דברים שיבלטו בדראפט הערב/רועי ויינברג (ופודקאסט דראפט מיוחד)

לא מדובר במוק דראפט כמו זה של יובל, אלא בדיבור על כמה כיוונים כלליים שאליהם הליגה הולכת בדראפט וכנראה יבלטו גם השנה:

קודם כל, יש את תופעת הגיל. כל שחקן שמעל גיל 21 הופך לשחקן שיורד כמה מקומות בהשוואה ליכולותו (למשל, באדי הילד נתן עונה מצויינת ועדיין ככל הנראה הוא יבחר בבחירה החמישית-סימונס צפוי להבחר בראשונה, אינגרם בשנייה, דאן/בראון בשלישית ובנדר/קריס ברביעית). נבחרים שחקנים צעירים יותר ויותר ויש יותר עדיפות לנתונים פיזיים מאשר ליכולת על המגרש עצמה, זה בא לידי ביטוי במקרה של בנדר שהראה פוטנציאל אבל נתן עונה חלשה בכל קנה מידה.

הסיבה לכך היא קודם כל תשתית פיתוח השחקנים שהתפתחה בשנים האחרונות בליגה, יותר מהשנים הקודמות. יש היום מחלקות פיתוח שחקנים שלמות וקבוצות ליגת התפתחות שנותנות הזדמנות לשחקנים צעירים להתפתח וזה לא משהו שהיה בשנים הקודמות, ולכן שחקנים מסויימים נבחרים על סמך פוטנציאל בלבד, כמו צ'יק דיאלו שצפוי ללכת בסיבוב הראשון, ואחרים כמו הילד וברייס ג'ונסון יפלו כמה מקומות גם בגלל הגיל. אבל זה לא בהכרח תמיד עובד-תראו את המקרים של ג'והני פלין שנבחר לפני סטפן קרי בהתבסס על נתונים פיזיים עדיפים, בעיקר הגנתית, ואת זה שדריימונד גרין נפל לבחירה ה-35, גם בגלל שהגיע לליגה בגיל מבוגר יחסית (22).

עוד דבר ששווה לשים אליו לב הוא הזכויות הבין לאומיות. כתבתי על זה לא פעם, זה טרנד שהתחילה, ובהצלחה מסחררת, סן אנטוניו וכולל בחירת שחקנים שלא מוכנים לליגה שיתרמו בגדול כשצריך. היום זה יבלוט, כששחקנים כמו אנטה זיזיץ', וילי הרננגומז ורבים אחרים שרחוקים מלהיות מוכנים לליגה יבחרו.

בסיבוב השני מאוד סביר שבדומה לשנה שעברה נראה כל מיני שחקנים שסיימו שנה אחת איפהשהו ולא נרשמו לדראפט נבחרים, רק כדי שלקבוצה יהיו זכויות עליה בעת הצורך. אל תופתעו אם שמות כמו פטר קורנייל או ג'ו צ'י (Zhou Qi), שני פרוספקטים מאוד מבטיחים שרחוקים שנות אור מלהיות מוכנים לאנ.בי.איי, יבחרו בסיבוב השני. הם לא יגיעו לליגה העונה, אבל יתרמו מיד כשיבואו. דנבר עשתה את זה השנה עם ג'וקיץ', ברוקלין שנה שעברה עם בוגדנוביץ' ויש עוד אינספור דוגמאות, עד לגארד/פורוורד של בולוניה שהגיע לספרס 3 שנים אחרי שנבחר, עמנואל ג'ינובילי.

דבר נוסף שחשוב לדבר עליו הוא הפחד מפציעות. זה קרה עד עכשיו, ובצדק, כי קריירת מכללות רצופת פציעות יכולה להרוס שחקן שלם. כולנו זוכרים את סם בואי וגרג אודן, ואף קבוצה לא רוצה להכנס ככה להיסטוריה. לכן יש הרבה מקרים של שחקנים שסבלו מפציעות ונופלים כמה מקומות, השנה בולט המקרה של דנזל ולנטיין המבטיח, וזה יכול להפוך אותם לגניבות דראפט (יותר מדויק להגיד סליפרים, אבל אין כ"כ הבדל במקרה הזה). תהיה הקבוצה שתבחר אותם במקום נמוך, והיא תרוויח בענק.

דבר אחרון זה הטריידים. הרבה מאוד קבוצות עושות רעש של טריידים שקשורים לדראפט וזה כבר התחיל אתמול עם שני טריידים גדולים-אחד שכלל שני רכזים פותחים בקבוצות פלייאוף והשני כלל את הקבוצה מהעיר הגדולה בעולם ו-MVP לשעבר. כשבוסטון עם 3 בחירות סיבוב ראשון, פילדלפיה עם 3 משלה וסקרמנטו נראית כאילו היא גם רוצה טרייד (לא הזמינה אף שחקן מהטופ 10 לוורק-אאוט, למרות שמחזיקה בבחירה השמינית) יכולים להיות הרבה טריידים, ונעקוב אחרי כולם. אולי לא יהיה טרייד היסטורי כמו רוברט פאריש והבחירה השלישית (קווין מקהייל) על ג'ו בארי קארול, או קובי עובר ללייקרס, אבל בכל מקרה יהיו פה טריידים שישנו את איך שהליגה תראה בקבוצה הקרובה. אל תפספסו.

*

לקראת דראפט ה-NBA מומחי הדראפט של האתר התכנסו כדי להקליט פודקאסט יעודי לדראפט, בהרכב שונה מהרכב הפודקאסטים הרגילים. בפודקאסט הזה אנחנו מדברים על גניבת הדראפט, באסט הדראפט, הקבוצה שהכי מעניין לעקוב אחריה והטריידים האחרונים בליגה. בהשתתפות: גור גולן, יובל שחם ורועי ויינברג.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
16 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
off topic
off topic
23/06/2016 17:06:09

no pun intended…

sleepers/slippers

מנחם לס
מנחם לס
23/06/2016 17:24:40

"הזכויות הבינלאומיות" הפך לפתע לדבר משמעותי ביותר בדראפט, ובתכניות לעתיד.

john
john
23/06/2016 19:13:53
Reply to  מנחם לס

הבעיה היא שרמת האימון היום באירופה נמוכה בהרבה קבוצות. סאריץ בעיני היה מבצע קפיצה הרבה יותר משמעותית בNBA. דרגן בנדר היה נהנה הרבה יותר להתאמן עם מאמן מכללות בגיר מאשר עם מה שמו ממכבי

אפלטון
אפלטון
23/06/2016 17:53:36

קטע עם ת'ון מייקר, הוא רשום כבן 19 אבל הרבה קבוצות מאמינות שהוא מבוגר יותר אחרי בדיקות שעשו לו (הערכה בין 21-23). זה יוריד אותו בוודאות מהסיבוב הראשון.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
23/06/2016 18:02:34
Reply to  אפלטון

קרה עם שבאז מוחמד לפני כמה שנים

איל
איל
23/06/2016 23:31:22

גם עם ביומבו. עד היום לא יודעים בן כמה הוא.

נתי
נתי
23/06/2016 19:07:27

הדראפט היום?באיזה שעה?

john
john
23/06/2016 19:10:53

מצויין רועי! אקשיב לפודקאסט בהיזדמנות.

כשאני רואה שחקן בן 21-22 או באופן כללי אני בוחן 4 דברים שעוזרים לי להבין האם הוא באסט או בחירה טובה על פי קריירת המכללות:

1. ההתקדמות בין עונת הפרשמן ועד לסיניור. כל שחקן שנשאר סטטי בגילאים האלו דינו לבינוניות או שהמצב העכשוי לא ישתפר בהרבה. אני מחפש שחקנים שלמרות שנשארו במכללות, ביצעו קפיצות עצומות משנה לשנה (דיים לילארד, סי ג'יי מקולם, באדי הילד, ברנדון רוי, סטף קארי). דוגמאות שליליות (האחים האריסון מקנטאקי).

2. איך הוא עושה את הסלים או איך הוא מגן. אם הוא עושה סלים בגלל שהוא פיזי יותר בגיל ובגוף זה סימן רע (טיילור האנסברו), אם הוא מנצל איטיות של שומרים כדי להשתחרר לזריקות נוחות זה סימן רע (ג'יי ג'יי רדיק, דאג מקדרמוט). אם הוא זקוק לזמן רב לשחרר זריקה או שהוא מנצל את השעון הארוך של המכללות ליצור לעצמו זריקות שאין להם זמן ב-NBA (סיבובים, הברגות, הרבה הטעיות) גם זה סימן מפריע (טי ג'יי וורן, כריס דאגלאס רוברטס, אדם מוריסון). בקיצר לשחקן צריך להיות feel של NBA. גארד שיודע לצאת מחסימה ולהעיף זריקות, או לתקוף מהר את הטבעת, או למסור בתנועה וכו'. לסיים בפלוטר ובזויות בקרש ולא רק להטביע וכו'

3. השוואה לשחקנים בגילם שכבר עכשו ב-NBA, או לבדוק איך הם שיחקו מול שחקנים עם גוף/קליבר של NBA במכללות. (זה כולל גם נתוני גובה, משקל, מוטת ידיים וכו'). ברייס ג'ונסון כשחקן פנים שמגרד את ה-2.06 מטר לא יכול בגילו (22) להיות 209 פאונדס. במיוחד במוטת ידיים קצרה יחסית. טריסטן טומפסון הוא אומנם 2.04 אבל ידיו מגיעות כמו שחקן 213 לפחות והוא כבד ויצוק. את מי ברייס יעיף במאבקים על הריבאונד ב-NBA? יש לו ודאי ערך רב במקומות אחרים ולך הוא במקסימום יהיה רול פלייר נהדר מהספסל (או שחקן חמישייה משני)סטייל טאג' גיבסון ובמינימום שחקן שיחמם ספסלים. שחקן כזה קלאסי לבחירות 15-25

הסיבה שאני מחזיק מבאדי הילד הוא שיש לו נתונים פיזים לא פחות טובים כעת מבן גילו בראדלי ביל. הוא גוף NBA בוגר כבר עכשו. באדי הילד קלע טוב מבראדלי כבר היום משלוש וחודר לא פחות טוב ממנו. ביל אומנם שומר אולי טוב יותר אבל ביל גם סטטי כבר שנתיים תוך כדי שהילד בתנופה כלפי מעלה ומשפר כל הזמן אספקט במשחקו.

דוגמא שלילית דנזל ולנטיין. אילו היה פרשמן המציג את רמתו כעת, הייתי בוחר בו טופ 5 (לפני סיפור הפציעות). אבל הוא לא אז באו ניקח כמה שחקני אול ארוונד בני גילו (ילידי 94). איפו הוא בדראפט ביחס לאטנטקומפו?ג'בארי פרקר (שצעיר מדנזל בשנה)? או ג'וליוס ראנדל? הוא כנראה יותר באיזור דריו סאריץ שנבחר 12. וכך בצדק לפני פציעותיו 12-15 היו מיקום טוב עבורו.

john
john
23/06/2016 19:12:14
Reply to  john

היה לי 4 ושכחתי 🙂

גור גולן
גור גולן
23/06/2016 19:29:13
Reply to  john

מסכים לגמרי!
גם קרי וגם לילארד הגיעו בגיל מאוחר וזה עזר להם. כך גם יהיה באדי לפי דעתי.

Smiley
Smiley
23/06/2016 22:02:41
Reply to  john

באדי הילד קולע מצויין מול רמת מכללות. ברדלי ביל שחקן אולסטאר אלמלא הפציעות. מה שאני אומר שגם פה קשה לקבוע מה רמת המוכנות שלו, בכל זאת, במכללות הכשרון מתחלק על כל כך הרבה קבוצות.
למרות זאת, אני מסכים שמי שיבחר בהילד יהנה ממנו מיידית וזאת שטות להעדיף כשרון בן 19-20 לעתיד (שלך תדע איך הוא התפתח)

Smiley
Smiley
23/06/2016 22:03:34
Reply to  john

רדיק בסופו של דבר התאים עצמו לליגה והפך להיות שוטר מצויין. מאמין שגם מקדארמוט בדרך לשם

עגל
עגל
23/06/2016 22:13:32
Reply to  john

יפה!
נכון שרדיק מצא את עצמו בליגה, עכשיו הוא כבר אחד הקלעים הטובים

יואל
יואל
23/06/2016 22:22:17

אחלה רועי,תודה, מאוד מעניין,אני בהחלט אקשיב