פוסט סיכום הפלייאוף של צוות הופס/ חלק ב'

>

מנחם לס:

אין טעם לבלף.

אני תינוק מגודל בן כמעט 79.

אני מתייחס למשחק מטופש של הכנסת כדור לחור כאילו היה זה עניין של חיים ומוות.

מה לעשות? זה אני. מאז שאני זוכר את עצמי הייתי כזה. נושם ואוכל ספורט עם אכזבות, , אילוזיות, מפחי נפש, ותסכולים, אבל גם עם הרבה אושר, אורה וברכה, רינה, ושמחה. אפילו תענוג. למה לשקר? כן, אני מרגיש סיפוק גדול וממש קורת רוח ותפנוקים כש"אני מנצח". אפילו היום, יומיים או שלושה אחרי, אני חושב "קאבס אלופה" ואני מרגיש מין גל אושר מציף את לבי.

אז ככה: אני יושב לי בגרינוויל, דרום קרולינה, אזור של KKK ו-90% דונאלד טראמפ (אני החלטתי השבוע שאני לא מצביע עבורו. הוא יותר מדי מסוכן, ואולי אפילו חולה נפש. אבל גם להילרי איני יכול להצביע; שונא אותה ואת ביל קלינטון יותר מדי, אז אשב בבית ולראשונה לא אצביע בכלל בבחירות, מעשה שכמוהו כהצבעה עבור הילרי, אבל אין לי ברירה) ולא היה לי כל חלק או יד בנצחון. אבל שוב, להיות אמיתי לחלוטין, הרגשתי מין חלק ממיעוט קטן ביותר מול רוב עצום וחזק, והרגשתי כאילו אני הוא שמשחק נגד הווריורס. היו כאלה חילופי מילים קשות שהגיעו עד כדי השפלות אישיות ביני לבין די הרבה גולשים. אני הצגתי בעמדתי את "המזרח", וטענתי שהמשחק "שלנו" לא נופל מהמערב, ולמעשה ננצח את הפרימדונות. מתחילת העונה טענתי כך ולא משתי לרגע מעמדתי.

צחקו עלי, לעגו עלי, ואני בשלי: "צוחק זה שצוחק אחרון".

ואז הגיע המשחק. כל סל הלב או שנקרע לי או שרחב עלי, תלוי מי קלע.

ואז באה השלשה של קיירי. קפצתי ממושבי ליד גייל על הספה וצרחתי – בעברית כמובן – "יששש!!!". אבל הסתכלתי על השעון ועם סטפן קרי מאומה לא גמור.

אבל אז החמצה, והכדור עובר לקאבס, ופאול על לברון.

כשהוא החמיץ את הראשון לבי ירד לתחתונים. הייתי בטוח – ממש בטוח – שאם הוא מחמיץ את השני עם 8.6 שניות, זה בדיוק המצב עבורו נולד קרי: שלשה משלושת רבעי מגרש לשוויון, ואז נצחון קל בהארכה.

עצמתי את עיני מרוב פחד, אבל בחצי עין הסתכלתי על הכדור השני שהסתובב מעט על החישוק לפני שצלל. אבן אדירה ירדה לי מהלב. קפצתי על גייל וחיבקתי אותה. ניצחנו??? כנראה שכן!!! כנראה שכן!!!

רק עוד כמה שניות. אני אפילו לא יודע מי החמיץ לווריורס את השלשה מהצד. נדמה לי שספייטס, אבל מה זה משנה?

ואז חיבוקים ומדהאוז על הפארקט, ואני קופץ כמו ילד ורוקד בחדר האורחים שלנו מול טלוויזיה וצורח כל מיני הברות כמופרע אמיתי. רוקד, קופץ, מחבק את המנורה הגדולה העומדת כעמוד בקצה החדר.

רגע. האם אני דפוק לחלוטין על כל הראש?

היי, ברגעים כאלה אני לא עומד להיות פוליטיקלי קורקט. אני מרגיש שקברתי אחת ולתמיד את הייט אשברי שהיה המעצבן הראשי וראש המשפילים (שמאז נעלם מהאתר כמו כלבון קטן עם זנבו בין הרגליים, ואני מאמין שהוא לא יחזור אלינו לעולמי עולמים. שלום, היה נעים להכירך!). האשך לפחות חזר כמו גבר, ונתן לאיזה שיר מנחמן ביאליק לשפוך עבורו את ליבו. היו עוד כאלה שנעלמו ולא חזרו מאז.

אם הקאבס היו מפסידים מה אני הייתי עושה?

צדקתם! הייתי כותב שהם הפסידו בגלל שהשופטים דפקו את לברון ולא שרקו מאומה על כל האחיזות של הווריורס הרעים. אבל לא הייתי בורח. עכשיו אין צורך להסביר או להצטדק, רק לשמוח ולרקוד עם שתי ידיים מורמות לצדדים ובכל יד רק אצבע אחת – אמצעית – מורמת אל-על.

איזו הקלה!!!!!!!!!!!!!

הרגשתי כאילו אני ניצחתי. בא לי לעשות "נה באוזן" לאיזה אלף גולשים – אחד-אחד לפי התור – ולומר להם, "זוכרים מה אמרתי? צוחק זה שצוחק אחרון???".

ואני צוחק מפה לפה שפגעתי בול עם המנצחת. אמנם חשבתי שאוקלהומה תהיה בגמר (מה שכמעט קרה!) אבל זוהי טעות מינורית. מה שקובע הוא הסוף, האליפות, והפדות והגאולה של השחקן הטוב בעולם, לברון ג'יימס!

אז הרגשתי תענוג של ממש ששוב האכלתי כמה צעירים, וזאת האמת לאמיתה!

רועי ויינברג:

הזיכרון שלנו, בסופו של דבר, מורכב מרגעים. ריי אלן קולע את השלשה הגדולה ההיא. דריק שארפ רוצח את ז'לג'יריס על הבאזר. אצל רוב הקוראים, כנראה, יש גם את סטיב קר מנצח אליפות, בירד חוטף את הכדור מאיזייאה ומנחם יוכל לספר לכם בתגובות על ויליס ריד עולה חצי מת למגרש. בכל רגע כזה, אתה מרגיש שאתה רואה גדולה ביצירה. הרגעים האלה מאוד נדירים, וזה מה שהופך אותם לכל כך נדירים, לכל כך זכירים, לכל כך טובים. ב-2 הדקות האחרונות של משחק 7 היו לנו רגעים כאלו בשפע: לברון כמעט נוקע את היד ועדיין עולה לקלוע עונשין, קיירי אירווינג קולע שלשה על הפנים של ה-MVP, ומעל הכל לברון מגיע מטיזינבי כדי לחסום את אנדרה איגודלה ו-73 ניצחונות.

זה הרגיש כמו היסטוריה ביצירה. והסיום הכל כך אנושי של לראות את לברון, אולי הספורטאי הכי מחושב בהיסטוריה, מתפרק על המגרש, מוקף בשחקנים שהוא סחב כל הדרך למעלה, זה רגע שישאר הרבה זמן בזיכרון של כולנו. רגע כל כך ג'ורדני. אפשר לסכם את זה בהרגשה של יצירת זכרונות שילוו אותך עשרות שנים קדימה ושל ניצחון בלתי אפשרי, כאילו הוא יצא מסרט ספורט (ואחד טוב). וזאת אחת ההרגשות הכי טובות שיש.

מתן גילור:

בעונה שעברה הייתי מתוח כל הפלייאוף ובעיקר בגמר. למרות החיסרון של קיירי ולאב, ממש חיכיתי לכל משחק. הייתי נכנס למיטה ב-21:00 כי נמאס לי לחכות. המחשבה שמאמן ישראלי בשנתו הראשונה בליגה, ביחד עם גאולה של לברון בקליבלנד גרמו לי ממש לקחת צד.

את הגמר הנוכחי ראיתי בניחותא וללא מתח. בין היתר, כיוון שהייתי משוכנע (ממש עד שההפרש גדל ל-4, 10 שניות לסיום, במשחק 7) שהלוחמים לוקחים את זה. לא היתה לי קבוצה מועדפת ממש, אבל ברירת המחדל של המזרח מול המערב (שמסומן מבחינתי תמיד ע"י סלטיקס VS לייקרס) וגל האהדה "הברצלונאי-מדרידי" לגולדן סטייט, נתנו יתרון קל לקליבלנד. נקרא לזה אדישות מוטה. אני מאד רגוע במהלך המשחקים והתלהבתי ממהלכים גדולים לא משנה לאיזה צד.

עם זאת, אחרי שהם זכו באליפות מאד התרגשתי. גם מהבכי של לברון וסמית', אבל יותר מהסיפור הגדול בשביל העיר. נזכרתי בבחור המבוגר שאמר שהוא בכה ביום שלברון נבחר בדראפט. ילד בן 18 שעוד לא עשה צעד בליגה ועיר שלמה שמה את התקוות הספורטיביות שלה על הגב הרחב שלו. ואז, אחרי קריירה ארוכה ומצלחת מאד, הוא אשכרה עומדת בציפיות ומביא לה אליפות. בעיני רוחי ראיתי את סבי שחיכה בערך עד גיל 60 כדי לראות את מכבי זוכה באליפות, בעונת 1983/1984.

תראו, אני לא אוהד ובטח לא אוהב את לברון ג'יימס, אבל זה שחקן שאני כן נהנה לראות ושאני כן תופס ממנו אחד הגדולים ושבעיקר מפריעה לי הדמוניזציה שעושים לו, כי אני חושב שהן מבחינת הכדורסל והן מבחינת האישיות הוא לא ראוי ליחס שהוא מקבל. ישנם כאלה ששונאים אותו, אבל מכירים ביכולות ובגדולה. לעומתם ישנם רבים שעושים הכל ע"מ לגמד כל הישג שלו. אנשים שבמסגרת האתר מתעסקים בהשמצת לברון יותר מאשר בכל דבר אחר. אנשים שאשכרה נכנסו לדיכאון כי ספורטאי מסוים הצליח לזכות באליפות. הרבה יותר מאיך שאני הגבתי להצלחות של הפועל חיפה או מכבי ת"א.

אז כן, אני מודה, אחרי כל הארס הזה, עשה לי טוב על הלב לראות את לברון זוכה. וכן, אחרי שספגתי גם באופן אישי מאותם אנשים, לא הצטערתי "להרוויח" יומיים-שלושה בהם יהיה אפשר לנהל דיון ענייני על לברון (כמו על כל שחקן אחר) מבלי להרגיש חוסר נעימות.

אהרון שדה:

אלו מסוג המשחקים שאתה לגמרי בעד או לגמרי נגד .

אני לצערי הייתי מהצד של הנגד ככה שהתבאסתי באופן מוחלט ….וזה קרה לי כבר פעם שנייה בחצי חודש שכן עוד לא התאוששתי מההפסד של אתלטיקו בגמר הצ'מפיונס ליג. הציפו אותי הרבה מחשבות ואני חש שהם מעבר למשחק ולדרמה עצמה שהתרחשה מול עניינו אלא שאלות פילוסופיות על ספורט…ננסה להעביר חלק מהתחושות בקצרה.

1. לברון בעצם הסכים איתי כשאמר כל הזמן שהאליפויות במיאמי לא באמת היו שוות. דווקא ברגע הבאסה הגדול ביותר זכיתי בהכרה שכל מה שטענתי מאז המעבר ההוא של לברון נכון. טענתי שגם 10 אליפויות במיאמי לא שוות אליפות אחת בקליבלנד . הבכי וההתרגשות של לברון לאחר המשחק מזכירה לי את זה של מייקל לאחר האליפות הראשונה בשיקגו זו "האליפות" נקודה ולא מיאמי.

2. התחושה שלי במילה אחת: "מקריות".

איני בא לקלקל חלילה שמחה אך התחושה שלי היא משהו כנה שחשתי אותו אגב לאחרונה כאשר מכבי תל אביב זכתה ביורוליג 2004….אולי הכל יד המקרה? אולי נזרוק מטבע ודי? כשמכבי זכתה בגביע ההוא היא רמסה בגמר את בולוניה ב 44 הפרש כאשר היא שברה כל שיא אפשרי …אבל היא נזקקה לנס גדול מול ז'לג'יריס והשלשה ההיא של שארפ.

גם במשחק הזה חשתי את הדבר הבא: יותר ממה שקליבלנד ניצחה הרי שג.ס הפסידה. בדקות האחרונות אף קבוצה לא תפקדה בעיקר לא קרי אבל אף אחד לא תפקד התוצאה לא זזה. נכון, לברון עשה מהלך הגנתי יוצא מן הכלל אבל בסוף צריך לשים נקודות בטבעת ואת זה אף אחד לא עשה …עד שבא קיירי. זה לא משחק שאחריו אתה אומר לעצמך וואלה שתי הקבוצות באו לנצח והוכיחו דקות קלאץ גדולות.

וממילא אתה שואל עצמך האם באמת לברון כזה גדול? איך היו מתייחסים אליו במידה והיו מפסידים? האם גם אז היו מזכירים את הטריפל דאבל או שמא דווקא את ה 9/24 (37.5 אחוז). אני חייב לציין שאין כאן ירידה אישית על לברון אלא יותר תהיה פילוסופית שכן ככה חשבתי גם שקבוצותיי האהובות זכו באופן דרמטי כגון אותה מכבי או ברזיל 94.

פאקו:

את הפלייאוף הזה, כמו את העונה הסדירה ואת קודמותיה, ראיתי בעיקר עם היס מקס שלי. המצאה מופלאה הדבר הזה. איכות חיים. קמים שעה שעתיים או לא יודע כמה אחרי תחילת המשחק, רואים את כל המשחק בלי לפספס שנייה, וגם בלי לראות את כל המעברונים האלה של ערוץ הספורט, ואם קמים מספיק מוקדם אפילו מתחברים לשידור החי. ללכת עם, להרגיש בלי. ממש כמו העונה הזו של משחקי הכס שאני רואה במקביל. חתיכת תסריטאי הג׳ורג׳ מרטין הזה, איזה עלילות הוא ממציא לנו. מצפים לקרב בין הדמויות הראשיות, ופתאום כל נושאי הכלים מנצחים בקרב הראשון. טוב זו הוליווד, תמיד יש טוויסטים. אחר כך עוד קרב, הוא כבר יותר צפוי. ועוד אחד. תיכף נגמר לפי התסריט הצפוי, והבחור שמפסיד עוד מרביץ כמה מהלכים מלוכלכים לפני שמחזיר נשמתו לבורא הסדרה. צפוי. אבל רגע, מה הולך פה, עוד טוויסט? זרקו את אחת הדמויות הראשיות מהפרק הבא? טוב יש מחויבות לשבעה פרקים. סעמק הג׳ט לג ממשיך. ועכשיו הבחור שכבר היה על הקרשים הולם שוב, ואחר כך שוב ואחר כך בגראנד פינאלה, פרק 9, מחסל את כל מי שמסביבו, כשההיילייט זה מכת החרב הזו מעל הראש של היריב. פייי, לא ייאמן.

עכשיו צריך לחכות כמעט שנה לעונה הבאה, מבאס.

אבל רגע, הוא בוכה! הוא מתפרק? זה היה אמיתי כל זה?! כל הדבר הזה שראיתי עד עכשיו? לא יכול להיות.

וואו.

עמית טבול:

ובכן, בדקות האחרונות של משחק מספר 7 הרגשתי…הקלה.

לאורך כל הסדרה תחזקתי חומה בצורה. רציתי שגולדן סטייט עם הכדורסל הנהדר שלה תיקח אליפות שניה בק טו בק ותתחיל שושלת רצינית. ענייני לברון-בלאט והבידודים המייגעים של קליבלנד רק תדלקו אותי יותר. הסדקים הראשונים בחומת האהדה ללוחמים/רצון בכישלון קליבלנד החלו עת השתחררתי מביקור בנמל התעופה JFK ונסעתי ברכב מניו יורק לקליבלנד על מנת לצפות במשחק מספר 1 של גמר המזרח – קליבלנד נגד טורונטו. החבר'ה באוהיו יודעים לארח אנשי מדיה, גם אם הם חובבים ולא לבושים בחליפות של ארמאני.

בסדרה נגד אוקלהומה הסדקים בחומה העמיקו. לא בגלל שאני אוהד הצלחות. למעשה אני לא אוהד אף קבוצה..העניין הוא שבשלבים המתקדמים של הפלייאוף האחרון יותר מדי פעמים הלוחמים הפכו מקבוצה אגדית ואנרגטית עם משחק התקפה שוטף, לקבוצה תקועה שברגעים קשים עושה במכנסיים ומיידה שלשות בדיוק של קסאמים. אין תוכנית משחק ואין רצון להשתנות. אם מחטיאים מהשלוש למה לא לתת את הכדור לגרין שייכנס פנימה ויוציא פאול או סל או שניהם?

אחרי שקרה הבלתי יאומן הלוחמים העפילו לגמר נגד קליבלנד, הסדקים נאטמו. שוב הייתי לגמרי בעדם ונגד קליבלנד "רשעים ארורים". ברוב זחיחותי (אולי הלוחמים השפיעו עליי) הייתי בטוח שאחרי "נס אוקלהומה" השאלה לא אם אלא כמה. ועדיין – עמוק בפנים שמרתי לקליבלנד פינה חמה במרתפי הלב.

החל ממשחק מספר 5 הסדקים בחומה הפכו לבקיעים. קליבלנד מנצחת באורקל ארנה והקהל נוטש את המשחק בלי בושה. כנראה שבאמת עשירי עמק הסיליקון החליפו את פשוטי העם הפנאטיים. בואו נודה על האמת: מנקודת הזמן של משחק 5 קבוצה אחת שיחקה טוב יותר מהשניה לכל אורך הדרך וגם רצתה יותר.

הגענו למשחק 7. ברוב שלבי המשחק רמת הקבוצות שווה פחות או יותר. אני בטוח שאין מצב שהלוחמים מפסידים שלישי ברצף ועוד אחרי עונה כזאת והיסטוריה סטטיסטית שלא מותירה מקום לספק באשר לזהות האלופה. עם זאת, לקראת הסיום יש תחושה שקבוצה אחת רוצה יותר את האליפות. בעיקר זה שלתואר שלו "אחד הגדולים בכל הזמנים" הודבק סימן קריאה במקום סימן שאלה.

ואז אני חושב לעצמי: למה לא? ללוחמים יהיו מספיק הזדמנויות לקחת אליפויות נוספות עם סגל שנמצא בשיאו וכמה שיפורים קוסמטיים. הם זכו שנה שעברה על חשבון קליבלנד פצועה שמעולם לא ראתה אליפות. ועדיין – האגו שלי לא נותן לי ללכת עם תחושת הלב. השלשה של קיירי והבלוק הנדיר של לברון (חוקי!!!) מוטטו סופית את החומה ומאותו רגע, לאחר שהבנתי שאנחנו נוגעים כאן בהיסטוריה של קבוצה, שחקן, עיר ואפילו מדינה, הצלחתי לגרום לעצמי לרצות שקליבלנד תזכה באליפות.

אחרי שראיתי את נחילי הדמעות של שחקני קליבלנד לא יכולתי שלא להזדהות איתם והשארתי את הציניות מאחוריי. המהפך הושלם.

גיא רוזן:

אני אוהב את העגלות שלי ריקות.
אולי זה החינוך הייקה הקשוח, שהפך אותי ל-"אנטי-ממסדי", אבל אני לא מסתדר עם קונצנזוסים.

אז מצד אחד יש את קליבלנד, ולברון, שמשום מה, הפך לשחקן המושמץ ביותר בתולדות המשחק. ולמה? בגלל ש – רצח/אנס/ניהל קרבות כלבים/מכר סמים לקטינים/חתר תחת אושיות הדמוקרטיה הישראלית? לא. בגלל שהוא עבר לשחק בקבצה אחרת. מוזר.

מצד שני יש את הלוחמים. אחלה קבוצה, באמת. אבל איך אפשר לאהוד קבוצה שהפכה כל כך מהר להיות ה-"מאמי" של ה-NBA?
(בקלות, אני יודע. אנטי-ממסדי, כבר אמרתי?)

אז בשמחה, נטשתי לרגע את הסאנס (העגלה שלהם שקועה עמוק בבוץ…), וקפצתי לעגלת הקאבס. ואיזו נסיעה נהדרת זו הייתה!

היו רגעים שכבר חשבנו שהנה הסוף של המסע מגיע מוקדם מהמיוחל, (וכאוהד של הסאנס, למדתי להיות פסימי כל הזמן…), אבל אז הגיעו 2 הדקות האחרונות של המשחק. הגג של לברון, (שנכנס אוטומטית לטופ 4 של מהלכי ההגנה הגדולים אי פעם, לצד הגג של פרינס, והחטיפות של האבליצ'ק ובירד) והשלשה המדהימה של קיירי (שגררה זעקת "יש!!!!" אדירה, שלא רק שהעירה את כל תושבי הבית, היא העירה גם את השכנים…).

יש תחושת אושר שממלאת את הלב כשהקבוצה שלך (גם אם לרגע, אחרי שקפצת לתוך עגלה שהיא לא שלך במקור) מנצחת,
על אחת כמה וכמה, כאשר זה מגיע במשחק 7 של הפיינלס. על אחת כמה וכמתיים, כשזה ניצחון על קבוצה היסטורית, אחרי קמבאק חסר תקדים.

עכשיו, אני יכול רק לפנטז איך ארגיש אם הסאנס יצליחו לזכות באליפות, אי פעם בימי חיי…

מולי:

חמש בבוקר, יום שני, אני יושב על המיטה ומסתכל על מולי שהחליט גם להתעורר עוד לפני שהציפורים עושות רעש בחוץ. איש משונה המולי הזה. מילא, אני רגיל שאני ישן למרגלותיו ובקופסה השורה התמונות זזות ועושות בדרך כלל רעש, זה הרי קורה כמעט כל לילה, אבל בדרך כלל עד שהציפורים מוסיפות רעש משלהם והאור נכנס מהחורים שבקיר, מולי שוכב ועושה קולות ורעשים חזקים.
היום, כמו בחלק מהלילות בזמן האחרון, הוא ער כשעדיין חשוך, אני מלקק את כפות רגליי עוד ועוד ופתאום שם לב שלא כמו בפעמים הקודמות, מולי חצי יושב חצי שוכב מתוח. אני מחליט להסתכל עליו בלי שהוא יראה אותי מסתכל עליו ולכן מניח את הראש שלי על הרגליים.

בדקות האחרונות מולי שמח, יכולת לראות את השמחה וההקלה שבו כשהקול בקופסה הזזה צרח מספרים: 87-83. אני מכיר מספרים, מולי כל הזמן אומר אותם, אבל אז הוא קילל, הוא תמיד אומר מילה אחת: "שיט", כשהוא מקלל. מצחיק שאותה מילה נשמעת כל פעם אחרת: אולי כי לפעמים הוא אומר אותה מתוך תסכול, לפעמים מתוך כאב, לפעמים מתוך כעס. הפעם אני חושב שזה היה כולם ביחד.
נרדמתי לדקתיים ופקחתי עין תורנית להסתכל עליו כי שמעתי אותו זז בחוסר מנוחה, רוטן לעצמו: "מה הם דפוקים?" ואחר כך מוסיף "המתח הורג אותם".

אותם? האמת נראה כאילו המתח הורג אותו! הוא חסר מנוחה, כל הגוף זז ימינה שמאלה ורק העיניים ממוקדות בקופסת התמונות הזזות. לא זוכר מתי ראיתי אותו ככה בזמן האחרון. "ששששיט!!!" הצעקה שלו הקפיצה אותי. מה זה? לצעוק ככה בשעה כזו? כלבים הרי ישנים פה. קמתי, התמתחתי, והלכתי ללקק לו את היד. הוא כמעט ולא שם לב לזה.

ואז המון אנשים קפצו ושמחו כמו כלבים בקופסת התמונות הזזות, האמת, משונה שלא היו שם כלבים, בדרך כלל אני רואה את מולי ואחרים קופצים רק אתי, באמת משונה. ואז היה שם אדם אחד שנשכב על הרצפה על ארבע, קצת כמו כלב, ויכולת לראות שהוא רועד, ואז הרגשתי שגם מולי קצת רועד ואפילו ירדו לו דמעה או שתיים. משונה המולי הזה, הוא מסוגל להיות עצוב ונרגש, אולי אפילו עצוב ושמח באותו זמן, מי יודע? אולי זו ההשפעה שיש לקופסת התמונות הזזות על בני אדם שמתעוררים לפני שהציפורים עושים רעש בחוץ והחור שבקיר מתמלא אור.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי
Subscribe
Notify of
68 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
מתן גילור
23/06/2016 6:57:57

תודה לכולם ובעיקר למידן שריכז.
אהרון, אתה טועה ומטעה. הוא לרגע לא אמר שהאליפויות במיאמי לא היו שוות. הוא אמר שזאת יותר מיוחדת עבורו כי הוא הביא אליפות הביתה. לא הביתה לקבוצה שבחרה בו אלא הביתה למקום בו הוא גדל. לצורך העניין זו יותר דומה למצב בו דוראנט יביא אליפות לוושינגטון מאשר לאוקלהומה. ובכל מקרה, בשום שלב הוא לא הפחית מחשיבות האליפויות במיאמי.

נתי
נתי
23/06/2016 7:11:32

תודה רבה,קראתי את כולכם למעט פאקו שעשה הקשר למשחקי הכס ופחדתי מספויילר 🙂
גיא-גם אני מרדן כמוך וחייב להיות נגד הזרם מעניין ממה זה נובע

פאקו
פאקו
23/06/2016 7:52:42
Reply to  נתי

לא לדאוג נתי, אין כאן צל צילו של ספוילר.

נתי
נתי
23/06/2016 8:22:54
Reply to  פאקו

סגור עכשיו משלים 🙂

אפלטון
אפלטון
23/06/2016 8:36:15
Reply to  נתי

חח גם אני.
סיפורים מדהימים אחד אחד.
מולי כתיבה יפהיפייה.

אורח קבוע
אורח קבוע
23/06/2016 8:35:22

ענק מולי. הזכיר לי את הספר "הכלב היהודי"

john
john
23/06/2016 8:46:35

אני מסיים את הפלייאוף עם דילמת הקורנפלקס שלי. לעיתים אני ממלא קערת קונפלקס עם חלב ובביס הראשון מגלה למרבה הצער שהחלב שמזגתי חמוץ. אני גם ככה לא חסיד של חלב וזה מיד עושה לי בחילה. ותמיד יש לי את הדילמה האם לשפוך את החלב ולמזוג מעל חלב מקרטון חדש (היי הקורנפלקס לא גדל על העצים)? או האם לזרוק הכל ולהכין מנה חדשה של קורנפלקס הפעם עם חלב טרי? או האם רק לשתות מים ולוותר לגמרי על החוויה כי היא כבר קולקלה בטעם חמוץ של חלב?

אני תמיד מוזג קערה חדשה וחלב טרי. כי חווית התיקון חשובה לי מאוד. וכך אחרי שנפטרתי מהמנה החמוצה הNBA מאפשר לי למזוג קורנפלקס חדש (דראפט, טריידים, שוק חופשי) ולמזוג מעל חלב טרי של מאזנים מאופסים וסיפורים חדשים.

גם רציתי להודות לצוות הכותבים פה שהוא תענוג צרוף. אני יודע שדעותיי מרגיזות לעיתים אבל אני מתווכח בראיה ברורה שאני כמו כולם סובייקטי ומוטה. כך שהצד השני אינו "טיפש" או "הוזה" אלא רואה דברים אחרת.

וגם תודה למנחם שיצר פה דבר מדהים בנוף הספורט הישראלי. כתיבה יצירתית שונה וחופשית ותגובות שבאות מטוב. טרולים הם מיעוט ניכר ונרדפים פה על ידי המון שפוי ולא הפוך כפי שקורה בכמה אתרים.

גיא
גיא
23/06/2016 9:18:24
Reply to  john

ג'ון, דעותיך ממש לא מרגיזות.
הן הדעות שלך. אתה מביע אותן בכישרון רב, ומגן עליהן בלהט שלא נופל מהכישרון.

סובייקטיביות היא הליבה של כל אוהד,
והאוהדים הם הליבה של הופס.

john
john
23/06/2016 9:36:11
Reply to  גיא

🙂

סומסום
סומסום
23/06/2016 9:51:39
Reply to  גיא

+1

עגל
עגל
23/06/2016 14:25:51
Reply to  גיא

אני עם גיא.
ותנסה לחסל את הקורנפלקס עם החלב המקולקל, כשאוכלים מהר לא שנים לב

Ghost Rider
Ghost Rider
23/06/2016 14:48:06
Reply to  גיא

+1

p
p
23/06/2016 8:46:44

מעולה, תודה רבה!
לטורים היום קל לי יותר להזדהות (מין הסתם).
מנחם עם השמחה הבלתי נגמרת (גם לי עדיין עולה חיוך במחשבות על האליפות).
מתן עם תחושת הדמוניזציה הלא מוצדקת.
רועי עם הרגעים שלא נשכח שחבתי על כך לא מעט גם כן.
מולי שהתיאור שלו מזכיר גם את התיאור של החתול שלי (למעט שאת משחק 7 ראיתי מחוץ לבית).
וכמובן גיא, שכמוני, קליבלנד לא הקבוצה הראשונה שלו, וכ"כ ייחל וצעק כשקליבלנד ניצחו (איפה היית מדרג את החטיפה של ג'ורדן על מלון לפני ה-"סל"?)

תודה רבה לכולם על טורים מדהימים כל השנה!

גיא
גיא
23/06/2016 9:23:09
Reply to  p

החטיפה של ג'ורדן?
בצמרת הגבוהה.
אבל לדעתי, בירד ולברון. 2 מהלכי ההגנה הגדולים ביותר. בעיקר בגלל שהמהלכים מאוד מתאימים ל-"אופי" של המבצע:
החטיפה החכמה של בירד, הגג הסופרמני של לברון.

bobby
bobby
23/06/2016 8:58:03

איזה כתיבה נהדרת! תודה רבה לכולם, באמת.

גיא – הבלוק של לברון בהחלט נהדר ונכנס לרשימת מהלכי ההגנה הגדולים. אבל לדעתי זה עדיין לא מתקרב לחטיפה של בירד.
אמנם היא לא הייתה במשחק 7 של הפיינלס, אבל בניגוד לבלוק היא הייתה ממש ברגע האחרון של המשחק, ואחריה בירד הוסיף כאמור אסיסט לסל ניצחון.
אבל הבלוק של לברון בהחלט ייחקק כאחד ממהלכי ההגנה הגדולים בהיסטוריה.

גיא
גיא
23/06/2016 9:34:17
Reply to  bobby

מזל שאנחנו באוף סיזן. כי זה הזמן המושלם לדרוגים!

אם צריך לנקד כל מהלך הגנתי, אז הייתי בוחר את הפרמטרים הבאים:

רמת קושי.

איכות הביצוע.

השפעה על המשחק.

legacy.

https://www.youtube.com/watch?v=H_RJ5XN8TK8
(החטיפה של בירד)

החטיפה של בירד זוכה לניקוד מקסימלי ב-3 הקטגוריות הראשונות.
הקטגוריה האחרונה קצת בעייתית, בגלל שהלייקרס זכו באותה השנה באליפות אחרי ניצחון על הסלטיקס.
הגג של לברון זוכה לניקוד מקסימלי ברוב הנק', כאשר יש לו ציון קצת יותר נמוך מלחטיפה של בירד בסעיף 'השפעה על המשחק'.
(וגם זו קביעה בעייתית בגלל שנראה לי שהגג של לברון השפיע יותר על זהות האלופה מהחטיפה של בירד)

חצבני
חצבני
23/06/2016 10:37:06
Reply to  גיא

אגב, הבלוקים האלה שהפכו לחלק מהרפרטואר של לברון, הטיסה מאחור והחסימה, היו עמוק בראש של סטף במשחק 6 כשהוא בדרכו ללייאפ.
הזיכרון שלברון מאחוריו, ההיסוס, ההטעייה שלא הלכה, הביאו לחסימה, למבט, לטראש הבלתי מפוענח (הימור שלי "ילד, לך לאמא שלך, מסוכן פה"), ולאפקט פסיכולוגי ישיר על משחק 7, ומי יודע – אולי גם על פלייאוף עתידי בינהם.

bobby
bobby
23/06/2016 12:50:48
Reply to  חצבני

בהחלט העלית כאן נקודה מעניינת.

ידידיה
ידידיה
23/06/2016 11:01:34
Reply to  גיא

אם יורשה לי להוסיף קריטריון –
חלקו של הצד השני במהלך.

בחטיפה המטורפת והענקית של בירד, יש אשמה לא מעטה על המוסר (לחץ וכד׳, אבל אפילו הכותרת של הסרטון מעידה על הטעות).

בגג של לברון – הוא עצר מתפרצת פשוט מושלמת (אני כבר קברתי את המשחק)

צביקה
צביקה
23/06/2016 11:55:56
Reply to  ידידיה

לגמרי נכון

סומסום
סומסום
23/06/2016 9:02:24

גיא, למתי קובעים פיסטונז-סאנס פיינאלס? 🙂

ואפרופו קאמבק – יש תקדים לקאמבק כזה, לא במשחק אחד (יש הרבה הירואיקות), אלא בסדרה אגדית?

עולה לי בראש כמובן הרד סוקס והיאנקיס. עוד משהו ברמות האלה?

גיא
גיא
23/06/2016 9:38:37
Reply to  סומסום

הסאנס כל כך רחוקים מאליפות, שגם אם אשאיל את ה-'האבל' מ-NASA, עדיין אקבל תמונת סיכויים מטושטשת…

הפיסטונס, להבדיל,
נמצאים מרחק פרי אייג'נט אחד (ושיפור באחוזי העונשין של דרומונד) מקונטנדריות.
לדוגמה:
פיסטונס + דוראנט. לא קונטנדרים?
אני חושב שכן.

סומסום
סומסום
23/06/2016 9:55:13
Reply to  גיא

דוראנט יעיף למעלה כמעט כל קבוצה (למעט אגב ג"ס – אני בדעה שהתרומה *היחסית* שלו שם תהיה נמוכה ממקומות אחרים).

אבל אני חושש שהסיפור במזרח די חסר מוצא, עד שאתה-יודע-מי יחליט לנוח. לכן גם אנחנו מסתכלים רחוק-רחוק קדימה, עם סגל מאוד צעיר ומלהיב, וטפו-טפו, עד עכשיו טריידים מצוינים.

וכן – דראמונד עם 90 אחוז עונשין כבר משדרג את הפיסטונז לסיבוב 2 על גבול גמר המזרח. עובדים על זה! 🙂

סומסום
סומסום
23/06/2016 10:02:24

ומנחם, אם יורשה לי להעיר.

אני לא מוצא טעם בכניסה בהייט-אשברי. קודם כל, אם אתה נורא מבסוט (ובצדק רב) מהסיפור האדיר של קליבלנד ולברון, ושמח מההצלחה שלהם וגם של התחזיות שלך – מה נותנת שמחה לאיד?

אף פעם לא הבנתי מה הטעם בשליליות *כשיש לך כל כך הרבה טוב ליהנות ממנו*. ובטח לא כלפי אוהדים אמיתיים, בזמן שהם מלקקים את הפצעים, אחרי חתיכת בומבה שנפלה עליהם. מה הם עשו לי רע? גם אני אוהד וגם אני יודע כמה זה חרא לחטוף את התבוסה הכי נוראית רגע לפני האליפות הכי גדולה. זה מוות, לא צריך להתעלל.

אז גם אני התווכחתי פה לא מעט עם הייט-אשברי, הוא אוהד ומותר לו לטעות או להגזים או להיות מוטה – ככה זה אוהדים. לא טרול ולא מתקרב לשם. חבל מה שאתה כותב עליו, בעיני זה מיותר, הייתי רוצה לראות גם אותו חוזר.

peace

עגל
עגל
23/06/2016 14:28:40
Reply to  סומסום

צודק ב 100%
גם אני מעדיף את הנדיבות של המנצחים

עומר
עומר
23/06/2016 18:06:50
Reply to  סומסום

+1
מנחם אתה אדיר. אבל אין טעם לרדת על מי שכבר גם ככה נמצא למטה. ובגלל הייט-אשברי מגיב בעניין בד"כ, ואני אוהב את התגובות שלו, גם אם אני בכלל לא מסכים עם דעתו על מזרח מול מערב. הוא בהחלט לא מישהו שצריך לשמוח שיפסיק להגיב באתר.

חצבני
חצבני
23/06/2016 10:28:19

כאחד שלא מתלהם, לא שמח לאיד בד"כ ושהיה בעד קליבלנד (בעיקר אירוינג!) – אני מזדהה עם השמחה לאיד של מנחם. הייט ועוד כמה היו מדושנים וזחוחים לאורך כל העונה והפלייאוף. ביטלו לגמרי כל מועמדת אחרת.

תמיד טוב לחזות בשיעור בצניעות.
ולא שמנחם צנוע, כן? …

KingJames23
KingJames23
23/06/2016 11:50:49

תודה רבה כיף לקרוא את הכנות של כולם!

צביקה
צביקה
23/06/2016 11:53:35

יפה מולי!
ובכללי פוסטים נהדרים.
אני אישית לא הייתי בעד צד מסויים בגמר הזה. רק רציתי דרמה והצגות. קיבלתי את זה בשפע ולכן אני מבסוט. וחד משמעית היה נראה שהקאבס רוצים יותר.

bobby
bobby
23/06/2016 12:50:02
Reply to  צביקה

בהחלט – יומן סיכום פלייאוף מנקודת מבטו של הכלב של מולי היה אחד הדברים המקוריים שנכתבו פה, נותן פייט הוגן לשיר של האשך אתמול 😜

אוהד ס"א
אוהד ס"א
23/06/2016 13:34:01

קודם כל כתוב יפייפה ומרגש.
שנית, שוב כל הכבוד מנחם על התחזית המדוייקת
שלישית, כל הכבוד שני על ההבנה שלך לגבי טראמפ (כנ"ל ההערכה שלך לגבי הילרי. מסוכנת ומזיקה לא פחות, חבל שברני לא נבחר).

בעקבות המילים שנכתבו התגבשו אצלי כמה תובנות:

1. האליפות של הקאבס היא אירוע קוסמי חד פעמי שנובע בעיקר מרעב עצום הנובע מקללת קליבלנד ומוטיבציה אישית של לברון להוכיח שהוא הטוב מכולם.
עכשיו, כששני המטרות הללו הושגו, אני לא מאמין שהאליפות תחזור על עצמה. ברור לי שהקאבס יזכו בגמר המזרח וסביר להניח שנקבל שידור חוזר של ושלישי של הגמר. אבל הלוחמים יסיקו את המסקנות, יעשו את השיפורים הקטנים ובעזרת אלילת המזל של הפציעות, הם ייקחו את הגמר השלישי, מעין חזרה על המפגשים בין הלייקרס לבוסטון בשנות ה- 80, כולל היריבויות, הדם הרע והמיתוסים שנבנו.
ב- 2018 לברון כבר ירכיב נבחרת אולסטאר במיאמי/ ניו יורק או מקום אחר על מנת לבלות את שארית הקריירה שלו בנעימים.

2. החלוקה בין הטובים והרעים היא כל כך פשטנית ואידיוטית מצד אחד ומצד שני כל כך מובנת ואנושית מצד שני, כך שהיא צובעת את כל אחד מהצדדים: בין טובים ורעים, בין משחק יפה למכוער, קבוצתי לאישי, בין מצליחנים ללוזרים. מה שיפה שהסדרה השנה, הצליחה לסתור ולנפץ במידה ניכרת את המיתוסים האלה באופן שצובעת את הליגה באופן אחר לגמרי בשנים הבאות ולהאיר אותה כפי שלא האירה אותה שנים, וזה יעשה הרבה טוב לליגה

3. בתור אוהד ס"א שיצא מאוכזב מהתוצאה בפליאוף, אני חייב לומר שקיבלתי פרופורציות. בסופו של דבר, האלופה נקבעה לפי כוח האש הנתון במאי/ יוני של הסופרסטארים שלה:
לספרס לא היה שום סיכוי כשהכוכבים שלה הם קאווי ואולדרידג' (ספק רב אם יש לו בכלל את תכונות האופי הנדרשות לעבור סיבוב שני). זאת בהשוואה לכוח האש שלה הספלאשברודרס + גרין/ ווסט + דוראנט או לברון ואירווינג.
האליפות של הספרס של 2014 היתה כל כך שונה בהיעדר סופר-סטאר אחד אחד אלא תזמור של קבוצה שלמה היא היוצא מן הכלל המעיד על הכלל (לצערי הרב). ב- 8 מתוך 10 אליפויות, זה פשוט מאבק של זכרי אלפא.

4. ועדיין, למרות כל הניתוח המעמיק הזה והתחזיות שלי לגבי העתיד, אני חייב לחייך ולמסור את 10 ההימורים שלי במהלך הפליאוף הנוכחי:

– הקאבס לעולם לא ייקחו אליפות – הם תמיד מגיעים לשוקת ושוברים אותה

– הקאבס חכמים על המזרח העלוב. הם אולי יכולים לנצח את הקבוצה הכי טובה בקנדה בגע גע או איך שקוראים לזה, אבל כדורסל (מערבי) זה לא אותו משחק, זאת לא אותה ליגה.

– הקללה על ק'ליבלנד תמיד עובדת

– לברון הוא לוזר, בכיין ואגואיסט ופלופר.

– הקאבס לא ייקחו אליפות כי ניהולית לא מגיע להם: ככה לא בונים קבוצה: לא מביאים את לאב שיושב על הבלטה של לברון, לא שופכים כסף בלי הכרה, לא מפטרים מאמן מצליח באמצע השנה ולא נותנים לכוכב שלך להיות המאמן בפועל.

– אי אפשר לקחת אליפות כשהכוכב שלך משחק 45 דקות לערב. מבחינת עומסים זה לא מסתדר.

– משחק קבוצתי תמיד ינצח סופרסטארים

– ריצ'ארד ג'פרסון הוא נזק בלי אופי. כל קבוצה שהוא משחק בה תפסיד.

– אף קבוצה לא מסוגלת לחזור בגמר מ- 3-1

– טיירון לו הוא טירון. הוא לא יצליח לנצח את קר

גיא
גיא
23/06/2016 13:49:57
Reply to  אוהד ס"א

סחתיין!

לדעת לאכול את הכובע, ולחייך תוך כדי לעיסה –
זו יכולת שאני מעריץ!

יניב
יניב
23/06/2016 13:57:29
Reply to  אוהד ס"א

גדול

סומסום
סומסום
23/06/2016 14:08:05
Reply to  אוהד ס"א

אס"א – כל מה שאתה כותב, זה בעצם:
למה אנחנו אוהבים ספורט.
🙂

Guyd
Guyd
23/06/2016 14:08:24
Reply to  אוהד ס"א

כתבת מאד יפה ואמיתי.
מאד אהבתי שאתה יודע לקחת את עצמך בפרופורציות

עגל
עגל
23/06/2016 14:30:53
Reply to  אוהד ס"א

באמת כתבת את כל זה? יאללה איזה אומץ

Ghost Rider
Ghost Rider
23/06/2016 14:52:53
Reply to  אוהד ס"א

יפה

עומר
עומר
23/06/2016 18:11:51
Reply to  אוהד ס"א

אחלה תגובה, כל הכבוד גם על ההומור העצמי

john
john
23/06/2016 13:53:24

מולי באמת מקורי ויפה

דורון האסטבן
דורון האסטבן
23/06/2016 14:25:22

שמנחם נכנס במישהו הוא רוצה שהוא יחזור, קיי 700 דדי מאיר אריאל
וגם הייט אשברי, הרי הם מגיבים ידענים, ומוסיפים לאתר.
כמות הפעמים שמנחם נכנס בקיי ודדי, אך הוא מכבד אותם.
בתת מודע שלו ולא יודה בזה בקלות.
צד אחד כועס וצד אחד מלטף, (הצד האוהב הוא האמיתי יותר)
אם דברי מרגיזים את מנחם אז סליחה, ומיחקו את התגובה,
יוצא שדבריי מפייסים יותר.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/06/2016 18:13:54

1+

עגל
עגל
23/06/2016 14:32:15

מולי כתבת יפה מאוד, היה ממש מרענן.
רועי עדיין לא הבנתי איך נהיית אוהד כל כך מסור של ג"ס ולא של קליבלנד של לברון, אחרי שהביא לכם תקופה יפה כל כך.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
23/06/2016 14:34:10

מהנה הכנות ובמיוחד מה כל אחד הרגיש בגמר, 10 לחלק א' ו ב'.
רעיון מצוין למידן וביצוע מעניין של כולם.
אני קורא להייט אשברי, והמגיב עם דנקן וראשיד מתחבקים בתמונתו,
לחזור, הרי 29 קבוצות הפסידו העונה (וגם בעונה הקרובה),
רב הקבוצות של המגיבים הפסידו, בתקווה שתקחו את זה קל.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
23/06/2016 19:43:30

אגב , לברון אמנם הוריד מעצו את תוית הלוזר , אבל עדיין אגואיסט ובכיין

הייט-אשברי
הייט-אשברי
23/06/2016 19:45:10

תודה דורון , וגם כל האחרים . אני עדיין צריך הרבה זמן להירגע מהטראומה. האליפות הזאת היתה רשומה ע"ש ג"ס , ורק צירוף של נסיבות מנע אותה ממנה.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
23/06/2016 14:37:53

וסליחה מנחם, אם טעיתי, אך שירדת על דדי קיי והאשך הרגשתי
באופן סמוי סימפטיה לאנשים בין השורות.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
23/06/2016 14:42:37

הכנות של אוהד ס"א מעוררת כבוד ובעלת הומור עצמי משובח.
כל הכבוד

Ghost Rider
Ghost Rider
23/06/2016 14:47:18

מצוין, נהניתי במיוחד מהסיכום של מנחם, אתה צעיר לנצח

Ghost Rider
Ghost Rider
23/06/2016 14:50:57
Reply to  Ghost Rider

אבל הירידה על הייט-אשברי בהחלט מיותרת.

מנחם לס
מנחם לס
23/06/2016 16:00:25

קראתי הכל.

אם הייט אשברי לא היה בורח, לא הייתי אפילו מזכיר אותו.

הבריחה שלו מגדירה מי הוא

הייט-אשברי
הייט-אשברי
23/06/2016 18:27:21
Reply to  מנחם לס

לא אמרת לפני מספר שבועות בלבד ( ציטוט ) :

"טראמפ יעשה את אמריקה גדולה ?" . הפכפכות אופיינית .

מנחם – אני לא שם קצוץ עליך ועל מה שאתה חושב . אתה סתם רדנק יהודי נרגן . יש רק דבר אחד שאתה מצטיין בו ואני לא – אתה הפכפך ויכול לכתוב יום אחד הפוך מביום הקודם . אני כותב עקבי . אגב – אני לא טועה לעיתים קרובות . ברגע שגרין הרחק כתבתי כאן שג"ס בבעיה, וכתבתי גם בנימה פסימית לקראת המשחק השביעי .

אל תחלק לעצמך מחמאות ותקשור לעצמך כתרים שלא מגיעים לך – מרוב אכזבה פשוט לא פתחתי אף ערוץ תקשורת ולא צפיתי בשום חגיגות . זה כלל גם את האתר שלך .

הייט-אשברי
הייט-אשברי
23/06/2016 18:44:50

כמובן שיש כאן כותבים רבים שכיף לקרוא אותם , עם חוש הומור משובח וגם הרבה מידע וזויות הסתכלות מעניינות . אני חייב להודות שאפילו מנחם , כשהוא לא כותב בענייני השעה , מביא לעיתים כתבות מהנות .
כך הרגשתי כלפי הדאבס במהלך המסע המופלא של 2 העונות האחרונות.

You came into my life like rain upon a barren desert
one smile and I was born again

לא בכדי , כמי שחי קצת באותה עיר בצעירותו , אני מרגיש קירבה לחלקים הפתוחים והליברלים של אמריקה – ה"אנגליים" במורשתם .

https://www.youtube.com/watch?v=LauY9qXcOoE.

john
john
23/06/2016 20:03:12

ברוך שובך. אני לא אוהד של הווריורס או של אף קבוצה אחרת ואני חייב להודות שביחס לאוהד של ג"ס ניסית להיות הכי אובייקטיבי ומציאותי ביחס לאוהד שרוף.

אני גם לא מבין את כל חוגגי ה'אמרתי לכם', כעת כאשר הקאבס בטח שלא הראו דומיננטיות על הווריורס בסדרה והובסו או נוצחו בגדול בכל 3 ההפסדים שלהם. אני גם לא מבין את הצביעות כל שנה שעברה לספר איך לברון "הותש" בגמר 2015 ודיברו שנה שלמה על מזל וכוכביות (לברון – בשנה שעברה – "הווריורס הקבוצה הכי מזלסטית בהיסטוריית הליגה")

אבל כשסטף חזר מפציעה וכל בר דעת ראה שהוא לא ברמתו מפברואר-מרץ ובוגוט סיים את העונה כשעד פציעתו ג"ס שלטו במשחקים, וגרין הורחק במשחק קריטי בהחלטה שעד יום מותי תיראה לי כניסיון של הליגה להחזיר את הקאבס לסדרה. ופתאום כולם פוצחים במקהלה "הווריורס גמורים, השיטה שלהם מתה, לברון הראה להם, אלופה צריכה לקחת את מה שנותנים להם".

אשמח אם תמשיך להגיב, גם אגב כשלא הסכמנו על לא מעט דברים.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
23/06/2016 20:21:45
Reply to  john

תודה

גור גולן
גור גולן
23/06/2016 20:38:57

תודה על הפוסט! מדהים לראות את התחושות השונות גם לעומת החלק הראשון

ברץ
ברץ
23/06/2016 21:18:43

תודה גם לך! וכל הכבוד על השינוי הסמבולי תוך כדי הקטע בהתייחסות ללברון. פתאום החזיר אותי לשיעורי ספרות (המקצוע שהייתי הכי חלש בו 🙂 )

ברץ
ברץ
23/06/2016 21:17:05

תודה רבה לכל הכותבים בשני החלקים.
צפיתי בתקציר של המשחק האחרון ופתאום שמתי לב למשהו לא פחות ממדהים (לדעתי). מצאתי אתר שמראה את זה בצורה יפה, ממליץ לכולם במיוחד למי שלא התבאס מהאליפות של קליבלנד.
http://youtubedoubler.com/?video1=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dtr6XsZVb-ZE&start1=7&video2=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DMxv5h-RZWVs&start2=588&authorName=%D7%91%D7%A8%D7%A5

יותם פלדהיים
יותם פלדהיים
24/06/2016 0:00:01
Reply to  ברץ

לא כל כך הבנתי מה אנחנו רואים פה

יניב
יניב
28/06/2016 13:29:44

שני מהלכים דומים אך כל כך שונים בתוצאה

תומש
תומש
23/06/2016 23:34:41

פוסט עצום שמסכם את כל אהבתי לדוק המיתולוגי שעליו גדלתי, לאתר המופלא הזה, ליכולת שלי להתעקש כמו עז מרינוויל על אליפות של הקאבס מול כל המלעיזים בסביבתי הקרובה, ובעיקר לטבעת, רשת, כדור כתום ונעליים גבוהות. אוהב אתכם מאוד ותודה לאל הטוב שיש את האתר הזה

המשגיח
המשגיח
23/06/2016 23:59:26
Reply to  תומש

1ּ+

תומש
תומש
23/06/2016 23:35:19

*גרינוויל

no funny shtuff
no funny shtuff
24/06/2016 0:18:25

כמו בחלק א' גם חלק ב' מהנה ומעשיר. תודה לכותבים המעולים!

הייט-אשבורי, אל תיקח קשה את מנחם, זה חלק מהקסם (קל להגיד קשה לביצוע).

בתור אוהד נייטרלי שהחליף אהדה לקבוצות בפיינלס אפילו תוך כדי משחק (זה מה יש), הסדרה היתה קלה לצפיה. באמצע משחק 6 כבר לקחתי צד (קאבס, לברון ושות') כך שגיים 7 היה מורט עצבים- בדיוק אותה תחושה נפלאה של אוהד ספורט. נפלאה במובן של "אני מרגיש (מתח, שמחה, עצבים, שמחה לאיד) משמע אני קיים".

בסופו של יום ומשחק, האליפות הוכרעה בזריקת מטבע. תשימו את שתי הקבוצות האלה בשוויון 89, 4:30 דקות לסיום ומתוך עשרה משחקים תקבלו עשרה תסריטים שונים.
זה לא משנה את העובדה שהיה סיום מאוד מרגש ומאוד אמוציונלי. לא סתם המשחק הזה שבר את שיאי הרייטינג של משחקי ה-nba ב-abc, משאיר את המשחק השביעי בין מיאמי לסן אנטוניו ב-2013 במקום השני ואת המשחק השביעי בין הלייקרס לסלטיקס ב-2010 במקום השלישי.

love me two times baby
love me two times baby
24/06/2016 0:42:10

כשהבנקים יפלו, ואיתם
יקפצו למותם כל אותם
שבלי כסף חלדם
לא שווה מן הסתם
את הדם ששפכו לעצמם.

כשהבורסה תקרוס, סוף-כל-סוף
ייחשף לעיניי-כל הבלוף
על החופש (לחמוס)
והחופש (לדרוס)
זאת נראה כשהבורסה תקרוס

באותו יום יכיר כל ברנש בר-לבב
שסגד לאג"ח
ועבד ת'זהב
שהיו-הם לא-כלום
זולת אליליי-שווא
ובזאת יקבל מתנה את חייו.

זה ממש קרוב
זה מגיע לכאן
כבר היסדרת את החוב??
האם אתה מוכן??

אל תגידו
אל תגידו
24/06/2016 0:43:09

"לא-ידעתי"

נ ק מ ה
נ ק מ ה
24/06/2016 1:27:32

גילי "גיל-עד" שושן הוא בכיר במוסד

דורון האסטבן
דורון האסטבן
24/06/2016 1:39:27

ברוך שובך הייט אשברי, יש הרבה דברים דומים בין מנחם ומתנגדיו
בדעות, עוד שנים תסכימו איתי. ס"הכ יש כבוד אם במקרה חזיתם
במאבק בין מנחם לקיי-700, שלא מבייש גמר פלייאוף.
ושים לב אשברי, יש כבוד גדול בין השניים.
אהבה סמויה 🙂 על זה הם יסקלו אותי באבנים,
בעתיד גם אויבים וירטואלים הופכים לידידים. 🙂

ברסלב
29/06/2016 10:03:19

אהבה גלויה יש גם בין לברון ג'יימס להרב יאשיהו שבירך אותו לפני שהוא התחיל לדפוק אליפויות ולבאס את קרי האלוף

http://www.twoday.co.il/media_content/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%99-%D7%91%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%98-%D7%91%D7%A4%D7%92%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%95.jpg