הטור של מל: שעור באבירות

לפעמים אדם צריך כמה שעות שינה (הלילה? 6) כדי שדברים יתארגנו לו בראש.

אז כשהתעוררתי הדבר הראשון, והמילה הראשונה שקפצה לי לראש בקשר ללברון היתה 'אבירות'.

הוא נתן אמש שעור לעולם כולו כיצד מנצחים באבירות. כיצד מנצחים באצילות, כמעט באדיבות. אחרי מה שכל העיר סן פרנציסקו עשתה לו אחרי הוידיאו בטיווי בו הוא צחק למשמע דברי קליי ת'ומפסון (הכל פה: http://www.hoops.co.il/?p=69170), כל שחקן אחר בעולם היה מראה אצבע אמצעית ל-20,000 הצופים באולם שלא נתנו לו מנוח לשנייה, ושרקו שריקות בוז כל אימת שהשחקן הגדול הזה נגע בכדור.

הרגשתי ממש בחילה כשקראתי את כל השלטים באולם עליו. ב-55 שנות NBA לא ראיתי ולא הייתי עד לרצח אופי, ולהתקפה אבסורדית כזאת על השחקן הטוב בעולם, ואחד האנשים החיוביים ביותר בנמצא התורם לעוני יותר מכל שחקן אחר בליגה, נאמן לאשתו שהיא חברתו עוד מהתיכון, ונאמן לחבריו מהעממי שאת כמעט כולם הכניס לתפקידי מפתח בחברותיו הרבות, כל אחד לפי יכולתו וכישוריו.

זה היה הדבר המכוער, הבזוי, והדוחה ביותר שראיתי בחיי. אני בטוח שישנם באתר כאלה שראו וקראו את השלטים וגלי אושר מוזרים הציפו את ליבם, אז אליהם אני לא פונה ולא מדבר.

באווירה כזאת ובמצב כזה החל המשחק.

משך 48 דקות לברון נתן את אחד ממשחקי הכדורסל הגדולים ביותר שנראו אי פעם. לא במספר נקודות, לא באחוזי קליעה, ולא באף סטטיסטיקה אחרת, אלא במנהיגות ובהצבת עצמו כדוגמה חיה לשאר שחקני הקאבס, ובכך הוא הוכיח את הדבר הנעלה ביותר שיכול לוחם להראות בקרב: מנהיגות.

הוא וקיירי אירוינג ניצחו את המשחק.

משך כל המשחק, מהשנייה הראשונה ועד האחרונה, ואז במסיבת העתונאים, לא ראית בהבעת פניו מאומה מלבד ריכוז ופוקוס מוחלט במשחק. שום מבע פנים חריג מלבד זה של שחקן כדורסל עליון המשחק כדורסל. שום לעג לרש, שום "נא לכולכם באוזן", שום ניוול, סיאוב, או זריקת זוהמה על הקהל שהיה כה אכזר אליו.

גם במסיבת העתונאים הוא נראה רציני, אפילו זחלני מעט, ללא כל התלהמות, יהירות, רברבנות, או שחצנות. הוא ענה בשקט ולעניין לכל השאלות ובזה נסתיים הערב.

היה זה שיעור באבירות, ושעור לכל שחקן בעולם באשר הוא – נער או בוגר – כיצד עולים מהקבר ומנצחים ללא כל שחצנות או יוהרה. פשוט לא שמים לב לכל הזוהמה שנזרקה כלפיך, אלא:

*עולים לשחק

*משחקים משחק ענק ולא שמים לב למיליון שלטים מכוערים ושריקות בוז על כל מגע עם הכדור

*מנצחים ללא כל אופוריה, והולכים להתקלח

*מדברים בשקט ובטון אדיב במסיבת העתונאים

*טסים הביתה ומתכוננים למשחק 6

הוא נתן אמש שיעור לא רק לשחקני ואוהדי כדורסל, אלא לעולם כולו, ולכמה וכמה ממנהיגיו.

****

אני חייב להוסיף כאן הערה בקשר למה שקרה עם רביד אריאל. הוא כתב תגובה בעלת מילים נואצות ומעליבות (גם אישית). נאלצתי להיכנס לתגובתו ולערוך אותה (למחוק את המילים המעליבות), עם אזהרה שלהבא אם תהיינה תגובות מאותו סוג אאלץ לאסור עליו את הכניסה.

מיד התנפלו עלי, וכמובן שתמיד הצדקן עידו גילרי בראש המתנפלים.

כן, החלטתי מעתה שאני אוסר כניסה מכאלה שמשתמשים במילים שאני לא מוכן שיהיו באתר, וכן מילים המעליבות אותי כבעל האתר והכותב הראשי בו בצורה אישית (אני לא מתכוון לביקורת. אני מתכוון לקללות, 'זקן עלוב', 'שמאי זקן', וכאלה. זה לא מעליב אותי כי בגילי אני נעלב רק כשהרופא אומר לי שאני שמן מדי, אבל זה לא ייכנס יותר לאתר, ובזה מסתיים הויכוח!) , ולמי שזה לא מתאים, שיילך למקום אחר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 174 תגובות

  1. האמת שאני מותש מכל ענייני הלברון.אני הופך להיות מאחרוי הקלעים של הארגון ואשתדל לא להגיב לו יותר.רק דבר אחד ובאמת שהוא לא שלילי.
    לברון שיחק אתמול באמת משחק נהדר,היה מצויין וכמו שמנחןם כתב היה מאוד מרוכז ומפוקס אבל כל אוהבי לברון בשבלכם ולא בשביל אף אחד אחר אתם לא חוגגים קצת מוקדם מדי?אם כל הכבוד כמו שמתן הגדיר בפייסבוק מה שהיה אתמול היה שבמקום השפלה נכון לעכשיו זה הפסד.
    במידה וקליבלנד יפסידו במשחק הבא אז מה בדיוק היה כל כך סיפור.ההיסטוריה תזכור שהוא פיגר 3-1 נתן משחק ענק ניצח ובסוף הפסיד 4-2.
    כל מה שאני אומר לכם זה חכו עם החגיגות

    1. יניב, זה נכון ולא נכון.

      ברור שהשורה התחתונה – זכיה באליפות, היא הדבר החשוב ביותר, אבל משחק 5 גרם לכך שאפילו אם הקאבס יפסידו במשחק 6, הסדרה הזו תזכר כסדרה שבה השחקן הטוב בליגה הפסיד לקבוצה הטובה בליגה (בהנחה שקארי לא יתעורר פתאום עם הופעה לפנתיאון). זו לא בושה.

      צריך לזכור שמדובר באלופה המכהנת שניצחה 73-9, כל תוצאה חוץ מזכייה שנייה באליפות אמורה להיות UPSET אדיר.

    2. יניב אם אתה מותש מהשם לברון אני סחוט!
      לא ידעתי כמה קשה התפקיד בללל – חייב פגרה ולחזור מחודש לעונה הבאה עם סט בובות חדש😀

  2. קשה לי להוציא את זה מהמקלדת, אבל הסדרה הזו ממש גרמה לי קצת לסמפט את לברון, אחרי שנים של סלידה עזה (הוא מזרחי, תופעת-טבע ומסמל את שקיעתה של הלייקרס וקובי).

    מה שהיה אתמול באורקל הוא מאוד חריג במונחי USA (כמובן שאלו צ'פחות ידידותיות במונחים אירופיים…) ולברון הגיב מצוין.

    אני חושב שמעבר ללברון עצמו, יש משהו מעצבן בכל המסביב של GS, כמו למשל מייקל תומפסון החוצפן שפתח את הפה שלו, או אשתו של סטף שהחליטה להתערב (רק לחשוב על התגובות אם זוגתו של לברון הייתה עושה משהו דומה…).

    בקיצור, לא הייתי נסחף ואומר "אבירות", אבל הוא אולי קצת פחות חלאה ממה שחשבתי.

    עכשיו רק שיהיה משחק 7 ושהטוב יותר ינצח.

    1. לגבי הקטע של אשתו של סטף, אתה צודק, היא לא היתה אמורה להתערב. אבל לברון כל כך צבוע, שאני מבין למה היא לא הצליחה להתאפק. אז היא אמרה בקול את מה שרוב מי שראה את לברון אומר את זה צרח מול המסך, ביג דיל.

  3. מנחם כל מה שכתבת נכון
    חוץ מהעובדה הפשוטה שיש פער עצום בין היכולת של לברון לבין דרגת הכדורסל העליונה בה הוא נשפט ( מייקל/קובי וכו' ). לברון ג'יימס נתן אתמול משחק ענק , דומה למשחק הענק שהציג בעונה שעברה בגמר.
    הבעיה היא שזה משחק אחד בלבד.
    וזה מספיק בשביל להיות בין 20 הגדולים בהיסטוריה אולי
    אבל בטח לא ברמה אליה הוא מכוון כל חייו.

    וזאת הרמה שכולנו מצפים שיעמוד בה ב 12 השנים האחרונות.
    קובי ומייקל אולי היו יותר מנוולים ופחות זכים ממנו – אבל סיפקנו לנו , האוהדים , את חווית הכדורסל העליונה משחקן.
    לברון פשוט לא מצליח לספק את זה וכגודל הציפיות כך גודל האכזבה

    1. אני באמת לא מבין מאיפה אתה מביא את הסטיסטיקה הזאת לברון טוב יותר מקובי בכל הבחינות, הן בהופעות הן בסטיסטיקה האישית… אם כל הכבוד לקובי היה לו את שאקיל שיחפה אליו (השחקן הטוב ביותר שדרך על הפרקט), לברון נתן כמה מהופעות הקלאץ הגדולות ביותר בהיסטוריה להשוות אותו למקום 20 זה פשוט לא נכון.הסטטיסטיקה שנתן אתמול זו סטטיסטיקה ששום שחקן פרט לשאקיל לא הגיע אליה ב30 שנה האחרונות בסדרת גמר. כנראה לא ראית את 46 הנקודות שקברו את בוסטון, או ההצגה נגד דטרויט.

    2. איתי, *כל* שחקן אחר בהיסטוריה. *כל* שחקן אחר! שהיה נותן 28 ב-54% אפקטיבי, 12, 8, 2.4 ו-2 במשך 5 משחקי גמר, בלי קשר לשפת גוף, צבע עיניים או רוחב נחיר, היה זוכה לציון לשבח. לכל הפחות לא זוכה לציון לגנאי.
      צרף זאת לעובדה שהוא עושה זאת מול הקבוצה עם המאזן הכי טוב בהיסטוריה…
      לברון 5 שנים ברציפות השחקן הטוב ביותר בסדרת הגמר. זה פסיכי.
      זה כנון שהוא זכה בהן "רק" ב-2 אליפויות, ולא ניתן להימלט מזה, אבל משחקים אפים ממש לא חסרים לו. ובטח שלא "סתם" משחקים מצויינים.

      בשביל קיירי זה היה משחק קריירה. בשביל לברון זה היה עוד משחק גמר עצום בקריירה.

      1. חברה לא להתבלבל – אני רואה כדורסל רק 25-30 שנה… אין לי כוונה לזלזל בלברון וגדולתו הנחשבת… להיפך הבעתי את התסכול מכך שהוא לא עושה את מה שעשה אתמול – יותר פעמים. ועל כך בטח לא תוכלו להתווכח – שהוא יכול לשחק כך כל הזמן אבל בחר משום מה לא לעשות זאת ( או שמא איננו מסוגל לכך? ) . בכל אופן כשכתבתי קובי – התכוונתי לתשוקה ולמיצוי היכולת שלו בכל פעם מחדש ולא להשוות אותו ללברון. אני אוהב מאוד סטטיסטיקה וזאת של לברון תמיד היתה מרשימה אבל זה לא הכל בטח כשמדובר בשחקן שרוצה להיכנס להר ראשמור כמו שחלק מהאוהדים חושבים

        1. ברור שאין לו את היכולת להעמיד כל ערב 41 נק' 🙂
          ויותר ברצינות – אני חושב שזה עניין של יכולת. הוא פשוט שחקן יציב. אין לו כמעט משחקי נפל, אבל בטח שהוא לא מתקרב לכמות המשחקים האפיים של מייקל.

    1. ועדיין – כל כך הייתי רוצה לראות את לברון משחק כמו אתמול – בכל משחק נתון , או לפחות בכל משחק מכריע. כשהוא מראה לך משחקים כמו אתמול זה פשוט מתסכל/מעצבן. קובי , שאף פעם לא חיבבתי במיוחד , היה מגיע בכל משחק עם תשוקה אדירה לקבור את היריבה והיה מפסיק לנסות רק אחרי הבאזר. אצל לברון זה אף פעם לא נראה כעניין כל כך חשוב – אולי פרט לאתמול!

      1. אתה מבין שהופעה שהייתה אתמול זה אחת שאתה רואה ל10-15 שנה סטטיסטיקה שגורמת לסטטיסטקאים לערר בתורת היחסות, קובי היה קילר חסר רחמים שהתעניין רק בצבירת נקודוץ שקבר 30 נקודות כל ערב ולא משנה כמות הזריקות (לפאו גאסול הגיע הMVP) ואני אחד ממעריציו של קובי. אך לברון ברמת משחק נעלה הרבה יותר.

        1. איתי, כנראה שלא ראית או שאתה לא זוכר את ההופעה של קובי במשחק 7 מול בוסטון. הבנאדם כמעט הפסיד את האליפות במו ידיו. אני מאוד אהבתי את קובי וממש לא מת על לברון אבל כל התדמיות האלו של ווינר או צ'וקר הרבה פעמים מושפעות מפרסומות של נייק או מדאחקות בפייסבוק ולא באמת משקפות את המציאות.

          1. זה עניין של העדפה אישית – אני תמיד אעדיף את זה שיתן הכל על המגרש בכל יום מחדש ( ווסטברוק ) גם אם יפסיד אותו במו ידיו מאשר זה שישב ברבע הרביעי על הספסל או יעדיף למסור כי אין סיכוי לנצח

            ושוב – אני משווה את הפוטנציאל של הלפרין והמציאות של יותם מול הפוטנציאל של ג'יימס והמציאות של לברון. לחשוב שהיה מממש את הפוטניצאל שלו זה בפירוש השחקן הגדול בכל הזמנים. מה לעשות שלא?

          2. אתה מתכוון למשחק שאם השופטים היו שורקים לעבירות בו כמו שהם כביכול אמורים לעשות הוא היה מסיים 6 מ11 מהשדה והולך לקו עוד איזה 20 פעם, מסיים עם באזור ה40 נקודות (במקום 23) והמשחק היה נגמר בלפחות 15 הפרש תוך כדי שהדקות האחרונות היו גארבג' טיים, המשחק שלמרות הזוועה השיפוטית הזו הוא לקח 15 ריבאונדים ונלחם כל שנייה על המגרש, המשחק הזה?

          3. אתה מתכוון למשחק שבוסטון הובילו עד שהשופטים התחילו לשרוק על כל נשיפה ליד גאסול, ובעצם הצילו את קובי אחרי שלקח 299 זריקות וקלע איזה 4?

        2. אתה מתכוון בסדרה שקובי קלע 28.6 עם 8 ריב 3.9 אסיסטים 2.1 חטיפות למשחק, וגאסול במקביל עשה 18.6 11.6 3.7 ו2.6 חסימות?

          אתה אכן מעריץ של קובי וגם מאוד אובייקטיבי באופן כללי.

          1. הוא קלע ב40% כיוון שהשופטים שרקו רק על שברירי מזערי מהעברות שהסלטיקס עשו עליו.

            וגם עם זה, ה7.3% יותר של גאסול מהשדה (או 2.7% efg, או 2.8% ts) לא מביא את גאסול להיות קרוב לMVP של סדרת הגמר ההיא.

          2. זה סוג חדש של סטטיסטיקה מתקדמת – אחוזים אם השופטים היו שורקים אחרת.. במציאות היה לו חרא של משחק והוא עדיין הלך ראש בקיר.
            איתי, למה הלפרין? אולי רגב פאנן? אולי אנטון קזרנובסקי? יש לך כל כך הרבה אפשרויות להשוואות מופרכות שמוזר לי שנעצרת כאן. לטעון שבן אדם שעשה כמעט טריפל דאבל בסדרת גמר, שנתן עכשיו 40 נקודות במשחק הדחה ונחשב כאחד מעשרת השחקנים הכי טובים בהיסטוריה מיקסם את הפוטנציאל שלו כמו יותם הלפרין גורם לי לתהות כמה מהאנשים כאן יכולים להעיד על עצמם שהם בין עשרת הטובים בכל הזמנים בתחום עיסוקם?

          3. תעזוב איש זה להתווכח עם הקיר או עם ילדים שקוראים סטטיסטיקה, כמו אלו שמשוכנעים שקובי היה נושא הכלים של שאק…בחייאת דינק לא ראו משחק אחד מהתקופה ההיא.

  4. בהמשך להערה האחרונה אני בהחלט שוקל ללכת למקום אחר.
    אחד הדברים הקסומים שהיו באתר הזה זה שהיה מקום לכל אדם את דעתו כל עוד זה במסגרת ביטוי הגיונית. בפלייאוף הזה אתה עובר את הגבול כל פעם מחדש בטענה זו או אחרת של טראש טוק או הוספת עניין וכאשר אחרים עוברים את הגבול בעקבותיך אתה מוחק אותם.

    נכון, אתה בן אדם בן 70+ ויש לך קצת יותר גבולות מבחינת צורת הביטוי אבל צעירים שנכנסים לאתר הזה ורואים את בעל האתר מתבטא בצורה כזאת גם יכולים להיגרר בעקבותיו לביטויים כאלה ואחרים. אני לא יודע מה הייתה אותה תגובה ולא כל כך אכפת לי אבל אני די בטוח שאתה אחד הגורמים העיקריים לכך שהיא קרתה.

    רק שתדע בהערה צדדית אני כבר פחות ופחות קורא אותך למרות שפעם מאוד אהבתי לעשות זאת. אחת הסיבות העיקריות לכך היא ההתלהמות וחוסר התרבות בתגובות וגם בכתבות שלך ושל אחרים בעקבותיך. בגלל שהיום אתה כותב טור אחד כדורסל, טור אחד השתלחויות וטראש טוק וכבר אין לי כוח להיכנס ולקרוא ולנחש איזה טור זה הפעם.

    אז אתה יכול לבוא ולהגיד זה האתר שלי ואני אעשה מה שבא לי ובלה בלה בלה וזה בסדר גמור. זה באמת האתר שלך ובאמת אתה יכול לעשות מה שבא לך. אותי אישית אתה תאבד כקורא אם תמשיך ככה. אולי אני אכנס בשביל הכתבות הנפלאות של ויינברג, גילרי, ינון, יאיר, גיא ובאמת יש פה כל כך הרבה כתבים טובים שחבל לי לפספס אותם אבל הופס כבר לא יהיה אתר הבית שלי בנושא כדורסל. יש מצב גדול שלא אכפת לך ואתה שם זין על מה אני חושב על האתר שלך והכול בסדר גם עם זה.

    אני אישית זוכר מה היה פה שנה שעברה, איזה בלוגים חיים נהדרים היו פה כשכולם ביחד נמצאים באנרגיה חיובית מטורפת בגלל משחק כדורסל וזה היה פשוט כיף להיות חלק מהבלוג החי וחלק מהכתבות, למרות שאף פעם לא כתבתי באופן פעיל. לעומת זאת השנה כל בלוג חי יש ויכוחים ואלימות מילולית, יש זלזול במגיבים אחרים ופשוט חוסר תרבות דיון. אני מסכים שאתה לא האשם העיקרי גם הללל קצת הקצינו בתגובות שלהם ובעקבות הפופולריות הגדלה של הNBA בארץ הגיעו לפה מגיבים שלא יודעים איך זה היה שנה שעברה. אבל בעיניי בהחלט יש לך חלק נכבד בכך. אני אישית מאוד מצר על מה שהאתר נהפך להיות מבחינת תרבות דיון. שנה שעברה היחידי שמחקו מהאתר עד כמה שאני זוכר היה רבין עם האבססיה הבלתי מוסברת שלו אליך. השנה מוחקים תגובות כל בלוג חי שני.

    הגעתי לאתר הזה מוואלה לאחר שהגיע מגיב אחד ופשוט הטריל את הפורום כל כתבה והגעתי לפה ואני שמח מאוד על כך. האתר תרם לי רבות גם מבחינת ידע כדורסל אבל גם מבחינת קשר אנושי. אם זה לא אכפת לך אתה מוזמן להתעלם ממה שכתבתי ולהמשיך כרגיל. אני כבר אמצא לי אתר אחר שיהיה אתר כדורסל הבית שלי.

    1. +1 נתן אני בהחלט מבין ומזדהה עם ההרגשה וגם עם ההבדל משנה שעברה. באותה נשימה מקווה שתגלה עוד קצת סבלנות ותישאר איתנו , אחרי הגמר חוזרים לשגרה מבורכת, אין אף אתר מושלם…

        1. נתן, זכותך לדבר על כל מה שאתה רוצה, אבל השתלשלות המסרים שגרמה לך להתפרץ ככה היתה אפילו לא מאמר שלי, אלא הפריוויו של גיא.

          לקראת סוף המשחק כתבת שלברון בכוונה מתנכל לקיירי כדי שלא יעבור אותו כ"השחקן הטוב של הערב" (משהו כזה).

          כל מה שעניתי לך היה שזאת היתה "התגובה ההזוייה ביותר שקראתי או שמעתי ב-55 שנות NBA כאן".

          כנראה שהיתה כאן פגיעה בציפור נפשך, ואז באה ההתקפה עלי שאין לה כל קשר לגילי).

          ומעניין מאד כשאתה טוען שאינך קורא אותי יותר, כשכמעט בכל כתבה ישנה תגובה ממך.

          אתה אחד הגולשים הוותיקים והנאמנים ביותר שלנו, ואצטער אם תעזוב.

          1. כמו שאמרתי קודם זה תחושה שנבנית מתחילת הפלייאוף. זו לא פעם ראשןנה שאמרת על תגובה שלי שהיא טיפשית למדתי לחיות עם זה. הבעיה שלי החא עם האווירה שנוצרה פה. אבל עזוב זה כבר לא משנה.

    2. אני עניתי לך לא בהעלבה אלא בגיחוך על זה שכתבת שבסיום המשחק לברון מנע מקיירי להתעלות עליו, שהיה הדבר ההזוי ביותר לומר על המשחק הזה.

    3. מחקתי אתמול רק אחד שניבל את פיו, אז על מה אתה מדבר? רק עליך גיחכתי – ועדיין מגחך – כשכתבת שלברון "הפריע" לקיירי בסוף המשחק כדי שלא יעבור אותו. וזה לא קשור לגילי או לאישיותו, רק לעיני והבנת הכדורסל שלי

      1. זה בכלל לא קשור למה שכתבת לי אם אתה לא שם לב שתרבות הדיון של המגיבים ושלך מתדרדרת מרגע לרגע אתה כנראה עיוור.

    4. נתן אתה אחד המגיבים הטובים והאינטליגנטיים כאן. אני מקווה שנראה אותך עוד הרבה בעיקר אחרי שהרוחות תרגענה

    5. נראה לי שהכל נובע מניסיון להכניס קצת אש לפלייאוף מנומנם (בעיקר בצד המזרחי), ניסיון שיצא משליטה לכל הכיוונים…
      עם כל הצדק בדבריך, אין, פשוט אין תחליף לאתר הזה!!

  5. מנחם זה היה עוד משחק… משחק ענק של לברון ובמיוחד קיירי. אבל לדעתי הם לא יכולים להיות מרוצים ולברון לא אביר – הוא בסך הכול עשה את מה שהוא היה צריך לעשות מתחילת הסדרה – לקחת אחריות.

  6. קשקושי האבירות של לברון מחליאים אותי . הלילה הוא רצח וגם ירש . חכם גדול על הרכב שבו אין את מגן הצבע הטוב בליגה , ולא רק זאת , HB משחק סנטר ( אחרי שבוגוט נפצע ).
    תחזית למשחק 6 בקליבלנד – גרין משאיר ללברון אבק ומוחץ לו את האשכים ( להירגע – בהשאלה , לא באמת ) בדרך לקבלת הפיינלס MVP . ולא יהיה כיף גדול יותר מלצפות באדם סילבר נאלץ למסור לו את הגביע .

    1. אני יכול להבין את הבעד ונגד בסדרה הזו, אבל ממש לא מצליח להבין את מי שחושב שהליגה "נגד" GS, הם צעירים, יפים, מגניבים וחצי-לבנים, החלום הרטוב של כל קומישינר…

      1. נראה בעיקר שהליגה בעד משחק 7, וכיוון שהווריירס טובים משמעותית כששתי הקבוצות מלאות על המגרש וכשהשיפוט מאוזן אז העבודה של הליגה מסביב יוצרת מצג שהליגה נגדם.

  7. תודה על טור מצוין ומרגש.

    הלוואי שיהיה ניצחון במגרש הביתי, ואז גיים סבן, בו כל דבר יכול להתרחש.

    הסיכויים כמובן מעטים. אבל אנחנו הרי יהודים, אנו מורגלים "ברבים מול מעטים רשעים ביד צדיקים וזדים ביד עוסקי תורתך"

    נ.ב הקשר בין הקאבס ליהדות הוא מקרי בהחלט…

  8. מנחם, אין מה לעשות, עם הגידול בפופולריות צצים אנשים שמורידים את רמת הדיון.
    חסימה ומחיקה של תגובות המכילות נאצות, יעשו רק טוב לאתר

  9. כמה אפשר לכתוב על לברון. זה מוגזם לגמרי.
    הרי ברור שמפרסמים כל יום שלושה טורים עליו כי זה יגרור תגובות זועמות ואז יהיה דיון סוער.
    מחד, אתה מתלונן על התגובות נגד לברון ׳האציל׳ ומאידך ממשיך לכתוב עליו באובססיביות של גרופית כי זה מזמין תגובות.

    1. מה לעשות, הכל סובב סביב הגמר והוא איש מרכזי בו…

      אגב, אתה כבר סגור על מה נוטף מהאשך? כי כבר התחלתי להתבלבל… 🙂

      1. אני בתור חבר ה ללל ואחראי הרעלים והמעבדה ,מחזק את דברי היושב ראש אשך הברזל…… "אני מת על ה קקק ואוהב (טפוטפוטפו ,נחנקתי) את לברון!!!!!
        איך ניגעל מלברון בלי שהוא יהיה ?
        איך נסתלבט על ה קקק וכל שרוטי הבייצית בלי שתתקיימו?
        בקיצ קיץ….. תודה ללברון ( סתם, שיתקעו לך הסטרואידים יוואחש)
        תודה ל קקק (גועל נפש)
        אחלה עונה ואחלה פלייאוף…..
        במשחק # 6 אני מפעיל את הסופר נאחס ,(ראבק הבייצית הזאת לא רוצה להתפוצץ) הודעות לכל חברי ה ללל ,ימסרו שעה לפני הטיפ אוף למיקסום הנאחס!!!!!!

  10. אני לא מבין את כל השנאה ללברון, צריך לאודות לאלוהי הכדורסל שאנחנו חוזים בשחקן כזה, שחקן כל כך מגוון כל כך אתלטי אני לא מבין איך אפשר להעביר עליו ביקורת אחרי משחק כזה. דווקא הביקורת חייבת להיות מופנת לסטפן קרי השחקן שעשה ניסים בעונה האחרונה לא מוףיע כבר 2 סדרות (פרט למשחק 7 מול אוקלהומה, במשחק 4 בסדרה הוא היה טוב אבל החטיא המון מצבים פנויים).

  11. איסוליישן!!!קליבלנד הפנימו איזו קבוצה הם ואיזה כדורסל הם צריכים לשחק. לברון וקיירי צריכים לבפסיק להתיפייף הם שחקני הבידודים הטובים בליגה.אם הם ימשיכו בסגנון המשחק הזה בהתקפה כשבהגנה כולם שומרים ומרביצים הם יכולים לקחת את האליפות איך שהוא.לאב פשוט מיותר צריך לעבור בטרייד מנחם אפילו אתה צריך לראות את זה.מילה על הפוסטים שלך. הם לא שיא הגאונות ואתה מאוד בוטה אבל הם פשוט מצחיקים ברמות!!!וכך גם רוב המגיבים שמתעצבנים על הכתיבה שלך. אל תיקח את זה כל כך קשה

  12. הכל טוב ויפה, ההפסד של גולדן סטייט והפציעה של בוגוט אומרים דבר אחד…ורז'או הולך להיות גורם מרכזי בשבירת הלב של הקאבס בביתם. משחק אחרון בהחלט בסדרה!

  13. מנחם מורי ורבי לעניני NBA
    תמיד חשבתי שלברון שחקן ענק אבל העדפתי שחקן אחר על פניו בדור
    השחקנים הזה ( וייד , ענין של כימיה ולא ענין של יכולת )
    בסדרת הגמר הזו , היחס אליו הפך אותי לחסיד שלו .
    לא ברור לי כיצד השונאים האלו מכירים אותו באופן אישי , יודעים שהוא כזה או אחר וכולי .
    בכל אופן היחס הזה יותר משהוא מעיד על לברון מעיד על השונאים .
    מבחינת כדורסל :
    GS הגיעה לפלייאוף הזה כפייבוריטית מוחלטת . לדעת האוהדים שרובם לפי דעתי לא הכירו את הקבוצה הזו כלל לפני שנתיים וקפצו על העגלה בעונה שעברה , זו הקבוצה הטובה בהיסטוריה ( כמובן על סמך הכרותם המעמיקה עם ההיסטוריה של ה-NBA ) וקארי הוא השחקן הטוב בהיסטוריה ( כמובן אחרי שעקבו אחר הקריירה של מייקל מאותה כותרת בספורטס אילוסטרייטד ועד משחק השפעת ) .
    דעתי על הקביעות האלו ברורה אבל לשיטתם : לברון כבר שנתיים עושה צרות צרורות לקבוצה הטובה בהיסטוריה ומסכן אותה , תנו קצת כבוד ליריב ראוי , זו התנהגות ספורטיבית .
    כנראה ש-GS תזכה גם העונה בטבעת , אבל השחצנות , ה-HYPE ,
    החבטות מתחת לחגורה , וחוסר הספורטיביות של האוהדים
    גורמות לי לאמר :
    אל מול כל אלה אפילו חטאיו של לברון כשלג ילבינו .

    1. מייקל היה השחקן הטוב בדורו והנחשב לגדול מכולם בגלל השגיו ההיסטורים שהייתי עד לרובם ממרחק של 10 מטרים, אך הרמה מהדור של גורדן השתפרה פלאים.

      1. לא רוצה להתחיל ויכוח אבל :
        בדרך כלל האנושות מתקדמת ( עם תקופות של נסיגה ) בכל התחומים
        ומן הסתם גם בכדורסל .
        כיום לדוקטורנט לפיזיקה יש ידע גדול יותר מאשר לאינשטיין לפני 100 שנה . האם זה אומר שהדוקטורנט הנל מדען גדול יותר מאינשטין ?
        ולעניננו : מייקל גורדן עם שיטות האימון המודרניות , עם אימוני הכושר המודרניים , עם שאר ירקות מודרניים , עולה על קארי או שקארי לוקח ?

        1. אני לא אומר שאנשים היום מוכשרים יותר מפעם, אך שיטות האימון התוספי תזונה הכל משתדרג אין מה לעשות זו אבולציה. אם כל השחקנים היו מתחילים באותה נקודת זמן יכול מאוד להיות שמייקל עדיין היה הטוב ביותר, אך הרמה עלתה פלאים ב30 שנה האחרונות.

        2. דוקטורנט מודרני יודע היום יותר חומר מתקדם (תורת קוונטים למשל) מאשר איינשטיין בן גילו, הבעיה היא שהוא כבר לא לומד פיסיקה קלאסית כמו שאיינשטיין למד.
          כלז ה לא קשור לשכל של איינשטיין שהיה יחיד במינו

      2. לג'ורדן היה מזל שלא היו קבוצות גדולות שהוא התמודד איתן כמו בשנות ה-80. לגביי הרמה היום אני לא בטוח…אני דיי בטוח שלברון היה מתקשה לשחק בפלייאוף הקשוח של תחילת שנות ה-90 נגד הניקס ובטח נגד שיקגו, פיפן היה מנטרל אותו בודאות(לברון מעולם לא פגש שומר כמוהו וגם לא כמו רודמן), גם גולדן סטייט היו אוכלים קש.

        1. האמריקאים אומרים שאלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו …
          הגדולה של מייקל לא היתה קשורה למזל . נוסף לכל הדברים הנדושים
          האיש היה בעל מוסר עבודה פנטסטי . כל קיץ הוא היה מוסיף לעצמו
          איזשהוא מהלך חדש שלא היה לו קודם , עד שבשלב מסוים הפך לשלמות כדורסלנית . את הכינוי אלוהים נתן לו לארי בירד אחרי אותו משחק פלייאוף מפורסם , בירד הבין כבר אז ששיקגו תירש את בוסטון
          ודטרויט בלי להתחשב מי יעמד מולם .

          1. בירד ממש לא הבין את זה מייקל לבדו ממש לא יכל לקחת קבוצה לאליפות הוא היה צריך צוות מסיעע משלים ועוד כוכב לצידו.

          2. אין ויכוח . כדורסל זה ספורט קבוצתי .
            הויכוח הוא האם הבולס היו מתגברים על בוסטון הגדולה ועל ה-SHOWTIME או שפשוט מייקל נהנה מן ההפקר ?

          3. רגע, אז אתה בעצם אומר שמייקל ג'ורדן עזר לעצמו להפוך למייקל ג'ורדן כי הוא עזר לעצמו?

            רק חסר שגם תגיד לי שאתה אף-פעם לא משקר…

            🙂

        2. כמו שנאמר, אין טעם להשוות בין תקופות (אבל זה כיף)
          לי ברור שלברון היה מצליח בכל תקופה, כי הוא מפלצת פיזית נדירה. שילוב כזה של גודל ומהירות יהיה בעיה בכל תקופה. פיפן היה שומר מעולה, אבל עם כל הכבוד, במפלץ כמו לברון הוא לא פגש, למזלו.

          1. מסכים בהחלט לגבי לברון ופיפן . אני מזכיר שקו ה-3 הגיע לNBA נשנת 1980 אחרי שנולד ב-ABA . מה היה המעמד ההיסטורי של קארי
            תומפסון ו-GS אם היו נזרקים בזמן לשנות ה-70 ?
            רמז : פיסטול פיט .

          2. פגש גם פגש. בארקלי אוכל את לברון לארוחת בוקר למרות שבארקלי לא שיחק 3, גם לארי בירד קשוח ממנו ובטח רודמן ששיחק 3 בדטרויט.

          3. מי שהיה שומר את לברון זה רודמן שהצליח להאט מאוד גם את השאק. מה שאיגודאלה עושה לו היה מצחיק לעומת הטיפול של רודמן. בלי קשר, אין ספק שלברון היה שחקן על בכל תקופה. יש מצב שאפילו היה מפתח אישיות בתקופה שמותר היה לצייץ ולא בטוויטר

          4. רודמן ממש לא הצליח להאט את שאק זו שטות מוחלטת. שאק ריסק את רודמן וקלע עליו באחוזים מדהימים (כנראה ראית את הקטע שערוך מגמתית ביוטיוב), בארקלי לא יכל לשמור על ךברון בשום דרך.

          5. אחד הדברים שהשתנו ב 30 שנה האחרונות הוא החוזק של השחקנים. רוב השחקנים היום נראים כמו בודי בילדרס, ולברון בכלל. כנראה שילוב של אבולוציה של המשחק, עבודה בחדרי כושר ברמה שלא הייתה מקובלת אז, וחומרים (חוקיים יותר ופחות).
            לכן ברור שלשחקן מודרני יש יתרון גדול במקרה הדמיוני של מכונת זמן שתשתול אותו בשנות ה 80. כמובן שאם בירד היה משחק היום גם הוא היה מתנפח.
            מעניין כמה השרירים באים על חשבון גמישות ודיוק.

  14. מנחם זה אתר שלך ותעשה מה שאתה רוצה.
    אבל – חלק אדיר מהאתר הזה אלו מלבד הצוות המופלא, אלו הקוראים והמגיבים.
    אני מכיר כמה וכמה קבוצות דיון ברשת. הטובות ביותר הן כאלו שיש להן הנהלה פעילה, שנותנת חבל ארוך לאנשים להתבטא, אבל גם קובעת גבולות, ומיישמת את הגבולות עלי ידי מחיקות וחסימות במידת הצורך.
    מה שכן – צריך לשמור על אינטגריטי. ההנהלה צריכה ליישם על עצמה מה שהיא דורשת משאר המגיבים. ולהסביר – למה נוקטים צעדים אלו או אחרים, מה הם הכללים. אנשים מיישרים קו – כי הם אוהבים את הקבוצה והיא חשובה להם.
    אז בקיצור – עשה בדיוק מה שאמרת, תקפיד על יושרה ועל עמידה בעצמך באותם סטנדרטים שאתה דורש מהמגיבים, בצדק רב, והאתר המופלא הזה יהיה אפילו יותר מופלא.

    1. אנחנו לא "קבוצת דיון". אני מונייין בדיונים, אבל מדובר כאן על ספורט, ולא חימום כדור הארץ וסוף האנושות, פור גאד סייק. רוצה דיונים אבל ללא התנשאות וחשיבה עצמית, אבל הדיונים כאן הם לא העיקר. העיקר כאן הוא אתר ספורט עם תאורים, תוצאות, עליות, ולא יזיק כמה זיוני מוח בדרך. את "תרבות הדיון" אשאיר לאתרים ספרותיים או דה באזר. אצלנו סתם מתייכחים, ולא עוברים למפרע על אף תגובה. רק מוחקים מעתה והלאה קללות ונאצות.

  15. קודם כל תודה רבה לכל מי שתמך בי, הטור ההוא נמחק ולכן אני לא יכול להודות לאנשים אישית (חוץ מלעידו שמנחם הזכיר) וזה חבל לי מאוד.
    שנית כל, נכנסתי לטור ההוא לאחר שהערת לי מנחם וראיתי את התגובה שלי כתובה כשם שניסחתי אותה באותה פעם כך שאני לא מבין על מה אתה מדבר ואיך תיקנת אותה

  16. כרגיל ממהרים פה לשפוט.
    לברון נתן משחק ענק ובהחלט התנהג כמקצוען אמיתי אבל האוירה במפרץ נוצרה בעיקר בגללו.
    הוא זה שיצר את כל הבלאגן בסוף משחק 4 שהבין שהולך להפסיד ועוד עם כל הדיבורים אחרי על השיפוט.
    אין מה לעשות זה יוצר אנטגוניזם,במיוחד מול הקבוצה היריבה.
    באותה מידה האבירות שלו במשחק הזה הייתה משתנה אם לוח התוצאות בסיום היה נראה אחרת.

    1. אני חייב להגיד שגלשתי הרבה ב-GOLDENSTATEOFMIND
      במהלך גמר המערב
      והיו 2 ביטויים מאוד נפוצים
      chokelahoma city blunder
      lebrick
      זה אומר שאוהדי GS כבדו את יריביהם ?

    1. דדי כבר כתבתי לך לא פעם ולא פעמיים, כשאתה מביא טענה כזאת בומבסטית אתה חייב לגבות אותה בהוכחות. כל עוד לא תביא מקור אמין, העתק של חוזה, עדות הטענה שלך היא לא יותר מחלום.

      1. כביכול אני מסכים איתך, אבל כבר יצא לי לראות אותך טוען טענות לא שונות בהרבה על שחקנים אחרים ללא גיבוי כזה, אז יש בעייתיות בדרישה שלך.

        1. צודק איש.

          כשלאוסון נתפס על נהיגה בשכרות – כמו שקורה כל שני וחמישי להרבה שחקני נבא, לא הצגתי את הגיבוי שלי לטענה שכתבתי שאני יודע שיש לו בעיית אלכוהול חמורה.

          גם כשהוא התאשפז בגמילה כמה חודשים לאחר מכן לא הצגתי אותה.

      2. מה שכתבת לי ומה שאתה טוען שאני "חייב" לעשות, נובע כנראה מבלבול חמור ביני לבין מישהו שמעניין את האשך הטמיר שלו מה אתה חושב שהוא צריך לעשות.

        בפעם הבאה שתרצה ממני (או מכל אחד אחר) משהו – כמו למשל לדעת מאיפה המידע הוודאי והבדוק הזה – אני מציע לך להתנהג לפחות בנימוס, גם אם לא בכבוד

    2. כאילו שזה איזשהו מדד למשהו ה״נאמן לאישתו״ הזה.. מייקל בגד ובגד ועדיין הוא אלוהי הכדורסל. כנל מגיק וכנל כל כוכב על אחר (כמעט)
      פאקינג שחקן כדורסל והוא אמור להשפט רק במסגרת הזאת. כל השאר זה ניסיון לכפיית נורמות חברתית. מתאים לדוקטטור

      1. אין חיה כזאת שחקן נבא נאמן לאשתו – אלא אם כן מדובר באיזה דתי אדוק או ווירדו מהסוג הזה.

        מדובר במליונרים צעירים בשיא אונם, שבחורות זורקות את עצמן לרגליהם החל מלחכות להם אחרי אימונים ומשחקים מחוץ לאולם, ועד לבתי המלון שבו הם מתאכסנים למשך שבועות ארוכים במשך העונה.

        אין מה להיתמם.
        יש סיטואציות מסויימות שגברים נורמלים בגיל הזה לא יכולים לעמוד בפניהן (no pun intended) ועדיף להכיר בזה ובחיים של שחקני נבא, מאשר לצקצק, להכחיש, ולשחק בפוליטיקלי קורקט.

        1. דווקא על ווסטברוק וקארי שמעתי גם שהם אנשי משפחה למופת, אתה לא יכול להצהיר כזאת הצהרה בומבסטית בלי הוכחות חותכות, אני מסכים איתך שהסיכויים נגדם אך יש לא מעט שחקנים שהמשפחה חשובה להם מבחורה זו או אחרת,אני אשמח מאוד שתביא לי מקור למידע שלך על לברון. תודה רבה.

          1. אין לי מושג לגבי ווסטברוק או קרי, אבל כתבתי מה שאני מאמין לגבי שחקני נבא.

            לגבי לברון, אני שומע את זה כבר שנים ממישהו שסיקר את הקאבס עבור עיתון מקומי בקליבלנד, היה בחדרי ההלבשה וסביב הקבוצה יום יום, וראה את הדברים האלה קורים. הוא עדיין שומע על זה מחברים שלו שמסקרים את הקבוצה עד היום. זה היה "סוד" גלוי מאד בסביבה העיתונאית שמסביב לקליבלנד וללברון יש ממש אנשים שמטפלים בזה עבורו.

            ועדיין לא ממש משנה לי אם תחשוב ששום דבר מזה לא נכון.

    1. מדד הפלוס מינוס הוא מדד שקרי בחלק רב מהמקרים מספיק שלאב היה על המגרש בריצה של ארווינג שלברון נח ובריצה של שתיהם יהיה לו מדד +- גבוה ביותר.

  17. אנשים כאן צריכים להפסיק להתייחס לייצוג הלא פרופורצינלי והאקסטרה ווקאלי של שונאי לברון באתר. ההנחה שלכם שזה מייצג את המציאות של התפיסה של לברון בקרב הצופים הינה מעוותת ושגויה ביותר.

  18. אני חייב מילה על סטף , כי ראיתי בשרשור אחר שביקרו אותו קשות .
    מה הייתם אומרים ואיך הייתם כותבים עליו אם הייתם רואים אותו הולך לניתוח אחרי סדרת הגמר ?
    אז לידיעתכם – אני גולש תכופות באתרי הלוחמים ובנוספים . סטף לא אומר מילה כי הוא ספורטאי אמיתי . המכסימום שהוא אמר היה לפני תחילת הסדרה -שבשלב הזה כולם פצועים במידה כזאת או אחרת ומשחקים עם מה שיש .
    אבל יש לו כאבים בכתף , הוא הופיע למסיבת העיתונאים ביום א' לאחר משחק 4 עם שקית קרח גדולה צמודה לכתפו הימנית . הוא מכחיש , אבל השמתוצאה של האין סוף דחיפות ומגעים גופניים שיוצרים איתו שומרים קשוחים . השמוועות אומרות שהוא הולך לעבור ניתוח בקיץ – בכתף , בקרסול או בשניהם .
    כל מי שצבר שעות סטף השנה יכול לראות בבירור שהוא לא רוקד סביב ההגנות בחופשיות הרגילה , והוא לא זורק בנוחות הרגילה . הוא מחטיא זריקות חופשיות לרוב , בלי יד על הפנים .
    מה לעשות – הוא שברירי ואין לו גוף כמו למפלץ הפרובוקטור עם הגוף של קינג קונג שלעולם לא נפצע . לכן הוא לא יהיה ה- MVP השנה – זה יהיה ככל הנראה של גרין . אבל תהיינה לו 2 טבעות – בדיוק כמו המיפלץ . ועד סוף הקריירה תהיינה לו יותר .

    http://www.sfgate.com/warriors/article/Warriors-Curry-laughing-off-injury-concerns-8090142.php

    http://www.cbssports.com/nba/news/report-stephen-curry-has-shoulder-issues-to-go-with-his-ankle-knee-problems/

  19. = אבל זו תוצאה של האין סוף דחיפות ומגעים גופניים שיוצרים איתו שומרים קשוחים . השמוועות אומרות שהוא הולך לעבור ניתוח בקיץ – בכתף , בקרסול או בשניהם .

  20. כמה שאלות:
    1. מישהו יודע אולי כמה זריקות לקחו קיירי ולברון במחצית השנייה אתמול ביחס לשאר הקבוצה? זה מעניין לראות את זה ביחס למשחק 4
    2. וכמה לדעתכם קריטית הפציעה של בוגוט (בהנחה והוא לא חוזר למשחק 6)?

    1. בוגוט אמור לעבור MRI . מאחר והוא לא הצליח אפילו לדרוך על הרגל כשהיה בחדר ההלבשה , אין סיכוי לדעתי לראות אותו במשחק 6 . לגבי משחק 7 – אני מקווה שהשאלה לא רלוונטית .

        1. אם אתה מתכוון ליחסי הכוחות מול קליבלנד , זה נזק בהחלט , כי מכל הגבוהים של ג"ס בוגוט הוא החכם מכולם והוא מגן טבעת ברמה טובה . האחרים לא ברמה שלו בהגנה . בהתקפה הוא תורם בעיקר ב-SCREENS לקלעים .
          עם זאת , החיסרון שלו רחוק מאוד מלהשתוות לחיסרון של גרין . הדקות שלו מוגבלות גם כשהוא בריא ( יחסית – הוא אף פעם לא בריא לגמרי ) .

      1. הייט, כנראה שלא סתם בחרת לך כינוי כזה. זה הכל עניין של אופי, ואתה נשמע כאן כהייטר מקצועני. בכל מקרה, מתאים לך הכינוי.

        1. חוץ מזה, אם לא תשנא את הכוכב של הקבוצה השנייה כשהיא משחקת מול הקבוצה שאתה אוהד בגמר אז מתי עוד תשנא מישהו?

        2. הייט-אשברי זה מפגש הרחובות בסן פרנסיסקו. מקום מפורסם של כינוס היפים בשנות ה60 אם אני לא טועה.
          השם מתאים, גם כי לכאורה אוהד ג"ס וגם כי הוא הייטר רציני. לא התכוון בשם אבל יצא מתאים.

          חתיכת בדיחה לשמוע מאוהד ג"ס, הקבוצה המובילה בליגה בהתכיינות שחצנות ו"מגיע לנו", עם שני הכוכבים שגודלו ע"י כוכבי NBA שבנו אותם לככב שלברון הוא פרימדונה…

          חבל ששחצנות היא מחלה כרונית

          1. מה אתה מבלבל במוח . ההורים שלהם בנו אותם לככב ? הם השיגו הכל בכישרון . באמריקה אף ספורטאי לא מקבל הנחות בזכות אביו . הוא צריך להצטיין בזכות עצמו . אם כבר אז להיפך – אם האבא כדורסלן מפורסם , תמיד ישוו את הבן אליו ולבן יהיה קשה לפלס דרך. את סטף לא רצתה וירג'יניה טק , המכללה בה שיחק אבא שלו , ולא אף מכללה גדולה אחרת .
            ראית פעם אותו את קליי בהתנהגות שחצנית כמו לברון ? ראית מישהו מהם או בכלל שחקן NBA קורא לעצמו קינג ? לברון ללא ספק שחקן גדול , אם כי הרבה בזכות הנתונים הגופניים יוצאי הדופן שלו . לעומת זאת הוא אדם קטן מאוד . כל הפסאדה שלו – תרומות , משפחה וכו' – זה הכל הצגה להאדרה עצמית . אפילו מייקל , שלא רואה אותו ממטר , לא היה שחצן כמוהו .

          2. אוי כמות השטויות
            יפה שפשוט זרקת לפח את התרומות שלו והמשפחתיות שלו כי זה לא מתיישב לך טוב בעינייך השונאות והחלטת שזה נועד להאדרה עצמית.
            וואלה, קורא לעצמו מלך… ממש תוקע את זה בכל ראיון.
            הוא לא קרא לעצמו מלך, קובי לא קרא לעצמו בלק ממבה, ג'ורדן לא קרא לעצמו אלוהים וקרי-קליי לא קראו לעצמם ספלאש ברדארס.
            הכל זה כינויים שניתנו להם, גם המלך ניתן ללברון ולא הוא יצר אותו. הוא לא אומר את זה הרבה ופעם ב.. מצטלם בתמונה כזאת (שמין הסתם העורך החליט.
            לברון לא חצי שחצן כמו חלק משחקני ג"ס, (גרין קרי וקר במיוחד) ובטח שלא כמו מייקל
            באמת? יותר קשה לבן של כוכב NBAלהצליח?
            אני מקווה שאתה אפילו לא מאמין לשטויות שהמקלדת שלך כותבת.
            קיבל את המאמנים הכי טובים בנמצא, מהרגע שנולד פיתח את הקליעה שלו.
            קרי מפלצת על אנושית ברמות של לברון, אבל בסגנון אחר
            אבל לברון היה צריך לעבוד הרבה יותר קשה להגיע לשם, כמו חלקים בג"ס.
            זה לא מוריד מהעבודה של קרי, אי אפשר להגיע לרמה הזאת בלי כשרון מטורף ועבודה מטורפת, אבל להגיד שיותר קשה בגלל שאתה בן של כוכב זה התכחשות למציאות, אנחנו כבר יודעים שאתה טוב בזה

        3. מנחם – כפי שכבר כתבו כאן , זה haight ashbury . אבל אני לא מצפה שאתה , בחור המזרחי שלך , תכיר את זה .
          תמשיך להשתמש באתר הזה כאתר הבית של לברון – אתה לא משכנע איש בנסיונות שלך להלבין אותו . זה רק מעורר יותר גיחוך .

          1. אתה ממש חי באשליות
            יותר מחצי מהכותבים פה שייכים וייסדו את הללל
            רוב הטוקבקים פה הם שנאת לברון

            "אני לא מצפה שאתה , בחור המזרחי שלך , תכיר את זה ."
            טוב לראות שאתה שחצן ופוץ כמו הקבוצה שלך.

          2. הייט אשברי לברון ממש לא אוהב שקוראים לו מלך ובטח שהוא לא הדביק את הכינוי הזה, חוץ מיתרונתיו הפיזיים לברון עדיין שחקן מצויין, אך זה כמו שתקח לסטפן קרי את יכולת הקליעה. אני לא יודע איך אתה יכול לכנות שחקן כמו לברון פרימדונה, הוא השחקן שמקבל הכי הרבה מכות בליגה ושותק, שחקן שבניגוד לקרי בא מאשפתות ולא עם כפית זהב בפה ומגרש כדורסל בבית. התרומה שלו הצגה? המשפחה הצגה? השטויות שלך פשוט מעוררות בחילה, אבל שונאים תמיד ימצאו סיבה לשנוא.
            לגבי קרי חייב לעביר ביקורת לא הגיוני שMVP המכהן והבלתי מעורער ישחק ביכולת כה חלשה.

          3. למר מנחם היקר, אני לא מאמין שאתה ברמת חושב שלברון לא אוהב שקוראים לו המלך וכל זה. הוא אדם שחצן, והכי גרוע זה הצורה שבה הוא מתנהג שגורמת לאנשים לשנוא אותו. לא שונאים בנאדם סתם כי הוא מצליח, (זאת אומרת שונאים, אבל לא ברמות כאלה). לברון פשוט דוחה וזהו. בנאדם שאומר לך שהוא פשוט gonna take the highway, again , וומסביר שזה כל כך קשה לעשות את זה, אבל הוא כבר 13 שנה עושה את זה, והוא יעשה את זה שוב… הוא פשוט מפרגן לעצמו, כמו שהוא עושה המון פעמים (זה היה מהלך שלי… אני השחקן הטוב בעולם, לכו אחרי ההנהגה שלי – בתרגום חופשי כמובן). בקיצור תהומות של שחצנות והתנשאות, אבל בצורה דוחה ופתטית. וזה ההבדל העיקרי בינו לבין קובי ומייקל, שחצנים בחסד עליון, אבל בסטייל.
            כמובן שיש עוד הבדל רציני, שהם היו קילרים כל הזמן, וראו עליהם בכל משחק שיש להם טירוף בעיניים, וכל מה שהם רוצים זה ניצחון. לברון אדיר, אבל הוא מתעסק המון במה שמסביב, והוא נדלק רק לפעמים. במשחק האחרון הוא הגיע עם mode של קילר אמיתי, וקס רק במשחק, וזה היה מדהים. אבל זה קורה רק מידי פעם.
            ועוד נקודה, לברון חוטף המון מכות, אבל הוא ממש לא שותק…

      1. ללל בתחת שלי-ברכות אמיגו! אתה מוזמן להצטרף אוטומטית ל-קקק בכל שלב שתחפוץ ללא צורך בראיון עבודה.אמנם יש נהלים אבל אנחנו יודעים לזהות בחור מבריק וחריף כשאנו נתקלים בכזה ומוותרים על הפרוצדורה והבירוקרטיה(מלים שעושות חררה כמעט כמו סטף קארי)

  21. לברון היה דומיננטי ויעיל בצורה בה הוא הרגיל את העולם שככה הוא מופיע למשחקים. כמו שרשם פה מתן, מדובר בשחקן שהוא כבר 6 שנים רצוף השחקן המוביל בגמר ולרעתו רק 2 אליפויות.
    "ההחלטה" זה מה ששינה את יחסי הציבור כלפיו בכך שהוא חייב לחבור לשני כוכבים כדי ליצור קבוצת כוכבים, ולא "לגדל" כוכבים שנמצאים בקבוצתו. בכלך ה"אשמה" עליו ויחסי הציבור הרעים, שנגמרו לאחר 2 אליפויות.
    עד "ההחלטה" התחילה להיווצר לו תדמית של אחד שכמעט מגיע לבאר ולא מצליח לשתות… "שחקן הכמעט", וגם זה הגיע בגלל רף ציפיות בלתי הגיוני שקיבל מלכתחילה שלא היה אף שחקן בהיסטוריה שהתמודד עם זה.

  22. (על אדמה אמריקאית, מחובר ב-VPN למחשב בבית על המכה הראשונה, כל הכבוד ל-WIFI של JFK)

    נחתתי לפני שעה ורק קודם קראתי את הפוסט החשוב הזה.

    העמדה שלי לגבי הדוקטור בכלל והאתר בפרט נאמרה ואינה זקוקה לאישורו של מר לס:

    כמו רוב האנשים כאן (כך נראה לי) גם אנא גדלתי על דיווחיו וכתביו. מזה הבנתי די מהר שכל הכותבים האחרים בעברית על NBA וספורט אמריקאי ובכלל אמריקה, לא יודעים מהחיים שלהם. בזמן שהם עשו שליחויות לשנה, "ראו אמריקה" ומיהרו לדווח לקוראיהם הפתאים בישראל, הד"ר היקר חרש את מגרשי הליגה ואת מגרשי החניה והתחבר לדמויות היסטוריות והשתכר (אולי) בבארים עם אוהדים מקומיים מכל פזורת ארה"ב, ובטח החליף עקיצות והלצות עם שדרים מפורסמים, ובזמן הזה גם טחן בייסבול, ומירוצי סוסים ואגרוף ועוד כמה דברים בטלים (לעומת ה-NBA). מה שהוא ראה ושמע בקצה הציפורן מגמד את כל ההיסטוריה של כותבי ומשתתפי האתר הזה ביחד. זה ברור. לדעתי מנחם לס הוא עיתונאי ותיק וחשוב ובעל ידע גם במונחים אמריקאים. לא בטוח כמה מהמחזור שלו עוד נשארו ופעילים.

    כל זה רוצה לומר שמבחינתי, מנחם לס – ודאי באתר הזה – אינו כפוף לחוקים הרגילים (שאותם מנה בצדק אחד המגיבים מעלי על דוגמה אישית וכו'). רק החוקים שלו תופסים. כולל לנבל את הפה ולאסור על אחרים לעשות זאת. באמת.

    כקורא אני מתייחס למנחם כמו אל הורי המבוגרים: לא מנסה לחנך אותו. ככה זה וזהו.

    לפעמים הוא משדר על הגל של הווארד קוסל {אותו ראיתי בלייב כילד קטן פעם אחת בלבד וגם זה בתוכנית אירוח}. בעיני זה מוצא חן. וכשהוא הולך "עד הסוף", כמו עם קליבלנד עכשיו, ומתחרע ורב עם כולם – עוד יותר מגניב. ככה אני אוהב את כותבי הספורט שלי. בטח כשהם בגיל הזהב ובועטים כמו סייח צעיר.

    ————————————————————

    לגבי הפרשנות על המשחק של לברון – כל מילה בסלע. היה מרתק לצפות בו ואין ספק כי הוא בדרך הנכונה. אם בכל משחק יהיה גבר כמו אתמול (ולא בכיין-יהיר-ושחצן כמו שהוא בדרך כלל) – מועדון ללל יתפרק מאליו והאולם יושכר למשחקי בינגו.

    הסתייגות אחת: השלטים נגד ג'יימס ומבטי וקריאות הקהל היו ללא ספק מהטובים שנראו במחוזותינו. לדעתי הזעזוע שלך מנחם מהתוכן שלהם קצת מוגזם. הם בהחלט לקחו את זה לקצה אבל דווקא זה מה שהוציא את לברון גדול כמו שתיארת.

    בדרך למיניאפוליס. בחיים לא הייתי שם. מי שרוצה לפנק אותי (ואת זוגתי שתחיה) במסעדות שוות נאמר לכם תודה. את המשחק עצמו אראה בבית בת הדודה במסך גדול אבל אין שם קהל לספורט. לכן אם מישהו במקרה מכיר ספורט באר מומלץ אודה לו כפליים.

    יללה לגייט

  23. נו באמת מנחם – מה עניין שמיטה אצל הר סיני?
    את מי זה מעניין שלברון תורם לעוני, ונאמן לחברים שלו מגיל 3 ולא בוגד באשתו? מה אנחנו מחלק המוסר והאתיקה של המפלגה הרפובליקנית?
    כל זה לא משנה את דעתי שלברון משחק כדורסל מגעיל, רווי בהתקפות יחידים נטולות כל משחק קבוצתי, שבנוי על כדורסל פרימיטיבי ושבלוני ומכוער של בידודים בידודים ועוד בידודים ואז כניסה מתפרצת ודורסת כמשאית שנסמכת מסת השרירים שלו.
    על איזו מנהיגות בדיוק אתה מדבר? הוא שיתף בכלל את חבריו לקבוצה במשחק? הוא סחב אותם על גבו, זה כן, והוא עשה את זה בהצלחה, ובהרואיות אמריקאית טיפוסית, אבל מנהיגות אני לא ראיתי פה. מצטער.

  24. הסיפור עם לברון פשוט מאוד לטעמי. אנשים פשוט לא אוהבים אותו, בגלל שפת הגוף והאופי שהוא משדר. כמו שקורה במציאות שיש מישהו שאתה פשוט לא מתחבר ונרתע ממנו? זה הכל.
    הרי על כל אחד בעיקרון אפשר למצוא דברים טובים ורעים בלי סוף.
    מי שמתחבר אליו יראה את הדברים הטובים יותר, ומי שלא – את הדברים הרעים.

    אגב, הסיבה שהתגובה שלו במסיבת העיתונאים הדליקה את כולם היא לא הצחוק הקל, אלא איך שהוא אמר את זה. "אני יבחר בדרך בדרך הגבוהה. זה לא פשוט, אבל אני יעשה זאת שוב". אותי זה מחליא. הוא כנראה באמת רוצה לעשות (ועושה) מה שנכון, לא לענות ולהיגרר, אבל למה להכריז שאני צדיק וישר?? פשוט תעשה וזהו! בדיוק כמו ההצהרות שלו על מעמדו ההיסטורי ותפקידו במגרש (להנהיג וכו') הדיבור על זה מעורר דחייה, ומשדר גאווה.

    כמובן הכל בפרופורציות, ורוב האנשים והמגיבים, אפילו כאן, עושים את זה. בלחץ של הפלייאוף והגמר, וההתעסקות הממוקדת בנושאים ספציפיים, הדברים יוצאים מוגזמים. לשני הצדדים.

    והעיקר מל, תשמור על הhigh road בתגובות שלך, ואנשים יילכו בעיקבותיך. אבל בלי להכריז על זה 🙂

    1. אני אחדד: אנשים לא אוהבים אותו כי הוא מדבר על עצמו בסיסמאות ׳אני אייקון עולמי׳ ׳אני המנהיג של הקבוצה׳ ׳אני החלטתי שככה צריך לשחק׳ כאילו אין סביבו מערכת שלמה של שחקנים, מאמנים וכו׳
      רואים שמה שמעניין את לברון זה לברון. האיש מכונה. רובוט. מערך אינטרסים. בניגוד גמור לשחקן כמו קרי, ווסטברוק הארדן ואחרים.

      1. לא בטוח שהוא יותר אגואיסט באמת משחקן מכל כוכב אחר בליגה. כל כוכב בליגה חושב ויודע את כל הדברים האלה על עצמו, וכל הדברים (טוב, רוב) שהוא אומר נכונים. אדם צריך להיות מודע לעצמו ולמה שהוא, הבעיה היא שכשאומרים דברים כאלה בקול לתקשורת – זה משדר גאווה.
        כמו כשקרי אמר לפני שנה שמבחינתו הוא השחקן הטוב בעולם. מצויין שהוא חושב ככה, אבל לא להגיד בקול..

  25. הסגל של הווריורס לא מאוזן בכל העמדות. הקו האחורי מפוצץ בכישרון והקו הקדמי חלש ודליל. ללא בוגוט ודריימונד זה באמת לא היה כוחות. שנה שעברה אווילים בתקשורת האמריקאית השמיעו דברי שטות על כך שבוגוט מיותר וצריך לשחק רק סמול בול. זו טיפשות כי צריך כמה שיותר גיוון בקבוצה כדי לנצל או לשרוד מצ' אפים. בוגוט נותן מספרים מדהימים לחסימה פר דקת משחק. ובכלל זו אבידה קשה כאשר הקאבס עולים עם גבוהים.

    אזילי לא מרשים עד כה ואנדרסון ורז'או בקושי נכנס ל-15 של הקאבס עד שויתרו עליו. הוא זה שיציל את עמדת הסנטר בווריורס?

    דריימונד גרין שחקן אדיר וחשוב בג"ס אבל זה גם בגלל הדלילות מאחוריו. בלי לחשוב פעמיים את מי הייתם לוקחים להחליף את דריימונד? את מאקדו ומו ספייטס או את מוזגוב פריי ו-TT? הקו האחורי כולל עומק מאחורי הספלאש ברוס עם שון לוינגסטון, איגי, הטשטוש הברזילאי ואת איאן קלארק (הדי מוכשר אך לא מוכן). זה משהו שצריך לחשוב עליו כשרצים לפלוס מינוסים או למאזנים או על מי החשוב בקבוצה.

    ונוסיף להתעקש על הנקודה הזאת גם אחרי שהווריורס יזכו באליפות. סטף פ-צ-ו-ע. אני עברתי על הרבה footage ממשחקים מלפני הפציעה בברך והכתף. כנסו לכל היילייטס מלפני חודש וחצי או חודשיים ותראו את הזריזות, המהירות והסיומת סביב הסל.

    אני לא אוהב את לברון ג'יימס מאותה סיבה שאיני אוהב גבינה. זה לא טעים לי ועושה לי בחילה. זה לא סותר את העובדה שהוא ערב לחיך של אחרים. כשאתה באמת אוהב גבינה אתה לפעמים שוכח שהיא מלאת קלוריות וגורמת לכאבי בטן. כשאתה שונא אותה פתאום כל כתם ירוק עליה או כל ריח מוגדלים.

    לברון נתן הופעה אתמול אבל שוב חובה לשאול: איך לעזעזל?! אם הוא מסוגל לקלוע ככה כל זריקות איפה היה עד עכשו? אם הוא מסוגל לעוף לטבעת ולגעת בטבעת עם המרפק שלו, למה הוא נראה כה עייף ופאסיבי עד כה? הוא בחר את זה? זו רק מוטיבציה? המשחק הזה גם הראה לי סופית שבנו מאיגי מפלצת הגנה שלא באמת קיימת מבלי העזרה הקבוצתית מסביב. באחד על אחד אין לו מה למכור מול לברון.

    1. זה בדיוק הבעיה בלברון מבחינת משחק, פוטנציאל יש לו בלי סוף, אבל הוא מתעסק בהרבה דברים חוץ מכדורסל, בעיקר במורשת שלו. אחרי מה שעשו לו במדיה, הוא יצא כזה קטן שהוא נדלק, החליט להראות מה הוא שווה, ושיחק אותה.
      אבל, אצל מייקל וקובי לא היה כזה דבר משחק בלי רעל בעיניים (חוץ מהשנה הgonna take the highway, againאחרונה של קובי, שהוא נהיה זקן חביב…), ולכן לדעתי בעתיד הוא לא ייזכר כאחד בליגה שלהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט