עונה במכה אחת לכל המסרים של רפי ובינוני ההבנה / מנחם לס

EWING

 

בואו נתחיל מזה שאני במצב רוח מאד HOSTILE, כועס, ובא לי להכניס איזה פגז ברפה הבנה או או שניים באתר.

שלשום נפטר חבר ילדות, דווויד מרגוליס, הבן הבוגר של אדון מרגוליס שבנה את בריכת בת גלים והיה בעליה ומנהלה עד שהיא התפוררה והפכה לתל חורבות. השמועות אומרות שאיזה "משקיע קנדי עשיר מאד שנולד בבת גלים והוריו עברו לקנדה כשהיה בן 3 לפני 75 שנה" עומד לשחזר את הקזינו והבריכה בדיוק כפי שהיו, אבל את הסיפור הזה – או דומים לו – אני שומע כבר מיליון שנה.

דווויד (DOOVID) מרגוליס היה ילד קצת איטי ומוזר. בשנתיים צעיר ממני, אבל אהבתי אותו כמו אח. כל יום ששי כשעזרנו בסיוד הבריכה ( כ-ל   ה-ב-ר-י-כ-ה   ס-ו-י-י-ד-ה   כ-ל   י-ו-ם   ש-ש-י  וזאת היתה בריכה של 50 על 18 מטרים!) הוא היה מסייד את עצמו, צורח כמו טרזן, ועושה עוד דברים מוזרים. אחיו הצעירים יותר מוקה ובני הפכו לשחקני כדורמים בנבחרת ישראל, ומוקה הוא היום פרופסור באוניברסיטת ת"א; בני בארה"ב ואיבד קשר עם אחיו, או איתנו).

DOOVID היה אחד הבודדים שנשאר לגור בבת גלים. הוא נישא לאיזו שרמוטה שגנבה לו את כל הכסף שירש מאביו, ולפי מוקה זה היה הרבה כסף. הפך לימאי, ואז נהג משאית של חומרים מסוכנים ביותר. הוא החל לשתות, להשתמש בסמים, והיה לרוב מחוסר עבודה. הוא איבד את שיניו, וכל ביקור בישראל הייתי דואג להיפגש איתו, לקחת אותו לארוחת דגים, ולשתות כמה בירות איתו.

כשהוא חלה המדינה סירבה לטפל בו כי כשהיה מחוסר עבודה הוא לא שילם קופת חולים.

אולי המכתב ששלח מוקה לנו – חבריו מבת גלים – יסביר יותר עליו:

היום קיבלתי הודעה שדוד אחי נפטר. הקשר ביננו היה רופף כל השנים. עזרתי לו לפרקים במידת האפשר והוא מצדו תמך בייצרני הסיגריות והיי"ש. אבינו ראה בו משחר נעורינו יצור מיותר והרבה להכות אותו ולכנות אותו אידיוט – ככה זה חברים, כאשר מכנים בן-אדם כל היום אידיוט ומכים בו, אז הוא הופך לאידיוט. אנו, כלומר במבוש (אחי בני) ואני התנכלנו לו. אמנם היינו ילדים בני 7-6-5-4-3- אבל היום אני רואה את עצמי אשם בהתעלמות מגורלו של אח חלש ואיטי ומכה על חטא. דוד עבד כימאי, כרס"ר בחיל האוויר ולאחר מכן כנהג משאית שהובילה חומרים מסוכנים. דוד לא היה איש אקדמיה וגם לא היה נוכח באולם כאשר חילקו את השכל. אבל דוד היה אדם יותר טוב ממני ומרבים אחרים, מכיוון שניחן בתכונה אחת אנושית: דוד לא התנהל על פי שיקולי יוקרה ומעמד. הוא היה אדם פשוט ולא חיפש את אור הזרקורים ולא את טפיחות השכם של החברים. דוד לא התאים לסביבה הישראלית שכן הוא היה נאיבי מכדי להתמודד עמה ואם היו לו חברים ואני מסופק אם היו לו, אזי ניצלוהו כהלכה. דוד ירש סכומים גבוהים יחסית מאבא ומאמא ורעייתו השנייה (שמה דוריס אך היא נוראה מבוריס) גנבה לו את הכל כדי לשקם את יוצאי חלציה, שני ג'אנקיס שטופי סמים שיצאו בכספו לגמילה, וכדי לערוך לו היכרות של קבע (היכרות קטנה היתה לו עוד מאז היותו ימאי) עם הבקבוק ועם הסיגריות. דוד היה לאחרונה אדם חולה מאוד שהיה זקוק לאשפוז ולגמילה. ואכן המדינה גמלה לו! שכן, הביטוח הלאומי הזה והרופאה הממונה דחו אותו פעם אחר פעם. הקשיבי לדברי מדינה זונה מושחתת: יתכן שאפשר היה להציל אותו, אך מאחר ואחי לא נמנה עם העשיריה השלטת ולא הכניס הרבה למדינה, אפשר היה לתת לו למות, ואולי אף בטרם זמן. כואב לי מאוד שעה שאני סוקר לפניכם את הדברים הללו. והכי הרבה כואב לי מכיוון שנהגתי להסוות את העובדה שלא יכולתי לראותו בסבלו כשהיה חולה ולא בשטויות שדיבר משנחה עליו הרוח. ועתה מאוחר מדי. דוד אחי שמעולם לא היית אחי במלוא מובן המילה: צר לי עליך אחי, על שמעולם לא היית אחי במלוא מובן המילה. כמובן, אפשר היה וכך נהגתי, לכפר על ההתעלמות במתת כסף, אפילו הרבה כסף, אולם היום, מעין יום הדין, אני חייב להודות לפניכם, כי חטאתי לו יותר משאוכל לשער. בקיצור חברים, ואני מבקש מכם להעביר את הדברים ליתר החברים: אני מרגיש היום כמו חתיכת חרא יבשה ורציתי שתדעו למה – אני מוקה ואני בוכה על אחי המת…

אז במצב רוח לא טוב במיוחד התחיל המשחק.

בואו אגיד לכם דבר אחד כבר מההתחלה: זהו האתר שלי. הוא משמש אותי בשנים האחרונות שנותרו לי לחיות נפלא: אני כותב בעברית וקורא עברית 5-6 שעות ביום, וזה גם הובי, גם עיסוק, וגם אחריות מסויימת של דברים שעלי לעשות כל יום כי לא נותרו לי הרבה דברים להיות אחראי להם, מלבד לעשות קצת את המוות לזקנה (היא מקבלת הכל באהבה – כי מגיע לה – הרי היא אוהדת הלייקרס דפוקה, ואחריהם את הווריורס).

מאחר וזה האתר שלי, אני עושה וכותב בו מה שבא לי ולאף אחד אין דבר ולו הקטן ביותר לעשות בנידון. כל המסרים על "הצורך בנייטרליות", "החובה באמינות", ו"להיות נאמן לעובדות" נדבקים לטפלון המכסה את גופי כמו ששמן נדבק למים.

אילו כתבתי לניו יורק טיימס או לידיעות אחרונות, כמובן שהייתי כותב אחרת, או שהיו מפטרים אותי. כאן אני כותב מה שבא לי, ואם זה לא נראה לכמה מכם, אתם יכולים לקפוץ לי, ובאותו זמן לירוק על HOOPS.CO.IL  ולעבור לדה-באזר, וואללה, או לקרוא את הילד שגידלתי כמו שאני מגדל את רועי ויינברג – ערן סורוקה. טוענים שאני כותב כאוהד, ולא כפרשן? אז את תשובתי לכל אלה החושבים כך כתבתי שתי שורות מעל.

עכשיו תנו לי להיות קצת יותר ספציפי, כי אני הרי לא אהבל שממציא דברים וכותב שטויות ללא אחיזה למציאות, כי אם זה היה כך, לא היו לנו 10,000+ כניסות ליום (והמספר בעלייה מתמדת):

אלף, אני לא משקר אף פעם, לא כותב 'דווקא' להכעיס, וכותב רק את דעתי האמיתית, ואם היא מושפעת מאהדתי לקאבס (אני לא אוהד את הקאבס בכלל; אני אוהד את מיאמי, ואחריה הניקס, ואז הסלטיקס), או שנאתי לגולדן-סטייט (אני בכלל לא שונא את גולדן סטייט. אני שונא רק את הלייקרס, ואז את כל המערביות כולן, רק בגלל שהן 'מערביות', אפילו ש-80% מהן נמצאות מזרחה למיסיסיפי, הווה אומר במזרח ארה"ב, או מעבר ל-'דיקסי-ליין') – אז שוב, אם כתיבתי 'מושפעת' מאהדתי לקאבס או שנאתי לגולדן סטייט, SO BE IT. אילו כתבתי לניו יורק טיימס הייתי חייב להיות רובוט ללא רגשות. כאן אני נותן לרגשותי להתערב בכתיבתי חופשי-חופשי, וכבר אמרתי לכם מה כמה מכם יכולים לעשות עם עצמם אם הדבר לא נראה להם "אובייקטיבי" מספיק.

מה שמעצבן אותי לאללה אלה השקרים במצח נחושה בכמה תגובות, והדביליות-אידיוטיות-אהבליות שבכמה מהן. כמובן שגם לכם ישנה רשות לכתוב מה שבא לכם, ואני יכול לקפוץ לכם,  אבל אני יכול לענות לנטולי ההבנה במאמר, דבר שאתם לא יכולים לעשות. אני יודע שזה לא צודק, אבל כמו שאמר בובי נייט פעם, "אילו היה צדק בעולם אלוהים היה נותן לנו לחרבן על יונים מדי פעם.."

הדבר שמטריף אותי לאללה הוא שכותבים ("מצטטים") שכתבתי דברים שלא כתבתי. מישהו למשל (כבר שכחתי בלופים אחרים אבל זה היה אחד המסרים האחרונים אז עדיין אני זוכר) כותב שאני כ-ת-ב-ת-י היום ש"ההגנה של הקאבס טובה יותר מההגנה של הת'אנדר". זה שקר וכזב. אני באמת מאמין שזה כך, אבל לא כתבתי את זה. אחרים כתבו שכתבתי ש-"ההחטאות של קרי וקליי היו בגלל ההגנה של הקאבס" אבל "לא כתבת שההחטאות של לברון, קיירי, וחוסר הזריקות של ג'יי אר היו בגלל ההגנה של הווריורס".

אתם יודעים למה? כי זה נכון. קרי וקליי תמיד קולעים נגד כל הגנה; ההגנה עליהם אמש היתה באמת אקסטרה טובה.  ההחטאות של לברון וקיירי היו החטאות של זריקות שהם קולעים בד"כ באחוזים גבוהים הרבה יותר, וההיעלמות של ג'יי אר היא הבעייה הנפשית שלו. הוא מאניק-דפרסיב ברמות, וישנם לו ימים שהוא מכונס בתוך עצמו, ופשוט נעלם מהמשחק. חבל שטיירון לו לא מספיק חכם לראות ולהבין את זה.

אני כתבתי שההפסד הזה לא היה כזה רע לקאבס כי הם יכולים היו למצוא בו הרבה דברים חיוביים: לא יהיה להם עוד משחק עם איזה 20-22 איבודי כדור (14 נרשמו; כל בריחות הכדור שפגע ברגלם או ברח מידם לא נרשמו משום מה), ואני לא מאמין ששחקני חמישייה שנייה יכולים להיות כאלה טובים שוב פעם. כמובן שאולי אני טועה, אבל זוהי דעתי בלי קשר לאהבה או שנאה. כתבתי גם שהחמישייה הראשונה של הקאבס לא הפסידה לחמישייה הראשונה של הווריורס, אלא לחמיישייה השנייה, וזה גם סימן טוב. למה? כי החמישיות הראשונות בד"כ משחקות 80-85% מהזמן, ואמש היה משחק לא רגיל בעליל מבחינה זאת, ואני לא חושב שיש סכוי שזה יקרה שוב.

כתבתי שלברון היה גרוע מאד. הוא שחקן בכיתה של הטובים ביותר, כמעט כמו מייקל, ובכיתה של קובי וכאלה. שחקן ברמתו, בערב כזה, חייב לקלוע לפחות 30 נקודות באחוזים טובים, לעשות טריפל דאבל, ולא לאבד 8, ואולי אפילו 10 כדורים שהוא איבד. רשמו לו 4, אבל הוא איבד לפחות כפול בכניסות שהכדור ברח לו מהידיים. הוא היה הססן, לא בטוח בעצמו, ולא התנהג כו מנהיג, דבר שבמר פלייאוף של NBA הוא  ח-י-י-ב  להיות. אז אולי היו לו משחקים גרועים יותר נגד מילוקי או אטלנטה באמצע העונה, אבל כשאני כותב "אחד ממשחקיו הגרועים ביותר" – ואתה גולש מבין – עליך להבין שהכוונה היא למשחקים חשובים ביותר, כפי שהיה המשחק הזה (היה לו עוד משחק איום כזה בגמר נגד דאלאס).

מה עוד מהדברים החשובים שכתבתי? בואו נראה:

 

". הקאבס שיחקה רע, במיוחד לברון, קיירי, וג'יי אר, אבל עדיין כשווה אל שווה, עד שבאה השבירה של הקאבס כששחקני המשנה לקחו את המושכות, והוציאו לחמישייה הראשונה של הקאבס את האוויר!"

צ'ק!

" סטפן קרי וקליי ת'ומפסון לא החטיאו סתם ככה. הם נתקלו היום בקבוצה מזרחית חזרה פיזית, גברית, שאמנם לקח לה זמן להפסיק לרעוד בהתקפה, אבל בהגנה הם היו מצויינים מההתחלה, ורק כשהחמישייה השנייה ניכנסה, הקאבס איבדו את הפוקוס בהגנה"

צ'ק!

אני לא מאמין שלשחקני הקאבס יכול להיות עוד יום קליעה גרוע כזה מה-3.

צ'ק

 

גיבור המשחק והסיבה הראשית והעיקרית שהווריורס ניצחה? שון ליבינסטון.

צ'ק!

14. דריימונד גרין נתן עוד משחק מצויין.

צ'ק!

אם אתם אומרים לעצמכם "טוב, לברון אולי ישתפר אבל גם קרי וקליי, אז יש לי חדשה בשבילכם: עם ההגנה של הקאבס "THE PARTY IS OVER". אני מתכוון ל-8,9,10 שלשות  למשחק. כן, זה אולי יקרה, אבל בסך הכל של שניהם.

זוהי דעתי. אולי אני טועה. נחכה ונראה.

לסיכום? אם אני הקאבס אני מעודד מאד מהמשחק.

צ'ק!

זוהי דעתי. אולי הקאבס לא חושבים ככה, אבל שחקני כדורסל אף פעם לא היו הוגי דעות.

אז בגדול, אני לא רואה יותר מדי חוסר אובייקטיביות, וכתיבה לא הוגנת בפוסט של אמש.

***********************************

ועכשיו, כשאני במצב רוח נפלא כזה, החלטתי עוד דבר: בתגובות תכנו את עצמכם כיצד שבא לכם. אבל מרגע זה ואילך לא נכנסת אף כתבה לאתר אלא אם כן היא מופיעה בשמו האמיתי של הכותב. היוצאים מין הכלל היחידים הם מומי, והאשך. מומי כי הוא האיש המסתורי שלנו, והאשך כי הוא בעצמו לא יודע את השם שנתנו לו אביו ואימו. אתם כותבים? אתם אחראים לפוסט, בשמכם האמיתי. לא נראה לכם? תשלחו מאמריכם לספורט 5.

אדיוס!

זהו להיום. הערב ארה"ב – קולומביה באמריקה קאפ!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
109 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
התותח הקטמוני
התותח הקטמוני
7 years ago

מנחם הודות לך כשאני רואה את השם החביב רפי אני קורא אותו עם הקונוטציה שלך (יותר מדי שעות באתר…)

נדב
נדב
7 years ago

משתתף בצערך על האובדן. המקום ינחם.

אחד העם
אחד העם
7 years ago

מנחם יש אחד בעולם, אתה גדול!
הקטע של מוקה על דוד אנושי ועצוב.

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago

קרי לא יהיה כזה גרוע.
ואני מזכיר לךאת מה שכתב הבכיר בכותבי הופס ובארץ לטעמי ….אתה ולא אחר.
כתבת לפני יומיים שלשה שאי אפשר לעצור ולשמור באצת את קרי כי הוא קולע מכל מצב ….כשקרי יקלע כמו דובי גל במלך הסלים לא לברוו ולא אף אחד יכול לעצור אותו…

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

כשהוא בזון כזה, מאומה לא יעזור לא לקאבס ולא לאף אחד. אבל התקווה היא שזון כזה קורה רק אחת לכמה משחקים!

נדב
נדב
7 years ago
Reply to  מנחם לס

אבל אתה מסכים מן הסתם כי מכל מקום לא סביר שנראה עוד הופעה של 4 מ-15 מהשדה של קארי בהמשך הסדרה…

רועי ויינברג
Admin
Reply to  נדב

1+

אהרון שדה
אהרון שדה
7 years ago

מנחם שכחתי את הכי חשוב צר לי על חברך .
שנזכה רק לשמחות …הבריאות והחיים חשובים מהכל.

דובי
דובי
7 years ago

גם אפלטון הוא שם העט של ידידנו עלום השם

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  דובי

נכון!

דובי
דובי
7 years ago
Reply to  מנחם לס

מנחם אני לא יכול שלא לציין בעדינות שיש מי שמעוניינים לכתוב אבל אינם מעוניינים להופיע בשמם מסיבותיהם הם.

דובי
דובי
7 years ago
Reply to  דובי

רוצה להגיד שאנחנו עלולים להפסיד ככה כותבים, ועוד טובים.
ראה דוגמת שגיא נאור.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  דובי

אז שימציאו שם שנשמע אמיתי, ולא יגלו לי, או שנפסיד אותם. כל כתב חייב להיות אחראי למה שהוא כותב בשמו, ולא בשם הזוי. אני מתחרט שלא החלטתי על כך מההתחלה.

נעמן
נעמן
7 years ago

משתתף בצערך מנחם. הרבה נקודות למחשבה…

הייט-אשברי
7 years ago

1. אני במצב רוח מפוייס לאור תוצאות הבוקר .
2. מנחם – זה באמת האתר שלך , ואני אוהב את הכתיבה שלך גם כשהיא פרובוקטיבית .
3 אני מתייחס תמיד רק למה שאתה כותב וגם לא נעלב בקלות. אני מוכן להמשיך להיות רפה/משולל/ מוגבל שכל , ורק שג"ס תעשה ריפיט .
ככה זה – מנצחים יכולים להרשות לעצמם להיות נדיבים .
4. מותר לי לכתוב כאן ?

הייט-אשברי
7 years ago

ושכחתי לציין שהסיפור על דוד ומשפחתו נגע לליבי . מה שאני לא מבין זה איך לא טיפלו בו . ביטוח לאומי הוא מוסד מגעיל שמתעלל באזרחים , אבל הגעה לטיפול רפואי לא נמנעת מאיש – בתי חולים מחוייבים לקבל לטיפול אפילו עובדים זרים .

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

אני בטוח שבסוף הוא היה בבית חולים, אבל לפי מה שהבנתיי ביטוח לאומי לא הסכים לאפשר לו טיפול גמילתי במוסד

אסף
אסף
7 years ago
Reply to  מנחם לס

צר לי על חברך מנחם, עוד סיפור עצוב שממחיש את ״נפלאות״ ואטימות המערכת הבירוקרטית בישראל לעיתים תכופות מדי.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

כתוב כמה שאתה רוצה

נדב
נדב
7 years ago

ןהכי חשוב – שבת שלום!

שמחי
שמחי
7 years ago

אף פעם לא כתבתי מאמר לאתר.
בשום שם שהוא
ואני משוכנע כי הדברים דמענינם אותי לא מענינים כאן אף אחד
מישהו מתענין כאן בכדורסל על חד אופן ?
זה ביזארי .
מי בכלל יכול להתעסק בזה.
סקי מיים מענין כאן מישהו אפילו דאלוף עולם הישראלי לא מבין איך מתעלמים ממנו במדינה הזו.
הבחור מבריכת בת גלים צר לי עליו .
שם למדתי לשחות לראשונה מאחד בשם בק
למדתי …
האדיוט הטביע אותי ולאחר שצללתי גירש אותי מהשיעור ואמר לאמי שבחיים לא אלמד לשחות….
טחר כך שנתיים וחצי אחרי כשלמדתי אצל יורם בבריכת הפועל שנוהלה בידי אברהם קליין ולמדתי להיות מומחה הבנתי מהי גישה נכונה. לספורט ולחיים בכלל.
כפי שאמרת אתה יכול לכתוב איך שבא לך וגם אני אבל אני מותר על הפריביליגיה הזו ומעדיף לכתוב לבני אדם.
רק כאלו שמרגיזים מאד זוכים להתיחסות אישית .
לא מבין איך הצליחו לשכנע אותך שללברון יש מה למכור לטעמי כל מה שקשור בו יושב על כרעי תרנגולת.
כדי להצליח הוא צריך מנהל והוא עצמו מבין זאת.
כל עוד הוא המנהל העגלה לא נוסעת לשום מקום .

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  שמחי

עוזי בק היה חבר כיתתי, והראשון (אולי השני. אולי טאובר היה הראשון) לשבור את הדקה ב-100 מטרים חתירה.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  מנחם לס

אנחנו עדיין בקשר קבוע!

שמחי
שמחי
7 years ago
Reply to  מנחם לס

לא הוא .
אבא שלו היה המורה לשחיה
בק הזקן.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  שמחי

ליאו בק לא היה אבא של עוזי. הוא היה אחד מהאוסטרים שהגיעו לבת גלים (יחד עם וואגו, פרנצי, והיתר מהכוח ווינה) שהפכו את מכבי חיפה כדורמים לדיינסטי

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  שמחי

אברהם קליין היה חברי הטוב,למה בוינגייט אחרי, ולדעתי היה שופט כדורגל מעל בינוני.

שמחי
שמחי
7 years ago
Reply to  מנחם לס

ברשותך הרשה לי להיות נדיב ככה זה מנצחים יכולים להרשות לעצמם….
אברהם היה שופט נפלא .
אורי זוהר ורובי יאנג היו מצילים בבת גלים על חסקה.
קלמן ועלי היו שחקני המטקות הטובים ביותר אי פעם בחוף השקט.
מאתיים מטר מבת גלים.
כשגלשתי מנמל חיפה לבת גלים או כשהפלגתי על הקאואמאראן במסלול הזה או כשראיתי את שמשון ברוקמן אלוף העולם יוצא מנמל חיפה במזרחית ארבעים קשרים עם כל המערך מורם .
או כשחתרתי לבד בסרף סקי קייק צר וארוך ומאוד לא יציב מהנמל לבת גלים תמיד תמיד רצה לי כל ההסטוריה הזו בראש.
אמרתי לך הספורט העממי שמענין אותי לא מענין כאן אף אחד.
חושב שמשנה לי ?
אניחובב ספורט עממי למען עצמי לא למען אף אחד אחר
ולכן אני אוהב את קרי הוא מחזיר עבורי את הכדורסל לעם.
גם אני כשהתאמנתי קלעתי חמישים אחוז מהחצי הנשק של החכמים והחלשים .
ספורט עממי .
בשמחות

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  שמחי

אורי זוהר ז"ל ורובי יאנג אף פעם לא היו מצילים. אורי היה חבר אישי שלי עד שניפטר, רס"ר בחיל הים, אלוף הארץ בהדיפת כדור ברזל, ורובי יאנג שאני בקשר הדוק איתו עד היום (הוא גר עכשיו בקווינס) – שהבאתי לארה"ב והוא שיחק כדורגל אצלי כשאימנתי את אונ' אדלפי (ממנה הוא קיבל גם את ה=BA וגם את ה-MA), היה פשוט שפוט של מנחם בורר המציל, והוא היה פשוט חי שם את כל הבקרים לפני שהלך להתאמן בהפועל חיפה.
החוף השקט הוא לא בת גלים, ואל תזכיר אותו.
ועד כמה שידוע לי, בזמני אני הייתי אחד הטובים במטקות בחוף בת גלים.

שמחי
שמחי
7 years ago
Reply to  מנחם לס

מציל או לא.
אבל הדריך קורס מצילים צבאי בוינגייט בשנת 78
במקרה השתתפתי בקורס הזה של אורי זוהר.
לפחות ביומו הראשון.
אז אולי הוא בכל זאת כן היה מציל …?

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  מנחם לס

מה שכן, הוא הציל כמה וכמה נשים צעירות מדכאונן המיני

כריסטופר מולטיסנטי
כריסטופר מולטיסנטי
7 years ago
Reply to  מנחם לס

מנחם כבר ניסית לשחק מטקות עם מטקות קרבון ?
זה כמו לשחק כדורסל עם נעלי אייר ג'ורדן (במלים אחרות עולם אחר..)

עידו גילרי
עידו גילרי
7 years ago

מנחם אני לא רוצה להתנצח איתך בשעת צערך.
שתזכה לימים טובים יותר ואז נחזור להתכסח.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
7 years ago

הכינוי שלי ניתן כשם חיבה לך, אתה הכתב היחיד שנשאר מדורי (יהודה גבאי, יחיאל ארזי…., עצוב לי לשמוע על החבר שלך,אני נהנה מאוד לקרוא אותך אך חולק על דעותיך בכמה מקרים כולל בניתוח המשחק של אתמול והמסקנות אך אשמור אותם ליום אחר.

Holden
Holden
7 years ago

מנחם , אני מכיר את דויד מרגוליס, עצוב לקרוא את סופו, זה הברנש הגבוה עם הקול הצרוד והעמוק? התגורר מעל החנות ירקות לא רחוק מטחנת – הרוח? אכן עבד במפרץ חיפה על מיכלים, הייתי נפגש עימו מדי פעם בקיוסק של משפחת כהן בחוף השכונתי, עצוב לקרוא את מהלך חייו

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  Holden

זה הוא

המשגיח
המשגיח
7 years ago

מנחם, חבל לי שאתה כל כך מתרגז מתגובות פעם אחר פעם מאנשים שמנסים להסביר לך שלדעתם אתה טועה, במקום לקבל זאת כמחמאה.

כן כן, מחמאה!

היה איזה שחקן כדורגל, נראה לי אולי דויד ז'ינולה הצרפתי, שנשאל על כך אם מפריע לו שאוהדי היריבות כל הזמן מקללים אותו.
הוא ענה שנהפוך הוא, כי זה בעצם מראה לו שאכפת להם ממנו, בצורתם המיוחדת.

אותו הדבר כאן. אנשים מתייחסים אל דברים שכתבת בעבר ובהווה, ומרגישים צורך להגיב עליהם (לפעמים באלגנטיות ולפעמים לא), רק מכיוון שהם באמת קוראים את מה שאתה כותב.

והרי, בתור חבר'ה שפועלים בסך הכל בהתנדבות, איזו מחמאה גדולה יותר אנחנו מקבלים כשמישהו אשכרה קורא וזוכר את מה שכתבנו?

אז תשתדל לא להתעצבן דוק. אני בטוח שהרוב המכריע של גולשי האתר אוהב אותך ומעריך אותך.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  המשגיח

תודה. למזלי הכעס נעצר לפני שהוא מגיע למקום המסוכן – הלב.

עידן הרחוק
עידן הרחוק
7 years ago
Reply to  המשגיח

+1

LLL
LLL
7 years ago

מנחם אתה איש יקר ומפעיל אתר נהדר
משתתף בצערך על חבר שנפטר
שיהיו לך שפע ימים טובים

שישקבב
שישקבב
7 years ago

אין כמוך מנחם באמת קח את זה כמחמאה.. אתה רושם וכותב נהדר ואחרי ששמעתי לפני שבועיים על האתר שלך מחבר אני מכור לא מצליח להפסיק.. 10000 איש לא טועים ולדעתי באמת אדיר שהאתר קיים ושיש פה קהילה בהנהגתך ובזכותך שבאמת מבינה וחיה כדורסל.
בקשר לקליבלנד לדעתי אתה טועה ובענק אבל מכל התומכים שלך בעניין ולכל המגיבים האחרים למי אגיב אם לא לך.. את מי אוכיח אם לא "THE MAN"?
מצטער לשמוע על ידידך תהיה חזק

דחבש
דחבש
7 years ago

תנחומים על מותו של החבר. סיפור עצוב ומרגיז, על מוסדות אטומים ואנשים נאיביים.

ולגופו של עניין – אתה נוד. נוד מצחין של אחרי חמין מתובל בהרבה שאריות קבנוס.
אבל אתה כותב באופן מרתק, בעל ידע נרחב ולעיתים מנתח בצורה מדהימה.
לכן למרות שאתה פרובוקטור גדול ונוד מצחין, אתה תותח וקורע, ולכן כל הדפוקים בראש פה כמו רבין ושאר ירקות חוזרים לעוד ועוד.

תן בראש, ולא רק לזקנה.

רובי
רובי
7 years ago

אפילו בFIRST TAKE בESPN כתביי החצר של לברון והקאבס דיברו על הפארטייה של שחקניי ג"ס על קיירי .
פעם אחר פעם הם ניצלו כל חילוף או דאבל טים על קארי עם כדור או בלי ללכת על בארנס ליבינגסטון ברבוסה ואיגי על קיירי בהצלחה רבה מאוד .

למזלם קיירי ומנחם היו בפוקוס על עצירה של קארי ויחד עם לברון שני שומריי העל האלו הצליחו לעצור לחלוטין את קארי ………….
זכורים שניי מקרים במיוחד בהם קארי עמד חופשי לגמריי לשלוש והחטיא כי …………לברון עשה לו הפצ'י חמש מטרים מאחוריו וקיירי עשה לו בוובובובו ולכן הוא החטיא חופשי לגמריי.

את קליי הם עצרו בצורה מתוחכמת במיוחד…שמו עליו שומרים נמוכים בהרבה שיתנו לו לזרוק חופשי מעלייהם ועשו לו בולובובלוההולבוהה .

הגנת מזרח אמיתית לא כמו אוקלהומה הרכה והעדינה .

ועכשיו ברצינות ליבינגסטון לא ראה את הטבעת מול ראסל ווסטברוק שגם הוא נמוך ממנו ב4 אינץ' ורעד מפחד ולא תפקד מול אוקלוהמה והענקים .
ראינו כמה חופשי הוא הי מול הקאבס אבל מה ההפתעה ? הוא תמיד מצטיין מול הקאבס ומול הספרס .

לעומת זה לברון וקיירי החטיאו סתם תפסו יום גרוע זה לא בגלל שאיגואדלה חבט להם בכדור כל פעם שהלכו לסל ולברון לא באמת איבד כדורים בגלל תומפסון שחבט לו שלוש פעמים בכדור בחדירה כי מדובר בנער מקהלה ולא ייתכן שילד השמנת יעצור את לברון .

בסופו של דבר זה היה הסיכוי הכי טוב של הקאבס לנצח ולחקות את אוקלהומה זה היה בדיוק אותו משחק כמו הראשון מול אוקלהומה ג"ס מובילים שובקים בשלישי ומוכנים להכנס לפאניקה כשהכוכבים של היריבה משתלטים על המשחק אבל מה לעשות טורנדו וטרנטולה יש רק שניים.

1-0 לקבוצה על הגלקטיקוס שנראו כמו גליקטיקוס כל אחד עשה את המספרים שלו ושאר השחקנים מדוכאים לחלוטין .

אני עם מנחם לדלי אין מה לחפש בקאבס אני מקווה מאוד שיתנו למו וויליאמס לשחק משחק הבא ואת דלי ישלחו לג"ס בדיוק כמו ווארז'או .
אני תמיד ישמח לשומר עליון שחקן קבוצתי שקולע במצביי לחץ ומתאבד על המגרש מהספסל ומנהל משחק ומשחק למען אחרים .

דרך אגב מה התמהוני הזה מוזגוב עושה על הספסל ? הם מוזמנים לקבל את אזילי ואת ספייטס ה"נפלאים " תמורת מוזגוב אחד ואפשר במחיר מבצע גם קון ככה אני אוהב אותם לבנים זרים ומדוכאים שחקנים מופלים שמזלזלים בהם בקבוצה אחת יהיו נהדרים בקבוצה אחרת .
אזילי וספייטס מתאימים לאינטלקטואלים של הקאבס התאמת איי קיו מושלמת .
אני מציע שנה הבאה להחליף את לאב באיזה ג'ונסון ותהיה להם קבוצה טהורת גזע של גלקטיקוס שכל אחד מספק מספרים ומגיע לגמר הכללי אבל עם אחוות גטו .

נ.ב
איזו הגנת ברזל ושיטת הגנה גאונית של לו שרוצה שג"ס יקלעו רק בדאנקים ולייאפים חופשיים של שחקניי המשנה .
עבודה טובה קבוצת מזרח מפוארת נקווה שזה יימשך משחק הבא ויהיה אפשר לתת לקארי ותומפסון לנוח עד למשחקיי החוץ.

הייט-אשברי
7 years ago
Reply to  רובי

1 +

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
7 years ago
Reply to  רובי

2+

Berch
Berch
7 years ago

זה האתר שלך אז תגובתך סבירה בהחלט. אל תקבל קילקול קיבה בגלל כמה תפוחים רקובים (גיא ??)
מסכים אתך לגבי השקרנים
אבל לגבי האהבלים קצת פחות.
אהבל לא יכול לשנות את זה. הוא אהבל מלידה.
זה הרי מה שאח של החבר שלך כתב בהספד…..

אז לגבי השקרנים והגוזמאים יש בינינו הסכמה.
לאהבלים תפתח לבך בהבנה וקבלה 🙂

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  Berch

סגור!

Berch
Berch
7 years ago
Reply to  מנחם לס

אין עליך 🙂

דובי
דובי
7 years ago

ראיתי עכשיו סטטיסטיקה מעניינת:
לברון סיים מול איגודאלה 22 פוזשנים.
סה"כ לברון זרק מול איגי פעמיים וקלע אחת.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  דובי

זאת אומרת? שלברון היה אפס אחד גדול, כפי שכתבתי בדיוק. גם מייקל היה מסיים עם שתי זריקות מול איגי?
כשלברון במיטבו, גם שני איגי'ם לא יעצרו אותו על שתי זריקות. היה היה אמש עצור, מוגבל, והססן. אתה מנסה להוכיח משהו כאילו נגדי, ולמעשה מאשר בדיוק מה שכתבתי.

דובי
דובי
7 years ago
Reply to  מנחם לס

למעשה לא התכוונתי לשום דבר, רק לנתון שראיתי.
מצחיק שאתה עדיין לא מכיר אותי מספיק כדי לדעת שאני האחרון שישתמש בסטטיסטיקה כדי להוכיח משהו.

הייט-אשברי
7 years ago
Reply to  מנחם לס

מנחם – לברון בירידה . הוא כמובן עדיין בחמישיה הראשונה של שחקני ה-NBA , אבל בירידה מסויימת בסטנדרטים שלו . הצעד הראשון שלו איבד חלקיק שניה מהמהירות , והריכוז והחדות שלו גם כן איבדו משהו . זה קרה גם לג'ורדן כשהתגבר , אבל הוא שיפר את הזריקה מחצי מרחק . אצל לברון זה לא קורה.

הייט-אשברי
7 years ago

= לג'ורדן כשהתבגר

דובי
דובי
7 years ago

ג'ורדן היה כל כך הרבה יותר טוב מלברון שרק פודל מespn יכול לכתוב את שניהם באותו משפט

מומו בן לולו
מומו בן לולו
7 years ago

תפוחים מורעלים הכוונה לתפוח המורעל שהמתמטיקאי העליאי , אלן טורינג אכל כדי להתאבד.
טורינג חיי בבריטניה בתוקפה שבה, הומסוקסאליות נחשבה כפשע וכמחלה. טורינג תבל תפוח אדום בציאניד ונפל אל מותו המצער.
טורינג זכור כמתמטיקאי שפירק את צופן האניגמה(הגרמני) וכאבי מדעי המחשב.

חתוליו
חתוליו
7 years ago

או משלגיה, אני כבר לא זוכר

שי אבן צור
שי אבן צור
7 years ago

ראיתי את הסרט. מעולה!!!

דדי
דדי
7 years ago

מנחם, אין לי בעיה לכתוב בשמי האמיתי, אבל כדי להימנע מפגיעה ברגשות הגולשים אני מעדיף להישאר עם דדי ולא להחליף לאלוהים.
סליחה.

דובי
דובי
7 years ago
Reply to  דדי

אלוהים יש רק אחד, ואחרי שראינו אותו בוחר את קוואמי בדראפט הפכתי לאתאיסט מוחלט.

דדי
דדי
7 years ago
Reply to  דובי

דובי, אתה מעיז לענות לי בשבת ???

דובי
דובי
7 years ago
Reply to  דדי

בערד זמני כניסת השבת נקבעים לפי מולד הלבנה באלבניה.
יש לי עוד כמעט חצי שעה לפני שאאלץ לשתות קפה פושר ממיחם למשך שמונה שעות שבת המלכה.
אמן.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
7 years ago
Reply to  דדי

דדי לפי התגובה שלך אני מבין שאתה אטאיסט, אין כל בושה בלהיוץ אטאיסט אך כשזה פגיעה באחרים וזלזלול באחרים ובאמנותיהם כמו בתגובה שלך זה מתחת לכל ביקורת. יש אמרה שאומרת חיה ותן לחיות.

לברוניזם
לברוניזם
7 years ago

מה שהוא כתב זה פגיעה ברגשות של אחרים?
ממתי בדיחה זו פגיעה באחרים? 🙂

"חיה ותן לחיות " , אתה מבין את משמעות הביטוי?
את רוצה לכפות עליו לא להשתמש באלוהים בבדיחות, אז מי כאן לא נותן לחיות…?

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
7 years ago

כשאתה מגכח על אמונה של אחרים, זה פוגע, יש אנשים דתיים באתר שהשוואה לאלהוים מעליבה ואף פוגעת בהם. אין בעיה שישתמש בבדיחות אבל בטוב טעם.

שי אבן צור
שי אבן צור
7 years ago

בתור אדם עם אמונות מסוימות זה ברור לחלוטין שיהיו כאלה שיאמינו בדברים אחרים ואפילו יגחכו על מה שאני מאמין בו.
אז מה?
אני צריך להיעלב מזה?

ממש אוי אוי אוי

חלאס!

כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה(למעט קללות גסות וניבולי פה). אנחנו לא צריכים צנזורה מובנית וסתימת פיות רק כי מישהו עלול להיפגע ממשהו. זה רק יוביל למצב שבו כל תגובה תיכתב כמו מסמך משפטי כדי לט לפגוע באף אחד ואז כל הכיף יעלם.

אני מעדיף את הפוסט הזה עם התגובה של דדי ולא בלעדיה!!! היא גרמה לי לחייך. אם מישהו בוחר לביעלב זבש"ו! איך שלא יהיה, זה חי וככה זה צריך להיות.

Ish
Ish
7 years ago

אתה רציני? עוד מעט אוהדי ניקס ידרשו שלא יצחקו על הקבוצה שלהם כי זה פוגע ברגשות שלהם ובאמונות שלהם. גם אז תבוא ותאמר את זה? אחרי זה יהיה אסור לדבר בכלל כי מישהו עלול להפגע מזה.

תפסיק לקנות ולהטיף את הקשקוש הזה של אנשים שמספרים שהם נפגעים ממשהו שמישהו אמר ולכן צריך לסתום לו את הפה. זה שהם נפגעים זה תהליך פנימי שלהם ובעיה אישית שלהם ואין הצדקה לסתימת פיות בעקבות זה.

שי אבן צור
שי אבן צור
7 years ago
Reply to  Ish

5000+
חלאס עם ההתחסדות ועם ה-PC המאוס הזה.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  דדי

"דדי" הפך למותג באתר, אז תישאר איתו; חוץ מזה אני מדבר על סופרים באתר, ולא חורנים כמוך.

פה איתמר
פה איתמר
7 years ago
Reply to  מנחם לס

דדי כתב באתר את ה
Blue Print
של הלייקרס

דדי
דדי
7 years ago
Reply to  מנחם לס

comment image

דובי
דובי
7 years ago
Reply to  דדי

האלוהים האמיתי

צביקה
צביקה
7 years ago
Reply to  דדי

דדי אתה גדול!
למען הגילוי הנאות הכותב הוא בחור דתי (ונמצא ביפן כרגע, כאן כבר יצאה השבת)

דדי
דדי
7 years ago
Reply to  צביקה

צביקה, בפעם הבאה תתחיל עם זה שאתה ביפן, כי כבר הכנתי וואחד מכה להוריד עליך, ורק בשנייה האחרונה קלטתי שאתה שם והעפתי את זה על איזה מוחמד בארצות הברית.

בן אדם, אל תעשה לי את זה יותר. עם כל הגידול באוכלוסיה אין לי ברירה אלא לקרוא חלק מהפוסטים (והמחשבות) שלכם ברפרוף, אז בבקשה להיות ממוקדים, והכי הכי חשוב – בלי ציניות ! אני ישמור כמה טעויות התפלקו לי בגלל ציניות שלא קלטתי.

צביקה
צביקה
7 years ago
Reply to  דדי

אני ישמור – גדול!
ובור ששמרתי את זה לסוף. זה הרבה יותר כיף ככה.

amitlahev
amitlahev
7 years ago
Reply to  דדי

+1

שמייקל
שמייקל
7 years ago

מנחם תשמע אתה מבין בכדורסל יותר מכולם כאן, אבל אתה טועה, כשאמרת שהת'אנדר עוברים אמרתי שגולדן סטייט יקחו והם גם יקחו כאן….חוץ מזה שאמרת שאתה מקדם אותי מרפה הבנה לקשה הבנה. שיהיה חג גמר פלייאוף שמח לכולם

ארנסט המינגווי
ארנסט המינגווי
7 years ago

מנחם ,האתר שלך נפלא וגם אתה כותב מצויין פשוט לעתים זה נראה כאילו אתה האלטר אגו של שימי ריגר .כן,גם הוא הימר על קליבלנד וגם לו יש זקן לא ברור (ולא מבינים בערך מילה ממה שהוא מוציא מהפה ,אבל הוא חמוד).
ביננו ,אם גם אני הייתי כותב פורה כמוך ,יותר מחצי ממה שהייתי כותב היה שווה ל ..
ולעניין – כוכבים מוכרים חולצות (ונעליים) ,אבל קבוצות לוקחות אליפויות .
מצדי תמשיכו לפמפם את ג'ורדן עד סוף המאה ,הוא זכה באליפויות שלו עם קבוצה לא רעה בכלל. לבד זה לא היה עובד ,גם שניים ואפילו שלושה כוכבים זה לא תמיד מספיק- ראה ערך אוקלוהמה בשנים האחרונות ומיאמי בשנים שהפסידה לסן אנטוניו .
בסוף זו קבוצה מול קבוצה .וכאן לגולדן סטייט יש יתרון גדול כי היא פשוט קבוצה יותר טובה.
ולא באמת נמאס לדבר על כוכבים ,איך הם צריכים לקחת עליהם את המשחק ובלה בלה בלה כשהחמישיה השניה של גולדן סטייט מנצחת את החמישיה הראשונה .מסתבר כשאתה סומך על שחקנים שהם לא ה"כוכבים" הם גם מביאים יותר תוצאות .
אני תמיד יעדיף את האנדרדוג ,אבל בין קבוצה אמיתית שנבנתה בצירוף יוצא דופן של מזל וכשרון לבין קבוצה שנבנתה בהרבה מאוד כסף וסביב שלושה "כוכבים" ,עם ידיעה ברורה שהמילה הראשונה והאחרונה היא של המאור הגדול ברור למי תהיה ההעדפה .

לירן
לירן
7 years ago

תגובה יפה מאוד

שי אבן צור
שי אבן צור
7 years ago

לייק 🙂

LLL
LLL
7 years ago

+100

עגל
עגל
7 years ago

מנחם הצטערתי לשמוע על אובדן החבר שלך. אני מקווה שתתגבר על זה בדרכך. אולי ע"י כתיבה פוריה נוספת באתר תוכיח לכולנו ולעצמך שאתה רלוונטי מתמיד. עלה והצלח ואל תיקח ללב

nir
nir
7 years ago

אין דבר כזה כתב ללא ההעדפה. לא יכול להיות כתב ספורט שאין לו קבוצה אהובה וכנ"ל גם שנואה.
כנ"ל גם כתבים בכל תחום. (פוליטי, מדיני, פאק אפילו לכתבי אוכל יש שפים שהם חברים שלהם וכאלו שלא…

במובן הזה העובדה שאתה מצהיר את מי אתה אוהב ואת מי אתה שונא, מראה על הרבה יותר אינטגריטי מאשר כל האתרים ה"ניטרלים" תמשיך לעשות מה שבא לך, כמה שבא לך….

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  nir

תודה

Mbk
Mbk
7 years ago

מנחם
עזוב שטויות , רפי הבנה , בינוני הבנה חזקי הבנה ודדי
כולם אוהבים אותך וזה מה שחשוב
משתתף בצערך

איתן
איתן
7 years ago

מנחם, תודה רבה על הכתיבה וההשקעה זה האתר היחיד שאני נכנס אליו כדי לקרוא על נבא והוא מצוין תודות לך. מקווה שתמשיך עוד הרבה זמן בדרכך

מוש השור
מוש השור
7 years ago

מנחם, צר לי לשמוע על חברך, כתבת יפה ומרגש וזה באמת נשמע כמו סיפור עצוב מאוד.
לנושא עצמו, לי ממש לא אכפת אם אתה ניטרלי או לא, זה לא בית משפט. יותר מזה מי שלחלוטין ניטרלי אפילו לא יתעניין בספורט. ישנו קו גבול מאוד ברור בין אמוציונאליות (חיובי) לאגרסיביות. אני ממש לא מנסה לחנך אותך, אני קורא באתר שנים, לעתים חוטא בכתיבה ונהנה מזה מאוד. יחד עם זאת התגובות שלך לעתים חוצות בקילומטרים רבים את תחום האגרסיביות. לא משנה מה אמרו לך זה לא מצדיק את התגובה " אני משתין עליו" ועוד מיני פנינים שמבחינת כבודך וכבוד האתר אני לא אחזור עליהן. האינטרנט הוא פלטפורמה פתוחה ונהדרת אם מתנהגים בכבוד לכולם. כבנאדם שגדלתי על הכתבות שלו, כמו רוב האתר, אני מוצא את עצמי מובך כשאתה מגיב בצורה כ"כ בוטה. תרצה או לא תרצה אתה איש מבוגר שגם מהווה מודל להמון אוהדי כדורסל ביניהם גם אנשים צעירים מאוד.. האם היית רוצה שנכדיך יגדלו על תרבות שיחה שכוללת את הביטויים " לא שם זין" "תקפצו לי" ועוד? בואו כולם נשמור על תרבות תגובות הגיונית, אמוציונאלית אבל בד בבד גם מכבדת. האתר הזה הוא שלך אבל חשוב ויקר לכולנו. סליחה על החפירה.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

אזהר יותר בעתיד. מבטיח. (רק על הגופיה של הלייקרס אני לא יכול להפסיק להשתין)

מוש השור
מוש השור
7 years ago
Reply to  מנחם לס

על הלייקרס מותר 😂😂😂

עאבד
עאבד
7 years ago

מנחם, תנחומי על מות חברך.
מיהן 80% מהקבוצות במערב שנמצאות מזרחית למיסיסיפי?
אתה פשוט כותב מה שבא לך בלי קשר למציאות

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago
Reply to  עאבד

לך למפה ותמצא בעצמך

Ish
Ish
7 years ago
Reply to  עאבד

אם יותר לי אענה לך במקום מנחם.

מנחם מתיחס למה שנקרא הדיקסי ליין(מייסון דיקסון). מדובר בקו היסטורי שבתחילה סוג של חילק את ארה"ב בין צפון ודרום. וההגדרות שלו סוג של הורחבו מאוחר יותר כך שישנה חלוקה ל4 אזורים.

ניתן לקרוא עליו כאן(ויש שם גם מפה/ות): http://thomaslegion.net/themasondixonlinehistory.html

מנחם מתייחס לקבוצות כמערביות רק אם הן בחלק המערבי על פי חלוקה זו.

זה משאיר מקבוצות המערב את
נאגטס
ג'אז
סאנס
קינגס
לייקרס
קליפרס
ווריירס
בלייזרס
עכשיו זה לא 80 אחוז אלא יותר קרוב לכמעט חצי.

לפעמים מנחם ממש מקצין את תפיסתו ומגיע לכך שרק הקבוצות על החוף בקליפורניה נחשבות כמערביות ואז יש רק 3 קבוצות מערביות שעונות להגדרה ומתקבל שמונים אחוז.

כנראה שעבורו יש בזה הרבה עניין תרבותי, וגם עניין פוליטי של רפובליקנים מול דמוקרטים, אבל נראה לי שמנחם שוכח שבפורטלנד הם האמא של המערביים ושבקולורדו הפכו את המריחואנה לחוקית ושאובמה לקח שם את שתי הבחירות האחרונות.

עאבד
עאבד
7 years ago
Reply to  Ish

תודה על ההתייחסות איש.
כרגיל מנחם מנסה לכופף את המציאות ובנוסף, חי בפרה-היסטוריה

פה איתמר
פה איתמר
7 years ago

מעחם,
אתה דפוק אמיתי. תמשיך ככה. אני אוהב תקרוא אותך.
ואם את במוד תא שם זין,
אולי כבר תכתוב את הטור על עולם עיתונאות הספורט הישראלי בכלל ולמה פיטרו אותך מכמה כלי תקשורת בפרט.

פה איתמר
פה איתמר
7 years ago

תא = לא

אורי
אורי
7 years ago

תשמע מנחם אם אתה מגדיר את עצמך כאחד שמבין כדורסל אז תנסה לחשוב על זה ככה …למה שחקני המשנה של הווריירס נתנו משחק כה טוב וסטף וקליי נעצרו? כי כך בחרה קליבלנד לשמור!האם זה שסטף וקליי קלעו מעט וגולדן סטייט עדיין ניצחו ב15 מעיד על חוזקת ההגנה של הקאבס?לא בדיוק להיפך! הגנה שהולכת בדאבל טים על הרכז והקלעי שעוברים מתחת לחסימות ומשאירה את הגבוה או השחקן שחותך לזריקה פנויה או לייאפ היא לא הגנה טובה ומעבר לזה היא לא הגנה חכמה! הגנה שגורמת לשחקן שלא תיפקד כל סדרת הגמר האיזורי לקלוע ב8-10 מהשדה זו הגנה טובה? זו הגנת פחים!!

אילון
אילון
7 years ago

אין עלייך מנחם !!!!

שבת שלום

שי אבן צור
שי אבן צור
7 years ago

זה צובט בלב לשמוע על האנשים האלה שחיו חיים עלובים ומתו סתם כך. מבאס לאללה…

חוץ מזה, יש לי רק מסר אחד אליך מנחם: תזרום!
למה יש לאתר שלנו פי אני-לא-יודע-כמה תגובות יותר מאתרים אחרים? בגלל הזרימה!!!
בגלל שאתה מי שאתה, בגלל שמומי הוא מומי והאשך הוא האשך וכו'
זה נהדר שמגיבים ואנשי צוות תופסים עליך קריזה ולהיפך!
זה נהדר שכל אחד יכול לתפוס קריזה על כל אחד!
יש אקשן! יש חיים! יש כיף!

ואתה? ממה יש לך להיעלב? למה אתה לא מקבל באהבה את התגובות המעצבנות(אותך) כחלק מעיסקת החבילה הנהדרת של האתר?
ממה בדיוק אתה מתרגש?
כמו שאמרת: האתר הזה הוא שלך ואתה עושה בו מה שמתחשק לך וכותב בו איך שבא לך!
ואני רק יכול להוסיף: אל תשנה כלום!!!!

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
7 years ago

1+ להכל
ומוסיף – צריך לזרום גם עם הכינויים של אנשים שרוצים לכתוב, זה מדיום אינטרנטי וככזה זה כל הקטע. לשמור על אנונימיות כשרוצים.
מעולם לא הבנתי את הדרישה קפוצת התחת להגיב או לכתוב בשם המלא.
זה ממש לא לעניין וזה גם לא מתיישב עם המציאות.

שי אבן צור
שי אבן צור
7 years ago

1ּ+ לתוספת 🙂

נורטון (אבי ט)
נורטון (אבי ט)
7 years ago

מנחם, נדמה לי שפעם היינו חברים בפייסבוק (ואולי חלמתי) ועכשיו אני לא מוצא אותך.
בכל מקרה, גם אני מאלה שגדלו עליך. בעיקרון אני כותב בעיקר בסלניוז, שעברו מפואר הרבה מאשר ההווה. אבל 25 שנים אני קורא אותך ובגללך התחלתי להכיר כדורסל.
אני לא ממש כותב כאן, בעיקר בגלל שיש כאן דינמיקה שאני עדיין לא מכיר, אבל דבר אחד ברור – מנחם לס גידל אלפי אוהדי כדורסל ישראלים, ורק על זה מגיע לו את כל הכבוד בעולם. אני כן חושב שחלק גדול מהדברים שאתה כותב הם קונטרוורסליים (בלשון המעטה), אבל בלי מנחם, לא היה NBA בארץ. נקודה.

אז תנחומיי ותודה על האתר, שבו אני קורא יותר ויותר

גוגליוטה
גוגליוטה
7 years ago

יותר ממסכים. בדיוק מה שגם אני חושב.

צביקה
צביקה
7 years ago

זה לא האתר הזה אם אין מדי כמה חודשים טור כזה.
זה חלק מההווי של האתר.
מנחם לגבי החבר שלך, באמת מצער. מה שגם די מצער זה שאיכשהו החארות מהמשפחה שלו, שמודים שהם חארות, מנסים להפיל את האחריות על המדינה. חארות נשארים חארות גם ברגעים הללו.

asi
asi
7 years ago

מנחם, שתמיד תישאר ילד. מאחל לעצמי לאהוב ולהתרגש מספורט גם בגילך.

מנחם לס
מנחם לס
7 years ago

תודה על (רוב) התגובות

Ghost Rider
Ghost Rider
7 years ago

אוהב את האתר ואת הכתיבה שלך.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
7 years ago
Reply to  Ghost Rider

מה קורה g00se rider?
התאוששת מההדחה בגיים 7?

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
7 years ago

מנחם, אתה מדמה בדיוק כל מה שאני אוהב בכדורסל.
האמוציות – המשחקים מוציאים ממך, וגם מרובנו הרבה אמוציות, במקרה שלך זה בעיקר עצבים כי לרוב אתה טועה וצריך אחר כך להמציא חרטות והסברים מדוע טעית.
אבל זה כל היופי, שמשחקים בין קבוצות שאין לנו שום קשר אליהן, ואפילו משחקים בין 2 קבוצות שאנחנו לא אוהדים מצליחים להוציא אותנו מהכלים ובכלל לגרום להתעניינות ככ גדולה.

פרט לענייני משפחה כמו תינוק למשל, אני לא רואה שום סיבה לקום באמצע הלילה, לראות שחקנים שרחוקים מאיתנו אלפי קילומטרים ולהתרגש כל כך.

קח הכל בקלות, כולל את הסוויפ שיבוא עליך וקליבלנד לטובה.

captain beefheart
captain beefheart
7 years ago

אני רוצה להיעלב ממשהו ולא מוצא.

רעיונות? הצעות?

לגבי הכתיבה של מנחם והסגנון ציינתי כמה פעמים ואחזור:

הדוקטור גם כשהוא טועה, הוא צודק. זה אולי מסובך להבין אבל נכון.

לכן גם אם יכתוב עלי שאני רפה/תשוש/מאותגר הבנה וגם ישלח את אחת העיזות שלו להשתין על קברי – עדיין אחזור לאתר למחרת כדי לקרוא ואולי להגיב במילה וחצי

אוהד ס"א
אוהד ס"א
7 years ago

קודם כל תנחומים מקרב לב.
שנית, אני לא יודע כמה אני מחדש שאני אומר שהאתר שלך מנחם הוא אתר הספורט הטוב בישראל (לא רק ב- NBA).

הוא כל כך טוב, שאני לא מפסיק לשאול את עצמי למה האחרים עם משאבי כלכליים אינסופיים ושרות שכירים שמקבלים משכורות מכובדות, אינם כאלה.
מי האחראי על האינטרנט שהחליט שדעת הקהל היא תוכניות כמו של אופירע או אתרים של פורטלים כמו WALLA או |YNET?
זה שווה פוסט משל עצמו שאני מקווה למצוא לו זמן בקרוב.

אני לא יכול להתעלם, מנחם מהרצון שלך לסגור את האתר לאנשים לא מזוהים, ואני חייב לומר שאני נקרע בין הרצון שלי להימנע מטרולים ומהתבטאויות לא מכובדות של אנשים לא מזוהים (גם אני סומנתי ככזה כתוצאה מתגובה לא מוצלחת שלי – יש דברים שלא עוברים נכון במקלדת. אין להם את האינטונציה או הבעות הפנים כשכותבים אותם). אפשר להתווכח עמוקות ובאופן חריף ביותר מבלי להעליב או לפגוע וזה בהחלט חלק מקסמו של האתר. אבל יש סוגייה נוספת והיא החתימה האלקטרונית שלך ברשת. יש אנשים, שאני ביניהם שמנסים לשמור על חתימה אלקטרונית נמוכה. אני מבקש לנסות ולכבד אותנו על כך.