השחקן 'החנוק' מכולם? ג'ימי פרדט! / מנחם לס


אגדה כזאת יושבת על הספסל ומשחקת 12 דקות למשחק? פשע ממש!!!

תהיו פיירים איתו, ועשו טרייד על ג'ימי!

כשכתבתי על השחקנים 'החנוקים' ביותר ב-NBA שכחתי על החנוק ביותר, ג'ימי פרדט. בשנה וחצי שהוא בסקרמנטו הוא הראה  תקופות משחק שישנה רק מילה אחת להגדירן – בריליאנט! – אבל בשאר הדקות הוא רץ למעלה ולמטה על הפארקט כאילו שחקן מיותר כשאף אחד משחורי הקינגס לא רואה אותו ולא  מתחשב בו, כאילו הוא גלגל חמישי בעגלה של אדון חסן מבת גלים של 1945.  אבל היו הרבה יותר רגעים שהוא כלל לא שיחק כי אם הוא פוינט גארד, אז היו טייריק אוונס, אארון ברוקס, ואייזיה תומאס לפניו.  ואם המאמן רצה לשחק אותו מספר 2, אז ישנם מרכוס ת'ורנטון וג'ון סימונס לפניו בתור.  לא חשוב שבבריגהאם יאנג הוא היה טוב מכל השחקנים הללו – או מקבילים להם בגוף ויכולת – ואם הוא היה טוב מהם במכללות איך זה שפתאום ב-NBA הוא אוכל שאריות ממה שהם מקבלים, אז נישכח מזה שהיה מלך הסלים של הליגה וניקח אותו כמו שהוא עכשיו: ג'ימי פרדט, סופומור חנוק בסקרמנטו!

בנוסף לכל הצרות, המאמן קית' סמארט – לפחות עד השבוע האחרון – לא נתן לגארדים שלו צ'אנס. הוא החליף אותם כמו שמחליפים בגדים בחנות 'מייסי' אחרי חג כריסמס מבלי שאיש ירגוש שהתפקיד 'שלו'. רק לאחרונה שמתי לב שהוא מתחיל להעדיף את אייזיה תומאס בפוינט ואת ג'ון סימונס במספר 2 (וכשהוא משחק אותו 3, אז ת'ורנטון הוא הזוכה במשבצת השנייה. בקשר לפרדט, הוא שונא לשבת על הספסל, וכשהוא משחק, הוא השתפר השנה משמעותית על מה שהיה בשנה שעברה. אבל מה אתה יכול לעשות ב-12 דקות משחק? ה-7.6 נק' שלו היא תרומה נאה, אך כלל לא מספיקה עבור שוטר-קילר כמוהו, שחקן דומה ושווה לג'יי-ג'יי רדיק בכל.

הנה חמש קבוצות טובות בהן הוא יכול לפרוח, והן יפרחו איתו (אין טעם להביא שחקן כמוהו לקבוצה מפגרת!):

1. לוס אנג'לס לייקרס:

מאז שהגיעו דווייט האוארד וסטיב נאש, הלייקרס מחפשים שחקן שיוכל 'TO SPREAD THE FLOOR' ויקבור שלשות, או צמדים רחוקים. הם גם צריכים שוטר מסוכן שיוכל להחליף את קובי שלא יכול להמשיך לשחק 40 דקות למשחק, או שהוא יגיע מדדה, צולע, וזקן לפלייאוף. ג'ודי מיקס הוא האדם שהלייקרס מנסים להשתמש בו למטרות שאני מציב לפרדט, אך מיקס אינו פרדט.פרדט הוא אחד השוטרס המסוכנים, ואחד הקילרים קרי הדם הגדולים ביותר שישנם ב-NBA, אבל בינתיים איש לא יודע זאת מלבד גולשי הופס והמורה הזקן שלהם! מה יתנו הלייקרס עבורו? לא חשבתי על כך בינתיים.

2. ברוקלין נטס

מורמוני מורמוני, אבל פרדט הוא בן ניו יורק, וכל מי שנולד במדינת ניו יורק אוטומטית מאמץ את התפוח הגדול בגאווה להיות 'עירו'. מה שיגיד? שהוא מאלבני או סירקיוז? אז כבר נפתרה בעייה אחת: הילד חוזר הביתה. ההבאה של ג'ו ג'ונסון וג'רלד וולאס הביאה להצלחה מיידית, אך כמו שההצלחה באה, ככה היא נעלמה ואיננה. הם ניצחו 2 מ-11 משחקיהם האחרונים.הם בצרה. הנטס הם קבוצה ללא אנרגיה וללא כריזמה. מחר או מחרתיים אסביר לכם מדוע לדעתי דרון ויליאמס הוא "DAMAGED GOODS". מדוע הוא קאפוט. נאדה. צלחת פלסטיק סדוקה. פרדט יהיה זה שיכול לקום מהספסל ולהחליף את ויליאמס (שמשחק 40 דקות 'בינוניות' במקרה הטוב, למשחק), ואולי אפילו להתחיל לעלות במקומו. I AM NOT KIDDING. מתי ויליאמס הביא נצחון לאחרונה? אתם לא זוכרים? גם אני לא. ג'ימר הוא שואו. הוא הוט-דוג עם קבלות. הוא מורמוני יפה תואר שכל החתיכות של העיר תעמודנה בתור לשמוע את דרשותיו על הדת המורמונית ובריגהאם יאנג, האפיפיור ז"ל שלהם. פרדט בתפוח הגדול הוא צו שניכתב בתורה, אבל מישהו מחק.

3. אוקלהומה סיטי

ג'יימס הארדן עזב. נו פרובלם בינתיים. הת'אנדר קולעים יותר נקודות היום בלעדיו מאשר איתו, כי נקודותיו נקלעות ע"י קווין מרטין, דוראנט, ווסטברוק, ותאבו ספולושה. אבל תגידו לי, קומראדים, כמה עוד זמן אתם מאמינים שספולושה יקבור דאונטאונים ב-43% דיוק. זה הכל מזל לדעתי. בעוד שבועיים-שלושה יבוא תחילת המשבר. ואפילו עם מרטין הקולע 16-20 נק' למשחק, ראסל ווסטברוק זקוק למספר 2 אותנטי לידו. היום לת'אנדר אין מספר 2 (אתם לא מחשיבים את אריק מיינור כמספר 2 אותנטי לאליפות, או שכן? אם כן, אז עלי לתת לכם עוד שעור!). הם משחקים עם מס' 1, שני מספרי 3, מספר 4, ו-5. לעתים אפילו עם 1, שלושה מספרי 3, ומספר 4 אחד. ג'ימי יתאים לנשמה של דוראנט ווסטברוק כמו כפפה ליד. הוא נולד עם אותו DNA שיש להם!

4. יוטה ג'אז

יוטה מאמינה שהיא יכולה לשחק ללא גארדים של ממש, רק עם סנטרים ופאור פורוורדים. פוי וטינסלי? ההפסד האחרון לקליפרס 96-107 היה רק בגלל כריס פאול, גרין, וג'מל קרופורד שזילזלו ממש ב-15 נק' טוטאל של פוי וטינזלי. גורדון הייוארד בא לעזור אבל גארד בגובה 9'6? מקומו במספר 3. יוטה תחגוג עם פרדט. ואילו רק ידעתם איזה אלוהים פרדט הוא ביוטה המורמונית! הוא היה הבריגהאם יאנג המודרני. בסולט לייק סיטי הם ייצאו מדעתם אם ג'ימי חוזר העירה. טרייד שניכתב בשמיים עבור אחד הגבוהים המיותרים של הג'אזים!

5. ממפיס גריזליס

תגידו לי, מה פשר כל ההפסדים האחרונים של ממפיס? תסתכלו על הסטטיסטיקה של שני הגארדים המחליפים שלהם וויין אלינגטון וג'ריד ביילס, ותבינו. כמו יוטה, זאת קבוצה הבנוייה על פאור פורוורדים וסנטרים, והיא צריחכה STARK PLUG מאחור שיצית את המדורה. בלי פרדט (או אחד כמוהו) הם ימשיכו לדרוך במקום, להגיע לפלייאוף, וליפול. אוקיי, עכשיו היה לכם זמן להסתכל על הסטטיסטיקה שלהם? 40% קליעה במשותף לשניהם. בושה וחרפה. ממפיס מנסה רק 15 שלשות למשחק – אחרונה במערב – ועם ה-96 נק' למשחק שלה, היא רביעית מהסוף בין 15 קבוצות המערב. אפילו אם פרדט לא יעלה במקום טוני אלן – השוטינג גארד הקולע רק 7.5 נק' למשחק – הוא יהיה בן הזוג האידיאלי למייק קונלי, לא שה-13.5 נק' למשחק שלו הם משהו לכתוב עליו בגאווה לדודה גיטה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. לגבי הלייקרס – הם יכולים להיעזר בו, אבל רק כמחליף של נאש.
    לא של קובי, מיקס, או אף אחד אחר.
    ג'ימר לא יכול לשחק 2 בליגה הזאת. הוא בקושי יכול להתמודד פיזית נגד רכזים (הסיבה העיקרית שהוא לא משחק יותר).

    לגבי הקבוצות האחרות – די מסכים. במיוחד לגבי יוטה.

    1. הוא חזק מאד, אבל לא מהיר ביותר. אבל מספיק לשחק 1 או 2 בכל קבוצה, כולל הלייקרס. גם על רודיק אמרו "חלש, לא מהיר" והנה מסתבר שהוא הפך לשחקן הגנה מצויין. אני מאמין שפרדט יכול להיות יותר טוב מרודיק, רק שיקבל צ'אנס. חוץ מזה, אם יש לך גארד שקולע 25, מה איכפת לי שהגארד הנגדי – שהוא יותר גבוה ויותר מהיר – יקלע 20? פרדט הוא שחקן מיוחד במינו וקילר שאין רבים כמוהו. מיקס? אחד מעשרות בליגה.

      1. רדיק גבוה מג'ימר ב 5 סנטימטר ועדיין נחשב לשוטינג גארד נמוך מאד, ואפילו הוא היה צריך להתחזק מאד פיזית במשך 3 שנים כדי לשחק בעמדה הזו בהצלחה בנבא.

        ג'ימר לא יכול ולא יוכל לשחק 2 בנבא, בטח שלא בלייקרס שרוצים יכולת אתלטית והגנה בחמישייה ליד נאש ובגלל זה אפילו פותחים עם מוריס הגרוע.

        למרבה המזל הוא לא יצטרך לעשות את זה כי יהיה לו מקום כרכז.

        1. לו ויליאמס משחק מס' 2 בהאוקס (לטיג, הפוינט) ושיחק מס' 2 בסיקסרס להולידיי , והוא 2'6, כמו פרדט, – ובשני המקומות בהצלחה גדולה. אמש קלע 21 נגד לין והארדן

          1. אני עם מנחם, אני כן חושב שפרדט יכול לשחק 2 בליגה הזאת, ההגנה שלו תשתפר.

            בדבר אחד אני לא מסכים עם מנחם, הוא לא יוכל להתאים ללייקרס בטח לא כ-2.

            הלייקרס מנסים להתמודד עם נאש כשהם שמים את מוריס(חייב לציין שב-3 משחקים שזה קורה אני מופתע לטובה מהתרומה של מוריס, בעיקר לריצות ברבע ה-1 ולהגנה החזקה שהוא נותן על הפוינט גארד ממול).

            אבל להמון קבוצות אחרות בליגה הוא יכול להתאים בין אם מהספסל ל25 דקות ובין אם בחמישייה.

            אני ממש רציתי שיצליח כשנבחר.

          2. אני מקבל את הרושם שהרבה ״גניבות״ הם גארדים נמוכים לעמדה כי הנבא נותן פרמיה גבוהה מדי לגובה. אולי זו סתם תחושה מטעה כי אלו שחקנים שהתרומה שלהם מתקזזת מול הנזק בהגנה…אשמח אם מישהו ירים את הכפפה ויראה איך שולפים ממעמקי בדראפט כל מיני ארינאס או מועטה אליס כאלה או אם זה בכלל כדאי או שעל כל סטפן קרי מקבלים שניים שלושה ג׳וני פלין….

  2. הלוואי שפרדט יגיע למיאמי. ניתן לקינגס את נוריס קול ועוד שחקן שירצו (בתנאי שהוא לא מהחמישייה או באטייה/אלן).

    מסכים בקשר לג'אז.

      1. מנחם, לדעתי ההיט צריכים את פרדט. ראשית, יש הרבה ימים חלשים של הצוות המסייע המבוגר, ושחקן כמו פרדט, שיכול לקלוע 15-20 בכל ערב, יעזור לדווין וויד, כריס בוש ולברון ג'יימס.

        בקשר לאליפות-ההיט כרגע לא בשיאם, ועדיין מוליכים בקלות את המזרח. כרגע ההיט קבוצת הריבאונד השישית הכי טובה בליגה (ריבאונד רייט של 51.1%), למרות שאין לה אף ריבאונדר מצטיין (הכי טוב-האסלם, ריבאונד רייט של 15.8%).

  3. כשאוונס לא משחק גיימר טוב ויש לו כימיה טובה מאד עם תומאס ועם סלומונס.
    הוא השתפר מאד משנה שעברה משחק יותר פיזי ,לא מכדרר סתם ובהגנה הוא כבר לא חור.
    הקינגס כנראה לא יעשו עליו טרייד ,אך יתנו לו יותר דקות.
    היחיד בקינגס שכנראה יעשו עליו טרייד הוא אוונס , כל היתר רק תמורת משהו טוב באמת כשכאזנס מחוץ לתמונה.[האחים מלאופ שמו ווטו]

    ממליץ בחום לצפות בדיטרויט סקרמנטו יהיה משחק מסקרן, שתי הקבוצות בעליה והקינגס בהרכב מאד חסר[אוונס, תורונטון,ברוקס]

  4. פרדט לא דומה לרדיק לפי דעתי.
    הוא שחקן יותר נמוך(גם במבנה הפיזי) וגם במשחקו, הוא הרבה יותר מהיר ברדיק, יש לו צעד ראשון קטלני, יש לו חדירה אדירה והוא מהיחידים בליגה שיכול לקלוע מהג'מיר AREA(איך לא- על שמו), דאונטוים ממרחק של מטר וחצי אחרי קו ה-3 עם שומר, בלי שומר, ביום של גשם, ביום של שמש, מהצד, מהפינה, מהמרכז, במאני טיים, בתחילת משחק.

    שחקן הרבה יותר חכם מכל הטייריקים, המרכוס תורנטונים.
    אין לי ספק שאם היה בצבע חום, מוקה או שחור היה גם רואה יותר דקות משחק.

    טרייד זה דבר מתבקש בשבילו אבל לא ללייקרס.
    הוא עדיין לא בנוי מנטלית ללחץ של קבוצה כמו לייקרס שמשחק וחצי לא טוב של הקבוצה כבר מעלים אותך על הגרדום.
    הוא צריך קבוצה שהוא יהיה המוציא לפועל בה, קבוצה ביתית, רצוי מורמונית(יוטה!!!!).

    בכלל טרייד עם יוטה יכול להיות נהדר גם עבור סקרמנטו וגם עבור יוטה.
    יוטה זה הבית הטבעי עבורו.

    מנחם אתה זוכר כמוני את אותה עונת מכללות מרגשת של בריגהאם יאנג עם הסנטר השחור שהעיפו שנייה לפני טורניר המכללות בגלל שעשה סקס בקמפוס.

    איזה שחקן מרגש היה פרדט באותה שנה עם האח הפסיכי שלו בשורה הראשונה שכתב עליו שירים.

    לא אשכח.

  5. יקח לו זמן אבל אני בטוח שהוא ימצא את מקומו בליגה הזו ,
    כי כמו רדיק הוא פשוט קלעי מחונן מדיי בכדי לא להצליח בליגה הזו.

  6. אני מאד מקווה שמה שאני רואה במשחקים האחרונים, גם אתם תראו בקרוב וזה המשכיות של סקרמנטו קינגס החדשה ללא אוונס ועם גיימר ואיזיאה.
    זאת הקבוצה שהובילה ב27 נקודות על הניקס במחצית וזאת הקבוצה שהביסה את בוסטון.
    ואז כל הדיבורים הלא עניניים על הקינגס[קאזינס , פרדט ועוד..] יתחלפו "בתמיד ידעתי שהם יהיו טובים".

    כמו שקרה בעבר עם מינסוטה,גולדן סטייט, יוטה ודנבר.

    כך שגם הפעם יש סיכוי טוב שאם תתנו לילדים לשחק ותצפו בהם ולא רק בתקצירים תראו קבוצה אטרקטיבית.

  7. אם כבר דיברנו על שחקנים חנוקים.
    יוטה(המשעממת ביותר בליגה)- הלילה בניצחון על הוולבס – מילסאפ פותח בחמישייה משחק 27 דקות קולע 14 עם 0 ריבאונדים!!!!(0 ריבאונדים לפאוור פוורד).

    אל ג'פרסון- 28 דק' 12 נק' ו5 ריבאונדים .

    אינס קאנטר- 19 דק'- 15 נק' 8 ריבאונדים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט