ג'קוביץ' – אלוף צרפת והשחקן הגדול בהסטוריה! / מנחם לס

ג'קוביץ' – אלוף צרפת.

השחקן הגדול בהסטוריה!!!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
44 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
מתן גילור
05/06/2016 19:50:42

נולה עשה הישג כביר והוא הראשון להחזיק בכל המייג'ורס ביחד על 3 משטחים. הוסף לזה את טורניר סוף השנה וזה בכלל מרשים.
אבל אני ממש לא בטוח שאם הוא פורש היום או נפצע או דועך או לא יודע מה הוא ייזכר כגדול ביותר. אני חושב שהוא עדיין לא שם, אבל יש לו סיכוי טוב מהאד כן להיות.
אם עושים היום את החתך, אז אני חושב שפדרר ונדאל מעליו.

מנחם לס
מנחם לס
05/06/2016 22:54:08

נדאל????
תוריד את אליפות צרפת – לפני שהאחרים למדו לשחק על חימר – ולא נשאר לו הרבה. נובאק כבר היום השיג יותר מפדרר. זה לא מספר האליפויות שקובע, אלא השליטה המחלטת בשמונה השנים האחרונות.

מתן גילור
06/06/2016 5:06:08
הגב ל  מנחם לס

לפני שהאחרים למדו לשחק על חימר" – החימר התחיל הרבה לפני נדאל. כולם ידעו לשחק עליו.
"אלא השליטה המחלטת בשמונה השנים האחרונות." – עד 2011 היה עם מייג'ור בודד.
מצטער מנחם, אבל הנתונים עליהם אתה מבסס את דעתך שגויים.
השליטה של פדרר היתה לא פחות גדולה והעובדה היא שהוא מחזיק בהרבה יותר שיאים מנולה.
האם נולה ישבור את חלקם. ייתכן, אבל עוד חזון למועד.

שייח מוניר
שייח מוניר
05/06/2016 19:53:17

תענוג, נובאק מפלצת, נראה ככ קל, וחוצ ממנו אין אפחד באופק, יעבור את רוג? מנחם תשמור את הכותרת הזאת לעוד כמה שנים. אז בטוח תפגע..

מתר
מתר
05/06/2016 20:15:56

קל? לא פייר להגיד שזה נראה קל.
לא יודע כמה ספורטאים מקצועיים מתקרבים להשקעה ולמשטר האימונים שלו.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
05/06/2016 19:55:14

לא הגדול בהיסטוריה ולא נעליים . הוא הטוב ביותר כיום . אבל הגדול בהיסטוריה הוא רוד לייבר האגדי . ואחריו פדרר וסאמפרס . ג'וקוביץ' יוכל לשפר את מעמדו אם ימשיך לשלוט .

מנחם לס
מנחם לס
05/06/2016 22:57:53

מה אתה תמיד מופיע לקשקש? ראית את לייבר? אני ריתי אותו עשר שנים ברציפות. ראית את סמפרס? אני ראיתי אותו מחמישה מטרים בכל אליפויות ארה"ב.
אתה מתחיל לעייף אותי. בכל הרצינות.
פדרר? שני לנובאק. השליטה שלו ב-8 השנים האחרונות היא מחלטת. אף טניסאי אף פעם לא שלט ככה בספורט הזה. אני חזיתי בטניס בכל אליפויות ארה"ב ללא הפסקה מ-1967 כשסדג'מן עוד שיחק בפורסט הילס בקווינס על מרשי דשא.

הייט אשברי
הייט אשברי
06/06/2016 16:34:51
הגב ל  מנחם לס

לייבר הגדול מכולם . רק ההפרדה בין החובבים למקצוענים מנעה ממנו שרשרת תארי גרנד סלאם ארוכה.
לגבי נובאק , איך 8 שנים ? הוא זכה רק פעם אחת בג"ס ( איזה יופי – ראשי תיבות לגרד סלאם כמו לגולדן סטייט ) לפני 2011 – ב-2008 באוסטרליה . הדומיננטיות שלו היא רק ב-3 השנים האחרונות .
להגיד שלפדרר לא היו יריבים כפי שיש לנובאק היום זה שטויות . פדרר ונדאל בשקיעה ואין לו אף יריב רציני אחר . פדרר של לפני 6 שני ויותר היה טוחן אותו .
זה שחזית בכל אליפויות ארה"ב לא עושה אותך ליותר בר סמכא מהרבה אחרים שצפו ודעתם אחרת .

בירדמן
בירדמן
05/06/2016 20:03:05

הגדול בהיסטוריה – פדרר עם 17 זכיות גראנד סלאם.
לדג'וקוביץ בינתיים 12.
האם זה הופך אותי לרפה שכל?

מתר
מתר
05/06/2016 20:30:29
הגב ל  בירדמן

לא, ההתנסחות וההתנצחות שלך בהחלט כן.

בירדמן
בירדמן
06/06/2016 14:58:36
הגב ל  מתר

מתר, אם היית קורא את מנחם באופן קבוע,
היית יודע שזה נכתב ברוח טובה.

מנחם לס
מנחם לס
05/06/2016 22:59:20
הגב ל  בירדמן

כן.

בתקופה של פדרר היו לו בערך חצי מהיריבים שיש לנובאק היום, והוא לא שלט בצורה ברורה כמו נובאק. נובאק גם שחקן טוב הרבה יותר מפדרר. גם עכשיו וגם כשפדרר היה בשיאו.

יאיר אלון
יאיר אלון
05/06/2016 20:04:34

הקונצנזוס שיש בטניס סביב שאלת הגדול בהיסטוריה כפרמטר של זכיות בגראנד סלאמים היא פנטסטית לדעתי. הנחרצות שלה עולה על החסרונות בהשמטת פרמטרים רבים אחרים.
לכן יש לו עוד כמה (שישה לדעתי) כדי לקבל את הטייטל.

מנחם לס
מנחם לס
05/06/2016 23:01:59

מספר מדליות הזהב של מרק ספיץ עושה ממנו האתלט השני בהסטוריה אחרי פלפס? זה לא מספר האליפויות שקובע. זאת השליטה של השחקן במשחקו. נובאק הפך לשליט כפי שפדרר מעולם לא היה, ואם תה מבין טניס, אז אתה צריך להבין נובאק – פשוט – שחקן הרבה יותר טוב בכמעט כל הפרמטרים.

איתי
איתי
05/06/2016 20:13:06

לא יודע אם הוא הגדול בהיסטוריה, זו שאלה סובייקטיבית לחלוטין.
מה שכן – החוסן המנטלי שלו – לא זוכר דבר כזה. קרח זורם לו בעורקים.
תכל'ס, נובאק היה לוקח את הת'אנדר לגמר לדעתי.

תומריקו
תומריקו
05/06/2016 20:27:14

מאמר מנומק ופרשנות מעולה.
בדחן.

מתן גילור
05/06/2016 20:52:09
הגב ל  תומריקו

מנחם כולה פתח משבצת בה אנשים יוכלו לדבר אחד עם השני על ההישג של נולה. זו חשיבה מצוינת.

גור גולן
גור גולן
05/06/2016 21:02:49

+1 למתן
תומריקו גרמת לי להסכים עם מתן!

גור גולן
גור גולן
05/06/2016 20:35:27

יש לו עוד זמן… אבל הוא שחקן גדול!
מבחינת יכולת הוא כמו נדאל ופדרר בשיאם אבל מבחינת הישגים עדיין לא.

מנחם לס
מנחם לס
05/06/2016 23:03:28
הגב ל  גור גולן

מה נדאל עשה מלבד אליפות צרפת? הפתעת אותי גור גולן! נדאל לא מגיע לקרסוליו של נובאק.

LJ
LJ
06/06/2016 1:02:21
הגב ל  מנחם לס

נדאל?
ניצח את שחקן הדשא הטוב בהיסטוריה במגרשו שלו.
שינה את התפיסה של הטניס לחלוטין [מהתקפה, רשת, סרב אנד וולי להגנה, כיסוי של כל המגרש]
לקח גראנד סלאם זהב.
וכו' וכו'

זה שהוא התחיל משחקן חימר, היחיד שעצר את פדרר בשנים הגדולות שלו וגמר בכך שהוא לוקח את ווימבלדון פעמיים רק מראה כמה הוא ענק.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
06/06/2016 1:17:46
הגב ל  מנחם לס

מנחם
היו לנדאל 2-3 שנים שהוא השפיל את פדרר בשיאו
לא הייתי ממהר לבטל אותו
הוא זכה על כל המגרשים האפשריים וגם הוביל את ספרד בדיוויס
לדעתי נדאל בשיא מול פדרר בשיא מול דיוקביץ בשיא זה כמו להטיל מטבע

האווי לאסוף
האווי לאסוף
05/06/2016 21:05:16

אולי הוא יהיה השחקן הגדול בהיסטוריה, אבל אני עדיין זוכר את השטיק הקבוע שלו מפעם, כשהיה מזייף פציעה באמצע המומנטום של היריב. קצת מקשה עלי להתחבר אליו רגשית.
אני מניח שזה לא מדיר שינה מעיניו.

מנחם לס
מנחם לס
05/06/2016 23:05:29

אני כתבתי שהוא הגדול מכולם כבר לפני 5-6 שנים כשהייתי כותב גם לדה-באזר, וכל הפילוסופים של הספורט שם גיחכו עלי.

שמחי
שמחי
05/06/2016 21:33:55

מה הבעיה לקצר קצת
לדעתי ארוך ומיגע .
ואפילו לא נכון

הגדול בהסטוריה הוא גל פרידמן ואחריו פלה…
ושאף אחד לא יגיד שלא נימקתי אחרת יורד מידית לדרגת רפה מחשבה עד לסיום שירותו …הצבאי

מנחם לס
מנחם לס
05/06/2016 23:07:49
הגב ל  שמחי

שמחי, לפעמים אתה מה זה עולה לי על העצבים.
אתה יודע למה?
שתי סיבות:
1. אתה חושב שאתה מצחיק עם הבדיחות שלך
2. אתה חושב שאתה מבין ספורט

אני לא יודע מה יותר עצוב, 1 או 2

שמחי
שמחי
06/06/2016 1:04:52
הגב ל  מנחם לס

בינתיים יש לי קבלות .
מעולם לא אמרתי שלברון יקח אליפות תמיד אמרתי שהוא עצמו
האויב הכי גדול שלו .
בינתיים מתברר שצדקתי .
ובינתיים מתברר שטעית.
אז למה אתה חושב שיש לך איזשהי עדיפות בההנת ספורט עלי
או על מישהו אחר ?

LJ
LJ
05/06/2016 22:13:38

הוא לא הטוב בדורו.
אבל גם זה זמני.
אני לא חושב שהוא חייב להגיע ל-17 של פדרר [הוא גם לא יצליח] בשביל להיכנס לדיון השחקן הטוב בהיסטוריה. יש לו הכי הרבה מאסטרס.

ועדיין, הוא תופעה. מגדיר מחדש את המושג גמישות [יש לו קרסול לדעתכם?], יציבות ושלמות.

אמנון
אמנון
05/06/2016 23:18:53

גם אני סבור שרוד לייבר היה הגדול מכולם.
סאמפרס שני ופדרר שלישי.
מספר תוארי המאסטרס הוא לא המדד היחידי.

אם נלך על אנלוגיה לתחום הכדורגל ומספר אליפויות שבהן זכה שחקן, אז לפי קריטריון זה רונאלדו (הברזילאי השמן) שזכה רק באליפות אחת הוא חלוץ מדרגה שנייה או שלישית, בעוד שרבים סבורים שהוא גדול החלוצים בעשורים האחרונים.

נ.ב.
בעיניי מקנרו וקונורס גם כן עולים על ג'וקוביץ.

מנחם לס
מנחם לס
06/06/2016 0:51:52
הגב ל  אמנון

אתה מתווכח עם אחד שראה את כולם מקרוב, לעתים מעשרה מטרים, משך כל הקריירה של כל אחד מהם. הייתי בכל אליפויות ארה"ב בלי להפסיד אחת, מ-1967 עד 2000.

אמנון
אמנון
06/06/2016 1:36:41
הגב ל  מנחם לס

אני לא מתווכח אתך בכלל.
העניין היא שדעתי שונה משלך וזה לא משנה כלל וכלל אם ראית את כולם, לעתים, ממרחק של עשרה מטר כפי שאתה מציין.

ללא ספק שג'וקוביץ נחשב כבר עתה כאחד מהטובים מכולם בהיסטוריה של הטניס, אבל להסיק מכך שהוא השחקן הגדול בהיסטוריה-זה מוקדם מדי, אם בכלל.

והיה קישור לאתר שאסור להזכיר אותו בשמו המפורש כאן (למרות שאתה מגיב שם מדי פעם ויש מגיבים וכותבים בשני האתרים):
http://debuzzer.com/dorfan/69605/
זה פוסט של רונן דורפן שכותב ברוח הדברים של המאמר שלך.
אני מכוון לתגובות מס' 16 ו-21 של גלעד בלום שהיה שחקן טניס בעברו וכרגע מנהל מקצועי של האקדמיה של ג'ון מקנרו בניו יורק. הוא מתייחס לשחקנים שונים בזמנים שונים ולשיטות משחק ולטכנולוגיות של מחבטים. בעקבות כך מתפתחים דיונים מעניינים.
גם הוא סבור שג'וקוביץ הוא מהגדולים, אבל נקודה עיקרית שהוא מעלה היא היכולת הפיזית והמנטלית שלו ושל שחקנים אחרים בתקופה הנוכחית.

Ish
Ish
06/06/2016 2:15:31
הגב ל  אמנון

וואוו , הרבה זמן זה היה לי לא ברור אבל תגובה 21 של בלום הסבירה לי מדוע הפסקתי לצפות בטניס.

yamani1000
yamani1000
05/06/2016 23:33:34

טניס זה ספורט מסומם, בדיוק כמו מרוצי האופניים, לכן קצת קשה להתייחס להישגים מהשנים האחרונות.

IDO
IDO
06/06/2016 0:36:27

לא מסכים עם הקביעה.

הגדול ביותר ב 6 השנים האחרונות . לא הגדול בהיסטוריה.

אני אפרט קצת… נובאק שולט בצורה מוחלטת מאז 2011 אבל הוא שליט מה זה נדיב… 6 שנים כמחבט הבכיר פוטנציאל ל 24 סלאמים עשה רק 11 מתוכם.
כי היה נדיב למאריי ב 2011 היה נדיב לפדרר ב 2012 נדיב לנאדאל ב 2013 אפילו לציליץ וואוורינקה ב 2014.

וזה למרות שהיא שליט על על כל המגרשים.

תקח את פדרר של 2004-2008,10 לקח כל מה שזז . לא כולל חיימר. ועשה ב שש השנים של הגדולה שלו 16 סלאמים

אם נובאק רוצה להגיע לדיון של ה GOAT. ימשיך את 2016 ברצף ויוסיף עליה גם את 2017. ס"ה יש לו יופי של תנאים. הסבב עדיין לא העמיד מולו את הטניסיאי הבא שיכול לערער אותו.

LJ
LJ
06/06/2016 0:59:25

מנחם, בוא ניכנס קצת לנתונים של שליטה.

פדרר לקח 3 פעמים 3 תארי גראנד סלאם בשנה אחת. 2004\2005\2007. לנולה יש שנתיים כאלה.
הוא מחזיק בשיא של הכי הרבה זמן מקום ראשון ברציפות.
והכי הרבה זמן בכללי.
נולה צריך עד 2018 להיות מקום ראשון על מנת לשבור שיאים אלו.

בין השנים 2004-2006 מחזיק פדרר באחוזי הצלחה של 93,95,95
שאתה מתרגם אותם ל-74-6, 81-4, 92-5 [העונה הטובה בהיסטוריה, 3 גראנד סלאם, גמר בחימר, 4 מאסטרס ותואר סוף שנה] והמאסטרס של פעם היו הטוב מחמישה.

מספיק שליטה בשבילך?

מעבר לזה שהבן אדם מחזיק ברצפים של הגעות לגמר\לחצי\לרבע שאף אחד לא ישבור בזמן הקרוב.

הדבר היחיד שמתקרב לזה זאת העונה האחרונה של נובאק, 3 סלאמס, גמר אחד, 5 מאסטרס וטורניר סוף שנה עם 93 אחוז שהם 82-6. ככל הנראה עונת הטניס הטובה בהיסטוריה.
אבל…לפדרר יש 3 עונות כאלה. לנולה מיד אחר כך האחוז הכי טוב הוא 88 אחוזי הצלחה, לפדרר אחוזי ההצלחה האלה שווים למקום הרביעי.

לא אכנס איתך אפילו לסגנון משחק של השניים [פדרר מבחינתי, זה משהו קסום, כמות הכישרון שאלוהים נתן לו היא ברמה של מסי+קרי]
פדרר הוא מתנה לטניס. החזיק את הענף ביחד עם נדאל ועכשיו ששניהם לאט לאט שוקעים הענף גם כן נמצא במראה שחורה ואין מתחרים רציניים לג'וקביץ'. בראי ההיסטוריה נוכל לשפוט אותו רק עוד 4-5 שנים.

אם יזכה בעוד 3-5 סלאמס, ימשיך לזכות במאסטרס, ישאר רלוונטי כמו פדרר אחרי גיל 30 [פדרר ממשיך להגיע לגמרים והיחיד שנתן לנולה תחרות בשנים האחרונות.] אין ספק שהוא ראוי להיות ה-GOAT.

כרגע? הוא שלישי אחרי פדרר ונדאל. פיסטול פיט היה חד גווני מידי.

fa
fa
06/06/2016 1:38:47

מנחם הטוב בהסטוריה, כמו שאמרו כאן זה ממש סובייקטיבי…השליטה שלו בענף לא גדולה משל פדרר ב2004-2007, זה שהוא לקח 4 ברצף ופדרר לא זה בגלל נאדאל…ונדאל לא גדול פחות משניהם פשוט נדאל נפל בתקופה הכי פחות טובה לשחקן גם פדרר היה בשיאו ברב השנים שנדאל שיחק ואז גם בא דיוקוביץ' והיה שם לא מעט מהזמן, לעומת זאת לפדרר היה את הטווח שבו נדאל עוד לא היה שחקן שלם ולדיוקביץ יש את הטווח שפדרר ונאדאל ירדו משיאם…

גיא
גיא
06/06/2016 1:59:23

פדרר הגדול מכולם.

גם בזכות פדרר נובאק כזה טוב

מנחם לס
מנחם לס
06/06/2016 2:50:25
הגב ל  גיא

נשתמע עוד 4-5 שנים
(ושאני כותב 'השחקן הטוב בהסטוריה' אני מתכוון לזה. לא סופר תוארים. הוא פשוט שחקן ח[יותר טוב מפדרר שהבקהנד שלו פחות מבינוני

מתן גילור
06/06/2016 5:09:34
הגב ל  מנחם לס

רק שלא כתבת "השחקן הטוב בהיסטוריה", אלא "השחקן הגדול בהיסטוריה" ואלה שני דברים שונים.

סלים ווארזה
סלים ווארזה
06/06/2016 6:38:28

השחקן הגדול בהיסטוריה הוא רוד לייבר.
אלמלא העובדה שלא יכל להתתשתף כמה שנים בטורנירי ג"ס כי אלה היו חסומים למקצוענים הוא הוא מגרד את ה 20 תארים.
צאו ולימדו.

הייט אשברי
הייט אשברי
06/06/2016 16:37:20

1 +

טל
טל
06/06/2016 10:00:24

מנחם פשוט צודק. פריקים של טניס לא צריכים עוד כמה שנים כדי לתת לנובאק את הכתר. וא משחק כרגע את הטניס הטוב שנראה אי פעם, ושולט בצורה טוטאלית באחד הדורות הכי גדולים של טניס אי פעם, אם לא הגדול ביותר. ההדיוטות מהרחוב יחכו עד סוף שנה הבאה כשישווה את מספר התארים בגראנד סלאם לזה של פדרר.

מאוד מזכיר לי הסיפור של הטניס המודרני את האנ בי איי של שנות השמונים והתשעים. יריבות בירד מג'ק גרמה ליצירת השחקן המושלם ג'ורדן.

הייט אשברי
הייט אשברי
06/06/2016 16:43:22
הגב ל  טל

ההשוואה ל- NBA מראה את הטעות והיעדר העקביות אצל מנחם .
בכל ענף ספורט הטכנולוגיות , שיטות האימון והתחרותיות הרצחנית עולות עם השנים . לכן תמיד העכשווי ינצח את זה מהעבר אם היה מתאפשר עימות ראש בראש . לכן נובאק היה מנצח את סמפראס ובוודאי את לייבר , בדיוק כשם שג"ס ווריורס היתה מנצחת את הבולס של ג'ורדן או את בוסטון של בירד. אבל זה לא עושה את דג'וקוביץ' או את ג"ס הגדולים בכל הזמנים , כי בשביל זה צריך 2 דברים – אחד , רצף תארים וזכיות , ושניים , דומיננטיות מוחלטת על פני האחרים באותה תקופה .

Ori88
Ori88
06/06/2016 14:30:31

רעיון יפה העלת, טל. שניים רבים (נדאל ורוג'ר) והשלישי לוקח (נולה).

אל תהיה בטוח שבסוף שנה הבאה הוא עם 17. זה ילך ויהיה קשה יותר. הוא מעמיד את גופו במאמצים עליונים תקופה ארוכה מאד.
מארי/וארינקה/נישיקורי/נדאל/פדרר (רק ב – 3 מערכות) עדיין יכולים להדיח אותו ביום נתון