למה OKC ניצחה / מנחם לס

1.מדוע אוקלהומה סיטי ניצחה?

א) כי היא קבוצה יותר טובה לפלייאוף.

כשהפלייאוף מתחיל אתה יכול לזרוק את כל מה שהיה נכון בעונה הרגילה כי הפלייאוף הוא סיפור חדש לחלוטין. אני ידעתי שהת'אנדר תהיה יותר מוכנה ויותר רעבה לפלייאוף, והרעב לניצחון נראה בברור ברבע הרביעי.

ב) כי בילי דונובן עשה התאמות והחלפות במשך המשחק טובות בהרבה מסטיב קאר.

אפילו משך המחצית הראשונה בה ראסל ווסטברוק לא פגע, וקווין דוראנט איבד איזה 8 כדורים, עדיין נראה היה שבילי דונובן הוא היוצר וקובע, וסטיב קאר עונה לחילופים ולהתאמות שבילי עושה. במחצית השנייה זה היה  טוטאל "בילי מחליט וסטיב קאר  עונה על החלטותיו של בילי". הדבר הברור ביותר היה שבילי החליט מתי לשחק סמול בול ומתי לשחק ביג בול, וסטיב קאר תמיד הגיב. וכשסטיב קאר התעקש לשחק עם נמוכיו, דונובן לא חשש לשחק נגדם עם גבוהיו, מה שמביא אותי לנקודה הבאה.

ג) הביג בול ניצח את הסמול בול.

הגבוהים של הת'אנדר אדאמס, קנטר, ואיבקה, קטפו 52 ריבאונדים. לווריורס היה למעשה רק גבוה אחד רוב המשחק תחת הסל, ולכן החסרון בריבאונדים (44). הסמול בול ינצח לפעמים ויפסיד לפעמים. היום הגבוהים ניצחו, ואם סטיב קאר לא יתחיל לתת לאיזלי ולספייס לשחק, ויעדיף להתרוצץ עם גמדיו, הוא יפסיד את הסידרה לא על 6 משחקים כפי שבאתי, אלא על פחות.

ד) ראסל ווסטברוק עשה בי"ס לסטף קרי.

ראסל ווסטברוק התחיל את המשחק נורא ואיום. אבל כשהוא משחק כמו ברבע השלישי, סטף קרי יכול רק להסתכל עליו כי ה-RECKLESS ABANDON של ראסל משאיר את קרי רק עם העשן של האגזוז שלו. כשראסל ווסטברוק משחק ככה הוא הגארד הטוב בעולם – טוב יותר מקרי למרות 120 התגובות שהתנגדו לכותרת ששמתי במאמרו של יאיר הורניק. בנוסף ל-27 נקודותיו (24 בחצי השני) היו לו גם 12 אסיסטים, 6 ריבאונדים, ו-7 גניבות – מספרים שקרי יכול רק לחלום עליהם בפלייאוף (כפי שכתבתי – העונה הרגילה זו אופרה אחרת לחלוטין).

ה) הגולדן סטייט חיים ומתים עם השלשות.

כולם מתלהבים (גם אני!) מהשלשות המטורפות של קרי. אבל השלשה הכי מטורפת שווה 3 נקודות, בדיוק כמו פריצה עם סל ופאול של ווסטברוק. הערב הם מתו עם השלשות, במיוחד ב-5 הדקות האחרונות בהן הם זרקו אותן במהירות הבזק כאילו נשארו 20 שניות. לא משנה כמה אתה טוב, אם אתה זורק שלשות במהירות כזאת, העקומה מתחילה להתיישר, והערב היא התיישרה בכל הרבע הרביעי הקובע.

ו) הת'אנדר היא קבוצה פיזית יותר.

השחקן הטוב ביותר של הווריורס היה השחקן הפיזי ביותר שלה, דריימונד גרין. לת'אנדר יש את אדאמס, קנטר, ווסטברוק – ועם כל רזונו דוראנט הוא גם שחקן פיזי מאד – שלחמו יותר, העיזו יותר, ודחפו יותר. הווריורס היא קבוצה מערבית טיפוסית עם שחקנים מצויינים – אבל רקדנים – כמו סטף קרי, קליי ת'ומפסון, הריסון בארנס, ושון ליבינגסטון. יש לה פיזיים כאיגודלה, ברבוסה, ואיזלי, אבל 'הלא פיזיים' הם-הם שנותנים את הטון, ואז ה-"כישרון OVER הפיזיות" הופך להיות סגנון משחקם. לפעמים בפלייאוף ההיפך עובד.

אגב, בקשר לספסלים, בתגובה למאמר "10 הסיבות" היו רבים שטענו שספסל הווריורס הוא "כה עדיף על ספסל הת'אנדר". אני לא הסכמתי ולא מסכים. ספסל הת'אנדר קלע 21 נקודות נגד ה-16 של הספסל של הווריורס, פיגר 12-8 בריב', והיה שווה בערך באסיסטים (6-5).

אני משוכנע שבמשחק הבא לסטפן קרי יהיה יום קליעה טוב יותר, אבל גם לקווין דוראנט לא יהיה יותר יום של 10 מ-30.

הסידרה רק התחילה. ישתנו עוד דברים רבים, אך עכשיו אני מאמין אפילו באמונה גדולה יותר שהת'אנדר תנצח את הסידרה, ואולי אפילו בפחות מ-6 משחקים.

 

1. הגדולה של הווריורס? נגדה אין שנייה של מנוחה

כמובן שנצטרך לחכות עוד שתיים-שלוש אליפויות רצופות כדי שנוכל להשוות את הווריורס בזאת לבולס בשש שנות אליפותה עם מייקל ג'ורדן, אבל על דבר אחד אני כבר מוכן לסכם:

אף-פעם – אף-פעם! – לא היתה קבוצה שלא איפשרה לך אפילו שנייה של RELAXATION כשהמשחק הוא על הקו כפי שעושה זאת הווריורס.

אני לא שונא את הווריורס. אני פשוט פחות מסמפט אותה מאשר את OKC, ואת שתיהן אני מסמפט פחות מאשר את הקאבס בגלל סיבה אחת, וסיבה אחת בלבד: הן מערביות. מלבד זאת אין בהן כל רוע או עליונות, מהסוג שהפלח תמיד דאג שנרגיש עם קבוצתו. תורידו את דריימונג גרין שפרצופו בלבד גורם לי להרגיש כאילו אני שוחה בבריכה של  מיץ גזר, והם אפילו די סימפטיים, אם-כי עלי להודות שסטף קרי מתחיל לעייף אותי עם ההצגות שהוא התחיל לעשות למצלמות הטיווי. הייתי מעדיף פי מאה שיראו את אמו. אבל כנראה שאיכשהו הוא קנה את הזכות, למרות שמייקל עצמו שהיה גדול מסטף כמעט בכל הפרמטרים של המשחק אף פעם לא עשה הצגות דוגמנות לטיווי.

אני מעדיף שהם יפסידו לת'אנדר, בגלל שהרגשתי, ואני עדיין מרגיש, שהת'אנדר יכולה להיות קבוצה טובה יותר אם היא משחקת נכון. אבל אני יודע טוב-טוב שלנצח את הווריורס אתה לא יכול TO RELAX אפילו לשנייה אחת דפוקה.

כשהמשחק על הקו אני מסתכל על הווריורס ומרגיש פחד מתמשך כי אני יודע ששגיאה קטנה ביותר תיגמר ברע נגדם.

במשחק השני הת'אנדר החזיקו מעמד משך 30 דקות כשווים בין שווים, ובכ"ז ידעתי – יותר נכון הרגשתי – שהם עומדים לפרוץ קדימה ולפתוח את המשחק עבורם בבליץ קצר אבל ממית. לגבי הת'אנדר לא הרגשתי אפילו רגע אחד שהם מסוגלים TO BREAK THE GAME OPEN.

ואז זה בא:

סטף קרי ברח עם המשחק עם 15 נקודות בשתי דקות:

מה שהווריורס עשתה היה לטחון ולטחון את התאנדר שעמדה בגבורה נגדם, וסרבה להיכנע, עד שהסכר נישבר ואז בא השטפון. המשחק הזכיר לי מכונית התקועה בשלג עמוק. אתה – הווריורס – דוחף, אבל אז הת'אנדר מחזירים. ואז באה דחיפה חזקה יותר, והחזרה חזקה יותר. זה קורה ארבע-חמש פעמים, ואז בום, המכונית יוצאת מהשלג.

משך כל המשחק הווריורס שיחקו תוך ידע שבכל פיק אנד רול אחד הגדולים יישאר שומר על הפורץ, והם לקחו עוד צ'אנס, ועזבו את אנדרה רוברסון די חופשי כששלחו שומר נוסף לשמור על דוראנט או ווסטברוק. זה עבד טוב מאד לת'אנדר משך 30 דקות, עד שבאה השבירה, ולפתע היה 20 הפרש לפני שידעת מה קורה.

בקליפ הבא סרג'י איבקה וסטיב אדאמס הולכים לאיבוד בתרגיל שמטרתו היתה לבודד את קרי בפינה לשלשה, כשהתרגיל משתמש בהריסון בארנס כפתיון כאילו הוא הולך לקבל את הכדור:

*

*

כאן, הווריורס עוזבים את רוברסון ללא שומר – מה שמוסיף מגן על דוראנט (או ראסל) והמגן הוסף עם ההגנה גורמים לאיבוד כדור:

*

*

 

בפוזשיון הבא הלייאפ של קרי נחסם ואז היתה מערבולת תחת הסל. עד שדוראנט החליט להתרומם, קרי כבר היה בפינה מחכה לכדור שהגיע מגרין. דוראנט אץ לחסום וניכשל. שלשה ופאול.

דוראנט מתוסכל. חוטף גם טכני. פליי של 4 נקודות.

לא היה אוהד כדורסל בעולם שלא היה בטוח שדוראנט הולך לקלוע סל מרחוק ויהי מה.

אלא מה? ברור שזה מה שיעשה.

עתה, כל שחקן בעולם – מלבד קרי – היה הולך להחזיר בסל. זה הרי דו-קרב בין הקלעים הטובים בליגה, לא?

אלא שקרי לא כמו כל האדם. במקום "להראות" לדוראנט, הוא עושה כאילו הוא הולך לזרוק אבל מוצא את בוגוט. איבקה עשה סוויטש ונשאר עם קרי, והת'אנדר שילמו את המחיר:

*.

*
בפוזשיון הבא ווסטברוק מנסה להעביר את הכדור לדוראנט, אבל עם שני שחקנים על הפארקט כאדאמס ורוברסון שהווריורס לא חששו מהם, הווריורס לקחו הימור. בוגוט עזב את אדאמס וחטף את הכדור, מסר לקרי, שקבר שלשה ב-PULL UP JUMPER.
הת'אנדר קראו מיד טיים-אאוט והחליפו את רוברסון.
ההפרש היה 17.
הת'אנדר לא יכלו לקלוע גם עם קלעי נוסף עבור רוברסון, וקרי ניצל בסבלנות סקרין של גרין לעוד שלשה כשדוראנט ואדאמס המבולבלים לא יודעים את לעשות חילוף או לא:

*

.

*

וזה היה זה.

ההפרש היה 20, והת'אנדר לא היו יותר במשחק!

זה מה שהווריורס עושים: לוחצים ולוחצים ולוחצים, עד שהיריב נישבר מעייפות או מתסכול, אבל כנראה גם מזה וגם מזה.

ואז מגיע המבול.

לת'אנדר אין הרבה ברירות. דונובן לא מוכן ללכת עמוק לספסל ולנסות שת סניידר. רוברסון הוא אחד המגינים הטובים שלהם.

אז למה אני עדיין מאמין שהת'אנדר ינצחו?

כי דוראנו וראסל ווסטברוק עדיין לא שיחקו יחד משחק טוב מאד, והם עדיין 1-1. ואף על פי שאמש ספייטס, בוגוט, ואיזלי היו טובים מאדאמס וקנטר, אני מאמין ששני הלבנים יחזרו ביום ראשון עם מוטיבציה חדשה, ושליטה חוזרת תחת הסל.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
94 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רנדי אורטון
רנדי אורטון
17/05/2016 7:53:56

זה מתחיל להריח חזק כמו 2012,
לקאבס יש את טומפסון ומוזגוב למיקרה שהת'אנדרס יעלו בטעות לגמר.

yamani1000
yamani1000
17/05/2016 7:57:54

אמנם אני בעד נצחון של OKC, אבל לדעתי מה שקרה הלילה זה בעיקר שלווורירס היה קשה להתאיםם את עצמם לרמת המשחק, אחרי 2 סדרות מול קבוצות ממש חלשות.

זיו
זיו
17/05/2016 9:32:31
Reply to  yamani1000

+1

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 15:58:42
Reply to  yamani1000

1–

גור גולן
גור גולן
18/05/2016 9:19:24
Reply to  yamani1000

זה מה שיקרה לקליבלנד לדעתי…

מתן גילור
17/05/2016 8:04:24

תודה מנחם.
אני רואה פה קצת העתק של גמר העונה שעברה. כבר בתחילת הסדרה אוקלהומה סוחטת את הלימון הזה שנקרא קווין דוראנט כאילו אנחנו במשחק נוק-אאוט. אז 3 משחקים זה יכול לעבוד וללכת תמוד ואז העייפות תכריע. 46 דקות זה מוגזם כשיש פחות מ-48 שעות בין המשחקים. לדעתי נראה את ההשפעה כבר בסיום המשחק הבא, קל וחמר בשלבים המאוחרים של הסדרה.
מכאן נובע שבמשחק הבא עדיף לאוקלהומה להיות מובסת מאשר להפסיד במשחק צמוד, אבל את זה כמובן אפשר לדעת רק בדיעבד, כי לא זורקים מגבת במשחק צמוד.

גיא
גיא
17/05/2016 8:10:54

אני די משוכנע שדונובן בכוונה הלך עד הסוף עם הדקות של דוראנט.
א. אם יש הזדמנות לגנוב ביתיות – הולכים על זה.
ב. משחק 2 הוא ביום רביעי בלילה. משחק 3 הוא רק ביום א' בלילה –
שזה המון זמן להתאושש.

מתן גילור
17/05/2016 8:23:12
Reply to  גיא

אם היה משחק היום 40 ועוד יומיים 45 לא הייתי פוצה מקלדת 🙂

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
17/05/2016 8:42:36

כל הכוכבים שיחקו כ 40 דקות נכון דוראנט שיחק עוד 5 דקות אך ההבדל הוא מינמלי (במיוחד שיש יומיים מנוחה), כמו כך צריך לחשב את הכושר הנוכחי ואת המבנה גוף (למשל 40 דקות על לברון בגיל 28 ישפיעו פחוות מאשר 38 על קרי באותו גיל).

מתן גילור
17/05/2016 9:27:04

לא מסכים איתך. 5 דק' בין 40 ל-45 הוא ממש לא מינימלי, אלא מהותי. ויומיים מנוחה (תכלס פחות) זה ממש לא זמן מספיק לגוף להתאושש ממשחק פלייאוף של 45 דק'.

עגל
עגל
17/05/2016 14:25:02

אני עם מתן, 5 דקות כשאתה כבר עייף הן משמעויות מאוד

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:01:26

נכון. האחד אקטומורף, השני מזומורף

עידו גילרי
עידו גילרי
17/05/2016 10:13:35

אני די בטוח שעדיף להם לנצח את המשחק הבא.

מתן גילור
17/05/2016 10:40:17

עוד מעט תגיד לי שעדיף להיות בריא ועשיר מאשר עני וחולה 🙂

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:01:54

סוף סוף עידו כתב משהו חכם

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:00:22

הבאדם בן 27, והוא אקטומורף. האקטומורפים (הרזים) מתאוששים תוך 24 שעות. אל תדאג לפיזיות שלו

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
17/05/2016 8:05:15

מנחם, קח משחק פור..

100 ש"ח על הסדרה הזו. אין צורך לומר עם איזו קבוצה כל אחד הולך.

אנא אשר את ההתערבות.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
17/05/2016 8:08:54

עוד פעם כמו שאמרתי בסדרה של התאנדר נגד נספרס זה רק משחק 1 לא ניתן להניח מסקנות להמשך הסדרה. אני לא אוהב בלשון המעאה את החברה מאוקלנד (למרות שמדרובר בקבוצה היסטורית), דוראנט החטיא היום לקראת הסוף כמה זריקות פנויות לחלוטין( למרות מהלך הקלאץ המדהים מול איגודלה צופים לא מבינים כמה זה קשה שהכדור לא נכנס בפן המנטלי ועדיין יש לו את הביצים לקחת מהלך אחרון מגה סופרסטאר).השלושה של קרי זה הדבר הכי מסוכן מאז הסקייהוק של קרים מדהים.

yamani1000
yamani1000
17/05/2016 8:22:39

"צופים לא מבינים", כי אתה שחקן עבר ב NBA?

אחי, לא יזיק לתגובות שלך קצת מודעות עצמית. מנחם יש רק אחד…

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
17/05/2016 8:45:02
Reply to  yamani1000

אני פגשתי שחקנים הרבה לפני שנולדת (אני בארהב מ69 ובגיל 72), ראיתי את התוכניות אימונים שלהם לא פעם ולא פעמיים הייתי נוכח במאות משחקים כך שיש לי את ההבנה על המנטליות הדרושה.

yamani1000
yamani1000
17/05/2016 8:47:17

אתה באמת אומר לי שנוכחות במאות משחקים נותנת לך הבנה על המנטליות הדרושה? דווקא מאדם בגילך הייתי מצפה לדעת עד כמה אין כל קשר.

אני משרת במילואים בחמ"ל של אוגדת חי"ר, זה אומר שאני מבין מה נדרש מלוחם? הצחקתני…

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
17/05/2016 8:51:18
Reply to  yamani1000

חוש פראייריות מפותח. לא יותר…

IDO
IDO
17/05/2016 11:57:48

נו … אז למה לא תכבד את הקהילה ותחתום בשם אמיתי?

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:06:33

"מאות משחקים"???
אז יש לי מתחרה. חשבתי שבגלל שאני משך 30 שנה חייתי ממש במדיסון סקוור גארדן עם סטודטים שעשו שם את הסטאז', אני מיוחד במינו

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
17/05/2016 8:17:21

לגבי הדברים שאתה כותב שסטיב קר הוא מאמן חסר מושג, זה פשוט מצחיק עד היום הוא הוכיח את עצמו שהוא יודע לעשות התאמות גאוניות הן בפלייאוף והן בעונה הסדירה, חייב לזכור שהשיפור של גולדן סטייט והפיכתה לקבוצה הטובה בהיסטוריה לטעמי (אולי פרט לליקרס 2000 וגם לא בטוח) נובע ממיניו למאמן לפני שנתיים.
התאנדר הפתיעו אותי לטובה הקבלת ההחלטות שלהם
והמנטליות הייתה מצויינת ממחצית. הקהל של גולדן סטייט איכזב מאוד זה כבר לא הקהל המאיים שהיה לפני שנתיים נהיו קבוצה של עשירים (אלו שקמו 10 שניות לפני הסוף פשוט בושה).

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:09:05

"התאמות גאוניות…"

בעוה הוא היה בבית משך 2/3 שלה, ואבשאירתה השחקנים שיחקו כבר בקרוז קונטרול

אמש "ההתאמות הגאוניות" שלו נפלו על פניהן

בלי ג'ין, קצת ורמוט
בלי ג'ין, קצת ורמוט
17/05/2016 8:26:36

הקושי של ג"ס בפלייאוף לעומת העונה הרגילה, מזכיר את הקושי של ג'ורדן להגיע לגמר באייטיז. קרי מנסה להראות שהוא שחקן גדול גם.בפוסט סיזן, במיוחד אחרי הפציעה בתחילת הפלייאוף ושלא זכה ב-mvp גמר אשתקד. צלף נהדר ככל שיהיה, הוא עדיין מנהל משחק, ועליו. לזרוק פחות ולהביא את קליי וגרין ליותר מצבים. כך הקליעה הקטלנית שלו מכל סמ"ר במחצית המגרש תהיה נשק שובר שיוויון יעיל יותר.

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:09:38

בדיוק כך! הוא חושב בעיקר על השלשות

הייט אשברי
הייט אשברי
17/05/2016 8:27:04

סעיפים ב' , ו' נכונים . ג' , ד' נכונים חלקית . השאר לא .
הקביעה שאוקלהומה קבוצה יותר טובה לפלייאוף היא כוללנית וחסרת ערך .
הקביעה שהביג בול ניצח את הסמול בול היתה נכונה היום בדקות ההכרעה , אבל רק בגלל ההחטאות של ג"ס בהתקפה . דווקא הפרש הריבאונדים בין הקבוצו ת היום היה כזה שג"ס יכולה לחיות איתו . ההחטאות בחצי השני הרגו אותה.
לגבי המאצ'אפ בין קרי לווסטברוק – ממש לא חד משמעי היום . המספרים של ראסל לא היו יוצאי דופן . קרי פשוט לא נתן מה שהוא יודע . נראה במשחקים הבאים .
ממש לא נכון שג"ס חיים ומתים עם השלשות . מה שהרג אותם היום היה ההחטאות בכניסות לסל של סטף , איגי , בארנס והאחרים . אלה נקודות לשתיים שבדרך כלל הם קולעים . ברור שעוד כמה שלשות היו עוזרות . אבל לא נכון שהם חיים או מתים איתן .

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
17/05/2016 8:51:44

הבעיה אצל מנחם שהוא מסתמך על משחק 1 בשביל לקבוע מסקנות ווסטברוק לא טוב מקרי (המספרים של ראסל היום יוצאי דופן 28 נקודות 12 אסיסיטים ו7 חטיפות 2 בהיסטוריה בפלייאוף שמגיע לסטיסטיקה כזאת, האחוזים נמוכים בגלל המחצית הראשונה הנוראית), לגבי הקליעות זה נכון לשני הצדדים המשחק היום היה ברמה לא גבוהה, על ההפרש ריבואנד הזה גולדן סטייט מוכנה לחתום כל משחק (לעומת ההפרשים בליגה שהיו ענקיים).

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:19:51

כתבתי "למה התאדר ניצחה את המשחק". זה משחק אחד

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:11:57

כל הסעיפים ללא יוצא מין הכלל נכונים

תומר שור
תומר שור
17/05/2016 8:27:38

התאמות, התאמות התאמות – עכשיו הכל יפול ויעלה על יכולתו של קר להגיב לתגובה של דונובן

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:12:16

אחד שמבין

רוני ש.
רוני ש.
17/05/2016 8:30:21

קר שגה בשימוש בספסל, צמצם מאוד את הרוטציה כמו חששתי שיקרה ובסופו של דבר זה פגע בו. רבע אחרון לא טוב מצד שתי הקבוצות, ההתקפה הכי גרועה של הלוחמים הייתה כמה דק' לסוף כשקרי קיבל את קנטר וכדרדר ומה שקרה בסוף זה שגרין זרק לבנה מהשלוש במקום לנצל את מיס מאץ". המשחק הוכרע ע"י כמה דברים קטנים – ריבאונד ההתקפה של איבאקה, העהירה על אדאמס שפגע בעונשין אחרי התקפה נוראית. והחטאות של גרין ותומפסון בלייאפים. משחק הבא הואמשחק על כל העונה של הווריורס ואין לי ספק שהוא יהיה שונה לחלוטין כמו שלא נרטה כזו הצגה של ווסטברוק או כל כך הרבה החטאות של דוראנט, גם בצד השני יהיו שינויים. קר חייב לשנות את השימוש בספסל וגם לא ל להגרר לעבירות על אדאמס שקלע והכריע. גם דקות המנוחה הקבועות של תומפסון וקרי אלי גצוי לצאת מהקבעון

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:13:04
Reply to  רוני ש.

בדיוק. שכח לחלוטין את איזלי, וזאת היתה השגיאה מס' 1!

אחד העם
אחד העם
17/05/2016 8:36:27

לא ראיתי את המשחק אבל אחרי סיבוב ראשון כל כך משעמם העסק נראה פתאום כמו פלייאוף שנזכור עוד הרבה שנים

סומסום
סומסום
17/05/2016 8:37:08

יכולת התאוששות. או מה שנקרא, אופי. זה מה שניצח את המשחק המבורדק משני הצדדים (אני יכול להבטיח לך שגם סטף לא יאבד יותר 7 כדורים).

והרגע המכריע הוא 4 דקות לסוף השלישי. סטף קובר שלשה מדהימה מסוף העולם על קאנטר. ומייד אח"כ, עוד שלשה עוד יותר משוגעת, נע לשמאל וקולע נגד התנועה לימין, שוב על קאנטר. בום. 12 נקודות ללוחמים, רק שלוש וחצי דקות לסוף השלישי.

מהחבטה הזו אוקלהומה חוזרת. וזה אדיר. אולי מצאו בעצמם resilience אחרי הסדרה שעברו נגד סן אנטוניו. במיוחד המהלומה במשחק הראשון. התאוששות מהירה מחבטות מוחצות, זה מה שמבדיל ילדים מגברים.

עכשיו נראה איך גולדן סטייט מעלה את עצמה מדרגה במשחק 2, אחרי החבטה שהיא ספגה. יהיה משחק עצום.

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:14:17
Reply to  סומסום

כתבתי: אופי ורצון עדיף. הם באו למלחמה; הווריורס לתת עוד הצגה. אולי עתה זה ישתנה.

צביקה
צביקה
17/05/2016 8:53:06

משחק פלייאוף נהדר. אני משוכנע שהמשחק הבא יהיה גם מלחמה. OKC מבינים שהם מסוגלים, הם חזרו כל פעם מפיגור של שתי ספרות בלי למצמץ, וזה יתן להם את כל התיאבון והמוטיבציה לנצח גם את השני ולהכניס את האלופה ללחץ מטורף. לשתי הקבוצות יש לאן עוד להשתפר ולהתעלות לעומת המשחק הזה. יעשו התאמות ויהיה סופר מעניין.
בעיני ההישג של OKC במשחק הזה לא מוריד כלום מכמה שג"ס קבוצה גדולה. זה רק מראה שOKC מצליחה בפלייאוף הזה להתעלות לרמות הללו, תכל'ס זה מה שכל הזמן חשבנו שאפשרי וציפינו לראות מקבוצה שמחזיקה בסגל 2 שחקנים מ-5 הטובים בליגה.

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:15:46
Reply to  צביקה

מהרגע הראשון (למי שחזה במשחק ולא הולך לפי ההיילייטס או דף המשחק) היה ברור שהתאדר באו למלחמה, והווריורס לעוד הצגה.

גיא
גיא
17/05/2016 8:55:14

"למר מנחם היקר" –
מה שכתבת על זמן ההתאוששות לא נכון.
ככול שלשחקן מסת שריר גבוהה יותר, זמן ההתאוששות שלו ארוך יותר.
דווקא לשחקנים "רזים" כמו קרי או דוראנט (שאם הייתי אוהד הת'אנדר, הייתי מתפלל שיעלה קצת מסת שריר. כשהוא הגיע לליגה, הוא לא הצליח לדחוק 85 קילו אפילו פעם אחת. לצורך השוואה, לברון דוחק 100 קילו 15 פעם), זמן ההתאוששות קצר בהרבה.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
17/05/2016 9:27:08
Reply to  גיא

לברון גיימס משחק 13 שנה בפול ספיד מספר מטורף של דקות בלי להיפצע פציעה רצינית ובלי להישחק. אני לא זוכר שחקן בNBA שהיה כזה דבר.אם הטענה שלך נכונה וכנראה שכן לברון הוא תופעת טבע ויוצא מהכלל.

צביקה
צביקה
17/05/2016 9:39:24

זה הרי ברור. לברון תופעת טבע נדירה מאוד, כי בנוסף לנתונים הפיזיים הנדירים זה מלווה במוסר עבודה מטורף.

tripledouble
tripledouble
17/05/2016 9:40:04

קשה להגיד שהוא לא נשחק, הוא כבר לא קפיצי/מהיר כמו פעם וזה נראה בבירור, למרות שאפשר היה לצפות לירידה יותר משמעותית באתלטיות שלו אחרי כ"כ הרבה דקות ומשחקים.

גיא
גיא
17/05/2016 9:41:23

אין קשר בין העובדה שלברון לא נפצע, לבין זמני ההתאוששות של סוגי שריר שונים.

ישנם 2 סוגי סיבי שריר שרלוונטים לדיון:
סיב לבן, סיב אדום.
לשחקנים עם מבנה גוף "רזה", יש מסת שריר נמוכה בגלל שיש להם יותר סיבי שריר אדום. זה אומר שהם מסוגלים לפעילות אירובית ממושכת יותר (הסיב האדום מצטיין בפעולה לאורך זמן, אבל מפיק מתח התכווצות נמוך)
לשחקנים עם מסת שריר גבוהה, יש יותר סיבי שריר לבן. מה שנותן להם מתח התכווצות גבוה (יותר כוח, יותר כוח מתפרץ)
הבעיה בריבוי סיבי שריר לבן היא שהוא גורם להתעייפות מהירה יותר, והוא מפיק חומצה לקטית כתוצאה ממאמץ גבוה (ע"ע לברון והתכווצויות השרירים)
החומצה הלקטית שמצטברת בשריר גורמת לכאב אופייני, והיא עוברת כפונקציה של זמן (מחזור הדם מפנה את החומצה הלקטית ומחזיר לשריר חמצן)
לכן שחקנים "רזים" זקוקים לזמן התאוששות קצר משחקנים "עבים".

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
17/05/2016 10:20:45
Reply to  גיא

תודה על ההסבר המעמיק

רנדי אורטון
רנדי אורטון
17/05/2016 11:17:00
Reply to  גיא

שכחת להסביר לו על סיבי הדם הירוקים שמונעים פציעות והופכות את לברון למיפלצת אתלטית. יש גם את הסיבים האפורים שמיתרבים בעיקר אצל שחקן מיזדקנים וההשפעה שלהם היא בעיקר על ההיתאוששות האיטית ואיבוד כל המאסה לאורך זמן,הדוגמה הכי טובה היא טים דאנקן שהשנה איבד את כל המאסה שלו וגם את היכולת הפיזית שלו להיתאושש מעימות פיזי.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
17/05/2016 11:30:06

בנוסף לזה יש את סיבי הדם הורודים שמיתרבים בעיקר אצל שחקנים שלא מצליחים לישלוט על הפעולות שהם עושים, כך לדוגמה קלאסית את יוסטון רוקטס של העונה, במידה וידבקו יגלו שרוב השחקנים שמה לא מחוסנים מסיבי הדם הורודים שהיתרבו בגוף שלהם.

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:18:28

הטענה של גיא נכונה לחלוטין. לאקטומורפים אחוז גבוה יותר של סיבי שריר אדומים, (התמדה) בעוד למזומורפים (כמו לברון) אחוז הסיבים הלבנים (מהירות; פאור)

עגל
עגל
17/05/2016 16:46:04

גם מייקל ג'ורדן היה בעומס מטורף לא נפצע בכלל (חוץ מפעם אחת שלא קשורה)

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
17/05/2016 15:08:41
Reply to  גיא

לוחץ, לא דוחק.
דחיקה זה משהו אחר.

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:21:52
Reply to  גיא

לאקטומורפים כמו דוראנט אחוז הסיבים האדומים (התמדה; התאוששות) גדול מאצל המזומורפים (לברון) שאצלם אחוז הסיבים הלבנים (פאור, מהירות) גדול יותר

Berch
Berch
17/05/2016 8:57:49

מה זה הדיבורים על הדקות ???
אני עובד פאקינג 9 שעות ביום ומרוויח הרבה הרבה פחות…..
"אבל הייתי עייף ,קואוץ' "…. עאלק
🙂

איתן
איתן
17/05/2016 9:23:54
Reply to  Berch

:))

IDO
IDO
17/05/2016 12:02:08
Reply to  איתן

BERCH תצטרף לאיגוד שחקנים של ה NBA , הם כבר ידאגו לך…

avri
avri
17/05/2016 13:18:29
Reply to  Berch

אשכרה. כולה משחקים כדורסל שעה שעתיים כל יומיים, מה הסיפור. 😉

אוהד ס"א
אוהד ס"א
17/05/2016 9:54:13

אם לא לוקחים את משחק 1 מהלוחמים, הסדרה היתה נגמרת. משחק 1 הוא משחק המפתח. OKC ניצחה סימן שהולכים לסדרה ארוכה. כלום לא סגור

עידו גילרי
עידו גילרי
17/05/2016 10:02:55

יופי של סיפתח לסדרה אבל כל כך הרבה דברים שאני לא מסכים איתך מנחם.
1. קר היה מאד אקטיבי עם החילופים שלו ולאו דווקא הגיב למה שדונובן עשה.
2. הביג בול לא ניצח את הסמול בול. זה יותר בגלל משהו שכן אני מסכים איתך הספסל של הווריורס הפסיד בגדול לספסל של הת'אנדר. הרכבי סמול בול עם גרין כסנטר היו מאד אפקטיבים במשחק הזה ולמרות הדקות האחרונות הלא מוצלחות הווריורס היו ב10+ בדקות שהרכבים כאלו היו על המגרש. לעומת זאת כשהגבוהים היו ספייטס או אזילי הווריורס היו 12-.
3. הגבוהים של הת'אנדר היו מצוינים אבל הם לא לקחו 52 ריבאונדים אלא 29. מעבר לכך הווריורס סה"כ עשו עבודה טובה בריבאונד ההגנה כאשר OKC לקחו רק 22% מהריבאונדים ליד הסל שלהם (כ-10% פחות מהמנה הרגילה שלהם.)
4. ווסטברוק לא ניצח את קרי או את המשחק. הוא בהחלט הכניס אותם בחזרה למשחק ברבע השלישי אבל ברביעי הוא לא היה אפקטיבי.
5. הווריורס באמת מתו עם השלשות אבל לא רק. הם החטיאו 5 שלשות פתוחות ברבע האחרון אבל גם כמה לייאפים.
6. הפקטור המשמעותי ב בחזר הת'אנדר למשחק היה עצירת שטף איבודי הכדור בחצי השני.
7. הווריורס התמקדו בווסטברוק ודוראנט ועשו עבודה טובה בסך הכל עליהם מה שאיפשר לת'אנדר לנצח היה היכולת הטובה של שאר השחקנים לתרגם את המאמץ ההגנתי על שני הכוכבים שלהם לנקודות. כל שאר שחקני אוקלהומה סיטי קלעו 22 מ-38 מהשדה. מעבר לכך גורם משמעותי נוסף היה שהת'אנדר הצליחו לתרגם את ריבאונד ההתקפה לנקודות (15 מ-10 ריבאונדים) בעוד שהווריורס לא ניצלו בכלל את ההזדמנויות השניות שקיבלו (רק 2 נקודות מ-8 ריבאונדים).

הגיון בריא
הגיון בריא
17/05/2016 10:11:58

אוי. אתה מנסה להגיב לו בהגיון…

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:33:21

זה בסדר לא להסכים איתי.
אבל האם ראית את כל המשחק, או עברת עליו ב-FF? כי אם ראית את המשחק כולו אתה חייב היית לראות מה שאני ראיתי:
1. רוב המשחק קרי הגיב במקום TO INITIATE
2. אם בדקות שאיזלי וספייס שיחקו הווריורס היו במיוס 12, אז הם בצרה צרורה כי אז הגבוהים של הת'אדר היו בוודאאי ב+ אפילו יותר גדול משחשבתי.(תקעתי מבט: 21+)
3.אם אתה מפריד בין "הגבוהים" בלבד, אז הגבוהים של התאדר לקחו "רק" 29 ריב', אבל הגבוהים של הווריורס לקחו רק 11
4. דוובן בהחלט ניצח את קרי
5. ברור שהם לא מתו רק על השלשות. הם מתו גם בגלל שב-5 הדקות האחרוות הם שיחקו כאילו נשארו 20 שניות ולא היה להם מאמן שיבין זאת ויעצור אותם.
6. הפקטור החשוב ביותר בסיום המשחק היתה הפיזיות, הכוח, ההחלטיות, והרצון לנצח – פקטורים שאמש הם היו נעלים בכולם.

הגיון בריא
הגיון בריא
17/05/2016 10:04:06

בוא נראה אם אחרי נצחון של ג"ס במשחק הבא נקבל טור דומה שמסביר למה הם ניצחו ןלא על דרך השלילה כמו שהדוקטור אוהב שבקבוצה שהוא נגדה מנצחת (x ניצחו כי השחקנים של y היו חלשים וכד').

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
17/05/2016 10:23:17

יש דרך לנסח תגובה, אתה יכול להגיב לתגובה שלו וממש לא לרדת לפסים שלא קשורים.

הגיון בריא
הגיון בריא
17/05/2016 10:43:03

אחרי שהוא קרא לי לסתום ושאר קללות … אני במקרה הטוב עולה מהרמה שלו בטח לא יורד

רנדי אורטון
רנדי אורטון
17/05/2016 11:32:42

אתה רוצה שקל?..
תעבור ליקרוא באתרים אחרים או שפשוט תמלא ווינר לפי מה שהדוקטור אומר ומחליט.

אמיר
אמיר
17/05/2016 11:43:01

האמת, אני בעיקר לא מאמין שהם הצליחו לנצח את זה אחרי שדוראנט במו ידיו התעקש לחרב להם את המשחק ברבע האחרון… מילא ההחטאות, האנכיות אוי האנכיות. נכון, אתה הביג דוג של הקבוצה (נתון לויכוח) אבל עדיין, כשאתה כ"כ לא מאופס, מותר למסור מידי פעם…

לא יודע אם זה בהכרח ניצחון של יכולת טובה כמו יום מאוד רע של קארי ושות'. נחכה ונראה…

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:35:01
Reply to  אמיר

הגדולה של דוראנט היא שהוא הטוב מכולם, ויודע זאת, ולכן אפילו אחרי 8 החטאות הוא קלע את הסל החשוב ביותר בסיום

נוח הובס
נוח הובס
17/05/2016 11:48:43

אנחנו בשלב הסיכומים זהו נגמר אוקלהומה ניצחו .
דנה שעברה קליבלנד היתה אלופה בחצי מגמר הנבא הובילה .
גס שנה שעברה בכלל חצי הודחה ממפיס הובילה .
ועכשיו שלב הסיכומים בסיום המשחק הראשון זהו אפשר לסגור את הבאסטה ….

john
john
17/05/2016 11:59:42

משחק ראשון כן? האם עוד לא למדנו כלום מהפלייאוף הזה?

מתן גילור
17/05/2016 12:31:00
Reply to  john

רועי טורח ללמד אותנו על יום 🙂

אופיר
אופיר
17/05/2016 11:59:57

אני הרגשתי שקשה ללוחמים עם הגבוהים של okc. קשה מאוד לחדור לסל (חוץ ממצבים של גבוה שומר ע נמוך בחילופים). בגלל שקשה לחדור מול ההגנה של הגבוים אז קל יותר לשמ6ר על קלעי החוץ והלוחמים החטיאו המון ולקחו זריקות מאוד קשות.

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:35:49
Reply to  אופיר

בדיוק כך!

קובי
קובי
17/05/2016 12:04:06

הלוחמים כבר הוכיחו אופי אדיר השנה ובשנה שעברה,
לא ממהר להספיד אותם.
אני פשוט חושב שהלוחמים הופתעו מהאינטנסיביות של התאנדר,
כי עד כה בפלייאוף הם שיחקו משחקי ילדים, ואולי לא באו מוכנים "להתחרות" במידה הזאת.
חשבתי לפני ועדיין שזאת הולכת להיות סידרה מאוד צמודה שתוכרע במשחק ה7 בנצחון הלוחמים.

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:36:33
Reply to  קובי

איש לא מספיד אותם. כ-ו-ל-ו כתבתי על המשחק הראשון, ומסקנות לגבי המשחק הראשון

אסף
אסף
17/05/2016 12:33:00

הולכת להיות סדרה מעולה עדיין נשאר איתן שהלוחמים יינצחו אותה,
הם כבר הראו לאורך הפלייאוף שמסוגלים לעשות את ההתאמות הנכונות בתוך סדרה ואני לא כל כך מבין את הקביעה שאוקלהומה בנויה לפלייאוף יותר מגולדן סטייט, לכל אחת מהן סגנון שונה ושניהם מתאימים לפלייאוף, לראייה אותו סגל של גולדן סטייט לקח אליפות לפני שנה והוא רק יותר מנוסה ובוגר העונה ,ככה שזו קביעה שאני חולק עליה מאוד.
לעומת זאת אני מסכים בעיקר עם סעיפים 3 ו-4 שהכריעו את הכף במשחק הזה . לזכותי ייאמר שכתבתי בתגובות לפוסט שלך אתמול מנחם שאוקלהומה תקום ותיפול על היכולת של ווסטבורק וראינו את ההבדל בין החצי הראשון שהוא לא היה בעניינים כל כך לבין המחצית השנייה שהוא היה סופר מפוקס בה ושלט נהדר בקצב של המשחק, זה יותר ההבדל המשמעותי מאשר עם הוא היה טוב יותר או פחות מקרי.
לגבי הביג בול אין הרבה מה להוסיף מלבד זה שהפלייאוף הזה לדעתי מייצב את מעמדו של אדאמס כגבוה הבכיר בקבוצה והשחקן השלישי בחשיבותו בקבוצה הזו.

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:38:18
Reply to  אסף

כמובן שהת'אנדר לא תנצח ללא ווסטברוק ודוראנט במיטבם. אותו דבר ייאמר על סטפן קרי וקליי תומפסון

etayle
etayle
17/05/2016 12:39:22

דבר מעניין שאוקלהומה עשו במשחק זה שהם עשו חילופים על השחקן של גרין (איבקה) והימרו על דריימונד בפוסט. איבקה שומר על גארדים מצויין וזה גם מונע את הנשק העיקרי של גולדן (הפיק אנד רול עם גרין) . זו היתה סוג של הברקה של דנובן , אבל עם קאנטר זה היה פשוט אסון , לפי דעתי הוא ישחק איתו בעיקר מול מחליפים , אין לו ממש ברירה . ההגנה שלו אחרי פיק אנד רול נוראית.

גיא
גיא
17/05/2016 12:54:04
Reply to  etayle

ליד קנטר, לאב נראה כמו מעומד לגיטימי לתואר 'שחקן ההגנה של השנה'…

Tomas
Tomas
17/05/2016 13:37:38
Reply to  גיא

+1

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:39:47
Reply to  גיא

הבעייה של קנטר היא שהוא טורקי. אבל הוא ילמד מהר

שמייקל
שמייקל
17/05/2016 13:11:57

מנחם אתה חי בסרט…הת'אנדר לא יעיפו את גולדן סטייט בחיים.

שמייקל
שמייקל
17/05/2016 13:19:53

ואוקלהומה ניצחה כי אל שרקו צעדים לווסטברוק כשהיה 105-102 לת'אנדר

גיא
גיא
17/05/2016 13:29:15
Reply to  שמייקל

אני די בטוח שהת'אנדר ניצחו כי הם קלעו יותר…

(גם אם הלוחמים היו מקבלים את הכדור – הם היו צריכים לקלוע שלשה, וגם אז זה היה רק מוביל לשוויון אפשרי. וזה בלי להתייחס לעובדה שאוקלהומה יכלו במצב כזה לשלוח שחקן של הלוחמים לזריקות עונשין.)

שמייקל
שמייקל
17/05/2016 13:58:49
Reply to  גיא

אני אתעלם מהבולשיט…
בכל מקרה כדור בידיים של גולדן סטייט בהתקפה אחרונה זה שיוויון בסבירות דיי גבוהה…גם אם הם במשחק גרוע…בהסתמך על מקרי עבר וסטטיסטיקות.

Ghost Rider
Ghost Rider
17/05/2016 14:46:48
Reply to  שמייקל

בולשיט

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:43:19
Reply to  שמייקל

מה אגיד לכם? שמייקל צודק. הווריורס הפסידו בגלל טעות שיפוט איומה. האמת סוף סוף נתגלתה.
(לא תכננתי לכתוב בסגי נאור אבל רפי הבנה כשמייקל מכריחים אותי)

מנחם לס
מנחם לס
17/05/2016 16:41:06
Reply to  שמייקל

נכון. אבל הוא קרא טיים באמצע הצעדים. ואפילו אם היו שורקים, אז סטף היה מחמיץ את השלשה הבאה כפי שהחמיץ הכל בדקות האחרונות

עגל
עגל
17/05/2016 16:52:59

הכתבה והתגובות מאוד מעניינים.
אבל לא התאנדר ולא ג"ס שיחקו "ביג בול". זה ששיחקת עם שני גבוהים (לא בדיוק מנוט בול כן?) לא מספיק. ביג בול זה משחק עם סנטר דומיננטי כמו שאקיל, החלום ויואינג, שחקן שאתה מכניס לו את הכדור לחפור והוא מוצא את השחקן הפנוי לשלוש. אדאמס וקאנטר הם רול פליירס בהתקפה (קאנטר פחות). תפקידו של אדאמס הוא לבצע חסימות ולקחת את הכדור החוזר. זה תפקיד חשוב אבל התאנדר שיחקו סמול בול אתמול.

MJ234523
MJ234523
17/05/2016 16:57:05

מנחם שאפו!
קראתי בעיון – אתמול, את הפוסט "10 סיבות" וכו'.

בינתיים אתה 2\2.

חצבני
חצבני
17/05/2016 17:03:34

ראיתי רק חצי שני…
לי זה נראה שבגולדן סטייט היה שילוב של זחיחות וחוסר סבלנות.

זה נובע מהעובדה שהם כבר היו בסרט הזה כמה פעמים בעונה. אפילו מול OKC ספציפית זה היה להם פעמיים..
רבע רביעי, הקבוצה ממול עושה קצת בעיות… שום דבר שכמה שלשות לא יפתור בקלות. אז הם הכריחו זריקות, זריקות קשות! אבל שבימים אחרים נכנסו בכל זאת.

עכשיו נראה איך הראש שלהם יפעל, במצב לחץ שהם לא מורגלים אליו. יכול להיות שהם יוותרו עכשיו על שלשות שהם אמורים לקחת…

מחפצה מנמצה
מחפצה מנמצה
17/05/2016 18:30:14

כאוהד ווריירס ( עוד מימי סליפי פלויד וג'ו בארי קרול ) , אני מסכים לחלוטין עם מנחם שבאנו לתת הצגה והתאנדר באו להילחם ! הקילר אינסטינקט של ג"ס נפגע לאחרונה ,לטעמי שילוב של רפיון , חוסר ריכוז משווע וזלזול. החמש דקות אחרונות של המשחק שיקפו פאניקה שלא מאפיינת את הקבוצה ואולי מעז ייצא מתוק. התאנדר זה לא יוסטון. מאד הפריע לי הרוטציה הקצרה , ספייטס, אזילי ושון חייבים לשחק יותר ובדקות הכי טובות של גס הלילה ברבוסה היה על המגרש. אני בטוח במיליון אחוז שמשחק 2 יילך לטובתנו בעיקר בגלל הגנה הגנה הגנה והתקפה

גוליאת
גוליאת
17/05/2016 19:12:58

מנחם,
התרצה להתערב על הסדרה?
או שכרגיל רק מבלבל את בוואבוס?

רוני ש.
רוני ש.
17/05/2016 21:25:38

הבעיה במרבית הניתוחים הפסקניים היא הבדיעבד שמתייחס בעיקר לתוצאה ולא לכל המשחק כולו. במרבית המשחק הרעמים לא הפגינו עליונות ממשית על הלוחמים למעט כמה דקות ברבע האחרון בהן הלוחמים עשו מספר טעויות הן בבחירת הזריקות והן באיבודי הכדור על אף שהתנדר הצליחו לעלות ליתרון של 8 עם רצף מזעזע של בחירת זריקות , איבודי כדור והחטאות של המקומיים, עדיין הם עשו טעויות משלהם ואפשרו חזרה למינוס אחד בלבד עם הזדמנות לגולדן סטייט להחזיר את ההובלה . המשחק הוכרע עם התקפה נוראית של הרעמים כשנסיון מסירה לאדאמס מגיע לקרש ואח"כ אליו ואיכשהו הוא סוחט עבירה וקולע שתיים- תרחיש בעל סיכוי סטטיסטי לא כל כך גבוה שלאחריו שוב תומפסןון מחטיא לייאפ.

בקיצור בדיוק כמו שכתרו כתרים לאוקלהומה אחרי הניצחון במשחק החמישי מול הספרס שגם הוא היה לא כתוצאה מיתרונות גדולים וממשיים אלא כמה רגעים רעים והחטאות לצד שיפוט רע . אז גם כאן עדיין לא צריך התחיל ולנתח ולפסוק בפסקנות שהביג בול ניצח או שהם מותאמים יותר לפלייאוף.
שתי הקבוצות שיחקן רבע אחרון חלש מאוד ,והגיעו לישורת האחרונה צמודים. אך בשתי הדקות האחרונות הטעויות של הלוחמים היו רבות מדי – כמו איבוד הכדור של קרי והלייאפים.

איש המשחק י מבחינתי הוא אדאמס עם קליעות הקריטיות מהעונשין , משחק הקרבה, כדורים חוזרים ואחוזים טובים מהשדה.

גרין מנגד לצד 23 נק', היה חלש בקבלת החלטות, זרק לבנים מהשלוש עם בחירת זריקות לא טובה.
וקארי לצערי עדיין לא משחק במאת האחוזים להערכתי, שבעה איבודי כדור גם ברגעים מכריעים הם הרבה יותר מדי.

משחק הבא הוא ממש כמו משחק הדחה עבור הקבוצה של קר , קרוב ל95 % מהקבוצות המובילות 2-0 ממשיכות לניצחון בסדרה ובהיסטוריה יש רק שלוש קבוצות שחזרו מפתיחה עם שני הפסדים בייתיים רצופים, כך שזה בהחלט משחק של להיות או לחדול.

סילפן
סילפן
18/05/2016 1:10:54

אני לא מבין, איך זה שאף אחד לא מבקר את קארי?
הוא היה עם 1-6 ברבע הרביעי, עם 7 איבודים.

אפשר רק לחשוב כמה ביקורות היה מקבל לברון, או וסטברוק, או כל כוכב אחר על נתון כזה.