למה מוגורוזה?

אתמול נערך משחק טניס הנשים הטוב ב-3 שנים האחרונות. השתתפו בו גאבינה מוגורוזה וסארינה וויליאמס. המשחק נערך במעמד אליפות צרפת הפתוחה. משחק הגמר. אתקן את עצמי פה. זה היה המשחק שהעביר את טניס הנשים שלב לרמה שאפשר יהיה לכנות את רמת המשחק כשייך לסבב ה ATP בלי להתנצל בכלל. בסוף המשחק מגורוזה נצחה את הסלאם הראשון שלה בתוצאה 7:5 6:4 . מלבד המערכה הראשונה של הטורניר מוגורוזה נצחה את הטורניר חלק בלי לאבד מערכה אחת..

תמונה מתוך ה FB של מוגורוזה. היו גם אתם חברים https://www.facebook.com/GarbiMuguruza/?ref=br_rs

בואו ננתח את סוד הקסם של מוגורוזה

מוגורוזה היא הראשונה בשורה של טניסאיות, שעוד יגיעו.. שגדלו לתוך התבנית ה-ספרדית. מה שאומר הרבה ספין על הכדור. ייצור של BOUNCE גבוה ויכולת לזוז 2 צעדים לתוך ומאחורי קו הבסיס בקלות רבה. למוגרוזה יש את היכולת בעזרת מפרק כף יד מאומן במיוחד לשנות זווית מקרוס קורט לDOWN THE LINE מבלי לשנות את זווית הגוף. תנסו להזכר בעוד טניסאי שלא צריך לפתוח את בית החזה (כמו נובאק) או לשנות את הרגל פיבוט (פדרר). כן זה בדיוק נאדאל ודוויד פרר ושניהם .. ספרדים.

מוגורוזה היא קרת רוח בצורה מעוררת כבוד, ובתוך המשחק שלה יש יציבות ויכולת לעמוד באתגרים מנטלים כפי שעוד נראה בתיאור המשחק. חשוב לחדד את הנקודה. כי מוגורוזה משחקת בסביבה של טניס נשים. סביבה תחרותית שהמתמודדות בה נוטות לצאת בפוקוס בקלות מרגיזה. מוגורוזה לא גבוהה במיוחד אבל היא מנתרת דיי גבוה ומוציאה את הסרבים שלה גבוה. הנתון הזה נותן לה סרבים עמוקים מדוייקים וחזקים מספיק לייצר לה משחק סרב קל. ממש כמו בטניס הגברים שלסרב השני יש משקל גבוה, בגלל שסרב ראשון מדוייק סוגר את המשחקון ב 80% מהמקרים.

מוגורוזה נגד סטוסר

בעוד שמוגורוזה היא שחקנית מסוג ה GRINDER שתשמור על קו הבסיס ותייצר כדורים עמוקים עם ספין חזק. סטוסר היא שחקנית התקפית. את ראשית הקריירה היא עשתה כפרטנרית זוגות של ליסה ריימונס ולקחה 50 ק"ג גביעים. סטוסר יודעת ורגילה לשחק מכל מקום במגרש. היא יודעת לפתות GRINDERS בכדור קצר SLICE ולהעניש בכדור נגדי או להעיז ולהעלות לרשת . לדאבונה סטוסר סובלת מאד ממחלת ה צ'וקלוהומה ומול הספין הגבוה של מוגורוזה היא הגיבה בהיחנקות וטיימינג מקולקל. הכל נכנס לה ברשת. המערכה הראשונה נפתחה ב 4:0 קליל ונגמרה ב 6:2.

המערכה השנייה המשיכה כמו שהראשונה התחילה ב 2:0. ו 3:0 בשלב הזה סטוסר מצאה את הטיימינג שלה ושמרה ל 5:2. במשחק הגשה למשחק סטוסר הפעילה את הארסנל ההתקפי ושברה. 5:3 . שמרה ל 5:4 שמשחק התקפי מעולה והרבה כדורים קצרים וארוכים שהוציאו את מוגורוזה משיווי משקל. במצב של 5:4 ו 30:15 לסטוסר, מוגורוזה שמרה על ה COOL , נתנה 2 אייסים רצופים ועוד כדור עמוק לכיס ועליה לרשת לכדור גבוה ווינר. להתראות סטוסר שלום לך סארינה.

מוגורוזה נגד סארינה

סארינה ווייאמס כבר מזמן משתמשת בעוצמות של סבב ה ATP והמשחק מול מוגורוזה שנותנת כדורים מהירים עם הרבה ספין מייצר תמיד משחקים מעולים. לפני שנתיים מוגורוזה נצחה מאז וויליאמס נצחה 3 פעמים תמיד במשחקים צמודים.

וויליאמס בניגוד לשאר הסבב היא אם כל היציבות ויש לה עוד מהלכים לחלקים במשחק שמכריכים שינוי מומנטום או נקודות שבירה. מסתם לפוצץ את הכדור היא מפוצצת את האמאמם של הכדור, ואפשר גם לשמוע את זה!  לא סתם היא שולטת בסבב כבר 16 שנה !

ויליאמס שמרה על משחקון ההגשה הראשון והביאה את מוגורוזה לנקודת שבירה מיד על שלה. מוגורוזה פתרה את העניין באייס שהציל אותה. במשחקון השלישי וויליאמס שמרה בקלות ושוב הביאה את המשחקון הרביעי ל 9 דקות שבהן היא לוחצאת את גב היד של מוגורוזה במכות שטוחות וחזקות. כמה שאני ראיתי הBOUNCE הגבוה של הכדור רק גרם לוליאמס לתת פלאט מגובה הכתף שזה כדור מהיר ביותר. היא הוציאה את החבטה באחוזי דיוק גבוהים. לאחר ששמרה על עוד 2 נקודות שבירה בהצלחה. חל רפיון במשחק ההגשה של וויליאמס והיא נקלעה ל 40:0 לחובתה צמצמה ל 40:30 ונשברה כאשר לא קראה נכון החלפות חבטות CROSS מה BH, לDTL קטלני של מוגורוזה. לכשאין רגל ציר או תנועת גוף שונה רק שינוי של כמה מ"מ במפרק היד זה בלתי אפשרי לקחת READ על היריב.  מוגורוזה שמרה על ההגשות די בקלות ל 4:2. וויליאמס החזירה ל 4:3 בשלב הזה עלתה ANGRY סארינה ובעזרת כח עוצמה וצעד לתוך המגרש החזירה את השבירה ל 4:4. השתיים שמרו על ההגשה ל 5:5 ועל ההגשה של ווילאמס מוגורזה נתנה 2 ווינרים רצופים על הקו  (כבר אמרתי נשק יום הדין?) . 6:5 ומייד 7:5 בעזרת סרב ראשון מצויין.

למערכה השנייה וויליאמס החליטה להכנס לתוך המגרש ולקחת את ה BOUNCE הגבוהה ממגורוזה. זה לא עזר לה כי מוגורוזה העמיקה את הכדורים שברה על ההתחלה אבל אז עלתה סארינה הנוקמת על הילוך חמישי בטורבו. בעזרת ווינרים והרבה אומץ שברה חזרה. מוגורוזה עמדה בלחץ ושאלה את סארינה שאלות בנוגע לכמה עמוק היא רוצה את החזרות שלה ושברה חזרה.  2:1 למוגורוזה עם שבירה!

לא ידעתי זאת עד כה אבל לסארינה דווקא יש עוד הילוך! הנה תראו בעצמכם את משחק טניס הנשים הטוב ביותר של העת האחרונה

מוגורוזה הקדישה את הנצחון לספרד ולאליל שלה שנאלץ לפרוש מהטורניר ראפא נאדאל. זה התואר הראשון שלה , אבל אל תטעו, המשחק שלה מהיר ומדוייק והמגרשים החזקים שלה הם דווקא הדשא (פיינלסטית של שנה שעברה) והמגרשים הקשים. היא רק בת 22 …..

– – –

הטורניר ינעל הערב בחלק הפורמלי. מאריי נגד נובאק

 

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. מה שהערצתי אצל מוורוזה היה קור הרוח שלה, והבגרות הנפשית של צעירה כמוה שמעולם לא היתה במעמד כזה. אפילו סרינה עצמה היללה את קור רוחה ובגרותה הנפשית! היא שיחקה – וניצחה – כאילו זה הגמר מס' 15 או 20 שלה!

  2. תודה רבה, עידו. פוסט מעניין ואולי יש עתיד לטניס הנשים שבשנים האחרונות אף שחקנית חוץ מסרינה לא מצליחה לשמור על יציבות והטופ 5 ו-10 משתנה כל שבוע.

  3. פאקו – בהופס כותבים מה שרואים בעיניים. מוגורוזה זה האייס החדש כמו שהנוער אומר אצלנו.

    בעניין אחר לגמרי. אני לא הולך לראות את הגמר. מומי בדרך כלל עושה את הבלוג החי במקומי.
    הסיבה העיקרית מלבד זה שברור לכל מה יקרא זה שהמגרש החום בהיר ביחד עם הכדור הירקרק עושה את הצפייה ברולאן גארוס למאד קשה.

  4. עידו תודה על הפוסט. קצת יותר מדי מונחים טכניים באנגלית בשבילי אבל מסתדרים.
    לא שמעתי על המוגורוסה הזאת, החורה לעניין

  5. אחלה פוסט, תודה רבה..
    ולדעתי ההכנסה של המונחים המדויקים באנגלית עוזר למקצועיות ולהבנה..
    אם מישהו רוצה שיילך ללמוד את המונחים וזה יוסיף לו ידע והבנה במשחק שגם ככה משודר באנגלית..
    תודה רבה, ואגב צדקת זה היה נובאק ביחסית קל

  6. 2 תיקונים:
    מוגורוסה היא גבוהה מאד 1.83. כשעמדה ליד סרינה היה הפרש של לפחות 6-7 ס"מ לטובתה.
    היא ילידת וונצואלה, ארץ רבת תלאובות. למזלה ברחה משם מהר עוד כשהיתה ילדה.
    יש לה אנגלית טובה ואני מנחש שבלתה כמה שנים בפלורידה.

  7. תודה על הפידבקים. פעם באה אנסה להצמד לעברית. זה נהיה קשה יותר ויותר.

    BOUNCE (ניתור) – הכוונה לקפיצה הראשונה של הכדור לאחר הפגיעה במגרש. היתן להשיג זאת ע"י כדור שנופל מגבוה (מה שאנחנו עושים בקלאבים) או ע"י סיבוב עילי של הכדור (כמו המקצוענים)

    DTL= דאון דה ליין. חבטה ישרה בצמוד לקח החוץ

    קרוס – חבטה אלכסונית מפינה לפינה

    סלייס – מכה עם חיתוך תחתון מייצרת ניתור מאד קטן, אבל בגלל זווית המחבט לעולם תהיה איטית.

    ספין – הכוונה לסיבוב קידמי של הכדור בשביל לייצר ניתור גבוה

כתיבת תגובה