תזכורת: 4 דקות לסיום משחק מספר 6 נשרקה לחובת סטף קרי עבירה שישית שחייבה את הרחקתו מהמשחק. באופן די נדיר, קרי איבד את שלוותו, צרח על השופטים, זרק את מגן השיניים וקיבל גם עבירה טכנית שהובילה להרחקתו מתחומי האולם + קנס בסך 25 אלף דולר.
למה זה טוב, אדון סטף?!
כדי לתמוך בטענה ההזויה משהו שבכותרת המאמר, ננסה להיכנס לראשו של הצלף ירוק העינים:
הקבוצה שלו הובילה 1-3 בסדרה והייתה אמורה לסגור את הסיפור בבית במשחק 5 – אולם הרחקה שנויה במחלוקת של הקדוש המעונה דריימונד גרין בעקבות אירועי משחק 4 משנה את התמונה. במשחק 5 גולדן סטייט מפסידה בבית בניגוד לכל התחזיות ונאלצת לנדוד שוב לקליבלנד. הכלה שהייתה אמורה לחגוג עם כל המושמנים (החלטתי להשאיר את הטעות במקור) – קיבלה רגליים קרות ודפקה ברז.
עדיין, הלוחמים וגם רובנו היינו סבורים שיחד עם גרין הלוחמים יסגרו את הסיפור בחוץ כמו שנה שעברה אבל המציאות מנחיתה עליהם נבוט לראש: במשחק 6 גולדן סטייט נראית רע מאוד. לברון חוגג ועושה מה שהוא רוצה על המגרש כולל בלוק מהדהד על סטף בתוספת טראש טוק.
השופטים לא סופרים את קרי ושורקים לו עבירות שהן די לגיטימיות אבל גם די דרדל'ה. ואז מגיעה עבירה שישית שסותמת את הגולל בדרך למשחק 7 ומכריע.
סטף אוגר תסכול לא מעט זמן. הוא רחוק מרמתו מרחק שנות אור. ייתכן שהפציעה מונעת גיוון במשחקו וגורמת לו להפגיז יותר משלוש ופחות לחדור לסל. אין לו עזרה משמעותית מחבריו לקבוצה (הפצועה), המומנטום לגמרי בצד של קליבלנד וכרגע הסטטיסטיקה היא הדבר העיקרי שהלוחמים יכולים להטיל בו את יהבם. מסביב יש הרבה דיבורים שהוא לא מספיק BAD ASS, שהוא ילד טוב (ועשיר) של סוניה, שהוא אדיש..אולי הוא לא כזה גדול כמו שחושבים.
אז לאחר העבירה השישית ולפני שהוא מתפוצץ הוא עושה אחד ועוד אחד ומבין שאין לו מה להפסיד. המשחק גם ככה גמור, אין לו אפשרות להשפיע על המשחק מכיוון שהוא ממילא בחוץ והקנס בסך 25 אלף דולר משול מבחינתו למסטיק בזוקה עבור בן אדם ממוצע. והכי חשוב – אין סיכוי שמרחיקים אותו ממשחק 7. ואם כן – הלוחמים לא עולים למגרש.
במהלך השנים יצא לי לשפוט מאות מאמנים ושחקנים. כל אחד מהם הוא חידה מבחינתי. הכי מאתגר אותי להיכנס לראש שלהם ולנסות להבין מה הם מנסים להשיג בכל רגע נתון, בפרט לאור העובדה שאני משחק בעצמי בשתי ליגות.
מהלך קלאסי של מאמנים או שחקנים הוא פרובוקציה מכוונת המובילה לשריקת עבירה טכנית נגדם.
במצב כזה התוצאה יכולה להיות קיצונית לשני הצדדים.
אופציה א' : המשחק הולך לאיבוד והופך לחסר ערך ספורטיבי.
אופציה ב' : העבירה הטכנית שהמאמן (או השחקן) "הזמין" היא בעצם תוצאה של מסר שהוא רוצה להעביר לשופטים ויותר מכך: לשחקני קבוצתו ולו עצמו. העונש והצעקות של המאמן גרמו לזעזוע של שחקניו ומאותו רגע הם מעלים את רמת המשחק באופן משמעותי, הופכים את המשחק ומנצחים בצורה משכנעת. המאמן מפסיק לדבר עם השופטים ומרוכז נטו בכדורסל.
אני מעריך שבדומה ל"מאמן הזועם", גם סטף קרי רצה להעביר כאן מסר לאוהדים, לשופטים ובעיקר לחברי קבוצתו ולו עצמו:
אני לא פראייר, השופטים צריכים לתת לי יותר רספקט בסדרה הזו ואתם, חבריי לקבוצה – תתחילו להזיז את עצמכם!
אחרי שהמסר הועבר, קרי עבר סוג של RESTART והוא מגיע טבולה ראסה למשחק השביעי, החשוב בחייו. הרבה יותר רגוע ופחות מתוסכל.
אם קרי אכן יתן משחק גדול – אקבל חיזוק לטענתי.
אם לא – נו מילא, אולי הוא סתם הוציא ת'עצבים.
ועוד הערה לא קשורה ככה בקטנה:
אם גולדן סטייט לוקחת אליפות אפשר לטעון בדיעבד שההרחקה של גרין הייתה סופר משתלמת, שכן היא תרמה למועדון לפחות 40 מיליון דולר!
הכיצד?
על פי הדיווחים מהמפרץ מחיר כרטיס ממוצע לגיים 7 עומד על כ-2,000 דולר.
תכפילו את זה ב-20,000 צופים ותקבלו 40 מיליון דולר וזה עוד ללא זכויות שידור, פרסומות, מרצ'נדייז, אוכל ועוד…
גיא
19 יונ 2016 02:49:26אין ספק שהמהלך של הטכנית וההתפרצות הם עבור השופטים, במטרה לתת לו יותר כבוד. כמו כן גם ההתפרצות של סטיב קר (אגב ההתפרצות לא ראיתי בשום מקום שהוא נענש על כך בקנס, טיירון לו על מילים הרבה פחות חריפות קיבל 25 K)
אני מאוד מקווה שהשופטים יגיעו טאבולה ראסה, למשחק מס' 7. וישפטו בהוגנות, ולא כל נשיפה ליד "ילד הזהב" תיהפך לשלוש זריקות עונשין.
דני
19 יונ 2016 04:09:14לפי מה שקראתי איפשהוא גם קר נקנס
דובי
19 יונ 2016 04:15:50קר העביר ביקורת ישירה על השופטים. זה קנס אוטומטי.
אחד העם
19 יונ 2016 18:34:39גם קר קיבל 25K$
שגיא נאור
19 יונ 2016 03:07:57נחמד ותמיד מעניין לשמוע איך רואה וחושב השופט. לצערי, אני חושב שזה הרבה יותר פשוט, ספונטני ולא מחושב. סטף קיבל עבירה שישית שלא ממש היתה שהצרפה לעוד עבירה או שתיים גבוליות נגדו והתסכול שלו היה רב והוא פשוט הוציא את העצבים על השופט.
ידוע שיש מאמנים שמקבלים טכניות בכוונה כדי להרוויח שריקות מאוחר יותר מהשופטים וכך אולי היה עם קר אבל לא נראה לי שבלהט המשחק והמהלך מה שקרי עשה היה כל כך מחושב.
לומר את האמת, אני גם לא בטוח שהפלייגרנט שלברון "הוציא" מגרין היה מהלך מחושב אלא דינמיקה של מהלך תוך תסכול מהפסד מתקרב שהיה אמור לחסל את סיכויי הקאבס לאליפות. אם במהלך הסדרה היינו רואים עימותים מכוונים של שחקני הקאבס עם גרין הייתי מקבל שזה מכוון אבל לא זכור לי שום עימות עד אותו מקרה.
עגל
19 יונ 2016 13:37:31גם לדעתי "המהלך הגאוני" של לברון היה מקרי, הוא לא ידע שהוא כזה מלוכלך . . .
IDO
19 יונ 2016 03:51:59עמית טבול(ה) ראסה – טור מצויין. אני חושב שהאמת הרבה יותר פשוטה. קרי תינוק מגודל שהחליף את המוצץ במגן שיניים.
אשך טמיר המקורי
19 יונ 2016 04:09:11פשוט התפרצות ספונטנית מתסכול.
הפער בין החופש שנותנים לעשות עבירות עליו ללא שריקות, לבין השריקות המומצאות ששרקו לו היה פשוט גדול מדי, אפילו עבור מישהו כמוהו.
מנחם לס
19 יונ 2016 04:29:52אני חושב שההתפרצות היתה טבעית כתוצאה מתסכול, ולא תהיה לה השפעה על המשחק לכאן או לכאן. היא קרתה יותר מדי מאוחר כשהכל כבר היה חתום ונעול.
אבל לך תדע
רנדי אורטון
19 יונ 2016 04:59:37קרי איבד את זה. בשנה שעברה הוא היה יותר חלש בגמר וגם הפעם הוא בטוח לא יהיה האמויפי .
Berch
19 יונ 2016 06:28:16אם קארי היה כזה חכם הוא היה עכשיו בהייטק.
משחק במשרד NBA2016 בעמק הסיליקון במקום לעבוד.
סתם היה מתבזבז בכדורסל…
🙂
גיא
19 יונ 2016 06:33:57גם אני חושב שזה ברבה תסכול.
אני מאמין שמכל ההתעסקות בשיפוט, התוצאה תהיה משחק 7 קלאסי –
הרבה דברים שבמשחק רגל זוכים לשריקה, במשחק הזה יעברו בלי כולום. אני גם חושב שההתעלמות תהיה כלפי 2 הקבוצות.
הקבוצה הראשונה שתמצא את "הגרוב" שלה, למרות המשחק הפיזי –
תנצח.
עידו גילרי
19 יונ 2016 08:29:12עמית, אני תמיד אוהב לקבל את הזוית שלך על המשחק כשופט.
שתי שאלות אם אפשר:
1. האם יש לך העדפה ברורה בסדרה ואם כן אז האם אתה חושב שאתה יכול לבודד את ה"החלטות" שלך לגבי מה שאתה רואה מההעדפה הזו (במלים אחרות איך אתה כשופט בודק שאתה לא מוטה)?
2. הייתי רוצה חוות דעת לגבי שתי עברות של קרי במשחק ה-6 – העבירה ברבע הראשון מול לברון (לדעתי היה אופנסיב), העבירה החמישית מול קיירי (לדעתי חטיפה נקייה).
אשך טמיר המקורי
19 יונ 2016 08:34:50והשישית (שרקו על המגע השני)
עידו גילרי
19 יונ 2016 08:38:33זה לדעתי היה פלופ ברור לא נראה לי שיש ויכוח
שגיא נאור
19 יונ 2016 08:55:40העבירה על קיירי היתה מגע לפני החטיפה שברור שהיתה נקייה. אחד המגיבים כתב שבכוונה השופטים לא שרקו על המגע אבל בגלל החטיפה לא יכלו להימנע ממנו, זה באמת מעניין מהזוית של השופט. אני חושבשזה גם הרבה תלוי במידת האגרסיביות שהשופטים מאפשרים במשחק ספציפי ולכן קשה לבודד החלטה מהקונטקסט.
עידו גילרי
19 יונ 2016 09:01:03אני לא חושב שהוא יצר מגע. הוא פעמיים שולח יד וישר מושך אותה.
amitlahev
19 יונ 2016 11:42:101. שאלה מצוינת. אני לא אוהד אף קבוצה אבל מעדיף שג"ס יקחו את הסדרה. ככלל אסור לשופט להתייצב לשיפוט משחק אם יש לו נטיה קלה שבקלות לטובת קבוצה מסוימת. איך אומרים: יש ספק – אין ספק. מכאן שאם שופט מקבל שיבוץ כזה בעייתי הוא חייב להודיע בהקדם שהוא יורד מהמשחק הזה (זו הסיבה שסירבתי לבקשת הנהלת הנבא לשיבוץ בגמר 😉 )
לשאלתך, בסדרה הספציפית הזו אני כן מצליח לבודד את "ההחלטות" שלי.
אם אני משחק – אין מצב שאני מצליח להיות אובייקטיבי או חד. בזמן שאני משחק אני השופט הכי גרוע בעולם.
2. לגבי העבירה בניסיון החטיפה מול קיירי – שגיא נאור כתב מדויק. המגע היה לפני ניסיון החטיפה אבל לאחר 2 שניות ראו את ההשפעה שלו. השופטים המתינו עם השריקה ואימצו את העיקרון ששורקים רק על מה שמשפיע על המשחק.
לגבי העבירה השישית של קרי:
הייתה בוודאות במגע הראשון. למגע השני קדמו צעדים של לברון. אני חושב שגם כאן השופטים המתינו 2 שניות לראות אם לברון הושפע מהמגע הראשון. לברון אכן עשה צעדים וגם נפל ולכן לא הייתה ברירה אלא לשרוק עבירה בדיליי של 2 שניות.
לגבי העבירה מול לברון ברבע הראשון – מהלך קשה לשיפוט!
שני השחקנים חרגו מהטריטוריה שלהם (הצילינדר). קרי הכניס רגל קדימה ולברון זרק את הכתף שלו קדימה. שניהם אשמים במגע ולכן לדעתי במקרה הזה NO CALL IS THE BEST CALL
עידו גילרי
19 יונ 2016 11:53:09תודה רבה עמית. חוות הדעת המקצועית שלך תורמת זוית חשובה מאד. אל תהסס לזרוק אותה גם כשאנחנו לא מבקשים.
amitlahev
19 יונ 2016 12:03:30בכיף!
אשתדל לכתוב יותר על שיפוט ככל שהזמן יאפשר לי
גיא
19 יונ 2016 11:55:59נהדר שיש להופס בר סמכא בנושאי השיפוט, תודה!
אחד העם
19 יונ 2016 18:37:02יופי של שיח ענייני!!!
מאוריציו
19 יונ 2016 08:54:54מצוין, תודה. מצטרף לדעה הרווחת לגבי התסכול של קרי.
בנוגע להכנסה, אני מאמין שהמחירים הגבוהים באמת, של 50k$
למושב על המגרש, כפי שפרסמו בספורט5, הם בעיקר תוצאה של ספסרות ולא רשמיים. לגבי המחיר של כרטיס "רגיל", מישהו יודע האם ג"ס עצמם מוכרים במחירים כאלה?
אביחי
19 יונ 2016 08:57:48ההתפרצות הייתה ספונטנית אבל תהיה לה השפעה כמו שעמית כתב(למרות שזה לא היה מחושב)
ינון יבור
19 יונ 2016 09:11:24תודה על הטור.
לגבי הכסף – יש לא מעט מנויים כך שזה לא בדיוק הסכום המדובר.
קלייד דה גלייד
19 יונ 2016 09:41:47יש עוד כרטיסים….
http://www.tiqiq.com/nba/golden-state-warriors-tickets/golden-state-warriors-vs-cleveland-cavaliers–06-19-2016/4018130746837
877$ בקצה האולם – לא כולל דמי שימוש בטלסקופ האבל כדי לראות משהו….
2100$ למטה, מאחרי הסל.
ד"ש משבעי ההייטק בסן-פרנסיסקו….
stringer bell
19 יונ 2016 09:47:34התרומה הכספית הכי גדולה זה החוזה מקסימום שהם לא יתנו להריסון ברנס.
מומי שאוהב חציל בטחינה
19 יונ 2016 09:50:47גולדן סטייט לא הרוויחה סנט
הספסרים סגרו קופה
רועי ויינברג
19 יונ 2016 10:09:14אחלה כתבה ואני מאוד אוהב לקרוא אותך, אבל לא כ"כ מסכים הפעם. יכול להיות שבעצם העבירה תכניס את הווריורס למוטיבציה כמו שאמרת, אבל במהלך המשחק נראה כאילו הקבוצה, בהנהגת הרוצח עם העיניים הירוקות, פשוט איבדו את הראש. הייתה לקרי בחירת זריקות נוראית, יחסית הרבה איבודים ופאולים מיותרים.
דיברנו על זה בפודקאסט שיעלה בהמשך היום.
amitlahev
19 יונ 2016 10:57:17המשחק היה גמור וג"ס אכן איבדו את הראש. מטרת ההתפרעות של קרי הייתה לזרוע את השדרוג במשחק הבא אם וכאשר…קצת מזכיר לי את מתקפת השלשות שלו בסוף משחק מספר 3 בשנה שעברה. המשחק באוהיו היה בשליטת קליבלנד (נכון שהוא החזיר אותם קרוב קרוב אבל לא היה ספק בקשר לזהות המנצחת באותו משחק) אבל עדיין המסר שקרי העביר היה: חזרתי לעניינים, נתראה במשחק הבא…
סתם אחד
19 יונ 2016 10:10:18לא יודע, התפרצות נראתה לי קצת מעושה. משהו בסגנון ילד טוב סוניה שמנסה לשחק את התפקיד של הערס (כולל ה"תחזיקו אותי" שקליי מיד עשה. כאילו סטף היה מתנפל על השופט. פחחחח…)
הוא באמת התעצבן, אבל ההתפרצות עצמה הייתה הצגה (לא מוצלחת במיוחד). לראייה, החלקת הידיים הידידותית עם טיירון לו מיד(!) אחרי ההתפרצות. אם זה היה גרין הוא כנראה היה דופק ללו סטירה.
אני מסכים שסטף ניסה להעביר איזה מסר אבל אני חייב להודות שלא נראה לי שזה עבד. בדקות שאחרי ההרחקה ג"ס נראו אבודים לגמרי
yamani1000
19 יונ 2016 10:30:23אני די מסכים שהוא עשה את זה בכוונה, כדי לנער את עצמו ואת המערכת. לא בטוח שאני מסכים עם זה שעכשיו הוא יהיה רגוע ופחות מתוסכל. אין לו מה להיות רגוע, ויש לו המון מה להפסיד במשחק הזה.
דווקא מהצד השני, נראה לי שלברון אמור להגיע די רגוע למשחק הזה. יש לו המון מה להרוויח, ומעט מאוד מה להפסיד. אחרי 2 המשחקים האחרונים, לא חושב שמישהו יבוא אליו בטענות אם GS יתחברו ויתפוצצו לנצחון במשחק 7. אם הקאבס ינצחו, לברון הוא מלך העולם והשליט היחיד באוהיו.
פאקו
19 יונ 2016 10:44:35מצויין, אוהב מאד את הטורים מהפרספקטיבה שלך.
אני חושב שמדובר כאן במהלך מבויים של קרי, מלשון תמות נפשי עם פלשתים.
מי שהיה מומחה בדברים האלו היה השועל הסרבי, ז'ליקו אוברדוביץ', במקרים מסויימים זה היה כדי להעיר את הקבוצה, אך במקרים אחרים – כדי להפסיד בכוונה (ע"מ ליצור משבר מלאכותי כדי להעיר את קבוצתו). אני זוכר משחק של פאו מול מכבי, האחרון בשלב שלפני ההצלבה, בו פאו הייתה בטוחה במקום הראשון ומכבי הייתה זקוקה לניצחון (העונה של ספאחיה אם זוכר טוב). השועל עשה הכל כדי להפסיד, כולל הכנסת שחקנים מקצה הספסל. עדיין, פאו הייתה בעמדה של ניצחון. או אז, השועל התחיל "להשתולל" על הספסל, וקיבל טכנית, מה שהביא בסופו של דבר למכבי את הניצחון. מכבי עפה בהצלבה מול צסקא, ופאו המשיכה ולקחה את התואר.
עגל
19 יונ 2016 13:42:28סחתיין על הזכרון
אורן
19 יונ 2016 13:12:36מענין כמה עברות הוא כן עשה ולא נישרקו, בטוח היו לו כמה כאלה.
סימור סקגנטי
19 יונ 2016 13:27:35לפיל ג'קסון זה קרה פעם (ועבד!) במהלך משחק פלייאוף של הלייקרס נגד סן אנטוניו
https://www.youtube.com/watch?v=Tj_CuS2KCz4
שמחי
19 יונ 2016 13:36:24יפה מענין.ונכון
p
19 יונ 2016 13:36:59תודה עמית. טור מעולה!
עגל
19 יונ 2016 13:43:21טור מעולה כרגיל.
גם לי ההתפרצות נראיתה קצת מלאכותית. אבל היא עדיין יכולה להשפיע על השיפוט
דורון האסטבן
19 יונ 2016 14:19:53תחושתי לגבי עמית שהוא אדם ישר והוגן, התאמתה לאחר התשובה
לשאלות גילרי. על הכתיבה הנהדרת כולם כולם יסכימו.
תודה על הכנות והכתיבה המצוינת.
אתה מוכתר כבעל הסמכא של ההופס בקביעות גורליות,
אצלנו זה יותר נחשב מespn או כל ערוץ פופולרי אחר.
תודה לפאקו על הסיפור, ולתגובות הטובות.
דורון האסטבן
19 יונ 2016 14:24:15עמית הייתי מציע לך לסרב למחמאות ולא להענות לאתגר 🙂 🙂
גם שופט וגם בר סמכא בהחלטות גורליות בהופס ללא שכר, יותר מידי
amitlahev
19 יונ 2016 22:05:36תודה.
הלחצת אותי…רכשתי ביטוח
john
19 יונ 2016 14:33:44כשהסטייקס כה גבוהים והכסף כה גדול הגיע זמן להתמודד עם המציאות: חוקה כה מורכבת ושיפוט לא אחיד גורם לכוח רב יותר לליגה ולשופטים לעשות מניפולציה שכולם מרוויחים ממנה. אתן 3 הוכחות:
1. כמויות של הבלוו אווטס בפלייאוף – אין אף פלייאוף בחיי ובהיסטוריה עם כל כך הרבה בלאו אווטס. אני רוצה לראות מגיב אחד שיאמר לי שזה עניין של דור שחקנים. דור שחקנים לא מתחלף בשנה אחת. העונה הזו חריגה בקנה מידה היסטורי. בלאו אווטס הוא או הבדל. מהותי בין קבוצות,או יום אנומאלי מצד קבוצה אחת או שתי הקבוצות באותה משחק בה צד אחד מצליח הרבה מעבר לממוצעיו וצד שני מכשל הרבה מעבר לממוצעיו. לצורך העיניין ההפרש הממוצע של גולדן סטייט מול כל הליגה בכל העונה המדהימה שלה היה +10. לקליבלנד היה +7. אז נכון שיש ענייני מצ׳אפ אבל סדרה בה כל קבוצה מביסה את השנייה מצריך הסתכלות מעמיקה יותר. מה שמביא אותי לשבירה מנטאלית. כשכל כך הרבה עומס נפשי נוחת על השחקנים האלו כשקריירות שלמות וחוזים עתידיים מונחים על הכף. אין מצב פסיכולוגי שובר יותר מאשר ההבנה שאין לך שום שליטה על התוצאה. זה נכון ששום שופט לא גרם להאריסון להחטיא שלשות או לסטף לא לקלוע מתוך איזור ה2. אך מצב בו לקבוצה אחת בחלק מהמשחק מותר להשתמש בכוח ולשנייה אסור או החלטות הזויות שעוברות ביקורת שיפןטית אך לא קונסחסטנטיות עם שאר המשחק יוביל לשבירה מנטאלית. מי שחושב שאני צדבר על קבוצה ספציפית לא מבין את מה שכתבתי. זה עובד ךשתי הקבוצות.
2. ההרחקה של גרין. אני לא מבין איך לא מדברים יותר על האספקט הזה. זה מזכיר לי את אחד הסיבות שאוכלוסיות לא מורדות בשלטונות שעושים להם רע. זו ההבנה שלכולם רע ולכן אם למישהו רע יותר אתה מאבד זכות להתלונן (כי החיים שלנו תותים). גרין בעט לאדמס בצורה מזעזעת בביצים כשokc הובילו 3-1. הרחקה שלו הייתה כנראה מסיימת לג"ס את הפלייאוף. גרין לא מורחק ובום יש 7 משחקים. כעת הווריורס מובילים 3-1 גרין בהמהלך מוצדק מגיב לסיטואציה משפילה ושערוריתית שלא הייתה קוראת אילו השופט היה עוצר אותה בעברה הראשונה. השופטים נתנו לקארי ולדריימונד לחטוף מכות כל המשחק ללא תגובה. הליגה מתוך מכלול השערוריות במשחק דלתה את המקרה הבודד שדריימונד עשה ובום כעת לקליבלנד יש אפשרות לחזור לסדרה. כדי שתבינו כמה אני לא בעד ג"ס אותו הדבר קרה גם עם לברון. לברון חטף קטנות כל 3 המשחקים הראשונים ללא תגובה. במשחק 4 אף התחילו לקרוא נגדו "צעדים" ו"תוקף". במשחקים 5-6 אי אפשר היה לנשום לידו ללא עבירה.
3. שיבוץ השופטים. ג׳ייסון פיליפס נתן את אחד המשחקים הגרועים שאני זוכר במשחק 2 (אם אני זוכר נכון) כאשר פספס את העברה המכוונת של ג׳ינובילי שקיבלה "חוק יתרון" בסגנון כדורגל וגרם לokc לסל ועבירה. הוא פיספס אינספור מקרים במשחק. הפרס שלו? משחק 6 בגמר ה-nba. נחשו מי שרק את הפאול האחרון על קארי. נכון ג׳ייסון פיליפס.
אז איך זה קורה? האם אדם סילבר ואיגוד השופטים נפגשים יחד עם כרישי וגאס בחניון עלום שם במרתפי בניין משרדים? חחח. ממש לא. אני לא מאמין שיש אפילו שיחה אחת שבה מידע או הוראה כזו או אחרת עוברת. יש 2 כלים מרכזיים שעובדים פה:
1. שיבוץ שופטים. ששופט x נוטה לשפיטה שמטיבה עם הסדרה או אם הרצון הכללי של הקהל והוא משובץ למשחק הבא או מקבל קידום אז כולם מבינים את הקריצה ומתיישרים. כששופט יודע שגם אם יפספס קריאות אפילו שצפה במוניטור אז מקסימום הוא יקבל שורה בדוח של יום למחרת (דוח 2 הדקות האחרונות המטופש). הוא לא יעלם או יקבל עונש גם אם טעה עשר פעמים.
2. שיחות הבהרה. אני לא יודע אם אתם יודעים זאת, אך נציג האגוד יושב עם שופטי המשחק לפני משחקים ועוברים על וידאו על מנת לעבור רענון על חידוד חוקה או מצבים ונטיות של שחקנים. במשך העונה הם מקבלים חידוד לחוקה רשום שהם צריכים להפנים ולהוציא לפועל. לעיתים זה בא על מנת ללמד את השופטים את מה שהם מפספסים בלב המשחק (נטיות של פלופיננג, חסימות לא חוקיות וכו'). מספיק שמראים להם שקארי בניסיות חטיפה נוגע בידיהם של שחקנים או שורז׳או תמיד נופל ואוטומאטית פתאום כל ניסיון חטיפה של סטף או נפילה של ורז׳או מטופלת בהתאם. כך אפשר לתת יתרון לקבוצה אחת על חשבון האחרת.
איך זה קשור למשחק 7? דווקא לא קשור בכלל. הליגה (והקבוצות. לא ראיתי את לייקוב או את גילברט מתלוננים על אורך הסדרה) קיבלה מה שרצתה. שתי הקבוצות יתנו ערך רב אם יקחו אליפות. הליגה כפי שאמרו מומחים גדולים ממני הוא קודם כל ביזנס ואין עסק שלא מקווה למקסם רווחים. כל עוד זה נראה "מספיק" נקי וספורטיבי ויש מיקסום של חוזי השידור וכרטיסים אז הליגה תרוויח.
אותי זה מעציב כי אני רוצה שהטוב ינצח פר אנד סקוור גם אם יש סוויפ.
סטפן
19 יונ 2016 16:47:03תיקון הבעיטה הייתה ב 2-1 גם אם היה מורחק זה ממשחק 4 שאותו גם ככה הפסידו
john
19 יונ 2016 17:07:48צודק אך לא רלוונטי. הנקודה היא שהליגה לא קובעת תוצאות אלא נותנת פושים שמגבירים סיכוי שמשהו יקרה. השחקנים צריכים לעשות בסוף את העבודה. הטענה שלי היא שהליגה מוסיפה להם משקולות כדי לדחוף לתוצאות. לעיתים זה תוצאות משחקים ולעיתים סגנון משחק (משחקים מרובי עבירות מנטרלות משחק ריצה).
אשך טמיר המקורי
19 יונ 2016 17:41:46100000000+ לג'ון היקר
ma
19 יונ 2016 21:38:45מעניין מאד
itzko
19 יונ 2016 21:44:16ניתוח מעולה!
דורון האסטבן
19 יונ 2016 19:03:57עוד מליון לג'ון, לראיה: משהו מוזר 3 עבירות שהדביקו ללאב
בהתחלה היו לפי הלך הדעה הכללית שלאב מפריע לקאבס,
ואז מצד שני נדפוק את הלוחמים, ובזכות העבירות ללאב
לא יאשימו אותנו, כי הרי החמרנו עם לאב.
אנחנו השופטים טועים לכל הכיוונים, כך לא ישימו לב שטועים
יותר על חשבון הלוחמים.
נראה כשההפרש מצטמצם הלבישו עבירות לגולדן.
כמו ג'ון אני חושב שזה לא מה שקבע, אלא מוסיף משולות לתוצאה.
ג'ון שווה שתגובתך תתפרסם גם בבלוג החי.
מאד מקורי הדרך שבה תיארת איך משפיעים על השופטים בעקיפין.
itzko
19 יונ 2016 21:38:21מדהים כמה שזה נכון. אם אני משחק ואני מקבל גג אני מתעצבן ואחוזי הקליעה שלי עולים פלאים. אבל אם דורשים עלי פאוול שלא היה אלא רק יד על הכדור וואי וואי הפיוזים עולים ואני בלתי עציר…אמיתי לגמרי (ולא שאני שחקן כזה טוב)
דרור
20 יונ 2016 00:32:39מעולה עמית, תודה רבה.