נתחיל בזה שאני מצטער על הפרסום המאוחר. מובן שמוטב מאוחר מלעולם לא, אבל גם לי מוזר לפרסם טור על משחק 4 כשהחמישי (ואולי האחרון) ישוחק יותר מאוחר הלילה. הסיבה, דרך אגב, טובה וחשובה – חופשה משפחתית נהדרת בקיבוץ בצפון, כולל אחלה מסעדה ביישוב לוטם שבגליל התחתון. מומלץ לכולם! זה לא קשור, אבל זה מזכיר לי נקודה חשובה בחינוך של ילדים. לפעמים כשאתה עושה משהו נכון וחשוב, אתה גורם להם לצער או מעצבן אותם (צחצוח שיניים, לא נותן ממתקים למשל). באותם רגעים אתה באמת מצטער שהם נפגעו ("נפגעו") ושהם בוכים, אבל אתה לא מתנצל – כי עשית את הדבר הנכון. אז גם אני אכן מצטער, אך כלל לא מתנצל על הפרסום המאוחר. וחוץ מזה – הארוע הזה גרם לי לשבת בפעם הראשונה אחרי יותר מ-20 שנה ולראות עם האבא הזקן שלי משחק NBA. באמצע הלילה, במקום זר, רק אני והוא – ממליץ בחום לכל מי שאבא שלו עוד בעניין.
ומכאן – לעניין האמיתי. קראתי מעט (טוב – לא מעט…) דעות ומחשבות אחרי משחק 4, וחלק מהן פשוט עיצבנו אותי. אני בעיקר מתייחס לזלזול המופגן בבחור שמאמן את לברון. כן, כן, טיירון לו. לדעתי, הבחור נתן הכל, ועשה המון, כדי לתת לקבוצה שלו סיכוי לנצח את המשחק. לטעמי, משך שלושה רבעים ויותר, קליבלנד שיחקה כדורסל חכם ונכון, ניצלה את החולשות של הווריורס בריבאונד ובהגנה (בעיקר תקיפה של סטף), ועשתה כמעט הכל נכון. לו שם לב כנראה, שכל מי שלא קוראים לו סטף או קליי צריך את השנייה וחצי הזו של להתיישר ולעלות לקליעה מ-3 בלי לחשוב על מה שמסביב. בעזרת רוטציה סופר מהירה ואתלטית הוא הצליח "להגיע" אל אותם קלעים ולגרום להיסוס הקל הזה בזריקה, ההיסוס הזה שהופך אותה מזריקה של 50-60% לכזו של 25-35%. זה די דומה למעשה למה ש-OKC הצליחו לעשות בגמר המערב, וחייבים לתת לו על זה קרדיט ענק. ובאמת, לא היה חסר הרבה שהמשחק הזה יתפתח למה שראינו במשחק 3 כבר במחצית הראשונה. אז מה קרה? הספלאש בראד'רס קרו.
ממקום שבו הם מחפשים את האקסטרא פאס כי הזריקה שלהם היא לא בדיוק מה שהם רצו, הם הבינו שמי שיקבל את המסירה יימצא במצב גרוע מהם, ופעלו. הם לקחו זריקות קשות יותר, עשו מהלכים מסובכים יותר, ובאופן כללי did not bail themselves out easily. למזלם – או בזכות כישרונם – הם גם קלעו את המצבים הללו באחוזים לא רעים, וזה מה שהחזיק את קבוצתם עם הראש מעל המים, ברגעים בהם קליבלנד איימה לברוח ולא לחזור. וזו אולי גדולתה של גולדן סטייט הנוכחית. היא יכולה לשחק פחות טוב מהיריבה בחלק ניכר מהזמן, אבל יש לה את היכולת להעניש בכל פעם שקצת נרדמים מולה, וככה היא נשארת בתמונה כמעט כל המשחק, או יכולה לחזור גם מהפרשים גדולים. הדבר נכון בעיקר לסטף וקליי, שנדמים כמו צמד שיכול לנוח משחק שלם ואז בשני מהלכים לשים שני טאצ'דאונים על הלוח ולך תחפש את ה-14 נקודות האלו עכשיו.
בקיצור – טיירון לו אולי נכשל במבחן התוצאה, אבל לדעתי הוא שיחק את הקלפים שלו הכי טוב שיכל (גם ההצבה של ג'פרסון בחמישייה היא סוג של הברקה). הוא פשוט פגש יריב עם זוגיים אס, שתמיד לוקחים מלך בודד. זה הזכיר לי את הביקורות הלא ענייניות על בלאט ואיך אנשים בארץ התעצבנו עליהן. המקום היחיד שאולי היה לו מה לעשות זה ניהול הדקות של המשחק הקודם.
אז מה עושים? האמת היא שהטקטיקה של קליבלנד לא כל כך רעה – הם מכריחים זריקות רעות ומקבלים לא מעט מריבאונד ההתקפה שלהם. הבעיה היא שבמשחק חוץ ההימורים האלו עלולים להיות הרסניים. למזלם, גרין בא לעזרתם ויישב בחוץ, לכן הם יכולים להמר יותר על הקליעה של מקאדו או ורז'או. קר ינסה, כמאמר קרמבו, לפתוח הכי חזק, ולאט לאט להגביר. היכולת של הקאבס לספוג את מכת האש הראשונה (שלבטח תגיע, עם האדרנלין וההייפ בעידוד הקהל) ולחזור למשחק – שם ייקבע גורל המשחק (וב"גורל המשחק" אני לא מתכוון למי ינצח, אלא האם יהיה בלואו אאוט או שקליבלנד תכפה משחק צמוד ותיתן לעצמה סיכוי כלשהו).
Ish
13 יונ 2016 10:28:20אני יודע שאני ניטפיקי בטרוף ,אבל אפשר להפסיק להשתמש במכריחים ולומר כופים כמו שצריך?
שמייקל
13 יונ 2016 12:21:15כופים זה מעליב
Ish
13 יונ 2016 12:50:22מה מעליב בכופים?
ניתן לומר שחקני קבוצה א כופים זריקות רעות על שחקני קבוצה ב.
ניתן לומר שחקני קבוצה א כופים על שחקני קבוצה ב זריקות רעות .
ניתן לומר שחקני קבוצה א מכריחים את שחקני קבוצה ב לקחת זריקות רעות.
אבל לומר ששחקני קבוצה א מכריחים זריקות רעות על/את/של(/לא יודע מה) שחקני קבוצה זה כבר פשוט לא עברית.
עידו גילרי
13 יונ 2016 13:06:42צרף את זה ל"מעלים את המשחק שלהם"
ותתייק במגירה האנאלית.
Ish
13 יונ 2016 13:11:01את זה עוד לא יצא לי לראות
עידו גילרי
13 יונ 2016 13:18:13ברור כבר 4 שנים לא ראית שידורי ספורט בעברית.
Ish
13 יונ 2016 13:22:466
עידו גילרי
13 יונ 2016 13:24:00בפעם האחרונה שבדקתי באר שבע עדיין בתחומי מדינת ישראל.
Ish
13 יונ 2016 13:49:40כשסוגרים את הווליום כי רסקין על הזמן אומר שמישהו מכריח זריקה ושאר השידור גם כן גם ככה בקנטים, כי כל השדרי כדורגל בלתי נסבלים לחלוטין, והפוטבול והאופניים גם ככה באנגלית, אז לא שומעים שידורי ספורט בעברית גם בארץ.
ולא באר שבע נמצאת בגיהנום אז היא לא בתחומי מדינת ישראל.
עידו גילרי
13 יונ 2016 14:03:12כן, רסקין ללא ספק מחלוצי האינגלוש של השידור העברי.
עידו גילרי
13 יונ 2016 10:36:47ינון, קודם כל איך אתה לא מתבייש לפרסם פוסט שאשכרה מתעסק בכדורסל?
עכשיו ברצינות, לדעתי אתה מפספס בגדול. ההגנה של קליבלנד על הפרימטר הייתה החלשה ביותר בסדרה במשחק הזה. כמעט כל השלשות שהווריורס זרקו כולל אלו של סטף וקליי היו פנויות. אם הם לא היו מחטיאים המון זריקות מתחת לסל המשחק היה נגמר הרבה קודם.
מעבר לזה לא ייתכן שכל ההתקפה של קליבלנד בחצי השני זה בידודים של לברון וקיירי. זה יכול להיות אפקטיבי כשגם מנצלים זאת ליצירת מצבים לאחרים אבל כשאין אפילו פיק אנד רול אז כמעט בלתי אפשרי לנצח את המשחק.
נתן גולד
13 יונ 2016 10:40:27+1
ההגנה של הקאבס לא הייתה מצויינת אבל היא גם לא הייתה רעה. קליבלנד הפסידו את המשחק הזה בעיקר בהתקפה כשהם הלכו ראש בקיר פעם אחר פעם אחר פעם.
אשך טמיר המקורי
13 יונ 2016 10:57:332+
לו ממש לא משחק את הקלפים שלו נכון, הוא יותר מתאים להיות הג'וקר
יואל
13 יונ 2016 12:39:54אחלה מאמר, האמת כמו לברון ככה גם לו, לא מעניינים אותי,מה שאני בטוח בו הוא ,שקליבלנד / לפלפ הולכים הבייתה עם החציל ביד,ושהטמעה לו, יהיה על הקווים שנה הבאה.( גם אם לברון מוריד הוראה להעיף אותו, הם לא יכולים …… חחחחח)
העיפו את בלאט, שילמו לו , אם הם מעיפים את לו ,קליבלנד / הנעלול לברון , יוצאים דפקטים מכל הכיוונים.ובתור בונוס אדיר אם החצילון לברון קם ועוזב הוא הופך לאויב הציבור מס1,ואם הוא נשאר ,הוא אכל אותה (יכל לשכוח מטבעת נוספת ) its a win win
גם ככה החרא יעוף שם לכל הכיוונים מרגע הישמע הגונג היום (ישששש) והאמת אפילו בתור תסריט המציאות פה הרבה הרבה יותר מרגשת מכל דמיון!!!!!
השמפניות במקרר והחגיגות בדרך………
ה ללל מודים לכולם, במיוחד ל קקק שנעלמו כמו נאד ברוח ……
אנו מחזקים את מומי לשנה הבאה ,לא להתעסק עם קפטן ביפהרט ולחזור מחוזקים לסיבוב נוסף.
לדוק שמזליף חומר דליק כל שנה ונותן טעם לעוד.
ובעיקר ליושב ראש היקר שלנו אשך הזהב ,המשורר,היחיד והמיוחד.
ועם כל הכבוד למילפית הקטלנית מאמא קרי,אין על הטוסיקון של סרינה,אני מוחה על שאלת המלכודת שמומי תקע אותי עלייה.(אשכרה חציל אחורי)
אפלטון
13 יונ 2016 11:28:41אני חושב שצריך להבדיל בין המחציות.
במחצית הראשונה קליבלנד שמרו מצוין, קרי קלע כמה קליעות קשות אבל בגדול לא ראה יותר חופש מבמשחקים קודמים.
במחצית השנייה איבדו ריכוז בהגנה, בעיקר ג'יי אר שנפל במלכודות מהוססות, וכמובן לאב שבכל פעם שהוא נכנס לדאבל טים או סוויצ' זה מתנה לגולדן סטייט. הוא פשוט איטי מאוד בתגובה.
עידו גילרי
13 יונ 2016 11:49:44אני לא כל כך מסכים. ברבע הראשון השמירה הייתה די שערוריתית ורק הריבאונד התקפה החזיק אותם במשחק. לאורך כל המשחק הם איבדו את השחקנים של הווריורס מחוץ לקשת. לאב לא היה ממש פקטור כי שיחק מעט דקות ולא זכור לי בכלל שהוא יצא לקו ה-3. דווקא בחצי השני מי שאיבד ריכוז בהתקפה היו גולדן סטייט. היו איזה 3-4 דקות באמצע הרבע הרביעי ש היו פשוט תאונת כדורסל אחת גדולה.
אפלטון
13 יונ 2016 11:52:42מעניין איך כל אחד רואה משחק אחר לגמרי.
אתה בטוח יכול למצוא את זה במספרים. יש אפשרות לדעת כמה זריקות חופשיות היו בכל מחצית?
עידו גילרי
13 יונ 2016 12:06:04בחצי הראשון הווריורס היו 10מ-15 בזריקות פתוחות ו7 מ-23 בשאר. בחצי השני 10 מ-25 בזריקות פתוחות ו 7מ-19 בשאר.
אם נסתכל רק על השלשות:
חצי ראשון 6מ-9 בפנויות ו2 מ-6 בשאר.
חצי שני 9 מ-19 בפנויות ו 0 מ-2 בשאר.
ניצחת הפעם קפטן …. אבל אני עוד אתפוס אותך .
אפלטון
13 יונ 2016 12:46:02תודה עידו על התקתוק הסטטיסטי. ככה או ככה יותר מדי זריקות פנויות אבל לפחות שמח לדעת שהעיניים עדיין רואות
רועי ויינברג
13 יונ 2016 10:39:07אחלה מאמר. אני מאוד אהבתי את השילוב שלהם עם ליבינגסטון, אמרתי את זה גם בפודקאסט, ששחרר הרבה שטחים לכל אחד מהספלאשים. לדעתי נראה את ההרכב הזה (או את שניהם עם איגודלה היום) די הרבה בהעדר גרין, כשהם שוב צריכים להכנס למצב המנטלי הזה ולחורר את היריבה.
לדעתי הם יעשו את זה.
אהרון שדה
13 יונ 2016 10:45:45לא ראיתי כמובן את משחק 4..
( שבת ).
ככה שאיני יכול לבקר את לאו על המשחק הזה.
אבל לדעתי הירידה על לאו היא פשוטה ויותר על מי שמינה אותו.
הרי גם אם נסכים שלאו לא הבעיה זה רק מוכיח טת הנקודה הפשוטה שהוא לא היה צריך להתמנות מלכתכילה.
שהרי גם אם נסכים שלאו לא הבעיה זה רק מוכיח שלאו לא הפתרוו.
אם לאו לא הפתרון אז למה הוא מונה ?.
במילים אחרות כשצוחקים על לאו צוחקים על גריפין.
אשר ללאו הוא הוכיח לפחות בתחיחת המנוי חוסר לויאליות משווע לבלאט.
לא בעצם קבלת התפקיד…..מזה כנראה כמעט אין מנוס. (לא כל אחד הוא ארז או דראפיץ ).אלא ביחס לבלאט ובהתעסקות בעצמו.
כשאתה במקום להיות לויאלי אפילו בדיבור אומר דבר ראשון "הזמן שלי הגיע " זה מקומם
כשאתה עוד טוען שתשחק אחרת ותשפר את הקבוצה ( " נשחק כדורסל מהיר יותר ").
אל תתפלא שכשאתה נכשל כולם שמחים לאידך.
איל
13 יונ 2016 11:08:56גם לי יש ביקורת, אבל כמו שלימדו אותי בבית הספר: אתחיל במחמאה. כל הכבוד על עוד פוסט מפוקח וטוב. אתה נותן נקודת מבט אחרת כבר שנה שלישית ברציפות.
כתבת, בהיחבא, שההכנסה לחמישייה של ג'פרסון הייתה צעד גאוני. אתה שוכח שבמשחק 2 הוא היה שחקן הספסל מספר 1 בקליבלנד ולכולם (כפי שנחזה בפודקאסט הופס לפני משחק 3) היה ברור שהוא יעלה במקום לאב. לאור התוצאה במשחק 3 היה ברור שההרכב יישאר גם במשחק 4. השאלה היא האם יישאר גם עכשיו. אני אומר שכן.
ינון יבור
13 יונ 2016 12:07:02תודה על התגובות.
באמת לא "חייתי" את האתר ביומיים האחרונים (בדומה לדתיים שבינינו) ולכן אני מבין שהיתה מהומה אבל לא מבין למה (בעצם כן מבין – כבר יומיים אין משחק).
אייל – ג'פרסון יכול היה להישאר אס מהספסל. זה לא מובן מאליו להעלות אותו לחמישייה. זה חלק מהתגובה (הנכונה לדעתי) לטענות שדורשות את מוזגוב האיטי, כשלו רוצה בכל זאת לרוץ כשאפשר ולנצל התקפות מעבר.
עידו – ממה שאני זוכר (בכל זאת, 3 ימים…) בחצי הראשון הקאבס שיתקו יפה את הצוות המסייע, וברבע השלישי ראינו התעלות של קארי שמנע בריחה קליבלנדית (עד אמצע הרבע בערך). חלק מה"חבילה" זה לקחת את הריב' התקפה שטריסטן קוטף בחשבון. זה עניין של ניהול סיכונים שהשתלם לקר בסופו של דבר, אבל זה היה הימור.
האמת שרציתי לכתוב את זה ו-ויתרתי, אבל היתה התקפה שבה ראינו דוגמה לעד כמה שיגרה יכולה להיות מסוכנת: הקאבס שלטו בריבאונד ללא עוררין, וכנראה חשבו שכל כדור חוזר רשום על שמם בטאבו. בא ברזילאי אחד ולקח להם 3 ריב' בהתקפה אחת, שבסוף הסתיימה בנקודות. זה היה ניצחון מנטלי לא קטן שבטוח תיסכל את המקומיים – אבל הוא דוגמה נוספת ללמה חייבים להיות בריכוז מקסימלי כשמשחקים נגד חבורת האופורטוניסטים מהמפרץ (לא כעלבון – הם פשוט אופורטוניסטים כי הם מנצלים הזדמנויות וחצאי הזדמנויות).
ינון יבור
13 יונ 2016 12:08:28עכשיו אני רואה שפירסמת את הנתונים. כנראה שאני עוד לא סנילי…
Berch
13 יונ 2016 12:08:24גם אני לא מסכים, למרות הפוסט המנומק.
לו לא שולט בקבוצה. הוא לא הצליח לעצור את ה הירו-בול המאפן של לברון וארווינג.
ינון יבור
13 יונ 2016 12:12:17אגב, התייחסתי פה ללו בעיקר באספקט ההגנתי ובתעדוף התקפות המעבר.
לטעמי הוא לחלוטין לוקה בחסר בניהול המשחק העומד, זאת כשיש לו פתרון אוסטרלי ממש מתחת לאף – הפיק אנד רול של דלי היה אחד הכלים היעילים בפלייאוף (וגם בגמר הקודם), ואין סיבה שלא יהיה גם הפעם. למעשה, ג'יי אר הוא מיותר (יצא לי חרוז…), והמשחק צריך להתחיל מפיק אנד רול של דלי שיכול לכווץ את ההגנה ואז גם יש לקיירי יתרון של צעד ראשון על השומר אם הוא זה שמקבל את המסירה אחרי הכיווץ.
שמחי
13 יונ 2016 12:25:59מסכים חלקית אהרון כתב יפה.
יש בעיה היא חוסר שליטה בקבוצה כפי שצייפינו מזמן
לברון וקיירי לא קבוצתיים ובזה הכל מתחיל ונגמר.
לו השניא עצמו כשהתבטא בטפשות עם כניסתו לתפקיד ועכשיו נפל.
האשמים הם גילברט גריפין לברון .
צפיתי שהקאבס יעמדו בפני שוקת שבורה עם פיטורי בלאט ועכשיו אכן כך קורה.
לברון להערכתי ימשיך לפרויקט אחר ישאיר את הקאבס תקןעים עם חוזי הענק של לאב תומפסון קיירי וללא מוצא .
קזינו כבר לא יהיה .
הכל כאן החה מהלך כלכלי כושל.
מתן גילור
13 יונ 2016 12:29:53תודה ינון. בלת"ק, אבל אני מקווה שאני לא חוזר על מה שכתבו.
השגיאה הגדולה של לו היתה חלוקת הדקות.
זה דפק אותו הן בהתקפה, כשלברון וקיירי העייפים גם קיבלו החלטות פחות טובות וגם ביצעו אותן פחות טוב, והן בהגנה, כשללוחמים היו יותר זריקות פנויות, כי ההגנה העייפה לא הספיקה להגיע בזמן. וגם הזריקות שלא היו פתוחות לגמרי היו מול מגן שלא מספיק קרוב ולא מספיק חולץ
העבר המנוחה לכוכבים בתחילת הרבע הרביעי סגרה את הסיפור וזה רק על הראש שלו.
עדיף להגיע ל-5 הדק' האחרונות מינוס 5 עם שחקנים ששיחקו 35 דק' מאשר בפלוס 5 עם שחקנים ששיחקו 40 דק'.
ינון יבור
13 יונ 2016 12:34:20מסכים ביותר. לא זוכר אם כתבתי את זה או לא, אבל זו אבחנה מדויקת לטעמי.
רועי ויינברג
13 יונ 2016 12:47:151+
captain beefheart
13 יונ 2016 12:55:48אוהב את הדימוי "זוגיים אס תמיד לוקחים מלך בודד". אבל גם אס בודד לוקח מלך. אולי נכון "שתי דאמות תמיד לוקחות מלך" אבל האחים אינם מלכות אלא לגמרי אסים. וחברון ג'יימס אינו קינג זה בטוח.
בקיצור תבלבלתי 😉
אבל אחלה טור וניתוח כרגיל.
עידו גילרי
13 יונ 2016 13:08:31קלילבנד גם ככה אול-אין אבל הם אוהבים את מה שיצא בפלופ. עכשיו רק צריך לראות אם הם יבכו בריבר.
Ish
13 יונ 2016 13:21:59https://media.giphy.com/media/opt1ronWlJhXa/giphy.gif
עגל
13 יונ 2016 13:43:13ינון יפה מאוד וגם לי יש מדי פעם חויית צפיה כמו שהיתה לך!
ג'י. אר הוא שחקן מאוד מוגבל, אני לא מאשים אותו אלא את השיטה שלא נתנה לו מספיק בחצי השני. גם TT ישב הרבה ופריי שעלה לא קיבל את המצבים שהוא אוהב. כמו שמתן ציין לברון וקיירי התעייפו בחצי השני וג"ס התאבדו על כ"ח התקפה וזה מה שגמר את המשחק (ועוד כמה קליעות קשות של האחים אבל זה given, כוח טבע כמו שיש כוח משיכה על פני כדור הארץ).
Ori88
13 יונ 2016 14:00:15תודה רבה על המאמר והנקודות היפות על החיים.
לי מפריע ולא ברור מדוע לברון לא זורק מחצי מרחק. זה משגע אותי. היו לו תקופות של 55-60% בקליעות מחצי מרחק. במשחקים האחרונים הוא כל הזמן בחדירות ונתקל בקיר. מוזר. מייקל בזמנו רק שיכלל ושיפר את זריקתו כשכבר היה קשה מידי לחדור על 3 מגינים.
כל סל של לברון כרוך במאמץ אדיר וזה מוזר שהוא הניח בצד את אחד מכלי הנשק הקטלניים שלו.
וזה המאמן צריך לייעץ לו לעשות.
מתן גילור
13 יונ 2016 14:02:38+1
בעיקר כשבסדרה הוא קולע 35% מבחוץ, מה שאומר שהוא בכושר קליעה סביר.
עידו גילרי
13 יונ 2016 14:12:09לא, לא לא!! סוף סוף הוא מכיר בנקודת חולשה שלו אז אתם מנסים לעודד אותו להרוס את המשחק לגמרי. בסדרה הזו בכל מה שמעבר למטר וחצי מהסל הוא קולע ב-40% אפקטיבי שזה די קונסיסטנטי עם היכולת שלו במהלך העונה. אז נכון משחק אחד המיד-ריינג' הזה נכנס לו אבל אין מה לעשות לפחות כרגע הוא איבד את הזריקה מבחוץ. עדיף שלא יחרב את המשחק משם כי זה פשוט לתת לווריורס מתנות בהגנה.
חצבני
13 יונ 2016 17:46:04יש דבר אחד מהפכני שהוא עוד לא ניסה, אבל לפעמים קרה ככה סתם… שיתרכז רק בחיתוכים, תנועה בלי כדור, מתפרצות, ופוסאפים כשיש מיסמץ' על שומר נמוך.
מכל ה"שאריות" האלה הוא יביא את ה20-25 נקודות באחוזים גבוהים.
כל נושא הובלת הכדור ויצירת ההזדמנויות להשאיר לאירוינג.
מתן גילור
13 יונ 2016 18:46:40אי אפשר לשחק עם מוביל כדור בודד. בטח לא מול ג"ס. סמית' זה לא מוביל כדור.
מתן
13 יונ 2016 14:03:24לא יודע, כולם משווים אותו לבלאט, ובתור אוהד ירושלים שסבל תסכול גדול מידיו של בלאט אני אגיד את זה-לו מוציא פחות בגמר הזה מסגל ששווה יותר. הספלאש חזקים, איגואדלה שומר מעולה וגרין מוציא אותם מהשוונג. אבל יש ללו קבוצה חזקה מאוד, שמובלת על ידי פאקינג לברון. הם היו צריכים לנצח 2 בבית, והמאמן הוא זה שצריך להוציא את היכולת הזו מהשחקנים שלו. האם גולדן סטייט יותר טובה-בטח. האם אנדרדוגים עם מאמנים גאונים ניצחו סדרות-כן. תשאלו את בלאט, לקח יורוליג עם סגל בינוני.
נ.ב.
מאחל למכבי עוד עשר שנים רעות, ולקליבלנד נפילה מתוקה הסלטיקס שנה הבאה הולכים על כל הקופה!
יניב
13 יונ 2016 14:15:39בתור אוהד לייקרס מאחל לך שבוסטון שלך תייצג את המזרח בגמר בכיף(כל עוד המלך לא מחליט פתאום לעבור אליה)
דורון האסטבן
13 יונ 2016 14:50:07טור יפה, לא מסכים עם הכל, (העצה על האבא כן!),
הרגשתי שהלוחמים משחקים רב הסידרה בהילוך 2 מתוך 5
קצת 1 ויותר 3, ואז מפתיעים בכמה דקות של הילוך 4 ו5,
ונעלמו ה14נקודות שהזכרת. הקאבס מתאמצים מאד רב הזמן.
הדיון יפה כאן ללא קשר מי צודק.
תודה ינון על הסידרה שגם בשנה שעברה אהבנו מאד.
מנחם לס
13 יונ 2016 18:04:47אהבתי מאד את הטור הסבלני והשקט מול הטורים הפראיים שלי המנסים להכניס קצת אקשיון לסידרה שהיתה יותר מדי סבלנית ושמרנית עד עכשיו.
אני טוען שוב את דעתי – המנוגדת לשלך – שריצ'רד ג'פרסון כבר אינו שייך לרמה הזאת של הכדורסל. הוא אף פעם לא היה שחקן יותר מבינוני, אבל פתאום במשחק השלישי היה לו 'יום של פוני'. הזהרתי למפרע שזה לא יכול לקרות שנית לשחקן בן 35 עם 15 שנות NBA בינוניות לחלוטין. לדעתי צדקתי כי משך כל המשחק הוא נעלם לחלוטין וזרק 2 או 3 זריקות ס"ה.
אני טוען שוב שהסכוי היחיד של הקאבס הוא לשחק לאט, ביג בול אמיתי עם פרונט קורט של מוזגוב, טריסטן, ולאב, ומאחור קיירי ולברון. אחרת אין להם שום סכוי הערב, גרין או לא גרין!
עידו גילרי
13 יונ 2016 18:08:35אני מסכים שלאב צריך לחזור לחמישיה במיוחד לאור החיסרון של גרין.
אבל איך החמישה שציינת משחקת בהגנה מול הווריורס. אתה תקבל גשם של שלשות.
מנחם לס
13 יונ 2016 18:30:19אם אני טיירון, אני לוקח את הסיכון שהם ייאלצו לנצח אותי בשלשות. אני אקלע תחת הסל, ואתמודד עם השלשות שלהם, ומי שיותר טוב – שינצח
Ish
13 יונ 2016 18:54:18famous last words
Ish
13 יונ 2016 18:54:53(של לו, אם הוא אומר את זה)
Smiley
13 יונ 2016 18:21:29החסרון של גרין הוא בהחלט משמעותי, לג"ס אין מגן טבעת כמוהו שגם התקפית תורם (בוגוט ואזילי מוגבלים התקפית). מצד שני, כל מה שקרה עם גרין הכניס את ג"ס למצב"תקיפה" ולא שאננות של "הנה,אנחנו סוגרים היום את הסיפור". ג"ס באים חמים בגלל הסיפור הזה במצב מנטלי נכון (מה שאולי לא היה קורה ללא הרחקתו של גרין שישחק לטובת הקאבס).
הבעיה של קליבלנד במשחק האחרון היה רבע רביעי איום ונורא התקפית, הם פשוט חזרו להרגלים האעים שלהם של לברון/קיירי מכדררים 20 שניות ואז מנסים ללכת אחד על אחד, שכל ההגנה מחכה להם ואין בכלל תנועה. זה היה פשוט נוראי לראות איך התקפה שלמה תקועה בגלל הכדררת יתר הזו (וגם השדרים אמרו זאת שקליבלנד צריכה להניע את הכדור ולעשות דברים מהר יותר). אולי קליבלנד לא צריכה לשחק מהר יותר, אבל התקפית הכדור צריך לנוע יותר ולתת להגנה קצת לעבוד. ברבע הרביעיהם פשוט שיחקו לידיים של ג"ס בכך שלא היתה שום תנועה ו/או מסירה.
ושוב, לברון חייב להיות יותר דומיננטי, להפסיק לחפש את המסירה וללכת בכוח לסל, השריקות כבר יגיעו, אבל שיתרכז בלשים את הכדור בסל ולא במסירה לאיזה שחקן מופתע שלא ידע מה לעשות אם זה.
לגבי ג"ס, האנרגיות איתם (למרות חסרונו של גרין). משחקים בבית, במשחק שגומר את הסיפור, וקארי ותומפסון נתנו משחק טוב ויודעים שהיום את גרין לצידם, ככה שגם היום הם צריכים להיות אגרסיביים.
אני חושב שאיגודאלה והעבירות שלו יהיו מפתח וגם בארנס יהיה בעל תפקיד חשוב בהיעדר גרין. מקאדו יקבל דקות אבל הוא עדיין לא מוכן למעמדים כאלה.
לידיעת הציבור
13 יונ 2016 21:02:38בצוק העיתים, ארצות-הברית תפנה לנו עורף.
When push comes to shove, the United States willturn her backto us
מאוריציו
13 יונ 2016 23:00:26אולי פספסתי ומישהו כתב – אבל לגבי המסעדה בלוטם האם התכוונת למסעדת רוטמן?
מדהים שם.