ענייני דיומא-21.6/רועי ויינברג

יום נפלא של ספורט מצפה לנו היום, כשבמוקד משחקים לא רעים בכלל ביורו 2016.

*
כדורגל:
יורו 2016:

טבלת בית ג':

קבוצה הפרש נקודות
1.גרמניה* 2-0 4
2.פולין* 1-0 4
3.צפון אירלנד* 2-1 3
4.אוקראינה 0-4 0

*-הבטיחה סיום ב-3 המקומות הראשונים

פולין-אוקראינה (19:00, ספורט 1). המחזור האחרון של בית ג'. משחק עם סיפור פשוט מאוד: פולין הבטיחה סיום באחד משלושת המקומות הראשונים ועכשיו היא צריכה ניצחון בשביל לסיים, לפחות, שנייה (או ראשונה במקרה שגרמניה לא תנצח את צפון אירלנד), ולפגוש את שוויץ בשלב הבא (במקום וולס או צרפת). לאוקראינה כבר אין שום דבר לשחק עליו, ולכן פולין תנצח.

גרמניה-צפון אירלנד (19:00, ערוץ 2). המחזור האחרון של בית ג'. גרמניה צריכה ניצחון בשביל להבטיח את המקום הראשון, צפון אירלנד צריכה נקודות בשביל לשפר את סיכוייה לסיים בין 4 הקבוצות הטובות ביותר במקום השלישי (כרגע מדורגת במקום השני בין כל הקבוצות עם 3 נקודות ומשחק חסר מסלובקיה הראשונה, תסיים בודאות לפני אלבניה, אבל לא הבטיחה עלייה). זה יהיה משחק מעניין מאוד בין 2 קבוצות שצריכות ניצחון, אבל במקרים כאלו פערי האיכות מדברים, וגרמניה תסיים ראשונה.

טבלת בית ד':

קבוצה הפרש נקודות
1.ספרד** 4-0 6
2.קרואטיה* 3-2 4
3.צ'כיה 2-3 1
4.טורקיה 0-4 0

*-הבטיחה סיום ב-3 המקומות הראשונים
**-הבטיחה עלייה

ספרד-קרואטיה (22:00, ערוץ 2). המחזור האחרון בבית ד'. ספרד כבר הבטיחה עלייה וקרואטיה הבטיחה סיום ב-3 המקומות הראשונים, אבל מדובר בקרב ישיר על המקום הראשון, בין 2 הקבוצות עם מרכזי שדה נפלאים, אולי הטובים באליפות יחד עם זה הגרמני. העדרו של לוקה מודריץ' ישפיע מאוד על קרואטיה שלא תצליח ליצור שליטה במרכז השדה מול ספרד, וככל הנראה תנסה יותר לשחק דרך האגפים. למרות זאת, תיקו ישרת את 2 הקבוצות (קרואטיה תסיים שנייה ולא שלישית וספרד ראשונה), ובדומה למקרים אחרים, מאוד סביר שנראה היום איזה 0-0 או 1-1 משעמם. זה הניחוש שלי.

צ'כיה-טורקיה (22:00, ספורט 1). המחזור האחרון בבית ד'. כל אחת מהנבחרות יכולה לסיים במקום השלישי על הנייר, אבל צ'כיה עד עכשיו הרבה יותר הרשימה מטורקיה, בין אם זה ההפסד משער בדקה ה-87 לספרד אחרי משחק צמוד שהראה את אורך הרוח והחוזק ההגנתי של הנבחרת או התיקו רב השערים מול קרואטיה שהראה שיש לצ'כים חוזק התקפי. לכן סביר לצפות שינצחו את טורקיה החלשה והשבורה, שסוף סוף תפרד מהטורניר. צ'כיה תנצח ועם 1-0 קטן תסיים שלישית.

קופה אמריקה סנטנריו:

ארצות הברית-ארגנטינה (3:50, ספורט 1). חצי גמר הקופה אמריקה מפגיש בין ארצות הברית שסובלת ממשבר השעיות ותשחק הערב ללא ג'רמיין ג'ונס, בובי ווד ואלחנדרו בדויה, שלושה שחקני מפתח. האמריקאים לא הרשימו יותר מדי עד עכשיו בטורניר אבל הראו הרבה יציבות, והביתיות הובילה אותם עד הלום. לא סביר שארגנטינה, שנהנית מטורניר פשוט גדול של ההתקפה שלה (9 שערים ב-4 משחקים, מסי עם 4 שערים עד עכשיו), תסתבך מולם. סגנית אלופת העולם תמשיך לגמר (בו תפגוש את קולומביה/צ'ילה).

*
טניס:

קרוליין ווז'ניאקי-סמנתה סוטסור (5+לייב, 15:00). המשחק הוא חלק מטורניר איסטבורן מסבב ה-WTA, שישודר החל מאחת בצהריים ב-5+לייב. מדובר במשחק המרכזי של היום, כשווז'ניאקי מנסה לחזור למקומה בטופ העולמי אחרי שנה וקצת חלשות מאוד (מאז הגמר באליפות ארצות הברית של 2014) וסוטסור, ה-16 בעולם, נמצאת בכושר טוב יותר בהרבה והגיעה לחצי גמר הרולאן גארוס. חולשתה של ווז'ניאקי על דשא לעומת היכולת הגבוהה של סוטסור צפויים להוביל לכך שהמדורגת הבכירה תמשיך לסיבוב השלישי בטורניר, אבל זה עדיין משחק שלא מומלץ לפספס, הכנה טובה לקראת ווימבלדון שמתחיל בקרוב.

*
כדורסל:

ישראל-הולנד (18:30, ספורט 5+). מדובר במשחק שהוא חלק מטורניר הכנה של נבחרת העתודה הישראלית מול מקבילתה ההולנדית לקראת אליפות אירופה בהמשך הקיץ, שכולל גם את גיאורגיה ורוסיה. חלק מהשמות שמומלץ לעקוב אחריהם בנבחרת של דן שמיר הם אור לאומי (קפטן הנבחרת, שחקן עירוני רמת גן), צוף בן משה ותמיר בלאט(הגארדים המבטיח של הפועל תל אביב) יחד עם די ג'יי שארפ, הבן של דריק ושחקן עירוני ר"ג.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. רועי תודה רבה .
    בכל הכבוד לטניס כרגע הראש בקופה ובעיקר ביורו.
    פולין תוציא לפחות תיקו .
    גרמניה מאכזבת זה זמן והצפון אירים צריכים את הנקודה מעניין אם ישיגו אותה . להערכתי כן .
    הקרואטים יוציאו תיקו מהספרדים שיהיה טוב לשני הנבחרות והצ'כים חייבים ניצחון בכדי לסיים עם 4 נקודות מהמקום השלישי …האלבנים מתפללים לניצחון טורקי של שער בודד שיאפשר להם לעקוף את השלישית מהבית הזה.
    האמריקנים יעשו צרות רבות לארגנטינים צריך לזכור שתיקו ב 90 דקות מביא ישר לדו קרב מהנקודה הלבנה .
    ככה שהסיכוי של ארה"ב גובר.
    בכל זאת ארגנטינה בדוחק תנצח 0-1 משער של היגוואין או אגוארו אם ישחק.

  2. ספרד – קרואטיה משחק סופר חשוב.
    הפסד של ספרד והיא מקבלת ברבע הגמר (כמעט בוודאות) את בלגיה. גם קרואטיה (המצוינת) לא רוצה לפגוש את השדים האדומים. מאמין שנראה אחלה פייט.

    לגבי ארה"ב – ארגנטינה – כתבתי כבר אצל מנחם. אין סיכוי גדול, אבל בפוטנציאל, אולי יהיה שם upset היסטורי שישלים שבוע ספורטיבי מהאגדות באמריקה. ברוח לברון.

      1. צודק! מיי באד.
        ואני לא בטוח, אבל זו עדיין הגרלה קשה מאוד. גם לאיטליה. בלי ספק שווה להילחם כדי לסיים ראשונה.

  3. תודה רועי. גרמניה לא מבטיחה מקום ראשון עם ניצחון. התיקו בינה ובין פולין מביא לכך שזה מוכרע על הפרש שערים כללי ביניהן. לגרמניה יש יתרון שער, אבל היות ולאוקראינה אין על מה לשחק, זה מתקזז.

  4. אני צופה שדווקא צ'כיה-טורקיה יהיה משחק טוב היום. שני הקבוצות חייבות ניצחון בשביל לשמור על סיכויים לעלות (תיקו לא יספיק לצ'כיה).
    במצב שכזה לפחות אחת מהקבוצות תיהיה חייבת לשלוח שחקנים קדימה, ובמידה ויהיה תיקו והדקות יחלפו- אז שתיהן יצטרכו לעשות זאת.

  5. יהיה משחק טוב לדעתי מכורח הנסיבות- לאו דווקא מבחינת הרמה שלו, מכיוון ששתי הנבחרות יהיו צריכות ניצחון ולא יהיה להם מה להפסיד ככל שיחלפו הדקות, בניגוד למשחק של אנגליה-סלובקיה אתמול, למשל.

    ובקשר לטורקיה- מסכים איתך שהיא מציגה יכולת מאד דלה עד כה ונראה שהיא אחת החלשות בטורניר, אבל הפרשי הרמות לא כאלה גדולים, וביום נתון כל נבחרת יכולה להפתיע (ע"ע אלבניה/איסלנד), מה עוד שגם צ'כיה היא לא בדיוק אימפריה- אם כי עדיין נבחרת מוכשרת יותר.

  6. כמובן שארה"ב היא אנדרדוג גדול, אבל למשחק הלילה אין כמעט אף "יריבה" בטיווי מלבד כמה משחקי בכייסבול ומצפים לשבירת הרייטינג בכדורגל של כל הזמנים כאן

  7. תגובה קצרצרה על המקום השלישי ביורו ומה הולך:

    4 מ-6 הקבוצות הטובות ביותר עלו לשלב הבא.

    אלבניה: צריכה שהשלישיות מבתים ה' ו-ו' לא יצברו נקודות בשביל לעלות. סיכוי קטן.

    סלובקיה: עלתה בודאות. מיקום לא סופי.
    צפון אירלנד: ע"ע סלובקיה.

    טורקיה: תעלה לשלב הבא. ימנע ממנה רק אם גם השלישית מבית ה' וגם מבית ו' יעברו אותה, סיכוי קלוש וקיים.

    שבדיה/אירלנד: לשבדיה יש יתרון עקב ההפרש שערים, אבל כרגע במקום האחרון בין כל המקום השלישי. השלישית תצטרך להפתיע את בלגיה או איטליה מחר כדי לעלות וזה לא סביר, לא רואה את איטליה מוותרת על משחק למרות שסיימה ראשונה.

    פורטוגל/איסלנד/הונגריה: כל אחת מהקבוצות יכולה לסיים שלישית במקרה מסויים. במקרה וזאת תהיה הונגריה היא תעלה, במקרה של איסלנד ופורטוגל זה תלוי תוצאה (תיקו והן עולות).

    שמינית הגמר:
    רוב הסיכויים הם שצרפת תפגוש את צפון אירלנד (סיכוי קטן שוולס) וסלובקיה את גרמניה (סיכוי קטן שקרואטיה).

    במידה וטורקיה תעלה היא תפגוש, ככל הנראה, את וולס. במידה והשלישית מבית ו' תעלה, מה שמאוד סביר, היא תפגוש את קרואטיה.

    התחזית שלי לשמיניות הגמר:

    שוויץ-פולין (ודאי)
    קרואטיה-איסלנד

    וולס-טורקיה
    פורטוגל-בלגיה

    גרמניה-סלובקיה
    איטליה-ספרד (ודאי)

    צרפת-צפון אירלנד
    אנגליה-הונגריה

  8. הפליאוף ביורו נראה כמו הצד המערב נגד המזרח באן בי איי.
    בצד אחד יש את צרפת,איטליה,אנגליה, גרמניה וספרד =מערב
    צד שני בלגיה,קוראטיה, ווילס ואולי פורטוגל

        1. בדיוק.
          יש פה הזדמנות היסטורית לקבוצות שאנו לא רגילים לראות מגיעות בגמרים (בלגיה/קוראטיה/ווילס/פורטוגל)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט