הטור היומי ליום שני: 10 סיבות שהת'אנדר תנצח / מנחם לס

 

לי ישנה הרגשה שהת'אנדר מנצחת בששה משחקים את הסדרה המתחילה הערב.

מדוע אני מרגיש ככה? עניין של מבט חד על מה שקרה לשתי הקבוצות בזמן האחרון, אבל – עלי להודות – גם עניין של הרגשה. כמובן שהרגשתי לא באה סתם ככה אלא מבוססת על כמה עובדות, אם כי אני יודע שלפי כל המדדים והפרמטרים שניתן לחשוב עליהם, הווריורס היא הקבוצה הטובה בין השתיים, ולכן כ-95% מהאנליסטים ברחבי העולם בוחרים בווריורס כמנצחת המערב.

אני לא בוחר בת'אנדר כדי 'להיות שונה מאחרים' וכדי 'להיות חכם מההפטרה', ואם זה יקרה אני מבטיח לא לקפוץ עם "לא אמרתי לכם?" כי ברור לי שזאת תהיה הפתעה גדולה, ותהליך שיזדקק להרבה דברים שיקרו נכון עבור הת'אנדר. אני גם לא בוחר בת'אנדר כדי להיות במיעוט הקטן ביותר ועדיין לצאת 'מנצח', ואם אצדק בהרגשתי אדע בדיוק כמוכם שבת'אנדר הכל דפק כהלכה, וכנראה הייתי גם בר מזל גדול.

ועדיין בחירתי בת'אנדר כמנצחת מבוססת על עובדות שהן חשובות מאד בעיני וגורמות לי להאמין שהת'אנדר תגבור על הווריורס.

אני לא  מכניס את הסיבות בסדר הגיוני; אלא כותב על 10 הסיבות החשובות שבעיני תספקנה לנצחון באופן רנדומלי.

לפני שאני מתחיל, דבר אחד ברור: מאז המלחמה בין הסלטיקס והלייקרס, והקרבות בין לארי בירד ומג'יק ג'ונסון, או קרים עבדול ג'אבר ורוברט פאריש, לא זכור לי קרב מעניין כל כך בין שתי קבוצות, וזה רק לאליפות המערב ולא לאליפות ה-NBA! אני לא זוכר מתי כה התרגשתי וציפיתי לסידרת משחקים התלוייה בכל כך הרבה גורמים שונים ומעניינים. ממש קרב שחמט בן שתי קבוצות ששחקניהן זכו ב-MVP בשלוש השנים האחרונות (קרי פעמיים ולברון פעם אחת); יש להן את 6 מ-7 מלכי הנקודות האחרונים בליגה (קרי, ווסטברוק, ודוראנט – 4 פעמים), ואת כל חמישיית האול סטארים החשובים ביותר במערב (קרי, קליי תומפסון, דריימונד גרין, ווסטברוק, ודוראנט), שמצידי יכולים בשקט לייצג את חמישיית נבחרת ארה"ב בריו!

בקשר לסיבות שבחרתי, איני עומד להתעכב על מספרים מ-NBA.REFERENCE ולא להיכנס לניטי-גריטי של %קליעות כשזה שומר על זה בפרימטר, ולהיפך. אני מדבר כמעט אך ורק בכלליות, ואכניס מספרים רק כשארגיש שהם חשובים ועוזרים למסקנות.

סיבה מס' 1

הת'אנדר טובה היום הרבה יותר משהיתה משך העונה, אבל אפילו ללא השיפור הגדול במשחקה ובמאמנה, היא היתה קרובה לווריורס בשלושת המשחקים כמעט עד סופם. אמנם הווריורס גברה העונה שלוש פעמים על הת'אנדר, אבל המשחקים היו צמודים מאד עם שוויון ברבע הרביעי בכל אחד מהם, והם יכלו ללכת לכל צד עד כמעט סוף הרבע הרביעי. במילים אחרות, אפילו בשלושת ההפסדים, ולפני שבת'אנדר בוצעו שינויים, הת'אנדר היתה יריב שווה משך רוב המשחק בשלושת המשחקים.

*במשחק הראשון התוצאה היתה בשוויון עם 3:30 דק' לבאזר, שהווריורס סיימו בריצת 4-12 כשהווריורס נראתה עייפה וגמורה בסוף.

*במשחק השני הת'אנדר הובילה ב-11 עם 4:51 דק' לסיום, והובילה ב-5 בהארכה.

*במשחק השלישי הת'אנדר התחילה את הרבע הרביעי בהובלה של נקודותיים ואז נישברה עם 39-23 ברביעי.

בשניים מההפסדים הת'אנדר נשברה ברביעי. היא התעייפה והשחקנים המחליפים לא סיפקו את הסחורה. מאז קרו כמה דברים חשובים:

  1. המאמן בילי דונובן, אחרי הכל ס"ה מאמן שנה ראשונה, השתפר מאד בניהול המשחק, חלוקת הדקות, ומציאת פתרונות, התאמות, והסתגלויות למצבים שונים. השחקנים נראים כאילו הם בוטחים בו הרבה יותר, וכל מצב "מאמן-שחקנים" השתפר עשרות מונים מאז.
  2. סרג'י איבקה היה חלש מאד בשני הרבעים של ההפסד. מאז חל שיפור ניכר בשחקו. הוא הרבה יותר רגוע ושליו וזה ניכר בנצחונות על הספארס כשהוא חזר לעצמו ושיחק את הכדורסל הטוב שלו הן בשמירה והן בהתקפה
  3. דיון ווייטרס עבר ממש מטמורפוזה בשבועות האחרונים, ולא אתפלא אם בכמה משחקים בילי דונובן יעלה אותו בחמישייה יחד עם ווסטברוק, דוראנט, ואז או איבקה ואדאמס, או קנטר ואדאמס. משחקו הפך אחראי מאד, הגנתו מצויינת, ובחירת הזריקות שלו משופרת מאד. לדעתי דונובן יעלה אותו כשהוא ירצה שמישהו אחר ישמור על קרי ולא  ווסטברוק!
  4. רנדי פוי הפך לשחקן שבילי דונובן לא חושש להכניס במצבי אש, והוא לרוב מספק את הסחורה.
  5. אנדרה רוברסון הפך מאז לשחקן חמישייה. אני לא בטוח אם יישאר כזה אם-כי הוא היה מצויין בניצחון במשחק הששי נגד הספארס.

מסקנה: גם המאמן השתפר, והוא יודע טוב בהרבה כיצד לנהל את הרבע הרביעי, ובאותו זמן הוא מצא 4 שחקני ספסל שהוא בוטח בהם היום בעיניים עצומות. אני מאמין גם שמיץ' מגארי עוד ישמיע קול חזק. הוא יותר מדי טוב מלשבת על הספסל ולא לקום לעזור. אילו משחקי העונה קרו היום עם כל השינויים שדברתי עליהם, אני כמעט בטוח שהת'אנדר היתה מנצחת בשניים.

סיבה מס' 2

אני מאמין שהווריורס היא קבוצה שהגיעה לשיאה באמצע העונה בערך, ומאז צועדת במקום – אם לא נמצאת בירידה מסויימת – בעוד הת'אנדר היא קבוצה הנמצאת בשיפור מתמיד, והיא עדיין לא הגיעה לשיאה. הסידרה נגד פורטלנד סנוורה הרבה עיניים בגלל – בעיקר – ההארכה 'מעולם אחר' של סטף קרי, ובגללה התקבל רושם לא נכון שהווריורס נמצאת במין "מג'יק כדורסלני". ההיפך הוא הנכון: פורטלנד הוציאה לווריורס את המיץ בכל אחד מארבעת המשחקים, ועם כל הכבוד לפורטלנד, היא לא יותר מקבוצה ממוצעת בליגה.

באותו זמן שהווריורס הוציאה נשמתה נגד פורטלנד, הת'אנדר הראתה לי RESILIENCE וגאטס שלא האמנתי שיש לה – תמיד חששתי שהיא קבוצה 'רכה' ומוותרת –  כשאחרי הקריעה ב-32 נק' נגד הספארס במשחק הראשון הם לא נשברו, לא נבהלו, התארגנו מחדש, ובאופו מתודי וחד כסכין מנתח חתכו בספארס הגדולה עד שהכניעו אותה ללא תנאי במשחק הששי. כאחד שחזה בכל המשחקים כולם, ראיתי משחק כללי מאד בינוני עם הגנה מפוררת בהרבה חלקי משחקה של הווריורס נגד פורטלנד כשדמיאן לילרד וסי ג'יי מקולם עושים בהם שמות. ואז אני נזכר שווסטברוק ודוראנט טובים יותר מלילארד ומקולם, בעוד שהת'אנדר השתפרו ממשחק למשחק עד שהגיעו לשיא במשחק הששי שיכול היה להיגמר גם ב-30 הפרש אם הת'אנדר היו ממשיכים לשחק משחק רגיל במקום לנסות לשמר את ההפרש.

סיבה מס' 3

אין לי כאן הוכחה, רק עניין של הרגשה: הת'אנדר רעבה יותר מהווריורס. יותר מדי שנים היא כמעט הגיעה ואז נכשלה בסוף. היא סוף סוף בריאה לחלוטין כפי שלא היתה משך זמן רב. ההרגשה היא שהקבוצה מתקרבת לשיאה. לווריורס היו כל כך הרבה הישגים ושיאים לשבור העונה, והיא הגיעה לכל כך הרבה HIGHS שמבחינה פסיכולוגית אני מאמין שלת'אנדר ישנו כאן יתרון.

סיבה מס' 4

הת'אנדר תבוא מוכנה הרבה יותר לסידרת הפלייאוף נגד הווריורס משהיתה מוכנה לה במשחקי העונה הרגילה. אני מרגיש גאווה ממש שגולש צעיר באתר חשב על הבדל משמעותי מאז לעכשיו, ואני כיניתי אותו 'טרנדינג'. אני מסכים איתו לחלוטין שסטפן קרי וכל הווריורס נפלו על הליגה בהפתעה עצומה – והליגה לא היתה מוכנה – עם הפגזות הפרימטר שלהם, ולליגה לקח זמן להבין שזה לא סתם עניין של הברקה רגעית, מזל, או "ONE TRICK PONY" אלא שיטת משחק על אמת שהגיעה הנה להישאר.

בזמן העונה אתה פוגש בווריורס פעמיים-שלוש ואין לך זמן להתחיל בשינויי פילוסופיה הגנתיים למשחק או שניים. אתה בא כפי שאתה ומקווה לטוב. אף מאמן וצוותו לא עומד לשנות טכניקה ושיטה הגנתית שלמה עבור משחק ליגה אחד. במקרה הטוב עושים איזה שינוי קטן פה ושם, אבל לא שינוי מבנה אסטרטגי הגנתי שלם.

הפעם זה שונה. לת'אנדר יש את הווריורס שוב ושוב ושוב ושוב, אבל אם הם מנצחים שלוש פעמים, ישנם '7 שוב'ים'. עם כל הביקורות כאן על הכדורסל האמריקאי "הלא חכם" נגד האירופאי, אני מאמין שאפילו אלה שטענו על עליונות המאמנים האירופאים, יודעים  בתוכי תוכם  מי, והיכן, נמצאים המאמנים הטובים ביותר. זהו משחק אמריקאי: האמריקאים מובילים בטכנולוגיה ואנליטיקס, ואין טעם לדסקס זאת בכלל. למעשה מי שבאמת קובע טכניקה ושינויים הם עוזרי המאמנים. תאמינו לי שבת'אנדר הכינו בימים האחרונים מסכת הגנה שונה לחלוטין למשחק שונה לחלוטין, ד-ב-ר   ש-ע-ד    ע-ת-ה   ל-א    נ-ע-ש-ה. בקיץ תעשינה זאת כל הקבוצות, וימי החופש של סטף קרי וקליי ת'ומפסון – וכל הסמול בול עם קליעות מחצאי מגרש ישונו לעד. אתם תראו שמה שיאיר כתב יקרה בדיוק: ההגנות תשננה פרצוף לחלוטין, ותלמדנה לשחק טוב הרבה יותר נגד משחק פרימטר.

אצל הת'אנדר זה יקרה כבר הערב פעם ראשונה, ורק ימשיך וישתפר. ההגנה תהפוך לקבוצתית הרבה יותר, וכל ערכי (וחשיבות) המספרים האישיים בהגנה יירדו כי ההגנה תהפוך להגנה של וועדה. ההגנה האישית כפי שאנחנו מכירים אותה תעבור מטמורפוזה כללית כדי לטפל בייצור החדש הנקרא 'סמול בול וקליעות פרימטר'.

אני מאמין בזאת אמונה שלמה, ועלי ללחוץ את ידו של יאיר שהוא הראשון שעלה על הנושא הזה וכתב עליו. אני לא קראתי בשום מקום אחר, מלבד אצלנו באתר, על כך שהבעייה הגדולה בהגנות היא שהשחקנים למדו להגן אחרת בהיותם ילדים!

סיבה מס' 5

 

תנו מבט טוב-טוב בראסל ווסטברוק כי הוא-הוא הסיבה החמישית.

ווסטברוק היה הרבה מתחת יכולתו בכל שלושת המשחקים העונה נגד הווריורס. לסטף קלי היה ללא ספק חלק בכך. הוא שיחק במן נחיתות בלתי מובנת. או שניסה יותר מדי, או שניסה פחות מדי. שמירתו על סטף נכשלה, והוא פיגר בהרבה אחרי קווין דוראנט בנקודות (36.3 נק' נגד 25.0), באחוזי דיוק (52.9% נגד 34.7%), ובאחוזים מהשלוש? מוטב לא לדבר (47.6% נגד 16.7%). כשהמשחק הפך ל-HALF COURT GAME, אחוז קליעתו ירד ל-25% מבייש. בקיצור, שלושת המשחקים היו מהגרועים ביותר שלו העונה.

אני מסופק אם לדוראנט תהיה שוב סידרה מופלאה כזאת, אבל אני מאמין באותו זמן שראסל יופיע כשחקן חדש. השיפור אצל ראסל יהיה גדול ב-ה-ר-ב-ה   מהירידה הקלה שאני מצפה במשחקו של דוראנט. מה שברור לי זה שווסטברוק לא יתבקש לשמור יותר על קרי, או רק מעט מאד. דיון ווייטרס יעשה זאת במקומו, וראשו של ווסטברוק ישוחרר מהמעמסה לנסות לנטרל את קרי.

אני לא מדבר על 'ראסל טוב מקרי' או ההיפך, וזה גם לא מעניין. אני מדבר על ראסל ווסטברוק שהפך לקראת סוף העונה לפוינט גארד המוסר הטוב בליגה (בארבעת השבועות האחרונים 12.4 אסיסטים למשחק), אחראי יותר משהיה אי-פעם, ועדיין האתלט הטוב ביותר בליגה. הוא חזה במה שדמיאן לילארד עשה לווריורס, ואני משוכנע שהוא החליט שהוא יכול לעשות לפחות אותו דבר, ואם לא בקליעות מה-3, אז בחדירות.

מה שהיה ברור לי במשחקים ביניהן הוא שלראסל היתה בעייה לגבור על קרי או על קליי כשהוא ניסה לגבור עליהם OFF THE DRIBBLE. הוא היה רק 7 מ-33 (21.2%) נגד קרי או קליי ב-DRIVE AND PULL-UP JUMPERS. הוא היה 42.9% בכל סליו האחרים. היו בטוחים שהדבר עבר כמה וכמה DISCUSSIONS בחדר הוידיאו עם הוראות חדשות לראסל.

סיבה מס' 6

הת'אנדר היתה דומיננטית על הספארס בעיקר בגלל ה-'BIG TWO'. בזה אינני מחדש דבר. אבל כשאני כותב ש'הביג 2' לא היו דוראנט ווסטברוק אלא סטיבן אדאמס ואנס קנטר, זה כבר סיפור אחר לחלוטין.

הנה מספרים: הת'אנדר כשאדאמס וקנטר משחקים יחד? 27+ ב-86 דקות. כשהם לא משחקים יחד? הת'אנדר 30- ב-202 דקות.

אני כתבתי שוב ושוב כבר לפני שלושה שבועות שהת'אדר  ח-י-י-ב-ת   לשחק עם השניים י-ח-ד. למזלה של OKC ביל דונובן יודע כיצד לשחק עם צמד מגדלים. הוא זכה בשתי אליפויות NCAA עם יואקים נואה ואל הורפורד יחד בצבע. בתחילה הוא היסס לעשות זאת עם הת'אנדר עד שהוא עצמו החליט שזאת הצורה לשבור את טימי דנקן ולמרכוס אולדרידג', וגם החובה להגן מפניהם כך.

לווריורס צמד המגדלים יהווה בעייה גדולה כי אם הם ימשיכו לדבוק בסמול בול שלהם ולהשתמש רק בדריימונד גרין, הם יוכו שוק על ירך תחת הסל. זה ייאלץ אותם לשחק עם אנדרו בוגוט, וסטיב אדאמס הפך להיות שחקן טוב ויעיל ממנו, מלבד העובדה שהניו זילנדים רואים אוסטרלי בספורט, ומיד עולה להם הדם לראש, והם מתחילים לחדד סכינים. כמובן שהווריורס ינסו לנצל זאת במשחק ריצה וקליעות חוץ. הלילה נדע מי הצליח יותר.

אוקלהומה סיטי OUTSCORED את הספארס ב-21.8 נק' ב-100 פוזשיונס כשאדאמס וקנטר היו יחד על הפארקט. הקומבינציה "דוראנט-ווסטברוק" אפילו לא התקרבה (4+). כשהם שיחקו יחד, הת'אנדר ניקו 84.1% מהריבאונדים ההגנתיים, ו-45.1% מהריבאונדים ההתקפיים. אף צמד מגדלים אחר בפלייאוף לא יכול להתגאות אפילו בתוצרת דומה לזאת.

 

הצמד הזה הכתיב – DICTATED! את הסדרה. אם אתם לא מאמינים שביל דונובן קורא את אותה סטטיסטיקה שאני קורא, אז אל תאמינו. נגד הווריורס בשלושת המשחקים הצמד בקושי שיחק יחדיו. בסידרה הזאת הווריורס ייראו אדאמס/קנטר עד שזה ייצא להם מהאוזניים, ולא יהיה להם פתרון מתאים להם מלבד לשלוח את דריימונד גרין החוצה. כשזה יקרה תתעורר בעייה לת'אנדר, אבל רק בתנאי שגרין מתחיל לקבור אותן מרחוק. כמובן שלחרב ישנם שני להבים, ואם הווריורס יענו לצמד המגדלים עם גרין ובארנס שישלשלו שלשות, לצמד מגדלי הת'אנדר לא יהיה היכן להתחבא.

אני מאמין שזהו ההבדל החשוב ביותר – צמד מגדלים ביחד – של הת'אנדר מהעונה הרגילה והת'אנדר של  הפלייאוף.

סיבה מס' 7

התאנדר היא המץ'-אפ הקשה ביותר בליגה לווריורס, באם היא משחקת עם שני הענקים או לא.  אם היא עולה עם ווייטרס, ווסטברוק, דוראנט, איבקה, ואדאמס, מי ישמור על דוראנט – כשגרין ישמור על איבקה, ובוגוט על אדאמס? גם ווסטברוק יהווה NIGHTMARE לקליי ת'ומפסון שישמור עליו, בעת שקרי ישמור על ווייטרס. בארנס? דוראנו יקלע 50 נקודות עליו. גם את גרין ניסו על דוראנט והוא השחיל אותו בשלושת משחקי העונה. הם יצטרכו להעלות מיד את איגודלה במקום לשמר אותו כשחקן ששי. דוראנט  יגרום לו 3 פאולים עוד לפני שייגמר הרבע.  לא  לחינם שלושת משחקי העונה היו כה קשים לווריורס, וזה נגד ת'אנדר שאני מעריך שהיום היא חזקה יותר ב-30-40% משהיתה משך העונה!

סיבה מס' 8

לווריורס ישנו סיכוי גדול יותר להיפצע. אני לא מאחל לאף אחד פציעה. פציעה לשחקן כמו סטף קרי מוציאה את כל העוקץ (והכיף) מהסידרה, אבל פציעות הן חלק מהביזנס הזה. העקב של סטף קרי נוטה להיפצע; אני לא משוכנע שהוא החלים לחלוטין מהפציעה האחרונה, וסידרה קשה של משחקים כל יומיים בשיא האינטנסיביות עלולה להחמיר את מצב העקב הרעוע שלו. בנוסף גם ברכו לא במצב תקין ב-100%, או לפחות כך היה המצב לפני 10 ימים. דריימונד גרין מתלונן על "אי נוחות" ו-"כאב" בברך. ואנדרו בוגוט? גופו מחפש פציעות.

לראסל ווסטברוק ולקווין דוראנט קרו פציעות קשות שיכולות לקרות לכל אחד, אבל הם לא שחקנים הנוטים להיפצע, וקבוצתם – שלא כמו הווריורס – היא במצב גופני מושלם נכון להיום.

סיבה מס' 9

ביל דונובן הוא מאמן מתורגל ובעל נסיון גדול בהרבה מסטיב קר. מאמן שניצח בשתי אליפויות NCAA, היה ב-4 פיינל פור, שיחק תחת ריק פיטינו באוניברסיטת פרובידנס, שיחק בג'אז תחת ג'רי סלואן, שיחק בניקס, ואימן בפלורידה 10 שנים. כפי שציינתי קודם, בת'אנדר הוא נראה מקובל ביותר ע"י שחקניו, עם יחסים מצויינים עם דוראנט ווסטברוק.

סיבה מס' 10

זוהי עדיפות אישית: אני מעדיף קבוצה אתלטית ומהירה, חזקה ונמרצת, על קבוצה המשחקת בקסם של הווריורס והקליעות שלה. ווסטברוק, רוברסון, ווייטרס, איבקה דוראנט הם אתלטים נעלים על שחקני הווריורס, כשרק דריימונד גרין, פסטוס איזלי, ומריס ספייס עליונים פיזית על גבוהי הת'אנדר, אבל מלבד גרין הם לא מעלים בי חששות מרובים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 113 תגובות

  1. לא חייבים להסכים עם כל הנקודות או עם התוצאה הסופית אבל הפוסט כשלעצמו מצוין.
    אולי הבעיה היחידה שזועקת זה להכניס את מו ספייטס לרשימת האתלטים. בכל מקרה, נחמד לכתוב משפט כזה משעשע בסיום פוסט ארוך ומנומק.

    הדבר שהכי הרשים אותי באוקלהומה ככל שהסדרה מול הספרס נמשכה היה השיפור במשחק ההגנה. במשחקים הראשונים ההגנה של התאנדר היתה מבולבלת מאוד, בעיקר במשחק המעבר. גם במשחק העומד אולדרידג תפר בשני המשחקים זריקות פנויות מהמיד ריינג׳ אחת אחרי השניה. במשחקים הבאים איבקה גרם לו להרבה יותר זריקות קשות ולכן האחוזים שלו התיישרו לכיוון ה-50%.
    גם ההגנה האישית של רוברסון על קאווי היתה מצויינת ואני רואה אותו מצליח להגביל במידה מסוימתת את סטף ובעיקר את קליי. גם וייטרס כשנכנס נתן הגנה אגרסיבית וטובה ואפילו קנטר שנחשב, ובצדק, לחור הגנתי, נתן בשני המשחקים האחרונים יופי של הגנה.

    1. כששמים את רוברסון במגרש צריך לקחת בחשבון שלווריירס הגנה לא רעה משלה, וכאשר מאפשרים להם לשחק 5 על 4 בצד ההגנתי של המגרש זה לרוב נגמר רע מאוד עבור הקבוצה השנייה.

      1. רוברסון יקבל מבטים חופשיים, אם הוא יחטיא דיון וויטרס או רנדי פוי יכנסו במקומו, בילי דונובון ממש לא פרייאר ובטוח שראה את הוידאוים מהסדרה של GSW בשנה שעברה מול ממפיס.

        אני מסכים עם כל מה שמנחם כתב, ובגדול חובת ההוכחה על סטף קרי, אם הם בכל זאת ינצחו אף אחד לא יטיל ספק בגדולתו.

  2. לדעתי, הנקודה הכי חשובה היא השיפור ביכולת של אוקלהומה.
    הן בהגנה, והן בהתקפה, הקבוצה מציגה שיפור ביכולת בהשוואה לעונה הרגילה.
    (שיפור של נקודה בדיפנסיב רייטינג, שיפור של 2 נק' באופנסיב רייטינג)
    (וזה לא מובן מאליו. בעונה הרגילה הם לא שיחקו 50% ממשחקיהם נגד הספרס, קבוצת ההגנה מס' 1 בליגה)

  3. מה שעבד מול הספרס לא בהכרח יעבוד מול גולדן סטייט
    ההרכב של OKC עם קאנטר ואדמאס צפוי ליצור מיס מאץ מול גרין
    המפתח של OKC מלבד ווסטברוק ודוראנט זה איבקה והיכולת שלו לעצור את גרין
    בעמדה מס 2 ניצחון ברור לג"ס ואם תומפסון יגיע לסדרה כפי שעשה כל הפלייאוף
    בקשר ל"נטיה " לפציעות דווקא דוראנט את ווסטברוק עם היסטוריה גדולה יותר של פציעות בשנתיים – שלוש האחרונות

    לא יודע לגמי המאץ אפ של קארי ווסטברוק
    המאץ אפ של הסדרה – אוסטרליה – ניו זילנד בוגוט מול אדמאס 🙂

    1. לא תחרות.

      זה לא פורסם ברבים,
      אבל השמועה מתרוצצת שמשפחת אדאמס

      (18 אחים ואחיות, ממוצע הגובה של הבנים הוא 2.06 , ממוצע הגובה של הבנות הוא 1.83 . יש לו אחות שהיא זוכת מדליית זהב אולימפית, ואח שהוא שחקן נבחרת הרוגבי הטובה בעולם)

      הם למעשה צאצאיו של קפטן אמריקה (אחרי ניסוי לא חוקי לבנות צבא של נפילים…)

      לא כוחות…

  4. לתת לאוקיסי יתרון בגזרת המאמן זה ללכת בהפוך על הפוך
    קר הוא בלי ספק אחד המאמנים היותר חזקים ומנוסים בליגה.
    מבחינת מצ'אפים אישיים אני לא רואה איך גבוהי התאנדר יעשו בעיות קשות מדי ללוחמים, בטח שלא בהתקפה שלהם.
    חושב שרוב הנימוקים כאן לא מבוססים באמת, לבנות מגדלים על היכולת של דיון וויטרס זה מפוקפק במקרה הטוב 🙂
    לי יש תחושה שזה יגמר בחמישה משחקים. די קרובים, די צמודים בחלקם.
    אבל זה הטופ של OKC

    1. קר? מאמן "מנוסה"? יש לך מושג בכלל מה ביל דונובן עבר בשנותיו בפלורידה? מה הנסיון של קר? עונת אימון ורבע ללא כל קשיים בינתיים, וללא צורך להחליט אף החלטה קריטית אחת.

      1. בינתיים ברמות הגבוהות ביותר, לקר יש ניסיון גדול יותר. הניסיון של דונובן שווה כרגע לניסיון של מסינה ובלאט, בכך שהוא קיים ברמה כלשהי, אבל יש שם איזשהו מחסור.
        ו"עונת אימון ללא כל קשיים" – מי גרם לזה להראות ככה?

  5. מנחם קבל ח"ח על הפוסט, יפה לראות שגם בגיל ששואף ל80 אתה מסוגל להקשיב לביקורת מוצדקת וללמוד ממנה, הלוואי על כולנו(אפילו בחצי הגיל).

    כששמים שני גבוהים מול הרכב הסמול בול של הווריירס זה סוג של משחק צ'יקן שעד כה כל מי שניסה זאת מולם התקפל ראשון ו/או הפסיד. יש סיכוי שזה יעבוד אבל עד כה הסטורית זה לא קרה, וצריך לראות אם התאנדר יהיו מוכנים לנסות את זה מספיק זמן אם הם יחטפו מזה בהתחלה מהר.

    קשה מאוד להעריך את היכולת של הווריירס כי החל מאמצע העונה הם באים בכח מלא רק למשחקים שבהם הם נדרשים לזה וזה לא קרה הרבה, ולרוב הם פשוט משחקים בהילוך נמוך כל עוד הם יכולים להרשות לעצמם את זה ונותנים מדי פעם ניצוצות של זה בחלקי משחקים. השאלה אם הם יכולים או צריכים להביא את היכולת הזו כעת היא שאלה חשובה שיש לה הרבה השלכה על איך תסתיים הסדרה הזו.

    ההתקפה של הווריירס בנויה על האיום משלוש לא פחות מעל הקליעה משלוש. למצוא סכמת הגנה שתעצור את השלשות(אם בכלל ניתן לעשות זאת) אומר כנראה עבודת יתר במאמץ הגנתי זה שיאפשר לפונקציה הנ"ל בהתקפת הווריירס לבוא לידי ביטוי. להזכירך כאשר הספרס ניצחו את הווריירס רבים כאן חשבו שהנה פיצחו את המתכון לעצור את מבול השלשות ומסתבר שלא כך.

    באופן כללי, לדבר בהגנה על מצ'אפ של שחקן X מול שחקן Y זה צורת ראיה מוגבלת ולא מייצגת בכדורסל של היום. לא עוצרים או מאטים שחקנים כמו ווסטברוק באחד על אחד. מדובר במאמץ קבוצתי מתואם שפותח לקבוצה השנייה דלתות, והשאלה האם ההתקפה מסוגלת לנצל את הדלתות האלו ולייצר נקודות בצורה יעילה לפני שההגנה תחזור לסגור את הפתחים שנוצרו.

  6. 1-4 מאוד מסכים. זהו תיאור נכון של המציאות. לא ברור כמה זה באמת יכריע, כי יש כאן הנחות לגבי המנטליות של ג"ס שיכולות להתברר כמוטעות, אבל בגדול זה נכון.
    עכשיו לגבי ההמשך – זה המשחק. יהיו משחקי מוחות, התאמות מיסמאצ'ים, ואין תשובה לKD, ואם ראסל משחק אחראי ואדאמס וקנטר משחקים טוב, זה יהיה קשה ללוחמים. אבל הצד השני הוא שללוחמים יש ספסל יותר עמוק ויותר טוב, ויש להם את איגי.
    תהיה סדרה נהדרת.
    לא מהמר על מנצחת. חושב יהיו 7 משחקים, ובכל מקרה זה יעבוד לטובת הקאבס…

  7. על פי סקרים כשליש מאמינים שהתנדרס מנצחים. זה הרבה מאוד לנוכח העובדה שהווריורס היא האלופה המכהנת.
    לא מדובר פה בתיאוריה מהפכנית. יש יותר מידי רעש וצלצולים סביב הכתבה.
    לגבי הסיבות שמנחם מציג. קנטר ואדמס יחד = חור גדול בהגנה שקנטר ייצור.זו הסיבה שהם לרוב לא משחקים יחד.
    התנדרס זה שני שחקנים+שחקני ספסל לא יותר מבינוניים. וויטרס לצורך הכתבה הפך כמעט ליוליוס קיסר.
    הווריורס זה לא רק קרי , תומפסון , ודריימונד. יש להם שחקנים משלימים משמעותיים ביותר איגודלה, ליבינגסטון שלולא פציעתו בעבר היה היום מכוכבי הליגה. בוגוט שמנחם לא מת עליו , סנטר טוב כשהוא בריא. מנוסה יותר מאדמס. אגב אדמס עדיין לומד להסתגל לליגה. בכתבה הזו הוא עוד מעט יושווה לגאסול.
    כמו כן לא הייתי מקל ראש בתמורה של בארנס , ברבוסה. מריס ספייטס, אזלי.
    אין לי מושג מי הולך לנצח, אני לא הולך לנבא צה יקרה בנבא.
    אבל זה כל הכיף!

  8. מנחם טור נהדר ומשכנע למחשבה מחודשת.
    למרות הכל נגיד זאת כך .
    אם ראסל ודוראנט לא טובים במשחק נתון אוקלהומה תפסיד אותו.
    נכון שג.ס תלויה בקרי אבל לא ברמה שאוקלהומה תלויה בצמד שלה.
    אני מסכים לגבי הירידה של ג.ס בפליאוף….אבל עכשיו זה זמן העלייה.

  9. כל הסיבות האלה יוכלו להיתברר כשגויות וכחסרונות של הת'אנדרס במהלך הסידרה הזאת,
    עד ליפניי הסידרה מול הספרס אף אחד לא באמת הרזיק מהספסל של הת'אנדרס והעומק שלו. הספסל של הווריורס הוא הרבה יותר איכותי וטרי מהספסל הזקן של הספרס שלא הצליח לנצל את הדקות בהן ווסטברוק ודוראנט היו בחוץ.

    על הכישרון של דוראנט ווסטברוק אין עוררין וזאת תהיה הסיבה המרכזית לניצחון אפשרי של אוקלהומה.. הדבר היחידי שבטוח בסידרה הזאת היא שזאת תהיה סידרה הרבה יותר מעניינת מהגמר פח שקורה בצד המיזרחי.

  10. פוסט מעולה, נהניתי מאוד לקרוא.
    רק תיקון טעות.
    בקטע המודגש שמעל סיבה 1'
    כתבת לברון במקום דוראנט. בהקשר של הMVP

  11. 15 סיבות למה ג"ס תנצח , חלקן סותרות את אלה של מנחם :

    1. העונה הרגילה בד"כ לא משקרת . אפילו טורונטו הלוזרית הצליחה להראות את זה השנה . והפער בין ג"ס לאוקלהומה בעונה הרגילה היה גדול .

    2. לכאורה המשחקים בין השתיים היו צמודים . אבל עדיין , עם העייפות והטים-טו-ביט , ג"ס ידעה לקחת אותם . צריך לזכור שהיא גם היתה פצועה. אזלי היה פצוע ולא שיחק באף אחד מהם . זה גם תרם לעליונות הגדולה של הרעמים בריבאונד. מספיק שהלוחמים יצמצמו משמעותית את מספרי לקיחת הריבאונד בין הקבוצות , וכבר תהיה לאוקלהומה בעיה גדולה.

    3. ההנחה שאוקלהומה השתפרה מהעונה הרגילה לא בטוחה. לא ברור כמה מהניצחון על ס"א נבע מחולשה של האחרונה וכמה משיפור של הרעמים .

    4. סטף כנראה החלים סופית , ואם הוא חוזר כאלפא דוג , אלה חדשות רעות לרעמים .

    5. אוקלהומה קבוצה בינונית בקליעה מהשלוש . דוראנט היחיד שפוגע באחוזים טובים . קבוצות שניצחו השנה את הלוחמים כמעט תמיד תפסו יום משוגע מבחוץ . אבל כאן מדובר בסדרה , ומשחק או שניים לא יספיק לאוקלהומה.

    6. המשך 5 – לעומת זאת ג"ס תהרוג את אוקלהומה מבחוץ . לא מדובר בס"א שקולעת לא טוב משם – לג"ס יש את 2 קלעי השלוש הטובים בליגה , וקליי עשה בסדרה האחרונה תצוגות לפנתיאון .

    7. אין לאוקלהומה מאצ'אפ לדריימונד .

    8. לג"ס יש את הביתיות ואת הקהל הרועש ביותר ב-NBA .

    9. ג"ס תחזור לשחק את ההגנה שהיא יודעת ומסוגלת . מצד שני אוקלהומה רחוקה מלהיות קבוצת הגנה מעולה . היא תרוץ – אבל אף קבוצה עוד לא ניצחה את ג"ס במשחק ריצה כשהאחרונה בריאה . טוב- אחת עשתה את זה . פורטלנד – בעונה הרגילה , באותו משחק חזרה מפגרת האול סטאר , כשסטף וחבורתו זחוחים ודיים קולע להם 50 על הראש . אבל זה היה משחק בודד . ולאוקלהומה אין גארד צלף כמו דיים.

    10. לא נכון שקבוצות לא ניסו לעשות התאמות בעונה הרגילה – כולם ניסו לעשות התאמות מול הלוחמים במהלך העונה הרגילה – ונכשלו . הטענה שפתאום בפלייאוף יצליחו פשוט לא מחזיקה מים לדעתי .

    11. הספסל של הלוחמים טוב בהרבה , ויאפשר לסטף וקליי מנוחה. הרעמים לעומת זאת יישחקו את דוראנט וווסטברוק , והם יגיעו עייפים לרגעי ההכרעה.

    12. ג"ס קבוצתית יותר ולא נשענת על 2 כוכבים בלבד כמו הרעמים . מספיק לראות את כמות האסיסטים הממוצעת למשחק ב-2 הקבוצות כדי להבין את ההבדל .

    13. כדי לנצח את ג"ס לאורך סדרה צריך 3 דברים – קליעה טובה מבחוץ , הגנה טובה וקבוצתיות ברמה גבוהה. אני לא רואה את אוקלהומה מביאה לסדרה אפילו שניים מהשלושה.

    14. אין לרעמים תשובה לסמול בול הקטלני של הלוחמים . אין להם הרכב נמוך שמתאים לכך , ואם דונובן יישאר עם אדאמס וקאנטר בדקות שהלוחמים ישחקו סמול בול הוא מסתכן באיבוד מהיר של המשחק.

    15. תוצאות הסדרה תלויות יותר בג"ס ופחות באוקלהומה . הלוחמים נחו כראוי לקראת הסדרה ולבטח לא יבואו זחוחים ושאננים . אם הלוחמים ישחקו כפי שהם יודעים , הסדרה שלהם .

    1. מסכים איתך לגבי רוב הנקודות.

      הייתה לי בעיה עם סעיף 8 (וסליחה על הקטנוניות). הקהל של טורונטו לא רואה את הקהל של ג"ס, גם מבחינת רעש.

  12. אין דבר שמדרבן יותר את גולדן סטייט מאשר העובדה שאנשים חושבים שאוקלהומה יכולה לנצח אותם. לקבוצה הזו יש אופי והוא בא לידי ביטוי בדיוק במעמדים כאלה.

    יש גם חשיבות לרוטציה היחסית קצרה של אוקלהומה לעומת הספסל המשמעותי ורב השפנים של הווריירס. אני אפילו לא מדבר על לוינגסטון ואיגוואדלה, אני הייתי מעדיף את איאן קלארק בחמישיה על פני רוברסון.

    אסור לווריירס להקל ראש באוקלהומה אבל בהנחה שהם לא יעשו את זה, אני לא רואה את הת'אנדר מנצחים אותם 4 פעמים בשבעה משחקים (מצד שני, אני גם לא ראיתי אותם מנצחים את הספרס)

  13. יפה מנחם. כיף לקרוא טור מנומק ולא מתלהם. מסכים מאד עם חלק מהגורמים שציינת לא כל כך עם אחרים. בכל מקרה כדי שהתאנדר ינצחו אני לא חושב שיש מי שחולק שווסטברוק ודוראנט יצטרכו להיות במיטבם. במצב כזה אוקלהומה סיטי הם סיוט הגנתי לכל קבוצה.

  14. מנחם לדונבון יהיה בעיה לפתוח עם צמד מגדלים בגלל הsmall ball הקטלני של הווריורס, הייתרון החשוב ביותר שלא ציינת שיש לאוקלהומה הוא בריבואנד. אלו יהיו משחקים עם סקור גבוה מאוד לשני ההגנות יש בעיה במאצאף (מוזמנים לקרוא את התגובה של john שפירט על כך בצורה מופלאה) קבלת ההחלטות של וויטרס מצוינת כשהוא ליד ווסטברוק ולוקה בחסר כשהוא על הספסל.אני לא רואה איך רוברטסון הפך לשחקן חמישיה (נגר) המפתח של שני הקבוצות הוא הספסל. לגבי רעב זה נושא מורכב קבוצה 1 שמתמודדת עם שדים של שחקני עבר וחלק סימנו את האליפות הקודמת שלה בכוכבית (שטויות במיץ) (מדובר בקבוצה היסטרית גם הטובה וגם המהנה ביותר בהיסטוריה שהיא כל כך אנדרייטד) מצד שני קבוצה שעתידה המקצועי עומד על הפרק שלא סובלת מפציעה זו אחרת.

  15. סיבה מספר 8 שנויה במחלוקת ולא מנמקת את הטענה דשלך , זה לא נימוק קביל . אם שאר הסיבות אני יכול להתחבר . לדעתי צריך מישהו שגם יכתוב10 סיבות למה גס יותר טובים מתאנדר , שיהיה אובייקטיבי .
    חוץ מזה פוסט נהדר . הפוסט שהתחברתי אליו הכי הרבה מהתקופה האחרונה .

  16. כתבתי למעלה 15 סיבות – לא 10 . והן טובות לדעתי הרבה יותר , כי הן נשענות ברובן על דברים מוכחים ולא על משאלות לב.

    וכמובן שתמיד תיתכן הפתעה . הסיבה המהותית האחת מהפוסט של מנחם שתאפשר לדעתי הפתעה היא סיבה 8 . אני כבר קורא הבוקר שבוגוט בספק למשחק הלילה. אם כי לדעתי ג"ס תעבור את אוקלהומה גם בלעדיו אם השאר בריאים .

  17. אני חושב שהרעמים בהחלט יכולים לקחת את הסדרה הזאת וגם כתבתי על זה כבר.
    הפוטנציאל לשיפור של הת'אנדר גבוה כרגע משל הווריורס.
    למה?
    כי ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט אמנם מצויינים עד כה,
    אך הם יכולים לשפר את עצמם.
    זו סדרה ולא משחק סתם פתאום ובילי דונובן יכין את הקבוצה שלו.
    מדברים הרבה עכשיו בארצות הברית על יסודות ההגנה,
    שצריכים לחדש אותם.
    אני אומר לכם שכבר היום לגילאי 14-15 זה אבוד.
    משחקים בליגה ושומרים על החדירה שהרבה מאוד לוקחים שלשות שאופציה ראשונה, רוב המאמנים הצעירים גם בעד זה רוב הזמן חוץ מכמה שהם אולד פאשן.
    קבוצות של נערים ב' שמנסות להניע את הכדור על מנת למצוא שלשה פנויה באופן ברור. שלשות שבאות אחרי חסימות, שלשות שבאות משום מקום גם לאחר 4\5 שניות בהתקפה.
    השאלה היא איזו הגנה ניתן לשחק נגד זה?
    מאצ' אפ זון לדעתי לא מתאימה.
    אני מדמה את הנוער כי זו הדוגמא הכי פשוטה.
    גולדן סטייט הייתה קבוצה שמארק ג'קסון בנה לה את היסודות וסטיב קר נהנה מזה.
    חוץ מזה לטעמי גולדן סטייט ברמה של הגמר אבל גם דוראנט וחבריו ונראה כי גולדן סטייט הגיעה לשיא שלה מוקדם אלא אם כן מצפה לנו הפתעה.
    בכל מקרה הצד שאני בוחר הוא OCK.

  18. היתרון של הפלייאוף מבחינתנו כצופים, והחיסרון מבחינת הפתעות, הוא העובדה שמדובר בסדרה ארוכה. ועד סוף המשחק ה-7, אם מגיעים בכלל, הכל מתחיל להתיישר.

    וסדרה ארוכה היא גם ספסל. הוזכרו כאן פלוסים ומינוסים של הקבוצות בהרחבה – לטעמי זה (ביחד עם דריימונד גרין) האקס-פקטור של גולדן סטייט. ספסל שהוא כמעט חמישיה לגיטימית בליגה. ספסל שממנו צמחה התשובה לקאבס (העייפה והקצרה והתשושה) בסדרת הגמר הקודמת.

    גולדן סטייט ב-5, שני נצחונות לאוקלהומה (על קבוצה של 9 הפסדים *כל העונה*) יהיו הישג מרשים, 3 – הפתעה גדולה, ונצחון בסדרה (בלי פציעה משמעותית) – סנסציה מדהימה.

    1. (ולהזכיר או לסבר את האוזן, זו חמישיה של: ליבינגסטון, ראש/ קלארק, איגודאלה, ספייטס, אזילי. זו חמישיית סף פלייאוף בפני עצמה).

        1. אוקיי, נתפשר 🙂 אבל תחשוב על המותרות שיש לקר, להקפיץ כל אחד מהם. עוד צל"ש זוהר למי שתכנן ואסף ופיתח את הקבוצה הזו. עבודת מאסטר.

  19. אנשים כאן מדברים על ההגנה של ג"ס ובצדק, ושוכחים כמה ההגנה של OKC מעולה. לכו תסתכלו על המדדים ותראו שהיא יותר טובה משל ג"ס, גם בעונה הרגילה ועוד יותר בפלייאוף.
    אנשים מדברים על הריבאונדים ותולים את זה בשחקו זה או אחר, ושוכחים לשים לב שOKC היא הקבוצה הכי טובה בליגה בריבאונדים, עם יתרון ברור על כל קבוצה, ויתרון חד משמעי על ג"ס בתחום הזה.
    לא שזה יספיק, אבל זה אומר קרב אדיר.

    1. אתה צודק בקשר לרב',
      אבל ההגנה (שאכן השתפרה בפלייאוף) היא רמה אחת מתחת לזו של הלוחמים.
      הדיפנסיב רייטינג של הלוחמים גבוה יותר (101 לוחמים, 103 אוקלהומה),
      2 הקבוצות סופגות בדיוק את אותה כמות של נק' בצבע (יתרון של הלוחמים בגלל קצב המשחק המהיר יותר),
      ללוחמים 17.1 נק' בגלל איבודי כדור של היריבה, לאוקלהומה 15.1

      ואלו נתונים של העונה הרגילה. נתוני הפלייאוף מראים שההפרש בין הקבוצות רק גדל
      (אבל לדעתי, נתוני הפלייאוף של הלוחמים לא ברי השוואה לאלו של אוקלהומה בגלל שהלוחמים שיחקו מול יוסטון בסיבוב הראשון, ולאוקלהומה 6 משחקים מול הספרס)

    2. הדיפנסיב רייטינג של הת'אנדר גבוה משל הווריורס גם בעונה הסדירה וגם בפלייאוף. זה דרך אגב לא סותר את העובדה של-OKC הגנה לא רעה בכלל.

      1. בתכל'ס הם סופגים פחות נקודות. נכון הם גם קולעים פחות אבל למשל בפלייאוף, למרות הבלאו אפ הראשון מול הדורבנות, OKC סופגים למשחק 97.9 וג"ס סופגת 102.7.
        מי שיזלזל בהגנה של OKC יעשה טעות חמורה. יש להם תצוגות הגנה לפעמים שזה רק להקליט להסתכל שוב ושוב. זה עוד מתקופת ברוקס, זה לא חדש. קבוצת הגנה מעולה.

        1. למען הסר ספק – אני ממש לא מזלזל בהגנת אוקלהומה.
          וגם כתבתי מספר פעמים שההימור שלי הוא OKC אחרי סדרה ארוכה וצמודה.

          אבל כמות נק' שקבוצה סופגת היא גם פונקציה של כמה פעמים יריבתה זרקה לסל. קצב גבוה יותר, משמעותו יותר זריקות לסל, יותר נק'.
          ללא קשר לאיכות ההגנה.
          הדיפנסיב רייטינג בודק כמה נק' הקבוצה סופגת ב-100 פוזשנים.

          1. בסוף, מדובר כמה סופגים למשחק.אוקלהומה מאפשרת ליריבתה פחות פוזשנים כי היא שולטת בריבאונד. וזה בבירור גם מה שיהיה נגד ג"ס. ולכן בסוף היא סופגת פחות. נכון המספר דפנסיב רייטינג אומר משהו, אבל הוא לא אומר הכל.

          2. פוזשן משמעותו – התקפה אחת. כלומר עד שהכדור חזר לרשות הקבוצה השנייה. השליטה של OKC היא בעיקר בריבאונד ההתקפה מה שנותן לה יותר הזדמנויות התקפות שהיא מחטיאה אבל לא נותן לה יותר פוזשנים. הדיפנסיב רייטינג נותן אינדקציה מעולה כי הוא בעצם מנרמל את הספיגה לקצב המשחק. זה הופך השוואה בין הגנות ליותר נכונה. קח לדוגמא את קליבלנד שמשחקת סופר לאט אבל סופגיםרק 97 למשחק. הדיפנסיב רייטינג הגבוה שלהם מדגיש את נקודת התורפה בהגנה שלהם.

          3. עידו, OKC יש לה יתרון על יריבתה ב4 ריבאונדים בהתקפה ובכמעט 6 ריבאונדים בהגנה בפלייאוף. בממוצע הם לוקחים כמעט 10 ריבאנדים יותר מהיריבה. המספרים די דומים גם בעונה הרגילה, שמה זה +2 בהתקפה ו+6 בהגנה.
            זה חד משמעי מתבטא ביותר פוזשנים.

          4. צביקה מה שאתה קורא לו פוזשן (ובאופן כללי בארץ) שונה ממה שנקרא פוזשן בNBA. כפי שציינתי פוזשן זו בעצם התקפה כלומר כל מה שקורה מהרגע שהכדור הגיע לחזקת הקבוצה עד שהוא עובר לחזקת היריבה. לכן ריבאונד התקפה לא מביא לעוד פוזשנים אלא ליותר מצבי קליעה.
            הת'אנדר הם בעיקר קבוצת ריבאונד התקפה נהדרת שלקחה בעונה הסדירה 31% מהריבאונדים ליד הסל של היריבה מה שמשאיר לקבוצת מהצד השני רק 69% מהריבאונדים ההגנתיים שלה. בצד שלה OKC עושה עבודה טובה כשהיא לוקחת 76% מהריבאונדים מתחת לסל שלה (די ממוצע). הסיבה לכך שהפערים מועצמים היא כפי שאדר ציין העובדה שהתאנדר מאבדים הרבה יותר כדורים מהיריבה מה שמסיים הרבה פוזשנים ללא ריבאונד הגנה של היריבה. בנוסף התאנדר גם הולכים הרבה יותר לקו מה שמוביל לעוד פוזשנים שנגמרים ללא ריבאונד.
            בסך הכל כשמסתכלים על המכללול של הדברים אוקלהומה סיטי היא ללא ספק קבוצת הריבאונד הטובה ביותר בליגה.

        2. סופגים פחות נקודות זה לגמרי ענין של קצב. OKC שיחקו נגד סן אנטוניו ודאלאס שתי קבוצות שמשחקות בקצב איטי גולדן סטייט נגד פורטלנד ויוסטון שמשחקות בקצב מהיר.. זו בהחלט קבוצה שיודעת להגן ואני לא חושב שאף אחד מזלזל בהגנה שלהם.

          1. צביקה, אחת הסיבות שהם לוקחים יותר ריב בהגנה היא כמות האיבודים הגבוהה מה שגורם לכך שהתאנדר זורקים פחות מהיריבה ונותנים ליריבה פחות הזדמנויות לריבאונד הגנה.
            כך או כך, אין ספק שהתאנדר קבוצת ריבאונד עליונה.

      2. לא יודע אם לזה התכוונת – אבל הדפנסיב רייטינג של ג"ס טוב יותר מאוקלהומה בעונה הרגילה – 100.9 ( רביעי בליגה במשותף עם בוסטון ) מול 103 לאוקלהומה ( מס' 12 בליגה ). גם בפלייאוף ג"ס בעדיפות – 98.4 לעומת 102 .

        http://espn.go.com/nba/hollinger/teamstats/_/sort/defensiveEff

  20. הסידרה תוכרע על פי רמת המשחק של הספסל של ג"ס.

    הם היו טובים בסידרה מול יוסטון וגם בשני המשחקים הראשונים מול פורטלנד.

    בשלושת המשחקים האחרונים מול פורטלנד הספסל של ג"ס לא היה טוב. בכל משחק לא יותר משחקן אחד תרם נקודות וכקבוצה זה לא היה מספיק. במשחק השלישי ג"ס הפסידה ואת משחקים 4 ו 5 קארי ניצח.

    קר שמר על אוזילי בנפתלין בשני הסיבובים הראשונים. הוא זקוק לו בריא מול אוקלהומה ובהמשך מול קליבלנד, ביחוד לנוכח הפציעה של בוגוט. אוזילי טוב זה אחד המפתחות לניצחון של ג"ס.

    אני מסכים עם מנחם ביחס לרגישות של ג"ס לפציעות השנה בפליאוף. היא גובוהה משמעותית מזו של שנה שעברה. בוגוט, גרין ובארנס דידו בסיום הסידרה עם פורטלנד. דוקא קרי נראה לי שהתגבר על הפציעות. מצד שני גם דורנט וראס הם לא נטולי פגיעות.

  21. יש סיבה אחת למה ג״ס ינצחו, וקוראים לה סטף קרי 🙂
    וברצינות, אני לא חושב שוויטרס, הגבוהים, וכל הת׳אנדר השתפרו ככ, שיפור לא מגיע באופן פתאומי וככ משמעותי. מה שהיה הוא שיהיה, בשינויים קטנים..
    הסיבה שהדאבס שבעים קצת גרמה לי לדאוג, עס שהבנתי שא״א להגיד שג״ס שבעה, עדיין יש להם מה להוכיח. שהעונה הטובה בהיסטוריה היא לא מקרה, אז אליפות חייבת לגבות את הטענה שלהם שהם הטובים בהיסטוריה.
    המסע עדיין נמשך!

  22. מנחם, תודה על טור מצויין ומנומק.

    גם אני כמוך, מרגיש, שלרעמים יש את הכלים להתמודד עם הלוחמים,
    שווה מול שווים.
    סדרות פלייאוף מוכרעות בסופו של דבר על ידי הרול פליירס.
    אני מניח שדוראנט ווסטברוק, תומפסון גרין וקרי, יתנו את המשחקים הגדולים שלהם.
    השאלה היא מי משחקני המשנה יטפס ויתפוס מקום בפודיום.
    היתרון של גולדן סטייט, שסטיב קר כל השנה נותן לשחקני הספסל לשחק רגעים משמעותיים בתוך המשחק, ולכן אנחנו יודעים שכל אחד מהם יכול לתפוס משחק גדול: איגי, בארנס, ספייטס, אסלי, ליווינגסטון, הראו לנו כבר במהלך השנה שיש להם את זה.
    מה שהפתיע אותנו היה ההתפתחות של שחקני המשנה בת'אנדרס, במהלך הסדרה עם אדאמס, קנטר, רוברסון ווויטרס.
    זו הסיבה לאופטימיות המנשבת מהטור שלך לגביהם.

    אם שני הספסלים יתנו את שלהם, בצורה שווה, המשחק יוכרע על ידי הסופרסטארים (ויהיו לנו היי לייטס לפנתאון).
    אם לא, הקבוצה שהספסל שלה יתבלט, היא זו שתנצח.

    ויאללה כבר שיתחיל.
    אפילו אני מתכוון לחרוג ממנהגי, ולקום לראות את המשחקים בלייב.
    למרות הליג פאס.

  23. טור מצויין ומנומק.

    כמה השגות (שגם אותם אפשר לסתור)

    1. גולדן סטייט ניצחו ללא קארי 5 משחקי פלייאוף. חלקם באופן משכנע. בנוסף כשקארי חזר הם הכניסו אותו בכוח למשחק למרות שהיה פושר גם בהתקפה אבל בעיקר בהגנה. אם לוקחים בחשבון שגולדן סטייט מאוד התקשתה כשקארי לא שיחק העונה בין אם בגלל פציעה או ישיבה על ספסל, אז ההישג הזה מראה על התבגרות. לגבי הפציעות אני מסכים. הסיכוי של ג"ס להיפצע גבוה בגלל סוג הפציעות

    2. בוגוט משמעותי כשחקן רוטציה אבל אזילי שלא שיחק במפגשים מול הת'נדר השנה חשוב יותר. OKC התקרבה לג"ס בעונה הרגילה קודם כל בגלל הריבאונד. אזילי וגרין יחד עם בארנס ואיגי כולם ריבאונדרים טובים בטח באיזורים שקליעות לשלוש נוחתים בהם. אם OKC יזרקו הרבה שלשות היתרון בריבאונד יצטמצם.

    3. אם ג"ס תשחק משחק מעבר ומתפרצות הסדרה גמורה. אדמס וקנטר יצדיקו את עצמם רק עם ההתקפה תעבור דרכם ו-OKC יאטו את המשחק מעט. שתיהם מגנים גרועים במשחק מעבר.

    4. פיק אנד רול. מי שומר על קארי בחילוף. קארי חוגג על גבוהים שמתחלפים מולו. ואם המגן עובר תחת החסימה גם אז יחטוף שלשה. אתה חייב גבוה שיכול לעקב אותו או שיכריחו למסור. אם קנטר משחק, הווריורס יתקפו אותו קבוע עם קארי והשומר של קטנר. הפיתרון הוא איבקה כסנטר ודוראנט ב-4.

    המשחקים לטעמי יוכרעו מאותם סיבות שציינת רק שהתשובה יכולה ללכת לשני הכיוונים,

    עדיין מתעקש שזה בערך 30%-70% לגולדן סטייט. הסדרה בגאט פילינג שלי הולכת ל-7 (רק התפרקות מנטאלית או פיזית של אחת הקבוצות תגרום לסדרה להיות חד צדדית). ניצחון של OKC תהיה הפתעה אבל לא בקנה מידה היסטורי.

    1. דווקא גולדן סטייט הצקשו מאוד עם משחק המעבר של okc בעונה הרגילה, לפתוח עם שני גבוהיים לטעמי תהיה טעות קריטית (קנטר יעלה מהספסל למשחק) מצד דונבון, אני במקום דונבון פותח עם וויטרס ליד ווסטברוק ודוראנט כך לא יהיה ניתן להחביא את קרי בהגנה איבקה שעצר מצויין את גרין העונה ואדמס.

      1. אני בטוח שהוא לא יעלה עם אדאמס וקנטר. אבל אני הייתי עושה זאת לו הייתי המאמן. ומאחור שם את ווסטברוק, דוראנט, ואיבקה.

        1. אדאמס קנטר ואיבקה ביחד? הווריורס ישחטו אותם בהתקות מעבר. זה יהיה שלשה על 2 של התאנדר. חמישיית התאבדות.

  24. שתי נקודות קשןרות ולא קשורות:
    1. קארי אצל וולטון שיחק משמעותית פחות דקות
    2. ראסל מחזיק בכדור הררררבה יותר מקארי. תעשו יחס\מדד של אסיסטים פר דקות שליטה בכדור (אם יש מי שסופר את זה) אני בטוח שייצא שקארי עם תוצאה גבוהה יותר

  25. יש חשיבות גדולה לדיון וויטרס. הוא אמור לקבל מבטים חופשיים + הזדמנויות להעניש/לעייף/להדביק עבירות לסטף קארי החלש ממנו פיזית.
    את היכולת יש לו. את המנטליות כנראה שלא. אני אישית מקווה להתבדות, כדי שתהיה לנו סדרה.

  26. מסכים איתך מנחם על חלק מהנקודות וחלק פחות בעל מקרה לטעמי האישי הנקודה הכי מרכזית היא איך ווסטבורק מגיע לסדרה הזו.
    אחרי הסדרה מול הספרס ברור מי מבינו לדוראנט מרגיש יותר טוב בתור האלפא דוג (ראס) ומי הסייד קיק המאוד איכותי שלו(דוראנט), מול הלוחמים מאוד חשוב לשלוט בקצב המשחק , אם ווסטבורק ינהל את הקבוצה בצורה המופתית כמו שניהל מול הספרס ובדגש על החצי השני של הסדרה (משחקים 4-6) הוא יתרון עצום לאוקלהומה שלגולדן סטייט פחות יש התאמה הגנתית אליו (אולי איגודאלה לחלקים מסוימים???)
    אגב הנוחות שציינתי בהתחלה לדעתי יהיה גורם מכריע בקיץ בהחלטה של דוראנט איפה לשחק לא פחות מתועלת כספית.

  27. פוסט מעולה ומעורר מחשבה. בהחלט ביטאת את הרגשתי. לדעתי מקום המאמנים הוא החשוב ביותר כאן הואיל ומדובר במשחק של מצ'אפים. המאמן שידע לעשות התאמות טובות יותר, גם תוך כדי משחק ינצח.
    מאוד התרשמתי מיכולתו של דונובן לעשות את ההתאמות הדרושות מול ס"א. נראה אם יעשה אותו הדבר מול גולדן ובעיקר נראה כיצד קר מגיב.

  28. חושב שאוקלהומה ינצחו.
    סיבה ראשונה דורטנט יותר גבוה מקארי וכדוסל משחק של גבוהים.
    סיבה שניה ראה סיבה ראשונה .
    סיבה שלישית ראה סיבה שניה.
    סיבה רביעית ראה סיבה שלישית
    ככה יש לי עשר סיבות
    גם בגזרת המאמן תמיד המאמנים הגבוהים מנצחים
    מסקנה כדי לקחת אליפות גס צריכים לשכור את שירותיו של בנו של מנוט בול כמאמן .
    עכשיו קליבלנד לא תקח אליפות כי פיטרה מאמן נמוך יחסית לטובת מאמן נמוך ממנו .
    ככה לא מתקדמים .

    1. נב
      אף פעם לא מתוכחים עם הרגשות.
      מי שמדבר על הרגשה אומר שאין הגיון
      ברעיון אבל זה מה הוא רוצה לראות אז כבר אפשר לתפור סיבות.
      בהצלחה .

  29. פוסט אחרון לפני שהמסך מורם הלילה :

    אני לא מזלזל באוקלהומה . אבל אני חושב שרבים מתרשמים יותר מדי מהסדרה שלהם מול ס"א. צריך לזכור שס"א , למרות ההפסד , קלעה בסדרה סה"כ יותר מאוקלהומה. ואנחנו מדברים על קבוצה , ס"א , שהתקשתה מאוד לקלוע מול הלוחמים השנה . ,
    בנוסף , הת'אנדר ניצחו רק משחק אחד באופן משכנע , וגם בו ס"א חזרה מפיגור גדול , ואם היתה קצת יותר התקפית ( ולולא חסימה קריטית על דאנקן הדועך ) אולי עוד היתה חוזרת במשחק ההכרעה .

    לכן – ככל שאני מתאמץ לחשוב על זה , אני פשוט לא רואה איך אוקלהומה תיקח את הסדרה , כל עוד ג"ס בריאה .

    1. אשברי זה פחות נובע מכך שמתרשמים מאוקלהומה אלא יותר מכך שמזלזלים בגולדן.עכשיו הזלזול הוא לא זלזול מופגן של מה הם שווים,כולם כולל כולם אומרים שהם קבוצה טובה אבל פה בדיוק הנקודה הם לא קבוצה טובה אלא קבוצה היסטורית,ואנשים לא מפנימים את זה ומתייחסים אליהם כמו קבוצה טובה כמו לצורך העניין ס"א,אוקלהומה וקליבלנד.
      עכשיו יכולה להיות סיטואציה שאוקלהומה ינצחו אבל וזה אבל גדול מבחינתי זאת תהיה הפתעה גדולה ויותר מזה זה יהיה בעקבות חולשה של גולדן

      1. יניב לדעתי זה בא מכיוון אחר – כולם העריכו מאוד (אולי יותר מדי) את ס"א ולכן אוקלהומה שניצחה זוכה לריספקט.

        1. לא יודע יכול להיות,כי הרי לא מעט אמרו שס"א ינצחו את גולדן,עכשיו לא מעט שאוקלהומה ינצחו.זה יכול להיות מהסיבה שציינת אבל להרגשתי גולדן לא מקבלת את הכבוד הראוי לה.
          אם אני הולך אחורה לקבוצה היסטורית של הבולס עם ה72 ניצחונות אז אמנם לא היה אינטרנט ולא היה שיח כזה אבל מה שאני כן זוכר זה את ההפתעה הגדולה שהייתה לי שסיאטל הצליחו בכלל לנצח 2 משחקים ושהם נותנים פייט.אני לא חושב שהיה אחד שטען ששיקגו לא יהיו אלופים.ופה אצלנו באתר בוא נגיד שמתוך 10 גולשים יש לך לפחות 3 שיגידו לך שהם לא יקחו

          1. נכון, תמיד ישנה אהדה של האנדרדוג. גם אני הייתי בעד סיאטל כי היה ברור לי שהם נחותים (וגם אהבתי את השחקנים שלהם).

        2. דווקא היתה חלוקה שווה גם בתקשורת וגם פה בין מי תיקח את הסדרה (חוץ מכמה מתלהבים אחרי משחק מספר 1). הרוב טענו שזה ילך ל-6-7 משחקים כשכל קבוצה יכולה לנצח. מה גם שכבר כמה עונות סן אנטוניו מתקשה מאוד מול OKC וזה היה לפני שאדמס נתן קפיצה.

          צריך לתת ריספקט ל-OKC על הניצחון אבל צריך הרבה מאוד משתנים שיפלו לטובתה כדי שהיא תדיח את גולדן סטייט

    2. לפני שניצחו את ס"א, כולם (חוץ ממני, ועוד כמה מבינים) דיברו על ס"א כקבוצת הכדורסל האופטימלית. נצחון עליה נחשב כדבר כמעט בלתי אפשרי. והת'אנדר פירקו אותם די בקלות.

      1. די בקלות ??? משחק חמש מוכרע עם החלטות שיפוט שערורייתיות ובשניות האחרונות בלבד אחרי שהספרס מאבדים יתרון של 13.- , עם החלטות רעות והחטאות של פארקר. משחק 2 גם טעות שיפוט גדולה וניצחון דחוק. אם זה בקלות אני לא יודע מה זה בקושי.

  30. טור מושקע ומעולה. לכבודו השקיע בתגובה
    ההרגשה שלך מגובה לא רק בטיעונים משכנעים אלא גם במוניטין העצום שלך ובקונסיסטנטיות שלה לאורך העונה.
    גם אני באופן אישי לאורך כל השנתיים האחרונות מלווה בתחושה לגביי הווריורס שהם רצים על איזשהו גל של חריגות שחייב להתיישר בסופו של דבר. כל פעם אני מוצא את עצמי מסמן איזשהו קו שיוריד את סטפ וחבורתו מהאולימפוס והם משתינים על הקו הזה וממשיכים הלאה.

    מול הבלייזרס שהוכיחו כבר במהלך העונה שיש להם מאצ' אפ מעניין מול הווריורס, ועם דיימו המופלא בתצוגות 'פלאש', גם ללא סטפ הם היו לכל היותר סדרה מציקה לזהובים. בשלב כלשהו בתחילת הסדרה כבר האמנתי שיש סיכוי להפתעה אבל העומק וההתעלות בקצה ההיררכיה העמידו קיר ברזל שהחזרה של סטפ רק החזירה את הפרופורציה להבדל בין הקבוצות.

    מול התאנדר זה סיפור חדש. קודם כל, מדובר פה במכונית חדשה עם שלד ישן ומוכח. הרעב של הבלייזרס היה להוכיח שהם יכולים להתמודד על האליפות. את זה ווסטברוק, דוראנט ואיבקה כבר הוכיחו. הם צריכים להוכיח שהם שווים אליפות. הגרסא הנוכחית מגיעה לשיא שלה בתזמון מדויק. ההגנה מחוברת ושחקני משנה תופסים את מקומם. לשתי הקבוצות יש בק קורט מעולה והפרונט קורט של התאנדר יכול לעשות הבדל. אבל…
    לווריורס יש פתרונות. ועד עכשיו הם לא מפסיקים למצוא אותם ולהוציא אותם לפועל. כמו ברוב המקרים המפתח הוא גרין. בצורה המופשטת ביותר אם הוא יצלוף מבחוץ לתאנדר אין תגובה.
    אסור להמעיט ברעב של הווריורס! הם באים לאכול הכל ולתמיד
    תהיה להם סדרה מאתגרת ואני מהמר שהם יצטרכו להתמודד בפעם הראשונה עם שני הפסדים רצופים, אבל אני לא רואה אותם נעצרים כאן…
    בסדרת הגמר זה סיפור חדש. עוד אין לי תחושות ברורות לגביי זה

  31. לווריורס יש יכולת לשים את הכדור בטבעת כמעט מכל מרחק, בכל זמן, עם 10 שחקנים שונים, כש2 מהם עושים את זה באחוזים ויעילות מדהימים.
    OKC צריכה להתאמץ הרבה, לצאת מגדרה וגם אז, כמו שראינו במהלך העונה, זה עשוי לא הספיק.

    OKC ניצחו את הספארס לא כי הרגליים של הספארס התעייפו. הן היו עייפות כבר מזמן, הן היו עייפות גם כשהספארס מחצו 4-1 את מיאמי. אם כבר הספארס היתה יותר רעננה כי אולדריג' ולנארד בשיא הפיזיות שלהם (לנארד עוד ישתפר גם מזה).
    אם כך, OKC ניצחו פשוט כי הספארס לא קלעו, לא התאימו את עצמם ולא מצאו פתרון למשחק הגבוהים של OKC. משחק הגבוהים של הספארס הוא זה שהיה צריך לנצח להם סדרה מול הווריורס, אבל הם נתקלו מול גבוהים טובים ובעיקר יעילים משלהם.

    מול הווריורס, OKC לא תוכל לרמות על אף שחקן ותהיה חייבת לצאת על כל שחקן, להחליף על כל שחקן ולעשות כל שביכולתה כדי למנוע זריקות.

    אני כן אקח משהו מהפוסט של יאיר הורניק, למרות שלא הסכמתי עם הרבה דברים: עדיין לא נמצאה השיטה לשמור על שחקן ועל קבוצה שמסוגלים לקלוע מכל בלאטה.
    זה לא שאפשר להוביל שחקן לחדירה ביד החלשה, או לסגור את הצבע, או איזורית וחלק אישית או שום דבר.
    כשהכדור בידיים של קרי\תומפסון ושות', ברגע שהמשאית ששמה בוגוט מגיעה ועושה חסימה ברוחב 3 מטר, זה בדיוק המרחב שנדרש כדי לעלות לזריקה, ולפעמים גם פחות מספיק.

  32. מנחם אני חושב שאתה גרופי של לברון זה הכל…אתה יודע שנגד גולדן סטייט הוא יפסיד אז את מפנטז שהת'אנדר ידיחו אותם…מה שלא יקרה בחיים…זה יגמר 1:4 לגולדן סטייט.

  33. אחרי כל הנימוקים המצויינים שהבאת אני עדין חושב ש75 אחוז הווריוס ינצחו את הסדרה. הלוואי הלוואי שהסיכוים הם לא מה שינצחו

  34. סליחה שאני מתפרץ לדיון לפני שקראתי את כל התגובות אבל אין מצב שייגמר 4-1, הכבוד של ווסטברוק לבד שווה שני משחקים בסדרה הזאת, ייגמר 4-3 לג"ס.

    1. הכבוד של ווסטבורק שווה 4-0 לווריורס.
      השיקול דעת, האיפוק ההחלטות הנכונות שוות לת'נדר גם 3 משחקים (ואולי אולי רביעי)

  35. האמת הכי מדויקת היא .
    שעד היום שתי הקבוצות הללו לא התמודדו זו מול זו בפלייאוף.
    האמת.היא שדונובן הפך את ווסטברוק למה שהוא לא היה עד הסדרה מול סא שזה רכז אמיתי .
    דונובן. הצליח ליצוק בינה לקודקודו של ראסל שזה הישג אדיר.
    הצליח לקחת חמישה שחקנים או יותר ולגרום להם לשחק כקבוצה .
    עכשיו מול גס יש לנו חתולים מאולפים שהתחפשו למלצרים ההתערבות הידועה .
    השאלה אם יספיק לזרוק עכבר כדי דהחתולים יזרקו את המגשים לרצפה ויתחילו לרדוף.
    במלים אחרות יש לנו קבוצה מול אחת שהתחפשה לכזו .
    והשאלה כמה זמן אם בכלל. התחפושת תחזיק ….
    התשובה תלוי בלחץ הקבוע שגס יצליחו להפעיל לחץ במשחק אחד לא עזר לסא .
    גס צריכה להפעיל לחץ בשלושה משחקים רצופים אז יגיע לכדי ביטוי היתרון של גס על היכולות המנטליות של ראסל .
    קאר מבין זאת מצוין הוא שיחק עם תואם ראסל אחד בשם גורדן כמה שנים .

    1. דונובן לא הפך את ווסברוק לכלום. ווסברוק כבר 3 שנים נכנס למודים כאלה שהאסימון נופל ובוא הופך לרכז ששם לחץ על היריבה ומשחרר את חבריו לזריקות. הוא בוחר מתי להדליק את זה ומתי לכבות. להזכיר לך שמול סאן אנטוניו מתוך 6 משחקים היו 3 שהוא היה הווסטבוק הישן והלא יעיל

      משחק 1 – 5-19 מהשדה עם -9 אסיסטים – תבוסה
      משחק 2 – 11-25 – ניצחון בשיניים (ניצחון בזכות דוראנט ואדמס שהשאירו אותם במשחק)
      משחק 3 – 10-31 הפסד מביך בבית

      דונובן לא המציא אותו בשלשה משחקים

  36. לאוקלהומה יש שתי בעיות רציניות.
    האחת זה כמובן התלות המוגזמת בווסטברוק ודוראנט. אפשר לדמיין מצב של מחצית ואפילו שלושה רבעים שקרי לא בשיאו אבל שאר החברה מצליחים לשמור על המשחק צמוד, קרי נכנס לעניינים ברבע הרביעי וניצח את המשחק. התסריט הזה קרה לא מעט פעמים.
    אצל התאנדר, מחצית אחת שווסטברוק ודוראנא לא בשיאם, תגמור להם על המשחק. אני מאמין שאוקלהומה תאבד שני משחקים על הסיבה הזאת.
    הסיבה השנייה, הספסל חלש משל הווריורס. נכון, עבר שיפור גדול ויש כמה שחקנים שמצאו את עצמם, אבל בכל זאת, הרבה פעמים הספסל מתקשה להיכנס לקצב בגלל העובדה שכל הכדורים הולכים בבידודים וםיקאנרול לשני הכוכבים ושאר השחקנים על המגרש צריכים למצוא דרכים מיוחדות להיכנס למשחק.
    שתי הסיבות קצת סותרות, אם אוקלהומה תמצא פתרון לאחת, זה בדרך כלל יהיה על חשבון פתרון לבעיה השנייה ולכן אני חושב שהסדרה בכל זאת תלך לווריורס.

    האיש שיכול לעשות את השינוי באוקלהומה זה רוברסון. לגולדן יצרון מוחלט בגזרת הגארדים בגלל העובדה שהם מחזיקים בשניים מהטופ של הטופ לעומת אוקלהומה שמחזיקה רק באחד כזה. אבל אם רוברסון יצליח לצמצם את הפער ולגרום שההבדל יהיה מזערי בגזרת הגארדים, אז אוקלהומה תוכל לעשות את ההבדל בעזרת סדרה גדולה של דוראנט והצמד גבוהיים שלה.

    יותר מהכל, הדבר הכי חשוב בשביל אוקלהומה, אם ווסטברוק ישחק בשביל להוכיח שהוא טוב יותר מקרי, הוא יפסיד לו בדו קרב הזה וגולדן תדרוס. כנל לגבי דוראנט, אם הוא יבוא בשביל להוכיח שהוא קלעי לא פחות טוב ויעיף סתם זריקות, קרי לא יפסיד לעולם בדו קרב של קליעות מבחוץ!! אבל אם הצמד ישחקו עם אחריות, קבלת החלטות נכונה, יחשבו כל הזמן מה הקבוצה צריכה בשביל לנצח ולא מה הם צריכים בשביל להוכיח את גדולתם על קרי, סיכויי אוקלהומה יגדלו משמעותית.

  37. מכירים את המערכון של כמעט שבת שלום בארץ נהדרת על העני שביקש כמה טיפות 95 נטול לכבוד שבת?
    מה המסקנה? שאף פעם אי אפשר לדעת

  38. לי יש רושם שהערב לא יהיה משחק צמוד במיוחד. אחת הקבוצות תנצח על יותר מ-10 נקודות, אבל כמו בהרבה מאד פעמים, המשחק הראשון משקר

  39. 4-0 חד וחלק ללוחמים הפרש ממוצע 14.
    לנמק? הם פשוט הטובים בהיסטוריה.
    המציאו את המשחק מחדש ואני מרחם על הגבוהים של אוקלהומה.
    זה לא הכדורסל הישן של הפופ.

    1. today is 25/05/2016
      and you'are absolutely right
      gsw swept okc 4-0 with an average margin of 14 points
      without a doubt you are a great basketball expert
      and i can hardly wait for your next analysis

  40. סדרה לא צפויה לחלוטין כאשר לשתי הקבוצות יש מאצ' אפים מאוד מעניינים וכל כך הרבה חלקים בפאזל. מצד אחד עדיין לא ברור עד כמה קרי יכול להיות אותו קרי המדהים של כל העונה אן של ההארכה מול פורטלנד וברור שיפעילו עליו לחץ בהגנה, לעיתים גם כשהוא מדהים שאר הסגל המצוין של הלוחמים תולה בו יותר מדי תקוות ורמתו יורדת – כמו אצל תומפסון למשל. מצד שני דוראנט לא יתקל כנראה בטריק של שומר נמוך אלא יתמודד ען בארנס וכנראה גם איגודלה לפרקים כך שנראה אותו פחות הולך לפוסט. ווסטברוק זה משתנה שכל ערב יכול להיות שונה -לפעמים בלתי ניתן לעצירה(את העצירה שלו על המטבע והזריקה ממיד ריינג' בגובה עצום – אף שחקן לא יכול לעצור אלא הוא עצמו), וריבאונדר איימתני וגם מוסר, ולפעמים מיידה לבנים והורס כימיה קבוצתית.
    הספסל של הלוחמים היה יתרון לאורך כל העונה אבל לעיתים קר משחק הרבה עם החמישיה ועם איגי בלבד ולא נותן ביטוי לספסל. מעניין לראות אם גם כאן הרוטציה תתקצר. מנגד אצל אוקלהומה עדיין אין יציבות לסגל המשלים שלפעמים משותף בואפן משמעותי במסירות ובמשחק ולפעמים נותר בצל של שני הגדולים.
    שתי הקבוצות יודעות לייצר ריצות בפרק זמן קצר מאוד עם שלשות וריצה, כאשר האחים חמים אלוהים ישמור וכך גם כאשר דוראנט כך שגם אם קבוצה תעלה ליתרון משמעותי שום דבר לא סגור עם קווץ' הגנתי וכמה התקפות מעבר.
    אני מאמין גם שנראה נסיון להאק בוגוט \אזילי לפעמים פשוט בשביל להוציא את הווריורס מהקצב – אצל פורטלנד זה עבד לא רע לפרקים(לנו הצופים זה היה נורא כאשר קר החזיר באותו המטבע) .
    סדרו כאלה מוכרעות על אלמנטים קטנים ומומנטום, אלמנטים כמו ריבאונד התקפה, חסימות טובות בהתקפה או עבודת הגנה.
    חלק מאוד משמעותי יהיה כמובן לאנשים עם המשרוקיות שלצערי כרגיל טועים המון ומכריעים משחקים, מקווה מאוד שלא כך יהיה הפעם וייתנו לקבוצות לשחק ולהכריע.
    להערכתי חכמת המשחק של הלוחמים גבוהה יותר וזה הנתון שיכול וצריך להכריע את הסדרה, לא רואה מצב לפחות משישה משחקים .

  41. אגב, לOKC יש יתרון גדול במשחק האק-דה. בוגוט, אזילי, וורזואו הם נגרים מהקו, לעומת זאת אדאמס הוא כבר קולע 60% וכל שאר שחקני הרוטציה הרציניים קולעים 80%+.
    רוברטסון גם נגר, אבל אני מאמין שזה בגלל שהוא הולך מאוד מעט לקו. ילך יותר האחוזים שלו יעלו. בכל מקרה עם יעשו עליו האק-דה קל מאוד לוותר עליו. עם ג"ס יוותרו על 3 הסנטרים שלהם אז תהיה להם בעיה.

  42. איזה קוראים תותחים יש לך מנחם!

    איזה ניתוחים, איזה הבנה. אני אוהב לקרוא את אסף רביץ מוואלה. אבל התגובות שם? גנון

    1. הדברים פשוטים .
      שחקנים צריכים לבנות ביטחון במשך עונה שלמה .
      בפליאוף קוצרים את הפירות

      אז מה אם יש שחקני ספסל מצוינים באוקלהומה ביטחון יש להם ?
      אם לא אז כשיעלו ירעדו להם הידיים …

  43. עשר סיבות ואפילו אחת לא רצינית.
    מוכן לשים על סכום בעולם שאם אין פציעות אוקלהומה לא תיקח יותר מצמד משחקים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט