הטור היומי לשבת: משחור עד לבן, וכל הגוונים האפשריים / מנחם לס

 

 

עתה, עם ההצלחה המסחררת של סטפן קרי וקליי תומפסון שהם בנים לאב שחור ואם לבנה, הויכוח על צבע העור של הכוכבים  חזר לראש העניינים מחדש.

הראיתם מקרוב את דל קרי, אביו של סטפן או מיקאל ת'ומפסון אביו של קליי?

כמה שחורים הם באמת? איזה אחוז בדמם הוא באמת 'שחור'? בהנחה שכשהשחורים הובאו מאפריקה כולם היו צאצאים של דורות של ילידי אפריקה, וכך יכולים להיות מוגדרים כ-"100 שחורים", לך תדע כמה ילדי תערובת נולדו לאב או לאם – הרוב הגדול לאם שנאנסה –  מאז שהובאו כעבדים לארה"ב. ידוע שבאחוזות הדרום האדונים הלבנים וכל בני משפחתם, ורוב העוזרים הלבנים באחוזה עשו בנשים השחורות כרצונם.

אחת הבעיות בלמידת העבר של השחורים בארה"ב היא שצבע העור בלבדו אינו אינדיקציה מדוייקת לכמות התערובת שבאדם. קחו לדוגמא את מייקל ג'ורדן: הוא שחור משחור. מעטים הם השחורים עם צבע עור כהה יותר. האם זו אינדיקציה שלא היו לבנים או לבנות באילן היוחסין שלו שהוא בוודאי כבן 250 ויותר בארה"ב? כשאתה מסתכל על ניתורו בא לך לומר שלא יכול להיות שבניתור כזה התערבב דם לבן…

כמובן שללא תחקיר אנטרופולוגי התשובה לא תיוודע, במיוחד כשיחסי המין בין הלבנים והשחורות באחוזות העבדים שהביאו וולדים לעולם אף פעם לא נירשמו כחוק.

השאלה, כמובן, היא למה זה חשוב. את מי זה מעניין.

תתפלאו, אבל זה מעניין את השחורים הרבה יותר מאשר את הלבנים. זה חלק מה-"COLOR PSYCHE" שבתרבותם. זה מה שקובע אם אתה "REAL BROTHER" או לא.

לא רק זה. אנשים מדברים על כך. מציינים (ושואלים) ש"אם הופס הוא משחק שלשחורים יש בו יתרון (ולאלה שלא מסכימים שייכנסו לאתר ה-NBA ויספרו כמה "שחורים" ישנם בליגה לעומת "לבנים") אז איך זה שהיום השחקנים הטובים ביותר כמו סטפן קרי, קליי ת'ומפסון, או בלייק גריפין נראים כמעט לבנים?". שאלה אחרת: "כמה דם שחור חייב להיות בדמך כדי להיחשב כ-'שחור'"? "ומי 'קובע' אם אתה שחור או לא?

אולי איש לא קובע ולא נותן לך כרטיס חברות לעולם השחור, אבל בעולם הגטו שאנחנו לא מכירים מספיק, אלה דברים העומדים בראש מעיינם.

כמובן שזה לא פוליטיקלי קורקט לדבר על כך, אבל זה לא משנה את העובדה שאנשים מדברים על כך, ושזה נושא מעניין לדיון אחרי כוס בירה או שתיים.

מייקל דייסון –  פרופסור לסוציולוגיה  בג'ורג'טאון יוניברסיטי – כתב על הנושא ב-"פיינלס" של ה-NBA. הוא חקר במיוחד – עד כמה שיכול היה – את אילן היוחסין של סטפן קרי כחלק מהעניין שהיה לו לבחור "DARK SKINNED BLACKS ו-LIGHT SKINNED BLACKS. הוא טוען שצבע עורו הבהיר של סטפן גורם להרבה שחורים "להרגיש UNEASY" בקשר אליו. הוא טוען שסטפן קרי העלה את הדילמה מחדש של "מיהו שחור ומיהו לבן", או במילים אחרות – פוליטיקלי קורקט או לא – "האם הוא אחד מהשבט משלנו או לא; האם הוא 'BROTHER' או לא".

צבע עורם של קרי וקליי הבעיר מחדש את ה-RACIAL WOUND שאולי הוא לא מובן ראוי לנו, הלבנים, אבל בתרבות השחורה קיימת עדיין מגפה הנקראית "COLORISM" – גוון העור – שמסרבת לגווע בתרבות השחורה. אנחנו הלבנים לא מבינים כראוי את ההבדלים בתוך הגזע השחור עצמו, שם קיימים כל מיני סוגים של "NIGGERS". ישנם ניגרס אמיתיים, וישנם 'KIND OF NIGGER'.

הוא טוען שההצלחה של קרי – יותר מכל – חידשה את הדיון בנושא – גם האקדמאי, וגם ברחוב ובעיקר בגטו.

 


(שימו לב שאין אף מאפיין של הגזע NEGROID בפניו של סטפן קרי)
קווין דוראנט, שפגש ושיחק עם סטפן בליטל ליג בייסבול ואח"כ כדורסל נזכר:

I thought he was white,” Durant said. “He was this yellow kid, right? I’m just being real now, right? Where I come from, in the hood, we don’t see that. We don’t see the light-skinned guys around. It was all guys like me..

שתי מילים במשפטו של דוראנט ציינו את ההבדלים בין שתי האוכלוסיות – HOOD – בסלנג השחור זה REAL, אמיתי, כמו 'שחור אמיתי', , ו-LIGHT ולא DARK. במילים אחרות, קרי הוא לא "שחור אמיתי". אין בריחה מהעובדה שעור לבן מציין ומדגיש גם בצורה סמלית  (SYMBOLIC) וגם בצורה גנטית קשר  לעולם הלבן. רוב השחורים הבהירים הם תוצאה של מקרי אונס – אז זה אפילו לא נחשב לאונס – באחוזות (ה-PLANTATIONS), או ב-70-80 השנים האחרונות יחסי מין בין גברים שחורים ונשים לבנות – כמו במקרה של סטפן עם אביו השחור דל, ואימו הלבנה סוניה.

הבה נקשיב לאלן אייברסון:

. “That light-skinned dude,” Iverson said in praising Curry’s skills as the radio host laughed. “I never seen anything like this in my life. I was a certified serial killer. But this dude has it all.”

ישנה חיבה מורגשת בדברי דוראנט ואייברסון, אבל העובדה ששניהם בחרו להזכיר את "העור הבהיר של ה-DUDE" מגלה שכאילו מה שהם אומרים הוא ש'זה אפילו יותר לא מובן כמה טוב שהוא, בגלל צבע עורו הבהיר!'

בלייקרס קובי בריאנט ביקר את ג'ורדן קלרקסון – השחור עם העור הבהיר – שהוא , נכנס לסל כמו LIGHT SKINNED DUDE'. קלרקסון הגיב:

I’ve got to start doing it like a dark-skinned [dude]” — presumably hard and authoritatively

מייקל דייסון טוען שאם בכדורסל עדיין מתבדחים על זה, בעולם האמיתי של הגטו זה לא עניין פשוט כלל וכלל. שם גוון העור הוא לא עניין להתבדח עליו.  זה עוד יותר עניין שאין להתבדח עליו עתה כשכמה מנהיגי שחורים טוענים שההילולים והתישבוחות על סטפן קרי לא היו ברמה כזאת אילו היה יותר שחור, ועם עיניים חומות ולא כחולות:.

“” TayJordan wrote on the website theBlackJuice.com. “I mean who cannot notice the media’s clear favorability to Stephen Curry? He’s of fair complexion … and his eyes are a pretty cool blue color, too.”

מייקל דאוסון טוען ש- Stereotypes about color harm blacks in hidden ways

הוא כותב:

Iverson and Durant’s comments, as well as those on the Internet, nod to a pecking order where lighter-skinned blacks were perched atop the racial hierarchy of rewards. “Light, bright and damned near white” is an expression that captures the superior social appeal of fair-skinned blacks, who were believed to be biologically and culturally closer to white culture. Lighter-skinned blacks were deemed to be smarter and more culturally refined; darker blacks were believed to be dumber and cruder.

הוא מסכם ששחורים עם גוון בהיר מהווים בעייה לשחורים בעלי גוון כהה, ולכן ישנה נגדם גזענות, כאילו היו לבנים.

Blacks have often internalized in our minds and cultures the vicious stereotypes associated with skin color. We have often circulated harmful beliefs about ourselves that are tied to skin tone: deferring to some blacks because their skin is lighter, demonizing other blacks because their shade is darker.

היי, אף אחד לא נתן לסטפן קרי את ה-MVP ללא יוצא מין הכלל בגלל שהוא נראה לבן. אני בטוח שהשחורים 'האמיתיים' רואים במשחקו של סטפן קרי יותר "WHITE BALL" מאשר "GHETTO BALL". הסיבות ברורות: הוא לא מנתר לשמיים; הוא לא מהיר וזריז כחתול; אין לו גוף הרקולסי שאתה יכול ללמד עליו אנטומיה; הוא לא מדבר "BLACK ENGLISH"; ומשחקו הוא יותר FINESSE מאשר FORCEFUL – כל התכונות המיוחסות לשחורים.

הוא נבחר ל-MVP והוא היום על ראש האולימפוס הכדורסלני לא בגלל שהוא שחור בהיר, שחור כהה, או כל גוון שבאמצע, אלא בגלל שהוא עושה דברים שמעולם לא נראו לפני כן. אגב, זאת גם היתה הבעייה של ריי אלן שאף פעם לא הפך למקובל בין השחורים 'הקשים', וגם הוא בגלל שמשחקו לא היה "מספיק כדורסל של גטו" ויותר מדי "משחק של לבנים"

אז יהיו שחורים גזעניים שיתיחסו אליו כפי שפעם התייחסו להארלם גלובטרוטרס, שלדעתם הם עשו מעצמם צחוק והפכו ל'דוד תום'. זאת לא בעייה של סטפן קרי, והוא לא יכול לעשות מאומה בקשר לעורו. ואם ישנם שחורים המחשיבים אותו ליותר לבן משחור, ולכן הוא לא "BROTHER", אני בטוח שהגזע הלבן ישמח מאד להכניסו לרוסטר שלו , במשחק שיכול לעשות ממשחק האול סטאר להיט עולמי: "שחורים נגד לבנים".

מה שברור זה שהוא נכנס אל תחת העור של ה-BLACK PSYCHIC. מלקולם X או לואיס פראקאן לעולם לא היו מרשים לו להיכנס כחבר לשורותיהם בימים ההם בגלל צבע עורו. אבל מצד שני אנשי KKK של אז גם לא היו מהססים לעקוד אותו בלל צבע עורו. מה שבטוח זה שהוא העלה את הנושא – שרוב השחורים דחפו הצידה ולא רצו להתעמק בו יותר מדי כי הם אף פעם לא מצאו פתרון לדילמה – אל ראש מעייני הדיונים מחדש. אנחנו הלבנים לא מבינים את "הבדלי המעמדות" וחשיבות צבע העור ב-BLACK PSYCHIC; אולי גם לשחורים כל העסק לא ברור מספיק. אז סטפן קרי – בעצם היותו – מכריח לדסקס את הנושא מחדש.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
66 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דובי
דובי
7 years ago

I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.

דובי
דובי
7 years ago
Reply to  דובי

MLK, ב1963, עומד בלינקולן ממוריאל בוושינגטון וחולם על רגע שעדיין לא הגיע

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  דובי

במקרה של סטף, השחורים עושים מזה יותר ISSUE מהלבנים

דובי
דובי
7 years ago
Reply to  מנחם לס

כבר אז לא כל השחורים חשבו כמו מל"ק.
אישית אני מעדיף שהבנאדם יימדד לפי עצמו ולא לפי השתייכות.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
7 years ago
Reply to  דובי
Ish
Ish
7 years ago

הגזענות מעבירה אנשים על דעתם עד כדי כך שהם מסתכלים בעיניים של קרי ורואים שם כחול. איך? באמת שמישהו יסביר לי. איזה כחול? איפה כחול?

רובי 23
רובי 23
7 years ago
Reply to  Ish

יש לו עיינים בצבע חום ירוק הגזענות שיגעה אנשים אפילו מנחם מייחס לו עיינים כחולות .
אף אחד לא נוגע בו כי אבא שלו היה שחקן NBA גדול . לא כוכב על אבל שחקן חמישיה ושחקן שישי רוב הקריירה .

אני זוכר שראיתי את דדל קארי לפניי הרבה שנים ובאמת התפלאתי כי זאת הייתה הפעם הראשונה שראיתי מישהו שאמור להיות שחור והעיינים שלו בהירות .

יש להם אותם עיינים והעיינים של קארי קצת בהירות יותר אבל באמת איך הם הגיעו מחום ירוק או אולי ירוק צהבהב ל עיינים כחולות ?!

לגביי גוף NBA דווקא יש לו גוף NBA אידיאלי לעונות של 100 משחקים .
סופר אתלטים שלא נפצעים כמו ראסל ווסטברוק אין בנמצא ו יחידיי סגולה כמו לברון יש מעטים .
קארי שחקן מאוד זריז אולי הכי זריז שיש יש לו כושר גופני וניתור לומר שהוא לא אתלט זה מגוחך .

סומסום
סומסום
7 years ago

טסססס. זהירות מכוויות.

כל עיסוק בדם, צבע עור או "אותנטיות" של קבוצת אנשים הוא כניסה לשדה מוקשים. במיוחד עבורנו כיהודים. אחת לכמה זמן מתפרסם איזשהו מחקר שעוסק בקירבה/ שונות גנטית בין קבוצות של יהודים, ותמיד יש מהומת אלוהים והרבה אנשים שנמצאו "לא יהודים מספיק", ונפגעים קשות, ובצדק.

בעניין סטף, קליי וה"מעורבים" – העניין הזה אכן מעסיק מאוד את הקהילה האפרו-אמריקאית. קודם כל בגלל האבות שלהם, כוכבי אנ.בי.איי בפני עצמם. יש ביקורת מאוד חריפה, לא מעט שנים, כלפי גברים שחורים מצליחים ועשירים שמצאו לעצמם בת זוג לבנה או לא-שחורה, יעני מיהרו "להשתכנז", ספייק לי (אלא מי) שם את זה בשעתו על השולחן וזה לא שוכך. אגב, זו היתה נקודה לזכותו של אובאמה בקרב הבלאק קומיוניטי.

מצד שני, ברור שהמראה ה"מעורב" הזה (מושג נורא) של סטף וקליי ובלייק עוזר מאוד להנגיש את הליגה לקהל הרחב באמריקה, גם העובדה שצמחו מבתים מבוססים, בטח סטף ספציפית שנראה כמו כל-ילד, בטח יחסית לסופר-אתלטים כמו לברון או דוראנט או דיאנדרה. סילבר וגאוני השיווק של הליגה יידעו איך להשתמש באייקונים החדשים האלה, ולהפוך את גולדן סטייט ל"קבוצה היסטורית, כדי להמשיך ו"לחלץ" את הכדורסל מהגטו, לטובת יתר העולם.

ושווה גם לראות את הקטע שאתה מצטט, של דוראנט. במיוחד התגובה הספונטנית והנדהמת של הארדן, גטו-קיד אמיתי, למה שהוא אומר:

https://www.youtube.com/watch?v=JVtlyWsgztU

דובי
דובי
7 years ago
Reply to  סומסום

תגובה ספונטנית ונדהמת של הארדן אתה מתכוון לזה שהוא נקרע מצחוק?

סומסום
סומסום
7 years ago
Reply to  סומסום

ובמבוכה גלויה, אתה אומר בחבר'ה שלך "בחור צהוב", לא בטלוויזיה. "מאיפה שאני בא לא רואים ילדים כאלה".

Ish
Ish
7 years ago
Reply to  סומסום

נראה לי שדובי צודק ואתה רואה שם משהו שלא שם.

דובי
דובי
7 years ago
Reply to  Ish

ברור שאני צודק. ברור לפחות לכל מי שמסתכל דרך עיניים ולא דרך אג'נדה.

סומסום
סומסום
7 years ago
Reply to  דובי

הלוואי שאתה ומל"ק זכר קדוש לברכה (אולי האישיות הנערצת עלי ביותר) הייתם צודקים. זה עדיין עולם שבו דוראנט אומר, "סטף נראה לי לבן", או "צהוב" – וזה סופר-סופר-טעון.

שמואל
שמואל
7 years ago
Reply to  סומסום

תשאל את פיני גרשון, הוא מומחה גדול בנושא

Ghost Rider
Ghost Rider
7 years ago
Reply to  סומסום

בת'כלס זה קטע מאוד חביב של שלושתם (דוראנט הארדן וקרי). נראים חבורה של אנשים טובים שמעריכים אחד את השני.

רובי 23
רובי 23
7 years ago
Reply to  סומסום

אובמה הומו בארון . ג'סי ג'קסון שידך לו את אשתו במיוחד כדי להריץ אותו אלה נישואיי דמה .
ברור שכל אלה שיכולים מתחתנים עם נשים בהירות .
ג'ורדן עם היספנית בארקלי עם לבנה בלונדינית שאקיל עבר ללבנות . קובי עם היספנית רוב כוכביי הNBA עם לבנות .
ספסנסר היווד היה דווקא עם אימאן הדוגמנית השחורה שהפכה לאשתו של דייויד בואי אז היא באעצם גמרה עם בלונדיני .

בכלל דיויד בואי היה לוחם גדול למען הקליפים של השחורים בMTV וכדומה .
אפשר לדבר ולומר מה שרוצים אבל כשדיויוד בואי עלה לבמה להופעה של טינה טרנר השחורות בקהל השתגעו ואחת שחורה במיוחד זינקה לבמה וניסתה לאנוס אותו בשידור חי .

לשחורים יש משיכה חזקה ללבנות ובאותו זמן רגשיי נחיתות שמובילים למלחמות פנימיות .[אצל חלקם]
אלה שלא הולכים עם לבנות הם ההארד קור גטו שלא יכולים להשתנות וסובלים מרגשיי נחיתות .
אבל בעיקרון אנשים הולכים עם הדומים להם ובוגריי קולג' אמיתיים [שלא סידרו להם את המבחנים ] יסתדרו עם אנשים מאותו סוג ואז יש עירוב טבעי והצבע לא באמת משחק תפקיד .

פאקו
פאקו
7 years ago

עוד דוגמא לאוסף הדוגמאות בהן הפגיעות באוכלוסיות הנובעות מהכללות מגיעות מבין אותן אוכלוסיות עצמן.

Mbk
Mbk
7 years ago

מנחם
אמא של קארי שחורה
לפי ויקיפדיה – 4 הסבים שלו הם אפרו אמריקאים

אני חושב שכל ההתעסקות הזו בקארי היא סוג של גזענות הפוכה , השחורים לא מקבלים אותו כאחד משלהם וזאת בעייה שלהם כי ״לכאורה״ בהיר
אני לא מומחה לגנטיקה אבל אם אחת הסבתות של הסבתות שלו נאנסה ויש לו גן לבן זה ממש לא צריך לשנות לאף אחד , זה פשוט טרגי

שלא לדבר על זה שכמעט כל שחקני העבר ממש לא מפרגנים לנו ( להוציא מג'יק ג'ונסון )

אני חושב שזה ממש לא משנה מה הצבע של קארי , קליי או גריפין ולמי שזה חשוב זה כנראה לשחורים עצמם וזה מגעיל

עידו גילרי
עידו גילרי
7 years ago
Reply to  Mbk

מסכים, רק לא הייתי קורא לזה גזענות הפוכה אלא פשוט גזענות.

אבי
אבי
7 years ago

בטח שהיה צריך לקרוא לזה גזענות הפוכה,יש הבדל עצום בין מישהו ששונא גזע אחר כי הוא חושב שהוא נחות ממנו,לבין מישהו ששונא גזע אחר כי מאות דנים הגזע הזה התעמר בו

אבי
אבי
7 years ago
Reply to  אבי

שנים

אבי
אבי
7 years ago
Reply to  אבי

אני אפילו לא בטוח שזה יכול להיקרא גזענות,להבדיל,יהודי ששונא גרמנים הוא גזען?לא חושב,הוא שונא אותם בשל העוול שעשו לנו לא בשל צבע עורם

עידו גילרי
עידו גילרי
7 years ago
Reply to  אבי

אתה מעלה נקודה חשובה. מצד שני זו עדיין גזענות. אני בהחלט לא מבין גדול בתחום אבל גזענות היא לדעתי סוג של מנגנון הגנה. בחלק מהמקרים היא אולי יותר מבוססת אבל אין זה משנה את העובדה שזו עדיין גזענות.

אבי
אבי
7 years ago
Reply to  אבי

יש לנו פירוש שונה להגדרה "גזענות"
מבחינתך ומבחינת רבים אחרים גזענות היא שנאת עם אחר באשר הוא.לדעתי אתם טועים ומוזילים את המילה,אחרת לפחות 80 אחוז מתושבי כדור הארץ גזענים.יש כלכך הרבה עמים שנמצאים בסכסון ושונאים אחד את השני,כולם גזענים?לפני 100 שנה מדינות צרפת ואנגליה שנאו אחת את השניה שנאת מוות,הם פשוט התפכחו לשיטתך?לדעתי גזענות חלה רק כשאין לך שום אינטראקציה עם הגזע האמור(או הקבוצה),כאשר אתה שונא אותו על לא עוול בכפו-זו גזענות.גזענות קשורה בהכרח לתורת הגזע לדעתי,גזען הוא מי שמדרג את המין האנושי לפי גזעים,ומחליט מי נחות יותר ומי מרומם יותר.אדם ששונא את מי שפשע כנגדו או נלחם נגדו אינו גזען,זה טבע האדם.סליחה על החפירה פשוט יצא לי להתעמק בזה לאחרונה ואני מעוניין לדעת איך המסקנה הזאת שהגעתי אליה מתקבלת אצל אנשים 🙂

רובי 23
רובי 23
7 years ago
Reply to  Mbk

כאשני מציין את זה כולם פה קופצים כי אני לא מביא ציטטות אבל הגזענות של אנשיי הגטו ידועה .
הם נרתעים ומקנאים יותר מכל בבלייק גריפין שהוא גם מפלצת אתלטית כמו לברון חזק כמו שור שרירי בצורה יפה ומרשימה בנוי לתלפיות ומצד שני לא נראה שחור בכלל אינטיליגנטי חכם ובא מבית ברמה .
אותו הם אוהבים לכסח יותר מכולם .
ובעצם אביו שחור פשוט אמו ג'ינג'ית לבנה כמו חלב בלי פיגמנט שמאפשר השתזפות והוא יצא לבן ג'ינג'י עם גנים מפלצתיים .

עליו אי אפשר לומר שהוא נכנס כמו בהיר עור אי אפשר לפקפק בקשיחות שלו בעוצמה ובגבריות לכן או שהם מכסחים או שהם בורחים הצידה כדי שחס וחלילה לא יככבו בצד הגרוע של הפוסטר כשמטביעים עליייהם .
בג"ס סגנון הגטו מתבטא בעיקר בגרין וקצת בארנס איגי הוא סופר קשוח אבל הוא אדם ברמה גבוהה וכנראה עם הורים אפריקאים ולא מאנשיי הסלנג והשכונה .

גם בספרס יש מיעוט של "גטו " במשך השנים היה את סטיבן ג'קסון ועכשיו את דייויד ווסט דברים אלה מתבטאים בצורת המשחק של הקבוצה .

Avri
Avri
7 years ago
Reply to  דדי

Wow, anak

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  דדי

גדול, דדי!

צביקה
צביקה
7 years ago
Reply to  דדי

נקרעתי מצחוק

Mbk
Mbk
7 years ago

מוחמד עלי נפטר

סומסום
סומסום
7 years ago

גודנס.
אנחנו מתקשקשים על זה, ומוחמד עלי מת.

RIP. הגדול מכולם.

סומסום
סומסום
7 years ago

צמרמורת. מוחמד עלי והדרים טים2, אטלנטה 1996:
https://www.youtube.com/watch?v=Y9OlmPyjsNU

A.h
A.h
7 years ago

אני נשוי לאתיופית באושר.
הילדים בצבע מהמם (לצערי הרבה אנשים ניגשים לאשתי ומחמיאים לה על הילדים היפים שעליהם היא שומרת כאילו איזה אומץ!) שיהיו בריאים לא מבין את ההתעסקות בצבע העור.
פעם הייתי נאיבי לחשוב שיש מעט עשבים שוטים (תאמינו לי שגם בעדה היו שלא אהבו שאשתי נשואה ללבן) אבל עם דוראנט כוכב nba מוציא שטויות כאלו כנראה שאנחנו חברה ממש דפוקה.
משכן אני מקווה שהבן יקבל את הבולבול מהצד של אמא…
בטח דוראנט שאל את קארי כמה ס"מ יש לו בין הרגלים…

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
7 years ago
Reply to  A.h

אני לא מבין מה ההבדל בין מה שדוראנט אמר לבין הסמי בדיחה שאתה רמזת עליה, הוא סך הכול היה כנה.

Berch
Berch
7 years ago

תתרגם את זה ושלח למקומון של גרינוויל. המולדת ההיסטורית של קקק ו ללל
🙂

שגיא נאור
שגיא נאור
7 years ago

כל העיסוק בנושא גורם לאי נוחות מסוים אבל העובדה שזה עדיין אישיו מדגישה כמה הנושא בארה״ב, וכנראה בקהילה השחורה ביתר שאת, עדיין חם ובוער.
לחשוב שיש סיכוי שהליגה מפמפמת את סטף גם בגלל גוון עורו ולא רק בגלל יכולותיו המדהימות גורם לי להתגרד בעצב אבל גם שם מראה מול המציאות האמריקאית.

דאג קולינס
דאג קולינס
7 years ago

מנחם. עוד פיליטון שכדאי שתגנוז.

סתםפאקראחד
סתםפאקראחד
7 years ago

רשימה מביכה במיוחד. ממליץ לך להתרחק מהעיסוק העיתונאי בגזע, אתה לא יוצא מזה טוב.

עידו גילרי
עידו גילרי
7 years ago

העיסוק כאן הוא בהחלט לא רק של מנחם אם קראת את הכתבה. מעבר לכך זה נושא שבוער בלב האומה האמריקאית וכתוצאה מ pc אסור לדבר עליו. זה לדעתי רק מעצים את הגזענות של כל הצדדים אחד כלפי השני.

שגיא נאור
שגיא נאור
7 years ago

לגמרי. מי שמפנה את טענותיו למנחם מפספס את הנקודה והיא העיסוק האמריקאי בנושא. מנחם רק מניח לנו אותו על השולחן וטוב שכך. ממרחק אלפי המיילים טוב שיש את מנחם לשקף לנו דברים שקורים מחוץ למגרש ולצד המשחק.

A.h
A.h
7 years ago

הבן השחור
יש דברים שaf יכול לכתוב באתר הופס
אבל יש דברים שאחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם היום שמייצג עיר שלמה לא יכול להגיד.
אבל אני האידיוט.
ככל שאני מתבגר אני מבין שמעטים האנשים ששופטים אדם על פי האופי שלו ולא על פי צבע עורו/מוצאו/דתו/לאומו/העדפותיו המיניות.
המין האנושי הוא חלאתי.
מכיר הרבה אנשים שיעדיפו שהבת שלהם תמות מאשר תתחתן עם מוסלמי לדוגמא.
או. שמעדיפים שהבן יהיה רוצח רק לא הומו.
מוצא עצמי מתווכח שוב ושוב ותופס את הראש.
והשאלה שלי אליך: ג'ון מכיר בך???

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
7 years ago
Reply to  A.h

A.H

קווין דוראנט מייצג את עצמו בלבד, מי שרואה בו כנציגו עלי אדמות עושה זאת על אחריותו בלבד. עד כמה שידוע לי, יתרונות התיקון הראשון של חוקת ארה"ב חלים גם על שחקנים טופ 5 בעולם, אלא אם כן החלטנו ליצור מעמדות חדשים שמבוססים על סמך עיסוק על פני גזע..

"המין האנושי הוא חלאתי" – ובכן.. זוהי גזענות לשמה.. האם אתה מכליל גם את ילדיך בתוכם ?

הנושא הזה רווי בצביעות, וחוסר כנות. אנשים מסרבים לנסות להסתכל לנושא בגובה העיניים, וזוהי הבעיה הכי גדולה.

יש בהחלט אפשרות שבמהלך אלפיי שנות אבולוציה ומאורעות, נוצרו יתרונות מסוימים אצל גזעים שונים באדם. זה בהחלט אפשרי ליצור אפילו רק באמצעיים ביולוגים "טבעיים", זן עם איכויות יותר גבוהות בפרמטרים שונים, כי מה לעשות לגנטיקה יש משמעות לפחות כנקודת פתיחה. זו כמובן לא סיבה להרוג את כולם..

הנושא הזה תמיד העסיק אותי כמי שהמוצא שלו נראה כמו מסיבת אורגיית עדות של הסבים והסבתות שלי (אתיופי, תימני, תוניסאי, ונגיעות של רוסי וגרמני)

לא סתם זה הכינוי זה הכינוי שבחרתי, בילדותי זכיתי להרבה קריאות כמו "כושי סמבו" "קופיף" "שחור" וכאלה.. הגן האתיופי חזק אצלי.
אבל מה לעשות.. החיה שאני באמת הכי דומה לה זה קוף…
ושחורים דומים לקופים, וזה בסדר גמור.. אני לא רואה אף אחד מתרעם על כך שאת שרה נתניהו מכנים "מיס פיגי".. כאילו שלכנות מישהי על סמך הדמיון של האף שלה לאף של חזיר זה יותר טוב..ואלו אנשים שבאים מהצד הנאור של המפה.

Ish
Ish
7 years ago

למען ההגינות הוא כלל את כל האנשים, זוהי מיניות לא גזענות.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
7 years ago
Reply to  Ish

כן, עיוות סמנטי.. כי "גזענות" מעבירה את המסר יותר טוב מ "מיניות"

Ish
Ish
7 years ago

כן, כנראה הלצה שלא כל כך במקום. אני אזנח את השניה.

A.h
A.h
7 years ago

קודם כל אני בטוח שאתה מבין שקווין דוראנט הוא דמות לחיקוי והערצה ויש דברים שעדיף שישמור לעצמו.
לגבי המין האנושי לצערי הרב תפתח חדשות ותראה. אנו מחרבים האחד את השני ואת העולם שלנו , עסוקים במלחמות וכסף ובעיקר כח.
חלאות.
מיס פיגי? מעולם לא שמעתי שקוראים לה ככה ואם כן זו בושה וחרפה וזו גם בושה השמות שקראו לך.
מתגובותיך באתר אתה מסתמן לי כאדם אינטיליגנט ציני וחריף שלמד לחיות עם קריאות הגנאי אך להזכירך ישנם אנשים ללא חוסן מנטלי שקריאות כמו כושי וקוף יכולות לגרום להם לסבל וכאב רב.
לדעתי אין כמו "אורגיית עדות" זה פשוט כיף להינות מתרבויות כאלו ואחרות ולדעתי זו זכות גדולה שנפלה בחלקיך.
בכל מקרה אותי חינכו שכולנו שווים בין אם האחד קופץ גבוה יותר או רץ מהר יותר כולם מבחינתי במי אנוש.
לא מעניין אותי הצבע או הגנים.
ההתעסקות בזה גורם לגזענות.
שבת שלום לכולם
בתקווה להפתעה במשחק השני.
(כן אני אוהד לברון!)

A.h
A.h
7 years ago

ותיקון לגבי כולנו חלאות:
כמובן שזה משפט שנובע מתיסכול כי היום כאבא אני שואל את עצמי באיזה עולם הנכדים שלי יחיו? באיזו ארץ?
מי האמין שעדיין אקח חלק במלחמות ?
ומה יהיה עם יוקר המיחייה?
התחממות גלובלית?
המשאבים שהולכים ומתמעטים?
כן אני החלאה שלא מנסה לשנות את העולם למען עתיד טוב יותר וטרוד רק באיך לשפר את חיי משפחתי המצומצמת.

Ish
Ish
7 years ago
Reply to  A.h

אנחנו סובלים קולקטיבית מאפקט הצופה מהצד. מלבד זאת, רובנו כנראה צודקים בהנחתנו שמה אנחנו כבר יכולים לעשות, אנחנו הרי לא כריזמטים מספיק שאנשים יבחרו בנו לייצג אותם אםילו אם הם מסכימים עם עמדותינו, ואין לנו המון כסף שאפשר לקנות איתו השפעה, מה שמשאיר אותנו רחוק מלהגיע לעמדת כח כלשהי, ולכן היכולת שלנו להשפיע הינה מזערית עד לא קיימת.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
7 years ago
Reply to  A.h

דוראנט לא מודל לחיקוי. אין דבר כזה מודל לחיקוי. כי אין דרך אחת או כללים מסויימים בהם רול מודל צריך להתנהג. זה סותר את כל מה שאתה כתבת שאתה מצפה מחברה אנושית להיות (פלורליסטית וצבעונית)

המילה "הערצה"מקורה במילה "עריץ".. לא משהו לשאוף אליו..

תבודד את המילים"מודל" "לחיקוי" ותראה כמה המשמעות שלהן ביחד ולחוד יכולה להיות מסוכנת. חשבתי שאתה רוצה חברה רב גונית, ולא פס ייצור אנושי.
באופן מסוים אפשר לטעון שדוראנט הוא פרזנטור לתעשייה שמסמלת ומגלמת בתוכה הרבה מהחולי שקיים בחברה, ושעליו אתה מתלונן.
אז על ה PC הקטן הזה אתה בא אליו בטענות ?

דוראנט הוא אינדיווידואל.

דבר נוסף :אם מודל לחיקוי מתנהג בצורה מסויימת, אתה לא אמור על פי תפיסתי לערער עליו, אלא ליישר קו איתו, כי הוא המודל לחיקוי, ולא אתה, לכן אתה אמור להתנהג כמו שהוא מתנהג, ולא להטיף למודל לחיקוי.. איך להתנהג – זה ההגיון המעוות של מודל לחיקוי.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
7 years ago

אנשים נעלבים כי מחנכים אותם להיעלב. אני לא בעד להעליב אנשים (אם כי אני חוטא בזה מדי פעם בעצמי) אבל אני גם לא בעד להיעלב מאנשים.. במיוחד כאלו שאתה לא מכיר. האנשים היחידים שאני מוכן להיפגע מהם, אלו האנשים שקרובים לליבי. לא צריך להיות בעל חוסן מנטלי בשביל להגיע לדרגה הזו אם קצת מקדישים לנושא מחשבה, במקום ישר להיעלב. זו עצה קטנה ממני, כמי שעבר את טבילת האש, לילדים הכהים שלך רגע לפני שהם חווים זאת על בשרם.. סמיילי

תקיש שרה נתניהו מיס פיגי

(עוד לפני שתקיש את האות "פ" זה יקפוץ לך..)

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
7 years ago

עוד משהו, כשאתה כותב :

"לדעתי אין כמו "אורגיית עדות" זה פשוט כיף להינות מתרבויות כאלו ואחרות ולדעתי זו זכות גדולה שנפלה בחלקיך."

שים לב, שכשאתה כותב את הציטוט הזה למעלה, זה יכול להתפרש על ידי אנשים אחרים, ש "מוקה" של "אורגיית עדות ", יותר טוב מצבע אחד הומוגני.. – כדאי להיזהר עם זה, שלא תצא דוראנט.. סמיילי

A.h
A.h
7 years ago

צודק לצערי.

CIB
CIB
7 years ago

יש המון אנשים שאומרים על קרי, "הוא נראה כמונו" הוא נראה כמו השכן שלך" וכו'.
מעבר לעובדה שזאת שטות מוחלטת, לדעתי רבים מהם לא היו אומרים זאת אם עורו היה שחור.
בעיניי זאת לא פחות גזענות.

אבל היי, זה עוזר למותג!

האווי לאסוף
האווי לאסוף
7 years ago

מאמר מעניין.שדה מוקשים, אבל מעניין.
רק אנקדוטה קטנה כדי להבהיר כמה נושא הגזע סבוך אחרי 250 שנה: לפני כמה זמן פורסם מחקר גנאולוגי על העבד הראשון בהיסטוריה האמריקנית (לאחר ששופט קבע כי עליו להישאר עבד כל חייו, לעומת לבן שנדרש להמשיך לעבוד במשך כשנה) והתברר כי אובמה הוא צאצא רחוק שלו. מה שמדהים היה, שאובמה קרוב אליו מהצד הלבן שלו…

Mbk
Mbk
7 years ago

אני קונה את זה בערך כמו שביבי ספרדי …. ( סליחה מכולם , הייתי חייב לשים את זה פה )

האווי לאסוף
האווי לאסוף
7 years ago
Reply to  Mbk

ביבי ספרדי כמו מרבית יהדות אשכנז, אין בזה חדש. לגבי המאמר שהבאתי אין לי ערבון לתוקפו, צלבד העובדה שהוא פורסם בכל העולם וזכה גם להתייחסות מאובמה

צביקה
צביקה
7 years ago

באמת שאין שום טענה למנחם שהביא פשוט דברים ודיונים שמתרחשים כרגע.
לא חסר אנשים ממש ממש טפשים. אבל בגדול האנושות מתקדמת. ואנחנו מגדלים ילדים לעולם בסך הכל אופטימיים. אני בעד.
אבל אחד החוליים הכי גדולים של העולם המערבי בכלל ואמריקה בפרט זה הPC. אבל יש לזה ריאקציה שרואים אותה בבירור בקטע של טראמפ. לאנשים נמאס מהצביעות הזאת.

דאג קולינס
דאג קולינס
7 years ago
Reply to  צביקה

ציטוט ממאמר של פרופסור (על זה מבוססת הכתבה) אינו בהכרח נושא מרכזי, דיונים ועוד. הבעיות היותר מדוע אין מספיק מאמנים שחורים, בעלים שחורים.

דאג קולינס
דאג קולינס
7 years ago

חוצמזה קצת פרופורציה ואיזון בכתבות אלאק מדעיות. הקשקוש של דוראנט, איירבסון משתווה לגזענות של הלבנים. אולי מנחם יביא תובנות בנושא. מה קראנו: בעיות שפה ותרבות של השחורים, עסוקים באחוז צבע לבן. מליוני אמריקאים, אוסטרים, גרמניים, צרפתים …גזענים לא נושא מעניין.

חמי
חמי
7 years ago

רק אתמול דיברתי על זה עם חבר אמריקאי-גנאי על הגזענות של השחורים ועל איך שהם מבדילים בין גווני שחור כדי לתת כבוד.
וכמה שזה משגע את השחורים הגזעניים שקרי כזה טוב ומצליח ולבנבן השם ירחם חחח

ארנסט המינגווי
ארנסט המינגווי
7 years ago

בקשר לבני אדם ,ושאר מיני ירקות זה אחד הדברים הנפלאים ,אחד מיני רבים שכתב מארק טווין :
"
Man is the Reasoning Animal. Such is the claim. I think it is
open to dispute. Indeed, my experiments have proven to me that he is the Unreasoning Animal… In truth, man is incurably foolish. Simple things which other animals easily learn, he is incapable of learning. Among my experiments was this. In an hour I taught a cat and a dog to be friends. I put them in a cage. In another hour I taught them to be friends with a rabbit. In the course of two days I was able to add a fox, a goose, a squirrel and some doves. Finally a monkey. They lived together in peace; even affectionately.

Next, in another cage I confined an Irish Catholic from Tipperary, and as soon as he seemed tame I added a Scotch Presbyterian from Aberdeen. Next a Turk from Constantinople; a Greek Christian from Crete; an Armenian; a Methodist from the wilds of Arkansas; a Buddhist from China; a Brahman from Benares. Finally, a Salvation Army Colonel from Wapping. Then I stayed away for two whole days. When I came back to note results, the cage of Higher Animals was all right, but in the other there was but a chaos of gory odds and ends of turbans and fezzes and plaids and bones and flesh–not a specimen left alive. These Reasoning Animals had disagreed on a theological detail and carried the matter to a Higher Court.”

― Mark Twain, Letters from the Earth: Uncensored Writings

A.h
A.h
7 years ago

לבן השחור : רק עכשיו ראיתי את התגובות.
אני כותב אותן ממבט של ילד בן 11 שזורק לסל ומשחרר ען כל זריקה את המילה דוראננננטטטט.
לא יעזור הוא מודל לחיקוי והערצה כן הערצה.
בדיוק כמו שערן זהבי לא היה צריך להגיד שהוא הרגיש כמו בראמללה.
שים לב למשכתוב: אורגיה של עדות ותרבויות.
לא צבעים-תרבויות.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
7 years ago
Reply to  A.h

שוב נלך עם ההיגיון הזה..

דוראנט מודל לחיקוי – דוראנט אומר משהו – הדבר לא מוצא חן בעיניך ואתה מטיף לו להתנהג אחרת – ברגע זה הפכת את עצמך למודל לחיקוי ואת דוראנט למישהו שאמור להתנהג כמוך – ז"א הפכת את היוצרות, למרות שבמקור, אינך המודל לחיקוי אלא דוראנט כביכול. זה מגוחך.

ילדים גם אוהבים את בוב ספוג ואת אריק קרטמן – אני לא בטוח עד כמה החברה השמרנית הייתה רוצה את קארטמן בתור מודל לחיקוי, ולא נראה לי שהורים היו נותנים לילדים שלהם לחיות על קרקעית הים…

the man from the bay
the man from the bay
7 years ago

תכל'ס השחורים הרבה. יותר גזענים מהלבנים

רובי 23
רובי 23
7 years ago

מדברים פה על לבן ושחור אבל זה הרבה יותר פשוט סטף קארי בחור נאה צעיר עם בייבי פייס נראה ילד טוב .

לברון פשוט מכוער מרתיע ונראה כמו תפלץ גנטי לכן אנשים מתקשים להזדהות איתו .
קארי גורם לאנשים לחשוב שזה יכול להיות אני או אתה או השכן ולברון מעין תופעת טבע שמשתהים ממנה ורצים לראות מה היא תעשה אבל אף אחד לא חושב שזה יכול להיות הוא או מישהו שהוא מכיר.

בכל ספורט אדם נאה רהוט כריזמטי שמשדר רמה ואלגנטיות מוכר טוב יותר מכזה שהוא לא זה כל הסיפור .
ודרך אגב לברון מכר יפה מאוד והצליח יפה עד עכשיו .

ספייק לי הבימאי גזען גדול ואדם קטן הרבה סרטם הוא עשה על לבנים שחורים ושחורים מגוונים שונים אבל כשהוא צריך היה לבחור כוכב כדורסל לסרט הוא לקח את ריי אלן שהוא לא כהה או בעל תווי פנים של שחור, אקדמאי בחור ברמה ורהוט וכמובן נאה כי הוא עשה שיקוליי רייטינג .
הוא רצה לפנות למכנה המשותף הרחב ואדם נאה עם תכונות אופי ופיסיות מושכת תמיד יהיה עדיף על ההפך זאת המציאות וגם ספייק לי מבין את זה היטב.

cavs
cavs
7 years ago

אתה טיפש