מעורב הופס ליום חמישי: ניקס -"LINSANITY היה בלוף" / מנחם לס

1. מיליון וחצי שופכים אהבה שמעולם לא נראתה כמותה על קבוצת ספורט

 

הייתי בהרבה TICKER TAPE PARADES. רובם במנהטן עם נצחונות היאנקיס, הג'איינטס, הריינג'רס (רק אחד לצערי), והניקס, ושניים במיאמי.

את זה של קליבלנד ראיתי כמובן רק בטיווי, אבל אף פעם – אף פעם – לא ראיתי כל כך הרבה אנשים, נשים, וטף, שופכים כל כך הרבה אהבה על קבוצת ספורט.

היה זה מחזה היסטורי. אף עיר, אף פעם, לא תוכל לשחזר את מה שקרה בקליבלנד אתמול. אין דבר לתאר זאת, רק לראות את הוידיאו ולנסות להבין את מהות הניצחון וחשיבותו לעיר הזאת.

אגב, עם וועידת הרפובליקנים הקרבה ובאה באולם הכדורסל של הקאבס, ועם כל אזור הדאונטאון לאורך אגם 'אירי' שעבר FACE LIFT טוטאלי, העיר בתנופה אדירה. לא עוד "THE MISTAKE BY THE LAKE"!

*

*

2. קווין דוראנט ישחק באולימפיאדה

 קווין דוראנט הוא לא חנטריש כמו לברון ג'יימס, כריס פול, בלייק גריפין, אנטוני דייויס, ג'ון וול, ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן, בלייק גריפין או סטפן קרי. הוא יודע מה זה להגן על המולדת ועל הכבוד הלאומי. הוא רוצה לתרום את חלקו בהגנת מדליית הזהב האמריקאית. הוא אמר:

"I'm excited about it. I'm looking forward to it," Durant stated Monday to ESPN.com's Royce Young

טוב שיש לפחות סופר-כוכב אחד היודע מה זאת אומרת להגן על דגל הפסים והכוכבים. אם אני ג'רי קולנג'לו, אני מוחק את כל הסרבנים מאי פעם לייצג את נבחרת ארה"ב.

3. היש סיכויים ל-THREPEAT – קאבס-ווריורס III בגמר?

לכל דבר יש סיכוי, רק לא לפלייאוף של הלייקרס. אבל אם זה יקרה זה יהיה עם קבוצות שונות לחלוטין. בווריורס לא יהיה הריסון בארנס, לא אחרי 5 מ-32 בשלושת המשחקים האחרונים. אנדרו בוגוט ואנדרה איגודלה נמצאים במדרון היכולת שלהם, והירידה תתגבר ככל שהעונה הבאה תימשך. ליאונרדו ברבוסה ומוריס ספייטס יהיו חופשיים לשחק עם מי שיחפוץ בהם. לוק וולטון לא יהיה.

בקאבס לא הרבה ישתנה. לברון הודיע שהוא נשאר כי "אני אוהב להיות כאן", וקווין לאב נישאר (טיירון לו: "קווין לאב הוא אחד מאבני היסוד שלנו והוא לא הולך לשום מקום"). ריצ'רד ג'פרסון הודיע על פרישה (לא היו מחתימים אותו בכל מקרה). טימופליי מוזגוף ישחק סנטר במקום אחר. שניהם לא היו חשובים ביותר מלבד משחק רביעי טוב מאד של ג'פרסון.

אז מה יהיה?

אני כבר מנבא: הקאבס יחזרו לגמר, אבל גולדן סטייט לא תהיה שם. השלשות המטורפות של גולדן-סטייט ייעלמו כפי שהם הגיעו. ב-NBA מאומה לא עובד יותר מדי זמן כי אחרי שהדבר ש'עובד' הופך לעובדה, הליגה מוצאת הגנה שתסכל את הדבר שעובד. ככה תמיד היה וככה תמיד יהיה. אז אתם יכולים לרשום את שיא הנצחונות ושיאי השלשות של הגולדן סטייט כשיאים שיעמדו איתנים לפחות ב-50 השנים הבאות.

7. החלטתו של לברון לוותר על ריו עלולה להפוך לשטפון 

And that’s sad, sick and insulting.

It was no coincidence that the Linsanity outbreak was due to Anthony’s absence. The Dolan Knicks had thrown in with Anthony’s style — give him the money, then the ball, let him shoot, everyone else just loiter off to the sides — which was antithetical to what Lin’s style brought for three fantastic weeks.

So not only did Lin and five-man-go basketball have to go, Dolan’s MSG Network has made him disappear in the hope that we’ll forget and continue to regard Anthony as savior-in-still-waiting.

Surely, such blatant, dishonestly twisted revisionist history carries the mark of Dolan, or at least of MSG Network employees avoiding the risk of his wrath. Jeremy Lin? Linsanity? It never happened. Got that, stupid? Neve

(אני בטוח שדובי ישמח לקרוא זאת…!)

9. אני לא היחידי שלא סובל את ג'ף ואן גנדי. הנה מהדיילי ניוז:

ESPN’s Jeff Van Gundy brings to mind the gag about the bum who knocks on the old woman’s back door. “Lady, I haven’t had a bite to eat in two days,” he tells her. “Well, force yourself!” she says.

Too often Van Gundy speaks as if he wants to make a splash, come across as bold, thus he forces himself.

In the first half of Game 5, LeBron James, driving toward the hoop, lowered his shoulder and shoved the Warriors’ Anderson Varejao backwards and eventually to the ground. The ball was deflected out of bounds, no call, although Varejao mimed James’ act as worthy of an offensive foul. As a replay began, Van Gundy:

“I think it was [an offensive foul]. But if I’m the referee, I agree. I can’t, I gotta know that he’s not tricking me. And no, he’s falling backwards. Stand up and play!”

Bold stuff!

So Van Gundy very clearly saw it both ways. It was an offensive foul, but the fact that Varejao, after the contact, fell, made it what? Not an offensive foul?

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. גם אם הניקס היו מביאים את ווסטברוק במקום רוז,
    הייתי פסימי.
    הסיבה?
    ג'יימס דולאן.
    GM גרוע, אפשר להחליף.
    בעלים גרוע?
    עם בעלים גרוע נתקעים להרבה, הרבה, הרבה מאוד זמן.
    (עד כמה דולאן גרוע? אפילו סטרלינג מספר עליו בדיחות…)

    גם התזמון בהתייחסות השחצנית בנוגע ללין מוזר.
    לין היה שחקן מפתח בסדרת פלייאוף מעולה.
    הניקס – לא ממש…

  2. הקבלירס לא היו לוקחים אליפות עם וויגנס. יש להם את קיירי אירווינג שנכון להיום הוא הרבה יותר טוב מהם.
    וויגנס ובנט (לא השר בנט) היו המחיר להבאת לאב. לי אין ספק שהעסקה היה מעולה לקליבלנד , נכון להיום היא המרוויחה בגדול מהעסקה.
    לאב במגרש זה אומר שטריסטן מנוצל טוב יותר ויכול להיות רול פלייר. לברון יחד עם טריסטן ולאב יוצרים קו קדמי מהטובים שיש. לאב בדולתו הקריב את משחקו לטובת הקבוצה , הרבה בזכותו אירווינג קיבל תפקיד מרכזי בהתקפה.
    לאב יכול בלי שום בעיות לקלוע 30 גם בקליבלנד. הוא פשוט רוצה לנצח .
    לא אגזים אם אצהיר שגם לברון נעשה בזכותו טוב יותר. לא סתם לברון התחבר ללאב בקיץ שעבר ונתן לא להבין שברבה בונים עליו.

  3. מעולה מנחם

    ג'יימס דולן איש הזוי.נשבע שאם עושים דירוג של הבעלים הכי הזויים ודפוקים בליגה מיד מגלים שחלקם הגדול לא עשו פלייאוף שנים (ד"ש מויוק ההודי של סקרמנטו שעדיין לא מבין איך ניק סטוסקס לא הפך לכוכב).

    לגבי ואן גאנדי – האיש ביזיון. אולי היה מאמן טוב לכמה דקות בליגה (וגם זה אולי). אני שומע אותו אגב הרבה בפודקאסטים של זאק לאו. הוא איש הזוי שאכן רק מחפש היות "מקורי" ומזעזע. האמירה שלו על וראז'או לא באה בחלל ריק יש הרבה שחושבים שזה בסדר להעניש שחקנים בשיפוט על חטאי עבר. היה רגע שהערכתי אותו בתחילת העונה כשנלחם על בלאט והתעקש שעשה עבודה מצויינת, אחר כך הבנתי שאמר זאת כדי להיות חריג ולהתפס כאחד שנלחם עבור המאמנים.

  4. 1. לדעתי גם שנה שעברה בג"ס העיר היתה בטירוף.
    2. קווין דוראנט כבר הוכיח שהוא מסוגל לקחת נבחרת אמריקאית עד הסוף. אולי חוששים שההחלטה של לברון לוותר תגרום לביטולים, אבל אולי ההחלטה של דוראנט תביא שחקנים.
    3. כרגע זה יתכן מאוד. כל קבוצה צריכה לעשות התאמות קטנות ויתכן שזה יהיה הגמר שוב. במזרח קליבלנד עדיין רמה מעל כולן. במערב עדיין הספרס ו-OKC.
    4. הטרייד לאב-וויגינס היה נכון בזמנו ונכון גם עכשיו. סיבה – אליפות!!!

  5. מנחם, אשמח אם תתייחס לשאלה שלי.
    איך אתה מסביר את הדומיננטיות המוחלטת של האמריקאים בכדורסל?
    זה לא כמו פוטבול שרק הם כמעט משחקים,כדורסל זה ספורט עולמי מאוד פופולרי ועדיין מתוך 100 השחקנים הטובים בעולם בטח 90 אמריקאים,
    זאת שליטה לא הגיונית.

    1. השליטה האמריקאית זה ספור ארוך.
      אלף זה כן משחק אמריקאי. בית, כל ארגון הכדורסל כאן מבתי הספר ועד המכללות. גימל, מספר השחורים שהספורט מס' 1 שהם רוצים להצטיין בו הוא כדורסל כי יש להם עשרות כוכבי-על שהם רוצים לחקות.

      1. גם כדורגל זה משחק אנגלי ואנגליה לא זכתה בגביע העולם כבר 50 שנה, שלא נדבר על נוכחות אנגלית ברשימת 100 השחקנים הטובים בעולם.

        לדעתי העליונות האמריקאית נובעת בעיקר מפני שלהבדיל מכדורגל, בו בהרבה מקרים מספיק רק כשרון, משחק הכדורסל מחייב גם נתונים פיזיים בלתי רגילים (שוב, ברוב המקרים). נתונים פיזיים שיותר נפוצים בעיקר אצל שחורי עור.
        למה רק ארה"ב ולא גם מדינות אפריקה? כי באפריקה יש ברחובות מגרשי כדורגל ובארה"ב מגרשי כדורסל.

    2. זה מאוד פשוט לדעתי.
      תאר לך שהחברה המקובלים בשכבה המציאו משחק. משהו עם עפרונות. פשוט כזה שאפשר לשחק כמעט בכל מקום.והם עושים את זה. כל הזמן – בהפסקות, בבית, בשיעורים, באמצע בגרות. אבל הם לא מוכנים לתת לאף אחד שהוא לא אחד מהם לשחק בו. מקסימום לצפות בו פעם בשבוע בהפסקה הגדולה של שישי. אז אתה יכול ללכת הביתה, לרוקן את הקלמר שלך ולנסות לשחק לבד ולהבין איך דברים פועלים. אפשר ללמוד את החוקים הכלליים. אבל עד שלא תיכנס פנימה, לאותה חבורה, לא באמת תדע איך עושים את זה נכון. את השיטות הקטנות שמנצחות משחקים. איך להרים את העיפרון בדיוק ברגע הנכון לפני שהמחק נוגע בעט האסור.
      אז בסוף האמריקאים פתחו את השערים, והאירופאים מתקדמים. לאט, אבל בטוח. ועדיין, הליגה הטובה בעולם לעפרונות מחודדים נמצאת בארה"ב ומבוססת מאוד על מקומיים.

  6. קליבלנד מוכנים להחליף את קווין לאב אפילו תמורת מסטיק עגול.
    טיירון לו אמר מה שאמר בשביל להעלות את הערך שלו בשוק.

    אם ללברון יש שכל הוא חותם בחינם ואומר להנהלה להביא עוד שחקן בחוזה מקסימום. חוזה לכל החיים מנייקי כבר יש.

  7. מסתכן בלהיחשב "רפה הבנה/שכל" – אבל להשאיר את קווין לאב זו ההגדרה המדויקת של "לנוח על זרי הדפנה".
    אני בספק אם בקאבס חושבים שמה שהיה השנה יכול לנצח גם בעונה הבאה, וקווין לאב זו הדרך הטובה ביותר לשדרג כפי הנראה (את הריבאונד, המלחמה והשלשות הפנויות אפשר למצוא יותר בזול).

    1. בנוסף לוויגינס ובנט היתה גם בחירת דראפט שהומרה בתדאוס יאנג מפילדלפיה.
      לאב לא היווה גורם משפיע על האליפות השנה, האליפות היתה מושגת גם בלעדיו, ובקליבלנד יכולים רק להצטער על מה שנתנו תמורתו.

  8. מת על ואן גאנדי, ודווקא בגלל אמירות כמו זו שהבאת כאן. לדעתי זה היה ניתוח מצויין של המהלך, ובכלל לאורך כל הסדרה, השופטים לא נתנו לורזאו שריקות כי הוא פלופר, גם במצבים שבהם כן היה פאול..

  9. מי הוא האיש אשר המלך חפץ ביקרו??? לברון במופע המן המודרני הוא שכח שלפני שנתיים הוא התקופף לקבל ברכה מהרב יאשיהו פינטו אשריו ואשריי מכנסייו

    http://www.twoday.co.il/media_content/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%99-%D7%91%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%98-%D7%91%D7%A4%D7%92%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%95.jpg

כתיבת תגובה

סגירת תפריט