מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-49 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

עונת ה-NBA נגמרה הערב עם ניצחון של קליבלנד במשחק השביעי, 93-89, ובסדרה. איזה קליבלנד (וגולדן סטייט) שינויים עשו במשחק השביעי?

*

קליבלנד הבינה איך לשלב אותו בסדרה סוף סוף, וזה השתלם לה בענק. קווין לאב.

מבחינת קליבלנד, ראינו ניהול משחק מאוד אקטיבי של טיירון לו. הוא השתמש כמו שצריך בקווין לאב, אולי פעם ראשונה השנה, במשהו שיועיל מאוד לקליבלנד בהמשך. לאב תפקד יותר כשחקן של ריבאונד והגנה היום, עם 14 ריבאונדים שחיפו על יום חלש מאוד של טריסטן תומפסון (3 ריבאונדים) והגנה נפלאה לכל אורך המשחק, בייחוד על סטפן קרי במהלך האחרון שמנע מהווריורס לצמצם ל-93-92.

לצד זה, קליבלנד שיחקה על לאב בדקות בהן דריימונד גרין נח, בעיקר ברבע הראשון. הקאבס ניצלו את המחסור של פאוור פורוורד מחליף בשביל להעמיס כדורים לאול-סטאר לשעבר ולכן הכריחו את גולדן סטייט לשחק כמעט כל המשחק, 46:54 דקות, עם שחקנה הטוב ביותר בסדרה הזאת. בנקודה מסויימת העייפות התחילה להשפיע על גרין ופה באה לידי ביטוי התרומה של לאב למשחק ולסדרה.

מעבר לזה ראינו בקליבלנד את הדברים הרגילים-עבודה נהדרת של ג'יי אר סמית' בלי כדור כחוסם שתוקע את קרי מול לברון (וכשחקן התקפה שקולע שלשות חשובות בעת הצורך), משחק טוב מאוד של ריצ'רד ג'פרסון ליד לברון למרות שהכדורים לא נכנסו, הגנה נפלאה על שלשות והמשך סדרה כמעט אלוהית של קיירי אירווינג ולברון ג'יימס. צמד ה-hall of famers העתידיים נתן סדרה מדהימה בכל קנה מידה והוא-הוא ההווה והעתיד של קליבלנד. כל מי שרוצה לקרוא ניתוחים נוספים על האלופה מוזמן להסתכל כאן, על סדרת המאמרים שפרסם מאמן הכדורסל של הופס, אסי, לכל אורך הפלייאוף.

מבחינת גולדן סטייט היה שינוי חיוני בדמות העלאת סנטר בחמישייה, כשפסטוס אזילי פתח לצד גרין, בארנס, קרי ותומפסון. השילוב של סנטר, איש גדול בצבע שיקשה על החדירות, היה חיוני והוביל לאחד מהמשחקים החלשים ביותר של טריסטן תומפסון בפלייאוף, ואילולא היו משחקים כה חלשים של אזילי ו-ואז'ראו יכול להיות שהייתה לנו אלופה שונה לחלוטין כרגע. השניים לא תרמו יותר מדי סטטיסטית (סיימו עם ריבאונד ונקודה ביחד בכמעט 20 דקות) וקריסתם השפיעה ברגע האמת.

אם קר היה משלבם בחמישייה כבר החל מהמחצית השנייה של משחק 5, כשבוגוט נפצע, יכול להיות שהקריסה הייתה נמנעת והווריורס לא היו נכנסים להיסטוריה כקבוצה הראשונה שמפסידה אותה כמות משחקים בעונה הסדירה ובפלייאוף (או כקבוצה הראשונה שחזרו מולה מפיגור 3-1 בגמר, או כראשונה שחזרה מפיגור 3-1 וחזרו מולה מאותו פיגור).

בעיה נוספת, שבלטה במשחקים 6-7, הייתה בחירת הזריקות הלקויה של הווריורס ובעיקר של קרי. השלשות הפסיקו להכנס לגולדן סטייט (מלבד לגרין שהיה מעולה עם 32-15-9) והקבוצה לא ניצלה את זה בשביל להכנס פנימה או למסור לגבוהים. האריסון "איך הוא מתפרנס מכדורסל" בארנס זרק 10 זריקות וקלע 3, אזילי ו-ואז'ראו 5, והקבוצה כמעט ולא נכנסה לסל.

התאוריה סביב ההתקפה של גולדן סטייט היא שהם סתם זורקים שלשות, ובעונה הסדירה זה לא היה נכון. כמו שאנדרה איגודלה אמר, הווריורס לוקחים את מה שההגנה נותנת להם. לפעמים מדובר בשלשות (ואפשר להבין את זה בהתחשב ביכולת של סטפן קרי וקליי תומפסון מרחוק), אבל לפעמים גם קליעות מקרוב ומהמיד ריינג'. בסדרה הזאת ראינו בעיקר גולדן סטייט שמתאהבת בסיפור של השלשות וממעיטה בזריקות מקרוב ומהמיד ריינג'. כמובן, זה לא עבד והקבוצה סירבה לשנות את תוכנית המשחק שלה.

*

בהזדמנות זו, עם סיום הפלייאוף, ברצוני להודות לכל אחד ואחד מהקוראים והמגיבים שקראו במשך 7 שבועות (נטו) את הטור הזה. במקור לא תכננתי בכלל לכתוב טור יומי על הפלייאוף. פשוט כתבתי מאמר על כל מיני דברים שראיתי ביום הראשון שלו, הייתה תגובה תומכת, כמו בדרך כלל באתר האדיר הזה, והמשכתי. אני מאושר שעשיתי זאת.

הדבר הטוב ביותר שהתפתח כתוצאה מהטור הוא לא הכתבות עצמן, אלא הדיון בתגובות. התפתחו דיונים נטו על כדורסל, משהו שאין כמעט בארץ (ובחו"ל). זה לא הכל בסיקור NBA, כמובן, אבל הדבר הוא מרכיב חשוב שקיבל את הבמה באתר, לדעתי הרבה בזכות הפרסום היומי של הטורים האלו. ברצוני להודות לעידו גילרי, גיא רוזן, נמרוד, גור, המשגיח, עגל, נתן גולד, שגיא נאור, ghost rider, berch, הייט-אשברי וכל שאר המגיבים הרבים שהגיבו כל יום לטור (אם שכחתי מישהו אני מצטער מראש) וכרגיל תודה מיוחדת לאיש והאגדה, מנחם לס, על התמיכה, ההכוונה והבמה שהוא נותן לי ב-6 השנים האחרונות ועל האתר הנפלא הזה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. טור מצוין כמו כל הקודמים.

    רועי לדעתי אתה גאון ואני מקווה שאתה לא מקדיש את כל זמנך לאן.בי.אי כי יש סיכוי שתוכל למצוא תרופה לסרטן או משהו אם תתמקד בתחום.

  2. 2 קליעות בול. פעמיים נבאתי חזרה מ 3-1 ל4-3.
    הראשונה 3 נצחונות רצופים של הווריורס. הרעיון היה שהתנדרס בנויה על שני שחקנים והעסק בסופו של דבר יקרוס , וזה אכן קרה.
    בסדרת הגמר קרה ההיפך הווריורס היו 3-1 , מנחם טען שהמשחק החמישי מיותר. אני טענתי שהסדרה לא גמורה ובהרבה תגובות לאורך השנה טענתי שהקבלירס יהיו אלופים.
    כאשר דריימונד גרין הורחק במשחק הכי חשוב של הסדרה, הייתי כבר משוכנע לחלוטין שקליבלנד תעשה מהפך.
    אני הולך לערוך הסבה מקצועית להיות קורא עתידות בקפה.

  3. טוב מעולה שאמנם לא הגבתי לו תמיד אך קראתי אחרי כל יום ונהנתי כל פעם מחדש, הנקודות שאתה מעלה ומתייחס אליהם בניתוחים שלך, כשכמעט כולם קשורות לפן המקצועי נותנות אפשרות להסתכל על רבדים שונים במשחק שאני לפחות לא תמיד שם לב אליהם, מה שהופך את הקריאה פה באתר לעוד יותר מהנה. שאפו על ההתמדה והידע!

  4. תודה גדולה מאוד, לסדרת כתבות מעולה.
    זה הרבה יותר חשוב מהניחושים מאוד הגיוניים שלי , שאיך שהוא הצליחו.

  5. כמה דברים שלמדנו:
    1. קר מנהל משחק נורא סדרה פשוט נוראית למי שנבחק למאמן העונה/ ההכנות שלו למשחק היו גרועות, הוא עבד עם גדולי המאמנים וחבל שלא השכיל מהם, אם זה הקיבוע המחשבתי הרכבים הזויים, הסתמכות יתרה על בארנס ואזילי…
    2. למשחק הזה יש השפעות גדולות הרבה יותר מאליפות על הליגה, הליגה שעוברת תהליך של הפיכה לסמול בול הבינה ששיטת סמול בול טהורה פשוט מתה (העזיבה של לי הייתה משמעותית מאוד.)
    3. קבלת ההחלטות של סטפן קרי והאפטיות שלו פשוט נוראה אם זה מסירות מטומטמות מאחורי הגב, זריקות 3 בלתי אפשריות שעוצרים את שטף ההתקפה…, אני לא מדבר כלל על ההגנה הנוראה (קבוצות ינצלו את החולשה ההגנתית שלו הרבה יותר בעונה הבאה).
    4. קיירי ארווינג מהווינרים הכדולים שידע המשחק, הקליעה שלו מ3 הייתה פשוט מדהימה וחייבת להיבחר למהלך של העונה, אותו דבר החסימה של לברון שחצב את מקומו בהר ראשמור של הכדורסל היום באופן סופי.
    5.הקהל של גולדן סטייט הנוכחי הוא הגרוע ביותר שיצא לי לראות, עצוב לי שקבוצה מכרה את קהל האוהדים שלה עבור כסף (ואיזה קהל היה לריידרס), אנשי ההיטק מסן פרנסיסקו פשוט מאכזבים.

    1. 1 . מסכים חלקית – בודאי שהיום קר עשה טעויות .
      2. אף אחד לא חשב אף פעם שאפשר רק סמול בול . גם ג"ס שיחקה עם גבוהים . בוגוט , כשהוא בריא , עלה תמיד בחמישיה .
      3 . סטף לא הגיע . זה נכון . ההפסד הזה יותר מכל עליו – יחד עם הטעות הגדולה של קר שהכניס את אזילי כמה דקות לסיום . זה לא נכון שהוא חלש הגנתית . יש לו הגנה סבירה . הוא פשוט לא הופיע בהתקפה .
      4. אם ג"ס היתה מופיעה ברבע האחרון בהתקפה , לא לברון ולא אירווינג לא היו עוזרים .
      5 . מסכים לגבי הקהל של ג"ס . הוא היה שקט בצורה מאכזבת . יכול היה לדחוף הרבה יותר .

      1. ואגב , אם קר לא היה מחזיר את אזילי למגרש עמוק בתוך הרבע האחרון , כשג"ס הובילה , והיה נשאר עם הסמול בול , סיכוי טוב שהיתה עכשיו אלופה אחרת .

      2. 1. קר בניהול משחק שגובל בפשע, כמות הטעויות שלו פשוט בדיחה.
        2. מציע לך לראות את האחוזי אפקטיביות שקולעים על סטפן קרי ממש לא מגן סביר בסדרת גמר הזו, קליבלנד הבינו וקלטו את החולשה הגנתית שלו ותקפדו דרכו פעם אחר פעם.
        4. יש להעניק הרבה כבוד להגנה של קליבלנד ברבע הרביעי.

  6. אני כבר בעבודה , ועצבני מאוד . עם הסיום סגרתי את הלפטופ ולא רציתי לראות יותר כלום . גם לא פתחתי ולא אפתח את הטורים של מנחם על המשחק . אבל אני חייב התייחסות אחת למען הספורטיביות , למרות שבא לי להקיא .
    בניגוד ל-2 המשחקים הקודמים ג"ס עשתה היום מה שנדרש ממנה הגנתית . מה שהפסיד לה את המשחק היה תצוגה התקפית לא טובה בחצי השני , וחלשה במיוחד ברבע האחרון .
    הטעות הגדולה של הערב – לא האמנתי כשראיתי את קר מחזיר את אזילי למגרש עמוק בתוך הרבע האחרון . ג"ס היתה אז בפלוס 4 והיה פסק זמן שלקח לו . יש לקר על המגרש את הרכב הסמול בול הקלאסי , שחזר לפלוס 4 והמומנטום איתו . מה אתה מחזיר את פסטוס ? בא לי לצרוח כי ידעתי מה יקרה . כמבון שישר אחרי הפסק זמן לברון מתרומם לזריקה ל-3 ופסטוס הטיפש עושה עליו עבירה שלומיאלית . לברון קבר את כל 3 הזריקות מהעונשין , ומכאן הווריוריוס איבדו את דרכם . בהתקפה הבאה לברון שוב עם הכדור מעבר לקשת , כמובן שפסטוס כבר פחד ונתן לו מרחק גדול מדי , ולברון קבר את השלשה . מיד אח"כ קר הוציא את אזילי וחזר לחמישית הסמול בול . אבל זה לדעתי חרץ את גורל המשחק . כמובן ש-2 החטאות של סטף ואיבוד כדור מטופש לא עזרו .

    בזה סיימתי . אני הולך להתרכז בעבודה ולא פותח היום אף אמצעי תקשורת . לא רוצה לראות חגיגות והכתרות . לא ראיתי הבוקר ולא אראה הלאה .

  7. מתי יקומו אלו שיגידו שבגלל הפציעות (בוגוט) קליבלנד לקחה אליפות ולכן זו אליפות עם כוכבית 🙂

    טור מעולה
    והכי כיף לדעת שנולד כזמני והחזיק כמעט כמעט 50 ….

  8. תודה רועי יופי של מאמרים לאורך הפליאוף.
    חברים בעקבות עומס גדול של מצטרפים שרתינו קרסו,אנא התאזרו בסבלנות. מנחם תוכל להכווין אותנו לבחור שמספק להופס את השרת הפרטי למניעת קריסות?אנחנו זקוקים לו באופן דחוף תודה

  9. רועי, המון תודה!
    אתה
    ע-נ-ק ע-נ-ק ע-נ-ק!!!!!

    טור מדהים והיופי שלך ושל האתר להמציא ולחדש בכתיבת ספורט עם טורים וניתוחים וכתיבה מסוג חדש ומרענן שפשוט אי אפשר למצוא בשום מקום אחר.

    המון המון תודה לך ולכל הכותבים!

  10. רועי כל הכבוד על הטורים הנהדרים ובכלל על ההשקעה!

    מדהים איך וורז'או עם נקודה אחת ואפס ריבאונדים, ואזילי עם אפס נקודות וריבאונד אחד סגרו את השורה הסטטיסטית האומללה שציינת.
    קליי תומפסון עם 14 נקודות וסטף עם 17 מאוד אכזבו. מאוד.

    גולדן סטייט לא הולכים לשום מקום. בשנה הבאה תהיה להם עונה סולידית ופלייאוף היסטורי, במקום העונה ההיסטורית והפלייאוף הסולידי השנה.

    ברכות לקאבס. מאוד שמחתי בשמחתם. מאוד מרגש.
    איזה באסה שאין יותר את ערוץ espn. במקומם מקבלים את סלוצקי ודומינגז חסרי המושג (בעיקר סלוצקי האהבל) שהקשר היחיד שלהם ל-nba זה בלאט.

  11. רועי כל הכבוד על ההשקעה, הניתוחים שלך מרשימים מאוד בכל קנה מידה ולא רק לך תודה לכל העוסקים במלאכה, אתה, מנחם, גיא עידו וכל השאר. בהחלפת השרתים הייתי בלי האתר למספר ימים והרגשתי כמו נרקומן בגמילה 😀

  12. תודה רועי על סדרת מאמרים איכותית מאוד!! היה טוב וניפגש בשחזור הגמר שנה הבאה אלא אם כן דוראנט שובר את הכלים…

  13. כל הכבוד על הטור ובכלל על פעילותך באתר!

    אני מריץ קמפיין להבטחת מקומך בהר ראשמור של ידעני הנבא בעולם כולו..

  14. ג"ס – מבחינת שינויים אין הרבה מה לעשות, אולי מלבד שאזילי היה חייב להיות יותר בעניינים, כי כשבוגוט נפצע ראו שהייתה בעיה עם הסנטר והסמול בול הוא טוב לפרקים ולא לאורך כל המשחק. יש פה פשוט נפילה מנטלית של קבוצת העונה הרגילה הטובה בהיסטוריה (בכל זאת, 73:9), אבל בגמר הם פשוט לא העלו הילוך באגרסיביות ובאינטנסיביות ולא הראו רצון מספיק. משחק 7 בבית, אחרי שני הפסדים שבהם נראה שקליבלנד פשוט מוחקים אותם, זה מה שיכלו לבקש ולעלות בטירוף מהתחלה. כמו שאמרתי 73:9 זה יפה אבל לא שווה כלום אם אין אליפות בסיום, ובהחלט הרבה מחשבות לקארי שבתור mvp לא יכול להופיע ככה לסדרת גמר (פעם שנייה רצוף).
    קליבלנד – לברון לברון ושוב לברון (והפעם קצת ארווינג), הראה מי הטוב בליגה ועם מי מתחילים לבנות קבוצה. יכולים לשבר על כל אחד וכמה הוא טוב והוא העתיד, לברון הראה בגמר שהוא עדיין הטוב בעולם.

    1. מעתיק לפה משהו שכתבתי בפוסט מקביל, קשור לתגובה שלך:

      אוהבים לדבר הרבה על הנקודות במשחק הדחה.
      חשבתי על נקודה מעניינת אחרת, נקודות במשחק עם אפשרות לאליפות. בדומה לmatch point מעולם הטניס.
      השוואה בין קרי ללברון:
      קרי (4 משחקים, 3 השנה, אחד שנה שעברה):
      24.5 נק', 4 אס', 4.75 רב', 38% מהשדה, 34% מה-3 3.75 איב'
      לברון (3 משחקים, משחק 7 השנה, משחק 7 2013, משחק 5 2012):
      30 נק', 9.3 אס', 11.3 רב', 45% מהשדה, 33% מה-3 4.3 איב'
      זה יחסית מעט משחקים (הרבה פחות ממשחקי הדחה מין הסתם) אבל עדיין, נראה לי מעניין.

      1. יפה. אני פשוט כותב מה שאני רואה וההרגשה, לפחות שלי, היתה שקארי פשוט לא מספיק דומיננטי, להבדיל מלברון שפשוט סוחב קבוצה שלמה על הגב ולהשתלט על 3 המשחקים האחרונים בהם מנע הדחה ולקח אליפות.
        בקשר לסטטיסטיקה שנתת, זה בהחלט נותן צד נוסף ומעניין לניתוחים שונים.

  15. רועי אתה גאון!

    המהירות שבה אתה מוציא טורים כאלו, ואני יודע שאתה באמצע בגרויות בכלל! ולא ראית את כל המשחקים, ואני לא בטוח שאי פעם שיחקת כדורסל, הראייה שלך את המשחק מאוד בוגרת ומדוייקת כמו מי שצופה כבר 20-30 שנה.

    תודה רבה על ההשקעה, מאוד נהניתי.

  16. אני עדיין חושב שהלוחמים קבוצה טובה יותר מקליבלנד.
    שתי הקבוצות שיחקו טוב וחזק היום, אבל לדעתי הלוחמים שיחקו מעט טוב יותר, וכמובן שהם שיחקו יפה יותר וקבוצתי יותר.

    לטעמי ההפסד שלהם טמון באיבוד עשתונות 4:50 דקות לסיום המשחק, פתאום הם הפסיקו לשחק קבוצתי וחכם ונראה שהם בהיסטריה לסגור כבר את המשחק.
    אם סטיב קר היה לוקח פסק זמן, מרגיע את הלוחמים ומבקש מהם לשחק בקור רוח, להניע כדור בסבלנות בחיפוש אחר הסל ולא להיות פזיזים, אני מאמין שהלוחמים היו חוגגים עכשיו.

    אבל היה מה שהיה, וקליבלנד ניצחה. (אני עדיין חושב שהכדורסל שלה פחות יפה, פחות קבוצתי ופחות טוב)

    יש משפט שאומר שצריך ליהנות מהדרך ולא מהיעד, אז נכון יעד האליפות חשוב, אבל ההפסד לא מפחית מהדרך היפה שהלוחמים עשו, לטעמי הדרך הכי יפה שקבוצה עברה העונה.

    אולי טוב שהלוחמים הפסידו, כך ערכה של האליפות תעלה, כשדברים מגיעים בקושי מעריכים אותם יותר.

    אין לי תלונות לסטפן קרי הוא פצוע בשלוש אזורים שונים בגוף (קרסול, ברך וכתף) איך הוא אמר – "זו לא הפעם האחרונה שאנחנו במעמד הזה. יהיו עכשיו שלושה חודשים ארוכים בקיץ, נגיע חזקים יותר ובריאים יותר".

    אני מאמין שהלוחמים עוד יחזרו מחוזקים יותר, בוגרים ושקולים יותר, נטולי צורך ורצון לרדוף אחרי שיאים. האליפות עוד תהיה בהישג יד שוב.

    1. סטיב קר חולק עלייך. אמר שהקבוצה הטובה יותר ניצחה.
      לגבי השביקה בסיום ושינוי סגנון המשחק, קרה דבר דומה לקליבלנד במחצית השנייה של משחק 4.
      קרי לא פצוע. חזר לפני שבועיים, ניפק תצוגות משחק אדירות כולל מופע של 38 נקודות בסדרה הזאת. כל טענה לפציעה מקטינה מהמאמץ ההגנתי האדיר שקליבלנד עשו.
      לא רואה קברת דרך מרשימה שעשו הלוחמים. הם עשו עונה פנטסטית והיסטורית, אבל לא השתנו והתפתחו כקבוצה מאז עונה שעברה. קליבלנד אם כבר עשתה שינוי קיצוני.
      ג"ס נתנה עונה מדהימה. לצערה, כנראה שבכל פעם שיגידו "העונה עם המאזן הטוב ביותר בהיסטוריה" כנראה שיצטרף לזה "אבל לא לקחה אליפות"

      הנקודה שאני כן מסכים איתך, היא האחרונה.

      1. ומה רצית בדיוק שקר יגיד שגנבו אותם? הוא ספורטיבי ובצדק.
        קרי עצמו רמז לפציעתו – "נחזור חזקים יותר ובריאים יותר"
        איזו התפתחות חוותה קליבלנד? מלבד קיירי ולאב שהיו הפעם בריאים דבר לא השתנה, אותו משחק בידודים מכוער ופרמיטיבי ולברון הקטר שסוחב את כולם על גבו. נו באמת.

        1. לא ציפיתי שיגיד את זה כי זה לא נכון.
          אולי הגזמתי כשהגדרתי את השינוי קיצוני, אבל בהחלט שינוי משמעותי יותר מג"ס בכך שהחליפו מאמן והביאו את פריי שהיה משמעותי יותר מורזאו לדוגמה ובכך שחצי עונה שיחקו בלי קיירי.

  17. רועי תסלח לי שהיום אני לא אתייחס לטור כי המשחק הוכרע יותר על נחישות והתמדה מאשר על כדורסל והסימן המאד בולט לכך היה התגובות האמוציונליות של שחקני קליבלנד בסיום.
    כל הכבוד על ההשקעה וההתמדה בכתיבת הטור הזה. ממש לא פשוט לנתח יום אחר יום את מה שמתרחש על הפארקט ואני מאד שמח שסיפקת לנו במה נאותה לדיון על כדורסל נטול שנאה העלבות והשמצות. נהנתי להיכנס כל יום.
    מעבר לכך תודה על כך שאתה הכח המניע מאחורי כל כך הרבה ממה שקורה באתר. זה שתומך ומסייע לכל הכותבים ושתמיד אפשר לפנות אליו בלי לשמוע אף תלונה על חוסר בזמן או חשק.
    קח לך חופשה של שבוע – מגיע לך (טוב אני יודע שאתה לא יכול, אז אולי לפחות יום)
    שוב, תודה על הכל.

  18. רועי, המון תודה על הטורים הנהדרים במשך הפלייאוף ועל תרומתך לאתר כל השנה. איני מגיב כמעט אבל קראתי כל טור ו(כמעט) כל תגובה בשנה האחרונה. הידע שלך ויכולת הניתוח מדהימים, בעיקר ביחס לגילך 🙂
    אני לא מחובביי לברון (למרות ההערכה הגדולה שלי אליו כשחקן השלם ביותר מאז מג'יק חיים של מומי) אבל התרגשתי עד דמעות בשבילו ובשביל קיירי הגמד הענק ששם את קרי בכיס הקטן לאורך כמעט כל הסדרה הזאת. הם אלופים 100% בזכות!
    אני מאמין שהחבר'ה הצעירים מג"ס עוד לא אמרו את המילה האחרונה ויהיו בטופ בחצי העשור הקרוב, למרות התצוגה המאכזבת בגמר.

    1. עם גרבטר ענק כזה, אתה חייב להגיב יותר!!!
      למרות ההערכה הגדולה שלי אליו כשחקן השלם ביותר מאז מג'יק חיים של מומי

      יש בחור בשם מייקל שהאמירה הזאת תפגע בו קשות.

      1. מייקל היה ונשאר השחקן הכי טוב אי פעם. אני בספק אם נראה תופעה כמוהו שוב. לרגע לא טענתי ולא אטען אם תזרוק אותי לגוואטאנאמו שלברון (או כל מישהו אחר) טוב ממייקל. זה סקאלה אחרת לגמרי.
        הכוונה שלי שמבחינת תפקוד על המגרש התצוגה של לברון במשחקים 5-7 לא פחות ממדהימה ומזכירה לי יותר את מג'יק או בירד מאשר מייקל.
        כשאני אומר משחק שלם אני מתכוון ללהוביל את 2 הקבוצות בכל סטטיסטיקה אפשרית בסדרה.
        אני חושב שלברון השנה עשה קפיצת מדרגה משמעותית בכניסה לספרי ההיסטוריה ואולי אם לא היה מתבכיין ומפלפלפ כ"כ הרבה אפילו הייתי מחבב אותו.
        אם לסכם במשפט – לברון שחקן שלם. מייקל שחקן מושלם

    1. הביצה והתרנגולת רועי. על כתבות זבל באתרי זבל מגיבים תגובות זבל, ומאידך טורים כמו שלך גורמים גם למגיבים להעלות את רמתם. תצטנע כמה שתרצה, אין לך איך לברוח מזה!

  19. רועי תודה רבה לך על הטור הזה, כמו שכולם ציינו כאן סיפקת יופי של במה לשיחות מעניינות ותובנות ממשחקים שאי אפשר למצוא בעברית, וכמובן שתרמת המון מהידע שלך.

    היום קשה להגיב על כדורסל וניתוחים, זה באמת ירד למי רוצה יותר ולמי הכדור נכנס בסוף כי כדורסל גדול לא היה, בטח שלא בדק' הסיום.

  20. שתי התייחסויות.
    גרין נתן משחק ענק. בכל קנה מידה. קנה אותי לגמרי, אם הוורירס אלופים הוא היה ה-MVP ללא כל ספק. בכלל הוא שיחק כמו גבר.

    שנית. המאכזב הכי גדול, זה קליי תומפסון משחק אנמי וגרוע, והוא ללא כל פציעה. בנוסף הוא נראה כאישיות מגעילה, ברח מהמשחק מבלי ללחוץ ידיים. בניגוד לדררימונד וקרי. גם במשחק 6 הוא ברח עוד לפני שריקת הסיום. זה התנהגות מבישה שהזכירה את מה שמכבי עשו, ואפילו מכבי לא חזרו על זה פעמיים. ללא קשר מנחם גם הזכיר שחברתו התלוננה שבגד בה, נראה לי איש לא סימפטי.

  21. אז מה אתם אומרים, בעונה הבאה דוראנט בגולדן סטייט במקום בארנס המאכזב?
    דוראנט, קרי, גרין וקליי זה בכלל שילוב שיכול לשחק בהרמוניה קבוצתית?

  22. תודה רועי על הכתיבה והשותפות בניהול האתר וקידומו.

    מדהים איך כבר כמה שנים ברצף אתה המועמד הבכיר לתואר ה MIP של האתר!!!

  23. תודה רבה על הטור המצויין ובכללי על כל העונה.
    רק דבר אחד זה נראה שאתה "אונס" את המציאות כדי להצדיק את המלצתך שצריך להיות סנטר. אזילי היה מתחת לכל ביקורת החטיא דאנקים לאב לקח עליו ריבאונד התקפה ודפק עליו סל , בקיצור כישלון טוטאלי . כנ"ל ורזאו שלא היה מזעזע כמו אזילי אבל היה מאוד גרוע (מו ספייטס לא שיחק מספיק). לדעתי קר פישל שלא הביא לברבוסה לשחק יותר כי הוא אחלה שחקן . אבל זה ייצג את קר כל השנה(וגם בסדרה נגד אוקלהומה) הקיבעון והאמונה שמה שהביא אותך עד לכאן ינצח לך את הסדרה , גם קרי האמין בזה , הפעם זה לקח אותם לאבדון(מזכיר את הריבעון של פופ , ככה הם מאמנים).

  24. מה למדתי מהמשחק הזה?
    שצריך לארוז את אזילי+ספייטס+ורז'או בחבילה יפה עם סרט ומדבקת "זהירות, שביר" ולהעיף אותה קיבינימט תמורת גולם שיודע לתפוס כדור ולעלות לדאנק (רמז: סוג של טריסטן תומפסון).
    ושבוגוט יהיה גיבוי מהספסל.

    שקארי וקר עדיין לא העילויים המושלמים שחשבנו שהם. וזה בסדר – כי יש להם עוד דרך ארוכה לפניהם.

    שדריימונד גרין אחד השחקנים המלהיבים בליגה, נצר לדור שחקנים שחלף עבר לו, וכמו שאמר על עצמו – הוא רק מתחיל לגרד את הפוטנציאל שלו.

    תודה רבה רועי על הסידרה!

  25. מה למדתי מהסדרה?

    שבתקדים היסטורי ה-MVP האמיתי הגיע מהמחנה המפסיד (אני מתכוון ליואל כמובן – היה neck and neck עם דריימונד גרין עד לסיום אבל התגובה "על יבש יקבל המנייק" הייתה נוק-אאוט לטובתו).

    שאמנם הפסדנו אבל אירגון ללל הוכיח עמידות, עוצמה, אופי ונעורים מחודשים ומוכן להסתער על הפלולה בכוחות מחודשים ומשופרים בעונה הבאה! (גור גולן ויואל מהווים את ראש החץ החדש. הוותיקים כמוני וכמו יניב ייתנו כמה דקות מהספסל).

    תודה לכולם! היה כיף

  26. ודבר אחרון, אישי, שלמדתי מהמשחק הזה הוא שיש השגחה עליונה.

    הקישור שעבד לי פיקס כל המחצית השנייה קרס במפתיע 6.4 ש' לסיום (כשהמשחק היה כבר גמור) וחסך לי את תמונות הזוועה של לברון מנסה לחקות את ג'ורדן, בוכה, אוחז את הגביעיו ולא נותן לאף אחד להתקרב (כמו כן חסך לי סכום לא מבוטל על טיפול פסיכולוגי במקרה שהייתי נחשף לכך).

      1. חחחחחחחחח אני פשוט סגרתי את המסך 2 שניות לסיום, מילא הבייצית ולקקני התחת שלו זכו ……עכשיו נסבול חפירות גם פה וגם שם על כמה הוא אדם טוב וכמה הוא מנהיג,וכמה הוא אכפתי ובלהה ובלהה ובלעעע

  27. אני רואה תגובות כמו ללל גמור וכדומה.
    ואני מרגיש צורך להדגיש לכל מי שלא מכיר או מבין את הארגון.
    שנאתנו לשיקוץ אינה תלויה ביכולתו, היא תלויה באופן בלעדי בהתנהלותו.
    כשהוא מסריח את הפרקט או מפסיד אליפות זה רק בונוס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט