חם מהתנור: לברון ג'יימס ה-MVP של סדרת הגמר/רועי ויינברג

אחרי שקליבלנד זכתה באליפות ה-NBA, לאחר ניצחון 4-3 בסדרת הגמר, לברון ג'יימס זכה בתואר השחקן המצטיין של סדרת הגמר. לברון הפך לשחקן השני בהיסטוריה, יחד עם קארים עבדול ג'באר, שזכה בתואר במדי 2 קבוצות שונות. ג'יימס קלע בסדרה 29.7 נק' למשחק (49.3% מהשדה, 37% מהשלוש) עם 11.2 ריב', 8.9 אס', 2.6 חט' ו-2.3 חס' ב-41.7 דקות למשחק.

ג'יימס, חבר חמישיית העונה הראשונה, מצטרף למייקל ג'ורדן, שאקיל אוניל, טים דאנקן ומג'יק ג'ונסון כשחקנים שזכו בפרס 3 פעמים לפחות, כאשר מלבד ג'ורדן כל השאר זכו בו 3 פעמים. הוא השחקן הראשון מקליבלנד שזוכה בפרס, והשחקן השני (יחד עם חאכים אולג'ואן) שזוכה בפרס כשהוא נותן יותר מ-2 חטיפות ו-2 חסימות למשחק במהלך הגמר. כצפוי, לברון קיבל את כל ההצבעות לתואר.

*

ריצ'רד ג'פרסון, האלוף הטרי, אמר שהוא מתכנן לפרוש מכדורסל. ג'פרסון קלע העונה 5.5 נק' (38.2% מהשלוש) ב-17.9 דקות למשחק, ופתח ב-2 משחקים בגמר הליגה. ג'פרסון, סמול פורוורד בן 35, שיחק במהלך הקריירה בברוקלין (איתה הגיע פעמיים לגמר), מילווקי, סן אנטוניו, יוטה, גולדן סטייט ודאלאס לפני שהגיע לקליבלנד. הוא נבחר לחמישיית הרוקיז השנייה ב-2002 וזכה במדליית ארד אולימפית ב-2004.

*

לפי דיווחים, תקרת השכר של שנה הבאה צפויה להיות תקרה של 94 מיליון דולר, עלייה משמעותית (34%) בהשוואה לתקרת השכר של השנה, 70 מיליון דולר. תקרת מס המותרות צפויה להיות 113 מיליון דולר, שיא כל הזמנים. התקרה החדשה אומרת שלקבוצות רבות בליגה יהיה כסף מתחת לתקרה בקיץ כדי לפעול בשוק השחקנים החופשיים, שכולל שמות כקווין דוראנט, לברון ג'יימס ואנדרה דרומונד.

*

שון דאוסון, פורוורד מכבי ראשון לציון, ישחק עם וושינגטון וויזארדס בליגת הקיץ בוגאס, שיתחרש באמצע יולי. דאוסון הוביל את ראשון לציון לרבע גמר היורופקאפ ולאליפות ישראל, וקלע העונה 15.7 נק' (61% מהשדה) עם 6 ריב' למשחק בליגת העל הישראלית. יש לשחקן סעיף שחרור חינמי לאנ.בי.איי.

*

אודוניס האסלם, שיהיה שחקן חופשי בקיץ, צפוי להמשיך לשחק ב-NBA. האסלם בן ה-36 יקבל, ככל הנראה, הצעה לחוזה נמוך ממיאמי, בה שיחק כל הקריירה. האסלם קלע 1.6 נק' עם 2 ריב' למשחק ב-37 הופעות במדי ההיט העונה.

*

ברנדון באס, הפאוור פורוורד הותיק, ינצל את אופצית היציאה בחוזהו ויהיה שחקן חופשי. באס קלע העונה 7.2 נק' עם 4.3 ריב' במשחק במדי הלייקרס העונה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

    1. יש mvp של הליגה ויש של הפיינלס. לצערם של ג"ס קארי פשוט לא הופיע לגמר הזה. היה נראה שחסר לו הרצון/אגרסיביות/אינטנסיביות לעומת לברון שזכה בצדק במצטיין של הפיינלס.
      תראה לי אחד שחושב שברמת העונה הסדירה זאת לא בחירה מוצדקת

  1. כשמגיע אז מגיע, אני לא מחובבי לברון ותמיד תהיתי אם הוא מסוגל להתעלות במאני טיים ובסדרה הזאת הוא הוכיח אחת ולתמיד שכן.

  2. מנחם תוכל להכווין אותנו לבחור שמספק להופס את השרת הפרטי למניעת קריסות?אנחנו זקוקים לו באופן דחוף תודה

  3. הגעתי לאתר במקרה בתחילת הפלייאוף, ורק עכשיו אני מבין מה הפסדתי.
    אחלה אתר, אחלה קהילת nba.

    בלוג חי שהופך את המשחק להרבה יותר כיף
    תודה רבה

    מעכשיו אתר הבית שלי

  4. אנחנו מקבלים רק חברים שישארו גם ברגעי משבר(לא עלינו),לא מעוניינים בטרמפיסטים כמו אוהדי גולדן סטייט באולם

  5. המפלצת בעלת השן הקוצצת (בהשראת עגל) פשוט היה מפלצתי בסדרה הזו, אני אומנם צופה בליגה הזו רק מתחילת שנות ה-90, אבל זה ה- MVP פיינלס הכי ראוי שנתקלתי בו אולי למעט אחד אלוהינו בשיאו.
    תמיד היה ברור שלברון הוא כדורסלן ענק מבחינת היכולות שלו לפחות מבחינתי מה שהשתנה שהוא הראה בסדרה הזו משהו אחר באופי שלו ובהתנהלות שלו ,נראה הרבה יותר עם שקט נפשי ובעיקר יותר אנושי ומרשה לעצמו להביע רגשות. ללא ספק אליפות ראשונה שתהיה רשומה מבחינת התפיסה בלעדית על שמו (ותודה קטנה לקיירי אירווינג שהראה שהוא יודע להיות סייד קיק אולטימטיבי בסדרה הזו).

      1. הוא צריך להישאר עם אוקלהומה ביחד עם ווסטברוק ואיבאקה ולקחת אליפות, זה יהיה כ"כ הרבה יותר מרשים ומרגש אחרי כל השנים שהם יצליחו ללכת עד הסוף.

  6. למה אני לא ממש עצוב
    גולדן סטייט, זה למה. פשוט לא הגיע להם. קובי במשחק 7 גם היה גרוע אבל השאיר הכל על הפרקט, וסטף? רק גורם לי להרגיש דפוק ומפגר שחשבתי שהוא יגיע בסוף ויתן וואחד משחק

  7. אעישה תצטרך להחליף חיתול מלא בקקי בהמשך היום.

    למרות זאת לא צריך להספיד את ג"ס, היא תתמודד על אליפויות רבות בשנים הקרובות.

  8. הכי מגיע לו בעולם.
    בשבילי לברון בסדרת הגמר הזאת נכנס לסמול פורוורד הטוב בהיסטוריה. עם כל אהבתי לבירד אני חושב שהוא עקף אותו באליפות השלישית שלו ונכנס להר ראשמור של הכדורסל.

  9. לא זכיתי לראות את בירד כך שלא משווה. אבל לברון ענק בכל קנה מידה.
    קיירי היה מצין אבל אי אפשר להשוות אותו ללברון. הוביל את שתי הקבוצות בכל הקטגוריות והיה דומיננטי בצורה מדהימה. ממוצע של כמעט טריפל דאבל. בלתי נתפס

  10. יהיה כל כך הרבה כסף לבזבז שהולכים להיות מקרים כמו בן גורדון וצ'ארלי וילנואבה בדטרויט, שקיבלו מקסימום מדומארס

  11. "אני המפלצת השן הקוצצת
    אני הגזלן הרשע לברון.
    ואין לי עניין עוד
    בשום בנננות
    ובשום שוקולדות
    ובשום מרמלדות,
    כי רק בנערים,
    קטנטנים, חמודים –
    כמותכם, שני אחים!"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט