מעורב ליום ראשון בערב / מנחם לס

 

  1. התנצלות: בגלל המעבר לשרת החדש המעורב נימחק והיינו צריכים "לדוג אותו" ולכן כל המספרים בצד ימין.

ממחר הכל ישוב חקדמותו!

 

  1. הגיע הזמן להפסיק את הקשקוש על המערב הנאור והמזרח החלש

  2. תראו. אני לא באמת חושב שרוב הגולשים כאן הם רפי הבנה ונטולי הבנה בכדורסל. אני בטוח שכל הקשקושים שלהם על המערב הנאור נגד המזרח הנחות הם סתם להרגיז אותי, ואת שאר המזרחים בינינו.
    הם הרי לא יכולים להאמין ברצינות שאוקלהומה סיטי, או פורטלנד, או הקליפרס, או סאן אנטוניו, הן טובות מטורונטו כי – אחרי הכל – הם לא רפי הבנה.
    בואו אדבר אליכם ב-1, 2, 3.
    1.טורונטו נולדה הערב מחדש. קבוצה אחרת לחלוטין מכל מה שראינו עד עתה.

  3. 2. טורונטו היתה קבוצה מצויינת משך כל העונה. אנשים לא מתארים לעצמם איזו קבוצה טובה טורונטו היתה. שני המשחקים הראשונים בקליבלנד היו – לחלוטין – לא המשחקים שטורונטו משחקת.
  4. 3. ההגנה של טורונטו הערב היתה הטובה ביותר שראינו עד עתה בכל משחקי הפלייאוף, מזרח או מערב. מי שלא מסכים – או שלא ראה את המשחק, או שראה והוא לא מבין את מה שהוא ראה, או שהוא סתם רוצה לעצבן קשיש כמוני היושב כמו דפוק בראש ומסתכל וכותב כדורסל באמצע הלילה במקום לשכב ולנוח עם בקבוק מים חמים, וכוס ת עם צנימים ודבש.
    ההגנה המצויינת, העיקשת,  ההחלטית, הקשוחה, והבלתי מוותרת ושרירותית, על כל נסיון זריקה של הקאבס, צימצמה את קליבלנד ל-14 מ-41 מה-3, ול-28 מ-79 מהפארקט. שלא יספרו סיפורים על "יום רע" של קיירי אירוינג וקווין לאב. אם תסתכלו שוב על המשחק  תגלו שכמעט לא היתה אף UNCONTESTED SHOT. על כל ג'אמפ היתה יד על הפרצוף. קבוצות כמו הת'אנדר או פורטלנד לא חולמות אפילו שישנן הגנות כאלה.
    אבל אני יודע שאני מדבר לשווא. אלה שמאמינים שהמערביות טובות יותר מטורונטו או אטלנטה ימשיכו להאמין בכך ומאומה לא ישכנען אחרת, עד שהקאבס תוכיח לכולם מאיזה צד משתין הדג, מהצד המזרחי או המערבי שלו.4. ללואיס סקולה וטרנס רוס היה הערב ערב רע. אבל תשים לי אותם ביום רגיל, ואיתם את דמאר דרוזן, קייל לאורי, דמאר קרול, פטריק פטרסון, ביסמרק ביומבו, וקורי ג'וזף מול קווין דוראנט, ראסל ווסטברוק, סטיב אדאמס, אנס קנטר, סרג'י איבקה, דיון ווייטרס, אנדרה רוברסון, וקייל סינגלר, ואני לוקח את הצפוניים לפני שמומי מצליח להניע את הפיס אוף ג'אנק שלו בבוקר קר. אני עדיין מאמין שהת'אנדר יספיקו מול גולדן סטייט, ואני יודע שלת'אנדר שמות יותר מפוצצים מחקני טורונטו.  אבל כמעט כל שחקן של טורונטו הוא מגן טוב יותר מכמעט כל שחקן של הת'אנדר, לוחם הרבה יותר טוב, והוא חזק יותר מכל שחקן מגביל בת'אנדר או בפורטלנד. ואם אתם לא מאמינים לי, תשאלו את שרלוט ואת הקאבס.
  5. 5. בואו אגיד לכם כמה מילים על דוויין קייסי. הוא לא מדבר כמו פרופסור, ואולי אין לו את ההילה של מאמן-על. אבל הוא אחד שאומר מה שיש לו לומר AS IT IS. הוא לא מרכך את מילותיו עם שחקניו. כשאחד מפשל, הוא מקבל אוזן מלאה מהקייסי הזה. הוא לא עושה חשבון לאף אחד.  לאף שחקן. אין לו אף פרימדונה וכשאחד לא שומר הוא עף לספסל  מיד. אין אצלו חוכמות. אני מת על מאמנים כאלה – DOWN TO EARTH ומכירים את המשחק מבפנים ומבחוץ.
  6. 6. הגיע הזמן להפסיק עם הגיחוכים על קייל לאורי. היום הוא שיחק עם 4 פאולים ועדיין היה אחד השומרים הטובים עם 4 פאולים. והוא שם 7 מ-13 ל-20 נקודות. מה שדהרוזן יודע לעשות אנחנו יודעים, משך הבלוג החי היו כמה רפים שלעגו ללאורי. אין מה ללעוג לו: הוא אחלה, אחלה של שחקן, ויש לו ביצי שור.
  7. 7. ביסמרק ביומבו. מה עוד אפשר לומר עליו? להגיע מקונגו, ולקחת 26 ריבאונדים כשהוא לא שחקן גבוה במיוחד, רק 9'6?
  8. 8. קליבלנד חזרה לשחק משחק טפשי.
    א) שיחקה כאילו זה משחק אימון מבחינת מאמץ ופיזיות.
    ב) קווין לאב תקוע בקרנות בנסיון להישאר חופשי לשלשות – שלא ניכנסו בגלל יום רע במיוחד – ואז הוא רחוק מהסל, והקאבס לא מסוגלת לקחת ריבאונדי התקפה בלעדיו כי ביומבו אכל את טריסטן תומפסון עד שחשבת שהוא לא שיחק.
    ג) קיירי אירוינג ממשיך להיות קיירי אירוינג. ככל שלא הולך לו הוא מנסה יותר. פוינט גארדים אחרים בליגה כמו כריס פול, כשלא הולך להם מפסיקים לזרוק ומתרכזים בדברים אחרים. קיירי לא יודע מה זה להתרכז בדברים אחרים.
    ד) דלבדובה לא עשה חצי דבר.
    *******
    היה זה הפסד מצויין שקרה לקאבס. הם תחילו לחשוב שהם מי-יודע-מה עם ה–0-10 שלהם, וההפסד הזה החזיר אותם לקרקע.
    הם יודעים עתה שהם לא טובים מספיק מבלי להילחם על כל כדור, ובלי להבין שהם במלחמה נגד קבוצת NBA מצויינת.
    הם יתעוררו ויהיו קבוצה שונה לחלוטין ביום שני, וימשיכו להיות שוב עצמם עד הנצחון הסופי על המערבית, ולא משנה מי היא תהיה.
  9. סיכום?
  10. ביום שני טורונטו תחזור כמו דוב שכול כי היא יודעת שהמשחק הזה שם את העונה כולה על הקו.

    מסקנה?

  11. י

    ש לנו פתאום פלייאוף מזרחי על הכיפאק!

    2

    . EXAGGERATION, שני בקנטקי דרבי, הוא מנצח הפריקנס

  12. הסוס EXAGGERATION עשה מה שלא עשה בקנטקי דרבי: הוא השתמש בפיניש הנפלא שלו כמו בדרבי, אבל הפעם הג'וקי שלו קנט דסורמיו פתח במאוץ הסופי, בפיניש, מוקדם מאשר מאוחר עם הצלפות לסוס כשלוש מאות מטרים לפני הסיום, לסיים את המרוץ ולגבור על אלוף הדרבי 'נייקוויסט' בזמן.
    היה זה הפסדו הראשון של אלוף הקנטקי דרבי 'נייקוויסט' ב-9 מרוצים. המרוץ השלישי בטריפל קראון הוא ה'בלמונט' בלונג איילנד עוד שלושה שבועות. זהו המרוץ הארוך ביותר מכל מרוצי הטריפל-קראון (ואחד הארוכים בכל מרוצי הסוסים) ואני לא רואה סוס אחר שיוכל ל-EXAGGERATOR עם הסיומת הנפלאה שלו. אמרו עוד דבר: ש-EXAGGERATION אוהב לרוץ בבוץ. אז בוץ היה שם מכאן ועד להודעה חדשה. כשה'וקים סיימו את המרוץ הם היו מכוסים ביותר בוץ מהתאבקות נגד חזירים בבוץ (דבר חדש שמלהיב את הרדניקים בגרינוויל יותר מפוטבול!).
    שימו לב בקליפ ל-EXAGGERATOR מס' 5, בגלימה ירוקה, מתחיל להאיץ ליד הגדר אבל הסוס שלפניו מסרב לתת לו מקום פריצה. אז ה'וקי עושה פנייה ימינה, ועוקף את 'ווינקוויסט' ו'-CHERRY WINE” בפיניש מהסרטים בבוץ ובמים.
    הטריינר של EXAGGERATOR הוא קית' דסורמיו, ונצחון 'טריינר-ג'וקי' הוא דבר שכמעט לא נשמע במרוצי סוסים.
    תנו מבט בקליפ. לא תצטערו

  1. 3. דייויד בלאט אמר הבוקר ל-ESPN

  1. דייויד בלאט אמר הבוקר (לפני המשחק נד טורונטו) לshhc מקמנהיים מ-ESPN:
    "The Cavs are playing great," Blatt said Saturday. "I think that the players and the coaching staff are doing a terrific job, I really do. And I think the fact that they are healthy and have actually even added a piece or two makes them the team to beat right now, in my opinion. That's really all I want to say."
  2. 4. מה הבעייה של דייויד בלאט (ישנן שתיים)?

    בעייה אחת של דייויד בלאט היא תשובתו מעל.
    מה רע ב-"אילו לי היו את קרי אירוינג וקווין לאב בריאים בעונה שעברה, אנחנו, ולא ג"ס היינו אלופים. כן, הם משחקים טוב, אבל זאת הקבוצה שהיתה לי – אבל ללא פצועים – פלוס שתי תוספות חשובות מאד!"
    הוא יותר מדי 'טוב' לטעמי בינתיים. הוא ילד טוב ירושלים ללא מרפקים. הוא לא מראה שרירים ולא מראה חוצפה. אולי הוא לא מרגיש בטוח מספיק ב-NBA להיות בן-זונה כפי שהיה במכבי.
    אולי זאת היתה בעייתו הראשונה, והיא בעייה שנשארה: הוא לא דוחף מספיק, מדבר חלקלק מדי. לא אמר מילה אחת מלוכלכת על מה שקליבלנד עשתה לו. שום-כלום. היכן המרפקים? היכן הפה הישראלי? דפקו אותך? תשדר זאת בראש חוצות. הוא מתנהג ונראה כמאמן שקט וג'נטלמני מדי, ולדעתי כאן ב-NBA, עולם בו כלב אוכל כלב, זאת לא הצורה הטובה ביותר לשדר את עצמך.
    הבעייה השנייה שלו היא שהוא הגיע הנה כנטע זר, ונישאר כזה. איש לא צריך לספר לי שדייויד בלאט יודע ומכיר את הניטי-גריטי של הכדורסל, ואת ה-X וה-O של המשחק וכל חמקמקותיו. הוא בוודאי יודע בע"פ את היתרונות והחסרונות של "ONE-FOUR FLAT", "HIGH POST TWO-THREE HIGH", או "DOUBLE STACK" טוב יותר מכל הבריאן שואו'ס או הסטפן סילאס'ים של העולם, העומדים לקבל ג'ובים היום או מחר (קראו למטה).
    אולי הוא גם מאמן טוב יותר מבריאן שואו או סטפן סילאס (למעשה אני בטוח שהוא מאמן 'טוב' יותר): אילו נתנו לכל השלושה לאמן שלוש קבוצות תאומות שהן נבחרות אורוגאויי, פראגוואי, ופרו, אני מאמין שבלאט היה צף לראש.
    אבל ה-NBA אינה נבחרת פראגוואי, איננה נבחרת רוסיה, ואיננה מכבי ת"א.
    ה-NBA היא ליגה שבעיקרה מרכבת משחורים אמריקאים עם התרבות שלהם, השפה שלהם, השקפת העולם שלהם, והגזענות שלהם. ישנם מאמנים לבנים שמסתגלים לאווירה השחורה הזאת בטבעיות, אם כי לא תמיד באותה דרך. המאמנים הלבנים שהכרתי עשו זאת בדרכים שונות: רד אורבך ע"י השלטת אבהות בקבוצה עד ששחקנים כקייסי ג'ונס, ואפילו ביל ראסל, הרגישו כבניו. אותו דבר היה צ'אק דיילי. פט ריילי עשה זאת ע"י היותו 'חבר' ו-'רע' לכוכבים כמו מג'יק ג'ונסון, עבדול ג'אבר, ושנים אח"כ פטריק יואינג ודוויין ווייד, ובן זונה לנחותים שבין השחקנים השחורים. לכן עד שג'יימס וורת'י הפך לכוכב, הוא שנא את פט ריילי ברמות, והיה אחד הגורמים לזריקתו.
    היו וישנם מאמנים כמו גרג פופוביץ' שלא שמים קצוץ אם אתה לבן או שחור כי הם מתנהגים אל כולם אותו דבר – כאילו היו כלבים. הם מתנהגים כרודנים עד שהם קונים את בטחונם ואהדתם של השחורים (או הלבנים), ואז הם מוכנים ללכת אחריו באש ובמים.
    אבל ישנם גם מאמנים מהסוג של רנדי וויטמן – כשאימן את וושינגטון – הפוחדים מהשחורים ומלקקים להם. ואז ישנם מאמנים כסטן ואן גנדי שהם ממש – אבל ממש – עוורי-צבעים חלוטין, או טפשים מדי להבדיל בין שחורים ולבנים.
    אני לא יודע היכן להציב את דייוויד בלאט, אבל הוא יהודי מישראל, בוגר פרינסטון, שלא בילה ולו דקה אחת ב-NBA עד שקיבל את משרת המאמן הראשי בקליבלנד.
    אמנם הוא אמריקאי מלידה, אבל ישראל השכיחה ממנו את ה-"BLACK ENGLISH", ואת האינואנסים, הרוטינות, והגינונים השחורים. עבורו הרמיזות, הג'סטות, העוויות, המבטא, והמלמול השחור הם דברים שהוא לא רגיל אליהם. כבן מסצ'וסטס וסטודנט בפרינסטון הוא לא היה אף פעם חלק מזה. בישראל להיות מאמן של כמה שחורים כשאתה בבית שלך זה שונה לחלוטין מאשר להיות בבית שלהם; בסביבה שלהם.
    הוא נטע זר ולא יעזור שום דבר. לדעתי זו המשוכה הגבוהה ביותר שעליו עבור, ואני מסופק אם יוכל, ולא משנה כמה טוב הוא ב-"X" וב-"Y".
    5. חסימה מפלצתית אמש של ביומבו על קיירי אירוינג

    6. גולדן סטייט מעוניינת בסטפן סילאס כעוזר מאמן
    (האב, פול סילאס -שחקן הסלטיקס בשנות זוהרה – ובנו סטפן)   גולדן סטייט ביקשה – וקיבלה – רשות משרלוט הורנטס לדבר עם עוזר המאמן שלה סטפן סילאס (הבן של פול סילאס), כשהיא מוכנה להציע לו את תפקיד העוזר הראשי לסטיב קארי בעונה הבאה, כשלוק וולטון יהיה מאמן הלייקרס. גולדן סטייט לא יכולה היתה לחכות יותר כי סילאס  הפך פתאום למועמד רציני למשרת המאמן הראשי בכל הקבוצות שעדיין לא שכרו מאמן, ביניהן יוסטון שלפתע ירדה מעט ממייק ד'אנטוני והשמועות משם מצביעות לעבר סילאס עם ליונל הולינס כעוזרו הראשי. ההחלטה של יוסטון עתה היא ד'אנטוני/ג'ף זטליק נגד סילאס/הולינס, וגולדן סטייט מעוניינת להוריד את המתח מיוסטון ע"י גניבתו. חשוב לזכור שבעל הקבוצה לסלי אלכסנדר הוא "איש ד'אנטוני". סילאס בן ה-42 עבר שני ראיונות מצויינים ביוסטון, וסטיב קליפורד אמר עליו שהוא "מוכן ומזומן לקחת קבוצה כמאמן ראשי!".   ההפתעה ברצון להביא את סילאס לג"ס היא גדולה כי היה כמעט ברור שהיא תביא את בריאן שואו – שגר ב-BAY AREA – כעוזר מאמן. הפייסרס כבר הציעה לו משרת עוזר מאמן שהוא – בריאן שואו – דחה. היום נודע שכמט הושלם הדיל בין הלייקרס ובריאן שואו לעוזרו של לוק וולטון.
    7. פלופ של לברון מחברו…

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. מנחם, אני לא מבין מה אתה רוצה מבלאט. הוא תמיד היה ג'נטלמן בתקשורת, זה הבן אדם, נכון שהוא לא דיבר ככה תו"כ משחק באירופה אבל במסיבות עיתונאים וראיונות לא יכולת לשמוע ממנו מילה רעה – גם כשמכבי עשו לו את המוות.
    לגבי היכולת שלו להסתגל לליגה של השחורים – אני רק רוצה להזכיר שהוא עשה עונה מדהימה בשנה שעברה, אין עוד מאמן רוקי שהגיע לגמר ה-NBA והתמודד שם כשווה מול שווים עם קבוצה ששניים משלושת שחקניה הראשיים פצועים. אין ואני לא יודע אם יהיה עוד מישהו כזה. מבחינתי הוא לא צריך להוכיח יותר כלום, וכל מה שהוא יעשה הלאה יהיה בונוס.
    לגבי הלילה- ברור לי שקליבלנד ינצחו את הסדרה, מהסיבה הפשוטה שהם הרבה יותר טובים. אבל זה כבר לא יהיה טיול בפארק. ואני חושב שראינו שהם צריכים מאמן שיודע עוד משהו חוץ מלהשליט אווירה חיובית. בלאט בשנה שעברה הצליח להביא אותם למוכנות מנטלית מקסימלית בתנאים קשים בפלייאוף, וניהל אותם טקטית בצורה מבריקה. עכשיו נראה אם לו מסוגל לעשות את זה באותה רמה (כמובן שכישראלי גאה אני מקווה שלא ושנוכל להמשיך להגיד לעצמנו שדיוויד שלנו הראה לגויים מה זה…)

  2. מנחם בלאט עשוי מחומר אחר .
    גם בארץ הוא הגיע למכבי אחרי קדנציה ארוכה של פיני ( ושנים לפניו צביקה ).
    לא האנשים הכי עדינים שיש….גם כאן חשבו כמוך…..אך בלאט הוכיח במכבי וברוסיה שאתה יכול להיות גם בן אדם וגם להצליח.
    אני מאמין שהוא יוכל להצליח ככה בנ.ב.א אבל בקבוצה ללא אגו בגודל של הבטן של שרון כפי שהיה ללברון .

  3. מה יהיה מנחם? תמיד אני נהנה לקרוא טורים פרי מקלדתך, אבל אתה לא יכול לנפק פעם אחת טור בלי שטויות?

    משפט כמו:
    ביסמרק ביומבו. מה עוד אפשר לומר עליו? להגיע מקונגו, ולקחת 26 ריבאונדים כשהוא לא שחקן גבוה במיוחד, רק 9'6?

    מה הקשר קונגו לתפקודו כשחקן? אבל יותר חשוב, הקונגולזי הזה הוא "רק" 9'6 (להזכירך ברקלי היה 6'6), אבל יש לו wingspan מטורף, לדעתי הכי גדול בליגה או שני אחרי רודי גובר, של 7'7!!!!!!!

    1. ריינמן,

      1. זה מרשים כששחקן לוקח 26 ריבאונדים. גם אם קוראים לו שאקיל אוניל

      2. זה מרשים שאותו שחקן גדל בקונגו ושיחק בטורניר ראשון אמיתי בגיל 16 בתימן! בגילו רוב כוכבי התיכונים כבר משחקים 2-3 שנים באוירה מקצועית לחלוטין.

      3. זה מרשים שלמרות שנכשל בגדול בשארלוט ושיחק יחסית מעט בטורונטו מאחורי JV עדיין נשאר מוכן להזדמנות שלו.

      4. נכון שווינגספאן מאוד עוזר בריבאונד. אפשר לשאול את דניס רודמן, עם ווינגספאן של 4'7 . אבל בליגה בו כולם מנטרים וכולם נסגרים חזק, רוב הריבאונדים נלקחים מתחת לגובה הטבעת. רצון ונחישות הם כלים לא פחות חשובים.

  4. צחקתי בקול הרפי הבנה הקשיש עם בקבוק חם. והיחס של פופ לכולם
    בשיוויון של כלבים. החבטות של מנחם בפופ יצחיקו לעד. ואני מסמפט את פופ. ההומור הלסי חוזר ומככב.
    מקווה שבלאט יצליח.
    תודה על המעורבים האחרונים המצוינים. כיף ומצחיק.

  5. הפליאוף המזרחי הוא מתחת לכל ביקורת, לא מעניין, אנטי כדורסל ומעל הכל – איך אפשר בכלל להנות מפלייאוף שבו הקבוצה הבכירה מטאטאת בסוויפ ובקלות את כולן??
    הערב נראה את קליבלנד מכה בטורונטו שוב.

  6. מנחם, לא בא לבאס לך ת'סטלה, אבל – אתה בעצמך כותב שקליבלנד "שיחקה כאילו זה משחק אימון מבחינת מאמץ ופיזיות"; מצד שני – "ההגנה של טורונטו הערב היתה הטובה ביותר שראינו עד עתה בכל משחקי הפלייאוף, מזרח או מערב".

    אז כמה מתח אמיתי יש בסדרה הזו, אם שני הדברים האלו צריכים להתקיים כדי שהראפטורס ינצחו?

    אני לא ד"ר לביומכניקס, תגיד לי אתה 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט