אין עיר כמו סיאטל שמגיע לה קבוצת NBA / מנחם לס

Seattle Images
This photo of Seattle is courtesy of TripAdvisor

כששמעתי שוירג'יניה ביץ' היא העיר שסקרמנטו קינגס חושבת לעבור אליה נפלתי מהכסא, התגלגלתי לעבר חדר המדרגות של הקומה השנייה, והתגלגלתי (גם מהמדרגות וגם מצחוק) עד הבייסמנט שהוא מרתף הבית. אני עדיין צוחק.

וירג'יניה ביץ'? היא לא יותר מאיזו נתניה רק פי שלוש גדולה יותר (בערך 450,000 תושבים), יש שם שדרות המפטון עם כמה מגדלים של חברות מסחר, אבל השאר הם סטודנטים חרמנים בלי גרוש על התחת שקופצים לשם כי מיאמי ביץ' רחוקה ויקרה מדי. הם באים לשתות, לעשן גראס, להסתלבט, ולשכוח מהלימודים. אלה יבואו למשחקי NBA אלה? הם ישנים 5 בחדר כי $100 דולאר ללילה מתחלק מצויין ב-5. הם אוכלים מקדונלד, אם בכלל. לעיר לא היתה מעולם קבוצה מקצוענית, העיר לא מתעניינת בספורט, ולעיר לא איכפת מסקרמנטו קינגס. אם זה היה מתבצע היתה זאת בדיחת ה-NBA הגדולה ל-25 השנים הבאות.

אבל ישנן ערים אחרות שתהיינה מאושרות להיות בית לקבוצת NBA. הן גדולות מספיק ורובן עם עבר כדורסל משכנע, והן תהיינה מארחות שאין טובות מהן. הנה הן הערים הטובות ביותר לארח את סקרמנטו קינגס מהקטן (שהוא לא קטן כלל!) לגדול:
.
10. סקרמנטו, קליפורניה

לסקרמנטו קינגס יש את אחד הקהלים הטובים בליגה. לעיר יש ראש עיר שהיה אול-סטאר ב-NBA, קווין ג'ונסון. העיר לא עשתה דבר רע אחד שיצדיק את עזיבת הקבוצה. הבעייה של הקבוצה הם האחים מאלוף (אין צורך להוסיף 'יהודים', נכון?) שרק רוצים למצוץ לסקרמנטו את המיץ עם אולם חדש. העיר הסכימה לבנות אולם חדש, אך דרישות שני האחים הן בלתי הגיוניות ממש. אף ראש עיר ואף עירייה לא היו מסכימים לתנאים שהם מעמידים, ודוויד סטרן עצמו אמר להם שתנאיהם הם "מאד לא רגילים ולא בנורמה הרגילה". האנשים היחידים שלא רוצים שהקבוצה תשחק בסקרמנטו הם האחים עצמם. אני מקווה שאף עיר אחרת לא תקבל אותם עם התנאים שהם מציגים.

9. פיטסבורג, פנסילבניה

פיטסבורג היא אחת הערים עם מסורת ספורט מפוארת ועתיקת יומין. הפיטסבורג סטילרס בפוטבול והפינגווינס בהוקי-קרח הם בטופ האשילון של הפוטבול וההוקי כבר שנים. הפיטסבורג פיירטס בבייסבול ידעה פעם ימים יפים, אך זה כבר פרה-הסטוריה. העובדה שתושבי העיר תומכים (ומפרנסים) בקבוצה למרות שאני לא זוכר את הפעם האחרונה שהם היו בוורלד-סרייס, היא הוכחה לאהבת הספורט של התושבים. אזור ה-THREE RIVER היכן ששוכנים האיצטדיונים הוא אחד היפים בכל היבשת, והם עזרו להפוך את כל העיר מ-'בירת הפלדה של ארה"ב' לעיר מודרנית, מתוחכמת ורצוייה. לעיר אף פעם לא היתה קבוצת NBA מאז שהליגה הפכה למודרנית, אך עם אוניברסיטת פיטסבורג, כדורסל המכללות פורח ומאד פופולרי בעיר, אז למה לא NBA ב-MAJOR CITY הזאת?

8. קנזס סיטי, מיסורי

קנזס סיטי היא אחת מערי הספורט המטורפות ביותר בארה"ב. לתושבים שם אין הרבה מה לעשות מלבד לחזות בעשרות אלפי דונאמים של טירס גדל באביב ובקיץ מסביב עירם הגדולה. אז ספורט הוא הבריחה. יש להם את הרויאלס ואת הצ'יפס בבייסבול ופוטבול, והם המרכז של טורניר ה-BIG-12 ב-SPRINT CENTER. הג'ייהאוקס של אוניברסיטת קנזס הם מסורתית אחת מקבוצות הכדורסל הטובות במכללות, כולל אליפויות. כמעט כל מאורע ספורט בקנזס סיטי מלא עד אפס מקום. העיר משוועת לקבוצת כדורסל, דבר הדרוש למיד-ווסט כמו גשם, בתקופת הבצורה הקשה שתקפה את כל האזור כבר ממרץ 2012.

או, כן. פרט קטן שכמעט שכחתי: אותה קינגס המחפשת בית חדש כי בעליה שונאים את סקרמנטו, שיחקה בקנזס סיטי לפני שעברה למערב.

7. ראלי-צ'פל היל-דוראם, צפון קרולינה

שלושת הערים הנוגעות כמעט אחת בשנייה, דורהאם, ראלי, וצ'פל היל מאכלסות בקרבן ביחד 1,765,980 תושבים, שעושות מחיבור שלוש הערים את העיר הששית בגודלה בארה"ב. זה לא רק מספר התושבים; זה גם איכות התושבים. האזור הוא הבית של דוק יוניברסיטי, ואוניברסיטת צפון קרולינה, ובנוסף עוד אוניברסיטה מדיביזיה I, סנטרל קרולינה סטייט. לכל שלושת הערים ניתן הכינוי "משולש המחקר" כשהן מרכז היי-טק השני בגודלו בארה"ב אחרי עמק הסיליקון. תגידו, "יש להם דוק והטאר הילס של צפון קרולינה; מספיק והותר!", ואני אענה שעם האוכל בא התאבון. כמעט לכל קבוצת NBA ישנו שחקן מדוק, צפון קרולינה, או אוניברסיטאות אחרות מהאזור כגון צפון קרולינה סטייט, ווייק פורסט, ואני יכול להמשיך ולציין עוד 20-30 מכללות (כולל מכללות עם מסורת של סטודנטים שחורים), שיירצו לחזות בהם בשלב משחקם הבא. האזור הוא אחד מהעשירים בארה"ב, והתמיכה לקבוצת ההוקי המקומית המשחקת ב-NHL היא אדירה.

6. סינסינטי, אוהיו

סינסינטי היא אחת מ-'ערי הכדורסל' הוותיקות והגאות בכל האומה. למעשה הסקרמנטו קינגס הם הנינים של הסינסינטי רויאלס של אוסקאר רוברטסון (מקום הלידה של הרויאלס היא העיר רוצ'סטר, ניו יורק) ושנות הזוהר שלהם בראשית שנות ה-60. וכמובן אוניברסיטת סינסינטי החלה לנצח אליפויות NCAA כבר אז, והמשיכה להיות כוח עיקרי במכללות עד עצם היום הזה. גם האוניברסיטה הקתולית אקסווייר היא כוח קבוע במכללות. סינסינטי רויאלס לא זכו באליפות כי לאוסקאר רוברטסון – הטריפל-דאבל העונתי היחיד בתולדות הכדורסל – אף פעם לא היתה עזרה ראוייה.

לסינסינטי קבוצת פוטבול ב-NFL, הבנגלס, שהעונה מצפים ממנה לעונה טובה במיוחד, והרדס בבייסבול היו לפני 30 שנה אחת מקבוצות הבייסבול המפוארות ב-MLB. בשנים האחרונות הרדס לא הצליחה להגיע לאליפות ה-NL. קבוצת כדורסל מקצוענית בעיר הוא הדבר הטבעי ביותר שאני יכול לחשוב עליו, במיוחד בגלל קרבתה היחסית לקולומבוס ולאוהיו סטייט יוניברסיטי.

5. שיקגו, אילינוי

יש שתי ערים עם דאבל-קבוצות בפוטבול, בייסבול, וכדורסל. ניו יורק ולוס אנג'לס. לניו יורק יש בנוסף אפילו שלוש קבוצות הוקי קרח (הריינג'רס, האיילנדרס, והדווילס. האיינלדרס והדווילס משחקות בלונג איילנד וניו-ג'רסי, אך שתיהן בפרברים של מנהטן, מרחק נסיעה של חצי-שעה עד שעה). אבל ניו יורק היא בירת העולם, אז מה שמותר (ואפשרי) לה, לא מצדיק כל השלכה על ערים אחרות. אבל שללוס אנג'לס – הכפר הזה בקליפורניה המשתרע על שטח כמו עמק יזרעאל – תהיינה שתי קבוצות בייסבול ושתי קבוצות כדורסל, ושלשיקגו לא תהיינה שתי קבוצות כדורסל? שיקגו היא עיר. אין שם מרחבים של שדות ויערות כמו בבברלי הילס או ה-"וואלי". אין שם פקקי תנועה של 30 ק"מ כמו בעיר המלאכים. בשיקגו מתגוררים 3 מיליון תושבים, ובכל המטרופוליטן קרוב ל-5 מיליון. לשיקגו בולס אין סכוי להשיג כרטיס. אם לניו יורק יש ניקס ונטס, לאל.איי את הלייקרס והקליפרס, אז לשיקגו בוודאי מגיע הבולס וה-GOATS ("העיזים של שיקגו" – שם עשר!).

4. אוסטין טכסס

אוסטין היא אחת מערי ארה"ב היפות ביותר. היא בירת טכסס. היא העיר הגדולה ביותר בארה"ב ללא אף קבוצה מקצוענית. אז מה אם לטכסס יש כבר שלוש קבוצות – דאלאס, יוסטון, וסן-אנטוניו? הרי טכסס גדולה כמו כל מערב אירופה, ואתם יודעים כמה קבוצות כדורגל ישנן שם? אוסטין לבדה מאכלסת כמעט מיליון תושבים, אך בכל המטרופוליטן מתגוררים יותר מ-1.6 מיליון:

Austin has a population of 820,611 (2011 U.S. Census).[7] The city is the cultural and economic center of the Austin–Round Rock–San Marcos metropolitan area, which had an estimated population 1,783,519 (2011 U.S. Census),[8]

אוסטין היא ביתה של אוניברסיטת טכסס, מרכז היי-טק עצום עם ה-HEADQUARTERS של אפל, מיקרוסופט, גוגל, ועוד, של מזרח ארה"ב, ואחת הערים העשירות ביבשת. מאחר ואין לה קבוצה מקצוענית, היא תקבל את הקינס באהבה אין קץ!

3. הונולולו, הוואי

האוכלוסייה של העיר היא פחות מ-400,000 אבל טפשי לדבר על הונולולו כחלק ניפרד מהאי ווייקיקי, שאוכלוסייתו קרובה למיליון. כל אחד שביקר שם יודע על מה אני מדבר. אז למה אני ממליץ על הונולולו במקום וירג'יניה ביץ'? כי אם דייויד סטרן רציני ברצונו לכבוש את העולם, ישנה לו הזדמנות פז להתחיל כאן. הונולולו קרובה מספיק ליפאן שתיירים יפאניים השוטפים את הוואי במיליונים כל שנה, יכללו משחק NBA בתכנית החופשה שלהם. לקבוצות כמו קליבלנד ומינסוטה משחק חוץ בהונולולו יהיה גן עדן עלי אדמות. הונולולו תהפוך לקבוצת הבית של אוסטרליה, סין, יפאן, וכל המזרח הרחוק, ושידורי משחקיה יהיה בשעות הרבה יותר נורמליות ממשחקים בניו-יורק.

Honolulu is a major financial center of the islands of the Pacific Ocean. The population of the census-designated place was 337,256 at the 2010 census,[5] while the population of the city and county was 953,207. Honolulu is the most populous state capital relative to state population.

2. מכסיקו סיטי, מקסיקו

מכסיקו-סיטי היא אחת הערים הגדולות בעולם עם אוכלוסייה רשמית של 9.7 מיליון, אבל בלתי רשמית של 15 מיליון (טריפל AAA). היא נחשבת למטרופוליטן מפגר ועני, וזאת השגיאה הגדולה ביותר של הלא מעודכנים. אני מגיע למכסיקו סיטי לחופשה אחת לשנה (יש לי שם TIMESHARE), ואני יודע שזהו מטרופוליטן מתקדם, עשיר, ומתוחכם. הנה:

The Greater Mexico City has a gross domestic product (GDP) of US$390 billion in 2008, making Mexico City urban agglomeration the eighth richest metropolitan area in the world.[16] The city was responsible for generating 21% of Mexico's Gross Domestic Product and the metropolitan area accounted for 34% of total national GDP

ב-NBA משחקים 28 שחקנים ממוצא היספני ששפת אמם ספרדית או פורטוגזית. חברת הטלוויזיה בספרדית 'טלמונדו' משדרת את כל משחקי ה-NBA בארה"ב, מכסיקו, ולכל מרכז ודרום אמריקה. קבומת NBA במכסיקו סיטי תביא ברכה כלכלית לכל הליגה.

1. סיאטל, וושינגטון

כל מילה מיותרת!
.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. אפשר להוסיף?

    -סן דייגו- "anchormen" עיר משוגעת על ספורט
    -לאס וגאס- "chips" כל מילה מיותרת
    -פיטסבורג "STEEL PENGUINS"
    -שיקאגו "בילי גואטס"
    -מקסיקו סיטי "אצקטס"
    -הונלולו "איילנדרס"
    -קרוליינה "טבאקו ליפס" על משקל המייפל ליפס

  2. אחלה מאמר!
    סיאטל לגמרי סיאטל! ואכן כל מילה מיותרת.
    לא חושב שיש עוד עיר כל כך משוגעת על כדורסל בארה"ב בלי קבוצה. הקהל המקומי משווע לכך מאז המעבר לאוקלהומה.

  3. אני חושב שסיאטל אכן ראויה לקבוצת כדורסל, אך הבעיה האמיתית היא לא של סיאטל, אלא הכח הרב הנתון לבעלים של הקבוצות בעידן המודרני.
    כזכור, היתה בסיאטל קבוצה ואפילו אחת לא כל כך רעה.
    יום בהיר אחד קם הבעלים של הקבוצה והחליט, למורת רוחם של האוהדים וקברניטי העיר, שהוא תולש את הקבוצה מסיאטל ומעביר אותה רחוק רחוק ואפילו משנה את שמה.
    אגב, התופעה הזו אינה כל כך חדשה (ראו מקרה הלייקרס למשל והדודג'רס בבייסבול), אבל כיום ניכר שהיא קיצונית יותר.
    נראה כואב עד מאוד להיות אוהד של קבוצה שיום אחם פשוט נחטפת לך מתחת לידיים ופשוט עוברת כמו שהיא להיות קבוצה של עיר אחרת, אפילו הזוי משהו.
    עצוב זה בטוח וגם לא בדיוק מיצג טהור של "רוח הספורט".

    1. אכן בעייה רצינית. אבל בכל זאת יש שיפור: בעבר קבוצות כמו הלייקרס, הדודג'רס והקליבלנד בראונס פשוט עצבו את העיר ומצאו עיר חדשה. היום, לפחות, נחוץ אישור של הליגה.

  4. מל:
    1. ראיתי ששאלת עלי, אז רציתי להגיד לך שאני ממשיך לקרוא את הפוסטים שלך גם באתר החדש.
    2. לפני שבועיים פרסמו פוסט שלי בדה באזר (בבלוג של פרוסנר). אתה מוזמן לקרוא וחוות את דעתך.
    3. אם כבר החלטת לצאת מגבולות ארה"ב, אני חושב שגם לונדון היא אופציה לא רעה בכלל. לא נורא רחוקה ויכולה להוות מוקד עליה לרגל לכל חובבי הכדורסל האירופאים.
    4. מה דעתך על בית אירופאי בנ.ב.א.?

    1. הייתי קורא בכיף את הפוסט שלך. אתה יכול לתת לי לינק? אתה מוזמן בכיף הכי גדול לכתוב גם כאן, כי אתה אחד המגיבים הטובים ביותר שקראתי אי-פעם. אם בא לך, כתובתי למאמרים היא
      sefersheli@hotmail.com

      ואחרי מאמר אחד אתן לך הוראות כניסה בעצמך כך שתוכל לכתוב ישירות לאתר. זה פשוט מאד!

      בקשר לתגובתך, לונדון זה בכ"ז לא בצפון אמריקה. גם הונולולו לא, אבל היא לפחות מדינה אמריקאית. מדברים כבר שנים על מין ליגת משנה באירופה אבל כנראה שאין אולמות מתאימים (אלה שישנם שייכים לקבוצות האירופאיות) ובעיות שונות אחרות.

      1. http://debuzzer.sport5.co.il/prossner/archives/4780
        זה הלינק לפוסט שלי.
        כמה דברים:
        1. אני נהנה מאד לקרוא אותך (אתה הסיבה שגיליתי את דה באזר), אבל אני יותר מבין בכדורסל ישראלי/אירופי וכדורגל ופחות בספורט אמריקאי. אם אחרי שתקרא את הפוסט שלי תראה שסגנון הכתיבה מתאים לך ותחשוב שיש מקום באתר שלך גם לקצת מכבי חיפה מעברך הרחוק, אז תכתוב לי.
        2. יש לך באתר כותבים מצויינים שמבינים כדורסל יראלי ואירופאי. אני ממליץ תהיה פינה שבועית של פוסט דיעה וניתוח המחזור בליגת העל והקבוצות הישראליות באירופה. בנושא הזה אליפו אוכל לכתוב פוסט משלי.
        בינתיים אחשיך לקרוא, להנות ולהגיב.

  5. ארז המחטף הגדול ביותר היה של הקולטס מבולטימור לאינדיאנפוליס
    אירסיי סניור פשוט העביר את הקבוצה במהלך לילה אחד ללא כל הודעה לאוהדי הקבוצה שפשוט קמו בבוקר ולר הייתה להם קבוצה יותר.
    יש סרט תיעודי של בארי לווינסון על הנושא.מומלץ בחום

    1. ישנו מעבר הרבה יותר מזוויע: קליבלנד בראונס לבולטימור בחשכת הלילה. זה היה הסוף של הבעל ארט מודל שהיה חייב לחיות עד סוף ימיו בווילה מבוצרת בפלורידה בגלל איומים על חייו.

    1. נכטן, שכחתי על בולטימור. אולי מגיע לה כניסה לעשירייה הראשונה. אבל היא רק 80 מייל מהויזרדס של וושינגטון הבירה.

  6. אני מקווה שקברניטי סיאטל יצליחו לסגור עסקה על אולם חדש שימשוך גם את אחת מקבוצות ה-NHL הכושלות בדרום ארה"ב.
    אהבתי את הרעיון של קבוצה בהוואי. מסובך ברמות מבחינה לוגיסטית (קבוצה מבקרת תצטרך לשחק שניים/שלוש משחקים בביקור אחד והקבוצה של הוואי תצטרך לעשות מסעי חוץ של שבועיים)

    מקומות שלא יקרו:
    אוסטין – שלוש הטקסניות האחרות יתנגדו והם לא יבנו אולם במיוחד.
    המשולש הקרולייני – בחיים לא יקרה, לאף אחד במדינה הזאת לא אכפת מכדורסל מקצועני (ראה: שרלוט).
    מקסיקו סיטי – מסובך מדי ורוב השחקנים לא ירצו לגור במדינה זרה (אפילו דוברי הספרדית).
    סינסי – אין אולם והמצב הכלכלי לא משהו (אם כבר אוהיו אז למה לא קולומבוס?).
    פיטסבורג – עם כל המעברים וההתרחבויות ב-20 השנים האחרונות אף פעם לא העלו אותה כאפשרות רצינית. אני מניח שיש סיבה טובה לכך.

    נזכרתי שסטרן אמר באיזה ראיון שהם רוצים לחזור לונקובר. גם ניו ג'רזי זו אופציה מעולה (במיוחד בפרודנצ'אל סנטר).

    1. קבוצות המזרח שברובן חורף קשה יעשו את הטיול להוואי פעם אחת. למערביות זו לא טיסה מי-יודע-מה (נדמה לי שמלאס ווגאס טסנו לשם ב-6 שעות). מה מסובך במכסיקו סיטי? ארה"ב כולה ממילא הופכת להיספנית…(הרבה מאד משחקני ה-NBA והבייסבול מדברים ספרדית עוברת).
      סינסי עם אולם חדש – כמובן. אבל אפשר לתקוע אותו בין איצטדיון הפוטבול והבייסבול ליד הנהר ולעשות 'עיר ספורט' נהדרת.
      שרלוט היא לא דוגמא. גם הפוטבול שם די לא מכובד. נראה מה יהיה השנה עם הבובקאטס כי יש להם על הנייר קבוצה רצינית.

      בוונקובר כבר ניכשלו. ניו ג'רסי זאת בעייה (כמו האיילנדרס בלונג איילנד): אין "עיר" מרכזית. הקהל מפוזר. עובדה שהנטס שם תמיד היתה די כשלון.

  7. שאלה קטנה למנחם- מה בדיוק הדרישות של האחים מאלוף ומה הופך אותן לכל כך בלתי הגיוניות ? ומה הציעו להם בסקרמנטו שהם דחו ?

    1. אני לא מעורה בפרטים. אולי זה יעזור:

      Reprints & PermissionsThe battle over an arena for the Sacramento Kings has taken yet another unpleasant turn.

      Rich Pedrocelli, AP
      Brothers, George, left, Gavin second from left, and Phil Maloof, co owners of the Sacramento Kings leave the court after the Kings beat the Los Angeles Lakers 113-96 in a NBA basketball game in Sacramento, Calif.
      EnlargeClose
      Rich Pedrocelli, AP
      Brothers, George, left, Gavin second from left, and Phil Maloof, co owners of the Sacramento Kings leave the court after the Kings beat the Los Angeles Lakers 113-96 in a NBA basketball game in Sacramento, Calif.

      Chris Lehane, executive director of Think Big Sacramento committee established by Mayor Kevin Johnson, has asked U.S. Attorney General Eric Holder to investigate the Maloof brothers who own the team.

      In response, Eric W. Rose, the Maloofs' spokesman, issued a statement on their behalf Monday night: "It is becoming clearer that the foundation of Think Big is built on fabrication and deception. The name of the organization should be changed to Think Big Fraud."

      In Lehane's letter, he referenced a report on a local CBS News station that suggested the Maloofs were "targeting" fans and business leaders who support the team.

      "I am writing to ask the Justice Department to determine whether any federal criminal laws have been broken by the Maloof Family, the owners of the Sacramento Kings, in the context of news reports that they are using at least one former FBI agent in an effort that appears designed to harass and intimidate prominent and respected citizens of the region who have expressed concerns about the Maloof family's stewardship of the Kings," Lehane's letter said.

      A deal for a $391 million entertainment complex to keep the Kings in Sacramento fell through after the city and Maloofs agreed to a non-binding term sheet Feb. 27 in Orlando, the day after the All-Star Game.

      For more information about reprints & permissions, visit

  8. לסיאטל באמת מגיעה קבוצה. יש שם קהל רעב, אולם גדול, , והאיזון בין המזרח למערב ישאר מבחינת הקבוצות. הקבוצה צריכה לקרוא לעצמה סופרסוניקס למען הנוסטלגיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט