שתי שניות שהגדירו משחק שלם / מנחם לס

השלשה שניצחה את המשחק:

*

*

ולפני השלשה החסימה שתיכנס לדברי הימים של הכדורסל: *    

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
78 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
טאקי
טאקי
20/06/2016 18:34:40

יכול להיות לברון הצמיד את הכדור לקרש? ואז זו חסימה לא חוקית? או שפשוט אני לא מצליח לראות טוב…?

מנחם לס
מנחם לס
20/06/2016 18:39:31
Reply to  טאקי

כל זמן שזה נעשה כשהכדור בעלייה, והוא חסם אותו לפני שנגע בקרש, זה חוקי לדעתי.

טאקי
טאקי
20/06/2016 18:47:46
Reply to  מנחם לס

אני חושב שכל הצמדה של הכדור לקרש היא לא חוקית. וכאן זה לא בטוח שזה לא בשיא הגובה או בירידה…
לא שזה משנה עכשיו כמובן. זכו בזכות

כדור הרעם
כדור הרעם
20/06/2016 21:31:51
Reply to  טאקי

חסימה לא חוקית בעליל. כמובן

bobby
bobby
21/06/2016 8:32:51
Reply to  טאקי

חח ממתי הצמדת כדור לקרש בחסימה זה לא חוקי?
וגם אם לפי ״ספר החוקים״ זה לא חוקי, כמה זמן אתה רואה nba? בחיים לא שרקו על דבר כזה. כל עוד הכדור לא סיים את העליה לכיוון הסל, הבלוק חוקי.

מנחם לס
מנחם לס
20/06/2016 18:41:49
Reply to  טאקי

שימו לב לשפת הגוף של סטפן קרי אחרי הסל, ולשפת הגוף של שאר שחקני הלוחמים..

Smiley
Smiley
20/06/2016 21:14:45
Reply to  טאקי

לדעתי בNBA מותר להצמיד, כל עודהכדור בעליה

יניב
יניב
21/06/2016 8:24:14
Reply to  Smiley

אם הכדור נגע בקרש לפני החסימה – לא חוקי, חסימה מדהימה וכשרה למהדרין

חולדת הרים ססגונית
חולדת הרים ססגונית
20/06/2016 18:37:14

לא יכול להיות. בטוח

ישראל קרמר
ישראל קרמר
20/06/2016 19:08:49

לא בטוח כלל! אפשרי שהוא עזב את הכדור רגע לפני שהוא פגע בלוח.

רועי ויינברג
Admin
20/06/2016 18:39:07

חסימה (וסל) שנכנסו להיסטוריה. לא נופלות מכל רגע פלייאוף אגדי אחר.

דובי
20/06/2016 19:07:42

לדברי שופט הבית הצמדה ללוח מותרת, כל זמן שהמגע עם הכדור התחיל לפני שנגע בקרש

ישראל קרמר
ישראל קרמר
20/06/2016 19:09:49
Reply to  דובי

אך ייתכן שלא הצמיד אלא עזב את הכדור רגע לפני שהכדור פגע בלוח.

דובי
20/06/2016 19:15:28

מכיר "מים מתחת לגשר"?

p
p
20/06/2016 20:17:20
Reply to  דובי

זכרתי שהחוק שונה ומותר להצמיד ללוח, אבל לפי מחקר קצר שעשיתי נראה שזה לא המקרה.

https://turnernbahangtime.files.wordpress.com/2015/11/official-nba-rule-book-2015-16.pdf

סעיף 11.e מדבר על הסיטואציה של הצמדה ללוח (אם שלושת האלמנטים מתקיימים, יד, כדור, לוח) זה גולטנדינג.

שני דברים:
1. מוזר שאם זה גולטנדינג, אף אחד לא מדבר על זה (כל האזכורים בגוגל בקשר למקרה וגול טנדינג מדברים על האם נגע בלוח קודם – כמובן שלא – ולא האם הצמיד)
2. מה שמוביל לנקודה 2, כמו שדובי אמר, "מים מתחת לגשר" רק יזכרו את זה כבלוק הגדול ביותר אי פעם, אף אחד לא יזכור שהיה גולטנדינג (אם היה. עדיין לא השתכנעתי)

bobby
bobby
21/06/2016 8:35:57
Reply to  p

אני באמת לא מבין אנשים פה. אתם רואים nba שנים לא? מתי אי פעם שופט שרק גולטנדינג על בלוק שבו החוסם הצמיד כדור לקרש? אני מימי לא ראיתי, ובטח שגיים 7 זה לא המקום לשרוק את זה לראשונה.
יש דיורא, ויש דפאקטו.

סתם אחד
סתם אחד
20/06/2016 19:11:17

מנחם, אני חושב שאלו שתי שניות שהגדירו עונה שלמה, ובמובן מסוים קריירה שלמה של אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה.

גור גולן
גור גולן
20/06/2016 19:16:43

קיירי שבר את ליבי בשלשה הזאת. 😀

INTJ
INTJ
20/06/2016 20:03:43

+1

אהרון שדה
אהרון שדה
20/06/2016 19:34:14

לא רוצה להשבית שמחות אבל התוצאה בדקות האחרונות היא תוצאת קצב כדוריד אם לא כדורמים ..לכל השחקנים בשתי הקבוצות רעדו הידיים עד שבא קיירי ודפק שלשה שניצחה את המשחק.
לברון ללא ספק הכי גדול בסדרה אך האיש שהכריע היה קיירי אלמלא קיירי גרין זוכה באם וי פי הגמר על תצוגת על .
בכל מקרה אחת השאלות המעניינות שישאלו במידה ואכן לברון ימשיך בקאבס היא האם לברון יהיה מסוגל לעשות מעשה שאקיל /וייד ולתת את המושכות לקיירי .
לברון לדעתי הגיע בסדרה הזו לשיא .
קשה לי להאמין שגופו לאחר הקילומטרז הרב מסוגל לתת עונת אם וי פי ליגה סדירה …וגם בפליאוף זה הולך ונעשה קשה יותר.
קיירי הוכיח שיש לו את כל החבילה (לי הוא הוכיח גם אשתקד ואלמלא היה נפצע אז אני מעריך שהתוצאה אשתקד הייתה שונה ).
ולא רק הוא יצטרך לכופף את האגו גם לברון ואם לברון יהיה מסוגל לכך כמו שאק במיאמי ובעיקר כמו דאנקן בס.א אז יש סיכוי לעוד כתרים .

גיא
גיא
20/06/2016 19:56:46

ההיגיון הבריא אומר שאתה צודק, לא יכול להיות שהקילומטראז' לא ישפיע.

אבל –
לברון בעונתו ה-13 בליגה נתן את הפלייאוף הכי טוב שלו (לצד 2012, 2014) עם PER 30.

MVP ליגה סדירה, ממש לא רלוונטי עבורו. לברון ישפט רק על התארים שלקח, וייקח (אם וכאשר)

אני מנחש שבשנה הבאה ימשיכו בקאבס בתכנית שיישומה הותחל השנה –
צמצום דקות. מנוחה ב-באק טו באק. חופשה מרוכזת, מתי שהוא במהלך העונה.
ואז בפלייאוף?
אם יכולת כמו שהציג השנה, הכל יכול להיות.

p
p
20/06/2016 20:24:05
Reply to  גיא

קשה לי לראות אותו גם שואב מוטיבציה לאותה רמה (לרמה מאד מאד גבוהה כן, לרמה הזאת…).

כאילו מה עוד אחרי זה? לא תהיה לו אליפות גדולה יותר.
אלא אם כן זאת תהיה השישית שלו…

Smiley
Smiley
20/06/2016 21:20:53

לברון יכול לתת עוד כמה עונות כאלה שהוא משייט בעונה הרגילה ונותן לארווינג ולאב (אם ישאר) את הנטל ההתקפי והוא מתעורר לכמה דקות ו/או פשוט מרכז מעמדת ה-SF.
קיירי עוד לא בנוי להוביל והנוכחות של לברון לידו עוזרת כי לברון חוטף את כל האש וקיירי את הריקושטים. קיירי הוא עדיין "מלכודת דבש" – שחקן סופר מוכשר התקפית אבל כמעט ללא ריכוז משחק והגנה שיכולה להשתפר. ברור שהיתרונות שלו עולות על מגרעותיו אבל לברון הוא עדיין האיש שם שסביבו או לפי פיו ישק דבר, כי הואהוכיח וממשיך להוכיח שהוא השחקן הטוב על הפרקט.

עגל
עגל
20/06/2016 21:47:27

קיירי הוא לא החבילה השלמה, הוא דומה מדי לג'יימס הארדן (רמז: הגנה)
לברון יתחיל לעשות fade out עם השנים והמועדון יוריד ממנו את העומס. בטוח שקיירי לא יכול לתפוס את מקומו.

בלהבלה
בלהבלה
21/06/2016 0:57:46
Reply to  עגל

נכון, וגם יכולת המסירה שלו לוקה בחסר, או יותר נכון בחוסר רצון..

ספלאש
ספלאש
20/06/2016 19:38:18

באירופה אסור להצמיד את הכדור לקרש, בנבא מותר.
עושים את זה כל הזמן, חוקי לחלוטין

רועי ויינברג
Admin
20/06/2016 19:53:27
Reply to  ספלאש

1+

פיני רימון, השופט לשעבר, אמר שבגלל שהכדור הוצמד לקרש א-ח-ר-י החסימה היא חוקית בכל מצב (גם באירופה).

ששון
ששון
22/06/2016 19:30:33

בדרך כלל הכדור יוצמד לקרש א-ח-ר-י החסימה

no funny shtuff
no funny shtuff
20/06/2016 21:21:31
Reply to  ספלאש

בדיוק.
רציתי לכתוב זאת והקדמת אותי.

גיא
גיא
20/06/2016 19:59:40

חוקי לחלוטין.

When a player shoots the ball, a defender may not touch the ball after it reaches its highest point. If so, the shot shall be ruled successful. A defender also can not touch a shot after it has hit the backboard and is going towards the rim, even if it is going up. Once the ball is on or directly above the rim, a defender can not touch the ball. If the ball is rolling on top of the rim, a defender can not touch the ball or the rim. If an offensive player touches the ball in any of the above circumstances, basket interference shall be riled and no points can be scored. Once the ball rolls to the outside of the rim, the shot is over and anyone can touch the ball.

p
p
20/06/2016 20:29:31
Reply to  גיא

אשמח לסימוכין.

מה שהצלחתי למצוא זה סעיף 11.e בחושה של השנה באתר של הNBA:
https://turnernbahangtime.files.wordpress.com/2015/11/official-nba-rule-book-2015-16.pdf

אשמח לטעות, למרות שכמו שכתבתי למעלה
water under the bridge

Ghost Rider
Ghost Rider
20/06/2016 20:04:43

הנה הציטוט של סטפן קרי ממסיבת העיתונאים, גורם לי להעריך אותו יותר ואני מאמין שהוא עוד ייקח אליפות, וייתן משחקים מדהימים רבים בדרך –

I didn't play efficient. I had some good moments, but didn't do enough to help my team win, especially down the stretch. I was aggressive, but in the wrong ways settling.

It will haunt me for a while because it means a lot to me to try to lead my team and do what I need to do on the court and big stages. Done it before. Didn't do it tonight. It will be good down the stretch or next year coming back and kind of remembering this feeling and being an even better player.

מנחם לס
מנחם לס
20/06/2016 20:29:00
Reply to  Ghost Rider

הוא צריך בעיקר להיות יותר בוגר ויותר אחראי, ולא להסתמך על שלשות 3-4 מטר לפני הקשת.

p
p
20/06/2016 20:44:36
Reply to  Ghost Rider

אחד הדברים ששמתי לב אליהם הוא שהוא אמר שהלקח הכי חשוב הוא לא לקחת דברים כמובן מאליו.
וזה היה לי מאד חשוב, כי לדעתי בשנה וחצי האחרונות קרי לקח דברים יותר מדיי כמובן מאליו וכאילו הרגיש שבאו לו בקלות מדיי.
זה גרם לו (לדעתי) יותר מדיי להשתחצן מחוץ למגרש ולפעמים לזלזל במגרש (מסירה מאחורי הגב ברגע קריטי במשחק 7 של הפיינלס. הוא עשה את זה ברגעים חשובים גם במשחקים פחות חשובים בעבר).
אני מקווה שבאמת יישם את זה ויירד קצת לקרקע ואני אוכל לחזור לאהוב אותו ולהנות ממנו כמו לפני כמה שנים לפני כל ההתפוצצות הזאת של ג"ס.

דריימונד גרין, שמעולם לא סבלתי, זכה אצלי להמון הערכה. לא רק בתור זה שהוביח שהוא המנהיג בזה שבא לחבק ולהגיד מזל טוב לזוכים בזמן ששאר שחקני ג"ס עמדו בשוק, אלא במילים שלו ולקיחת האחריות במסיבת העיתונאים.
אני עדיין חושב שמה שהוא עושה על המגרש חורג יותר מדיי פעמים מגבול הלגיטימיות, אבל אכן מעריך אותו הרבה יותר אחרי היום.

Ghost Rider
Ghost Rider
20/06/2016 21:51:19
Reply to  p

אני חושב שההפסד הזה בגמר הוא בדיוק מה שקרי היה צריך בשביל לעלות מדרגה במשחק שלו, ומקווה מאוד שהגוף לא יבגוד בו.

הוא אחד השחקנים עם מוסר העבודה הגבוה ביותר, אם הוא לא ייקח עוד אליפות אחת לפחות, כשחקן מוביל גם בפלייאוף – אצטער מאוד.

bobby
bobby
21/06/2016 16:44:17
Reply to  p

וואלה, הוצאת לי את המילים מהפה, אולי חוץ ממה שרשמת על גרין –

על אף שיצא בוגר מאוד בסוף המשחק, הוא עשה יותר מדי דברים מלוכלכים במהלך הפלייאוף הזה..
אז כן, הוא נתן משחק מעולה, אבל משחק אחד לא מכפר על לפחות 4 משחקים ב2 הסדרות האחרונות בהן הוא גם היה חושך מבחינה התקפית, וגם החליט שהוא מסרס את שחקני היריבה.

כריסטופר מולטיסנטי
כריסטופר מולטיסנטי
20/06/2016 20:33:06

ריאיון נדיר עם לברון בסוף המשחק של אייזאה, סמיתי והשאר –

http://www.nba.com/news/2016-finals-game-7-the-wrap/index.html?ls=iref:nba:serieshubs:top:modtop

מסביר הרבה גם על למה בלאט לא הצליח וטיירון לו כן.

משיח
משיח
21/06/2016 17:24:54

ראיתי את הסרטון ולא הבנתי, אפשר תקציר

Mbk
Mbk
20/06/2016 20:50:32

לברון הרוויח אצלי את המומנט שלו – רגע שלא יצא מהתודעה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20/06/2016 21:00:15

את הסל של קיירי אפשר היה לראות מגיע מקילומטרים.
ידעתי שהוא הולך להכניס dagger כלשהו, והסיבה – הוא שם זין על הכל (דור ה-Z?) וזה מה שעושה אותו גיימר כזה מסוכן (או שכונה לחליפין).

היה משחק חלש אבל אמוציונלי וכבר משלב מוקדם הגדרתי אותו ככזה שהקבוצה הגרועה פחות תנצח.
ג"ס איבדה עשתונות בחסות קר את קארי ואין ספק שאיבדה את זכותה לאליפות הזאת – לזרוק 3 הזדמנויות כאלה ולתת תצוגות עלובות כ"כ ורצופות זה לא ראוי לאלופה.

עם כל הצער מגיע יותר לבייצית, למשרתות ולטעות באגם.

no funny shtuff
no funny shtuff
20/06/2016 21:36:51

הגדרה מצוינת של קיירי- הבחור לא שם זין.
נדמה כאילו השלשה שלקח הרעידה לו את הביצים באותו התדר כמו שהיה לוקח זריקה במשחק שלוש על שלוש בשכונה (כשהתדר הוא 0.012 הרץ, לא הזיז לו את הביצה בעצם).

no funny shtuff
no funny shtuff
20/06/2016 21:50:19

מעניין,
אתה כתבת שקיירי "שם זין", אני כתבתי שקיירי "לא שם זין", ושנינו התכוונו לאותו הדבר.
כדברי המשורר שחום העור ק. גארנט:
Everything is possible
(המשך המשפט כולל מלמולים לא ברורים והבעות סתומות, אבל נסתפק בזה).

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20/06/2016 21:59:09

"לא שם זין" זה מה שרציתי לומר 🙂

המשגיח
המשגיח
20/06/2016 22:56:50

נראה לי שזה היה anything is possible

no funny shtuff
no funny shtuff
21/06/2016 6:06:48
Reply to  המשגיח

נכון.

בהזדמנות זו, שווה לראות זאת שוב..
https://youtu.be/zyjOy7fRzs0

נתי
נתי
20/06/2016 22:36:05

דווקא זה לא מה שהוא אמר. הוא היה כנה (כן?) ואמר שיומיים לא ישן מרוב תסריטים, ולכן גם התקשה להיכנס למשחק ורק רגע מסוים שתיאר הוריד ממנו את החששות ואיפשר לו להתחיל להיכנס למשחק

חיים כ
חיים כ
22/06/2016 1:01:09
Reply to  נתי

כנה! זו ההגייה הנכונה

כדור הרעם
כדור הרעם
20/06/2016 21:43:21

אם סטיב קר היה יוצא לטיים אאוט 4:50 דקות לסיום המשחק ומרגיע את הלוחמים הלחוצים ומרוטי העצבים, שבחסות הלחץ לסגור את המשחק החלו להיות פזיזים ומבולגנים, ומבקש מהם להירגע ולשחק שקול וקבוצתי כי הכל בסדר וצריך לתת פוש אחרון של ריכוז וקור רוח ולהניע כדור בצורה אחראית.
הלוחמים היו חוגגים אליפות שנייה.

וכמו ששאלתי בפוסט אחר – אז פניו של דוראנט לגולדן סטייט לעמדה של בארנס? דוראנט-קרי-קליי-גרין זה שילוב שבכלל יכול להצליח לשחק כדורסל קבוצתי והרמוני?

no funny shtuff
no funny shtuff
20/06/2016 21:45:07

אגב, לברון והקאבס ניצחו באותה התוצאה (93:89) שבה מיאמי ניצחו את הספרס בגיים 7 ב-2013.

Ghost Rider
Ghost Rider
20/06/2016 21:53:40

אם דוראנט יגיע לגולדן סטייט זה יהיה עצוב מאוד, אבל במקרה כזה – גם אם אעריך אותו קצת פחות, יהיה בלתי אפשרי לשנוא את גולדן סטייט באותה מידה.

בכל מקרה הגיוני הרבה יותר מבחינתו להישאר באוקלהומה עם חיזוק, או לעבור למזרח – לבוסטון.

A.h
A.h
20/06/2016 22:03:32

הגיוני שישאר בטאנדרז

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
20/06/2016 22:13:44

דוראנט יהיה טיפש להשאר במערב.
הוא צריך להבין מה שלברון הבין כבר מזמן – להגיע לגמר זה 80 אחוז מהעבודה ושם עם מאץ' אפ, נסיון ומניפולציות אפשר תמיד לעשות משהו.

1. השנה זה היה בולט כמה לברון נח במהלך העונה הסדירה. 25 משחקים קליבלנד הפסידו וזה עוד במזרח החלש (עכשיו יבוא גיא ויזרוק פה נתונים סטטיסטיים על מידות החום של כוס התה של לברון לעומת זו של ג'ף טיג מאטלנטה ולמה זה עושה אותם כמעט שווים).
במערב אתה מתחיל מהר וחייב לסיים עוד יותר מהר.
אם אין לך ביתיות במערב אתה לרוב גם לא תצלח אותו.
במזרח אתה יכול לבוא מהמקום השני ולפרק את המוליכה בסוויפ..

2. מאז סדרות הגמר המבישות של הנטס בתחילת-אמצע שנות ה2000 ועד היום, לא היו סדרות גמר חד צדדיות (למעט 2014 אבל זו היתה שנה חד פעמית במונחי יכולת כדורסל והיום כולם מבינים את זה.
קשה עד בלתי אפשרי לטאטא סדרה וכל קבוצה עם המאמן והשחקנים הנכונים יכולה למצוא את המאץ' אפים הנכונים.

כמה אנשים פה ישימו את כספם על קליבלנד אם סדרת הגמר תשוחק שנית בעוד שבוע?
אם שחקנים כמו דוראנט ווסטברוק דווקא בשיא הקריירה שלהם מתקשים לעשות משהו שהצליחו כשעוד היו כל כך צעירים, זה רק מראה כמה המערב קשה.
כל קבוצה במזרח שדוראנט יגיע אליה תהיה חברה קבועה בגמר המזרח, לפחות.

במערב? אם הוא לא הולך לוורוריוס/ספארס (וגם שם) מקומו בגמר הקונפרנס לא כזה בטוח.

no funny shtuff
no funny shtuff
20/06/2016 22:19:18

עד כמה שאני יודע טיג לא שותה תה אלא שוקו (בחוש היטב, איף יו נואו וואט איי מין).

כדור הרעם
כדור הרעם
20/06/2016 22:30:04

לא לחלוטין מסכים איתך.
על הנייר דוראנט בלוחמים הופך את הלוחמים לבלתי מנוצחים. תחשבו על דוראנט במקום בארנס בסדרת גמר הנוכחית. אבל בכלל לא בטוח שהשילוב הזה יצליח בפועל.
אם סדרת הגמר תשוחק בעוד שבוע? אני לעד אהיה משוכנע עמוקות שאלמלא הרחקתו של גרין ממשחק 5 הסדרה הייתה נגמרת ב-4:1 ללוחמים.

ומה הדיבורים האלה על עזיבה אפשרית של לברון את הקאבס? זה רציני? אם הוא עושה דבר כזה הוא חד משמעית וסופית הספורטאי הכי נאלח שפגשתי.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
20/06/2016 22:49:31

יואש חשבתי שסוף סוף תעלם(: לגבי התגובה שלך:
1. אני לא מבין מה אתה מתלונן על המנוכה של לברון במהלך העונה הסדירה ולא מדבר על המנוחה של הספרס, לברון שיחק יותר דקות מסטפן קרי אז הטינה שלך פשוט שגוייה.
2. לברון נץן נוקאוט מוחץ לדוראנט בסדרות שבהם נפגשו, משחקי העונה הרגילה, לברון הוא השחקן הטוב בעולם בפער עצום מכל הבאים אחריו, כוח בלתי עציר התקפית (כשהוא קובר את הקליעות מחצי מרחק ומ3) ובהגנה הוא מקטין את השחקנים הטובים בעולם כאילו הוא משחק נגד ילדים ועושה את זה בכל כך הרבה זמן (דרק רוז בשיקגו, קווין דוראנט, סטפן קרי), אני לא מבין איך הגעת לטענה הזאת, שדוראנט יגיע לגמר ב
(כל עוד לברון בכושר הזה אני לא מאמין שזה יקרה).
3. קליבלנד ולברון עשתה דבר מדהים ומגיע לה ובעיקר לאוהדים את הגביע, הלוחמים הם קבוצה שאננית שנטשו את האוהדים למען הכסף.

מוש השור
מוש השור
21/06/2016 0:12:10

הפוך גוטה, המזרח חלש בגלל לברון, שחקנים לא רוצים להיתקל בו בשלבים מוקדמים של ה פליאוף אז הם עוברים למערב.

tripledouble
tripledouble
21/06/2016 20:46:48

איזה שחקנים משמעותיים עברו מהמזרח למערב בשנים האחרונות?

מחפצה מנמצה
מחפצה מנמצה
20/06/2016 22:36:51

ההיסטוריה תוכיח שההפסד חישל את השלישייה המובילה של הווריורס. קרי דקה אחרי המשחק התבגר בשנתיים וטוב שכך. כאוהד ווריורס לא הייתי רוצה לראות את דוראנט מצטרף כי יש ספורטיביות ויש ערך לספורטיביות. אני מאמין דרך אגב שהוא ישאר באוקלהומה לנסיון אחרון להביא אליפות.
כל הקרדיט לקאבס הם היו ראויים ,עם כל הצער .

דוד
דוד
21/06/2016 8:28:30

אתה מתכוון שהעתיד יוכיח?

צביקה
צביקה
20/06/2016 23:42:17

אחרי גמר המערב השנה, הרעמים ינסו שוב.ךמה לא? זה הרי היה אצלם בידיים.
לגבי קיירי ולברון, הם יכלוים ללכת יחד כמה שנים טובות, כשהפוקוס עובר בהדרגהלקיירי, ושניהם מרויחים מזה. למה לא?

Ghost Rider
Ghost Rider
20/06/2016 23:45:47

רציתי לבדוק את תיאוריית לברון מול דוראנט אז:

דורנט מול קלילבנד השנה –

25.5 נקודות, 2.5 חסימות, 4 אסיסטים, 4 ריבאונדים, 45 אחוז מהשדה.

דוראנט מול קליבלנד בשנה שעברה –

25.5 נקודות, 2.0 חסימות, 7 אסיסטים, 6 ריבאונדים, 48 אחוז מהשדה.

דוראנט מול מיאמי לפני שנתיים –
30.5 נקודות, 2.0 חטיפות, 4 אסיסטים, 7.5 ריבאונדים, 49 אחוז מהשדה.

אז זה לא שדוראנט הופך לחן ליפין כשהוא משחק מול לברון.

מצד שני ללברון עצמו יש נתונים אפילו הרבה יותר טובים מול אוקלהומה סיטי – כמעט טריפל דאבל השנה (29 נקודות, 11 אסיסטים, 8 ריבאונדים), ובשנתיים שלפני
34, 5, 7
33, 5.8, 5.3

המסקנה, אי אפשר לדעת מה יקרה עם דוראנט יעבור לבוסטון.

Smiley
Smiley
21/06/2016 0:10:41
Reply to  Ghost Rider

לי תמיד נראה (כנראה לא מוכח סטטיסטית) שלברון תמיד יוצא עם ידו עליונה במשחקים מול דוראנט, כאילו נוח לו עם המאצ' אפ הזה.

כדור הרעם
כדור הרעם
21/06/2016 0:31:11
Reply to  Smiley

מסכים. תמיד נראה לי שדוראנט עושה במכנסיים כשהוא מול לברון.

tripledouble
tripledouble
21/06/2016 20:39:05

לברון לא יכול לשמור על דוראנט כמו שדוראנט לא יכול לשמור על לברון, הם שווים לחלוטין במאצ' אפ אחד נגד השני.

Ghost Rider
Ghost Rider
21/06/2016 0:54:25
Reply to  Ghost Rider

טוב אז תנקו את העיניים.

Ghost Rider
Ghost Rider
21/06/2016 1:14:38
Reply to  Ghost Rider

מה שכן, לברון ניצח כמובן הרבה יותר פעמים. אבל אישית דוראנט משחק ברמה גבוהה מאוד גם מול לברון – ובכלל דוראנט תמיד משחק לפחות "טוב" נראה לי יש לו את הרצף הכי ארוך של משחקים עם 20 נקודות ומעלה.

p
p
21/06/2016 9:17:25
Reply to  Ghost Rider

אני חושב שדורנט-לברון זה מאצ אפ שהשתנה לדעתי מאז שספלושה עזב את אוקלאומה.
למיטב זכרוני, ספלושה היה שומר את לברון רוב הזמן בעוד לברון שמר על דורנט.

א.ב
א.ב
21/06/2016 1:25:17

כתבו קודם שהחסימה חוקית כי אחרת כבר היו עושים רעש בתקשורת. בכל מקרה זה דיון מטופש, בהפרש של שניות הייתה עבירה של איגי על לברון שלא שרקו. זה המשחק ודברים קורחם, השיפוט נראה מאוזן.

amitlahev
amitlahev
21/06/2016 8:39:21

החסימה חוקית למהדרין.

החוקה קובעת שחסימה לא חוקית היא חסימה של כדור בירידה (ובכלל זה כדור שכבר פגע בקרש ואז מן הסתם מצוי בירידה).

בכדורסל כמו במקרה של תמרור פניית פרסה: אם אין תמרור שאוסר – אז מותר לפרסס.

לא מצוין בחוקה שאסור להדביק כדור לקרש ולכן אם הכדור בעליה ועוד לא פגע בקרש מותר להדביק אותו.

בכלל כל הסיפור של הדבקת כדור לקרש זו המצאה של המדיה (לי זכור בעיקר עופר שלח שפימפם לנו את זה אינסוף פעמים).

p
p
21/06/2016 9:15:55
Reply to  amitlahev

תסתכל את הלינק ששמתי למעלה. זה מספר החוקים של הליגה.
שוב אני אומר, אשמח לטעות מצד אחד מצד שני זה בכל מקרה לא משנה.
זה שאין על זה טירוף באינטרנט אומר לי שכנראה זה היה חוקי, אבל לפי ספר החוקים של הליגה, זה לא נראה ככה.

אותי זה סתם מעניין כי נכנסתי לזה, לא מעבר.

גיא
גיא
21/06/2016 9:50:16
Reply to  p

חוקי.

To be a
trapped ball, three elements must exist simultaneously. The hand, the ball and the backboard
must all occur at the same time

אסור לגעת בכדור אחרי שפגע בקרש.
אבל מה בנוגע ללגעת בו, ברגע שהוא נוגע בקרש?
זה מצב של "trapped ball".
("trapped ball" = הדבקת כדור לקרש)

לברון בבירור הגיע לכדור לפני שפגע בקרש, ולכן זו חסימה חוקית.

p
p
21/06/2016 10:34:56
Reply to  גיא

מעולה!

תודה גיא. ידעתי שאפשר לסמוך עלייך!! =)

amitlahev
amitlahev
21/06/2016 10:18:58
Reply to  p

גיא הסביר יפה

Berch
Berch
21/06/2016 9:32:40

ה 4 דקות האחרונות היו שחונות להחריד.
בגלל זה השלשה של קיירי הייתה כל כך משמעותית. הייתה עוד כמעט דקה למשחק…
החסימה של לברון מדהימה בכל קנה מידה 🙂

Rondi
Rondi
21/06/2016 11:16:37

למה הייתי בעד לברון ולמה אני שמח שהוא לקח את האליפות הזו?
כבר הרבה זמן אני חושב את זה ובפעם הראשונה כותב. בא לי לראות את דוראנט בוושינגטון, בא לי שסטף יעבור לשארלוט, שווסטברוק ולאב יחברו שוב באל איי ושאנדרו וויגינס ילחם בטורונטו על הכבוד הקנדי. בא לי תופעה שתחזיר קצת עניין לליגה, ואם זו תהיה המורשת של לברון אז הוא באמת הגדול מכולם!

הארכיון
הארכיון
21/06/2016 11:28:36

הדבר שהכי נהניתי מהאליפות הזאת:
שונאי לברון איבדו את זה לחלוטין.
רושמים משפטים שהקשר ביניהם לבין המציאות מקרי לחלוטין.
ניתן להשוות מועדון ה"ללל" לשמאלנים דוגמת גרבוז או לשונאי רונלדו באשר מהם.
כל דבר שהם רושמים נשמע כל כך בכייני שזה כבר נשמע "אוי יוי יוי" ולא כתיבה עם לוגיקה.

שישקבב
שישקבב
21/06/2016 13:56:09

רציתי לציין את הבמה פה כדי להוריד כובעי בפני מנחם שאפילו הוא בשלבים מסויימים הפסיק להאמין (כמו כולנו..) אבל צדק לכל אורך הדרך.
אני יותר לא הולך נגדך