לפעמים משגע אותי כיצד אנשים בעמדות מפתח – כגון שידור לעולם כולו – לא מבינים כדורסל. כשהמשחק הסתיים והשדר מימי מתושלח – מתי יחליפו אותו? – מרב אלברט צורח "המשחק הטוב ביותר עד כה בסידרה", אני חושב לעצמי שעם כל עשרת אלפי המשחקים שהוא ראה ושידר, הוא לא הרבה יותר מרפה הבנה.
זה היה משחק טוב? היה בו מתח בסוף; כולם לחמו. אבל טוב? כריס וובר הוסיף: "עוד משחק גדול של סטפן קרי וקווין דוראנט". מה? לסטפן קרי היה משחק בינוני – כשאתה מאבד 5 כדורים, ו-3 מ-8 מה-3, עבורו זה משחק בינוני. מקסימום בינוני פלוס.
אבל דוראנט? אפשר לקחת את 40 הנקודות שלו ולהכניסת לאתם-יודעים-לאיזה-חור. כשהוא מאבד 4 כדורים, זורק 31 וקולע רק 12 (מה זה? 38% או משהו כזה?) ומכריח זריקות שלוש במצבים גרועים, ותחת שמירה, עבורי זה משחק של שחקן אול סטאר שהפסיד את המשחק. ההפסד – בפינקס שלי – רשום על שמו ואחריותו יותר מכל שחקן אחר.
למה? כי רוב המשחק, ובמיוחד בסופו, הוא הפך להיות "ראסל ווסטברוק ביום רע" כשהוא מנסה לעשות הכל לבד, מנסה לנצח לבד, ושוכח שזה משחק קבוצתי, כשאיבקה ורוברסון שקלעו שלשות טוב ממנו עומדים חופשיים ממש ומשוועים לכדור כשהוא הולך עם ראשו בקיר, ומפסיד את המשחק יותר מכל אחד אחר.
אני יודע שבשבת הוא יחזור עם משחק אדיר, אבל הערב הוא היה הדוראנט הרע הרוצה לנצח בעצמו ולא בוטח באף אחד אחר.
אני אומר בכל הרצינות שהתאנדר הפסידו את המשחק יותר מאשר הווריורס ניצחו אותו, ודוראנט הוא האשם הראשי (ווסטברוק אשם קצת פחות, אבל גם הוא היה ביום שחור.
הנה כמה מסקנות חשובות מהמשחק:
- הווריורס באו בשיא המוטיבציה, פתחו טוב, לחמו כראוי, ועשו את המוטל עליהם: ניצחו, כשהם משחקים משחק רעוע עם 15 איבודי כדור, רק 25 אסיסטים לכל הקבוצה, ויום רוע מה-3 (37%).
- הווריורס שיחקו הגנה טובה ככל שהם יכולים, ומה שעזר להם היה משחק סופר-אגואיסטי ואינדיבידואליסטי של דוראנט ווסטברוק.
- מי היה השחקן היעיל ביותר של הווריורס? תתפלאו, אבל בוגוט הוא השחקן שפרח היום בווריורס ב-29 דקות ששיחק עם 15 נקודות ב-7 מ-9, ו-14 ריבאונדים. מי היה השני אחריו? ספייטס, הוא ולא אחר, כשבשמונה דקות קלע 14 נקודות ב-4 מ-7, ו-5 מ-5 מהקו, והכל בדקות בהן הווריורס היו חייבים את עזרתו.
- מה החדשה הטובה ביותר של הווריורס מהמשחק הזה? שהיא יכולה לנצח גם ללא יום גדול של סטפן קרי, ויום קליעה בינוני-מינוס של קליי תומפסון (2 מ-9 מה-3). למעשה, היא שיחקה את הכדורסל שלה ללא סטפן קרי על הפארקט, ועם ספייטס, איגודלה, בארנס, שון ליבינסטון, וברבוסה.
- עכשיו בואו נדבר על הת'אנדר: היא עלתה עם אותה מוטיבציה כמו הווריורס, אבל איבודי כדור רצופים של ראסל ווסטברוק, והחטאות לא רגילות של דוראנט, מיד הבריחו את הווריורס קדימה ב-11 נקודות.
- חשבתי שכאן יבוא המשבר, אבל לא: רוברסון עם שלשה וסל, שלשה של איבקה, וסלים במתפרצות של ווסטברוק ודוראנט שמרו על הפרש נמוך, עד שהת'אנדר אפילו הובילה 68-67.
- הת'אנדר היתה רעה מאד בהתקפה כשהיא שכחה לחלוטין את משחק המסירות של המשחק הרביעי, וחזרה לבידודים של דוראנט שלפעמים נראה היה שהוא הולך לזרוק אפילו נגד 20 שומרים, וכניסות של ווסטברוק כשבחצי מהם הוא מאבד כדור בעת הפריצה: 7 איבודים בס"ה.
- מה שמר על משחק די שווה עד השלוש דקות האחרונות בהן דוראנט הפסיד את המשחק בעצמו באיבודי שני כדורים, וזריקות לשלוש תחת שמירה וממרחקים אסוקים? השמירה של הת'אנדר. בכל SCREEN ללא יוצא מין הכלל ישנו חילוף בשמירה מה שמקשה מאד על סטפן קרי לזרוק לשלוש נגד ידיו הארוכות של דוראנט. אבל כמה פעמים הוא היטעה זריקה לשלוש ופרץ לסל, שלוש פעמים בהצלחה, ושלוש פעמים באיבוד כדור. השמירה של הת'אנדר מוציאה את העוקץ ממשחקה של הווריורס שנתן לה 73 נצחונות: החילופים בהגנה כמעט לא מאפשרים לווריורס זריקות שלוש חופשיות.
- מה שממש הרגיז אותי היה לראות את דוראנט בעשר הדקות האחרונות של המשחק כשלידו ישנם איבקה ורוברסון שקלעו שלשות טוב ממנו – חופשיים ממ למסירה – והוא לא רואה אותם, ומחליט שרק הוא יכול לנצח. אז רק הוא הפסיד.
- אותו דבר אמור לגבי ראסל ווסטברוק ש-11 מ-28 הוא אחוז גרוע מאד כשלפחות חצי מה-28 היו בפריצות לסל. מה שגיליתי היום בפריצתו לעומת הפריצה של סטפן קרי הוא שהוא משדר אותה לפני הביצוע. רק בגלל מהירותו העליונה הוא מצליח להגיע למערבולת שחקנים ולרוב מוציא פאול, אם לא סל ופאול. אבל כל מגן שלו יודע כשראסל ווסטברוק עומד לפרוץ כי הוא מתחיל עם כידרור ישר ללא כל הטעייה.
- בקשר לכדורסל נטו, שוב לא היו פיק-אנד-רולים במשחק. קראתי באתרים אחרים על הפיק-אנד-רולים של הת'אנדר במשחק הרביעי. לא היה אף אחד כזה. אנשים מבלבלים בין SCREEN לבין PICK-AND-ROLL: בפיק-אנד-רול שחקן עומד עם הגב לסל, מקבל כדור ממתפרץ, ואז או שנותן כדור למתפרץ , או שמסתובב בעצמו וקולע. לא היה אפילו אחד כזה משך כל המשחק!
- מה הדבר המגעיל אותי ביותר במשחק? כל סל של סטפן קרי הוא דופק על ליבו ומרים אצבע לשמיים, התנועה הבפטיסטית הידועה כשמודים ללורד שלהם יישו מנצרת. אני יודע שהוא בפטיסט דתי, אבל דחילק!
(Oklahoma City Thunder (55-27) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
field goalsrebounds | |||||||||||||||||
pos | min | fgm-a | 3pm-a | ftm-a | +/- | off | def | tot | ast | pf | st | to | bs | ba | pts | ||
K. Durant | F | 44:36*** | 12-31 | 3-11 | 13-13 | -4 | 0 | 7 | 7 | 4 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 | 40 | |
S. Ibaka | F | 40:27 | 5-10 | 3-5 | 0-0 | -3 | 1 | 7 | 8 | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 13 | |
S. Adams | C | 31:12 | 4-6 | 0-0 | 0-1 | -7 | 3 | 7 | 10 | 1 | 3 | 0 | 1 | 1 | 2 | 8 | |
A. Roberson | G | 33:38 | 2-5 | 2-3 | 0-0 | -3 | 4 | 2 | 6 | 3 | 6 | 2 | 1 | 0 | 1 | 6 | |
R. Westbrook | G | 40:52 | 11-28 | 3-8 | 6-9 | -9 | 2 | 5 | 7 | 8 | 5 | 5 | 7 | 0 | 2 | 31 | |
D. Waiters | 26:41 | 0-4 | 0-1 | 0-0 | -18 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | ||
R. Foye | 08:41 | 1-1 | 0-0 | 0-0 | +2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | ||
E. Kanter | 06:12 | 0-1 | 0-0 | 1-1 | 0 | 1 | 1 | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | ||
A. Morrow | 07:29 | 4-4 | 2-2 | 0-0 | -3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 10 | ||
N. Mohammed | 00:12 | 0-1 | 0-0 | 0-0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
N. Collison | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
C. Payne | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
K. Singler | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
Total | 240 | 39-91 | 13-30 | 20-24 | 13 | 32 | 45 | 23 | 26 | 8 | 17 | 2 | 7 | 111 | |||
42.9% | 43.3% | 83.3% | team rebs: 5 | total to: 17 |
(Golden State Warriors (73-9) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
field goalsrebounds | |||||||||||||||||
pos | min | fgm-a | 3pm-a | ftm-a | +/- | off | def | tot | ast | pf | st | to | bs | ba | pts | ||
H. Barnes | F | 25:05*** | 2-7 | 2-2 | 0-0 | +12 | 0 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 6 | |
D. Green | F | 39:16 | 4-10 | 0-2 | 3-3 | +2 | 5 | 8 | 13 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 0 | 11 | |
A. Bogut | C | 29:46 | 7-9 | 0-0 | 1-2 | +2 | 4 | 10 | 14 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 0 | 15 | |
K. Thompson | G | 36:58 | 8-21 | 2-9 | 9-10 | +5 | 0 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 3 | 0 | 2 | 27 | |
S. Curry | G | 37:27 | 9-20 | 3-8 | 10-10 | +6 | 0 | 7 | 7 | 6 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 31 | |
A. Iguodala | 34:11 | 3-5 | 1-2 | 1-2 | +7 | 0 | 1 | 1 | 8 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 8 | ||
S. Livingston | 14:15 | 3-6 | 0-0 | 0-0 | +3 | 0 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 6 | ||
A. Varejao | 03:29 | 0-0 | 0-0 | 0-0 | -3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
L. Barbosa | 07:20 | 0-0 | 0-0 | 0-0 | +4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
M. Speights | 08:31 | 4-7 | 1-1 | 5-5 | +7 | 2 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 14 | ||
F. Ezeli | 03:42 | 0-0 | 0-0 | 2-2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | ||
I. Clark | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
J. McAdoo | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
Total | 240 | 40-85 | 9-24 | 31-34 | 11 | 34 | 45 | 25 | 18 | 13 | 15 | 7 | 2 | 120 | |||
47.1% | 37.5% | 91.2% | team rebs: 9 | total to: 16 |
הגיון בריא
27 מאי 2016 08:01:32מנחם, עדייןצבעיות קשות מאד בכניסה לאתר. רק מהנייד אני מצליח
Mbk
27 מאי 2016 08:54:17תנסה לעשות ריסט לראוטר הבייתי
תמתין 5 דקות לקבלת כתובת חדשה
אצלי זה עבד
הגיון בריא
27 מאי 2016 12:32:02תודה על הרעיון
עידן
27 מאי 2016 13:56:15מברוק הrestart סידר את העניין, תודה
מנחם לס
27 מאי 2016 16:35:03בדיוק מה שמידן אמר. נתק את הראוטר (אפילו גם את המודום) וחכה 5 דקות)
חולדת הרים ססגונית
27 מאי 2016 08:02:23תוספת לסעיף 12
מה עם הלעיסה של מגן השיניים..בלתי נסבלת בעיני, נוירוטי משהו
Berch
27 מאי 2016 08:04:56בקר טוב ותודה על הפוסט…..
נראה לי שהכוונה במשחק טוב היא משחק צמוד עם מתח, לאו דווקא ביצועי כדורסל.
עדיף כזה לאוהדי שתי הקבוצות ממשחק כדורסל איכותי המלווה בתבוסה (כמו בפוסט המצויין של יאיר זעפרני).
ובל נשכח שהשדרנים הם חלק מהשואו…..
סומסום
27 מאי 2016 08:08:55מה שקרה בסדרה הזו מדהים, אוקלהומה הפכה ל-team to beat.
זאת אומרת, אם כל קבוצה מביאה את האיי-גיים שלה – אוקלהומה תנצח.
זה החולשה של קרי, והמאצ'-אפ של אוקלהומה:
הת'אנדר עדיפה על גולדן סטייט;
גולדן סטייט עדיפה (בהרבה) על הקאבס;
הקאבס עדיפים בפור קטן על אוקלהומה.
נפלאות הכדורסל.
הייט-אשברי
27 מאי 2016 09:07:03מנחם – לשם שינוי אני מסכים איתך ברוב הנקודות .
2 הקבוצות יוכלות לשאוב עידוד מהלילה. ג"ס – מכך שניצחה ללא הצליפות מבחוץ , ביום בינוני ומטה של הקו האחורי. אבל OKC עוד יותר , מכיוון שהיא נשארה במשחק לכל אורכו למרות משחק רע שלה , גם בקליעות וגם בריבאונדים .
לא מסכים לגבי הפיק אנד רול . היו כמה כאלה . אני זוכר לדוגמא את ליווינגסטון קולע אחד.
אני גם חושב , מנחם , שאתה סתם נטפל לקרי לגבי התגובה שלו אחרי שהוא קולע . עוברת עליו סדרה מתסכלת , וכך הוא מעודד את עצמו ופורק את המתח כשהוא מצליח לקלוע.
Mbk
27 מאי 2016 09:23:27זה קצת לא מתאים ( החינגות של קארי )
אם ככה הוא שמח אחרי ליי אפ ….
בטח מארגן תזמורת אחריי מפגש לשחרור לחץ עם האשה 😉
מנחם לס
27 מאי 2016 16:36:49כל פעם שאינך מסכים אתי זה רק מעצים עוד יותר את חוסר ההבנה שלך.
Ish
27 מאי 2016 09:36:41זה מצחיק לומר כשהווריירס לא הביאו את האיי-גיים שלהם לסדרה אפילו פעם אחת.
יותם פלדהיים
27 מאי 2016 14:01:48אולי הסיבה זה הת'אנדר?
איתי
27 מאי 2016 08:14:41שמח שהסדרה לא נגמרה , באמת היה משחק לא איכותי מבחינת הרמה ההתקפית – אבל בעיקר בגלל מאמצי הגנה עליונים של שתי הקבוצות.
לגבי סעיף 11 מתקן בזהירות – pick זאת החסימה שבה בדר"כ מגיע שחקן גבוה לחסום בשביל הנמוך ואז מבצע roll לכיוון הטבעת. לשחקן הנמוך נותר לבחור אם להכניס כדור לגבוה או לזרוק לסל. את זה עוים כל הזמן בכל מיני וריאציות.
מה שתיארת יותר דומה לpick and pop למרות שלא קלאסי
מנחם לס
27 מאי 2016 16:40:47לא נכון. כשהשחקן עם הכדור מתפרץ , נמצא עם הכדור כל הזמן, ומשתמש בגבוה כחוסם ואז פורץ (עדיין עם הכדור), זה סקרין. פיק אנד רול זה כאשר הגבוה מקבל כדור מהפורץ כשהוא עם הגב לסל ואז מסתובב וקולע בעצמו או נותן כדור למתפרץ.
אם ראית פעם את ג'ון סטוקטון עושה זאת עם קרל מלון, היית חוסך לעצמך את התגובה השגוייה הזאת.
עידו גילרי
27 מאי 2016 16:48:47מנחם אתה מביך את עצמך.
לחברה האלה אתה מאמין?:
https://www.youtube.com/watch?v=FNY3DEFSp90
Von
27 מאי 2016 19:48:17עידו נהניתי בטירוף מהווידאו
+100
רביד אראל
28 מאי 2016 20:43:21וואו עידו סרטון תענוג, תודה רבה
אשך טמיר המקורי
27 מאי 2016 08:27:34מסכים עם כל הנקודות.
דוראנט = ווסטברוק, בסופו של דבר שניהם אגואיסטים ראש בקיר (למרות שתי הסדרות האחרונות), ולכן תמיד ארצה בכשלונם.
הווריירס ניצחו במשחק חלש שלהם מבחינת כדורסל בנשק של אוק' – האסל, הגנה והתעלות של שחקני משנה (בוגוט נתן את הנשמה והיה המצטיין).
באוק' רוברסון ואדאמס הם אלא שהופכים אותה לכוח שהיא מול הספרס וג"ס.
עגל
27 מאי 2016 08:54:32הכל נכון.
רק לגבי דוראנט ורסאל, מה אתה רוצה, השניים האלה סקוררים בנשמה. אתה לא מאשים נחש שמכיש או עקרב שעוקץ, כאלה הם, זה לא האגואיזם.
מנחם לס
27 מאי 2016 16:42:18אבל צריך להיות גבול. כשאתה קולע פחות מ-40% (ובאחוזים האלה נכללים כניסות לסל), אתה צריך – וחייב – להשתמש בחברי קבוצתך המשוועים לכדורים.
יואש בן טולילה
27 מאי 2016 15:56:37כנ"ל
Mbk
27 מאי 2016 08:57:02מנחם אותי עצבנו הזברות בעיקר במחצית הראשונה
קארי קצת מעצבן עם החגיגות סטייל כריסטיאנו רונלדו אחרי כל סל
זה בהחלט לא היה משחק דגול ואתה צודק לגביי ההתלהבות המוגזמת של אלברט ווובר
עידן
27 מאי 2016 09:28:01מסכים עם כל הנקודות. בעיקר עם העובדה שיותר מאשר ג"ס ניצחו התאנדר הפסידו (איך שגלגל מסתובב לו…)
לאורך כל המשחק הייתה תחושה שהתאנדר פשוט פיצחו את הקוד שמאפשר לנצח את ג"ס ורק יציאה מהתבנית שלהם הפסידה את המשחק
בנוסף זה מדהים לראות איך קבוצה שלמה משחקת עם משקולות על הרגליים, נכון הם ניצחו אבל משהו בניצחון הזה הזכיר לי את הניצחונות של טורונטו, הקבוצה הפחות טובה ניצחה לפחות היום…
אני גם מסכים שלקארי היה משחק ממש בינוני אבל לזכותו יאמר שהוא זה שסחב את הקבוצה הזו על הגב שלו ברבע האחרון. בלי הסלים חשובים שלו ג"ס היו עוברים לכפכפים ובגד ים
אני כבר מחכה למשחק 6, מעניין לראות איזו קבוצה תגיע חזקה יותר מנטלית. כרגע כל הצ'יפים הם על התאנדר אבל המשחק הזה הוא מאד הפכפך וקשה מאד לחזות מה יהיה
המשגיח
27 מאי 2016 09:42:39יאיר – אם אתה קורא, אני רוצה המבורגר עדשים.
יאיר
27 מאי 2016 11:09:28אל תרתום את העגלה צפני הסוסים. ביום ראשון בבוקר טקס ההדחה
חצבני
27 מאי 2016 09:47:27פיק אנד רול זה סקרין אנד רול
מנחם לס
27 מאי 2016 16:45:06לא נכון. בפיק אנד רול הגבוה משמש כציר אליו ניכנס הכדור. ראה את תשובתי לאיתי. אילו חזית פעם בקרל מלון וג'ון סטוקטון היית מבין מה זה פיק אנד רול
john
27 מאי 2016 21:56:21חצבני מבחינת הספר (או האינציקלופדיות) אתה צודק. הם מילה נרדפת. בהמון הדרכות כדורסל משתמשים או בזה או בזה. ב-NBA בד"כ בשידורים או המאמנים כן עושים אבחנה.
פיק – חסימה לשחקן עם הכדור
סקרין – חסימה לשחקן ללא כדור
זה משמיעה של המון שעות שידור וסרטונים של מאמנים על כדורסל.
אסף
27 מאי 2016 10:02:59עזבו שטויות. יש חדש עם האיחוד של כוסי ולמלם?
מתן גילור
27 מאי 2016 10:03:31תודה מנחם.
כפי שכתבתי בעבר, דוראנט שחקן טוב מווסטברוק, אבל מביע הרבה מפחות מעבר לקליעה. בגלל זה, בסדרה הזו, כששניהם מאד לא יעילים בייצור הנקודות (אחוזים נפשעים, כמו שג'ון אוהב לכתוב), ווסטברוק מביא הרבה יותר.
אוקלהומה גם ייצר במשחקים 1 ו-5 את הרתעת ג"ס – הוכיחו שגם מולם אין הפרש זהב וגם מולם כלום לא גמור בהפרש 10 2 דקות לסוף (או משהו בסגנון).
לא היה לי הרבה ספק שאת המשחק הזה הלוחמים מנצחים, אבל וואלה? אין לי אפילו פייבוריטית לקראת המשחק הבא.
אהרון שדה
27 מאי 2016 11:00:47פעם חשבתי כמוך.
כיום אני חושב שדוראנט הוא הקלע הטוב ביותר שיש …עד שהגיע קרי .
אבל ראסל בטח העונה שחקן טוב מדוראנט בסה"כ הכללי ואני בהחלט מסכים עם בחירתו לחמישיית העונה ובלי קשר הייתי שם גם את דוראנט שלא נכנס משתי סיבות עיקריות
1. החליטו שצריך סנטר
2. החליטו שלא ניתן לא להכניס נציג ס.א לחמישייה הראשונה.
פאקו
27 מאי 2016 10:17:35לחלוטין מסכים. היה משחק השתוללות של שתי הקבוצות. אולי אוקלהומה יכולה להתעודד ממנו כי השיפוט היה מעט ביתי (בכיוון ההפוך אולי הייתה מנצחת).
למר מנחם היקר
27 מאי 2016 10:18:30אני רוצה לציין כמה נקודות מהמשחק.
1. השיפוט היה זוועה והרס את הערך הספורטיבי של המשחק, כמות העבירות שנעלמו מעיני השופטים בכל פעם שאוקלהומה פורצת ךסל פשוט בדיחה, חבל שאדם סילבר ממשיך את המורשת של סטרן להתערב במשחקים.
2. אוקלוהמה יכולים לצאת מעודדים, במשחק נוראי שלהם אם קבלת החלטות גרועה של ווסטברוק ודוראנט יום קליעה חלש הם עדיין נשארו צמודים עד הסוף.
3. אני גם לא רוצה שגרין יורחק אבל הוא חייב הוא מזמן עבר על החוקים של הליגה והליגה שוב מעניקה לגיטמציה לכוכבים לעשות ככל העולה על רוחם ללא הרחקה.
4. גרין אוברייטד בטירוף, בעוד שקליי תומפסון השחקן האנדרייטד בליגה לטעמי.
5. הצבע של אוקלהומה היה חדיר נורא דונבון לא יכול לאפשר זאת שוב, אני בכלל לא מדבר כל הצבע הלא קיים של גולדן סטייט.
6. ניהול משחק מופתי של דונבון.
פאקו
27 מאי 2016 10:22:27גרין החזיר את אוקלהומה למשחק במהלך של עבירה בזריקה לשלוש פלוס טכנית.
התותח הקטמוני
27 מאי 2016 11:25:24יקירי אתה בטוח שראית את המשחק?
צביקה
27 מאי 2016 10:32:29הלוחמים נלחמו את מלחמתם האחרונה. לא מאמין שינצחו במשחק הבא.
אהרון שדה
27 מאי 2016 10:34:54מנחם לצערי הרב אני מסכים עם כל מה שכתבת.
ובעיקר את הנקודה החשובה שהיא
אם ביום כזה לא מרשים של אוקלהומה הגענו למשחק צמוד עד הסוף ג.ס בבעייה .
כשג.ס חייבת להישאר בחיים ועוד יותר מכך להחזיר את הכבוד לאחר ההשפלות האחרונות וכאשר דוראנט זורק ומחטיא משל הוא נייט רובינסון בארץ (לא כולל המשחק בשבוע שעבר )
בקיצור כל הנתונים הלכו עם ג.ס והם קרטעו מאד בבית אז מה יהיה באוקלהומה ?
זה לצערי נראה כמו הסוף של ג.ס
יש לה 2 בעיות .
קרי הוא קולע ומעת לעת מתעלה על עצמו לדקות ספציפיות אבל בגדול זה לא הקרי עם שלשת הניצחון באוקלהומה או עם ההצגה בס.א הוא הוריד הילוף כנראה בגלל הפציעה בדיוק ברגע הלא נכון.
לשחקן מסוגו יש הבדל אם הוא בשיא של 100 אחוז כשירות או 80 אחוז.
האחוזים הללו מונעים ממנו עוד רבע שנייה שנצרכת לצעד הראשון או לעלייה מהירה לשלשה.
מקווה שיהיה עוד קסם ושיתאושש בזמן.
גרין : הוא היה האקס פקטור העונתי של ג.ס וצמח לשחקן השני בחשיבותו ולפרקים גרם לתמיהה האם הוא לא השחקן החשוב בקבוצה.
ומשום מה הוא נותן סדרה רדודה לחלוטין וככה ג.ס מאבדת הרבה כח אש.
איך שלא מסתכלים על הסדרה דונבן שולט בה מול קר שלא מוצא פתרונות עד כה.
יאיר
27 מאי 2016 11:10:35הפוך, אהרון, הפוך. אם ביום לא מרשים של קליי, קארי וגרין, גולדן ניצחה אז יש להם סיכוי מסוים למשחק הבא.
אהרון שדה
27 מאי 2016 15:04:05יאיר איני יודע אם אתה מדבר מקצועית או "מנוחסית "
מכיוון שאני רק בעניינים מקצועיים אומר זאת כך.
לצערי מה שראינו מג.ס הלילה זה מה שאנו רואים פחות או יותר כל הפליאוף.
לעומת זאת אצל אוקלהומה ראינו הלילה יום פחות טוב בבירור.
ובכל זאת אוקלהומה כמעט ניצחה.
התותח הקטמוני
27 מאי 2016 11:38:18לא נראה לי שתומפסון וגרין פצועים ועדיין התפוקה יחסית ירודה. זה מצחיק הרי מעבר להגנה של אוק' שהיא באמת מאוד מאוד טובה שוכחים מה הלוחמים עשו בעונה הרגילה . הרי הזריקות הפתוחות שהם מקבלים (הם מקבלים כאלו לא מעט במהלך כל משחק) לא נכנסות. רואים את זה על גרין בעיקר, שפשוט לא לוקח זריקות חופשיות לגמרי מאיזור קו העונשין.
עוד דוגמה זה כל הלייאפים הללו של סטף שלא נכנסים עם כל הכבוד להגנה של אוק' זו לא הסיבה העיקרית. לדעתי הרבה יותר עניין של לחץ – הוא שם אותם לרוב בקלות עם הגנות לא פחות טובות ממה שאנו רואים עכשיו.
עידו גילרי
27 מאי 2016 11:55:43גם לדעתי יש לחץ עצום בווריורס. השאלה היא האם הם יוכלו להשתחרר ממנו כי בלי שיחזרו למשחק הרגיל שלהם אני לא רואה איך הם חוזרים הביתה למשחק 7.
התותח הקטמוני
27 מאי 2016 12:00:50היות ואני כעובד סוציאלי מבין בפסיכולוגיה קצת יותר מכדורסל אני יכול להגיד לך שאין לי שמץ של מושג באיזה רמת לחץ הם יבואו… בכל מקרה בל נשכח שגם לאוק' יעלה מפלס הלחץ
מנחם לס
27 מאי 2016 16:47:06למה אתה מסכים "לצערך הרב"?
מוטי
27 מאי 2016 10:35:19מישהו יכול להסביר לי למה ספייט עם 14 נק' ב8 דקות, רצופות אם אני לא טועה, לא עולה יותר על הפרקט ,ואילו ברבוסה מבזבז 7 דקות על כמעט 0 תפוקה, ליווינגסטון משחק 14 דק' עם 7 נק' , ואיגדואלה משחק 34 דק' כשבאחרונות הוא בקושי נושם מרוב מאמץ.
נכון שספייט די מכוער אבל עם כזאת תפוקה נהדרת לא היה עדיף לתת לו עוד כמה דקות על הפרקט.?
למר מנחם היקר
27 מאי 2016 10:49:08הוא התחיל בשני מהלכים של סל+ עבירה שלושה עוד מהלך שדרס את דוראנט ולהוסיף חטא על פשע גם קיבל עבירה (סל+עבירה) הוא נכנס נגד קאנטר אבל הוא לא מתאים ךמשחק מול הסמול בול של אוקלהומה, איגודלה יכול לשמש כמוביל כדור ושחקן הגנה טוב.
Ish
27 מאי 2016 11:39:33תשמע, אתה יכול להתלונן כמה שאתה רוצה על מה שאתה רוצה, אבל אם אתה מבין משהו בחוקים של משחק הכדורסל אתה צריך להבין שבמהלך ההוא של ספייטס היתה עבירה של דוראנט והשופטים שרקו נכון ב100 אחוז.
יואש בן טולילה
27 מאי 2016 16:01:46מה אתה מבלבל במוח??? דוראנט הזיז את הכתף קדימה וקיבל עבירה בצדק
הייט-אשברי
27 מאי 2016 10:57:47כי ספייטס הוא חור גדול במאצ'אפ בהגנה . מה עוזר שהוא קולע בהתקפה אם מיד אחרי כן הוא חוטף סל בצבע ?
מנחם לס
27 מאי 2016 16:48:13"אם אני לא טועה"?
אילו קראת את מה שכתבתי, היית יודע שזה בדיוק מה שהוא עשה, וכתבתי זאת.
הייט-אשברי
27 מאי 2016 10:54:50אני רואה משפת הגוף של ג"ס שהם איבדו קצת את הביטחון שהם הטובים מכולם ואם רק ינצחו את המשחק שלהם הם ינצחו. באוקלהומה המצב הפוך – הם פתאום קיבלו ביטחון שהם טובים יותר .
אני נותן לג"ס 30% סיכוי במשחק השישי .
ובכל זאת :
NEVER UNDERESTIMATE THE HEART OF A CHAMPION
עידו גילרי
27 מאי 2016 11:53:41מסכים לחלוטין. שפת הגוף של שתי הקבוצות משדרת המון ביטחון ב-OKC ולחץ מטורף בווריורס. שמישהו שם יאפס את גרין דחוף כי הוא עסוק בשופטים ולא בכדורסל.
הייט-אשברי
27 מאי 2016 10:55:54התכוונתי : ואם רק ישחקו את המשחק שלהם .
stringer bell
27 מאי 2016 10:56:36כי ספייטס אשפה בהגנה ובריבאונד, ולא מסוגל לעשות נקודות בשום דבר מלבד מיד ריינג' מדי פעם.
Kd_35
27 מאי 2016 11:07:52רק אני שמתי לב שווטסברוק נקרע מצחוק העיתונאית שאלה אם ההגנה של קרי לא מוערכת מספיק?
דוראנט אף גמגם בתשובה ואמר בסוף שהוא אוהב את המאצ' אפ של ווסטברוק על קרי.
מייקל לא היה מקבל זלזול כזה בחיים..
KD_35
27 מאי 2016 11:23:02והנה הסרטון – https://www.youtube.com/watch?v=fSs0bbdDhOA
עידו גילרי
27 מאי 2016 11:52:31אני במקומם לא הייתי מזלזל בהגנה של קרי (גם לא על ווסטברוק). במיוחד לא בפומבי.
tripledouble
27 מאי 2016 16:12:13ג'ורדן עם הגודל והאתלטיות שלו גם יכל להרשות לעצמו לא לקבל זלזול כזה, אם קרי יענה ל"אתגר" של דוראנט לשמור על ווסטברוק אז הוא פשוט ידרוס אותו בכניסות לסל, אין לקרי את הפיזיות והאתלטיות לשמור עליו.
יניב
27 מאי 2016 11:09:46אני מסכים עם כל מי שכתב שיותר מאשר הלוחמים ניצחו אוקלהומה הפסידו שלדעתי הכל נבע מכך שהם הורידו טיפה את הרגל מהגז הם לא שיחקו באינטנסיביות של המשחקים האחרונים. והלוחמים צריכים להיות מאוד מודאגים כי עדיין אוקלהומה היו חזק בתמונה והלוחמים ממשיכים להראות לא טוב
גור גולן
27 מאי 2016 16:40:46+1
ויכול להיות שבגלל הירידת מתח הזו הם יפסידו את הסדרה!
נזיר הנשמה
27 מאי 2016 11:21:08עברתי סקירה של מספר אתרים. יש לא מעט שכועסים עליי, לא ברור לי, למיטב ידיעתי גם מנחם ועוד קוראים רציניים עושים זאת. שוב ושוב אין נכון לרגע זה שום כתבה המתקרבת לרמה של מנחם.
עיינתי במידע על המשחק , ולא הבנתי על מה ההתלהבות. יש פה יותר קבוצה שהפסידה יותר מאשר קבוצה שניצחה. ואז אני קורא את הכתבה של מנחם,שמסביר חד וחלק מה קרה במשחק.
מנחם לס
27 מאי 2016 16:50:23תודה
ניר
27 מאי 2016 11:22:15אני לא מבין את העניין עם הטכניות של גרין…
כל פעם אומרים שטכנית הבאה הוא מורחק ואז שורקים לו ומשחק אחרי זה הוא משחק כרגיל. מישהו יכול להסביר את הסיפור הזה?
גיא
27 מאי 2016 11:38:02העבירה הטכנית שנשרקה לו הלילה היא מס' 5 שלו השנה בפלייאוף. ההרחקה האוטומטית היא רק אחרי עבירה מס' 7.
מצבו המדוייק:
אם יצבור עוד 2 טכניות, יורחק מהמשחק שאחרי.
אם יקבל פלגרנט 1, יורחק מהמשחק שאחרי.
אם יקבל פלגרנט 2, יורחק מ-2 המשחקים שאחרי.
גרין כבר צבר 3 נק' פלגרנט: פלגרנט 1 = נקודה אחת ןעוד פלגרנט 2 שהוסיף 2 נק' נוספות.
חוקת ה-NBA קובעת שמהנקודה ה-4 (כולל), מקבלים הרחקה אוטומטית למשחק אחד.
פלגרנט 1 יעלה את מאזנו ל-4 נק' = הרחקה ממשחק בודד.
פלגרנט 2 יעלה את מאזנו ל-5 נק', הרחקה מ-2 משחקים (אחד עבור נק' 4, אחד עבור נק' 5)
no funny shtuff
27 מאי 2016 11:50:49אחחח… לא הצלחתי להחזיק את הרבע הראשון. ערב פוקר שרק הסתיים ושבוע משחקים נתן בי את אותותיו ונפלתי עד 10 וחצי בבוקר..
ניחא. קראתי את הבלוג החי ואנסה לתפוס את המשחק בשידור חוזר, בשביל להשלים את התמונה לקראת מה שמסתמן כאחד המשחקים הגדולים בשנים האחרונות- גיים 6 בין שבת לראשון.
יאללה מנחם, להתחיל לחמם.
Gentelmen, start your engines.
עידו גילרי
27 מאי 2016 11:50:58מנחם, כבר משחק שני רצוף שאני מסכים עם הרבה ממה שאתה אומר כנראה שימו המשיח מתקרבים.זה אכן לט היה משחק טוב במיוחד בטח לא של דוראנט וקרי אבל לפחות קיבלנו משחק צמוד. כמה הערות בנוקודת שלא הסכמתי:
7. כמו שכתבתי כבר אתמול משחק המסירות של אוקלהומה אינו קיים. אתמול הם אפילו מסרו יותר פעמים (238) מבמשחק מספר 4 (222) אבל זו עדיין כמות מאד נמוכה של מסירות. זה המשחק הרגיל שלהם אתה פשוט מסתכל על זה אחרת כשהם מנצחים וכשהם מפסידים. מספר האסיסטים שהם מסרו וההזדמנויות לאסיסטים היה זהה בשני המשחקים (23 ו-43). מה שהיה שונה באמת שווסטברוק ודוראנט לקחו יותר עליהם עם 59 זריקות לעומת 51 במשחק הקודם. זה נכון במיוחד ברבע הרביעי. אבל זה מה שתמיד קורה אצל הת'אנדר במשחקים צמודים.
9. זה לא חדש אבל דווקא איבקה קיבל זריקות . היה מהלך אחד (אני חושב בחצי הראשון) שרוברטסון עמד פנוי לגמרי מתחת לסל וקפץ ונופף בידיים שימסרו לו ללא הועיל.
11. מנחם אני מקווה מאד שאתה מתבלבל במה שהתכוונת מכיוון שמה שתיארת אינו פיק-אנד-רול.
מנחם לס
27 מאי 2016 16:53:19לא התבלבלתי. ראית את קרל מלון וג'ון סטוקטון עושים פיק אנד רול? ג'ון מכדרר, מוסר לקרל העומד עם הגב לסל, ופורץ מימינו או משמאלו. קרל או שנותן לו כדור אן מסתובב וקולע בעצמו
עידו גילרי
27 מאי 2016 16:54:41וואי כמה שאתה עקשן.
https://www.youtube.com/watch?v=5XLvqH9qoik
למר מנחם היקר
27 מאי 2016 17:19:55מנחם טועה אך בחלק מהמהלכים בסרטון היה pick and pop,לגבי הדברים שמחם אומר זה משחק פוסט בכלל שמזכיר מאוד את התקפת המשולש.
עידו גילרי
27 מאי 2016 18:35:51נכון. פיק אנד פופ זה מקרה פרטי של הפיק אנד רול.
מוטה זוכמיר
27 מאי 2016 11:59:09ספייטס לא ישאר בג"ס.
יכול להיות שחקן חמישיה בלא מעט קבוצות בליגה , הגנה לא טובה אבל יד מצויינת וחסרת עכבות
נתנאל
27 מאי 2016 12:28:59ענק מנחם. מסכים עם הכל חוץ מהפיק אנד רול, לא ברור איך אתה מתבלבל ומה הקשר בלהתחיל עם הגב לסל. פיק אנד רול הוא פשוט פיק, שאפשר לקרוא לו גם סקרין, ואז רול. די בסיסי 🙂
מנחם לס
27 מאי 2016 16:55:22הפיק אנד רול המקורי הוא מסירה מהפורץ לגבוה עם הגב לסל, ואז הגבוה המשמש כחוסם נותן את הכדור למתפרץ, או מסתובב וקולע בעצמו. קרל מלון וג'ון סטוקטון היו האשפים הגדולים בזה.
אשך טמיר המקורי
27 מאי 2016 17:03:10אתה נתנאל המפורסם שאימו הגיעה לאחד ממפגשי ההופס ובאותו רגע המפגש חוסל (כי כולם היו מרוכזים רק בה)?
מנחם לס
27 מאי 2016 19:32:48זה הנתנאל. הוא נעלם, והיא חזרה בתשובה
מבין קטן
27 מאי 2016 13:38:53הגזמתם עם הירידות על דוראנט. הבן אדם נתן 40 עם %TS של 54.5 (יותר טוב מהנתון הממוצע של קויין לאב בפלייאוף למשל), והיה הסיבה העיקרית לכך שאוקלהומה היו בעניינים עד הסוף.
Ghost Rider
27 מאי 2016 14:14:07סוף סוף מישהו אומר את זה.
tripledouble
27 מאי 2016 16:09:11הוא גם איבד 2 כדורים קריטיים לקרי בדקה האחרונה והחטיא שלשה די פנויה שיכלה להוריד ל-3 הפרש חצי דקה לסוף.
ido
27 מאי 2016 14:11:40סוף סוף קר החלמה החמור נתן לבוגאט לשחק
רועי ויינברג
27 מאי 2016 14:21:00תמיד צריך אוסטרלי על המגרש
רנדי אורטון
27 מאי 2016 15:29:00מנחם צודק אבל זה עדיין יותר מרשים מכל מישחק מיזרחי עלוב.
הפלייאוף הזה בכלל חלש גם ביגלל ריבוי פציעות והקבוצה היחידה שבאמת עוברת דרך זאת אוקלהומה.
סילפן
27 מאי 2016 15:30:57איזו פציעות היו לסן אנטוניו, או יש כרגע לגולדן סטייט?
עידו גילרי
27 מאי 2016 15:33:49בגלל זה הוא אמר שרק OKC צריכה לעבור דרך אמיתית עד לגמר.
יואש בן טולילה
27 מאי 2016 16:15:27קרי רחוק מהשיא שלו ואפשר רק לנחש שזה בגלל הפציעה. זה שהוא כרגע בריא זה לא אומר שהוא באותו כושר, כי הוא לא.
מנחם לס
27 מאי 2016 16:56:38במשחק של קרי לא רואים כל זכר לפציעה
tripledouble
27 מאי 2016 22:05:04אה, וזה לא יכול במקרה, רק במקרה להיות קשור ללחץ הכבד שהוא שרוי בו ו/או ההגנה המטורפת שהוא מקבל?
יואש בן טולילה
27 מאי 2016 16:14:19דוראנט עם 45 דקות כשהוא צריך לעבוד בהגנה ובהתקפה – ברור שלא יהיה לו משחק יעיל.
ויסטברוק טיפש אבל הוא קוליץע טוב מהעונשין ומנצל את אינספור העבירות שהוא סוחט מהאתלטיות שלו.
"למר מנחם היקר" – תתבייש שאתה בכלל מדבר על השיפוט בהקשר של okc. הם כל הזדרה מרביצים ושורקים להם רבע מהעבירות. וזה עוד בלי לדבר על הסדרה מול הספארס.
כולם פה משנים את דעתם בתדירות של פעם ביום – פתאום אוקלהומה הפסיד, הם הפייבוריטים והכל תלוי בהם.
קרי עוד לא נתן משחק אחד טוב בסדרה הזו ועדיין מוריד את החלודה שהוציאה אותו מהקצב, כנ"ל גרין שבעיקר מתעסק במכות.
הכדורסל של אף אחד מהקבוצות לא השתנה. אוקלהומה מובילה רק בגלל שהם יותר אגרסיביים ורעבים. מי שיסתכל על הסטטיסטיקות, בטח של אוקלהומה לא יראה שום דבר חדש.
אמשים פה מדברים על שדרוג במשחק המסירות או ההתקפה, על אסטרטגיות חדשות אבל בפועל אין שום דבר חדש תחת השמש – עשרות התקפות שהולכות מהשניה הראשונה ועד הזריקה לווסטברוק/דוראנט וכשהם לא מנצחים בהפרש ניכר בריבאונד הם גם לא מנצחים את המשחק. As simple as that.
ברגע שבטעות דוראנט או ווסטברוק ייקלעו לבעיית עבירות ו/או תיפול עליהם העייפות, בעיקר דוראנט שמשחק מעל 40 דקות בממוצע אאל"ט, הסכר ייפרץ. השאלה היחידה היא מתי זה יקרה. בדיוק כמו בשנה שעברה מול קליבלנד, רק שהשנה סכנת ההדחה קרובה יותר.
בוגוט עדיין הגבוה הכי טוב בסדרה ואם הוא לא יקלע לבעיית עבירות, כל איום הגבוהים של אוקלהומה מצטמצם בענק.
גור גולן
27 מאי 2016 16:39:27תודה מנחם!
עכשיו הסדרה הגיע למשחק גורלי! המשחק הבאה יכריע את העולה לגמר כי אוקלהומה לא תנצח בחוץ במשחק 7
אשך טמיר המקורי
27 מאי 2016 17:05:48זה יהיה כ"כ מתוק אם דוראנט את ווסטברוק ייכשלו שנית (ושלישית, רביעית, חמישית, שישית, שביעית…). והפעם כשהיו כ"כ קרובים
גאפר
27 מאי 2016 19:56:32כמעט מתוק כמו אליפות ללברון…
יואש בן טולילה
27 מאי 2016 21:29:49מנחם, לא רואים זכר לפציעה אבל הוא פשוט יצא מהקצב וממש לא באינטנסיביות ובאגרסיביות כמו kd ו-ווסטברוק.
אני מבקש מכל בכייני השיפוט של okc לבדוק את כמות השריקות שנשרקו לטובת שתי הקבוצות, בדגש על kd וראסל ולראות שגם עם הhack a mishu שעושים לאזילי או בוגוט, עדיין אוקלהומה קיבלו הרבה יותר שריקות ובטח שהלכו יותר לקו.