1. הקאבס הפכה לקבוצה השמחה, עליזה, והמאושרת מכולן
(קווין לאב התגלה כרוח החיה של הקבוצה. כאן הוא מחקה את סטף קרי)
משהו מיוחד במינו שלא ראיתי בכל שנותי ב-NBA – כן, בכל שנותי! – קורה עם הקליבלנד קבליירס. הם נראים כקבוצה המשחקת ב-FUN, מתנהלת ב-FUN, והיא FUN לחוזים בה.
בניגוד לכל קבוצה אחרת, רואים בה את האהבה והחברות בין השחקנים, ובין השחקנים ומאמנם. לפתע היא הפכה לקבוצה המשחקת את הכדורסל הטוב ביותר מכולן בפלייאוף, ועושה הכל בגיל, מין בדיחות, חדווה, צהלה, ומשוש. זה נראה הערב בקריעה השנייה של טורונטו יותר מאשר בכל משחק אחר!
טיירון לו מקבל יותר ויותר מחמאות כמאמן צעיר יוצא מין הכלל שהוא מושלם ממש עבור הקאבס. צעיר, אינטיליגנט, יודע כדורסל, נותן לשחקנים חופשיות מסויימת, אבל כשצריך יודע לאמץ ולקמץ את אגרופו.
כמובן שההיילייט עד כה היה בטיים-אאוט במשחק הראשון כשהוא נתן הוראות לקבוצה ופתאום לברון ניכנס לדבריו עם הערה משלו.
כשטיירון לו אמר לו, "SHUT THE FUCK UP" כולם נידהמו. נעלמו דום כי חשבו שמשהו הולך להתפוצץ. אף מאמן, אף פעם, לא דיבר כך אל לברון!
אבל לברון חייך, סימן בידו תנועת נעילת מנעול על פיו, וכולם פרצו בצחוק.
ואם מדברים על לברון, אני רואה על פניו ועל כל ה-BOY IMAGE שלו שהוא משחק את הכדורסל הרגוע, ובאותו זמן האנרגטי ביותר בכל הקריירה שלו. אגיד זאת במילים פשוטות:
לברון משחק היום את הכדורסל השלם, המושלם, והבשל ביותר בכל הקריירה שלו. הוא נראה לי גם עם יותר אנרגיה וקלילות מאי-פעם. מכלול משחקו הוא הטוב ביותר שהיה בכל הקריירה שלו!
טיירון לו קנה את מקומו (ועולמו) בארבע מילים אלו, וניהול המשחק שלו רק מעצים את גדולתו, ומצדיק את מקומו כמאמן ראשי של קבוצה הרצה לאליפות.
הגדולה של הקאבס היא לא רק משחקה השוטף, אלא הקלילות בה היא משחקת, וכפי שציינתי בתחילה, רוח הצהלה ורוח הנעורים בקבוצה, כשכולם – מהראשון עד האחרון – נותנים את כל הקרדיט לשינוי הנפלא שקרה לאדם האחרון שציפית ממנו להיות 'המוקיון' של הקבוצה – קווין לאב!
2. LIL KEV – הקמע החדש המצחיק החדש
כאן ג'יי אר לובש את הטי שירט של LIL KEV (קווין לאב)
3. קווין לאב והמסכה LIL KEV
*
4. קווין לאב בפרסומת של STATE FARM
5.המג'יק שכרה את פרנק ווגל
רועי כבר דיווח על כך. המג'יק לא חיכתה הרבה, וברגע שנודע שהניקס בחרה בג'ף הורנסק – ולא בפרנק ווגל – היא התנפלה על הטרף. פרנק ווגל יהיה פ-נ-ט-ס-ט-י כמאמן הקבוצה הצעירה הזאת, והוא ירגיש כאילו הוא בחזרה מאמן את באטלר יוניברסיטי במכללות. פרטי החוזה יוודעו מחר, יום ששי.
6. יודעים את שם הדאנק?
"
*
"ROCK THE CRADLE" ('טלטל את העריסה'). ללברון התחשק לעשות זאת נגד טורונטו בחצי הראשון!
7. אין שנייה של מנוחה נגדם
כמובן שנצטרך לחכות עוד שתיים-שלוש אליפויות רצופות כדי שנוכל להשוות את הווריורס הזאת לבולס בשש שנות אליפותה עם מייקל ג'ורדן, אבל על דבר אחד אני כבר מוכן לחתום:
אף-פעם – אף-פעם! – לא היתה קבוצה שלא איפשרה לך אפילו שנייה של RELAXATION כשהמשחק הוא על הקו כפי שעושה זאת הווריורס. לא היתה אף קבוצה – כולל כל אלה של ג'ורדן, לארי בירד, או מ'יק וקרים – שיכולה היתה לתפוס אותך, לחנוק אותך, ולהוציא לך את הקרביים והמיץ במהירות כזאת ובהחלטיות כזאת.
אני לא שונא את הווריורס. אני פשוט פחות מסמפט אותה מאשר את OKC, ואת שתיהן אני מסמפט פחות מאשר את הקאבס בגלל סיבה אחת, וסיבה אחת בלבד: הן מערביות. מלבד זאת אין בהן כל רוע או עליונות – SUPERIORITY מתאר זאת טוב יותר – מהסוג שהפלח תמיד דאג שנרגיש עם קבוצתו. תוציאו את דריימונד גרין שפרצופו בלבד גורם לי להרגיש כאילו אני שוחה בבריכה של מיץ גזר, והם אפילו די סימפטיים, אם-כי עלי להודות שסטף קרי מתחיל לעייף אותי ולעלות על העצבים עם ההצגות שהוא התחיל לעשות למצלמות הטיווי. הייתי מעדיף פי מאה שיראו את סוניה אמו שנעלמה לנו. כנראה שאיכשהו הוא קנה את הזכות, למרות שמייקל עצמו שהיה גדול מסטף כמעט בכל הפרמטרים של המשחק, אף פעם לא עשה הצגות דוגמנות לטיווי כמו הסטף "עיניים כחולות" קרי הזה.
אני מעדיף שהווריורס יפסידו לת'אנדר, בגלל שהרגשתי, ואני עדיין מרגיש, שהת'אנדר יכולה להיות קבוצה טובה יותר אם היא משחקת נכון, ואני מעדיף להיות צודק בנבואתי מאשר לשגות. אבל אני יודע טוב-טוב שלנצח את הווריורס אתה לא יכול TO RELAX אפילו לשנייה אחת דפוקה.
כשהמשחק על הקו אני מסתכל על הווריורס ומרגיש פחד מתמשך כי אני יודע ששגיאה קטנה ביותר תיגמר ברע נגדם. למעשה שגיאה אחת פותחת עבורם את הסכר למבול שלם.
במשחק השני הת'אנדר החזיקו מעמד משך 30 דקות כשווים בין שווים, ובכ"ז ידעתי – יותר נכון הרגשתי – שהם עומדים לפרוץ קדימה ולפתוח את המשחק עבורם בבליץ קצר אבל ממית. לגבי הת'אנדר לא הרגשתי אפילו רגע אחד שהם מסוגלים TO BREAK THE GAME OPEN.
ואז זה בא:
סטף קרי ברח עם המשחק עם 15 נקודות בשתי דקות:
מה שהווריורס עשתה היה לטחון ולטחון את התאנדר שעמדה בגבורה נגדם, וסרבה להיכנע, עד שהסכר נישבר ואז בא השטפון. המשחק הזכיר לי מכונית התקועה בשלג עמוק. אתה – הווריורס – דוחף, אבל אז הת'אנדר מחזירים. ואז באה דחיפה חזקה יותר, והחזרה חזקה יותר. זה קורה ארבע-חמש פעמים, ואז בום, המכונית יוצאת מהשלג.
משך כל המשחק הווריורס שיחקו תוך ידע שבכל פיק אנד רול אחד הגדולים יישאר שומר על הגארד פורץ, והם לקחו צ'אנס אחרי צ'אנס, ועזבו את אנדרה רוברסון די חופשי כששלחו שומר נוסף לשמור על דוראנט או ווסטברוק. זה עבד נגדם, וטוב מאד לת'אנדר, משך 30 דקות, עד שבאה השבירה, ולפתע היה 20 הפרש לפני שאמרת "סוניה, בובה, לאן נעלמת מתוקה שלי?".
בקליפ הבא סרג'י איבקה וסטיב אדאמס הולכים לאיבוד בתרגיל שמטרתו היתה לבודד את קרי בפינה לשלשה, כשהתרגיל משתמש בהריסון בארנס כפתיון כאילו הוא הולך לקבל את הכדור (כל הוידיאו מ-TNT):
*
*
כאן, הווריורס עוזבים את רוברסון ללא שומר – מה שמוסיף מגן על דוראנט (או ראסל) והמגן הנוסף עם ההגנה גורמים לאיבוד כדור:
*
*
בפוזשיון הבא הלייאפ של קרי נחסם ואז היתה מערבולת תחת הסל. עד שדוראנט החליט להתרומם, קרי כבר היה בפינה מחכה לכדור שהגיע מגרין. דוראנט אץ לחסום וניכשל. שלשה ופאול.
דוראנט מתוסכל. חוטף גם טכני. פליי של 4 נקודות.
לא היה אוהד כדורסל בעולם שלא היה בטוח שדוראנט הולך עכשיו לזרוק סל מרחוק ויהי מה.
אלא מה? ברור שזה מה שיעשה.
עתה, כל שחקן בעולם, מלבד קרי, היה הולך להחזיר בסל. זה הרי דו-קרב בין הקלעים הטובים בליגה, לא? "הכנסת לי? אז עכשיו תורי להכניס לך"
אלא שקרי לא ככל האדם, וזאת אחת מגדולותיו. במקום "להראות" לדוראנט ולהחזיר לו זא על הזיג, הוא עושה כאילו הוא הולך לזרוק אבל מוצא את בוגוט. איבקה עשה סוויטש ונשאר עם קרי, והת'אנדר שילמו את המחיר:
*.
*
.
*
וזה היה זה.
ההפרש היה 20, והת'אנדר לא היו יותר במשחק!
זה מה שהווריורס עושים: לוחצים ולוחצים ולוחצים, עד שהיריב נישבר מעייפות או מתסכול, אבל כנראה גם מזה וגם מזה.
ואז מגיע המבול.
לת'אנדר אין הרבה ברירות. דונובן לא מוכן ללכת עמוק לספסל ולנסות את קייל סינגלר, מיטש מגריידי, או 'אש הוסטיס. מנאצר מוחמד וניק קוליסון הוא שכח לגמרי.
רוברסון הוא אחד המגינים הטובים שלהם, ולכן הוא הוכנס לחמישייה, אם כי אני מעדיף את דיון ווייטרס שם.
אז למה אני עדיין מאמין שהת'אנדר ינצחו?
כי קווין דוראנט וראסל ווסטברוק עדיין לא שיחקו י-ח-ד משחק טוב מאד אחד, והם עדיין 1-1. ואף על פי שאמש ספייטס, בוגוט, ואיזלי היו טובים מאדאמס וקנטר, אני מאמין ששני הלבנים יחזרו ביום ראשון עם מוטיבציה חדשה, ושליטה חוזרת תחת הסל.
8. לחישות מפילדלפיה מצביעות: בן סימונס
העתון של עיר אחוות האחים 'פילדלפיה אינקוויירר' מגלה שהנטייה היום בחדרי החדרים של הסיקסרס היא להעדיף בכל זאת את בן סימונס האוסטרלי על ברנדון אינגראם, הפרשמן מדוק.
המחשבה היא שעם אינגראם יודעים בדיוק מה שמקבלים, וזהו שחקן של 10-12 נקודות ו-8 ריבאונדים, קח או תן צמד. עם סימונס איש לא יודע. הוא עלול להתפתח לרמת 'אול סטאר' שלאינגראם אין כל סכוי להגיע אליה. אבל הוא גם עלול להיות BUST. הסיקסרס מוכנים להימור.
לסיקסרס ישנם קשרים הדוקים מאד עם הסימונס'ים כי מאמנה ברט בראון אימן את אביו של בן סימונס במלבורן טייגרס. לבן סימונס קרובי משפחה בפילדלפיה, והוא כבר אמר שיהיה "מעניין להצטרף לקבוצת תחתית ולהעלותה על דרך המלך", והפילדלפיה אינקוויירר לא שוכח להזכיר ש-'בן סימונס הוא האתלט מס' 1 בדראפט'.
9. מייק ד'אנטוני מאמן יוסטון?
גם על זאת דיווח כבר רועי ב'חם מהתנור'. כשידיעה כמו "יוסטון רוקטס סיכמה עם מייק ד'אנטוני שיהיה מאמנה הבא, והודעה על כך תימסר תוך כדי זמן צר" נמסרת ע"י אדריאן ווג'נורסקי, אתה יכול לשים את ידך עליה ולהישבע שהיא תתאמת.
הוא אחד העתונאים עם הקשרים (הידועים ובלתי ידועים) ההדוקים ביותר עם שחקנים, מנהלים, ובעלי קבוצות. הלחם והחמאה שלו הם 'סקופים' לפני כל אחד אחר.
אז אם הוא הודיע היום (אתמול) שיוסטון החליטה על ד'אנטוני, אתה יכול לקבל זאת כאילו הציבו חוזה חתום מול עיניך.
פילדלפיה הביאה אותו לעונת 2015 כעוזר מאמן. כולם ראו בזאת פגיעה – אם לא עלבון – למאמנה ברט בראון. בד"כ כשאתה בוטח במאמנך הראשי, אתה לא מביא תחתיו מאמן ראשי מנוסה לשעבר כעוזר מאמן. זה נראה בד"כ כאילו הקבוצה לא סומכת על מאמנה הראשי, והביאה כלב שמירה ג'אסט אין קייס. אותה שאלה, אגב, נשאלת עתה עם ג'רי קולנג'לו: אם הבוס של הקבוצה בוטח בסם הינקי, על מה ולמה להביא את קולנג'לו?
הקבוצה עתה היא בידיו של בנו של ג'רי קולנג'לו, בריאן. היו שאלות אם הוא מתכנן לעשות ממייק ד'אנטוני מאמנה הראשי של הסיקסרס? אבל שלשום כשראו את ברט בראון כמייצ הקבוצה בדראפט לוטרי, זה היה כאילו הרביצו על מצחו חותמת "אתה, ורק אתה, מאמן הסיקסרס", כי המחשבה השלטת היתה שבריאן קולנג'לו רק מחכה לרגע להחלפת המאמנים.
לא עוד.
הופעתו של ברט בראון בדראפט לוטרי כנציגה של הסיקסרס החלה מיד לסובב ולנענע גלגלים, ואתמול ניסגר סופית שד'אנטוני יאמן את הרוקטס, כי מייק אמר רק לפני שבוע שהוא מעוניין לחזור להיות מאמן ראשי.
וו'ג'ונרוסקי כתב היום ב-VERTICAL שהכל גמור עם ד'אנטוני כמאמן הרוקטס, וכל מה שנשאר זה הניטי-גריטי של פרטי החוזה.
לדעתי זהו צעד חכם מאד! עם מייק ד'אנטוני, הריצה והמהירות של ג'יימס הארדן, ד'אנטוני יכול להפכם לפיניקס של פעם ששיגעה את כל הליגה במהירות בה שיחקה.
10. בן גוליבר: ג'ף הורנסאק אמר "לא" למשולשים
בן גוליבר , עתונאי ה-NBA של ספורטס אילוסטרייטד ו-CNN כותב שעם החתמתו של 'ף הורנסאק, פיל 'קסון החליט לוותר על המשולשים בניקס – שיטה לא שיטה של מאומה על גבי מאומה שאני מגחך עליה כבר למעלה מ-20 שנה – שאולי סוף-סוף פיל ג'קסון עצמו (שכנראה מעולם לא הבין את השיטה אבל אהב לדבר עליה כמשהו שאיזה מלאך המציא בגן העדן) הבין ש'השיטה' יותר מסבכת עניינים מאשר עוזרת.
השיטה המקורית הורכבה ע"י מאמן USC סם בארי, ולא טקס ווינטר, מאמן קנזס סטייט (ואח"כ יוסטון רוקטס) כפי שחושבים. טקס רק פירסם אותה כששימש עוזר מאמן הבולס בשנות ה-80 וה-90 כשהם החלו לשלוט בליגה עם מייקל ג'ורדן.
מה היא 'השיטה' בכל זאת?
השיטה מבוססת על משולש שנוצר ע"י הסנטר כשאחד מצלעותיו הוא קו החוץ, והוא מורכב מהסנטר הנעמד בלו פוסט, הפורוורד בWING, והגארד בפינה. הגארד השני נעמד בטופ אוף דה קי, ופורוורד השני בוויק-סייד נעמד ב-HIGH POST. יחד הם יוצרים מין משחק של שני אנשים. מטרת השיטה היא למלא את חמשת הפוסטים האלה שיוצרים SPACE טוב בין השחקנים. כל מסירה וכל CUT נכתבים על הצורה שההגנה מגיבה.
אז ככה:
ההתקפה מתחילה כשהגארד מוסר ל-WING וחותך לפינת ה-STRONG SIDE. המשולש נוצר ע"י השחקן בראש הפוסט בצד החזק, הפינה של הצד החזק, ואז ה-EXTENDED STRONG SIDE WING המקבל את הכדור במסירה הראשונה. עתה ה-MOVE הראשון הוא למסור לשחקן הפוסט בצד החזק שהוא במצב לקלוע בעצמו, או למסור חזרה לגארד הקולע מרחוק כשהוא לרוב ללא שמירה, או פריצה פנימה.
זה לא ניגמר. אם זה לא עובד אז האופציה השנייה היא
, the second option is either to pass to the weak-side guard who flashes top of the key from the weak-side wing position or passing to the strong-side corner. If the ball is passed to the corner the options are either shoot, pass to the strong-side block, or pick and pop with the wing. If it is passed to the weak-side guard it initiates the "pinch post" option. There are two options. The first and most common is to pass to the weak-side forward who flashes to the elbow (corner of the key at the free throw line) to receive the pass. When he does the options are a rub handoff, back door cut by guard without the ball, post up of the guard on a smaller player, or face up and attack. The second option is a pick and roll with the forward. The advantage to the first option is there are so many weapons to attack the defense it opens up a lot of freedom and ability to score effectively. The advantage on the second option is that the player who has the ball and uses the screen now has the entire side of the floor to work with to go one on one. Meanwhile, on the other side, the wing sets a screen for the corner guard on the triangle split. If the hand-off is not available, the forward or the guard can pass to the corner guard coming off the screen. If the defense overplays or expects the split, both the wing and the corner guard can back cut to the basket. During all of this time the original strong-side block player is able to establish position for an easy shot while the defender is lured by all of the movement and cutting by the other players.
מייקל ג'ורדן פעם אמר על השיטה הזאת שהיא כה מסובכת ומקשה על השחקן, שאילו היה משחק לפיה הוא היה חושב כל כך הרבה שלא היה לו זמן לשחק. הוא מעולם לא הבין אותה אבל עשה את עצמו כאילו הוא מבין. "מאחר ולקוץ' ג'קסון לא היה מושג, הוא חשב שאנחנו מבצעים הכל לפי הספר כשלמעשה שיחקנו משחק פשוט של מסירות לסנטר, ו-CUTS, או מסירה לסנטר וקבלת כדור חזרה, ופיל ג'קסון חייך מפה לפה כאילו אנחנו כולנו חכמים המשחקים לפי השיטה שלו".
הורנסאק – לפי גוליבר – אמר לג'קסון שזה סוף 'השיטה' בניקס, ולמעשה לג'קסון אולי ירדה אבן כבדה מהלב כי זה הסוף ל"שיטה" שאיש אף פעם לא שיחק אותה, מלבד USC של סם בארי, ושהוא לעולם כנראה לא הבין אותה!
11. רעיון עולמי
בן סימונס, אוהד סלטיקס בנשמה ועורך 'גרנטלנד' לשעבר שנפח נשמתו אינו אחד מהמועדפים עלי, אם כי פתאום הוא בא עם פז הגיוני לחלוטין.
הסלטיקס, שתיבחר שלישית, צריכה כבר היום לשאול את פילדלפיה את מי היא מעדיפה שהבוסטון תיבחר – דרגאן בנדר בן ה-18, בתקווה שהוא יתפתח להיות ביג-מן עם קליעת שלוש ממארת; את ג'מאל מוריי, , כריס דאן, או באדי היילד, ואז לעשות טרייד עם הסיקסרס על ג'היל אוקפור!
לסיקסרס ג'היל הוא מיותר עם נרלנס נואל וג'ואל אמביד שחזר להתאמן, ולסלטיקס הוא ב-ד-י-ו-ק מ-ה ש-ה-ר-ו-פ-א צ-י-ו-ו-ה.
רעיון מעולה ביותר לשתי הקבוצות. אם אני פילדלפיה, אני מבקש מבוסטון לבחור את באדי היילד.
12. תראו מי מדבר…
גארי פייטון מאד מתלהב מדריימונד גרין, אבל אתמול אמר לספורטס סנטר:
"I like Draymond Green's intensity … but every time I didn't get a call I didn't cry all the time,"
…He needs to curtail the rate at which he complains to referees.
גארי פייטון היה הבכיין הגדול ביותר בעולם המערבי. השופט הוותיק קרופורד נשאל "מי היו הבכיינים הגדולים ביותר בקריירת השיפוט שלך?". הוא לא היסס:
- גארי פייטון
- מאנו 'ינובלי
- אלן אייברסון
13. מקס או לא מקס להריסון בארנס?
ברור שהווריורס לא רוצים לחשוב על זה עכשיו, אבל בקיץ לא תהיה להם ברירה: הריסון בארנס ירצה חוזה מקסימום.
הנה מה שבוגוט אמר עליו:
Someone is probably going to give him the max. Let’s be honest. Someone is going to give him close to the max. There’s always a small-market team that would love someone like Harrison as their No. 1 or No. 2 option. I don’t think it’s going to having any bearing on his financial future. I think people know that everyone on this team is more valuable than their contract says – just on the basis of what they’ve given up.
בגלל שהוא משחק עם סופר כוכבים כסטף קרי, קליי תומפסון, ודריימונד גרין, אנשים שוכחים שבתיכון ובצפון קרולינה הוא היה אחד משחקני התיכוניים הטובים בארה"ב, ואחד הטובים במכללות. במילים אחרות, הוא נחשב לסופר-כוכב לפני ה-NBA, ודווקא בווריורס קרנו ירדה מעט בגלל הכוכבים בקבוצה בה הוא משחק.
הריסון הוא 2.03 מ' השוקל 100 ק"ג עם קליעה מצויינת מה-3 (בשתי העונות האחרונות 40% מה-3) עם ALL AROUND GAME מעולה. הוא מסוגל להכל במגרש הכדורסל, והוא ה-THREE AND D WING האידיאלי למשחק של היום.
לווריורס לא תהיה ברירה אלא להגדירו כ-'כוכב מקס' כי אם לא, מישהי אחרת תעשה זאת. הוא אחד השחקנים האנדרייטד בליגה, וזאת רק בגלל הקבוצה בה הוא משחק!
14.דווייט האווארד פותח את פיו נגד דרל מוריי, ועוד
בריאיון עם ג'קי מקמולן מ-ESPN דווייט האווארד החליט לפתוח את פיו ולדבר. הוא אמר שכל מיני עניינים ומצבים שלא בשליטתו, בעיקר עם המנכ"ל דרל מוריי, "הצרו את צעדי ומנעו ממני לשחק במלוא יכולתי"
מילה במילה, הנה מה שאמר על מוריי:
I felt like my role was being reduced. I went to Daryl and said, 'I want to be more involved.' Daryl said, 'No, we don't want you to be.' My response was, 'Why not? Why am I here?' It was shocking to me that it came from him instead of our coach. So I said to him, 'No disrespect to what you do, but you've never played the game. I've been in this game a long time. I know what it takes to be effective.'
לדווייט היתה את עונתו הרעה ביותר מאז עונת הרוקי עם 13.7 נק' למשחק ו-11.8 ריב'.
ישנה לו אופציה להישאר בקבוצה עוד שנה, או לצאת מחוזהו.
To be honest, I have had some conversations with close friends on what would happen if I do opt out. But I haven't really come out and said, 'I'm going to opt out and do this and that.' I just can't focus on that right now. We didn't have the kind of season we wanted, and I didn't have the kind of season I wanted and it was really upsetting to me. So my thinking is, 'I'm going to get in the gym, get my body right and when the playoffs are over take a look at everything.' As much as it may seem crazy or unbelievable that I'm not thinking about it, every time I do think about it, my mind starts racing back and forth. I don't need that kind of pressure right now. My agent [Perry Rogers] is smart. He's done this for years. Let him worry about the teams and the [contract] numbers.
הוא הודה שאחד הקשיים שישנם לו הם יחסיו עם כוכב הקבוצה ג'יימס הארדן.
לפי כתבה של פראן בליינדברי מ-NBA.COM, יחסיו עם הארדן היו "מתוחים" הוא נשאל בקשר לכך. הוא הודה ש-"היחסים לא טובים כפי שהם צריכים להיות", הוא אמר, והוסיף:
"I've been trying to wrap my mind around this season, what went wrong, and sometimes you can allow outside things to interrupt the circle. That probably happened with us."
לפי יונתן פיין מיוסטון כרוניקל' הארדן רוצה שדווייט יישאר. "מי לא רוצה BIG GUY כמוהו?", הוא אמר. לצטטו, הארדן הגיב:
"Ultimately, he makes the decision. But obviously, we love Big Fella here. He has to go back with his family and figure it out."
היו כל מיני רינונים בקשר למקור הבעיות ביוסטון. האווארד סיפק עבורי את התשובה: יחסיו הגרועים עם המנכ"ל, וגם ההיפך הוא הנכון!
גיא
20 מאי 2016 07:01:35קווין לאב גם ממשיך להראות שיפור בהגנה.
היום הוא שמר טוב. שעבורו זו מחמאה גדולה. בדרך כלל, אם הוא מסיים משחק עם הגנה סבירה – זה ניצחון גדול לקאבס.
הכי מורגש?
המאמץ.
הוא לעולם לא יהיה שומר דגול, אבל כשהוא משקיע, ונמנע מלוותר על מהלכים – הוא כבר לא חור בהגנה (או לפחות, בור פחות עמוק…)
מנחם לס
20 מאי 2016 16:32:05לדעתי השמירה שלו אמש היתה ממש טובה
גיא
20 מאי 2016 07:02:55הלילה, אחרי כל סל של לאב, השמיעו את השיר מהפרסומת המבריקה.
מנחם לס
20 מאי 2016 16:32:57זה היה כזה כיף לשמוע! הוא הפך לדרלינג של המפרסמים, ובזה החליף את בלייק
גיא
20 מאי 2016 07:05:38לתחושתי, בשנה הבאה, אחת הקונטנדריות תקבל את דווייט במחיר מבצע. ולראשונה בקריירה שלו – עם chip on his shoulder.
מנחם לס
20 מאי 2016 16:33:41מאחר וכמה קונטנדריות עלולות להילחם עליו, המחיר יקפוץ לגבי מעלה
גיא
20 מאי 2016 07:13:42הקאבס היא הקבוצה הרביעית בתולדות הליגה עם מאזן 10 – 0 בפלייאוף.
הספרס של 2012 הפסידו 4 רצופים אחרי ריצת 10 הניצחונות והודחו עח ידי הת'אנדר.
הלייקרס של 89' ניצחו גם את משחקם ה-11, העפילו לפיינלס, ואז הפסידו 4 רצופים לפיסטונס.
הלייקרס של 2001 ניצחו גם הם את משחקם ה-11, העפילו לפיינלס, שם הפסידו במשחק מס' 1 לסיקסרס, אבל אז המשיכו עם 4 ניצחונות נוספים בדרך למאזן הפלייאוף הטוב ביותר אי פעם: 15 – 1, ואליפות.
נתן גולד
20 מאי 2016 07:29:52מעורב נהדר.
המהלכים של הווריורס שהבאת זה פשוט תענוג לעיניים. לראות ולהבין שזה לא רק שחקן בזון מטורף זו קבוצה שעובדת בצורה מושלמת בשביל לנצל את הזון הזה בצורה הכי טובה שאפשר. היכולת של כל הקבוצה לעבוד בשביל שחקן אחד לתקופה קצרה בלי תסכולים מאפשרת רגעים נדירים במיוחד כמו מה שקרה במשחק אתמול, 17 הנקודות בהארכה של קרי ו37 (או 27?) הנקודות של תומפסון ברבע אחד מול הקינגס.
קליבלנד משחקת בצורה מפחידה אבל בוא נודה על האמת, לטורונטו יש פלייאוף נוראי וכל קבוצה שנמצאת עכשיו בגמר הקונפרנס הייתה מנצחת אותה בסוויפ או מקסימום ב5 משחקים. אבל קליבלנד התחברה בדיוק בזמן ובאמת כולם מבינים עכשיו את הפיטורים של בלאט. נראה שהם פשוט נהנים לשחק ביחד בניגוד לתקופה של בלאט. למרות ששנה שעברה שכולם בריאים לקראת סוף העונה הקאבס נראו פחות או יותר דומה למה שהם נראים היום לפי מה שאני זוכר. לפני שקוברים את בלאט ומרימים מעם את לו צריך לזכור שרוב האימון של בלאט השנה היה עם פציעות של שחקנים משמעותיים וקצת אחרי שהקבוצה הבריאה הוא פוטר.
נ.ב. אין סיכוי שמגיע לבארנס חוזה מקסימום. לצערי יש סיכוי גבוה שהוא הולך לקבל אותו.
מנחם לס
20 מאי 2016 07:44:52אם הוא לא יקבל חוזה מקס, הוא יקבל חוזה קרוב מאד למקס, לדעתי
מנחם לס
20 מאי 2016 07:45:35טורונטו פתחה מצויין את החצי הראשון עם אחוזי קליעה נהדרים!
רן הנרגן
20 מאי 2016 07:47:21לג"ס בלי קשר אם תזכה באליפות או לא יש הקיץ מספר החלטות קשות לקבל. אני מתקשה לראותם מחתימים את דורנט. הם לא יוכלו להשוות את הכסף שבארנס יקבל מאחר מהקבוצות. אין מצב שהוא יקבל חוזה גבוהה מגרין ותומפסון כי זה מתכון לפיצוץ עתידי. שני אלא חתומים על חוזים שיראו כמציאה בסוף הקיץ.
סגירה עם אוזילי על חוזה שמעל ל 10 מיליון למשך 4 שנים נראית בעיתית בגלל הרקורד הבריאותי שלו. גם כאן כמו במקרה בארנס תהיה קבוצה שתקח את ההימור ותציעה לו יותר ממה שג"ס ירצו / יוכלו לתת.
לבוגוט ולקרי יש חוזים לשנה נוספת בערך של 11 מיליון כל אחד. הכסף הזה מיועד לעבור לחוזה החדש של קרי שיחתם בעוד שנה. אני מעריך ששניהם ירצו להשאר אח"כ בתנאים שקרובים למינימום של ותיקים.
דרך אגב, אני בהחלו יכול לראות את קרי משאיר כמה מיליונים טובים על השולחן בכדאי שהקבוצה תוכל להחתים שחקנים משלימים טובים בכסף הזה. אם זכרוני אינו מטעה אותי זו היתה הגישה של מיקל. אחרי הכל החוזה אם אנדר ארמור כבר מסדר את צאצאיו על לבני ניניו.
לשנה הבאה יש לקבוצה חוזים של 80 מיליון. התקרה תהה 92 מיליון ולמרות שהם יכולים להרשות לעצמם לשלם מס זה דבר לא רצוי בגלל ההשלכות העתידיות.
בקיצור ג"ס צריכה סנטר, סמול פורוואד ופאוור פורדוורד מחליף. לשנתיים שלוש בסכומים שלא יעלו על 20 מליון ביחד. שני האחרונים אמורים למלא את החור שבארנס ישאר. היום הוא ממלא את שני התפקידים.
דוויט האוורד. אם יש לו שכל וביצים יסכים לבוא לג"ס לשנה פלוס שנה אופציה עבור חוזה נמוך ביחס – 8 פלוס מינוס מיליון
מנחם לס
20 מאי 2016 16:36:45דוראנט בשום אופן לא יסכים לעבור לג"ס. זה יהיה כתם בלתי יימחק בקריירה שלו ובייעודו כשחקן (אלא אם כן הוא ייקח אליפות העונה; אז הכל יהיה לו מותר)
Kami
20 מאי 2016 07:57:18תודה! אני חושב שבארנס רוצה לעבור קבוצה. משהו במשחק שלו הוא לא טוטאלי עד הסוף כמו האנשים שבטוח רוצים לה ישאר כדוגמת איגי או ליווינגסטון.
מנחם לס
20 מאי 2016 16:37:30אני די מרגיש כמוך. הוא תמיד היה האלפה דוג בכל מקום, עד שהגיע לג"ס
סומסום
20 מאי 2016 08:01:22אבן הדומינו המשמעותית בקיץ הקרוב, אחרי דוראנט, היא מיאמי. כולה.
קודם כל מצבו של בוש. כמו שזה נראה הוא לא ישחק יותר, בטח לא במיאמי.
חסן ווייטסייד משתחרר ויקבל בוודאות חוזה מקס'. מי אמר שזה יהיה במיאמי? יהיה מרדף לוהט עליו. אין כמעט קבוצה שלא תציע לו הרים וגבעות.
ג'ו ג'ונסון אם אינני טועה משתחרר. טבעת הוא לא יראה במיאמי, זה ברור.
והשאלה הגדולה – האם די-ווייד, שמשתחרר גם, נשאר פרנצ'ייז פלייר עד סוף הקריירה. או – ואני מספקלצ לגמרי – הולך להשיג עוד טבעת, והפעם הוא עושה את הדרך ללברון.
מנחם לס
20 מאי 2016 16:38:06אם בוש ישחק זה יהיה ר-ק במיאמי!
יניב
20 מאי 2016 08:02:24לא רוצה לקלקל את הפסטיבל מקליבלנד. לכו על זה אבל רק שאלה קטנה מעולם לא ראית קבוצה משחקת בכל כך הנאה ביחד. האם ראית את גולדן סטייט בשנתיים האחרונות???
גור גולן
20 מאי 2016 14:16:37+1
מנחם לס
20 מאי 2016 16:40:26יניב, אתה טועה לחלוטין. הכיף וה FUN בקאבס עולה על כל מה שיש – או היה – בג"ס שם כולם יבשים כחציר (כולל המאמנים) מלבד קצת סטפן (שמתחיל לעצבן) וגרין (שמזמן הפך לבלתי ניסבל)
גיא
20 מאי 2016 08:02:55הלילה לברון חלף על פני שאק האדיר, ותפס את מקומו כמדורג 4 ברשימת הנקודות בפלייאוף.
5. שאקיל 5,250 נק'.
4. לברון 5,252 נק'.
3. קובי 5,640 נק'.
2. קארים 5,762 נק'.
1. ג'ורדן 5,987 נק'.
לברון נמצא מרחק 3 אסיסטים מלחלוף על פני ג'ייסון קיד ברשימת האסיסטים בפלייאוף, ולתפוס את המקום השלישי אחרי מג'יק וסטוקטון.
4. לברון 1,261 אס'.
3. קיד 1,263 אס'.
2. סטוקטון 1,838 אס'.
1. מג'יק 2,346 אס'.
יניב
20 מאי 2016 08:07:39גיא חייב לשאול אותך שאלה ברצינות. עברתי על המסיבה של מועדון הע-ג-ל שערכתם אתמול בבלוג. אתה באמת מאמין שכל מי שאומר שהמזרח חלש שקליבלנד פשוט מטיילים מונע משנאת לברון???
מומי שאוהב חציל בטחינה
20 מאי 2016 08:14:57מונעת מאהבת קייל לאורי !!!
המזרח חלש , בושה שככה נראה גמר המזרח
מנחם לס
20 מאי 2016 16:42:56מומי איך המזרח חלש אם ממנו תבוא האלופה, ותאמין לי שטורונטו היתה עושה המון צרות לג"ס ולOKC
גיא
20 מאי 2016 08:42:38קודם כל, אין בכלל ספק שטורונטו בכושרה הנוכחי, ללא JV, היא בהפרש עצום המתמודדת החלשה ביותר מבין המתמודדות על הזכות להעפיל לפיינלס.
אבל –
את טיעון ה-"מזפח" אנחנו יכולים לקרוא באתר כבר מהסיבוב הראשון.
ואז אם בוחרים להתעלם מססמאות ריקות מתוכן, ובודקים את הנתונים אז העובדות הן:
דטרויט > יוסטון, ממפיס, דאלאס.
סן אנטוניו > אטלנטה > פורטלנד.
אז המסקנה היא שדרכה של אוקלהומה הייתה הקשה ביותר (בהפרש),
גולדן סטייט זכתה ל-2 סיבובים ראשונים קלילים (ותודה לאלילת המזל ששלחה הביתה את הקליפרס. ע"ע כריס פול, בלייק גריפין)
וקליבלנד קיבלה את היריבה הקלה ביותר שלה בקונפרנס פיינלס.
אני עדיין לא מבין את הצורך להקטין את היריבות בשביל להגדיל את הלוחמים. הם קבוצה נהדרת, היסטורית. ולכן ניצחון עליהם רק ישמח יותר.
גור גולן
20 מאי 2016 14:18:05אני לא חושב שאטלנטה יותר טובה מפורטלנד לפי היכולת של הפלייאוף… וגם דטרויט לא חזקה מכל המערביות שהזכרת.
מנחם לס
20 מאי 2016 16:45:06המערביות ניצחו את המזרחיות בפער הקטן ביותר שיכול להיות משך העונה, ומהמזרח תבוא האלופה. איזה עוד הוכחות צריכים נטולי הבנה ורפי הבנה כאן כדי להבין שהמערב אינו חזק מהמזרח?
גור גולן
20 מאי 2016 20:24:50מנחם בלי קשר מי יותר טוב מערב – מזרח
אני מדבר על ההופעה בפלייאוף של הקבוצות האלו.
captain beefheart
20 מאי 2016 16:21:34לדעתי האישית אין קשר ללברון. פלייאוף המזרח, מבחינת הקאבס לפחות, הוא בדיחה. היחידים שהיו יכולים לאתגר אותם היו מיאמי והם הוסרו בדרך
מנחם לס
20 מאי 2016 16:41:48יניב, זה לא מונע משנאת לברון. זה מונע ע"י רפיון הבנה
מנחם לס
20 מאי 2016 16:40:48נהדר!
מומי שאוהב חציל בטחינה
20 מאי 2016 08:15:29מעורבב מצויין
הייט-אשברי
20 מאי 2016 08:24:46לבארנס לא מגיע חוזה מכסימום . הוא נותן עונה לא טובה , ובפלייאוף המספרים שלו עוד יורדים עד כה לעומת העונה הרגילה ( המשחק שלו אתמול חריג – הוא שתפר במקצת – אבל לא יותר ) .
אבל בגלל הדלילות בשחקנים חופשיים הקיץ , ומכיוון שהוא אתלטי ושומר סביר , ייתכן שתהיה מי שתציע לו מקסימום או קרוב לזה . אם אני ג'רי ווסט ובוב מאיירס , אני נותן לו ללכת – אבל לא סתם כך אלא בטרייד לאחר שג"ס תשווה את ההצעה שהוא יקבל . בטרייד הזה צריך להביא SF אחר ו/או סנטר צעיר ומוכשר .
אני לא פוסל את האפשרות של דוראנט , אם הוא יחליט לא להישאר ב- OKC שנה נוספת . אין קבוצה שתספק לו אווירה טובה ומפרגנת יחד עם סיכוי גדול לטבעת כמו הדאבס . הוא רק צריך לוותר על קצת כסף , וההחתמה הזאת תהיה אפשרית . אפשרי גם טרייד . בארנס ל-OKC יחד עם שחקן נוסף ימתיקו את הגלולה עבור הת'אנדר.
את אזלי צריך להשאיר . כשהוא בריא הוא מראה שיפור רב , ועם פציעות יודעים בג"ס להתמודד . שווה להמר עליו במחיר סביר – נניח 10 עד 12 מיליון לעונה .
לגבי אופציה נוספת ב-PF , יש את קוון לוני מהדראפט האחרון שנפצע שוב לאחר הניתוח . צריך לבדוק מה מצבו . אם הוא יחזור לקו הבריאות הוא אופציה מצויינת לגדל שחקן צעיר , חזק ואתלטי כמחליף לגרין .
סומסום
20 מאי 2016 08:40:22דוראנט יבוא לגולדן סטייט להיות מס' 2 או 3? להוריד את מאזן הנצחונות מ-73? להמציא ביוגרפיה שהוא נולד בסן פרנסיסקו והוא חוזר הביתה?
זה יהיה מהלך רע מכל בחינה אפשרית. עם כמה כדורים ישחקו שם? כמה אקסטרה דקות וכמה אקסטרה פוזשנס יהיו להם? כלום. אז בשביל מה? להוריד ממוצעים לספלאש בראדרז?
חוץ מזה דוראנט כבר יודע שהוא בקבוצה קונטנדרית רצינית, שצריכה עוד משהו קטן כדי לקחת הכל (לך תדע, אולי עוד השנה זה יקרה). למה לו?
והמחיר לגולדן סטייט – עבור המקס' לדוראנט היא תצטרך לוותר לא רק על בארנס, אלא גם על אזילי (לא תוכל להשוות מה שיציעו לו), איגי ובוגוט, אם אינני טועה. להרוס קבוצת חלומות עבור זה?
לא יקרה. לטובתו ולטובת הווריורז.
סומסום
20 מאי 2016 08:41:08ולמה שדוראנט יוותר על כסף? הוא בפריים שלו, ואחד מ-5 השחקנים הטובים בעולם. הוא לא קארל מלון בשלהי הקריירה אחרי טבעת.
הייט-אשברי
20 מאי 2016 09:09:57הלוגיקה שלך לא תופסת . בג"ס היו מאוד רוצים שבארנס יהפוך לשחקן יותר דומיננטי ושישפר את אחוזי הקליעה הירודים . בדיוק למשבצת הזאת דוראנט יכול להיכנס – שניהם SF . דוראנט לא אנוכי , וגם לא סטף וקליי .
אף אחד מהם לא לברון או הארדן – כדור אחד מספיק לכולם .
לגבי כסף – כשמתקרבים לגיל 30 , , עם טונות של כסף שיכולות לסדר את הצאצאים לכמה דורות , טבעת חשובה יותר מהשאלה האם נכנסים לך לבנק 18 מיליון או 20 מיליון לשנה . שלא לדבר שחוץ מזה יש גם חסויות שמנות .
סומסום
20 מאי 2016 09:21:46דןראנט לא יבוא להיות השחקן הכי מושמץ בעולם (הרבה יותר מלברון של ה"דסיז'ן"), מה שלא יעשה וכמה שלא יקלע – ליד הספורטאי הכי אהוב בעולם. זה יהיה הרס עבורו.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 09:31:00הוא יכול לבוא על תקן מושיע, אם גולדן לא לוקחים בסנריו של הפסד סהרורי בגמר מול לברון.
רן הנרגן
20 מאי 2016 09:30:16אשבורי,
אין מצב לדוראנט.
כסף. החתמה שלו והשארה של השלישיה הגדולה משעבדת את מכסת השכר מחד ומחייבת להפרד מאיגואדלה בוגוט וכנראה ליוי.
זריקות. אין מספיק זריקות בין קרי תומפסון גרין ודוראנט. גרין לא יחזור אחורה מבחינת זריקות.
הגנה. הפרדות מכל השלושה + מחליף לבארנס מול דוראנט משמעה ירידה משמעוית ויכולות ההגנה של הקבוצה.
אגו של דורנט. אין מצב שהוא יהיה גלגל רביעי.
אגו של גרין קרי וגם של תומפסון. אין מקום לעוד ביג שוט.
קח את דורנט תריץ 3 או 4 שנים קדימה ותראה אותו כתחליף עכשוי לאיגואדלה כשחק שישי. זה המיקום ההגיוני שלו במבנה שחקנים של ג"ס. אבל זה לא מתאים עכשו מבחינת כסף ואגו
דובי
20 מאי 2016 16:26:42ההגעה של אוקלהומה לגמר המערב אומרת שדוראנט לא יגיע לג"ס
מנחם לס
20 מאי 2016 16:46:16הריסון היה כוכב אלפא עד שהגיע לג"ס
זיו
20 מאי 2016 08:38:26פילי תעשה סופר בשכל אם תבחר את סימונס.
אם אמביד חוזר להיות מה שהיה בקנזס או קרוב לזה..
פילי תיהיה כל כך מעניינת וכן הרעיון של טרייד על אוקפור יכול להיות מעניין
איך סימונס יכול להיות באסט… וההשוואות לאודום … אני בכנות רואה כאן יותר מגיק מאודום.
אני הייתי ממש שמח לראות בסקרנטו אחד מתוך, הילד או כריס דאן ואם לא הם שניים שלדעתי הם מתחת לרדאר הם פולטיל האוסטרי והסקנד גארד הצרפתי הגבוהה תימותי לואו.[שמועות אומרות שיוטה רוצה אותו ב12]
john
20 מאי 2016 11:41:16אודם של התיכון והעונות הראשונות, לא השחקן הששי של הלייקרס. שולט בשני הידיים, כדרור ומסירה מצויינים, גבוה ויודע לסיים חזק סביב הסל. בזה הוא דומה.
מנחם לס
20 מאי 2016 16:46:40מסכים בקשר לסימונס
מתן גילור
20 מאי 2016 08:41:53תודה מנחם. אני חושב שלברון רחוק מהרמה שלו בשיאו (הן בסוף הקדנציה הראשונה בקלידלנד ובעיקר מהקדנציה במיאמי). אז היו היה משחק 40 דק' של טורבו התקפי והגנתי. פה רואים בבירור שהוא בורר את העברות ההילוכים.
גיא
20 מאי 2016 08:59:16זה נכון.
אבל מצד שני זו הגרסה החכמה ביותר של לברון שראיתי.
ב-2011 הוא שיחק ליד ה-SG מס' 1 בליגה, והפתרון ההתקפי בקבוצה היה "רוטציה" (לא בשונה מדוראנט/ווסטברוק)
זו אחת הסיבות שמיאמי לא זכו באותה שנה.
השנה בפלייאוף הוא משתף הרבה יותר את חבריו לקבוצה, וזה מורגש. קיירי יעיל יותר משהיה אי פעם, הקלעים מקבלים המון מבטים חופשיים, וכאשר לוחצים את הקלעים (כמו שטורונטו ניסתה לעשות הלילה), לברון תוקף את הצבע.
אם נשווה לשנה שעברה, אז נגלה שמהלך ה-"כדרור, כדרור, כדרור, החטאה של ג'אמפ מרחוק" כמעט ונעלם (עדיין קיים, אבל הרבה פחות)
אני מסכים שסביר להניח שכבר לא נראה את לברון שנמצא בכל פינה של המגרש במשך 40 דקות כמו שעשה באליפויות של 2012 ו-2013.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 09:05:06עכשיו התחלנו לשכתב את העבר ?
ב 2011 לברון לא לקח, לא בגלל רוטציה כזו או אחרת, הבן אדם פשוט לא הופיע. לא הייטר ולא נעליים של אנדר ארמור.
גיא
20 מאי 2016 09:08:55אני טענתי אחרת?
"לא הופיע" זו מחמאה. "שבק חיים" מתאר את המציאות טוב יותר.
מה שהתכוונתי לומר זה שאם היה יודע לנצל טוב יותר את ווייד ב-2011, יש סבירות שהם היו מנצחים את הפיינלס.
מנחם לס
20 מאי 2016 16:48:29לדעתי היום הוא שחקן שלם ופיקח יותר היודע להשתמש בחברי קבוצתו הרבה יותר טוב. הוא גם לא הורס את משחק הקבוצה ע"י עמידה בבידוד
תiמר
20 מאי 2016 08:47:47היי מנחם
כתבת או שפיספסתי שאם ד'אנטוני מגיע לרוקטס אז מן הסתם הווארד עוזב. זכר למה שהיה בלייקרס
גור גולן
20 מאי 2016 14:19:00שיסבול קצת
מנחם לס
20 מאי 2016 16:49:53YOU NEVER KNOW
שיחת ארבע עיניים בין ד'אנטוני והאווארד יכולה לפשר עניינים.
הבעייה שתיצטרך להיפתר תהיה היכן יהיה מקומו של האווארד אם ד'אנטוני רוצה משחק ריצה טוטאלי
סתםפאקראחד
20 מאי 2016 09:01:25תודה על הכתיבה הנפלאה. אתר הופס הוא תבלין הכרחי בסעדות פלייאוף ה NBA המענגת.
מנחם לס
20 מאי 2016 16:50:30תודה. זה הפידבק שגורם לנו לרצות להיות כמה שיותר טובים
Berch
20 מאי 2016 09:12:01מעורב מעולה.
לפחות ציטטו את הארדן נכון עם ה Fella.
🙂
אשך טמיר המקורי
20 מאי 2016 10:24:52מנחם תודה רבה! נפלא ממש
מנחם לס
20 מאי 2016 16:50:50תודה אשך
למר מנחם היקר
20 מאי 2016 10:31:33מעורב מצויין כמה הערות:
1. שטויות לברון היה שחקן הרבה יותר שלם וטוב בגיל 28 (היה שחקן על אנושי), כיום נהייתה לו קליעה מ3 חשודה (היה 40 % מה3), האתלטיות המופלאה שלו ירדה (למרות שהוא עדיין השחקן הכי אתלטי בליגה), וגם זייף פחות בהגנה (נבחר במקום ה2 לשחקן ההגנה של העונה).
5 פרנק ווגל היה מתאים הרבה יותר לניקס מאמן טוב (שמרני ומקובע אבל טוב) מעניין שארלנדו שוב הולכים על מאמן הגנתי.
7. ציינתע לא פעם ולא פעמיים שהווריורס הם הקבוצה היחידה בליגה שיכולה להתפוצץ בכל משחק.
8. עוד פעם לא נכון סימונס מתחנן לשחק בלייקרס וממש לא בפילדלפיה.
10.The triangle didn't win crap!" ציטוט של מייק ששסבקי וכל מילה נוספת מיותרת.
11. עדיין לא נוסון אמביד ואוקפור ביחד, איך יחזור אמביד (פוטנציאל מטורף היה לפני שנתיים), אבל הטרייד מעניין.
12. פייטון היה בכיין אבל הבכייח הגדול ביותר הוא לא ספק מאנו גינובלי (גיא עוד רשימה שלברון טופ 5).
13. האריסון בארנס ממש לא שווה מקס לגולדן סטייט .
גיא
20 מאי 2016 11:32:36אתה ללא ספק צודק שלברון של 2012, 2013 היה שחקן הרבה יותר דומיננטי. ב-2 צדי המגרש.
המילה שמנחם בחר, "בשל", מדויקת.
השנה בפלייאוף יש ללברון אופנסיב רייטינג פסיכי של 119.4, ואת הדיפנסיב רייטנינג השלישי הכי גבוה בקריירה שלו, 100.7
הנתונים הנ"ל, לצד PER 27 (שוב מתקרב לרמות שהציג במיאמי, אחרי שנה של נסיגה ביעילות), והכי חשוב – לצד העובדה שהשנה הוא מאפשר לשחקנים נוספים לפרוח לצדו (בשונה מהשנה שעברה)
מראים יכולת שמגבה את המחמאות שמנחם כתב.
דרך אגב, יש רק שחקן אחד השנה שמציג יכולת כמו זו שלברון מציג (מס' טובים יותר בהגנה, טיפונת טובים פחות בהתקפה. למרבה הפלא) וזה ה-MVP, סטפן קרי.
הלוואי סדרת גמר בין 2 הקבוצות!
מנחם לס
20 מאי 2016 16:53:45הןא היה יותר דומיננטי, אבל לא יותר "טוב". כשאני דברתי על לברון, דברתי על הבשלות והבגרות במשחקו, שאפילו אם ישנה ירידה קלה באתלטיות שלו (שאני אגב לא רואה), תרומתו בזה שהוא כמעט לא מתבודד יותר עם הכדור מוסיפה המון לקבוצה. הרבה יותר מאשר פעם.
מנחם לס
20 מאי 2016 16:51:36קודם הוא כותב "מעורב מצויין" ואח"כ הוא כותב "שטויות"…
למר מנחם היקר
20 מאי 2016 17:01:36כתבתי שטויןת על העלייה ביכולת לברון של השנה יותר בשל אבל שחקן הרבה פחות שלם.
לברוניזם
20 מאי 2016 10:50:44דוקטור? אתה מבין את משמעות שהכוכב או לכל הפחות השחקן הכי דומיננטי בקבוצה היריבה פצוע, שזה משפיע על הסדרה?
מנחם לס
20 מאי 2016 16:54:27לא. הייתי צריך שאתה תצביע לי על כך!
john
20 מאי 2016 11:29:07מנחם תודה על ההשקעה וה-PASSION. מעורב נהדר וכיפי ליום ו'
לגבי קליבלנד ברור שרק עיוור לא רואה שמשהו טוב עובר עליהם. אני מתחיל לזוז לכיוונך מעט. והקרדיט לך שהיית עקבי בעניין לפני ששאר עיתונאי העולם עלו על ה-bandwagon שלהם. זה גם לא משנה שוולנצ'יונס לא משחק כי באותה מידה שגולדן סטייט ניצחה את מי שמולה כך עושה הקאבס ובאופן מרשים. זה לא יגרום לי לאהוב אותם כקבוצה וכיחידים אבל צריך להודות שהם בזון. אותי מסקרן איך יתמודדו עם המשבר הראשון שלהם ואיך יראו מול קבוצה טובה יותר.
פרנק ווגול – בחירה מצויינת של המג'יק! יש שם סגל שיתן קפיצות מסורתיות שנה הבאה. אבל הם עדיין קבוצה שנבנתה רע ועמוסה בעמדות 3-4 ודלילה בעמדות 1-2. אם אולדיפו לא מארגן לעצמו קליעה סבירה מבחוץ הוא יישאר ארון אפללו משודרג ולא יהיה הכוכב שיכל להיות. סקוט סקיילס פיספס בגדול את ארון גורדון שנה שעברה. היה לו יהלום לא מלותש והוא איבד שנה יקרה של התפתחות בגיל קריטי. ווגל חייב יותר סיי בבניית הקבוצה כי רוב הוניגן עשה המון טעויות ובנה פאזל שלא מתחבר (בחר בסדר בדראפטים אבל ללא התאמה קבוצתית. הטריידים שלו משעממים ולא מקדמים את הקבוצה)
לגבי ג"ס – השילוב של רומנטיקה וטקטיקה שבו את ליבי אני מודה. סטף לא עושה הצגות בעיני. זה הרבה יותר בשבילו מאשר לאחרים. He plays within himself. שפת הגוף שלו משתנה כשהוא בזון והוא סוג של מדבר את עצמו. מעולם לא ראיתי שחקן שכל כך הרבה עיתונאים וצופים מעריכים ומעריצים ומקבל כל כך מעט הערכה משחקנים. יש לי כמה תיאוריות בעניין שאני מריץ בראשי אבל זה עוד לא מגובש.
בן סימונס הוא transcendent talent. יש לו כמה מגבלות שניתן לתקן או לפחות לשפר מעט, אבל קבוצה שרוצה 'או אליפות או כלום', חייבת להסתכן ולבחור בו גם אם יכשלו בסוף ולא יעמוד בציפיות. הוא 6-10" (2.08) אמיתי שעוד עלול לגדול אינטש נוסף עם כישורים מאוד נדירים. אם הוא מגיע לפוטנציאל שלו הוא יהיה בין הגדולים בכל הזמנים. אם לא, התחתית שלו היא סוג של לאמר אודם. אינגרם, אולי יהיה סקורר בליגה הזאת. כנראה יהיה אולסטאר מתישהו אבל הסיקרסרס כבר צריכים להחזיר את ההשקעה. אין לה זמן לחכות לאינגרם.
לגבי דאנטוני. יוסטון לא צריכה את מייק בשביל לשחק המון פיק אנד רול וליידות שלשות. ההתרסקות שלהם באה בגלל מחסור במשמעת ותשוקה שהביאה שחקנים להגיע למחנה אימונים עם משקל עודף וחוסר חשק. מה שעשה את הרוקטס שנה שעברה זה ההגנה! אם הם לא מסדרים את ההגנה שלהם הם גם עלולים לצאת מתמונת הפלייאוף שנה הבאה. פיניקס של דאנטוני הייתה הפתעה לליגה ששיחק בידודים ולאט. הם היו הפלאפון של נוקיה כשלכולם היה את הטנקים של מוטורולה. מאז הליגה התפתחה וכולם לקחו ושדרגו את האלמנטים של הפייס אנד ספייס של מייק. קשה לי לראות מה הוא יכול לתרום להם שלא כבר היה להם.
ביל סימונס הוא דוש. אבל דוש מצחיק ומקורי. אם אני בוסטון אני בכלל לא חושב לכיוון. ג'אליל הוא שחקן נהדר אבל לא מתאים לבראד סטיבנס. הסלטיקס צריכים לטעמי ללכת בכל הכוח על מייק קונלי בפרי אייג'נסי ולבחור בבאדי הילד. את אייזיה תומאס כיאה למניה שהגיעה לשיאה הייתי מציע לסקסרס תמורת נרלנס נואל (הסיקסרס מקבלים ווינר שיעזור לצעירים לצאת מההלם בנוסף הם מספיק אתלטים בהגנה בכדי להחביא את תומאס). בנוסף בסלטיקס הייתי מחתים את האריסון בארנס החופשי בעמדה שלוש אם דוראנט לא פנוי. קונלי, הילד ובארנס מאחורה יחד עם אוליניק ונרלנס מקדימה. על הספסל קראודר, בראדלי סמארט זלר והשבדי מרכיבים קבוצה לגמר מזרח.
הכולם כיום משחקים באלמנטים מהתקפת המשולש. מי שהכי משתמשת בו היא גולדן סטייט במיוחד כשבוגוט על המגרש. אבל בעידן ההיי טק והאנליטקס אתה בונה את השיטה סביב הסגל הקיים ומתאים שיטה פר הרכב. ימיו של המאמן שעומד משחק שלם ומקריא תרגילים לרכז נגמרו ב-NBA. היכולת לבצע reads מאולתרים בתוך סכמת התקפה מובנת היא הדרך היחידה ליצור בידול בין קבוצות טובות למצויינות.
גארי פייטון – עוד זקן שלוקה בתסמונת "ילדים תעופו לי מהמרפסת. בתקופתי ילדים ידעו איך להתנהג…" (גנבתי את האנלוגיה מביל סימונס). מצינו את ההטפות של דור ה-90 שחושב שהשמש זרחה לו מאחוריו.
האריסון בארנס – חוזה מקס זה היצע וביקוש ותו לא. פעם זה היה סנטרים שקלעו 5 נקודות למשחק (אריק דמפיר) והיום זה שחקני ווינג שקולעים שלשות ויכולים לשחק 4 בהרכב נמוך. תעקבו אחרי כל החברה האלה בליגה. כולם על משכורות מטורפות. ואם זה הבורג החסר לרוב הקבוצות האריסון יקבל את המקס. למעלה, רשמתי שהסלטיקס מתאימה לו. אבל האמת היא שיש לפחות 10-15 קבוצות כולל הקליפרס שהוא תפור עליהם. לגבי האם יכול להיות כוכב בליגה? אולי אופציה שנייה או שלישית בקבוצה טובה.
יוסטון החתימה את דאנטוני. הווארד יעלם יותר מהר מילד ששבר ואזה בגלריית אומנות.
שישי מהנה לכולם!
למר מנחם היקר
20 מאי 2016 11:44:34יש כמה דברים שאני חולק עלייך בהם, סימונס עם כל היכולות הנדירות שלו מתקשה לקלוע מחצי מרחק ובטח שלא מה3 (למרות שהוא קלע מ70 אחוז מהקו) בלי לשפר את זה הסיכוי שיהיה באסט הולך וגדל. עדיין לא הגיע שחקן במימדים שלו שיכול לשחק בכל העמדות (החלום של סטרן התגשם) ראיית משחק נדירה, עוד דבר שאני מפחד ממנו הוא כל ההתנהלות שלו מחוץ למגרש עוד לפני שהוכיח משהו (לברון הגיע לליגה עם פוטנציאל הרבה יותר גדול ולכן ההשוואה עליו מיותרת).
john
20 מאי 2016 12:30:42אני מבין למה אתה חולק עלי. ויש צדק בדבריך בטח בהקשר של המשחק כיום.
בכל זאת אני רואה את זה אחרת כי מדובר על ילד בן 19 שאין אף אחד שטוען שהמכניקה שלו שבורה ולא ניתנת לתיקון. הוא כבר כמה חודשים סגור ועובד סופר קשה על המשחק שלו. הוא יגיע חזק יותר ומהיר יותר לעונה הבאה וקליעתו לא תהפוך לנכות אלא רק לנקודת חולשה. גם ללא הקליעה כרגע הוא מספר 1 בעיני. אם תוסיף לו את הקליעה הוא כבר כישרון ברמה דורית
אגב וויגינס ופארקר היו במכללות טובות בהרבה מוויגינס ושניהם עפו סופר מוקדם בטורניר בתצוגות פושרות. הם עדיין לא הוכיחו שהם כוכבים בליגה אבל באסטים הם לא.
איזה התנהלות מחוץ למגרש של סימונס? סמים? גנגסטרים? תגרות בארים? הבחור לא אוהב לימודים ולא הרגיש חלק מתרבות הקולג'ים. חוץ מזה שמספיק להקשיב לו כדי להבין כמה הוא רהוט ואינטליגנטי. ונכון שיש לו טעם רע בסוכנים (ריץ' פול) אבל כצעד כלכלי לא הייתי מתנגד להיות בכוורת של ריץ'
למר מנחם היקר
20 מאי 2016 14:39:30השחקן מתנהל כאילו הוא כוכב על לפני שהוכיח את עצמו דקה על הפארק עם זה החתימה עם ריץ פול החוזה עם נייקי…
לגבי ריץ פול זה הסוכן היחיד בליגה שלא מפחד ללכת למלחמת חורמה עם קבוצות (אריק בלדסו בפיניקס, טריסטן תומפסון…) והוא הסוכן הממולח בענף.
לגבי איזיאה תומס בוסטון חייבים להבין שהוא לא יוכל להביא אותם לשום מקום (קרוב מאוד לשיאו), אבל לא הייתי בונה על נרלנס נואל הוא שחקן התקפי מוגבל מאוד והשנה חלה ירידה ביכולתו, ההתקדמות שלו עד לפני עונה הייתה מצויינת מאז נראה שהוא נעמד במקום. כל התכנון שלך טוב ויפה אני לא יודע כמה אונילק ישתלב עם נואל.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 11:49:42אייזיאה תומאס תמורת נרלנס נואל ? באיזה עולם ?
כל שחקן מפילי ובעיקר הסטט' שלו, חשודה. ועדיין.. לא קרוב
john
20 מאי 2016 12:07:50אייזיה בשיאו. לא ישתפר והסלטיקס בגללו צריכים להחביא אותו בהגנה. נרלנס נואל רים פרוטקטור אדיר! לא רחוק כבר עכשו מדיאנדרה ג'ורדן בהגנה ונראה לי שחקן שתלוי מאוד בשחקנים סביבו. ברור שאייזיה טוב ממנו. אבל זה עניין של עצה וביקוש. גארדים וסקוררים יש כמו זבל. מסיים גבוה ואתלטי שכבר עכשו הוא טרור בהגנה זה מצרח נדיר. הוא רכז טוב אחד לידו מעונת פריצה מרשימה.
לגבי שאר הסיקסרס מאיש סמית' ועד הוליס תומפסון אתה צודק. כש קבוצות באות אליך בעונה הרגילה בשביל לנפוש בין משחקים אז כל שחקן די ליג יכול לתת עבודה.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 12:15:07למה שלא ישתפר ? כי הוא מטר וסיגריה ?
יש לו עוד הרבה אלמנטים במשחק שהוא יכול לשפר.
לא רואה שום מצב שהסלטיקס סוחרים בו, יש להם 7689 בחירות דראפט בשביל דברים מהסוג הזה.
גארדים וסקוררים ברמה של זבל אולי יש כמו זבל, פוינטים מוכחים עם גישה רצינית למשחק הם דבר מבוקש.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 12:19:58ז"א לא בשביל השחקן מפילי..
משהו יותר אטרקטיבי, ואולי זה יהיה על הפרק.
john
20 מאי 2016 12:46:01הלוואי על הסלטיקס. אבל אין רים פרוטקטורים טובים שכרגע פרי אייג'נטס או כאלה שקבוצות יסחרו בהם. רים פרטקטור שמזיז רגלים ויכול לבצע חילופים חופשיים בפיק אנד רול ויודע לסיים בטבעת? נואל הרבה יותר מוכשר ממה שאתה נותן לו קרדיט.
לגבי אייזיה. הוא קלע מאוד לא אפקטיבי (בירידה בשנים האחרונות באחוזים מהשדה). הוא גם מוסר טוב אבל גם מחרב ידוע. והכי חשוב הוא שלילי בהגנה. הצעד מלהיות טוב למצויין הוא קודם כל להשליך את השחקנים האלה (מונטה אליס בגולדן סטייט).
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 13:17:41אני מתקומם על ההשוואה המופרכת מהיסוד בין מונטה אליס לאיזיאה תומאס. רק על ההבדל בגישה צריך לשלול אותה.
תומאס לא יהיה הראשון לעבוד על החסרונות שלו, כמו הקליעה, בקיץ.
יאללה, תגיד את המילה האחרונה לפני ההכנות לשבת.. סמיילי.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 13:22:01אחרון – דיברת על היצע וביקוש.. מי אתה מביא כרכז במקומו ?
ציטוט טרי טרי שלך חם מהיום.. – "חוזה מקס זה היצע וביקוש ותו לא. פעם זה היה סנטרים שקלעו 5 נקודות למשחק (אריק דמפיר) והיום זה שחקני ווינג שקולעים שלשות ויכולים לשחק 4 בהרכב נמוך."
אז סנטרים זה מצרך מבוקש היום או לא…
john
20 מאי 2016 13:57:33בנושא ההיצע וביקוש דיברתי על הגבוהים האיטיים והכבדים סטייל אריק דמפייר, שהיו סותמים את הצבע ותופסים מקום (קולעים 5 נקודות ולוקחים צ'ק). לכאלה אין ביקוש כמה שנים. רים פרוטקטורס שיכולים לנוע ולהחליף בחסימות ועדיין להיות ריבאונדרים וחוסמים ולסגור את הצבע ולרוץ למתפרצות אין הרבה. וגם אם יש הם תפוסים. that said, שחקני כנף איכותיים עדיין הכי מבוקשים כרגע.
לגבי רכז – כפי שכתבתי אני מעדיף את מייק קונלי אם הוא בריא (שומר ומנהל משחק טוב ממנו). בינתיים מחכה לראות לאן מרקוס סמארט מתפתח.
לגבי מונטה ותומאס לוקח חזרה את ההשוואה אבל לא את התוצאה.
זיו תל אביב
20 מאי 2016 17:56:29לדעתי איש סמית הוא הרבה יותר משחקן די ליג.
יש לו כדורסל והוא יכול להיות לפחות שחקן שישי בקבוצה טובה בקלות.
מנחם לס
20 מאי 2016 20:04:10מסכים בקשר לאיש
שמייקל
20 מאי 2016 12:02:36לבוסטון שווה לעשות טרייד עם פילי על אחד הגבוהים, מה שרץ כרגע זה שבוסטון נותנת לשיקגו את בחירה 3 תמורת ג'יימי באטלר, אני הייתי משאיר את אייזאה ואם עושה עליו טרייד אז אולי ללליקרס תמורת בחירה 2, בחירה 3+אייזאה תמורת בחירה 2 ואז לקחת את אינגראם.
מנחם לס
20 מאי 2016 16:56:02ג'ון! תגובה מצויינת
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 11:41:18בלי פואנטה (כיאה לחמישייה שהייתה יכולה לעשות פלייאוף במזרח..)
הצליל האחרון בעולם :
https://www.youtube.com/watch?v=e90Ff3awHbw
מנחם לס
20 מאי 2016 17:02:13זה מה שעושה לך את כניסת השבת?
עכשיו אני מבין אותך יותר טוב, הבן השחור.
שמייקל
20 מאי 2016 11:58:19לקאבס אכן יש שמחה אבל יש להם עומק עצום, איזה גמר הולך להיות השנה עם גולדן סטייט…..
אסף
20 מאי 2016 12:29:05גם פתיחת הפה על מורי וגם החתמת דאנטוני שאיתו כבר ראינו שהוא לא ממש הסתדר בלייקרס מסמנות כנראה את הדרך החוצה לדוויט הווארד (יגיע לדאלאס בהימור).
לא מאמין שפיל ג׳קסון ינטוש את ענף בטריגונומטריה האהוב עליו עד שאראה זאת בעצמי . בארנס לא יקבל מקסימום , גולדן סטייט ישקיעו את הכסף באזילי נדמה לי ולא בו.
המשגיח
20 מאי 2016 12:33:49מעורב מעולה
מנחם לס
20 מאי 2016 17:02:45תודה
עידן
20 מאי 2016 12:58:16מנחם אחד הטובים שלך!
בסליחה מראש ממועדון ללל…
יהיה לי קשה לראות את לברון מגיע לגמר נוסף ומפסיד ולכן…אני מקווה שהוא יזכה באליפות העונה!
אם הוא יפסיד זה יהיה כתם גדול על הקריירה של אחד השחקנים הגדולים ששיחקו את המשחק הזה ועם כל השנאה למה שהוא עושה מחוץ למגרש אי אפשר (לדעתי) שלא לאהוב את מה שהוא עושה בתוך המגרש
מנחם לס
20 מאי 2016 17:03:08צודק!
אוהד ותיק
20 מאי 2016 12:59:38אני היחיד שחושב שטיירון לו ,עוזר מאמן מתחיל שהוקפץ למשרת מאמן ראשי ע"י לברון( לא חושב שיש מישהו שמאמין אחרת ) לא היה פותח פה על לברון אלא אם כן זה היה מתוכנן מראש. לברון הבין שמה שעשה לבלאט הרס את הקבוצה והמאמן צריך להיות יותר סמכותי ולכן ביקש מטיירון לו לצעוק עליו.
בקשר לקליבלנד ,נכון שהיא נראית טוב ,אבל אין ספק שעוד לא עשתה כלום, אטלנטה טואטואה שנה שעברה כשהיתה קבוצה טובה יותר וקליבלנד בחצי הרכב. וטורונטו ,עצם ההעפלה שלה לגמר כאשר שני הכוכבים ביכולת מחרידה( להוציא הבלחה או שניים ) מראה מה שווה המזרח. בקיצור עדיין לא התרשמתי ,נראה מה יעשו בגמר.
יואש בן טולילה
20 מאי 2016 13:26:00מנחם, דריימונד גרין הוא השחקן הכי "מזרחי" במערב ואולי בליגה.
כל פעם שאתה או אחרים מספרים על המזרח ועל הכדורסל במזרח, מדברים על קשיחות ועל פיזיות וכו' – זה דריימונד גרין.
לא סתם הוא משחק בעמדה 4-5 כשהוא סה"כ 2.01 ולא אתלט גדול מדי.
לגבי קליבלנד – הם עדיין משחקים נגד קבוצה חלשה ובהתחשב בעובדה שחסן ווייטסייד כנראה כבר בריא, איתו היה לקליבלנד הרבה יותר קשה מול מיאמי מאשר מול טורונטו נטולת ולאנצ'ונאס.
לאורי רכז עם קליעה אדירה, אבל הוא לא מספיק אתלט.
דה-רוזן לא מסוגל לקלוע שלשה.
וקארול הוא לא יותר מדחליל.
כולם, כולל בקליבלנד, יודעים שהאתגר האמיתי יהיה רק בגמר.
מנחם לס
20 מאי 2016 17:03:50זה ברור. כולם יודעים זאת.
גור גולן
20 מאי 2016 14:15:59תודה על המעורב
1. לדעתי מה שהולך בקליבלנד כרגע הוא גיבוש למען מטרה – וזה בסדר גמור ונכון בעולם מקצועי! אבל לדעתי מתחת לזה יש הרבה צביעות…
2. אם פילי יבחרו בבן סימונס אז ליבו יישבר! הוא אוהד לייקרס ופילי יישברו לו את המוטיבציה.
3. אם דאנתוני חותם ביוסטון אז אני משתתף בצערם! גם להם לא מגיע דבר כזה אכזרי😀
4. על איזה משולשים מדובר? 😜
מנחם לס
20 מאי 2016 17:04:49"צביעות"???
מה גורם לך לחשוב שישנה שם "צביעות".
צביעות של מי? על מה?
סתם לזרוק מילים???
נתי
20 מאי 2016 20:08:27הוא לא סתם זורק מילים,אני מאמין שהוא צודק.שחקן כמו מוזגוב נפגע מהפיטורים של בלאט ואני בטוח שהכיפים והחיוכים הם מהשפה ולחוץ.ואני לא מאשים את קליבלנד בזב כמובן,בכל ארגון יש את המתוסכל שנפגע ממעמד חדש
נתי
20 מאי 2016 20:08:48בזה*
גור גולן
20 מאי 2016 20:26:44מנחם צביעות אולי זו המילה הלא מתאימה כי היא קצת נחרצת מדי… אבל לדעתי לא כולם חברים טובים כמו שנראה. שהכול הולך אז כולם חברים ושהכול חרא אז לא מפסיקים להוציא חרא על אחרים.
john
20 מאי 2016 22:04:19גור, ישנם הרבה קבוצות שהשחקנים בהם לא חברים ותקרות אולמם מלאים בבאנרים שלאליפויות. אתה אוהד לייקרס אתה צריך לדעת את זה 🙂 ממג'יק ועבדול ג'אבר ועד קובי ושאק.
גולדן סטייט היא כזאת. קארי איש פרטי ורוב חבריו ממש לא מה-NBA (יותר מדיווידסון). דווקא הוא חבר של ג'רמי לין בגלל הקרבה לנצרות והחיבור שנוצר להם כשלין היה שחקן זמני בגולדן סטייט. תומפסון לפי מה שמספרים הוא בחור שקט ומופנם שבקושי מתחבר אישית עם אחרים. ברור שלא רואים שנאה ביניהם אלא הערכה. הכימייה צריכה להתחיל מהמגרש לפני סרטים ובאולינג.
המתנחל
20 מאי 2016 14:16:58עוד אפשר לציין זו ההיענות הגבוהה של הישראליות באירופה בשנה הבאה.
מכבי ת"א ביורוליג.
הפועל ירושלים נעה בין היורוקאפ ליורופקאפ.
מכבי חיפה במגעים אחרונים עם היורופקאפ גם כן.
מכבי ראשל"צ תמשיך במפעל היורופקאפ.
וגם נהריה ואילת הודיעו שהן מתקרבות לזה.
6 קבוצות…
יש דיבור שגם הפועל ת"א נכנסת למגעים איתם אבל 6 קבוצות מאותה המדינה באותו המפעל זה לא משהו שאני זוכר…
בטח שלא מישראל.
לגבי הקאבס.
מי שצפה במשחקים האחרונים פשוט לא יכול לפספס את האווירה החיובית. בכל מהלך הספסל קופץ כל המשחק השחקנים שמחים ומפרגנים.
במשחקיו האחרונים של בלאט גם בנצחונות משהו לא היה בריא ולא דווקא בגלל המאמן.
צ'אנינג פריי ממלא משבצת חשובה מאוד וכרגע כל אחד עושה את שלו.
גם מי שלא משחק (מוזגוב שפשוט לא זוכר פרקט מהו) שמח בצורה כזו או אחרת והקבוצה עדיין לא בשיאה!!!!
עוד יש לומר זה שבינתיים מבחינה טקטית לו עובד טוב וכל הצוות שלו.
הוא מעודד את השחקנים, בונה מערך מנצח יחסית עם חילופים שבאים בזמן, שם את הדגש איפה שצריך וגם ההנהלה גם השחקנים וגם האוהדים מתים עליו.
avri
20 מאי 2016 14:22:01טרייד על אוקאפור יכול להיות פשוט עצום בשביל שתי הקבוצות – באדי הילד יכול להצליח בפילי – הוא בשל מאוד ויכול לתרום כאן ועכשיו. אוקאפור זה בדיוק מהסוג שהרופא רשם לסלטיקס, וזה גם יעזור לו – מקרה ראש בפוטנציה שירגע בסביבה הכי בריאה בליגה.
כל הדיבורים על איזייה – תרגיעו, איינג' לא ישלח אותו לשום מקום. אל תשכחו שהוא יודע גם לעלות מהספסל עם צריך ועושה את זה בצורה הכי טובה שיש.
בארנס די אמר ביי ביי לחוזה מקס העונה. הוא יקבל חוזה טוב אבל אדיוט מי שיזרוק עליו מקס (למרות שינסה בלייקרס, שם תמיד אפשר לקוות).
john
20 מאי 2016 14:37:35אם מי היית מצוות אותו? עם זלר (אין קליעה)? אוליניק (הגנת צבע גרועה ביחד)? או עם סלנג'ר (יש את זה ביותר איטי)? ברמת הרעיון זה נחמד אבל הוא פשוט לא מתאים לסלטיקס בעיני. גם ברמת הציוות וגם ברמת ההגנה שסטיבינס דורש. אולי אוקפור מתאים לבולס אם נואה עוזב.
לגבי אייזיה כל עוד תשתנה התפיסה שהוא מרכז ההתקפה הבלעדי זה בסדר. הוא בהחלט יכול לעלות מהספסל. העניין הוא שיש מספיק הייפ סביבו ומעמד של אולסטאר שאפשר אשכרה לקבל נכס רציני בתמורה. מפילי זה יכול להיות נואל + נכסים או כל אחד אחר.
גיא
20 מאי 2016 15:27:33צודק ב-100%!
אחד הכללים החשובים הניהול:
לקנות בזול, למכור ביוקר.
(על אחת כמה וכמה, בשוק עם רגולציה כמו ה-NBA)
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 15:43:52הזוי. לתת את הסקורר והגיימר היחיד של קבוצה שאין לה בכלל התקפה, כמו שראינו כבר בפלייאוף תמורת סנטר של קבוצת מצולות.
תמכור גם את קארי לפני שהוא מתחיל לעלות ביוקר..
john
20 מאי 2016 20:55:46הבן של – הפער בינינו נובע ממה שאתה רואה בתומאס שאני לא. אם ה"גיימר היחיד שלך" הוא שחקן של 41% מהשדה ו-48% TS% אז זה חסר סיכוי. יש לו רק כ-6 אסיסטים למשחק וערכים שליליים בהגנה שזה קריטי במיוחד בפלייאוף. חשבת אולי שההתקפה של בוסטון לא מתפתחת מכיוון שכשאייזיה במשחק הכדור לא זז מספיק? הוא סקורר נהדר מהספסל אבל יש לו מעמד של אולסטאר שנסחר בליגה הזאת. אני לא מאמין שיגיע שוב למעמד בבוסטון. הקבוצה הזאת מתכננת מהלכים גדולים השנה ומעמדו ירד.
מנחם לס
20 מאי 2016 17:05:18גם אני חושב כך
לברוניזם
20 מאי 2016 14:59:04ועוד משהו,
בלאט שנה שעברה הגיע לגמר עם קבוצה פצועה בלי 2 מה-3 כוכבים הגדולים, ומול קבוצות מזרחיות חזקות יותר מהשנה הנוכחית.
לו בדרך לגמר, טרם הגיע אבל בדרך, עם קבוצה בריאה לחלוטין.
יחי ההבדל הקטן.
אבל אולי קל להתעלם/להזכיר פציעות (להתעלם מהפציעה של יונאס השנה, להתעלם מזה שבלאט שיחק עם קבוצה פצועה שמדברים על קליבלנד, אבל להזכיר את זה בהקשר שמדברים על האליפות של גולדן סטייט מול אותה הקבוצה ממש) הכל בהתאם לאג'נדה.
מנחם לס
20 מאי 2016 17:05:50להצלחה של טיירון לו אין כל קשר למה שבלאט עשה או לא עשה.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 17:33:38הדינגו האוסטרלי זה פיתוח ישראלי בלעדי
אסף
20 מאי 2016 15:16:31המזרח פשוט הפך למגרש המשחקים הפרטי של הקאבס בלי שום תחרות, ראיתי את זה באחד מאתרי הספורט (לא זוכר איזה לצערי)
אבל שימו לב לנתון די מדהים:
ההפסד האחרון בפלייאוף מול יריבה מזרחית של הקאבס היה מול הבולס במשחק השלישי של חצי גמר המזרח בעונה שעברה ומאז…
3 ניצחונות על הבולס באותה סדרה שסגרו בה 4-2, 4-0 מהדהד על אטלנטה בגמר המזרח אשתקד, 4-0 בשני הסיבובים הראשונים העונה,
2-0 כרגע בגמר המזרח סך הכול בתוך האיזור שלה 17-0 בשנתיים האלה ,יש תקדים לקבוצה ששולטת ככה בקונפרנס שלה?
(אולי בוסטון ההיא של שנות ה-60???)
גיא
20 מאי 2016 15:24:27גור, בבקשה הנתונים שאני מסתמך עליהם בהשוואה בין קבוצות המזרח למערב.
נתחיל בסיבוב הראשון.
הת'אנדר הדיחו את דאלאס.
הספרס הדיחו את ממפיס.
גולדן סטייט הדיחו את יוסטון.
קליבלנד הדיחו את דטרויט.
(נתעלם מנסיבות שאמורות היו להשפיע על מאזן כמו היעדרותו של קרי)
(נשווה בין הנט רייטינג בפלייאוף של הקבוצות המפסידות. נט רייטינג זה האופנסיב רייטינג פחות הדיפנסיב רייטינג. אופנסיב רייטינג זה כמות הנק' שקבוצה קולעת ב-100 פוזשנים. דיפנסיב רייטינג זה כמות הנק' שקבוצה סופגת ב-100 פוזשנים)
נט רייטינג:
ממפיס: 22.6-
יוסטון: 20.9-
דאלאס: 18.4-
דטרויט: 8.4-
ניתן לראות שבברור לדטרויט הנט רייטינג הטוב ביותר, ובפער משמעותי, וזה למרות שלא ניצחה אפילו משחק אחד (להבדיל מיוסטון ודאלאס)
בכדי להתמודד עם הטענה שזה לא חכמה, הלוחמים, הספרס ואוקלהומה הן רמה בפני עצמן, נשווה בין הנט רייטינג של 4 הקבוצות רק במשחקים נגד קבוצות מערביות. ככה מסוגלים להשוות את ביצועי הקבוצות נגד אותו שדה משחק:
ממפיס: 4.2-
דאלאס: 0.5
דטרויט: 0.9
יוסטון: 1.2
אז אנחנו למדים, שלמרות הדעה הרווחת, דטרויט, המקום ה-8 במזרח התמודדה לא פחות טוב מול קבוצות המערב מאשר מקומות 6-8 של הרונפרנס המערבי.
זו הסיבה בגללה לדעתי (ואני חושב שהנתונים תומכים בטענה):
דטרויט > דאלאס, ממפיס, יוסטון
עכשיו נשווה בין קבוצות הסיבוב השני.
נתחיל בעובדה שאני לא חושב שיש לגביה מחלוקת –
אין קבוצה בקונפרנס המזרחי, למעט קליבלנד (אולי) שמשתווה לרמת הקושי שהספרס הציבו לת'אנדר.
נותר להשוות בין יקירת תומכי המערב – פורטלנד, לבין המושמצת הגדולה – אטלנטה.
(ושוב, לא נתייחס לעובדה שפורטלנד פגשה ב-2 הסיבובים קבוצות עם הרכבים חסרים)
נט רייטינג:
פורטלנד: 4.2-
אטלנטה: 0.8-
שוב רואים שהקבוצה מהמזרח, למרות שהפסידה לקבוצה בשיא כוחה (הקאבס) 0 – 4, למעשה משיגה נתונים טובים בהרבה (כמעט 3.5 נק' הפרש ממוצע ל-100 פוזשנים. הפרש לא קטן בכלל)
נעשה גם את הבדיקה שמשווה את יכולת הקבוצות בעונה הרגילה, רק נגד הקונפרנס המערבי:
נט רייטינג:
פורטלנד: 0.1-
אטלנטה: 4.8
חד משמעית. אטלנטה בעונה הרגילה קבוצה טובה יותר במשחקים נגד הקונפרנס המערבי. ובהפרש.
לדעתי, המסקנה המתבקשת היא:
אטלנטה > פורטלנד
אפשר להמשיך לטחון עד אינסוף עד כמה קליבלנד מטיילת כל הדרך לפיינלס. רק שהעובדות לא תומכות בטענה.
בהשוואה בין דרכן של הראשונה במזרח לראשונה במערב, ב-2 הסיבובים הראשונים לקאבס היו יריבות קשות יותר.
בגמרים האזוריים, ללוחמים יש את היריבה הקשה יותר.
ויניב, כהמשך לתשובה לשאלתך:
כן. אני בהחלט חושב שמי שכותב שכל אחת מיריבות הקאבס הייתה מפסידה לכל אחת מ-9 הראשונות במערב,
דעתו מונעת לא מעובדות או נתונים, אלא מדעה קדומה.
ומרבית הדעות הקדומות כלפי המזרח נובעות מ-"חוסר אהדה בולט" ללברון.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 15:34:01גיא, אם הבנתי מה זה נט רייטינג נכון, אז הוא מפוקפק ביותר כי לפי מה שהבנתי מדובר על נתונים של קבוצות מזרח שמתחרות בינן לבין עצמן.
וזו בדיוק הבעיה שלנו אם נתונים כאלו – מדובר בקונפרנס לא תחרותי.
זה כמו שאני אתן לך נתונים של קבוצות ישראליות, ואראה לך שמכבי תל אביב קולעת יותר מאטלנטה, אז ? מכבי לא בליגה של אטלנטה ולא מתמודדת מולה.
תקן אותי אם אני טועה, לגבי משמעות הנט רייטינג.
גיא
20 מאי 2016 15:40:05זו הסיבה שהצגתי את הנט רייטינג של העונה הרגילה של הקבוצות הנבחנות נגד כל קבוצות הקונפרנס המערבי.
עבור כל 100 פוזשנים נגד קבוצות המערב בלבד, אטלנטה קלעה 4.8 נק' יותר משספגה.
עבור כל 100 פוזשנים נגד קבוצות המערב בלבד, פורטלנד ספגה 0.1 נקודות יותר משקלעה.
ברור שההשוואה היא עבור משחקי העונה הרגילה, בגלל שבפלייאוף, עד הפיינלס אין "מערב נגד מזרח".
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 15:53:46בעונה הרגילה גם בוסטון הייתה לפני אטלנטה, וטורונטו הקדימה את אינדיאנה בפער ששווה יותר מסדרה של 7 משחקים, ודטרויט הייתה במאזן חיובי מול הקאבס, וכשאני הצעתי לך להתערב הרבה בזכות הנתון הזה אז הפסדתי בירה עם סוויפ על הראש.
JUST SAYING
גיא
20 מאי 2016 16:15:09בדיקה של נט רייטינג של משחקים ששוחקו אחרי האול סטאר רק במשחקים נגד קונפרנס אחד, בעייתית. בגלל שגודל המדגם קטן מדי.
(הנט רייטינג של אטלנטה נגד הקונפרנס המערבי אחרי האול סטאר הוא 10.8, הכי גבוה בליגה. אבל זה לא נתון רנטבילי, בגלל שהוא כולל רק 9 ממשחקי אטלנטה)
אבל, בבקשה –
נט רייטינג עבור משחקים ששוחקו אחרי האול סטאר (2 הקונפרנסים):
אטלנטה: 5.8
יוסטון: 4.1
דאלאס: 1.7
פורטלנד: 1.6
ממפיס: 7.9-
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 16:26:19גיא, לא אמרת בזמנו על הסדרה בין פורטלנד לגולדן שהיא הכי איכותית ?
אני מאוד מכבד סטט', אבל לא תמיד אנו מפרשים אותם נכון. ונתון סטט' אחד הוא לו חזות הכל.
הראיתי לך את ההבדלים בקונפרנס המזרחי בין הליגה לפליאוף.
בוסטון הייתה צריכה לעלות, טורונטו לקחת בסוויפ את אינדי,ודטרויט להדיח את הקאבס ולזכות אותי בבירה…
שום דבר מזה לא קרה. וזה מאוד מבאס. ביחוד הקטע עם הבירה… אבל ניישר את הסטט' הזו בגמר האמיתי !
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 16:29:27סליחה… הגמר הכמעט אמיתי (בכל זאת אוק' ספרס גולדן פורטלנד..)
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 16:35:14הנט רייטינג של אחרי האולסטאר, הוא של קבוצה מערבית נגד קבוצות מזרחיות ולהפך, או רגיל ?
גיא
20 מאי 2016 16:42:43הסיבה שבחרתי נט רייטינג היא הגלל שזה נתון שמנרמל קצב, ומכיל בתוכו את הפער בין התקפה להגנה עבור אותה קבוצה.
והסיבה שבחרתי לא להציג נתונים כמו המאזן של אטלנטה נגד המערב אחרי האול סטאר היא שזה היה מציג נתונים מעוותים לטובת הדעה שלי.
למען הסר ספק – אני מאוד מכבד את פורטלנד. היא השיגה השנה הרבה יותר ממה שמישהו יכל לחזות.
ואכן אמרתי במהלך הסדרה שהמשחק בין פורטלנד לבין הלוחמים הוא המשחק הכי מהנה לצפייה השנה בפלייאוף, ולא נראה לי שטעיתי בהרבה.
זה לא הופך את פורטלנד לקבוצה טובה מאטלנטה- כי היא לא.
בכל הנוגע לדטרויט והמאזן שלה נגד הקאבס – לא ממני שמעת שלמאזן בעונה הרגילה יש משמעות לתוצאות בפלייאוף. כי מה שקובע זה המאצ' אפ.
ונקודה אחרונה אחרי שחפרתי כל כך הרבה –
במהלך הדיון "מזרח – מערב" לא שמעתי טיעון אחד שמסביר למה שדה הקבוצות במערב חזק משדה הקבוצות במזרח.
הרי הלוחמים שייטו ב-2 הסיבובים הראשונים באותה קלות שהקאבס שייטו.
להערכתי, לא הוצגו נתונים כאלו – פשוט כי קשה למצוא אותם.
(כל זה לא משנה את העובדה שאובייקטיבית הלוחמים עדיין פייבוריטים לזכייה באליפות. לאורך כל העונה הסכמתי לקביעה שזו קבוצה אדירה ברמה היסטורית. הסיבה שבחרתי בקאבס היא תחושת בטן שלצמד לברון + קיירי יש הילוך נוסף שהם שמרו לפיינלס, בעוד שהלוחמים יגיעו לפיינלס, אם וכאשר, קצת יותר עייפים, קצת יותר פגיעים)
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 16:53:28גיא, קח את השאלה המתמטית הבאה :
מתי יותר קל למשחקים להיות צמודים ? בסקור גבוה או נמוך ?
עם אחוזי קליעה גבוהים יותר או נמוכים יותר ?
שוב, כל מה שקרה בעונה הרגילה במזרח, לא התגשם בפלייאוף, ככה שלסמוך על הנתונים האלו זה פיקציה. כמו שאמרת פלייאוף זה עניין של מאץ' אפ, אז מה אתה בא לי עם נט רייטינג ?
גיא
20 מאי 2016 17:08:31אתה מוזמן למצוא נתונים שינמקו את עמדתך.
נט רייטינג מראה חוזק יחסי לשאר שדה הקבוצות. מאצ' אפ זה בין 2 קבוצות ספציפיות.
ואני כתבתי על "מזרח – מערב", לא על סדרה בודדת.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 17:20:30לא אוהב להסתכל על סטט', אבל אני מכיר בחשיבות שלהן. רק יודע שאין לנו את כל הסטט', וגם את אלו שיש אנו לא תמיד מפרשים נכון.
מה אתה רוצה להגיד לי, שאין סטט' שתומכות בגדולת המערב ?
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 17:26:51יש לי איזו תיאוריה, אבל אין לי כוח או הידע להוציא את הסטט' בשביל להוכיח אותה, אם תהיה מוכן ברוב חסדך להוציא אותן במקומי, אז אולי אצליח להוכיח אותה.
עידו גילרי
20 מאי 2016 17:33:31נו יאללה שפוך. אני לגמרי עם גיא אבל בשבילך אני מוכן לעשות את המאמץ.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 17:37:35תודה.
קודם, אני חייב לשאול שאלה, באמת בלי לפגוע, פשוט אני לא יודע, אתה חסר בשעות הקטנות של הלילה, אני מניח שליג פאס וכל זה, אבל בכל זאת…
אתה רואה את המשחקים ?
עידו גילרי
20 מאי 2016 17:42:08ברור. גמר מערב בלייב, גמר מזרח כרגע מוקלט אם חזירים יתחילו לעוף ויהיה מעניין נראה גם את זה בלייב.
אני אף פעם לא נכנס לבלוג החי זה מסיט את תשומת הלב שלי מהמשחק.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 17:47:28אז את המערב אתה רואה בלייב, ואת המזרח אתה מקליט.. מעניין מה זה אומר… סמיילי.
נאברמיינד
אז ככה..
האם זה יהיה נכון לומר שהמערב קולע באחוזים יותר טובים מהמזרח בכללי בפלייאוף ?
עידו גילרי
20 מאי 2016 18:10:14התשובה היא כו ולא. זה נורא תלוי איך אתה בוחר להסתכל על זה. אם ניקח את סך כל הזריקות במשחקי המערב לעומת אלה במזרח אז נראה הפרש של בערך אחוז אחד בדיוק בקליעה. גם בזריקה לשתיים וגם לשלוש.
אם נסתכל על הממוצע בין כל אחוי הקליעה של כל הקבוצות המשתתפות אז נראה שוויון באחוזים של שני הקונפרנסים כשבקליעה לשלוש יש יתרון של כאחוז למזרח. כתוצאה מכך גם האחוז האפקטיבי הממוצע טיפה גבוה יותר במזרח.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 18:11:42עידו.. דו.. דו.. (אקו)
לזרוק.. רוק..רוק.. לך.. לך..לך.. חבל.. בל..בל.. ?
מסכן.. איפה שלחתי אותו.. יש אנשים שלא חזרו משם..מעמקיי הסטט'..
גיא
20 מאי 2016 18:15:29ממוצע האחוזים מהשדה של 8 קבוצות המערב שהעפילו לפלייאוף גבוה ב-0.025% ממוצע האחוזים מהשדה של 8 קבוצות המזרח שהעפילו לפלייאוף.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 18:16:43הו הנה אתה… תודה רבה.
תשמע, עוד לא התחלתי עם השאלות, וכבר שאבתי לך ימבה הזמן, ולא נעים לי, וכל זה.. אבל זה באמת מרתק אותי, למה אין מצב שהעיניים שלי עד כדי כך מרמות אותי, אז נמשיך עכשיו, או במועד אחר, או שתסביר לי את התיאוריה שלך או שנחזלש ?
גיא
20 מאי 2016 18:16:50שוב דורכים אחד לשני על האצבעות…
עידו גילרי
20 מאי 2016 18:18:31בקיצור מה התיאוריה? הבדל משמעותי אין פה לדעתי.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 18:19:31ננסה שאלה אחרת :
האם הסקור של משחק של קבוצה מערבית גבוה משל משחק פלייאוף במזרח, ומה ההפרש הממוצע בין סקור מערבי למקבילו ?
עידו גילרי
20 מאי 2016 18:25:06102.1 במערב
96.7 במזרח.
עידו גילרי
20 מאי 2016 18:36:59שכחתי את ההפרשים.
מערב -7.6
מזרח – 6.2
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 18:39:05אוקיי, זה יותר מתכתב עם התיאוריה שלי, וקשור לשאלה המתמטית ששאלתי את גיא..
הוא דיבר על כך שהמשחקים בפלייאוף במזרח יותר תחרותיים כי, הם יותר צמודים, אבל אם אנחנו לוקחים בחשבון שככל שאנו מתרחקים מ ה 0, יותר קשה לסקור להיות צמוד, זה מסביר את ההבדל.
זה כמו שזכור לי בבית הספר, שהיינו משחקים טורניר כדורסל בכיתות א ו ב 20 דקות, והמשחקים היו מאוד צמודים.. הסיבה ? היינו נגרים, והמשחק נגמר בסקור נמוך של 4 -2… אבל אם היינו קולעים יותר טוב, ומנצלים את הפוזשנים שלנו, אז הסקור וגם ההפרש היה יותר גבוה, ואולי גם אחד מאיתנו היה מגיע לפני עומרי כספי.. או לפחות נס ציונה…
בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שהכיתה א שלי זה המזרח.. נגרים
תוסיפו את הנתונים על אחוזי הקליעה שצירפתם גם אם הם מינוריים, ונראה לי שיש איזושהי מגמה
אשמח לשמוע, מהי התיאוריה שלך, עידו, למה המזרח יותר חזק מהמערב. זה הזוי לגמרי. יש סיבה למה אתה תצפה בו בהקלטה רק אם חזירים יתחילו לעוף. הוא לא מעניין.
p
20 מאי 2016 18:47:21דיון מעולה.
אפשר לגזור ולהדביק לתוך פוסט נפרד. מעריץ אותכם.
עידו גילרי
20 מאי 2016 18:47:49אני לא טוען שהמזרח חזק מהמערב ולדעתי גם גיא לא טען זאת.
מה שמפריע לו (וגם לי) זה שאנשים פתאום מחליטים שפורטלנד הייתה מנצחת כל קבוצה שהיא לא קליבלנד בלי שום עובדה שיכולה לבסס זאת מעבר ל"כך נראה לי".
ללא ספק הייתה מגמה של איזון בין הקונפרנסים השנה כשהבטן הרכה של המזרח השתפרה משמעותית וזו של המערב דעכה. התוצאה הייתה 4 קבוצות מעולות במערב ועוד כמה שהרבה יותר חלשות כשהשאר זבל.
במזרח ראית המון קבוצות בינוניות פלוס מה שמוביל לתחרותיות אבל לא בהכרח לכדורסל יפה. אני חושב שזה די היה קונצנזוס בתחילת הפלייאוף שקליבלנד תטייל. גם הווריורס הספרס והת'אנדר טיילו בסיבוב הראשון. ברגע שהקבוצות החזקות מתחילות להיפגש שם נגמר הטיול במזרח פשוט יש רק קבוצה אחת חזקה. זה לא הופך אותו לפח זבל ביחס למערב .
גיא
20 מאי 2016 18:52:45א. מה שעידו אמר (כרגיל…)
ב. התאוריה שההפרש הממוצע במשחק במערב גדול יותר רק בגלל שהסקור של קבוצות המערב גבוה יותר לא מדויקת.
הפער בסקור הוא 5.5%
הפער בהפרש הוא 22.5%
(והאמת היא – הפער בסקור הוא קצב המשחק בלבד. הפער בהפרשים הם תוצאות הסיבוב הראשון בין הלוחמים ליוסטון ובין הספרס וממפיס)
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 19:02:04כל המזרח בכללי לא מעניין אותי, כמו שהמערב בכללי לא מעניין אותי. אני מדבר רק על פלייאוף, והפלייאוף של המערב יותר חזק משל המזרח.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 19:04:27גיא, לא ממש הבנתי את סעיף ב', אתה יכול לפרט עבור מוגבל כמוני..
עידו גילרי
20 מאי 2016 19:09:46גם הסיבוב הראשון במערב היה יותר טוב?
ברור שמהרגע שהגענו לסיבוב השני המערב נהיה מעניין יותר בגלל ששם יש יותר קבוצות חזקות. בכל מקרה קליבלנד משחקת מצוין כרגע וזה נראה לי קצת יומרני לבטל אותה לחלוטין כמו רבים כאן רק בגלל שאין מולה יריבה ראויה. באותה מידה זה יומרני לקבוע שהקאבס יקחו אליפות רק בגלל שכרגע הם עושים סוויפ אחרי סוויפ לקבוצות שנחותות מהם בהרבה.
אני חושב שצפוי לנו גמר מעניין.
עידו גילרי
20 מאי 2016 19:12:00לגבי מה שגיא אמר – ההפרש בסקור בין שני הקונפרנסים נובע מכך שבפלייאוף המזרחי המשחקים מתנהלים בקצב איטי יותר של בערך שלושה פוזשנים בממוצע לקבוצה למשחק. פחות פוזשנים=פחות זריקות=פחות נקודות.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 19:14:35ואתה לא חושב שזה מעיד על כושרן של קבוצות, או על הנטייה שלהן לבחור במשחק עומד כי הן לא יכולות לרוץ, או להתמודד עם משחק מעבר, ופחות הסתמכות על משחק ה 3 שהוא הדבר הבא הליגה ?
עידו גילרי
20 מאי 2016 19:22:34ממש לא. כמות השלשות הנזרקות במשחק בשני הקונפרנסים זהה. מה שאומר שהחלק שלהן מסך הזריקות גדול יותר דווקא במזרח.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 19:24:34זו בדיוק הטענה שלנו אנשי המערב. בכדורסל של היום מנצחות הקבוצות שיודעות לרוץ יותר טוב, ולכן פורטלנד לא רואה את אטלנטה.
ובלי בבקשה כל מיני הוכחות מהליגה הסדירה, כי אז שוב אשלוף את הסיבה להפסד הבירה הכואב שלי, הניצחון של אטלנטה מול בוסטון, וההתקשות של המדורגת במזרח, מול המדורגת 7.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 19:27:00הנזרקות או הנקלעות ?
איזו קבוצה עם משחק איטי, אתה רואה קונטנדרית ?
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 19:49:07אגב, עידו וגיא.. אן המזרח משחק פחות פוזשנים, ולכן הוא קולע פחות נקודות, וההפרש יותר קט, אז זו גם הסיבה שהוא כביכול יותר "תחרותי", חוסק היכולת שלו לרוץ, ולא באמת איזשהו מאבק איתנים, פשוט הסקור הנמוך והקצב האיטי מכתיב לו להיות יותר צמוד. זה הכל.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 19:53:37אני אדגיש את זה :
המזרח משחק פחות פוזשנים = עוד סיבה לסקור נמוך = להפרש יש פחות סיכוי להיות יותר גדול מאשר בסקור יותר גבוה = המזרח נראה יותר "תחרותי" בגלל תוצאה צמודה בין הקבוצות.
עידו גילרי
20 מאי 2016 20:06:32סליחה על ההשהיה פשוט כמה ילדים טענו לרעב והזנחה.
איך הניצחון של אטלנטה על בוסטון הוא הוכחה לניצחון הקצב? בוסטון אחת מהקבוצות המשחקות הכי מהר בליגה.
אם אתה רוצה מועמדת איטית – מי יותר טוב מהקאבס (ותשים לב שזה לגמרי לא סותר את עניין השלשות). גם טורונטו שעלו לשחק מולם הם מאבירי הסלו-מו שנותרו בליגה. אז שנכון שסן-אנטוניו הודחו אבל זה לא אומר שיש רק דרך אחת לשחק את המשחק.
הקצב האיטי בפירוש לא מכתיב הפרש נמוך יותר. הסיבה להפרש הזה כמו שגיא ציין היא שהיה הפרש מהותי בין 3 הראשונות במערב לבין ירבותיהן מה שהביא להמון תבוסות.
התחרותיות במזרח נבעה ישירות מכך שהיו ש 8-9 קבוצות בינוניות שההפרשים ביניהן לא גדולים לעומת המערב בו 4 קבוצות היו דרגה מעל כל היתר.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 20:21:14הניצחון של אטלנטה היה הטיעון בקשר למאזנים בליגה שגיא הביא, לא קשור לקצב, ויש לזכור שלבוסטון בראדלי נפצע ואולי איזה עוד אירי אחד, אבל אני לא זוכר..
ס"א הודחה, והרבה מזה קשור למשחק העומד עם אולדריג', וזו גם הסיבה שפורטלנד הפציעה השנה ורצה כל כך יפה, אולדריג' פחות תוקע אותם. ברור שיש הרבה דרכים לשחק עם שחקן כמו אולדריג', אני חושב שהדרך הפחות טובה, היא זו שהופכת אותו לציר מרכזי, ויותר טוב להפוך אותו לעוד חוליה חזקה בשרשרת, אבל לא התליון עצמו (מקווה שהדימוי הובן)
אני מסכים לגמרי עם הפסקה האחרונה, בהסתייגות קטנה, הקבוצות הבינוניות במערב לא נופלות מהקבוצות במזרח, יוסטון לא מפסידה לדטרויט, ממפיס תפסיד, אבל זה באמת בגלל מכת פציעות חסרת תקדים, חוץ מזה המערב שולט.
אין קונטנדריות איטיות, קליבלנד קבוצה מהירה, בטח יחסית למזרח כשלוקחים בחשבון את לברון שהוא באמת נשק מיוחד ויוצא דופן ששווה להאט בשבילו מדי פעם, הוא חריג כמו קרי בקטע הזה.
אבל אין קונטנדריות איטיות עם משחק עומד.
עידו גילרי
20 מאי 2016 20:21:16עוד משהו אחד – ההבחנה הזו בין כדורסל מערבי ומזרחי היא די מיותרת בעיני. אין כדורסל "מזרחי" או "מערבי" יש קבוצות שמשחקות בסגנון מסוים ואני בטוח שאף אחת מהן לא בודקת עם מנהלי הקונפרנס אם מותר להם לשחק ככה או לא. מתוך 7 הקבוצות ששיחקו בקצב גדול מ-100 פוזשנים למשחק העונה 3 היו מזרחיות מתוך ה-7 ששיחקו מתחת ל'קצב של 96 פוזשנים למשחק 3 היו מערביות. אולי כבר אפשר להפסיק את הדומטיות הזו?
עידו גילרי
20 מאי 2016 20:25:20בוא נעביר את הדיון ללמטה. נמאס לחפש כל פעם איפה כתבת "just saying" מקובל?
גיא
20 מאי 2016 15:47:39נראה לי שהמסקנה שלך לא נכונה.
הנתונים מראים שהקונפרנס הלא תחרותי הוא הקונפרנס המערבי, כאשר הפער בין 1-3 לבין שאר הקבוצות הוא אסטרונומי.
במזרח, 2-9, הכל פתוח.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 16:02:25הפירוש שלך לנתונים לא נכון.
הקונפרס המזרחי "תחרותי" כי קבוצות שם לא יודעות לקלוע, וכשקבוצות לא יודעות לקלוע, עם יכולת מרשימה לבעוט בדלי, אז משחקים הופכים להיות צמודים, כשקבוצות יודעות לקלוע, אז הפערים האמיתיים מתגלים, ולכן אנו מאוד מחזיקים מפורטלנד, כי היא קלעה בצורה מדהימה מול קבוצת הגנה מדהימה.
אז המשחקים בקונפרנס המזרחי צמודים, כי מדובר בקבוצות של נגרים, וברגע שהן פוגשים קבוצה טובה כמו קליבלנד הן מתפרקות, וזה כל הסיפור.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 16:03:22לא בדקתי, אבל אתה מוזמן לבדוק ולהגיד גם לי מה המאזן של פורטלנד מאז האולסטאר.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 17:01:24פורטלנד הוציאה משחק מהקבוצה האלופה עם 73 ניצ' ובנוסף הייתה יותר תחרותית, לעומת אטלנטה שהתחפשה לשטיח מול קבוצה עם 55 ניצ' בערך, איפה זה נכנס לסטט' שלך ?
captain beefheart
20 מאי 2016 16:23:56קצת לא האמנתי שלו אכן אמר את הדברים אבל זה נכון. ודי לא ייאמן. בטח הוא עד עכשיו בשוק מעצמו.
אין לי כלים להעריך את איכותו כמאמן כדורסל. אבל המשפט הזה בהחלט העביר אותו רמה מבחינתי. ריספקט, לגמרי.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 16:27:34אשכרה קנית את החרטא הזו ? זה מבוים כמו הנחיתה על הירח.
מנחם לס
20 מאי 2016 17:09:06אילו ראית – כמוני – כשזה קרה, לא היית מעיז לכתוב "מבויים" אלא אם כן אתה מוכן לתת להם פרסי אוסקאר.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 17:17:25תן לי לנחש.. היית בקוקפיט של החללית עם אקרדיטציה.
חוץ מזה שזה היה בצחוק, טמבל.
הקטע עם לו ולברון זה משהו שקובריק היה מתגאה בו.
Ljos
20 מאי 2016 17:20:15קובריק היה מתגאה יותר אם זה היה אמיתי (או אם זה היה הפוך). להתעלל ולרדות בכוכבים זה הקטע שלו.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 17:22:48טושה
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 17:32:13האיכות של הצילומים מהנחיתה על הירח, באמת נראית כאילו נלקחה מהפלאפון האבוד שלך באטלנטה. יש מצב שחייזרים חטפו לך אותו…
גוליאת
20 מאי 2016 20:10:43אין לך מושג מנחם.
בוא נראה את האהבה שלהם אחרי ההפסד השני לגולדן סטייט
רועי ויינברג
20 מאי 2016 20:16:16עדכון יוסטון: כרגע הקבוצה מתלבטת בין ד'אנטוני לבין סטפן סילאס כמאמן ראשי וליונל הולינס כעוזר בכיר.
בהנחה שד'אנטוני לא מקבל עוזר מאמן הגנתי מצטיין (מייק בראון זה שם שאשמח לראות שם), האפשרות של סילאס-הולינס עדיפה.
גור גולן
20 מאי 2016 20:27:25דאנתוני מאמן פחחחח
עידו גילרי
20 מאי 2016 20:31:11הבן של … אני ממשיך כאן.
צר לי לפוצץ לכולם את הבועה כל פעם מחדש. קליבלנד משחקת סופר איטי ועומד. הם כן מנסים לצאת למתפרצת כשהם יכולים אבל זה קורא הרבה פחות ממה שנדמה. אז אם אתה רוצה מועמדת עם "טעם של פעם" יש לך אחת קלאסית.
פורטלנד לא הצליחה בגלל שאולדריג' עזב אלא למרות זו הסיבה שהם הפתעה. סן אנטוניו לא ניצחו כל כך הרבה משחקים סתם. ההדחה שלהם היא בעיקר בגלל שהייתה מולם קבוצה נהדרת.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 20:40:56כתבתי – לברון הוא משהו מיוחד, שבשבילו שווה לשחק עומד.
אבל הוא מאוד חריג. כשיהיה 4 לברונים במזרח, אז שישחקו עומד.
ס"א הפסידה לקבוצה נהדרת שאוהבת לרוץ. המאזן של ס"א מול קונטדריות לא היה משהו, והניצחון בליגה על גולדן הושג לאחר בק טובק וחסרון של 3 שחקנים מובילים.
לא מסכים לגבי פורטלנד.
בתור אוהד של קבוצת ראן אנד גאן, אתה לא חושב שקצב מהיר זה הדבר הבא ? מה זה פה יורוליג..? סמיילי
אני חייב לחתוך, אני יענה לתגובה שלך בלילה, אולי בפוסט אחר.
היה תענוג, ותודה על העזרה, שבוע טוב
עידו גילרי
20 מאי 2016 20:44:56טוב ביי.
היה כיף.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 20:34:00נראה לך שאני חושב שיש כדורסל מזרחי לעומת כדורסל "מערבי" ? יש תקופות של סטיית תקן וזו אחת מהן.
זה כמו שמישהו יבוא לך ויגיד לך שאתה דוגמטי בגלל שאתה טוען ש4 הקבוצות הכי חזקות באות מהמערב (חוץ מקליבלנד, זה מה שאתה טוען לא?) אז אתה דוגמטי ?…
מה גם שבמוצא שלי יותר מזרחי בקצת מאשר "מערבי"… אני פשוט לא מאמין באפליה מתקנת… סמיילי.
עידו גילרי
20 מאי 2016 20:40:31אז להגיד שקליבלנד משחקת מהר כשהיא אחת האיטיות זו לא דוגמטיות?
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 20:42:25כנראה טעיתי, אני מדבר מההסתכלות, לפחות הנעת הכדור שלהם נראית לי מהירה, אולי אני טועה, זה לא נעשה במזיד.
עידו גילרי
20 מאי 2016 20:44:12זה בסדר זה לא רק אתה. אתה נכנע לפרופגנדה של לו, לברון ועושי דבריהם מאז פיטורי בלאט.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 20:45:55איזה מנייאק… זה מתחת לחגורה שהייתי חייב להגיב.. יאללה ביי.. סמיילי
מנחם לס
20 מאי 2016 20:40:31כל עניין המזרח נגד המערב הוא סתם בחירה שרירותית למדי ב-NBA כש-3/4 מה'מערביות' נמצאות מזרחית מדיקסי ליין
עידו גילרי
20 מאי 2016 20:42:49הו שלום.
אז מה מגדיר "מערביות" או מזרחיות"? מידת החיבה שלך לקבוצות? (זו תהיה הגדרה לגיטימית עבורי כי אני לא יכול לסתור אותה)
מנחם לס
20 מאי 2016 20:43:25אני יודע שזה לא קשור לשום דבר אבל סתם בא לי להזכיר שישנן אולי 10 מערביות אמיתיות החיות לפי שעון המערב, חיות בסגנון המערב, ונושמות אוויר מערבי.
עידו גילרי
20 מאי 2016 20:46:19ומה בדיוק עושה להם אותו אויר מערבי?
מנחם לס
20 מאי 2016 21:34:26הסירחון
מנחם לס
20 מאי 2016 21:33:24סליחה, 7
גיא
20 מאי 2016 21:38:56אני יכול להבין את הסלידה מדרום קליפורניה, אבל סן פרנסיסקו ופורטלנד הן 2 ערים מוקפות מים, עם ריאות ירוקות, ובכלל ווייב של מגניבות כללית.
גיא
20 מאי 2016 20:40:11קליבלנד ממוקמת במקום ה- 12 מ-16 בקצב משחק (מבין העולות לפלייאוף)
סן אנטוניו 9 מ-16. אז ההכרזה על הקשר בין קצב ןקונטנדריות לא תואמת את המציאות.
שאלת את עידו אם הוא צופה במשחקים, אבל –
סליחה, לכתוב שיוסטון לא מפסידה לדטרויט גורם לי לחשוב שלא ראית אותם משחקים בפלייאוף והחודש האחרון של העונה.
לפורטלנד, יקירת מבטלי המזרח מאזן של 15 – 15 נגד קבוצות מהמזרח.
ולכתוב "עונה רגילה" כתירוץ, מתעלם מהעובדה שפורטלנד נלחמה על מיקומה בפלייאוף.
והלוואי שארוחת ערב הייתה המכשול שעמד ביני לבין השתתפות בדיון המהנה,
אני נאלצתי להסיע חבורה של פושטקים בני 11 לקולנוע, ולשמוע אותם כל הדרך מדברים על מיינקראפט!
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 מאי 2016 20:44:50הם שיחקו בפלייאוף מול גולדן.
מה דטרויוט יעשו מול גולדן אם הם מפסידים בסוויפ מול קליבלנד ?
יוסטון לפחות לקחו משחק (כן כן, בלי קארי)
מצטער שלא יכול להמשיך להגיב כרגע, חייב לללכת, היה תענוג ותודה על העזרה עם הסטט'
גיא
20 מאי 2016 20:52:33התענוג היה הדדי. שבת שלום.
אסף
20 מאי 2016 21:28:40שהאל ישמור, נסה להיות מורה של כיתה ח׳ ולשמוע על המשחק הזה בלי סוף, יום אחד בקשתי מהם שיראו לי את המשחק, תהרוג אותי לא הבנתי מה העניין פה…
jojo
20 מאי 2016 22:57:29הינקי לא התפטר ?
KingJames23
20 מאי 2016 23:24:52אכן התפטר