הטור היומי (2) ליום ד' בערב: קליבלנד שלא ידעתם / מנחם לס

עבור שחקן שלא לוקח שום דבר "FOR GRANTED" זה לא היה קל, ופשוט, ללברון להודות שבעונה שעברה כעת חיה (גיא!) הוא הרגיש לראשונה בחייו מין חוסר רצון מוזר לשחק.

"לא שמחתי בכלל על ההגעה לגמר מול ג"ס". "I DIDN'T APPRECIATE GETTING TO THE FINAL STAGE" – אלה היו מיילותיו.

"כל כך הרבה התרוצץ לי בראש כשידעתי שאני יוצא לקרב ללא קווין לאב וקיירי אירוינג. הרגשתי כאילו אני עולה לשחק ערום וערייה (גיא!).  כאילו אני עולה לשחק נגד ג"ס עם נעלי בית במקום סניקרס"

-ועכשיו?

"עכשיו אני לא יכול לחכות ליום חמישי בערב. הכל שונה. אני מרגיש מוכן ואני מרגיש שחברי מוכנים. אני מרגיש כנראה כמו שמרגיש גנרל שיוצא לקרב עם כלים מצוחצחים, תחמושת חדשה, צבא טרי ומאומן. לא הייתי אף פעם חייל, אבל ראיתי מספיק סרטים לדעת את ההבדל. הדרך היחידה שג"ס תנצח אותנו בסידרה היא אם הם, באמת, קבוצה טובה יותר. לנו לא יהיו כל תרוצים. אנחנו באים מוכנים, ועם כל כלי הקרב!"

המראיין היה המום. הוא לא ציפה למילים כאלה מלברון.

דבר אחד ברור לי: קיים CAMARADERIE (מין 'אחים לקרב') בין השלישייה הגדולה. לברון, לאב, ואירוינג – שפעם ניכנסו אחד בתוך רגלי השני – למדו לשחק ביחד. למדו את היתרונות והחסרונות של כל אחד, ולמדו כיצד לעזור בחסרונות וכיצד לנצל את היתרונות. פעם 10+9+9 היה 23. היום 10+9+9=35. זה ההבדל (מי שצריך הסבר, יש לנו שלושה פרופסורים בצוות – עידו גילרי, עגל, והדוק, וכל אחד מהם יכול להסביר לכם את פלאי המתמטיקה הזאת!).

ההבדל בין היום ללפני שנה?

לפני שנה כל המשא נח על כתפיו של לברון. הוא היה חייב טריפל דאבלים כל משחק כדי שהקאבס יישארו COMPETITIVE. היום?

תנו מבט במשחק 6 נגד טורונטו: לברון סיים עם 33 נק', 11 ריב', ו-6 אסיסטים, נכון, אבל אירוינג קלע אף הוא 30 עם 9 בונבונים, ולאב 20 עם 12 קרשים. אפילו K-700 מסוגל להבין מה קורה כאן.

אירוינג ולאב רוצים להגיע 'לרגע' לא פחות מלברון. ברור שכל השחקנים מ-1 עד 12 "רוצים אליפות", אבל מה שקובע הוא הרצון וה-COMMITMENT של השחקנים העיקריים, והפעם ישנם שלושה, לא רק אחד. זה ההבדל הענק.

כל אלה עם הטענות ומענות על משחקו של קיירי או לאב מדי פעם שוכחים – אולי מעדיפים לשכוח? הם הרי חברי מועדון ה"ללל" עם כרטיסי חבר ותמונות – שקיירי לא שיחק שבעה (כן, 7!) חודשים, ולאב היה עם גבס בחצי גופו העליון משך חודש, ואז 3 חודשים בריהביליטציה.

היום? ב-14 משחקי פלייאוף לברון קולע 24.6 נק' ב-54.6%, 8.6 קרשים, ו-7 בונבוניירות; אירוינג קולע 24.3 חיצים ב-48% מהפארקט ו-45.6% מה-3, וכן מחלק 5.1 אסיסטים. לאב קולע 17.3 נק' (44.6% מה-3) עם 9.6 ריבאונדים.

אז כמה רפי הבנה כאן יטענו: "אבל קיירי ולאב לא מגינים טובים ב-ONE-ON-ONE! אתם יודעים מה? אז שרפי ההבנה האלה יבטלו את בר רפאלי כי האומלט שלה לא מגיע לרמה, אנה בול כי היא לא יודעת לשטוף כלים, ודנית גרינברג בגלל שהיא מבלפת קצת בשטיפת הריצפה (DON'T YOU WORRY! אני מכיר גם את הישראליות האלה!)

בכל הקבוצה ישנה הרגשה של אחדות – COHESIVENESS  היא מילה טובה יותר – ויותר חשוב, הרגשת בטחון. ההרגשה בקבוצה היא שהפלייאוף האמיתי מתחיל רק עכשיו, ומאומה לא יספק מלבד 4 נצחונות.

***********************

מה דעתי האמיתית?

דעתי היא שהקאבס יכולה לנצח את הסידרה, אבל היא צריכה לשנות את החמישייה עם שינוי דראסטי. כיצד?

ע"י שהיא תעלה עם קיירי אירוינג, ג'יי אר סמית', לברון ג'יימס, קווין לאב, וצ'נינג פריי.

תנו לג"ס לראות כיצד ה'ביג בול' שלהם עם אנדרה בוגוט וגרין מסתדר עם פריי ולאב.

פריי הוא בדיוק הרפואה שהרופא הזמין עבור הקאבס: הוא 'ביג מן' בגובה המשחק 'סמול בול'. הוא יכול לקלוע מרחוק, אבל גבוה מספיק להגן על הטבעת. אין לו תנועה צדדית מהירה (LATERAL MOVEMENT), אבל היא עדיין עליונה על עמוד החשמל הנקרא בוגוט. מה שהוא יעשה זה TO STRETCH THE FLOOR עם השלשות שלו, והוא יכריח את בוגוט לצאת החוצה, מה שיפתח את הרחבה לכניסות של קיירי ולברון.  הוא – כסנטר המשחק בחוץ – ימנע גם דאבל טים על קווין לאב כשהוא מקבל כדור בפוסט.

טימוטי מוזגוב הוא כנראה מקרה אבוד לסידרה הזאת, וטריסטן ת'ומפסון מראה שוב ושוב שהוא שחקן הרבה יותר טוב כשהוא עולה מהספסל, ומשחק עם החמישייה השנייה. איתו, דלי, שומפרט, ריצ'רד ג'פרסון, ודנטה ג'ונס (או מו ויליאמס) – אבל בד"כ אירוינג משחק איתם חלק מהזמן, וכן קווין לאב – הם חמישייה שנייה טובה יותר מכל מה שג"ס תעמיד מולם, כשהמחליפים משחקים.

הנה סטטיסטיקה מעניינת שמצאתי:  כשצ'נינג פריי משחק עם לאב, אירוינג, ג'יי אר, ולברון, הם 26.4/100+ (!!!).

הצרה היא שזה קרה רק 32 דקות בכל העונה. אולי המדגם קטן מדי, אבל עבורי החמישייה הזאת היא החמישייה שצריכה לעלות עם הקאבס, והסידרה ניגמרת 2-4 לטובת הקאבס.

GUARANTEED!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. אגב גם אנו ב-ללל מגיעים מוכנים היטב לגמר הזה. בשנה שעברה היינו מהוססים משהו בשל נוכחותו של בלאט. השנה השורות מאוחדות והבובות ממורקות.

    גם אנו מגיעים עם כלים חדשים ונוצצים בדמות האחראי החדש למדע וטכנולוגיה של האירגון – יואל – אשר פיתח עבורינו סט חדש של מחטים מלובנות עם ראש רעל אשר פותח במעבדותינו ישירות מהד.נ.א של סטף קארי (אל תשאלו כיצד השגנו זאת…).

      1. אשך ,עידכון טרי מהתנור …הצלחנו להוסיף טיפות למחטים על בסיס מנשירי שיער (גם גבות) לכבוד המלעונון מאקרון

  2. הפחד היחיד שלי הוא שהליגה רוצה לראות את קליבלנד אלופה בגלל כל השמאלץ האמריקאי של סיפורי האגדות-הנה לברון האביר חזר הביתה והביא אליפות ראשונה לעיר שלו.נגד אוקלהומה היה שיפוט מאד אנטי גולדן סטייט אני ממש מקווה שזה לא יהיה המקרה בגמר.אם יהיה שיפוט נורמלי גולדן סטייט אלופה

      1. צודק בהחלט לגבי גרין.אני לא חושב שקרי יקיר יותר מלברון ובקשר לשיפוט נגד אוקלהומה היה שיפוט חד צדדי לאוקלהומה.המזל היה שבדקות האחרונות השופטים ששרקו לטובת אוקלהומה אוטמטית על כל דבר הלכו למצלמות האלוויזיה ולא הייתה להם ברירה אלא לשנות את ההחלטות שלהם לטובת גולדן סטייט כי המצלמות לא משקרות

    1. ללא ספק התגובה ההזוייה ביותר שראיתי עד היום כאן באתר.
      אם יש קבוצה שהליגה רוצה בהצלחתה היא זו של נערי הזהב מהמפרץ.
      ג"ס היא כיום יקירת האוהדים ויקירת התקשורת ולו רק ברמה המנטלית זה משפיע רבות, בטח על שיפוט.
      עזוב, אפילו האיש החזק בעולם ביקש להזכיר קבל עם ועדה (גיא!) שניה לפני משחק 6 באוקלהומה בעד מי הוא
      https://twitter.com/BarackObama/status/736223791156764672

      1. "קבל עם" או "קבל עם ועדה" כמו שמקובל היום.
        המקור הוא הפסוק שמספר על מותו של זכריהו בן ירבעם:

        "וַיִּקְשֹׁר עָלָיו שַׁלֻּם בֶּן יָבֵשׁ וַיַּכֵּהוּ קָבָלְ עָם וַיְמִיתֵהוּ וַיִּמְלֹךְ תַּחְתָּיו."

        זכריהו הספיק למלוך 6 חודשים. שלם בן יבש, שגדע את שושלת ירבעם, מלך חודש אחד בלבד.

        נכון יותר יהיה אולי לומר –
        "אפילו האיש החזק בעולם ביקש להזכיר קבל עם ואומה."

        דרך אגב,
        היות ומסתבר שהכרזות "קבל עם" לא מסתיימות בטוב (כמו שלמד זכריהו על בשרו),
        אז אולי אובמה המיט על "נערי הזהב מהמפרץ" ניחוס בסדר גודל שאני – יכול רק לחלום עליו…

  3. כעת חיה –
    בזמן הזה, בשנה הבאה.

    המקור –
    המלאך מבשר לשרה שהיא תלד בו.
    "וַיֹּאמֶר, שׁוֹב אָשׁוּב אֵלֶיךָ כָּעֵת חַיָּה, וְהִנֵּה-בֵן לְשָׂרָה אִשְׁתֶּךָ."
    (בראשית, יח, י)
    רש"י מפרש את 'כעת חיה' – בזמן הזה, בשנה הבאה.
    פרשנות נוספת היא ש-'כעת חיה' פירושו, כבר בהריון –
    ואז, כעת חיה = בעוד 9 חודשים.

    "ויאמר מנחם ללברון, שוב אשוב אילך כעת חיה, והנה אליפות לקליבלנד מכורתך."

  4. מאמר תענוג. מנומק.

    דעתי שונה:
    אני חושב שה – 54% של לברון ל – 2 נקודות לא יעמדו מול ה- 45% ל – 3 נקודות של קארי.

    מעריך שיגיעו ל משחק 7 וג"ס יקחו אותו בבית. שירוויחו משהו מה – 73:9

  5. מנחם אתה מדבר מרחשי ליבך, כאילו שאתה אוהד הקאבס, הרי אתה לא, רק אוהב את פלופברון. לא מבין.
    הסעיף של "מה דעתי האמיתית?" בנוגע לחמישיה היא ההכנה שלך לתירוץ שיגיע בסוף הסידרה ל-למה קליבלנד הפסידה, כי טיירון דביל שאין לו מישהו שמתרגם את המאמרים שלך לאנגלית.

    לא מבין מדוע אתה מתנגח עם כל מי שאומר שקווין לאב לא יודע לשחק הגנה, אין לו אייקיו הגנתי בכלל וזו עובדה שכל נסיון להפריכה מגוחך.

    http://www.sbnation.com/2016/1/18/10787994/kevin-love-defense-vine-pick-and-roll-warriors

    https://www.youtube.com/watch?v=ZJ2MeS1Sv_4

    https://www.youtube.com/watch?v=dFPibYU1F1w

  6. ניסיתי וניסיתי להסביר ולשכנע שהליגה לא "מחליטה" שום דבר.
    מה, אתה חושב שהקומיסיונר, או משהו מהמשרד קורא לפגישה איזה שופט משחק ואומר לו שהוא צריך לדאוג שקליבלנד תנצח? ומה אם הוא מחביא רקורדר תחת החולצה, ומקליט.
    ויוצא עם הסיפור לספורטס אילוסטרייוד.
    והליגה בצ'יק מפסידה עסק של 25 מיליארד דולארים.

    יש כאן לא רק רפי הבנה. ישנם כאן גם נאיבים, וזה הכי מסוכן!

    1. 1. לא אתפלא אם בדיון על הרחקת גרין התווספו גורמים לא אובייקטיבים.
      2. לא, לא חושב שסילבר קורא לשופט ואומר לו לדאוג שמישהי תנצח. עם זאת אני חושב שיש קבוצות שזוכות ליחס מועדף משופטים (כמו שלא פעם אמרת על ספרס). לדעתי זה נובע מאפקט פסיכולוגי של קבוצות אהודות יותר ופחות.

  7. לא בטוח לגבי החמישייה שאתה מציע, כי קר יכול בקלות להגיב עם חמישיית הסמול בול הקטלנית שלו שתתעלל בקיירי לאב ופריי בחצי ההגנתי שלהם.

    בגמר של השנה שעברה אחרי המשחק השלישי איגי פתח במקום בוגוט, שמר על לברון, ובארנס שמר על מוזגוב והסתדר איתו מתחת לסל, על פריי יהיה לו יותר פשוט, וגרין יקח כמובן את לאב.

    אני במקום קר חייב להעלות את איגי בחמישייה, אבל מתלבט אם במקום בוגוט או במקום בארנס.

    1. מהצד ההגנתי של קליבלנד לו יעשה בשכל אם יציב את לאב על בוגוט ואת tt על גרין ואז בפיקנרול של גרין עם קארי יהיה לו מענה טוב יותר כי כבר ראינו בעונה הסדירה איך לאב כושל פעם אחר פעם במהלך הזה.

  8. תודה רבה מנחם. אין ספק שההגעה של פריי תרמה לקאבס המון, במיוחד שהם לא ויתרו כמעט על כלום בשבילה. הקליעה שלו משלוש היא נכס אדיר והוא גם ריבאונדר סביר על אף היותו שומר בינוני. היתרון הגדול של תומפסון עליו הוא בריב התקפה שמלבד היותו פוזשן נוסף, בעצם כמו חטיפת כדור, יש לו גם אפקט פסיכולוגי כי אחרי ששמרת 24 שניות מצוין אתה לא לוקח את הכדור זה מכה מורלית קטנה.
    תומפסון גם יתאים יותר הגנתית כי הוא יכול, במידה מסוימת, להחליף בהגנה על הגארדים טוב יותר מפריי. אחרי שראינו את החילופים עובדים טוב לאוקלהומה אני אופתע מאוד אם לו ילך על טקטיקה הגנתית אחרת כמו דאבל אפ על קארי.

  9. חייב חוב קטן על פוסט הקשרים המשפחתיים של השחקנים בליגה. לפי המאמר ל- 48% מכלל השחקנים יש איזה קשר משפחתי קרוב לשחקן עבר או הווה. אם מורידים את השחקנים הלא אמריקניים אני חושב שהסטט גבוהה משמעותית כי אני לא מכיר הרבה אירופאים בנים של או אחים של בליגה.

  10. גם המלך יכול להיכנס לבילבול חושים, לא רק מנחם ששם את הבית שלו על הצו'קרים מאוקלהומה. ניסלח לו רק כי הגמר הולך להיות חד צדדי ומשעמם לטובת המלך מאקרון.

  11. כולם קצת מגזימים לגבי השיפוט ותאוריות הקונספירציה באמת. אין שום יד מכוונת, בעידן שלנו לא יכולה להיות כזאת מבלי שנהיה בטוחים לגביה כמו שמנחם הגיב.

    אני מניח שזה נובע מהשיפוט הבינוני עד חלש שיש בפליאוף, והאוהד הממוצע תמיד מרגיש את זה בנוגע לקבוצה שאותה אוהד, וכדי לפתור את הדיסוננס שנוצר בו הוא ממציא איזושהי יד מכוונת. לדעתי השיפוט בפליאוף באמת לא משהו, אבל זה נובע מהיות השופטים בסך הכל בני אדם, והטעויות קורות בכל הכיוונים וכנגד כל הקבוצות, טיפה יותר טיפה פחות זה מטבעם הסטטיסטי של הדברים. מה גם שאנחנו רואים כל מהלך ומהלך מייד אחרי בהילוך חוזר, ושוכחים שהשופטים מקבלים את רוב ההחלטות בזמן אמת כאשר השחקנים נעים במהירות שיא, זה קשה, אין מה לעשות.

  12. אני מסכים איתך מנחם שזה לא יהיה כזה קל כמו שה'רפי הבנה' חושבים.
    אבל קללת הללל תפריע ללברון וג"ס ינצחו 4-1

  13. מנחם מה יהיה עם הקרדיטים (ג'ף זילגיט במקרה הנוכחי)?
    מעבר לזה אני לא מבין למה אתה צריך להכניס צבע לדברים שלברון אומר.

    לגבי החמישיה שציינת, אני לא יודע מאיפה הבאת את הנתון אבל אתר הליגה מראה שהיא שיחקה יחד ב-26 דקות בשתי הסדרות האחרונות כשהם עשו רק 3+ בכל הזמן הזה. בעונה הרגילה היו יחד על הפרקט רק ל-3 דקות.

          1. טוב התאפקתי מספיק ואני לא יכול יותר, אני חייב להכניס בדיחת גיקים דבילית:
            מעניין מה הפלוס מינוס של פריי ובנדר ביחד.

  14. כל רפי ושלולי ההבנה מנבאים ניצחון של גולדן סטייט קבוצת הלברינות , יודעי הדבר חוזים ניצחון לקליבלנד קאבלירס הקבוצה הטובה אי פעם

  15. אני חושב שלהרכב של פריי ולאב בצבע של קליבלנד,
    קר יכול להעמיד את גרין ואזלי.
    פריי לא יכול לשמור על אזלי מתחת לסל (הוא לא מספיק פיזי), ולאב לא יכול לשמור על גרין.
    בצד השני, אזלי זריז מספיק בשביל לצאת לקשת ה-3 של קליבלנד ולסגור את פריי. וגרין ייצא לכיוון לאב.
    מסכים שזה ישאיר את הצבע של הלוחמים פתוח,
    אבל כל עוד ה% ל-3 של הלוחמים יהיו שווים לאחוזים מהשדה של קליבלנד,
    הלוחמים מנצחים.

  16. איגי ובארנס יתחלפו בשמירה על לברון, ולא קליי כי צריך אותו רענן לצלוף. האחים ספלאש שניהם בזון מהמשחק האחרון . צריך שייכנסו למוד קליעות מהר .
    אם קליבלנד תנסה לרוץ עם חמישיה נמוכה , היא תגלה שיש מי שיודעת לרוץ ולרווח טוב ממנה . אם היא תעלה את החמישיה של מנחם , יסתבר מהר מאוד שפריי אינו אולסטאר ולא מספיק זריז לצאת החוצה . מי שמירר את החיים לסטף מול אוקלהומה הוא בעיקר ווסטברוק
    ( וקצת רוברסון ודוראנט ) . עם איבקה ואדאמס שיצאו אליו הוא הסתדר מצויין .
    ג"ס 4 :2 , מ-2 סיבות : 1. זה יוכיח שעם או בלי קיירי ולאב התוצאה בדיוק כמו לפני שנה. 2. קרי אוהב לשתות שמפניה באוהיו ( כפי שהוא אמר לפני החיסול של קליבלנד בביתה במפגש בעונה הרגילה ).

  17. שמתי לב שזה לא רק אתה מנחם. גם שימי ריגר בדיעה שלך. אולי קשה יותר לקבל את זה שהכדורסל באמת משתנה וכן שלשות הן אלמנט סופר חשוב במשחק.

  18. אחיינו גיבורי ה-ללל. זיקפו ראשיכם וצחצחו חרבותיכם.

    אני אשאר בחמ"ל ואוודא שמפעל הניחוס עובד 24/7. פתחתי סווט שופ בסין ליד המפעל של נייקי שאחראי להפעיל מחוללי ניחוס המוקרנים פיזית ורוחנית ברחבי העולם.

    את שלי אתחיל כעת

    קליבלנד מנצחת את משחק 1 ב.-20 הפרש וקווין לאב קולע 8 שלשות.

    1. היה שם בלבול גדול כי הם לא לקחו טיים אאוט.
      מצד שני הוא דחק את הכדור לסל בהתקפה הקודמת אחרי פספוס של נייט רובינסון. שתי הקבוצות היו הפייבוריטיות שלי, רציתי שיפגשו בגמר

  19. מודה שזה קשה. קשה מאוד. בתוך מועדון ללל המוזיקה רועמת, הלתת והלאגר נשפך לכוסות, הבחורות שמומי מארגן מסתובבות יפה. ובחוץ עומד זקן חכם עם זקן בא בימים ומשדל: "יהודים – הושיעו את נפשותיכם. עזבו את בית החטאים".

    צטער מנחם, נשאר בפארטיה

  20. מנחם איזה טור מופלא, למרות שאני לא מסכים עם דעותייך.המאץ אפ ההגנתי של קליבלנד מאוד בעייתי,אין להם את היכולת שיש לאוקלהומה למנוע את המסירות הרוחביות. לגבי פרי הוא מגן טבעת נוראי ולא יכול להתמודד עם מפחצות בצבע (מזל שבוגוט הוא ממש לא דראמונד). אהבתי נורא את השימוש במילים בשפה האנגלית מתאימים יותר טוב להקשר.

    1. מה הייתה האלטרנטיבה?
      להישאר שנה בבית ולהישכח לגמרי?

      ילך לשנה רגועה יותר באירופה, יכניס תוך כדי עוד 2 מיליון דולר לחשבון הבנק, וינסה שוב את הNBA בשנה הבאה, עסקה לא רעה סך הכל.

      1. להיכנס לאמריקה מאירופה כל כך קשה עד בלתי אפשרי (בלאט המאמן היחיד שעשה את זה),בלאט יכול בקלות להיות עוזר מאמן ללמוד את רזי הNBA כמו כן את התקשורת האמריקאית (עשה טעויות עם התקשורת, מאמנים גדולים וטובים ממנו התחילו בעמדת עוזר המאמן (גרג פופביץ). בנוסף לכך קצב חילוף המאמנים בNBA מטורף בשנים האחרונות וכנראה שהיה מקבל משרת מאמן ראזי. כשחזר לאירופה בעצם איבד את האופציות הללו.

        1. הוא ניסה מאז סוף העונה הסדירה למצוא משרת מאמן/עוזר, זה לא עבד, אז הוא הלך לplan B.
          להסתמך על כך שמישהו יפוטר ודווקא הוא יקבל את המשרה זה קצת Long shot.

      2. הערה קטנה – הוא לא יקבל עוד 2 מיליון דולר. הוא בכל מקרה מקבל רק את הסכום שקליבלנד חייבים לו, ודרושפאקה פשוט עוזרים לקליבלנד עם התשלום.

          1. עד כמה שאני יודע. קליבלנד מחויבת לו שעד סוף החוזה הוא ירוויח את ה-5 מיליון שהם חתומים עליהם. כל משכורת אחרת שנכנסת ונמוכה מזה, הם חייבים להשלים. אם ירוויח יותר, הם פטורים. ככה זה לפחות בדרך כלל אצל מאמנים.

  21. לפני התבוסה בטורונוו פטריק פטרסון חימם את האוהדים .
    עכשיו תורו של לברון.
    מי שרץ לתקשורת לפני יודע שאחרי לא. ישאר הרבה לונר .
    שיהיה בהצלחה….

  22. תכלס לא אכפת לי ניתוחים, רק בא לי שלברון יפסיד. ושהסלטיקס לא יקחו את בנדר. ואליפות לירושלים. מה בסך הכל ביקשתי?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט