אסיסט 113# – המנצח האמיתי של משחק 6 / אסי שלם

בס"ד

אסיסט 113# – המנצח האמיתי של משחק 6 / אסי שלם

כנראה שההפסד אמש יגרום לאפקט פרפר מעניין. שוב, אני רק מנחש כי יכול להיות והלילה יקרה הבלתי ייאמן וOKC ינצחו את הלוחמים ויעפילו לגמר. אבל זה כנראה לא יקרה… מה כן יקרה?

OKC יתנו  מלחמה 3 רבעים. הזהובים יתאוששו מההלם לקראת המחצית וישטפו את המגרש כל הדרך לגמר מול הקאבס. מה יקרה ביום שאחרי מחר?

דוראנט יבין שזה לא יקרה במערב הפרוע ויעבור לוושינגטון.

דוראנט יבין שאין ברירה אלא להצטרף לאלופים.

ווסטברוק עובר לניקס.

ווסטברוק עובר לNFL.

עכשיו תורכם… ברור לי שהניחוש שלכם לא פחות טוב משלי. אבל מעבר לנושא המרתק של מה יקרה בעתיד אני דווקא רוצה לחזור אחורה, למשחק המופלא מס' 6.

ערכתי לכם את הוידאו, הם קצרים וממצים. שיעור בהגנה לשחקנים שבנינו, שיעור כדורסל למי שסתם אוהב לשמוע.

ניתן לקרוא למשחק של ת'ומפסון עילאי, מדוייק, שלא מן העולם וכו'. ניתן שוב להגיד שסטף גרין אייז עושה שוב קסמים ומוכיח שהוא השחקן הטוב בליגה.

MVP

לדעתי מה שפחות רואים בסטט' של אתמול זה את ההגנה של איגואדלה. המנצח האמיתי של המשחק.

(.Offense sells tickets, Defense wins championships (Paul "Bear" Bryant Jr

לאלופה יש משני הדברים. הסינרגיה המופלאה היא שעושה את המשחק הזה לכל כך מורכב, אהוב ונהדר.

בלי איגי, כל הסלים של הלוחמים היו חסרי טעם.

AI(אנדראה איגואדלה למי שלא מכיר) נחשב לשחקן הגנה מופלא. הוא היה מוערך מאוד בפילדלפיה, אבל להתקרב לתואר האליפות הוא לא הצליח במיוחד. הוא עבר לגולדן סטייט לעמדה יחסית פנויה. האריסון בארנס שהחל להתפתח קיבל את המקום על חשבונו בחמישייה של מארק ג'קסון. הטריק הצליח ואיגי עלה מהספסל והיה אופציה התקפית מרכזית בחמישיית המחליפים. כולם ידעו שהמשימה האמיתית שלשמה הובא תהיה לעצור את שחקני העל בדרך לתואר: דוראנט, לברון ובהמשך קאווי לאונרד הם שחקנים מהסוג שאיגי אוהב לשמור. הוא ממשיך לעולת מהספסל גם אצל סטיב קר. זה לא מנע ממנו לקחת(או לגנוב) את הMVP של הגמר אשתקד.

מה שאיגי עשה לדוראנט בדק' הסיום ראוי שיילמד בכל בית ספר לאימון, אבל מהסוג שמכבד את עצמו ומלמד גם הגנה. החלק שפחות תראו בTOP10 של הלילה.

קטע 1: מאץ' אפ

שימו לב לכמה דברים חשובים:

    1. שמירה על קלעי- כששומרים על קלעי יש לצמצם את המרחק בין השומר למתקיף למינימום(Air space). אבל!!! וזה אבל חשוב יש לשים את הידיים בצדדים! רוב הטעויות נעשות כשהשומר דווקא הולך אחורה אבל שולח את הידיים קדימה.
    2. עבודת רגליים- צעדי הגנה(Slide space) אמורים לתת את זמן התגובה המהיר ביותר כששומרים על שחקן שמתקי אותך וכנראה יבצע שינויי כיוון. לאיגי יש עבודת רגליים נפלאה.
    3. מראה- יש תרגיל הגנה הנקרא מראה- בתרגיל הזה שחקן התקפה עומד ומזיז את הכדור מצד לצד. שחקן ההגנה אמור לעקוב עם הידיים שלו אחרי הכדור מצד לצד. שימו לב איך איגי עוקב אחרי הכדור עם הידיים ללא הפסק.

קטע 2: זריזות ידיים

את זה אי אפשר כל כך ללמד. איגי בעל ידיים זריזות מאוד. אבל מה שכן נפלא לראות הוא את הציפייה שלו. כשאתה שומר אתה בעצם מנסה ,לנחש" מה היריב עומד לעשות. שימו לב שאיגי קורא את המהלך לפני…דוראנט עצמו ומבין שכאשר דוראנט יילך לפינה הוא יעלה משם לקליעה.

הוא עוקב אחריו בריכוז מלא וכשדוראנט עולה לקליעה הוא גונב לו את הכדור.

קטע 3: לקבוע את הגורל של עצמך

קטע נפלא ממש!! ראסל ווסטברוק בעל חדירה עצומה, אולי הכי טובה בליגה מאז שלדרק רוז התפרקו הברכיים. שימו לב שווסטברוק מסיים נפלא בימין, פחות טוב בשמאל.

כשאיגי מבצע חילוף ועובר לשמור עליו, ראסל נמצא במרכז המגרש. איגי מזנק עם רגל שמאל קדימה ו"מכריח" את הצ'יטה ללכת שמאלה. משם איגי צופה שווסטברוק לא יילך עד הסוף אלא יעלה לקליעה והוא גונב לו (שוב!!) את הכדור.

גם בתור שומר אתה יכול לקבוע את הגורל של עצמך.

קטע 4: פיתרונות בחסימה.

איגי שומר על דוראנט שמקבל חסימה מאיבאקה להשתחרר לקליעת 3(Pin Down screen). הוא יוצא מלמעלה ולא מתחת, צמוד לדוראנט כדי להשאיר מינימום מרווח לקליעה. דוראנט עולה לקליעה אבל שימו לב שאיגי קופץ להפריע אבל לא לגוף של דוראנט אלא הצידה, הוא נוחת בהמשך קדימה ולא נופל על דוראנט. כל הזמן הזה הוא משאיר את יד שמאל-הקרובה יותר לKD למעלה, למרות שהוא ימני. איזו קוארדינציה מופלאה.

אפשר לדבר על KD שנחנק, לוזר וקשקושים אחרים. אני מעדיף לדבר על איגי שעושה את הדברים שעוזרים לקבוצה לנצח את המשחק.

 

 

 

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. יופי של פוסט! AI השני מפילי (אחרי אייברסון ) תמיד היה שחקן שעושה את הפעולות הקטנות והחכמה. היחיד שלא נחנק בכלל על הבמה המרכזית שנה שעברה

  2. פוסט משובח! מעניין מאוד ומעורר מחשבה. אני עדיין חושב שאפשר לבוא בהרבה טענות לדורנאט על המשחק האחרון אבל איגי בהחלט ראוי לשבח

  3. מעולה!

    איגודלה הוא אס רציני בשרוול של קר.
    הוא יכול לשמור על 3.5 עמדות (חצי עמדה יורדת כשה-PF שמולו חזק במיוחד), וכאשר הוא מצוות עם גרין, ה-2 מצליחים לגרום לכאוס בהתקפה של כל קבוצה.

  4. אסי, אני כל כך גאה שגיליתי אותך!
    אתה מבין רציני ביותר של המשחק.
    ואתה צודק ב-100%! איגודלה היה הגיבור האלמוני של המשחק!

  5. אאסי, אני כל כך גאה שגיליתי אותך!
    אתה מבין רציני ביותר של המשחק.
    ואתה צודק ב-100%! איגודלה היה הגיבור האלמוני של המשחק!

  6. אסי, אתה מלך המנתחים! (כמובן אנליסטים; לא אלה שבבית החולים). תענוג לקרוא אותך. הפוסטים שלך הם עבור מבינים באמת ואוהדי המשחק נטו!

  7. הלילה ג"ס מנצחים בוודאות, אולי זה יהיה מעט קרוב לפעמים אבל יש לי תחושה שגם אם לא יהיה בלואו-אאוט לא יהיה שם כ"כ הרבה מתח.

    ווסברוק את דוראנט יישארו באוק'.

    איגודלה שחקן ענק ובהחלט בעל מניות מרכזי בניצחון (כשצריך אותו הוא תמיד יהיה שם).

    תודה!

  8. יפה מאוד אסי. אני מעריך את ההשקעה הרבה שעשית פה. אך גם חשוב לציין שזה לא משנה את העובדה שדוראנט שיחק אחד על אחד תוך כדי שכבר היה עליו קילומטרג׳ כבד.

    החטא הקדמון היה ההתקפה הסטטית. הקרם של איגודלה רק חיזק את הידוע. זה כמו שהראו שנה שעברה כיצד עצר את לברון בהגנה על פי האחוזים שלו על מנת להראות כמה הוא היה שווה לווריורס. העניין היה שלברון קלע גם אחוזים נמוכים מול שומרים אחרים מכיוון ששיחק לבד. של איגי פשוט היו טובים במיוחד.

    אני בטוח שתוכל לעשות קטעי וידאו ממשחקים 3 ו4 בהם איגי שמר באותו האינטנסיביות אך פשוט לא הצליח לעצור לא את דוראנט ולא את ווסטברוק הרעננים והאגרסיבים. במשחק 3 איגי אף היה במינוס הגדול ביותר מכל הווריורס. ב33 דקות היה מינוס 32 נקודות. הוא פשוט לא עמד במהירות של ווסטברוק ובאורך של דוראנט.

    1. בתכלס אתה צודק. במשחק 6 קלעו על איגי רק ב4 מ-14 אבל בשאר הסדרה 28 מ-52 כשבעיקר מדובר בדוראנט.
      זה לא משנה את העובדה שתמיד תענוג לראות איך הוא משחק הגנה. נגד שחקנים כמו דוראנט הרבה פעמים אין לך מה לעשות.

  9. עוד אסיסט נפלא מבית היוצר שלך אסי

    תודה!!!

    אגב, סתם למי שמעוניין, במחקרים שבוצעו על היכולת של ספורטאי על להתמודד עם מערכת הלחצים הכל כך גדולה שמופעלת עליהם או בשפת העם מה מוביל שחקן להיות "צ'וקר". מסתבר שהספרות רוויה במאמרים על מה מבדיל בין ספורטאי בעל פוטנציאל להיות "צ'וקר" לבין אחד שהוא בעל הסתברות נמוכה יותר לחוות את החוויה. חלק מהחוקרים מחלקים את "גורמי הסיכון" לביולוגיים (היינו האופי הבסיסי של אותו פרט) לבין "גורמי סיכון" סביבתיים (היינו שהושפעו מהחינוך, מהחברה, המשפחה וכו') שמראים כי ספורטאי א' בעל יותר פוטנציאל לחוות את הקושי בזמנים לחוצים הדורשים הוצאה לפועל של פעולות ביומיום הוא מבצע ללא קושי כלל. במחקר אחר מצאתי כי קיימות שתי תיאוריות עיקריות שמדברות על גורמים מודעים המשפיעים על יכולותו של השחקן ומאידך תיאוריה הגורסת כי מדובר בגורמים בתת מודע.

    בעיני זהו נושא מרתק בהחלט שכל מי שמתעניין יכול לפתוח את האינטרנט ולקרוא עליו. אם אתם ממש מחפשים מאמרים מדעיים מומלץ לכם לגשת למנוע החיפוש "PUBMED" או בשביל סיכוי גבוה יותר למצוא מאמר שהגישה אליו חינם (בPUBMED מרבית המאמרים אינם חשופים לקריאה מלאה מבלבד הABSTRACT) אפשר לגשת ל-google scholar.

  10. אסי זה מעולה, תודה על ההשקעה. השאלה היא כמובן למה במשחקים אחרים או בדקות אחרות ההגנה של איגואדלה לא היתה אפקטיבית ודוראנט קלע ברצותו בכך, האם זו רק העייפות?

  11. היתרון דל איגואגלה אלו הזרועות הארוכות שלו. אין ספק שהוא מגן עילאי. הזרועות עוזרות לו גם להיות רחוק מהמתקיף כדי שיהיה לו מרווח ועדיין לשים יד להפריע לכדרור/זריקה.
    הוא פשוט יכול להישאר "רחוק"מהמתקיף ועדיין לשים לויד בפרצוף.
    ב-2010 בנבחרת של אליפות העולם הוא פשוט נתן בית ספר להגנה.

  12. מסכים עם כל המחמאות. כל הזמן מחכה לפוסט הבא שלך שתמיד מעיר את עיניי. קליי סחב אותם כל המשחק ואיגי דאג לנצחון. קבוצה מפחידה.

  13. מדויק ומעולה, כמו בעונה שעברה גם העונה יחכה לו פרויקט לברון בדקות רבות בסדרת הגמר, היכולת שלו להאט את לברון זו נק׳ המפתח של הלוחמים בסדרה

  14. מת על הפוסטים שלך אסי.
    bball breakdown יכולים ללמוד ממך.

    וחוצמזה לגבי איגואדלה,
    הוא אמנם לא הקלעי המוביל,
    ולא הריבאונדר המוביל,
    ולא מלך החסימות/ החטיפות,
    אבל הוא המנהיג של הקבוצה,
    והוא ההבדל בין קבוצה מצוינת שמודחת בגמר איזורי סטייל OKC, טורונטו וכיו"ב
    לזו שהולכת לעשות ריפיט.
    מת על השחקן הזה.

  15. כתבת נפלא !
    בשמירה על כישרונות מהסוג שאיגי מקבל פשוט אין ברירה, והם יעשו נקודות .. לרוב לא באחוזים משובחים, ותמיד יהיה עליהם לחץ דרגה 5 של איגי..

  16. יש מעט שומרים טובים באמת בליגה הזאת ואלה הם בדרך כלל לא אלה שמקבלים את הקרדיט .
    לדוגמא גרין שומר קבוצתי טוב ומועמד לשחקן ההגנה של העונה אבל הוא לעולם לא היה או יהיה שומר שקרוב בכלל לאיגי .

    כך גם דיאנדרה ג'ורדן לא יודע בכלל לשמור ומקבל קרדיט מגוחך ודאנקן שמעולם לא זכה בשחקן ההגנה הוא גדול השומרים הגבוהים בדורו .

    כתבה נהדרת . איגי הוא הסיבה שג"ס ניצחו לפניי שנה מעולם לא שמרו על לברון כל כך טוב . קוואי גם הוא שומר אדיר אבל היתה לו עזרה רצינית מאחורה . אצל איגי זה היה הוא מול לברון כל הזמן ותמיד אחריי שלברון כבר התחמם על בארנס וטחן חלק מהאחרים.

    אני ראיתי את זה בלייב בתור שומר גדול לשעבר אני יודע שרוב המאמנים לא מבינים כלום בהגנה [בארץ ] רק מקשקשים עליה ומדברים עליה ושמים מי שיש לו שם טוב כשומר גם כשמדובר בחורים בהגנה ונגרים בהתקפה .

    איגי שומר ברמה של פיפן וגו'רדן הוא אמנם מנתר גבוה כמוהם [כשהיה בשיאו] אבל פחות זריז ולמרות זאת ההגנה שלו עילאית כמו שלהם ואפילו יותר מבחנה טכנית .

    מגיעה פסקה גם לתומפסון . כג'קסון קישקש כל הזמן שהוא שומר עילית נזכרתי איך לפניי שנה לברון טחן אותו וגם גארדים אחרים קלעו די יפה ואז ראיתי אותו השנה על גארדים ועל רכזים והוא הרשים אותי מאוד . להיותהאופציה הראשונה בהתקפה חלק מהפלייאוף ולקחת את השחקן הכי חזק של היריבה ובחלק מהמשקחים כשהיה לו כח פשוט לעשות להם צרות צרורות זה היה מרשים מאוד .
    הוא היה מעולה על ראסל מדהים על לילארד וטוב מול מקולום [שהוא חכם יותר ולוקח זריקות פחות קשות ]
    רק בפלייאוף הזה הבנתי כמה הוא שומר גדול .

    זה רק מראה כמה ראל ודוראנט גדולים כי היומשחקים ששנייהם שלטו גם באיגי וגם מול תומפסון אבל היות שאיגי הוא גם שחקן קלאץ' אגדי ובסוף משחק ש יותר לחץ גם על המתקיף שם הוא מתעלה ומנצח משחקים .
    גם לפניי שנה הוא עשה זאת מול לברון כשמירר לו את החיים בכל רגע שהוא שמר עליו .

    מול שניים או שלושת התפלצים [ראסל] גם לאיגי אין יתרון אתלטי או פיסי ובכל זאת הוא מצליח שוב ושוב לפגוע בהם וזה באמת מדהים .

    לקוואי יש מוטת ידיים ענקית [גם לאיגי אבל פחות] לארטסט היה כח פיסי אדיר חוצפה ואגרסיביות ידיים מהירות וחוסר פחד . לפיפן מוטת ידיים גובה ואתלטיות ולג'ורדן כנ"ל עם סופר אתלטיות .
    בדרך כלל לשומרים הגדולים יש אתלטיות מדהימה ראו את ראסל ווסטברוק [לטעמי גדול השומרים בגארד ופוטנציאל הרבה יותר טוב ממה שהוא מראה ]
    במקרה של תומפסון ואיגי יש להם אתלטיות אבל יש להם יותר נחישות כושר גופני ומוסר עבודה ולכן בשבילי ג"ס היא קבוצה של ארבעה כוכבים והקושי שלהם לנצח ולהביס נובע מהחולשות הקלאסיות שלהם שבלעדייהן אי אפשר היה בעבר לקחת אליפות משחק פנים דומיננטי שמושך דאבל טים או לחלופין חדירה אדירה לסל .

    שימו בקבוצה הזאת את קאזינס [שלא הגיע לפלייאוף מעולם] את פאו גאסול או אדאמס [לא הזכרתי את הסופרסטארים גריפין החד גבה למרקוס או האוורד כי זה פשוט לא כוחות] ותראו קבוצה בלתי מנוצחת .
    לחלופין תנו להם את דראגיץ' שחקן שהולך לסל ושובר את ההגנה וגם אז תראו שיפור .

    ההגנה האדירה היא מתכון לאליפויות ולפעמים כשלא כולם שומרים גדולים או שאין מישהו מאחור נוטים לא לשים לב לזה .

    היה פעם שחקן בשם בו אאוט לו שאף אחד לא שם לב אליו והוא היה ושמר אדיר . גם קנת פאריד שומר טוב מאוד בעזרה .

    אייברי בראדלי מקבל כבוד טוני אלן נותן מאמץ אבל הוא מוערך יתר על המידה כי אין ו יסודות הגנה והוא רק מעייף ומטריד את השחקנים עם המאמץ שלו הוא לא באמת עוצר אותם . על כל חסימה או חטיפה הוא מקבל סל קל .
    גם קובי הגדול היה פיקציה בהגנה מה זלאמנע ממנו להיבחר שוב ושוב לחמישייה ההגנה תמורת רבע אחד בכמה משחקים שהוא היה מרתיע את הרכז הלא אתלטי שמולו .
    אני זוכר את ווסטברוק מתעלל בו ואפילו מוריד אותו לפוסטאפ למרות שהוא נמוך ממנו בחצי ראש וקולע מעליו למרות שקובי אתלט רציני .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט