הטור של מל לשבת: מחשבות לקראת המשחק מחר בלילה

(אתמול איישה, האשה. מחר בוודאי האמא סוניה תכתוב בטווטר על 'הסכנה הרובצת על בני סטפן ממפלצות כמו לברון)

אני יודע שכמה מחברי הגולשים מאמינים שאני זקן כזה שחי בעבר, מתרפק על העבר, ומאמין שאז הכל היה יותר טוב. למשל, שאני  מאמין שפלה היה יכול לשחק היום בנבחרת בראזיל. אז יש לי חדשות בשבילכם: ראיתי את בראזיל נגד פרו ביום שני, וכן, לא רק שהוא יכול לשחק, אבל גם להיות השחקן הטוב ביותר שבה.

אבל אני לא מאמין למשל שישנו שחקן אנגלי אחד מהקבוצה האלופה של 1966 שהיה עושה את הקבוצה של היום, או שחקן אחד מהאלופה הגרמנית של 1974, או שחקן איטלקי אחד מהאלופה של 1982 שהיו עושים את הקבוצות של היום.  אני לא כזה סאקר של העבר כפי שכמה מכם חושבים.

בכדורסל אני יודע שלא היה שחקן כמייקל ג'ורדן, ובינתיים לא היו שחקנים כמג'יק ג'ונסון או לארי בירד, או קרים עבדול ג'אבר, ואני יודע שאוסקאר רוברטסון – שראיתיו מספיק פעמים – היה יכול להיות 'אול סטאר' מהטובים ביותר העונה בדיוק כפי שהיה אז. אני גם יודע שהשיקגו בולס של 1995-6 היתה מנצחת היום  את הקאבס או את הווריורס, כפי שגם הסלטיקס והלייקרס של שנות ה-80 היו מנצחות היום את הקאבס או את הווריורס. הסיבה פשוטה: כל הקבוצות שהזכרתי היו הרבה יותר 'שלמות' ו'מלאות', עם יותר שחקנים טובים, ויותר 'כוכבים' בכל אחת. לכולן – מלבד לשיקגו – היו גם סנטרים שהיו בולעים כל קבוצה היום, ובכלל פרונט-ליין עליון ביותר על כל מה שיש היום.

שחקנים כמו טריסטן ת'ומפסון, אנדרו בוגוט, ספייטס, גרין, קווין לאב, או וורז'או היו בקושי רואים דקה בסלטיקס של 1984 או בלייקרס של 1986.

ובכל זאת, 55 שנותי ב-NBA לא זכור לי משחק שביעי שכבש את לב האומה כמו המשחק השביעי הזה מחר בערב.

אני עצמי הייתי פיזית רק בשלושה 'משחקי גמר שבעיים': הלייקרס בניקס ב-1973 עם ג'רי ווסט, וילט צ'מברליין, נייט מקמילן, ביל ברידג'ס וגייל גודריץ' נגד וויליס ריד, ביל בראדלי, וולט פרייזר, אירל דה פירל מונרו ודייב דהבושר. המשחק היה חשוב רק בגלל שנערך בניו יורק, אבל שאר המדינה היתה די אדישה.

הפעם השנייה היתה ב-1984 כשהרעים עם השואו-טיים שלהם באו עם כל כלי הנשק – מג'יק חיים של מומי ג'ונסון, קרים עבדול ג'אבר, ג'יימס וורת'י, קורט רמביס (בוב מקדו) ומייקל קופר (ביירון סקוט) לפגוש את לארי בירד, רוברט פאריש, קווין מקהייל, דניס ג'ונסון, ודנ איינג' (סדריק מקסוול). רד אורבך כל כך חשש מקרים שהוא הורה (אין הוכחות, אבל כולם יודעים!) לחבל במזגן הראשי של האולם, והטמפרטורה הגיעה ל-36 מעלות על הפארקט כשמשקפיו (הגוגלס) של קרים התאבקו מאדים או לך תדע ממה והוא נאלץ לנסות לנקותם כל כמה שניות, והוא היה חצי מעולף מחום כל הרבע הרביעי.

הפעם השלישית היתה ביוסטון ב-1994 כשהניקס הגיעה ליוסטון ביתרון 3-2, והפסידה את המשחק הששי שכבר היה לה בידיים עם הזריקה של ג'ון סטארקס. הייתי אז במשחק עם עפר שלח, והדבר החשוב ביותר בכל שעת המשחק היתה הרדיפה של המשטרה אחרי או.ג'יי. סימפסון. מלבד זאת לא היה כמעט עניין במשחק האליפות ההוא.

המשחק השביעי היחידי שהגיע, אולי, לרמת העניין של היום היה המשחק השביעי בין הסלטיקס והלייקרס כי זה היה אשכרה "מזרח" נגד "מערב". צווארונים כחולים נגד פרימדונות משואו טיים. לארי נגד מג'יק. בוסטון נגד לוס אנג'לס. כל התבלינים לגרום לשיא המתח. מה שיש החר ולא היה אז זאת שנאה, קנאה, והרגשת רבאנג'.

המשחק מחר יצר כאן (ונדמה לי שגם בישראל) עניין שלפחות מאז 1984 לא היה כמותו. מה פתאום? קליבלנד נגד סן פרנציסקו? שתי ערים גדולות אבל בשום פנים ואופן לא 'מייג'ור'. סן פרנציסקו היא אולי מין "מייג'ור" בגלל יופיה, גשר הגולדן גייט, צ'יינהטאון, אלקטרז, והליברליות שלה. קליבלנד? תמיד שלישית, או רביעית, או חמישית בכל. היא נמצאת עתה בתנופה גדולה מאד קדימה, אבל היא עדיין "THE MISTAKE BY THE LAKE".

אז מה קרה פתאום? כיצד המשחק השביעי הזה היה אמש השיחה השלטת ב-"עונג שבת" שלנו (אני חייב בזמן האחרון ללכת לבית הכנסת הרפורמי שלנו בגרינוויל בערב ששי כי גייל שרה במקהלת בית הכנסת)?

כי גולדן סטייט כולה, וסטפן קרי בעיקר, הופיעו כמג'יק אמיתי בספורט האמריקאי. אנשים שמעולם לא התעניינו בכדורסל פתאום מדברים על סטפן קרי וקייל ת'ומפסון, ושלשות, ושיאים. מצד שני לברון הופיע לאחדים כגיבור שבא להושיע את קליבלנד מכל מחלותיה, ולהביא תקווה חדשה ואור חדש הזורח מאגם אירי ומדליק את כל העיר. מצד שני הוא עורר שנאה שמזמן לא היתה כדוגמתה בגלל… בגלל… לך תדע. אנשי ללל אולי יכולים להסביר. כנראה שעצם שמו ופרצופו גורמים להרגשת גועל וקריזה אצל מיליונים. לך תדע.

הנשיא אובמה דיבר על המשחק היום בבוקר בתכנית הרדיו שלו. דונלד טראמפ מדבר על המשחק. הילרי קלינטון דיברה עליו. כל תכנית חדשות וכל דו-שיח ברדיו ו טלוויזיה מגיעים איכשהוא 'למשחק'. לברון נגד סטפן קרי. הקבוצה שקמה מהקרשים ועלולה להיות הראשונה בהסטוריה לחזור מדפיציט 3-1. המתח עולה כאן לשיאים שה-ESPN מדבר עליהם, והיחידים שלא שמים על המשחק הם מיליוני חולי הגולף שעבורם הדבר החשוב ביותר ביקום הוא ה-US. OPEN המתקיים מיום חמישי עד וכולל יום ראשון.

הנה כמה מחשבות שעלו במוחי בזמן שישבתי בבית הכנסת וקראתי ב'סידור', או כששרתי יחד עם אשתי במקהלה ועוד איזה 100 פטרונים "שמע ישראל…" או, "…עלינו לשבח לאדון הכל…"

  1. לברון נתן שתי הצגות בשני המשחקים האחרונים שאפילו מייקל ג'ורדן היה מתגאה בהן. הסיבה שהוא לא ג'ורדן, ולעולם לא יהיה ג'ורדן, היא שיותר מדי פעמים הוא הגיע לבאר ולא הצליח לשתות ממנה. 4 פעמים מ-6. מייקל שתה-גמע 6 מ-6. למייקל ישנה גם סטטיסטיקה עדיפה בהרבה כמעט בכל, גם משך העונות ששיחק וגם משך הפלייאוף, אז אין בכלל מקום להשוואה.

2. אם לברון והקאבס ינצחו את המשחק השביעי, והניצחון יהיה, שוב, בעיקר שלו, הוא יגיע הכי קרוב מכל שחקן אחר שהיה לפניו  להיות "מייקל". אני לא אומר בזאת שהוא יהפוך בכך לשחקן טוב יותר ממג'יק ג'ונסון או לארי בירד – הוא לא – אבל הוא יהיה הדבר הקרוב ביותר שניתן יהיה להשוות למייקל כשחקן שהשליט את רצונו, יכולתו, הדומיננטיות שלו, ומנהיגותו, להשיג דבר שלא הושג אף פעם לפניו.

3. לא זכור לי שחקן שנאלץ להתמודד עם CONTEMPT משפיל כזה כמו שפגש לברון באוקלנד. אני לא יודע את המילה הטובה ביותר לתרגם CONTEMPT. לעג? בוז? כלימה? פחיתות? גנאי? כנראה הכל ביחד, ואפשר להוסיף גם קלון. לברון הוא – האמינו או לא – בנאדם כמוך וכמוני עם רגשות, פחדים, עלבון, בושה, הרגשת השפלה וכלימה, כעס, ועצבות. מעט מאד אנשים היו מסוגלים לעבור רצח אופי איום כפי שהוא עבר, ומסע קלון על שמו, מוצאו מקום מגוריו, ומי שהוליד אותו, ולעלות לשחק בשקט נפשי ובפוקוס המקסימלי שהוא נראה לפני שני המשחקים האחרונים, ולתת בשניהם כדורסל עילאי, ולסיימם כמעט בקול ענות חלושה, ללא לעג לרש, וללא כל התהוללות או גאווה. מי שראה אותו אחרי המשחק, ראה מנצח שלימד כל שחקן נוער בעולם היכן שלא יהיה כיצד מנצחים בענווה, עם כבוד ליריב, וללא כל התרברבות.

4. היתה תמונה שנעלמה מרוב העיניים כי לא שמעתי מילה אחת מדוברת בנידון: בשורה הראשונה ישב אייקון אמריקאי – ג'ים בראון. כמובן שבפוטבול אין דרך לומר "מי היה השחקן הטוב מכולם" כי בפוטבול – שלא כמו בכדורגל או כדורסל, לשחקנים שונים תפקידים שונים לחלוטין. אבל אם בכל זאת היו שואלים אותי לבחור שחקן אחד מכל אלה שראיתי ב-55 שנות NFL כאן הייתי בוחר בג'ים בראון. השחקן הזה הביא לקליבלנד בראון אליפות ב-1964 כשלמדתי בווסטר, והייתי הולך למשחקי הבראונס עם נשיא האוניברסיטה (הומו רווק בן 65) שאימץ את רינה אשתי ז"ל ואותי כאילו היינו בניו. ג'ים בראון הפך לשחקן קולנוע, מיליטנט שחור, הוגה דעות, ומנהיג גדול לשיוויון זכויות של השחורים.

לברון הוא בינתיים רק שחקן כדורסל ואיש עסקים. אבל אם הוא מנצח מחר, הוא יהפוך לגיבור השני של העיר, באותו מעמד של ג'ים בראון. הוא הרי הגיע הנה לקחת אליפות (אע"פ שהוא מכחיש זאת) ולהביא כבוד ותקומה חדשה לכל מערב אוהיו שנפגעה – כמו מישיגן – יותר מכל חלק אחר של ארה"ב מאובדן שוק הברזל והפלדה לסין, ושוק המכוניות ליפאן, ולכן הן סובלות מאחוז אבטלה מהגבוהים בארה"ב. הכל בתהליך שיפור ושיקום, ולברון הופיע כאילו הדמות המייצגת את החידוש, הקידמה, והנצחון.

אחרי המשחק הששי, הראשון שלברון ניגש לחבק היה ג'ימי בראון. זו היתה כאילו העברת הלפיד.

עכשיו הנטל הוא כולו עליו. רק תארו לכם את העול, הלחץ, המשא על גבו של לברון . אני מתאר לעצמי שה-PRESSURE הוא איום. יכולתו לשאת נטל כזה, ולבוא עם עוד משחק של 40 נקודות נראה כאילו מבצע בלתי אפשרי. כמובן שלבדו הוא לא יוכל, וכמובן שהוא תלוי בעזרת חבריו.

5. שתי הקבוצות טסו אתמול בבוקר לאוקלנד. שחקני הג"ס לביתם החם ולמיטה החמה. שחקני הקאבס לבית מלון. אני כבר לא זוכר מי היה השחקן המצויין שפעם תאר מה זה להגיע למשחק גמר שביעי בחוץ. הוא תאר את ה-IMPOSSIBILITY שבמצב.  כמובן שזה משחק אחד על כל הקופה, והוא תאר את המשחק השביעי בחוץ כמשחק שלאורחת אין כמעט סיכוי לנצח בו. לכן אני חושש לצערי, שהווריורס ינצחו. הקאבס הפסידו את הסידרה בהפסד בבית לג"ס כשהקבוצה ממש לא תפקדה, ולברון היה חלש ומתחת לכל ביקורת עם איבודי הכדור שלו, וחוסר רצונו להיכנס לסל כשהוא רק מנסה להיפטר מהכדור. לכן ניצחון חוץ מחר ייחשב לגבי לא סתם כהפתעה, אלא סופר הפתעה.

אני מקווה שאין כאן בין הגולשים אף אידיוט שיכתוב ש- "הנה הדוק מכין כבר תרוץ. הוא לא רוצה להיות מבוייש כי הרי הוא ניבא נצחון לקאבס, ולכן הוא מנבא ההיפך, ואם הקאבס ינצחו, אז הוא יגיד "אמרתי זאת כבר לפני חצי שנה". באמת אמרתי זאת, אבל לא במצב של 3-3 עם משחק שביעי בחוץ. אני לא משחק כאן משחקים עם אף אחד, ואחרי הכל את מי מעניין אם צדקתי או לא בנבואתי? אני פשוט מרגיש שהיום הווריורס היא הקבוצה הפגועה יותר מהקאבס, וזוהי הווריורס שבאה לנקום את נקמתה, ולהציל את כבודה.

אולי זוהי הדרך הטובה ביותר להסביר את עצמי: נבאתי שהקאבס תנצח. פריוד. אבל היום המצב הוא 3-3 ולקאבס ישנו משחק חוץ. הנבואה שלי בעינה עומדת, אבל אם הייתי צריך היום להתערב על ביתי, הייתי שם את התערבותי על ג"ס.

6. כדי שזה יקרה – נצחון הווריורס – גם קרי וגם קייל חייבים להיות במיטבם. סטפן קרי היה גרוע במשחק האחרון, ומאד בינוני בחמישי. גם קייל תומפסון כבר לא היה קייל שהכרנו כמה משחקים. כדי לנצח מחר, שניהם חייבים להיות במיטבם, ושניהם לקלוע יחד בסביבות 60 נקודות.

7. כל שחקן אחר שלא קוראים לו סטפן קרי היה נזרק מהמשחק מחר על זריקת מגן השיניים שלו לעבר מישהו בקהל. $25,000??? אר יו קידינג מי? מי רוצה לחטוף מגן שיניים מלא חיידקים בפרצוף, עם בקטריות, מיקרובים, ולך תדע אם ברוק החמוץ הירקרק שלו לא מתחבאים וירוסים כאלה קטנטנים של HIV? הרופאים אומרים שזה רק בדם? אז אולי בסערת הקרב הוא נשך את הלשון ודם מלא HIV VIRUS שהוא חטף מאשתו איישה התערבב ברוקו?

אבל לא יכולים היו לזרוק את "עיניים ירוקות" מהמשחק השביעי כי הוא ה-MVP של העונה! (ואם ינצחו מחר הוא, ולא לברון, יקבל גם את ה-MVP של האליפות). אז פוליטיקה עלובה של ה-NBA עשתה לבן הטובים הזה "נו-נו" על היד.

בדיחה ממש כל ה-NBA הפחדנית והפוליטית הזאת.

אתם יודעים איזה עונש אני מטיל על "עיניים ירוקות" אם אני אדם סילבר? שיבחר – או השעייה מהמשחק מחר, או שלושה חודשים עבודה באוף סיסון בבית אבות, בניקוי שיניים תותבות של הזקנים!

8. סטיב קר ידע שמה שהוא אומר יעלה לו 25 'גדולים' אבל זה היה שווה כדי להטות את הזיברות לטובת הווריורס מחר בלילה.

9. השיפוט לא היה כלל רע, ולחלוטין לא חד צדדי. למעשה שני הפאולים ההזויים ביותר נשרקו נגד קווין לאב ולא סטפן קרי. אבל נניח לזה. מחר בבוקר אני כותב טור מדעי על טכנולוגיה חדשה שתיכנס לתוקפה במכללות כבר השנה לניסיון, שתעזור לשופטים.

שופטי ה-NBA הם הטובים בעולם ללא כל תחרות בכלל. אין טובים מהם. אבל עליהם לקבוע סטנדרטים מה עובר ומה לא בפלייאוף. בפלייאוף רמת האינטנסיביות בשמירה היא גדולה עשרות מונים מאשר בעונה הרגילה. השופטים חייבים להחליט היכן הגבול, וזה דבר קשה עד בלתי אפשרי. כל זמן שהם אובייקטיבים לשני הצדדים אין לי בעייה עם זה. בינתיים רק 6 שופטים שובצו בכל המשחקים. הם מכירים את כל השחקנים ונטותיהם. השחקנים צריכים להכיר אותם, ולדעת מה הנינואנסים של כל שופט – האוריינטציה שלו, הטנדנציה שלו, נטיותיו, הסטיות שהוא מרשה, ההתכופפות שהוא מוכן לחיות איתה, איך ראשו עובד.

בין כל הששה אין אף שופט שאף אחד מכם יכול לכנות עם נטייה ברורה לכאן או לכאן.

אז הכי טוב שנשתוק, וניתן לזיברות לעשות את מלאכתם.

10. ימים טובים הגיעו לליגה. אני אוכל ושותה NBA מספטמבר 1961. אני מדבר על החודש בו הנשיא קנדי שלח 18,000 "מפקחים צבאיים" לוייטנאם, רוג'ר מאריס חבט את ההום ראן ה-61 שלו, וג'ורג' קלוני נולד. אז מאז ספטמבר 1961 לא היה מקרה אפילו אחד ויחיד שבן משפחה – במקרה זה אשתו החמודה של סטפן קרי איישה – התערב בענייני NBA. מיד אחרי שבעלה המתוק נזרק מהמשחק היא שלחה טוויטר (שני) לכל העולם על "אני כואבת את כאב סטפן על הבושה שגרמו לו בזריקתו מהמגרש על לא עוול בכפו. משך כל המשחק נתלים עליו והשופטים לא נושפים במשרוקית, וכשהוא ספק נוגע ספק מלטף את לברון, מיד שורקים פאול נגדו". אלה לא המילים בדיוק כי הדבר האחרון בעולם שאני עומד לעשות זה להעתיק את הטוויטר שלה, אבל בגדול זה מה שהיא אמרה.

אני כבר רואה את האמא של סטפן שהדליקה כמה וכמה מיליוני חרמנים ברחבי העולם יוצאת מחר עם טוויטר שלה על השופטים, על המבטים המלוכלכים שג'יי אר שולח לעבר בנה התמים, ועל הסכנה האיומה הרובצת על ראשו היפה של בנה שהוא קרבן מועמד לזעזוע מוח מכל דאנק של לברון.

מה הפלא? סטפן נראה בן 16, ואולי הוריו גידלו אותו עם כפפות של משי. אז האישה, ובקרוב האימא, חייבות להגן עליו מפני המפלצות.

שהמשחק יחל כבר!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 155 תגובות

  1. כנראה שהעולם מבין את מה שאתה לא , אנשים חולמים על דוד ולא על גוליית. השופטים מרשים להרביץ לקטנים ולא לגעת במלכים.

  2. אחלה טור מל.. מסכים שג"ס פיבוריטים ברורים, סדרה לפנתיאון.. כשמדברים על ג'ורדן צריך לזכור את כל השנים שהוא עף בסיבוב הראשון וכמה חזקה הייתה הקבוצה שאתו. בלעדיו הם הגיעו לחצי גמר, בלי לברון גם קליבלנד וגם מיאמי לא הגיעו לפליאוף מקונפרנס חלש. שים את לברון במקום ג'ורדן ולדעתי יש לו לפחות שש אליפויות, שים את ג'ורדן במקום לברון ויש לו אולי שלוש. בסופו של דבר קבוצה תגיע עד לאן ששחקני המשנה ייקחו אותה.

    1. סדרה לפנתיאון ??
      לא כל סדרה שהולכת למשחק 7 שווה פנתאון
      בטח ובטח שלא קיבלנו עדין משחק אחד ש2 הקבוצות הופיעו אליו
      בגולדן סטייט עדין לא הופיע אף שחקן ביג טיים

      ג׳ורדן עף מול קבוצות כמו בוסטון של בירד והבד בויס בשיאם לא מול אורלנדו של הווארד או הקבוצה המזדקנת של בוסטון
      זה פרט שולי ששכחת להזכיר

      1. הסידרה בכללותה היא לפנתיאון, המשחקים בתוך הסדרה הרבה פחות מרשימים. אבל תחשוב על זה סדרה שנראה כאילו הולכת לסוויפ, אלופה היסטורית, שחקן אחד שאולי עוד יגיע לראשמור מול ה mvp היחיד בהיסטוריה שנבחר פה אחד אחרי העונה הטובה בהיסטוריה. רק שתי קבוצות בחמישים שנה הפכו תוצאה של 3-1 ל 3-3, שחקן שכביכול בירידה מוביל את שתי הקבוצות בכל מדד סטטיסטי משמעותי . כסדרה, מדובר בסדרה היסטורית מהמון היבטים בעיקר עם קליבלנד תיקח. אני מסכים שכשמסתכלים על כל משחק בצורה אינדיבידואלית המשחקים לרוב לא מתעלים.

  3. איזה תהליך מוזר, ועצוב עבר גולדן סטייט.
    בשנים שהקבוצה, והאוהדים שלה, היו 100% אוקלנד, הם היו קשוחים. בלי כל הבכי שזולג היום.
    "להרביץ לקטנים", זה משפט שלעולם לא היו אומרים האוהדים המקוריים, שגדלו על ברכי הריידרס האכזריים.
    היום זו הקבוצה של ההיי-טקיסטים ואשי קרנות הגידור, שכבשו כל פינה בסן-פרנסיסקו.
    והקהל נשמע, ומתנהג בהתאם.

    וחבל לתת לעובדות שטותיות כמו – שעד עכשיו בסדרה שרקו יותר עבירות לקאבס מאשר לגולדן סטייט. וזה למרות שהקאבס משחקים הרבה יותר לצבע, וזורקים הרבה פחות מה-3 (29.2% מהזריקות של הקאבס הן ל-3, בעוד שאצל הלוחמים 42.4% מסך הזריקות הן ל-3)

  4. טור שכתוב נהדר. הפתעת אותי עם ההימור שלך על ג"ס. משהו באדישות של סטיב קר מחלחל לקבוצה והיא נראית בחצי כח. המשחק יקום ויפול על הרמה האנרגטית של הקבוצות.

  5. אם קרי היה מורחק – לא הייתי צופה בגמר בגלל שהייתי מחרים אותו.

    מה שבטוח המשחק הזה יהיה ענק וצמוד לעומת כל הסדרה – כל הסדרה הסתדרה בשביל קרי וג״ס להגדיל את גודל ההישג! אבל אני בפחד מטורף ואני בטוח שאפילו לאשך רועדות הביצים😀 מזכייה של קליבלנד.

  6. לדעתי הסיכויים הם 80/20 לקליבלנד. הם בטירוף. רצף של שני משחקים גדולים. ג'פרסון הוא האס – עושה עבודה נהדרת – שומר טוב, ריבאונדים, נקודות ומנהיגות שקטה של זקן השבט. מקווה שגם קווין לאב יגיע למשחק ואז נראה חגיגות באוהיו.

  7. מנחם מאמר מדהים כמה אך אני רוצה לציין כמה דברים שמפריעים לי.
    1. הממוצעים של גורדן ממש לא יותר טובים משל לברון, לברון בהופעת הגמר הזאת מציג את ההופעה השלישית בהיסטוריה של גמר הפלייאוף (שניות רק לשתיים של שאקעל), מייקל גורדן לעולם אני רוצה לציין שוב לעולם לא הגיע לדומיננטיות של לברון בגמר הזה (היחיד זה שאקיל), השחקן בעל ממוצע הנקודות הגבוה בהיסטוריה במשחקי הדחה.
    2. גם בוסטון ולייקרס של שנות השמונים, הבולס של שנות ה90 היו מפסידים לשני הקבוצות האלה בהפרשים גדולים (אבולציה של משחק), שום שחקן ששיחק בשנות ה60 לא יכל להיות אולסטאר היום, וכמובן שהרמה עלתה פלאים מהרמה של מגיק בירד וגורדן (לא אומר שהם פחות כשרוניים, רק שהתזונה, טכניקות אימון וכל שאר הדברים משתפרים, לא מוריד מהגדולה שלבם).
    3. לברון גיימס, השחקן הטוב בעולם בפער עצום, ינסה להביא לעיר המקוללת בספורט אליפות לאחר 52 שנה (יש אנשים שעדיין טעונים שגים בראון הוא השחקן הגדול ביותר בפוטבול שלדאבוני לא ראיתי בגלל הפרישה המוקדמת,לפי הטיעונים נמצא עם גרי רייס בראש הר ראשמור של הפוטבול).
    4. קר ניהל בסדרה הזאת את הרוטציה באופן לא טוב בלשון המעטה, עלה עם הרכבים הזויים.
    5.אין לגולדן סטייט שום סיבה להתלונן על השיפוט היחידה בכל מהלך הפליאוף שיכולה להרגיש מקופחת ובצדק היא אוקלהומה, הדבר שניתח את שני המשחקים הוא לא השיפוט אלא השחקן הטוב בעולם לברון גיימס.
    6. הקהל של גולדן סטייט הפך להיות הקהל של אנשי ההיטק מסן פרנסיסקו, הקהל החם שליווה אותך כל כך הרבה שנים לא יכול להרשות לעצמו כרטיס (המחירים ביזיוניים).

      1. סוס מעץ – התגובה שלך לא מכובדת, לא עניינית ולא לעניין.
        במקום להשליך סתם רפש,
        לפחות תנמק את הטענה שלך.
        (ואני לא אומר אם אני מסכים או חולק על "מר מנחם היקר")

        עד שלא הבאת טיעוני נגד,
        עדיף היה שתחזור בך מהתגובה שלך.

    1. לכתוב שטויות בלי להסביר. לברון יש לו את הממוצע הכי גבוה במשחקי הדחה. לשאקיל מתוך 3 הזכיות בגמר במדי הלייקרס שתיים מהופעות הם הדומיננטיות ביותר בגמר.
      2. רק תשווה את הטכנולגיה, התוצאות באולמפיאדות, שיטות אימוון של שנות ה90 ו80 לאלו של היום ותבין את ההבדלים בכדורסל, הכדורסל של שנות ה60 ו70 היה פרמיטביבי, גם בוסטון של שנות ה80 שיחקה בכדורסל פרמיטיבי כדור לאותיות.
      https://youtu.be/BQWT5Ll1_OI הרמה של הילדים טובה יותר ממה שהתחולל בשנות ה70.

      1. אני בטוח שלארי בירד ומג׳יק ג׳ונסון היו עושים את האדפטציות לכדורסל של היום
        לבירד היו עונות של מתחת ל 25 אחוז מה 3 עד שהגיע לעונה של 99-59-40 דרך קבע
        בזמנו השלשות היו כלי ולא נשק
        אני מרחם על מי שהיה צריך להתמודד מול בירד כיום , הוא היה עדין דומיננטי
        על מג׳יק אני מנוע מלהגיב
        וג׳ורדן … לא היה שחקן שאימץ ופיתח את המשחק שלו בתולדות המשחק

        ללברון יש ממוצע מפלצתי בעיקר בגלל שאין לגודלן סטייט מי שיעצור אותו
        5 מ 5 ממשחקיו של 40 פלוס היו מול גולדן סטייט

      2. "מר מנחם היקר" אני בטוח שאתה חזק ממני בנתונים סטטיסטים (מהסיבה הפשוטה שאני לא בודק) אבל שאלה אחת ברשותך:
        למיטב זיכרוני מייקל ג'ורדן לא התמודד עם הרבה משחקי הדחה כי ידע לגמור את הסיפור לפני כן (תקן אותי אם אני טועה)
        אז בכמה משחקים מדובר?

        1. Elimination Game Stats – Michael Jordan: 6 Wins, 7 Losses
          85’ G3 vs. MIL – 35 PTS, 8 RBS, 7 AST, 4 STL, 1 BLK, 3 TOV, 12/26 FG, 0/1 3P, 11/16 FT
          85’ G4 vs. MIL – 29 PTS, 7 RBS, 5 AST, 2 STL, 2 BLK, 4 TOV, 6/16 FG, 0/2 3P, 17/20 FT
          86’ G3 vs. BOS – 19 PTS, 10 RBS, 9 AST, 2 STL, 1 BLK 5 TOV, 8/18 FG, 1/1 3P, 2/3 FT
          87’ G3 vs. BOS – 30 PTS, 11 RBS, 7 AST 2 STL 1 BLK, 2 TOV, 9/30 FG, 0/1 3P, 12/14 FT
          88’ G5 vs. CLE – 39 PTS, 4 RBS, 6 AST, 2 STL, 2 BLK, 7 TOV, 12/22 FG, 0/0 3P, 15/18 FT
          88’ G5 vs. DET – 25 PTS, 8 RBS, 8 AST, 2 STL, 0 BLK, 3 TOV, 10/22 FG, 1/2 3P, 4/7 FT
          89’ G5 vs. CLE – 44 PTS, 9 RBS, 6 AST, 1 STL, 0 BLK, 2 TOV, 17/32 FG, 1/1 3P, 9/13 FT
          89’ G6 vs. DET – 32 PTS, 4 RBS, 13 AST, 3 STL, 2 BLK, 8 TOV, 13/26 FG, 1/2 3P, 5/12 FT
          90’ G6 vs. DET – 29 PTS, 10 RBS, 2 AST, 1 STL, 0 BLK, 3 TOV, 11/20 FG, 1/4 3P, 6/6 FT
          90’ G7 vs. DET – 31 PTS, 8 RBS, 9 AST, 1 STL, 0 BLK, 4 TOV, 13/27 FG, 0/2 3P, 5/5 FT
          92’ G7 vs. NYK – 42 PTS, 6 RBS, 4 AST, 3 STL, 0 BLK, 5 TOV, 15/29 FG, 0/0 3P, 12/13 FT
          95’ G6 vs. ORL – 24 PTS, 9 RBS, 7 AST, 4 STL, 4 BLK, 6 TOV, 8/19 FG, 1/2 3P, 7/10 FT
          98’ G7 vs. IND – 28 PTS, 9 RBS, 8 AST, 0 STL, 0 BLK, 2 TOV, 9/25 FG, 0/0 3P, 10/15 FT

    2. מר מנחם היקר , אני לא מתנצח איתך בדר״כ
      אבל חרגת מגבולות הטעם הטוב

      ברנש אחד בשם מייקל ג'ורדן הגיע לגמר 93
      ודפק 41 נקודות למשחק , 8 וקצת ריבאונדים ו 6 וקצת אסיסטים על הראש של הפרשן של TNT , היום הוא קצת שמן אבל ב 93 הוא היה ה MVP של העונה

      הוא הגיע ערב ערב לסדרה , מספרים כל אחד יכול לזרוק
      אני ראיתי כל גמר של הליגה מ 82 אין ולא הייתה הופעה וסדרה כמו זאת של 93

      1. אני זוכר את ההופעות האלה, תצוגה של משחק וידאו, אבל לטעמי האישי ההופעה של לברון בסקאלה גבוה, יותר.ההופעה שלו נגד לייקרס בגמר ב91 הייתה לא פחות גדולה לשלוט ב5 קטגוריות זה מראה דומיננטיות שלדעתי לא נראתה בליגה אבל כנראה זה סלקטיבי,אוהדי מיאמי מוכנים עד היום להישבע שההופעה של וייד ב2006 הייתה הגדולה מכולם, ולכן אני מרגיש שטעיתי ואסכים איתך.
        לגבי גורדן מגיק ובירד, אם הם היו נולדים היום כמובן שהם יכלו להיות כוכבים היום ובעוד 30 שנה אם הייתה דרך שיוכלו להשוות את נקודת הפתיחה, אותו דבר לגבי אוסקר רוברטסון (אין זה מוריד מהגדולה שלהם).

  8. LeBron James ‪#‎NBAFinals‬ PER:
    2007: 13.4
    2011: 17.1
    2012: 29.7
    2013: 29.2
    2014: 32.6
    2015: 27.5
    2016: 35.1 !!!
    מדהים שדווקא שהשנה שהוא כבר לא צעיר כמו פעם מביא נתון כזה

      1. מבלי להיכנס ליותר מדי ניתוחים ההסבר דיי פשוט: יש לו עוד שחקן לידו שמושך תשומת לב, מפנה לו את הדרך , מוריד ממנו את הלחץ והמאמץ בניהול המשחק

  9. טור נפלא. תענוג.
    דעתי לגבי התגובות של בני המשפחה היא זאת המציאות של הרשתות החברתיות בימינו וזה מקובל לפרסם את דעתך בדיוק כמו שהיית אומר אותה בשיחות סלון בעבר.
    אני מאוד מקווה שיהיה משחק צמוד ולא יפתח שוב פער גדול בין הקבוצות. .. סופרים את הדקות

  10. כתבה לעניין דוק, תודה
    לי יש דווקא הרגשה שלברון מנצח, זה יהיה עצוב אבל בכל מקרה, גם אם יפסיד, לגמרי מגיע לו הMVP של הגמר.
    כחבר בללל, אני חושב כך. מה שמגיע מגיע.

  11. דבר ראשון לפי תקנון הליגה הזריקה של מגן השיניים הוא קנס ולא הרחקה,
    ככה אין מה לבוא בטענות (למרות שברור שלא היו מרחיקים אותו גם אם זה היה גרוע יותר כי בכל זאת משחק 7).
    לדעתי המומנטום אצל הקאבס והווריוס פשוט לא משחקים את המשחק שלהם.איפה ההנעת כדור? גם עם קרי וקליי ישחקו טוב בלי הצוות המסייע זה לא יגמר טוב עבורם! אם בארנס לא קולע את השלשות הפנויות לגמרי האלה הם במצב רע,איגוודלה צולע ואין מי שישמור על לברון.
    בקיצור אני מאמין שהולך להיות משחק צמוד ושום תוצאה לא תפתיע אותי.

    1. באמת? נניח שהוא היה זורק את מגן השיניים על השופט. מה לדעתך היה קורה אז? הוא היה מורחק ל-25 משחקים. אולי לעונה שלמה.

  12. צפיתי בהרבה משחקי גמר בליגת ה-n.b.a מאז 1989 ובחיים לא היה לי עצוב מהמחשבה שהקבוצה שאני חושב שמגיע לה לזכות תפסיד.
    אם הלוחמים יפסידו יהיה לי עצוב כמו שלא היה לי עצוב בשום גמר אחר.
    האליפות הזו מגיעה להם בזכות, הם נתנו עונה היסטורית (אין לי עניין להשוות לקבוצות היסטוריות אחרות, ההשוואות האלה מטופשות, כל קבוצה הייתה נכונה לשעתה ולא רלוונטית לשעה אחרת. עכשיו זו השעה של הלוחמים) שברו את שיא הניצחונות של הבולס, שלטו בליגה ביד רמה.
    מה קליבלנד עשתה העונה?
    בעיניי ניצחון של קליבלנד זה פשוט שוד לאור היום.
    אני חושב שזה גם מה שקר צריך להגיד ללוחמים – באים לשדוד אותנו, לגנוב אותנו, לקחת את מה ששייך לנו בזכות, את מה שהזענו כדי שיהיה שייך לנו. אל תתנו לזה לקרות, צאו לגרש את השודדים מהבית שלנו.
    ואני לא מסכים שהיה צריך להדיח את גרין בסדרת גמר המערב, צפיתי בקטעים לא פעם, מצטער אני לא מתרשם שהוא פעל בכוונה בכלל ובכוונה ממניע לא ספורטיבי בפרט. ממשחק 5 בגמר הכללי בטח ובטח שלא היה צריך להרחיקו. פשוט עוול גדול נעשה.
    תחזית שלי – אני לא אופטימי.

    1. מסכים איתך שזו תהיה מכה כואבת מאוד, אבל הנחמה של גולדן סטייט תהיה האליפות הקודמת, ואלה בדיוק אותם שחקנים, וכמובן עתיד מזהיר.

      אבל עבור קליבלנד זו תהיה מהלומת מוות. לבוא נגד כל הסיכויים ולהגיע עד סף האליפות הראשונה, כשהדלת של לברון תיכף נסגרת?

      ממש מהלומת מוות. לא ארצה להיות אוהד הקאבס אחרי משחק 7, שככל הנראה, יסתיים בטרגדיה איומה לאוהיו.

        1. אלמלא הפציעות של קיירי ולאב הם היו מנצחים שנה שעברה.. כמו שאמרתי תרחישי אם לא רלוונטים לשום כיוון, אולי גרין היה משחק ואז בדקה הראשונה נוחת לא טוב ונפצע לשאר הסדרה? אף אחד לא יודע מה אם.. מה שחשוב זה מה שיש ומי שחשוב זה מי שמשחק.

          1. תוצאות הסדרה עד לרגע הרחקתו של גרין מעידות שגם בשנה שעברה הלוחמים היו מנצחים גם אם קיירי ולאב היו בריאים. וזו בדיוק הסיבה שדאגו להרחיק את גרין.
            לאב הצחקת אותי. ראינו מה הוא שווה.

  13. מנחם, פשוט טור נפלא! תענוג לקרוא.
    לצערי, טבעי הקטנוני לא יכול להתעלם מכמה תיקונים:
    לא היה משחק 7 בגמר 1973, הניקס ניצחו 4-1 בסדרה. יכול להיות שאתה מתכוון לסדרה הזהה שהתקיימה 3 שנים קודם לכן (הצליעה של ריד), אבל אם כך אז ארל מונרו לא היה בקבוצה.
    אכן היה חם במשחק 7 בגמר 1984, אבל רק 33 מעלות, לא 36. המשחק שאתה מתכוון אליו הוא כנראה משחק 5 מאותה סדרה, שבו באמת היו 36 מעלות, ושופט מסויים התעלף והוחלף במהלך המחצית הראשונה.

  14. מנחם טור נפלא.
    אין ספק שכולנו כוססים ציפורניים עד יום שני ב-3:00 לפנות בוקר.

    נראה לי שזה יהיה המשחק עם הכי הרבה תגובות באתר,
    בלייב, בשעה מאוד לא נוחה במונחי ישראל.

    שבת שלום,

  15. כמו שהייתי שחשבתי שקליבלנד תנצח את משחק 6 , ככה אני בטוח שווריורס יקחו את הסדרה.
    הרבע הראשון יהיה קריטי לשתי הקבוצות . התחזית שלי –
    1. לברון יהיה הדמות הטראגית של המשחק
    2. סטף קרי יקלע מעל 45 נקודות
    3. שיא שלשות ישבר במשחק הזה
    4. ספייטס
    5. כל התשובות נכונות

  16. עיישה קרי סתם מנסה לתפוס פרסום על הגב של בעלה, כמו אשתו של דוויין ווייד…

    אם כבר התערבות של קרובי-משפחה, אותי יותר עצבן מייקל תומפסון שברוב חוצפתו אמר ש GS 2016 הייתה מנצחת את הלייקרס של מג'יק.

      1. שי, בדיוק בגלל זה הוא חוצפן. הוא היה חלק מהקבוצה, ולכן יש משמעות לדברים שאמר. אבל, עם כל הכבוד, הוא צריך לומר תודה לאלוהים שנתן לו להיות חלק מקבוצה אדירה כזו ולא לירוק לבאר התהילה שלו.

        לא סתם מג'יק הגיב לכך ואמר:

        I disagree with Mychal Thompson and his son Klay, my /
        "Showtime" Lakers would beat the Warriors

        שים-לב: MY showtime lakers, זו לא הקבוצה של תומפסון לזלזל בה והוא יצא חוצפן מאוד!

  17. תחושת הבטן האיומה שלי אומרת שקליבלנד לוקחת
    אי לכך ובהתאם לזאת קניתי כרטיס לאוזן בר כדי שאוכל לבכות על כתפיו של גור גולן התותח.
    אם אני טועה(הלוואי) אז תהיה חגיגה שחבל"ז

    יאללה לאוזן!

    1. "הליגה" זה בעלי הקבוצות. 16 מהם מזרחיים. אז הם באמת 'דאגו'.
      שימו לב שכל פעם שיואב בן טולילה כותב משהו, צריך לתייג את תגובתו תחת "בדיחות".

  18. ההקדמה מאוד לא מדוייקת . כך גם כל הסעיפים האחרים – במקרה הטוב .
    החל מה"גדולה" של לברון , שהיא בשני המשחקים האחרונים ע"ח ההיעדרות ו/או הפציעות של השחקנים שאמורים לתת הגנה מולו , וכלה בקשקוש לגבי הרחקה נחוצה של קרי .

    גורל המשחק בלילה תלוי יותר מכל במצב הגב של איגי . הוא זה שעשה ללברון את החיים קשים ב-2 המשחקים הראשונים וגם במשחק 4 . אני מנסה להיות אופטימי , אבל כאבי גב הם לא דבר חולף מהר.

    1. "האליפות" של גולדן סטייט שנה שעברה היא בזכות העדרות\פציעות של כל השחקנים המשמעותיים של היריבות שלה. אם לא התערבות של הליגה בפציעות הם היו אוכלים סוויפ ממפיס בקלות.

      הנה עשיתי מה שאתה עושה.

      1. פציעות תמיד קורות . אין מה לעשות . לכן אני לא מתלונן על אלה של בוגוט ואיגי – רק מזכיר עובדה . השעיה זה כבר דבר אחר . אם הליגה לא היתה מתערבת התערבות בוטה בסדרה בהרחקה של גרין , לברון כבר היה עכשיו בחופשת הקיץ שלו .

        1. כן כי אתה יודע מה היה קורה נכון? ואתה כתבת שלברון היה גדול רק בגלל היעדרות/פציעות אז אותו דבר גולדן סטייט שנה שעברה. מה עם הפארסה של אי הרחקת גרין נגד okc? זאת אי התערבות בוטה שנוח לך להתעלם ממנה.

    2. חבל שאתה לא יכול לראות גדולה גם כשהיא נוקשת לך על המצח. לברון, כמו קרי, ג'ורדן, מג'יק ודומיהם לא יכולים להעצר על ידי אף אחד כשהם בזון. בדיוק כמו שגיכחתי על התזה לפיה דלי עצר את קרי שנה שעברה ככה אני מגחך על "איגי/גרין עצרו את לברון". היחיד שעצר את לברון זה לברון, היחיד שעצר את קרי זה קרי.

  19. תודה על הטור, שמדבר בטונים הרגשיים המתאימים למשחק 7…

    מצאתי גם הגדרה ל contempt: "מי רוצה לחטוף מגן שיניים מלא חיידקים בפרצוף, עם בקטריות, מיקרובים, ולך תדע אם ברוק החמוץ הירקרק שלו לא מתחבאים וירוסים כאלה קטנטנים של HIV? הרופאים אומרים שזה רק בדם? אז אולי בסערת הקרב הוא נשך את הלשון ודם מלא HIV VIRUS שהוא חטף מאשתו איישה התערבב ברוקו?"

      1. הייט, התגובה של מנחם אליך "(בור נזלת וכו'") הייתה תגובה מגעילה (וגם תגובות נוספות שלו כלפיך) אבל הציטוט המצורף נכתב עם חיוך על השפתיים ולא הייתי מסתכל עליו כדוגמה לכתיבה מונחית שנאה

        1. אייל, אני א שונא את 'הייט', ולא כותב מגעיל אליו. אני פשוט מחזיר לו בקצת הומור שחור על הדביליות שלו, והוא הרי אדם מבוגר, אל תשכח. משהו בסביבות 50 או משהו כזה, אבא לילדים הדורשים חינוך טוב.

  20. בנוגע לסעיף 9

    " השיפוט לא היה כלל רע, ולחלוטין לא חד צדדי. למעשה שני הפאולים ההזויים ביותר נשרקו נגד קווין לאב ולא סטפן קרי.

    איני חולק על זה שהשריקות ההזויות לפאולים יותר הצמד שנשרק ללאב, אולם לא לאמר באותה נשימה שגם אלו היו שריקות "נגד גולדן סטייט" הן התחסדות קלה. 🙂
    זה שלאב ישב על הספסל היה ממש לרעת הלוחמים, כי כשהוא שיחק ההגנה של הקאבס היתה כמו רשת דייגים קרועה .

    אקיצר בהשראת הקונספירציה היה שיפוט חד צדדי לחלוטין

  21. אתם מבינים כמה אנחנו קרובים לכך שהרבה מאוד אנשים פה יאכלו את הכובע!
    ידידי, תאהבו או תשנאו אותו, עליכם לכבד לברון ואת הלאגסי שלו😂

  22. תודה רבה מנחם! על תור מושקע כיפי ומעניין. הצלחתי לנחש בסדרה את התוצאה של משחק 6 במדוייק. ואני חושש לאכזב את חברי הורטואלים מהללל. אבל יש דבר אחד ששום אהבה לקבוצה (לא אהדה, לא אוהד שום קבוצה) לא תשנה. את הראיה המציאותית שלי.

    קליבלנד תנצח היום די בקלות (בין 8 ל 15) ולצערי לברון יזכה באליפות. אולי העונה הזאת תוציא לו את הדרייב להיות המשיח והוא יניח לליגה

  23. מנחם הדברים שכתבת על אישתו של קרי ועל אימו גובלים בשובניזם ובמיזוגניה (שנאת נשים) פשוט לקרוא ולהיגעל.

    ובעניין המשחק מחר – אולי המפתח לניצחון טמון בכך שחמש דקות מפתיחת המשחק, דריימונד גרין יתפוס את לברון ויוריד לו פצצות אלוהים לתוך הפנים עד שעיניו יסגרו מרוב נפיחות, כך ההרחקה של גרין לפחות תהיה מוצדקת וקליבלנד תפסיד.

    1. אני "שונא נשים"???
      (למה שלא תשאל את הטוסיק של סרינה כמה אני שונא נשים?)
      מומי, נו, מה אתה אומר על זה? מישהו מאשים אותי ב'שנאת נשים'!!!!!!!!!!!

  24. שאלה לי אליכם.
    מישהו כתב בוואלה שבליגת ה-n.b.a לא נערכות בדיקות סמים תקופתיות אחת לכמה חודשים או בכלל מדי שנה.
    האם זה נכון?
    יש למישהו מידע אמין בעניין?
    אם זה נכון זה פשוט שערורייה.
    ואני מוכן להתערב על הראש שלי ששחקן כמו ראסל ווסטברוק מפוצץ בסמים מדי משחק.

    1. בעונה האחרונה כל שחקן NBA נבדק רנדומלית 3 פעמים אחר HGH (בנוסף לסמים אחרים)
      פעמיים במהלך העונה, פעם אחת באוף סיזן.

      שחקן שייתפס בפעם הראשונה על שימוש ב-HGH ,יושעה מ-20 משחקים.
      על הפעם השנייה הוא יושעה מ-45 משחקים.
      בפעם השלישית יורחק מהליגה לצמיתות.

  25. צר לי אבל אני ממש לא מסכים עם התגובות שאומרות שמדובר בכתיבה טובה. הפיסקה לגבי מגן השיניים איומה וכל כך לא מדויקת עובדתית ומעורבת בטון שראוי להסירה. ואם לאמר את האמת היא הוציאה לי כל חשק להתרכז במאמר.
    ראשית אף שחקן לא היה מורחק על מקרה שכזה מסדרת גמר, אבל אף שחקן. שנית HIV לא יכול לעבור בצורה כזו בכלל, אז מדוע בכלל לחשוב על כך ? שלישית לא זרק על פרצוף של מישהו, רביעית למה לכתוב שאשתו הביאה לו את זה ?? ממש פסקה דוחה ולכן לא אתמקד בשאר הדברים שחלקם כן ראויים לתגובה וחבל.

    1. לא כתבתי שאשתו הביאה לו שום דבר.

      אף שחקן לא היה מורחק? ומה אם היה זורק את מגן השיניים על השופט?

      חוץ מזה אם אתה חושב שהתכוונתי ברצינות ש-HIV יכול לעבור בזריקת מגן שיניים למישהו אחר, אז אולי עלי באמת להיזהר להבא במה שאני כותב.

      1. " אז אולי בסערת הקרב הוא נשך את הלשון ודם מלא HIV VIRUS שהוא חטף מאשתו איישה התערבב ברוקו?" – חטף מאשתו כלומר אשתו הביאה לו למיטב הבנתי .
        אם היה זורק על השופט ואיך זה מתאים לאם דאנקן היה על המגרש ובוש לא היה תופס את הריבאונד… בקיצור הוא לא זרק על השופט .
        גם אם לא התכוונת ברצינות, יש כאן צעירים שקוראים ועלולים להבין שזה אפשרי. בתור פרופסור רצוי לדייק ולא לשגות, גם אם זה אמור להצחיק או משהו בסגנון. הומור לא חסר לי אבל כאן זה לא יצא מצחיק , לא עבורי לפחות.

  26. רוני .ש בחיאת זום זום אל תקרא יגנוב ,נו שאל רוני האם קראתי …… נשבע לך אפילו לא מילה מעבר לכותרת!!!!! לא מסובך

  27. אין סיכוי שהיו זורקים את קארי ממשחק 7 אפילו אם הוא היה מעסה את הפנים של האוהד עם מגן השיניים….
    ככה זה בגמר 🙂

      1. ההרחקה הכי מצחיקה הייתה של פיפן שהשופט ביקש ממנו את הכדור וזרק אותו לאחור בלי להסתכל.
        הכדור פגע בפרצוף של השופט, פיפן הורחק.

    1. איל, הם כולם בוגרים עם בנים בגילך, והם באמת צריכים תיכוניסט כמוך ללמד אותם מתי לקחת דברים ברצינות ומתי לא.
      אתה מבין, הם קצת איטיים, זה הכל. זאת לא אשמתם, במיוחד 'הייט אשבורי' שכשמו כן הוא: שונא כל דבר שזז וכל מילה כתובה.

      1. זה שאתה מתייחס אלי במיוחד רק מראה שאני מצליח להרגיז אותך . וזה כבר חיובי . ואם אתה חושב שאני מתייחס אליך ברצינות – אתה טועה . אתה מין דונאלד טראמפ של מקלדת – נהנה לייצר פרובוקציות .

    2. אין דבר יותר מתנשא מלכתוב לאחר לפתח חוש הומור.
      מה שמצחיק אותך, לא בהכרח מצחיק אחרים ולא כולם צריכים ליישר קו עם הומור כזה או אחר, מה גם שהוא מעט גזעני ומוזר.

  28. מנחם כשהערתי לך שמשחק שביעי בגמר הוא בדרך כלל של קבוצת הבית אמרת לי שזה מדגם בלתי תלוי או משהו בסגנון. שמח שהבנת שטעית.

    גולדן סטייט פייבוריטית. מקווה שדריימונד יבכה בסיום…

  29. לגבי איישה זה לא קשור להיותה אישה. אני חולה עליה והיא חמודה ושחקנית מוכשרת. אבל אם אשתי הייתה מתהטאת נגד הבוס שלי בפומבי או אני הפוך זה לא במקום.

  30. מחכה בקוצר רוח למשחק מחר בו אצפה בהנאה עם אחייני וחבריו ברוקוויל מרילנד. הפעם גם אנסה בלי נדר להשתתף בבלוג החי. זכה נהג המונית הרברבן בעל הליבידו המתפרץ להקדים לו דברים וגם לשדר אותו. יאללה מר בטחינה תן גראנד פינאלה כמו שצריך. הכינו לך את הגברת השמנה שתשיר בסוף (היא אלמנה אגב ויש מצב לחצל אותה לקינוח).

  31. אני מפחד,לא ישן כבר יומיים וכנראה שלא אשר גם הלילה כמו שצריך.
    אני משקשק כמו הביצים של אדאמס כשהם רואות את דריי אץ לכיוונם עם רגל מונפת
    אני רועד כמו סמואל טרלי על קצה החומה כשברקע ג'ון סנאו לוחש לו "דה ווינטר איז קוואמין".
    יש לי פחדים והדופק של הלב לא סדיר ככל שיום ראשון קרב ובא
    חששות כבדים שרגע אחרי משחק 7 כל פרשני ESPN יעלו את לברון 2 מקומות מעלה ממה שכבר דירגו ועכשיו הוא יעמוד בראש עם הכתר "השחקן הגדול בהיסטוריה".
    התקשורת מחפשת להמליך מלכים והעבר הוא ישן יחד עם שחקניו משנות ה80 וה90.
    ההתבזות בגמרים וביחוד זה נגד קבוצה מוגבלת להחריד עם כוכב גרמני חולה נשכחה כלא היתה.
    הבריחה של לברון מאוהיו לא תרמה למורשת
    אלמלא ההפסקה שלקח מייקל בשיא הקבוצה היתה עם 8 מ8.
    אני פחד שיום שני יהיה יום הכתרתו של לברון שלא בצדק לגדול מכולם.

    1. אין דאגה. גם אם ינצח ויזכה בכבוד מלכים (שיגיע לו), אינו מאיים על הצמרת האמיתית. ובכלל בספק לחמישיה.

  32. שרה במקהלת בית הכנסת חחח הרגת אותי…
    לא צוחק עליך או עליה, אלא על אלא שחושבים שזה בית כנסת או יהדות בכלל

    1. בכל מקרה, אני לפחות הולך מדי פעם לבית כנסת רפורמי ומתפלל "שמע ישראל", ו-"עלינו לשבח לאדון הכל".

      100% מאיזה 100 חברים שלי בישראל היו בבית הכנסת פעם אחרונה לפני 66 שנה. ז"א בבר המצווה שלהם!

          1. בוצע ברך ניאץ ה' זה פסוק שלא זכור לי איפה כתוב והרעיון שלו הוא שיש דברים שעדיף לא לעשות מלעשות כי זה ניאוץ לדוגמא אדם גנב לחם ממישו ואז הוא מברך עליו ברוך אתה ה המוציא לחם מן ה

  33. הארץ אז זה לא ברכה שגורמת לך לשבח את אלוקים אלה ההפך לנאץ ולזלזל בו אותו דבר כאן רפורמים התפילה שלהם זה כמו בכנסיות ולא בתי כנסת וזה יותר ניאוץ מתפילה…
    מ.ש.ל

    1. אז שאני אבין, אם אני רפורמי, התפילה שלי היא ניאוץ?

      על גישה שכזו, שמתעלמת מהאמונה, ושמקדשת את הממסד הדתי – נכתב בספר ישעיהו:
      "לָמָּה-לִּי רֹב-זִבְחֵיכֶם יֹאמַר יְהוָה, שָׂבַעְתִּי עֹלוֹת אֵילִים וְחֵלֶב מְרִיאִים; וְדַם פָּרִים וּכְבָשִׂים וְעַתּוּדִים, לֹא חָפָצְתִּי."

      (ישעיהו, א, יא)

      1. הפסוק מדבר שם על זה שאוחזים את החבל בשני הקצוות מצד אחד מביאים קורבנות ומצד שני גונבים אונסים ורוצחים במקרה כזה זה לא שווה אז כן אם אתה רפורמי אתה רעיונית מנאץ אבל וזה אבל גדול יש הבדל אם מה שאתה עושה זה מתוך אמונה רק שאתה לא יודע את הדרך האמיתית לבטאות אותה כמו שהיה אם מלך כוזר שהאמין ולא ידע מה לעשות והוא ניסה כל מיני דברים ואמרו לו בחלום כוונותיך רצויות אך מעשייך אינם. או שאתה בכוונה מנסה להוציא אותך מהמסד הדתי ועדיין שתיהם בעיה
        ואני חוזר על מה שכתבתי בתחילת הדיון לי לא מפריע מה אתה עושה עם האמונה והדת שלך קודם צריך להיות בני אדם ולכן מי שרוצה להיות רפורמי שיהיה מי שמוסלמי שיבוסם לו וכו רק שאם מישו באמת מעניין אותו האמת עד הסוף שיבדוק שוב

        1. חיפשתי, ואין. אין מקום בתנ"ך שמכתיר את הזרם האורתודקסי ביהדות, כזרם הנכון/קובע/צודק.
          כשחושבים על זה, הזרם האורתודוקסי כלל אינו מוזכר בתנ"ך.

          לרשום-"רפורמים התפילה שלהם זה כמו בכנסיות ולא בתי כנסת וזה יותר ניאוץ מתפילה." – נוגד את רוח דבריו של ישעיהו.

          1. מסכים איתך שלא כתוב ולכן צריך לבדוק מה הזרם הנכון אני מדבר על הצד שהאורתודוקסים צודיקם אז יש בעיה לרפורמים ואם הרפורמים צודקים אז יש בעיה לאורתודוקסים אגב העניין להתבסס רק על תנך הוא בעייתי כי יש גם מה שנקרא תורה שבעל פה ופה זה שורש הוויכוח

          2. ואני דווקא חושב שממש לא צריך לבדוק מה הזרם "הנכון".

            "כל מחלוקת שהיא לשם שמים, סופה להתקיים. ושאינה לשם שמים, אין סופה להתקיים. איזו היא מחלוקת שהיא לשם שמים, זו מחלוקת הלל ושמאי."

            הבעיה היא, שבארץ יש לנו כיום יש לנו רק את "בית שמאי" (היהדות האורתודוקסית)
            וחוסר היכולת של הממסד הישראלי ליצור חיבור עם היהדות הרפורמית (שברובו נמצאת בארה"ב), היא ממש בעוכרינו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט