יומן האבטיח (13)/מתן גילור

נייט רובינסון

  1. ככה צריך להיראות פלייאוף. כל המשחקים צמודים, מעניינים, וגם אם הרמה לא גבוהה, האינטנסיביות עולה. והכי צמוד דווקא המשחק של מדורגות 1 ו-8 שהגיע להארכה. נקווה שיימשך בכיוון הזה. שתי קבוצות "גנבו" את הביתיות. מהמר שמכבי חיפה תצליח לזכות בה בחזרה וגם בסדרה ואילו אילת תעפיל על חשבון נהריה.
  2. מגיע ח"ח למכבי תל אביב שעלתה בחמישייה עם 4 ישראלים.
  3. נייט רובינסון הראה לנו כמה גדולים הבדלי הרמות בין הליגה הישראלית ל-NBA. רובינסון, שבעונות האחרונות היה שחקן שולי בליגה הטובה בעולם, מגיע לחופשה קצרה בישראל, ועל הדרך מרסק שיא של מי-יודע-כמה עשורים (והרשו לי להתעלם ממשחקים נגד קבוצת הנוער של בית"ר ר"ג).
  4. כמה אוהבים שם בהפועל תל אביב את אי.ג'יי. רולנד? משהו מתעורר אצלו בקלאץ' כשהוא רואה אותם מול העניינים.
  5. עשו לנו טובה – כשאוהדים מתבכיינים על השיפוט זה סתם מגוחך, אבל כשחצי מהקבוצות עושות זאת כבר אחרי המשחק הראשון זה פשוט מביך. גם אם זה נועד כדי ליצור לחץ לעתיד, זה פוגע בתדמית הממלא לא מפוארת של ליגת העל.
  6. אם הפרשים יצליחו לשבור את שיא הפתיחה הטובה בהיסטוריה ולנצח את גמר המזרח 0:4 (מה שלהערכתי לא יקרה) ואם לאחר 4 משחקים גמר המערב יעמוד על תוצאה של 2:2 (גם פה – מה שלהערכתי לא יקרה), אני סבור שהם צריכים להתחיל לעשות הכנה לגמר מול הלוחמים. מעבר לזה שהסיכוי לפגוש אותם יותר גבוה ומעבר לזה שהם קבוצה טובה יותר מהרעמים, המאצ'-אפ שלהם מול הלוחמים נחות. יש פה עניין של ניהול סיכונים ובמקרה כזה יהיה להם יותר זמן להתכונן מאלופת המערב, אבל, לדעתי, כדאי להם לקחת הימור ולעשות הכנה כאילו הלוחמים עוברים שלב. ואם בסופו של דבר הרעמים יעברו? אז בלאו הכי קליבלנד קבוצה עדיפה. נכון, יהיה מחיר כלשהו בכך ש"בזבזו" את הזמן בהכנה על קבוצה ה"לא נכונה", אבל בשיקולי עלות-תועלת, לענ"ד, זו הבחירה הנבונה ביותר. כמובן שאם אחת מהקבוצות תוביל 1:3 עדיף להתכונן אליה.
  7. רוג'ר פדרר לא ישתתף ברולאן גרוס 2016 ופרסם הודעה "להתראות בטורניר של 2017". לא שאני מפקפק באמינות של פדרר, חו"ח, אבל לא נראה לי שמישהו יפול מהכסא אם פדרר ישחק את עונת הדשא, האולימפיאדה וינעל את הקריירה בטורניר הביתי בבאזל.
  8. אלחנדרו ולוורדה וויצ'נזו ניבאלי מפגרים אחרי המוביל בלמעלה מדקה בג'ירו ד'איטליה. לא מבשר טובות לקראת הטור דה פראנס בשביל הרוכבים שסיימו בו בשנה שעברה במקומות 3 ו-4 וגם זכו בו בעבר. ולוורדה אינו הרוכב המוביל של קבוצתו בלאו הכי, אבל הירידה בכושרו של הכריש פשוט מאכזבת.
  9. במקום להתעסק בהיסטוריה המתהווה, קרי אליפות להפועל ב"ש אחרי 40 שנים או אליפות רביעית ברציפות של מכבי ת"א, לראשונה מאז שנות ה50, אז עשתה זאת הפועל פ"ת, מתעסקים פה רק במי יפתח רגליים, מי ישמש כשטיח, מי יקשור שרוכים ומי קיבל כרטיס צהוב. אני מדבר גם על הקבוצות וגם על התקשורת. אני מצליח להבין את אלה שקוראים למשחק הזה "כדורזבל ישראלי". בתור מי שהמשחק בשבת הוא ה-43 שלו באצטדיון העונה, אני יכול לומר בביטחון שלמרות שהרמה נמוכה הזלזול לא היה כה שגור בפי אנשים אם אשכרה היו מתעסקים בכדורגל ולא בשטויות.
  10. אם דיוויד בלאט לא ימצא קבוצה בקיץ אני מציע לו לחזור לתפקיד שהזניק עבורו את הקריירה ולעבור להיות עוזר פרשן של פיני גרשון בערוץ הספורט.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. נקרע הלב בחיי.
    כל מה שהוא היה צריל לעשות זה היה להגיד STFU ולברון היה עושה תנועה של מנעול , והסוף היה טוב.

    ביוני תתחיל עונת גיזום הגפנים, דיוויד בלאט, אנחנו תמיד נעדיף זכרים לבנים גבוהים. לא צריך להסביר להם פעמיים ולא צריך לספק להם סולם.
    מה אתה אומר?

    ברצינות מה נשאר פנוי? ניו אורלינס? ממפיס? עוזר בניו יורק?

    1. לנו יש שיטה הרבה יותר טובה!
      במקום להעסיק תאילנדים אנחנו "מעסיקים" גרמנים. עובדים מעולים.
      פסיפלורות לא עושים אצלנו (קר מידיי). יין וגפנים. ידיים ארוכות זה נכס.

  2. אני שמח שנייט הצליח בישראל מבחינה מקצועית. מעניין אם במכבי ובי-ם כבר ניסו לגשש אצלו (למרות שאין בכך תועלת, הוא כבר הודיע שהוא עוזב)

    1. האמת שלמעט 3-4 משחקים הוא לא נתן את המצופה ממנו, יותר מדי משחקים הוא מרוכז במסביב ולא במשחק, כשהוא מגיע מפוקס הוא גדול על הליגה בכמה מספרים .
      זורק הימור על גמר בין י-ם לראשל״צ שעברה את המשבר שלה אחרי ההדחה מאירופה והפציעות הרבות שחוותה העונה ונראית בפורמה הטובה שהייתה לה בפתיחת העונה בחזרה+ יש לה את שחקן הפנים הכי טוב בליגה (מונרו)

  3. טור מצויין תודה רבה….להלן תגובתי.
    1.מסכים לחלוטין וגם כתבתי זרת אילת ב 4 חיפה בחמש (חמישי צמוד מאד ).

    2. אם זרים כאלו פלא שהם לא עולים עם 5 שחקנים ☺
    הזרים או גרועים או פצועים או גם וגם…..
    למעט אולי אימבקווה הסולדי.

    3. לגבי רובינסון יש לכך מספר סיבות אחת מהן שבהפועל תל אביב לא היה עם מי לשחק כי סימונס נפצע ככה שלמעט רביב לא היו שיכולים לשים סל….בנוסף יש עוד שחקנים שמסוגלים / היו מסוגלים ( פארקר למשל ) אבל כדורסל אמור להיות יותר קבוצתי …..ומה לעשות שאברהמי לא מייצר קבוצתיות.

    6. זה נכון מאד כתבתי משהו דומה בהכנה לפיינל פור…השועל היה מנצח הרבה גמרים בין היתר כי הוא ידע להמר נכונה על זהות היריבה.

    7. פדרר אמר לא מזמן שהוא מתכוון לשחק עוד כמה שנים…אם הוא ירצה הוא יוכל …והיו כאלו בעבר כמו קונורוס.

    9.מסכים ויותר מכך כבר כמה שנים שברוב המקרים קבוצות מוכיחות בגרות הנה רק השבת בני יהודה לקחה נקודה להפועל חיפה שהייתה יורדת אם עכו הייתה מנצחת.
    בשנים האחרונות גם בני יהודה וגם רעננה ועוד קבוצות הוכיחו ספורטיביות עניין השרוכים נגמר…..למרות שדווקא הסיפור של סכנין מטריד ובמקרה הזה באופן חריג הלחץ התקשןרתי עשוי לעזור.

  4. למרות שברור ההבדל בין הNBA לליגת העל, רובינסון סקורר על בכל רמה.
    למרות שהפועל בכייני על, הפעם הטענות שלהם על השיפוט מובנות.
    למרות שדי ברור שהגמר יהיה קליבלנד-גולדן סטייט, אני לא מבין למה אתה מתכוון בלהתכונן לסדרה הבאה.
    למרות שרצף הפציעות של פדרר חסר תקדים לגביו, אני מאד יופתע אם הוא יפרוש השנה.
    למרות שאני מעריך את האהבה שלא תלויה בדבר שלך, זה בכל זאת בסופו של דבר 'כדורזבל ישראלי'.
    למרות שהסיכוי שבלאט יאמן בNBA שנה הבאה שואף לאפס, אני עדיין מאמין שבשנה הבאה נראה אותו על ספסל הווריורס

  5. לא מבין את חוסר ההבנה שלך 🙂
    להתכונן לתרגילים שלהם, לשחקנים שלהם, לעבוד על החוזקות והחולשות שלהם, להרכבים השונים שלהם, לעבוד על תרגילים מיוחדים נגדם וכיו"ב. ולא רק מול הוידאו, אלא אשכרה באימונים.
    ברור שאתה מתכונן שונה במקרה בו אתה מסמן יריבה ובמקרה בו אתה צריך להתכונן לשתיים.

  6. מתן, וולורדה וניבאלי בנו את העונה על הג'ירו. סביר שנראה אותם בטור אבל לא כקונטנדרים אלא כדומסטיקים/אופציה ב' עבור קינטנה וארו.
    הפיגור ביחס למוביל כרגע הוא מלאכותי ולא אומר הרבה. שניהם בעמדה נהדרת ונראה שזה יהיה דו קרב ביניהם כאשר יש לנו ביומיים הקרובים שני קטעים שנגמרים בדאונהיל מה שתפור על שניהם. לא הייתי זז מהמסך.

  7. שמח שהאבטיח חזר. מדי פעם מין כללי כזה חשוב מאד.

    גם אני חושב שבלאט מתחיל לאבד את ההזדמנויות.

    פדרר הודיע שהוא החליט לוותר על אליפות צרפת כי הוא בריא, אבל עדיין לא ב-100%.

  8. טור מצויין.
    יש לי רק לומר שהלוואי שיבואו לפה עוד הרבה כמו הקריפטונייט, למרות שאיני אוהד הפועל תל הביב.
    אפילו מבחינת מוסר אימונים הוא יכול ללמד הרבה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט