign and trade עם ווייטסייד.

גיא
גיא
26/06/2016 5:46:04
הגב ל  דדי

למה לא?

אם כבר, הבעיה היא אצל הקאבס. אם הם כרגע ביותר מ-4 מיליון מעל המס החדש, אז הם לא יכולים להחתים שחקנים ב-sign and trade.

דדי
דדי
26/06/2016 5:52:57
הגב ל  גיא

אין להם זכויות בירד עליו.

גיא
גיא
26/06/2016 6:06:04
הגב ל  גיא

ל-sign and trade מספיק שהשחקן שהפך לשחקן חפשי סיים את השנה במדי "הקבוצה המחתימה".

גיא
גיא
26/06/2016 6:21:08
הגב ל  גיא

ובאיחור מסוים, נפל האסימון.
למיאמי אין "זכויות בירד" על ווייטסייד, ולכן מוגבלת בחוזה שהיא יכולה להחתים את ווייטסייד בהתאם למצבה מתחת לתקרת השכר.

מתן גילור
25/06/2016 20:02:00

תודה רועי. אני אוהב את טורי devil advocate.

דדי
דדי
26/06/2016 6:22:44

ממש לא גיא, אבל אם אתה רוצה להתווכח איתי על ענייני חוקי השכר של הליגה, אז אני אחסוך את המאמץ ושיהיה לך בהצלחה.

דדי
דדי
26/06/2016 6:24:10
הגב ל  דדי

אכן מוגבלת בהחתמה שלו לפי כמה מקום שיש לה בתקרת השכר, אבל גם אם יש לה מספיק מקום – היא לא יכולה להעביר אותו ב sign and trade

מחפצה מנמצה
מחפצה מנמצה
25/06/2016 20:15:51

מספיחי הדראפט , התפלאתי איך אף קבוצה לא בחרה את ריאן ארצ'ידיקונו ( איזה שם קליל .. ) מוילאנובה , עד שיום למחרת פורסם שסן אנטוניו החתימה אותו על חוזה. הספרס כמו תמיד נראים לי חושבים אחרת משאר הקבוצות . מעניין לראות בהמשך את השידוך הזה .

שמייקל
שמייקל
25/06/2016 20:17:52

Danny Ainge on Jaylen Brown: Hard for me to say ‘Wow!’ when I watch players because been around so many great ones but he had me say ‘Wow!’ few times
https://www.youtube.com/watch?v=429Y8X6Qp0Y
אתם בטוחים שאיינג' בחר רע??
נראה כמו מספר 3 אקספולסיבי, רץ את המגרש, קולע מבחוץ, חוסם ומוסר…מה רע…

רועי ויינברג
רועי ויינברג
25/06/2016 20:23:42
הגב ל  שמייקל

חמישייה של תומאס,בראדלי,קראודר,בראון וחסן זאת חמישייה אדירה. אפילו בלי טרייד

דדי
דדי
26/06/2016 3:10:05

בראון לא יהיה שחקן חמישייה, ולא מסוגל לקלוע מבחוץ.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/06/2016 21:15:26
הגב ל  שמייקל

זה הבעיה שמסתמכים על סרטונים ערוכים, יש לו בעיה נוראית במכניקה של הקליעה (קלע באחוזים נוראים מ3 במכללות!!), שחקן שהפן ההתקפי שלו מוגבל.

שמייקל
שמייקל
25/06/2016 22:53:17

זה לא סירטון ערוך…זה משחק אחד…היילייטס ממנו ולא מכל מני משחקים…

שמייקל
שמייקל
25/06/2016 22:55:40

29.4% לשלוש זה לא כזה נורא בהחלט בר שיפור.

john
john
25/06/2016 20:27:40

בוסטון לא עבדה נכון באופן עקרוני. הם כבר 3 שנים בוחרים שחקנים ממושמעים וטובים אך שסטיבנס מעלה רוטציה של 10 שחקנים שמחליפים תורים בלהצטיין כשאייזיה הוא העוגן היחיד שמספק את הסחורה התקפית. כעת הסלטיקס קרובים למצב שיש להם 12-13 שחקנים טובים אך אף אחד מהם לא הפך לנכס שקבוצה אחרת תיתן פרנצ'ייס תמורתו. בנוסף ישנם המון שחקנים שעושים אותו הדבר.

אם הם באמת האמינו שג'יילן בראון הוא סופרסטאר עתידי והשחקן הכי טוב שהיה פנוי אז שאפו להם. גם מדווין וויד אף אחד לא נפל לפני הדראפט. ואנחנו לא היינו בוורקאווטס כדי לדעת מה ג'יילן הראה להם (במחנה פילי צפו באימון של סימונס בו הראה קליעה משופרת בהרבה).

אני מקווה שלסלטיקס יהיה טוב. סלטיקס טובה זה מצויין לליגה.

לגבי אורלנדו ו-OKC אני עדיין לא הבנתי איך אולדיפו עוזר להם. מה זה אומר לגבי וויטרס ורוברסון? האם ווסברוק ואולדיפו יהפכו לקו אחרוי לא קולע כשכעת איבקה לא שם ב-4 כדי להוסיף קליעה מבחוץ. כל האיזון שלהם הלך. סבוניס יהיה שחקן טוב אבל לדוראנט אין זמן לחכות. אילייסובה הוא בלוף ובזבוז זמן.

אורלנדו הרוויחו בגדול כי איבקה לא איבד כלום בשנתיים האחרונות מבחינת חוץ ממוטיבציה וזה שלקחו אותו רחוק מהסל ושינו את התפקוד שלו. הוא משלים מצויין את ווייצ'יץ'

דקסטר
דקסטר
25/06/2016 20:44:56
הגב ל  john

אולדיפו שם כדי לשמור על קליי/סטף. איבקה בירידה.
זה שהם הפסידו על חוט השערה השנה לא אומר שהם לא צריכים לשנות כי כולם יסיקו מסקנות וינסו לשפר.
איבקה בורח המון החוצה.
הם צריכים שחקן שיתן להם נק בפנים וסבוניס אדאמס קנטר ואילייסבה יעשו את זה טוב יותר.
אולדיפו קלע אמין יותר מרוברסון וזה מה שהם צריכים.
מן הסתם הוא יהיה משוחרר כי באוק הוא האופציה הרביעית במקרה הטוב וכל הפוקוס בהגנה יהיה על ווסטברוק ודוראנט

Ish
Ish
25/06/2016 22:34:40
הגב ל  דקסטר

98 אחוז מהליגה מהווים קלע יותר אמין מרוברסון, אולאדיפו אינו שחקן עם קליעה טובה במיוחד מבחוץ, גם לא כשהוא פנוי לחלוטין.

סאבוניס יהיה רלוונטי כשחקן בליגה אולי עוד 3 שנים, ואיליאסובה אינו שחקן של לעשות נקודות בפנים.

k_700
k_700
25/06/2016 23:01:19
הגב ל  Ish

העוצמה של אוק' והאיידנטיטי של הקבוצה זה קודם כל הגנה, קשיחות, הגנת קו אחורי ופרימטר וטירור בצבע ובצד הזה הטרייד הזה מחזק אותם.
אולאדיפו שחקן עם םוטנציאל גבוה יותר מרוברטסון וההגנה שלו תאפשר לו לקחת דקות גם מווייטרס שמאוד לא יציב(ובהגנה אין הרבה על מה להסתמך שם).

בנוסף לא מזכירים את זה אבל הבן של סאבוניס לפחות על הנייר וממה שהראה במכללות עד היום הוא אחד עם המשחק ההתקפי הכי מוכן ומגוון כבר היום.

זה חיזוק רציני כי מדובר בשני שחקנים שאמורים להתאים בדיוק לאופי של הקבוצה הזאת ולתרום לה בחלקים שהיא חזקה בהם.

Ish
Ish
26/06/2016 5:30:41
הגב ל  k_700

אז במקום שחקן הגנה טוב ב4 יש להם שחקן הגנה טוב נוסף בעמדות הגארד והחמישיה שלהם תכיל שני שחקנים עם תרומה מפוקפקת בהתקפה במקום 1.

איך בדיוק פחות פורוורד מגן מצויין בצבע תורם לזהות הטרור או טירוף ההגנתי בצבע?

סאבוניס לא רלוונטי הם צריכים להתמודד על אליפות עכשיו והוא לא בשל לתרום לזה.

מצטער לא רואה כאן שדרוג.

יאיר
יאיר
25/06/2016 20:43:13

לא מבין את הביקורת פה על אינג׳ בתגובות. הוא לקח קונדטנדרית משנת 2012, פירק אותה ותוך שנתיים הייה שוב בפליאוף אפ קבוצה חדשה לחלוטין ומאמן שנראה כמו הברקה.שלב א׳ עבד היטב ועכשיו צריך לחכות לשלב ב׳ אבל בינתיים מגיע לו קרדיט על בנייה מהירה וטובה.

מתן גילור
25/06/2016 20:57:45
הגב ל  יאיר

+1

רועי ויינברג
רועי ויינברג
25/06/2016 20:57:58
הגב ל  יאיר

420+

יואל
יואל
25/06/2016 21:48:15

מת על איינג' +1000

עמרי
עמרי
25/06/2016 22:34:51

נייס

עידו גילרי
עידו גילרי
25/06/2016 21:12:03
הגב ל  יאיר

איך זה קשור למה שהיה עכשיו בדראפט?

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/06/2016 21:19:33
הגב ל  יאיר

אין קשר בין מה שעשה לדראפט המביש והבזוי הזה.

דדי
דדי
26/06/2016 3:13:04
הגב ל  יאיר

לא מבין באיזה סרט אתה חי. בוסטון כבר 5 שנים לא קרובה להיות קונטנדרית. איזה 2012 ?

אנונימי בפיתה
אנונימי בפיתה
26/06/2016 12:02:10
הגב ל  דדי

יותר טובים מהקבוצת עגלות שלך!

BrirdWatching
BrirdWatching
25/06/2016 21:44:18

האמת היא שעבור בוסטון זה דקאפט פשוט נורא.
איימג' הוא טריידר נפלא אבל דראפטר מביך.
מעלה את השאלה הקיומית – "האם איינג' יכול להביא בחירות דראפט שאפילו איינג' לא יכול לחרבן?".
בינתיים – התשובה היא לא.

דדי
דדי
26/06/2016 3:59:26
הגב ל  BrirdWatching

אם יש בחירה אחת שאולי תשנה את זה, זו הבחירה של הנטס בעונה הבאה.

למרות שסטטיסטית אין ספק שעדיף שאיינג' יעביר אותה בטרייד כבר עכשיו…

BrirdWatching
BrirdWatching
26/06/2016 10:07:24
הגב ל  דדי

הרשימה שפירסמת מטה, יא דדי, אומרת הכל.
סט הבחירות של בוסטון אהובתי בדראפט הוא חרפה.

מתוך כך קל להניח שגם הבחירות הנפלאות שאיינג' הביא בטריידים מבריקים- יחורבנו להן יחדיו.

ובדראפט הספציפי הזה זה מבאס עוד יותר – כי באמת היו תקוות גדולות להביא כמה אבנים שיאפשרו את קפיצת המדרגה שבוסטון משוועת אליה.

אני חושב שג'יילן הוא שחקן על הכיפאק, אבל האפסייד שלו מאד מוגבל והוא בוודאי לא יכול לשחק לצד קראודר. למרות שלא שוחחתי עם אף GM (עדיין) אני מתרשם שגם הטרייד אקוויטי שלו לא גבוה, בוודאי בהשוואה לדאן.
ומשאר הבחירות – בוודאי היה ניתן להשיג הרבה יותר. גם לאופק הזמן הנוכחי וגם כפוטנציאלים לעתיד.
פשוט דראפט כושל.
מזל שעכשיו השרביט מועבר לאיינג' בשהתו כגאון פרי אייג'נסי וטריידים.
Bring it on

יוסי
יוסי
25/06/2016 22:24:11

איינג פישל בגדול בדרפט , היה צריך לבחור בדאן שהוא השחקן ה3 בטיבו בדרפט וגם השחקן ששיקגו רצו , אולי אם היו בוחרים אז באטלר היה כבר בבוסטון, בוסטון קבוצה חביבה של רול פלייר אבל במצב הנוכחי אין מצב שדוראנט יבוא
בוסטון צריכה גבוהים היא ןיתרה על דיוויס ויכלה לבחור בסקאל בבחירה 23 שלה ..
בוסטון יצאה המפשלת הגדולה של הדרפט יחד עם סקרמנטו

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/06/2016 22:42:17

רועי כל העבודה והכתיבה היא מעל ומעבר גם אם לא הספקתי להגיב,
מיגנטת גם תגובות טובות,
סבוניס הבן מעניין אותי מאחר ואביו היה חכם מאד גם שלא יכל לנתר,
בכלל העברות והדראפט הוא כמו מארג פסיפס שצורך מחשבה
עמוקה, חזון, אינטואיציה,הגיון, רגש…
ואני נהנה לקרוא אתכם שמבינים ומתכננים הרבה יותר מרפה הבנה שכמותי.. תודה מראש אוטמטית לכל טור שלך רועי.
(אם כבר חופשה שמישהו הציע לך שבוע, מגיע לך חודש לפחות 🙂 )

דורון האסטבן
דורון האסטבן
25/06/2016 22:44:14

10+ ליאיר, תנו זמו לאיינג' שבונה קבוצה לשנים (דוראנט?)

Berch
Berch
25/06/2016 22:52:51

ניתוח אופטימי 🙂
אהבתי

השרת
השרת
25/06/2016 23:04:15

פוסט מצויין. תודה רבה.

באיזה ביטחון אתם כולכם פה קוטלים את החלטות שבוצעו בדראפט הזה. לא רק שלא ראינו אף דקה של אף נבחר בדראפט הזה באן בי אי עדיין, וכל בחירה יכולה בדיעבד להיות הבחירה המוצלחת ביותר, אלא שגם לכל המעורבים בבחירות יש פי אלפי שעות צפייה, דיונים והבנה פנימית של הצורך של הקבוצות שלהם מאשר לכולנו פה ביחד, ככה שאני לא מבין כיצד ניתן בביטחון כזה מוחלט ובמילים כל כך קשות לבקר בחירה כזו או אחרת, במיוחד כשעוד לא ראינו לאיזה שחקנים הם מתפתחים להיות.

אגב, דני איינג זה לא מי שהביא את גרנט וריי אלן לבוסטון ואליפות יחד איתם?

עידו גילרי
עידו גילרי
26/06/2016 0:11:04
הגב ל  השרת

מאד מסכים איתך לגבי הקביעות הנחרצות על כל מיני בחירות דראפט. מאד קשה לדעת.

צביקה
צביקה
25/06/2016 23:38:53

כל הרעיון של הטור הוא מעולה.
לגבי איינג' – עוד נראה. אני חושב שהוא מבין בנושא הזה קצת יותר מכולנו כאן.

asi
asi
25/06/2016 23:40:32

רועי, איזה ידע מקיף. תודה רבה

נמרוד
נמרוד
26/06/2016 0:41:54

מעניין מאוד רועי.

אין לי יותר מדי מה להוסיף לגבי הניתוחים כי נאמר הרבה בתגובות ובסוף באמת נראה הכל בזמן אמת לגבי אורלנדו וOKC, ולגבי בוסטון נשפוט בסוף הקיץ.

דווקא לגבי אטלנטה אני פחות מסכים עם הניתוח שלך כי מדבר מאוד פוטנציאלית. אני לא מכיר את השחקנים שדיברת עליהם, אבל אני לא מאמין שהרוקיז יגיעו לרמה של קארול ובייזמור כ"כ מהר (גם להם לקח כמה שנים לפרוץ), וגם שרודר הוא סימן שאלה לגבי היכולת שלו להוביל קבוצה בתור רכז פותח בעיקר בגלל הקליעה הלא יציבה.
בגלל כל זה אני לא יודע אם הורפורד יישאר שם, וגם אם כן הוא לא הוכיח יותר מדי בפלייאוף האחרון שהוא יכול לקחת את הקבוצה הזאת מדרגה אחת קדימה.

גיא
גיא
26/06/2016 2:33:06

מה אלי אוחנה היה אומר.

אולי כן ואולי לא, ואין מה להוסיף

דדי
דדי
26/06/2016 3:29:23

בחירות הסיבוב הראשון של איינג' מאז 2011 –

מרשון ברוקס
ג'רד סאלינג'ר
פאב מלו
קלי אוליניק
מרכוס סמארט
ג'יימס יאנג
טרי רוז'יר
אר ג'יי האנטר
ג'יילן בראון
גרשון יבוזל
אנטה זיזיץ'

עדיף לא לדבר בכלל על בחירות סיבוב שני.

המשגיח
המשגיח
26/06/2016 5:16:12
הגב ל  דדי

באמת לא משהו

דדי
דדי
26/06/2016 3:54:45

בוסטון ואורלנדו פישלו. חד משמעית.
אוקלהומה עשו טרייד מבריק מהרבה בחינות.
אטלנטה עשתה מהלך טוב מאד עם טיג, השאלה היא איך השחקן שהם בחרו – ואני לא מכיר אותו מספיק כדי להביע דעה.

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
26/06/2016 4:26:37

גרשון יבוזל?? פה חשדתי

דדי
דדי
26/06/2016 6:19:38

"הסלטיקס יודעים, כמונו, ששוק השחקנים החופשיים השנה הולך להיות מטורף. יש הרבה שחקנים חופשיים טובים מאוד, כאלו שיכולים לשנות קבוצה שלמה, והסלטיקס רצו לשמור על גמישות מסויימת אבל עדיין לשמור על זמינות לטרייד. "

פשוט לא נכון.
שוק השחקנים החופשיים הקיץ נחשב לחלש.
ה"טירוף" היחיד הוא המשכורות המוגזמות שישולמו להמון שחקנים חופשיים בגלל שלרוב הליגה יש המון מקום בתקרת השכר.
אם יש קיץ אחד שאתה לא יכול לבנות שהמקום שלך בתקרת השכר ינחית לך כוכב – זה הקיץ הזה.

"עדיין יש להם בחירות דראפט שיהיו גבוהות בעתיד, כמו הבחירה של ברוקלין שנה הבאה או הבחירה של הקליפרס ב-2019"

לא מדוייק.
קודם כל, הבחירה של הקליפרס מוגנת טופ 14.
הבחירה של הנטס בשנה הבאה אמורה להיות גם גבוהה וגם הדראפט אמור להיות חזק, אבל צריך לציין שמדובר בהחלפת בחירות והנטס יקבלו את הבחירה של בוסטון.
הנכס השני הכי טוב של בוסטון מבחינת הדראפט הוא לא הבחירה של הקליפרס, אלא שוב בחירה לא מוגנת באדיבות הנטס ב 2018…

"על התרומה ביחס למחיר של איבאקה (12.25 מיליון דולר) לעומת אליאסובה (7.9 מיליון דולר), ההחלטה לא נראית כל כך הזוייה. הטעות היחידה, בטווח הארוך, היא הויתור על דומאטס סאבוניס."

המג'יק – כמעט בוודאות – כבר דיברו עם איבקה על חוזה חדש שהם רשאים לתת לו עכשיו ואני בטוח שהמשכורת שלו בעונה הקרובה תגדל לפחות ב 50%.
אבל האמת שזה רק הופך את העסקה לשפוייה מבחינתם, כי לתת את כל מה שהם נתנו עבור שחקן שמסיים חוזה בעוד שנה היה טירוף מערכות גמור וזה היה אמור להיות הניתוח שלך לזה.

חוץ מזה, אתה כמו שאר הגולשים שקראתי עד עכשיו, עושים טעות גדולה ומתעלמים מאיליאסובה – שחקן הרבה יותר טוב משאנשים חושבים, כולל בהגנה. מתחת לרדאר של כולם חוץ מפרסטי.

להוסיף גם את סאבוניס לכל זה, זה כבר רשלנות לשמה. שחקן שהמון ג'נרל מנג'רים התרשמו ממנו מאד בדראפט, ועכשיו הוא הגיעה לקבוצה שעושה יותר מכולם בתחום הזה.

(מישהו שם לב שכל החמישייה של אוקלהומה בעונה שעברה היו בחירות דראפט שלה ? זה לא פחות ממדהים לדעתי).

לגבי אטלנטה – דווקא הוויתור על טיג מובן, הוא היה עוזב בעוד שנה או מבקש חוזה ענקי, שרודר צריך דקות, הם קיבלו בשבילו בחירת לוטרי, וגם פינו עוד כסף בתקרת השכר – למעלה מ 5 מיליון $ לדעתי, והם חייבים את זה כדי שיהיה להם סיכוי לשמור על הורפורד ובייזמור.
לגבי מי שהם בחרו בלוטרי – לגבי זה כבר אין לי מושג. צריך לשאול את מי שמכיר את פרינס.

אסף
אסף
26/06/2016 8:10:21
הגב ל  דדי

הכי קרובה אליהם לדעתי היו גולדן סטייט עם ארבע בחירות מתוך החמש בחמישייה (מסתבר שאפשר לבנות קבוצה דרך בחירות דראפט)

גיא
גיא
26/06/2016 6:28:43

דדי, אלא אם לארי קון טועה, אז:

http://www.cbafaq.com/salarycap.htm#Q91

עידו גילרי
עידו גילרי
26/06/2016 6:55:24
הגב ל  גיא

אני חושב שדדי התכוון שאין רווח בסיין אנד טרייד מכיוון שאין למיאמי זכויות בירד על ווייטסייד ולכן אין יתרון ביחס לטרייד רגיל שלאחריוהוא יסגןר חוזה.

גיא
גיא
26/06/2016 7:02:28

הכי ברור זה שלווייטסייד אין מה להרוויח מ-sign and trade בגלל שאז החוזה האפשרי שהוא יקבל יהיה מוגבל בזמן ובכסף.

הפואנטה בתגובה המקורית שלי הייתה שהשלוב קאבס/ווייטסייד הוא לא סביר.

GOGO
GOGO
26/06/2016 6:45:22

גרסון יאבוסלה מזכיר לי יותר מכל בסגנון המשחק את אנטוני בנט.

ברלה
ברלה
26/06/2016 14:16:34
הגב ל  GOGO

עם היקף ישבן של 120 ס"מ וחום גוף קבוע של 36.7 מעלות אנטוני בנט הוא בהחלט אחד ממחממי הספסל המוצלחים בליגה. למרות שהוא מוכשר קשה לי להאמין שאליאסובה יכול להגיע לגבהים האלה.

דדי
דדי
26/06/2016 18:28:04

גיא, סליחה על ההיעלמות – הייתי אחרי כ 36 שעות ללא שינה (תשאל את עגל – פגשתי אותי במסיבה בשישי בלילה…).

בכל אופן, הייתי גם מבולבל וגם קצת רוח, ובקיצור – כן, הכוונה היתה שמיאמי צריכה מספיק מקום בתקרה למקסימום של ווייטסייד כדי לעשות את זה, ונכון לעכשיו אין לה.

אני סומך על ריילי שיעשה את המהלכים הנחוצים כדי להגיע גם לזה (והוא גם חייב לדעת איפה הוא עומד עם בוש), אבל אם הוא יצליח לפנות את המקום, אין לי ספק שהוא ישאף להשאיר את ווייטסייד ולא לשלוח אותו לשום מקום.

מה שאמרת לגבי קליבלנד כמובן נכון מבחינת קבלת שחקן ב sign and trade, אבל אני לא ממש התייחסתי לצד שלהם…