סיכום יום חמישי הגדול – נפרדים מטימי ומאנו / דור בלוך

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (4) 113 – סן אנטוניו ספרס (2) 99

זה נגמר.

מה זה "זה", לא ברור עד הסוף, האם רק טימי ומאנו? האם פופוביץ' ילך בעקבותיהם? האם כל העסק הולך לפירוק או שהביס של אולדרידג' פרקר ולנארד ימשיך הלאה? לא ברור, וזה עוד יידון בימים ובשבועות הקרובים, אבל הלילה היה הלילה של אוקלהומה שממשיכה לגמר המערב, וכעת צריכה להסתכל למפלצת הצהובה בעיניים.

במשחק שבו יתרון השיא של אוקלהומה הגיע עד 28, הניצחון שלה לא היה מוטל בספק אף לא לרגע אחד.

הפתיחה הייתה בקצב סן אנטוניו כשהספרס כמעט לא מניעים כדור, ומכניסים את הכדור באדיקות לאולדרידג' בפוסט שהגיע ל-8 נקודות כשדנקאן מוסיף 6 לרבע הטוב ביותר שלו בסדרה, והספרס הובילו ב-6, 4 דקות לסיום הרבע, אבל אתם יודעים מה, גם בשלב הזה שבו לא הרבה הלך לאוקלהומה התחושה הייתה שזה לא זה, שאי אפשר בכדורסל של היום לנצח רק בללכת פנימה בכוח, שבסופו של דבר בלי הנעת כדור הספרס אינם ספרס שיכולים ללכת עד הסוף, שבסופו של דבר אם משהו יסודי לא ישתנה זה של אוקלהומה.

ואכן מהנקודה הזאת 4 של ווסטברוק ו-6 של דוראנט עד סוף הרבע, כשהמחליפים של פופוביץ' מסריחים את הפרקט (מה היה קורה אם סן אנטוניו הייתה מביעה את ג'ו ג'ונסון משוק השחקנים החופשיים במקום את קווין מרטין?) ובסוף הרבע זה 6 לאוקלהומה.

ברבע השני זה היה כבר טבח של ממש, סן אנטוניו נעצרה על 12 נקודות כשבצד השני אוקלהומה קולעת 30, ובתחילת הרבע השלישי הפער עלה כאמור ל-38 נקודות, ומשם זה היה גרבג' טיים כל הדרך גם כשההתקפה של סן אנטוניו הסתכנכרנה בחזרה ל-68 במחצית השניה, כשההפרש בסיום נראה מכובד, אבל משקר.

כמו במשחק הראשון ווסטברוק ודוראנט היו גדולים זה לא מילה. ווסטברוק עם 28 ו-12 אסיסטים ודוראנט עם 37 כולל 12 מ-12 מהעונשין, אבל הגיבורים של הסידרה הזאת לא פחות מהדואו הם סטיבן אדאמס שקלע 6 מ-7 מהשדה סרג' איבאקה שדווקא היום לא היה מאופס מחוץ לקשת, רוברטסון שסוף סוף היה מאופס מחוץ לקשת עם 3 מ-5 ואנס קנטור שתרם 7 ריבאונדים.

לנארד נפרד עם סידרה בינונית מאוד שבה הוא לא מצא את הקליעה שלו עם 22, כאשר אלדרידג' סיים עם 18 ל-14, אבל הולך עם הרבה מחשבות נוגות לגבי תרומתו למשחק הקבוצתי והאופן שבו הגעתו שינתה את הספרס. דנקאן נפרד עם משחק יותר ממכובד ל-19 נקודות באחוזים טובים אבל חוץ מהשלישיה הזאת אף אחד בס"א לא קלע בספרות כפולות.

מקצועית אוקלהומה שוב שלטה בריבאונד (40-50), והצליחה לייצר התקפת מעבר וברגע שזה קורה לסן אנטוניו אין סיכוי לשלוט בקצב ולהכתיב את הסגנון שהיא צריכה כדי לנצח קבוצות עם כוח אש עדיף כמו אוקלהומה וג"ס.

כעת אנחנו בדרך לגמר המערב מהחלומות, אולי לא זה שכולנו חלמנו עליו, אולי לא זה שכולם צפו אותו כשהעונה התפתחה עם שתי קבוצות עם מאזנים היסטוריים, אבל וואו זה הולך להיות טוב.

תהדקו את החגורות, יוצאים לדרך!

וזה נכתב לפני המשחק:

חג שמח לכל בית ישראל, וחג סופר דופר שמח לכל בית אוהדי ה-NBA כאשר אחרי עוד לילה של משחק גדול מהמערב (שמעתי שהיה גם איזה משחק במזרח, לא יודע, לא מתעניין), מחכה לנו הלילה מה שהוא לטעמי המשחק הכי גדול של הפלייאוף עד כה, אולי של השנתיים האחרונות, אז בואו ניגש לאקשן!

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (3) – סן אנטוניו ספרס (2) 3:30

אין לתאר כמה שובר לב היה ההפסד הביתי במשחק מספר 5 עבור סן אנטוניו ספרס. כן שופטים או לא שופטים, כל סלים לא סבירים או לא סלים לא סבירים, ההפסד הזה שם את סן אנטוניו על סף הדחה, ועכשיו היא תצטרך להוציא מיים מהסלע במשחק שהוא הרבה יותר גדול מרק הפלייאוף של 2016.

באופן מדהים אוקלהומה הצליחה לשרוד את הורדת הקצב הדרמטית שסן אנטוניו כפתה עליה, הצלחת סן אנטוניו לכפות את הסגנון הזה והצלחתה של אוקלהומה לשרוד אותו, לא מלמדות כלום על הסיכויים של אוקלהומה מול ג"ס (נמוכים מאוד), אבל מלמדים אולי על כך שס"א היא הקבוצה עם הסיכוי הטוב ביותר לייצר סידרה תחרותית מול ג"ס.

היא מצליחה לעשות את זה כי קווין דוראנט הוא אדיר זה לא מילה עם 50% מהשדה, ל-27 נקודות למשחק, וכי דומה שראסל ווסטברוק מצא את מקומו עם משחק קבוצתי יותר, פחות זריקות מבחוץ, בהן הוא קולע באחוזים מחרידים בסידרה הזאת, יותר התמקדות בחדירות ובלייצר מצבים עבור השחקינם האחרים מה שהניב מעל 10 אסיסטים בממוצע למשחק בסידרה הזאת.

האם ווסטברוק יצליח לשמור על אותה משמעת גם הלילה?

אבל מעבר לתרומה המובנת מאליה של הדואו, שימו לב לכמה נתונים מדהימים למדי. סרג' איבאקה, שמעתם עליו? הוא קולע בסידרה הזאת לא פחות מ-12 מ-21 מהשלוש, השחקן היחיד שקולע במעל 50% בת'אנדר. מה עם סטיבן אדאמס? הבחור מוביל את הסידרה בריבאונדים עם 12 למשחק, יותר מ-20 ריבאונדים מעל המדרוג שני, אולדרידג'.

כשהשניים האלה תורמים יחד עם אנס קנטר הסולידי, ודיון וייטרס שקולע לא רע עם 16 מ-33 מהשדה בסידרה, לאוקלהומה יש דיי עומק, ודיי שחקנים שירביצו בהגנה כדי ללכת ראש בראש עם הספרס שמצידם עדיין מנסים להבין איך הם הפסידו את שני המשחקים הצמודים שהיו בסידרה הזאת.

אולדרידג' אחרי סידרה מצוינת נתקע במשחק מספר 5 והחזרה שלו חשובה מאוד, כשדווקא דני גרין קלע היטב. קוואי לנארד לא מוצא את הידית שלו מבחוץ עם 5 מ-17 בלבד בסידרה הזאת לעומת 16 מ-29 של גרין וזה משהו שיהיה חייב להשתפר הערב. טוני פרקר מצויין בסידרה הזאת וזה חשוב מאוד לספרס, אבל ערב המשחק הלילה כולם מדברים על מה שיהיה אולי המשחק האחרון של מאנו ג'ינובילי וטימי.

ג'ינובילי נותן סידרה לא רעה עם 11 מ-23 מהשדה ל-34 נקודות, אבל הוא לוקח על עצמו מעט וקולע מעט, אבל אם המספרים שלו בינוניים אצל טימי מדובר על קריסה של ממש. עם 17 נקודות בסידרה כולה ו-13 ריבאונדים בלבד, טימי לא היה פקטור בסידרה הזאת, ויהיה מרתק לראות האם בשניים האלה יש עוד ריצה אחת.

אם לא, זאת הייתה כנראה הריצה האחרונה של קריירה מפוארת, הו אז, הסיפור הגדול של הקיץ יהיה מה יקרה בסן אנטוניו ביום שאחרי שתי הדחות רצופות עוד לפני גמר המערב.

אני בוחר להישאר אופטימי ונותן את זה לספרס.

הימור: הספרס ב-8.

לפוסט הזה יש 462 תגובות

  1. תודה דור.
    שידור בערות הספורט (55/555).
    ס"א הודחו בעונה שעברה בסיבוב הראשון והעונה לכל הפחות הגיעו לסיבוב השני. האם גרף ההתקדמות מבשר על כך שזוהי קבוצת העתיד? 🙂

  2. דור, תודה על ה פריוויו,
    בשם הרומנטיות, ראוי שטימי ומנו יגיעו למשחק 7,
    אבל משום מה נראה לי שהרעמים, מצאו את הפתרון בהגנה מול הספרס, והם ימשיכו לסיבוב הבא. כבר הערב.

  3. אשך טמיר המקורי

    זה לא נראה טוב עבור ס.א. גם אני אחזיק להם אצבעות ואקווה לטוב.
    (למה סימונס לא רשום לפלייאוף?? ולמה בובאן וקווין מרטין לא מקבלים צ'אנס? הספרס מסרסים את עצמם)

  4. הערבים של גייל ושלי הפכו בימים האחרונים לימי כדורסל. אין כלל שאלה לכל ההזמנות לדינרים ומה לא: "הערב כדורסל".
    התמזל מזלי להיות נשוי לאשה שממש אוהבת ומבינה כדורסל והדחיות להזמנות באות ממנה ללא כל התערבות מצידי. בייסבול? היא יכולה ללמד אותי.
    אבל היא וותיקה, וזוכרת את טימי עוד מימיו בווייק-פורסט, והיא אוהדת ספארס (אחרי הלייקרס שלה כמובן). אבל בכל הדברים האחרים היא אחלה אשה!
    אני מאמין שלת'אנדר יש סכוי לנצח הערב ולעלות לגמר נגד הווריורס. (מצטער. אני לא מסוגל לכנות את הקבוצות בשמותם העבריים. זה נשמע לי גלותי מדי)

  5. כמו שאמר כבר האשך (איזה משפט מוזר…), פופ חייב להשתמש במריאנוביץ'.
    דאנקן כבר גמור, אולדריג' ווסט ודיאו לא סנטרים, צריך כח מתחת לסלים.

  6. בוגוט וגרין פצועים. ג"ס צריכה כל יום מנוחה אפשרי.

    טים דאנקן ראוי לעוד כמה משחקים.

    המסקנה

    גו ס"א גו. (ואל תבנו יותר מדי על אודריג. הוא לא יביא את הישועה)

  7. אם יש מגיע בספורט (אחד המשפטים הכי מעפנים שיש, בעיקר כשזה יוצא מגזרת אלי אוחנה וחבריו) אז לטימי ומאנו מגיע עיד משחק בסאן אנטוניו.
    ולכן, חייב להיות גיים 7. לטימי, למאנו, לקבוצה הזו, לסידרה הזו, ולתפארת מדינת ישראל.

    ולפיכך, כן ניחוס, לא ניחוס, אני לא רואה מצב שהספרס מפסידים הלילה. פוש קטן ברבע הרביעי, קצת פחות דאנקן על המגרש, קצת יותר תפוקה מהספסל ואנחנו סוגרים בוקר על 15 לספרס- 105:90

  8. דור לא יכל לבחור שיר יפה יותר כשיר פרידה מדנקן וג'ינובילי.

    This is the end, beautiful friend
    This is the end, my only friend, the end
    Of our elaborate plans, the end
    Of everything that stands, the end

    ואז השורה הכי ספרס שיש:

    Ride the snake, he's old, and his skin is cold
    The west is the best, the west is the best
    Get here, and we'll do the rest

  9. יואש בן טולילה

    מקווה מאוד שהספארס ינצחו היום.
    עד עכשיו, פרט למשחק מספר 1, הסדרה מאוד מאכזבת.
    שמיטת יתרון הפכה להרגל עבור הספארס בסדרה.

    אם יש קבוצה בשנים האחרונות שהראתה אופי ויכולת לחזור ממצבים כאלה ולא לקרוס (אוקלהומה) ולא להחנק (לברון) היא הספארס. ההבדל רק שהספארס היא לא אותה ספארס של פעם.

    מפתחות לניצחון הערב לספארס:
    1. 10 שלשות ומעלה
    2. פייט בריבאונד ולא תבוסה כמו עד עכשיו בסדרה.

    לא מגיע לטימי ומאנו לפרוש עם טעם כל כך מר של כישלון והפסד לקבוצה —פחות— טובה.

    1. כבר שכחת שאלו הספרס שהודחו בסיבוב הראשון בשנה שעברה?
      או שהפסידו את הסדרה אחרי שהפסידו את משחק 6 בבית?
      או שלברון הצליח לקחת אליפות אחרי אליפות?
      (להבדיל מהספרס)

      1. יואש בן טולילה

        היינו פחות טובים בשנה שעברה
        גריפין ופול עשו לנו בצפר ומצד שני היינו על אדים אחרונים של דאנקן ותחילת הדומיננטיות של לנארד.

        לברון עם הפסדים בסוויפ בגמר, פעמיים 4-1 ופעם 4-2 לקבוצה עם 0 נסיון, שהשנה תדרוס אותו מההתחלה.
        רגעי אמת + לברון = לא הולכים ביחד

        אני די סקפטי לאור הכושר הלא משהו,,הרגליים הלא טריות והגיל, כשמצד שני חבורת צעירים מלאי אמביציה. אבל בןא נראה..

        1. למר מנחם היקר

          עוד הפעם אתה מדבר שטויות, לברון אחד משחקני הקלאת הגדולים של ימנו 46 נקודות נגד הבוסטון עוד חקוקים בזכרון ההופעה ההיסטורית נגד דטרויט ב2007, ההופעה הגרנדיוזית בגמר שנה שעברה אם הקבוצה החלשה בהיסטוריה הגמר.

  10. קדימה ווסטברוק לטריפל דאבל. מגיע לנו גם בפלייאוף.
    קדימה דוראנט עם תצוגה משכנעת ובבקשה בלי איבודים מביכים.
    קדימה אדאמס עם שליטה ברחבה.
    קדימה קדימה קדימה לת'אנדר. עד הטבעת.
    מותר לחלום, לא.?

  11. אם הת'אנדר מנצחים היום (ולדעתי כן. הם יטרפו את המגרש מהתחלה), כבר אי אפשר יהיה לזלזל בסיכויים שלהם. ניצחון שלישי ברציפות (שוב, אם יקרה) ו-4 מ-5 על קבוצה שכונתה בצדק היסטורית, עם ההגנה הטובה בדור האחרון, שניצחה 67 משחקים (ויכלה יותר, אם הייתה נלחמת), עם המאמן הכי טוב ועם כוכבי על – כל אלו יעידו על כך שמשהו בתחזיות ובזלזול בקבוצה היה מוטעה. אני חושב שמנחם צדק כל השנה, ושכולנו נתנו יותר מידי משקל להגנה מבולגנת לאורך העונה (כשבפלייאוף יותר חשובה האתלטיות של השחקנים מהשיטה), להשתנקות של אוקלהומה ברבע הרביעי (ובפלייאוף יותר חשוב שיהיה ברשותך סטאר פאוור), ולמגוחכות של חלק משחקני הרוטציה שלה כמו סינגלר (ובפלייאוף הרוטציה מתקצרת).

  12. אוהדי גולדן סטייט ותיקים שהשתן עלה לראשם, אוהדי הצלחות למינהם (ובפרט אוהדי לייקרס משועממים שעולים באופן לא מפתיע על גל הנצחונות הקרוב ביותר), פטריוטים דמיקולו וסתם פוצים חסרי הבנה:

    כולם זלזלו וממשיכים לזלזל באוקלהומה ובקליבלנד וכולם לא ילמדו כלום גם אחרי שיאכלו את הכובע.

  13. אני תמיד עם האנדרדוג.
    ועכשיו אני כבר לא יודע מי.
    ייגמר בדמעות: ראסל וקווין, שוב לא מצליחים, אולי פעם אחרונה יחד.
    או טימי, האציל, הנסיך, ומאנו, אח שלי, באמת דומה לאח שלי, וטוני, מתחבקים פעם אחרונה והולכים הביתה.
    יהיה עצוב מאוד בסוף כל זה. המצלמות הולכות למנצחים אבל תסתכלו על המפסידים. תהיה טרגדיה בסוף הסדרה הזו.

  14. קדימה ספרס, הם טובים יותר
    מגיע לטימי, מגיע לכולם

    ולחשוב שאולדריג' עזב את פורטלנד בשביל סיבוב שני?
    ומה עם ווסט (האוריגינל) שוויתר על מליונים בשביל סיכוי לטבעת?

  15. דורון האסטבן

    קרעת וצודק עגל. חחח
    מנחם תגובה יפה. אני עייף מסיבובי העצמאות ויש הרבה כתיבה
    ותגובות יפות באתר ואקרא אחכ. לילה טוב

  16. יואש בן טולילה

    מאמן מטומטם
    כל כך מטומטם
    דוראנט וווסטברוק ישחקו 90 דקות אם צריך . רק אצל האידיוט הזה יש רוטציה שאין לה שום תלות בתוצאה ובסיטואציה

  17. יך ג'ינובלי מתלונן על הפאול שעשה? אחיזה ברורה בזרוע. זה מה שמפריע לי בו כי אחרת הוא אחלה בחור והיה אחלה שחקן

    1. למאנו תמיד יש יציאות מוזרות כאלה – אם הן מצליחות אז הוא גאון ואם לא . . .
      העיקר שזה ברבע הראשון ולא בדקות ההכרעה

  18. איפה מעיל אריאל, יושב בחושך ומקלל את הקבוצה שלו?
    קלעי ס"א חסרי בטחון, צריכים לבדר לקווין מרטין תרגיל בהתקפה כדי שירגיש את הכדור

    1. הוא יופיע רק אם הספארס במצב לנצח. הוא אוהד מוזר מאד. מתבדח על הקרחת שלי כאילו היא אשמה בהפסד ביום שלישי

  19. יונתן, בבקשה:

    במלכים א' מסופר על בן הדד, מלך ארם שבכוונתו לכבוש ולהשמיד את ממלכת ישראל. לפני צאתו לקרב בן הדד מתרברב באומרו שצבאו גדול כל כך, ששבילי שומרון צרים מלהכילם, ושעפר שומרון (ישראל) אחרי החרבתה לא יספיק בכדי למלא את אגרופיהם הקמוצים של לוחמיו
    (טראש-טוק בסגון המקראי)
    תשובתו של אחאב מלך ישראל הייתה:
    "וַיַּעַן מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר דַבְּרוּ, אַל-יִתְהַלֵּל חֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ"
    מילולית פירוש הביטוי הוא:
    חֹגֵר = חייל אשר לובש את ציוד המלחמה טרם הקרב.
    מְפַתֵּחַ = חייל אשר מוריד את ציוד הקרב מעליו.
    אל תשוויץ על הנצחון עוד לפני שהקרב התחיל.
    אבל בגלל שאפשר לפרש "מפתח" = "מנצח",
    אני מפרש את הביטוי כך:
    גם עשרה גדודים של טירונים שרק אתמול למדו לשרוך נעליים (חוגר) לא ינצחו את רובאית צבר! (מפתח)
    (קצת נסחפתי על כנפי הנוסטלגיה…)

    ננסה בלי היסחפות –
    אל תתהלל באליפות שאתה לנצח – למרות שיש את הלוחמים בדרך,
    כאשר את הת'אנדר אתה לא מצליח לעבור, אפילו עם ביתיות…

  20. אבו מירוטיץ׳

    מעניין מתי מישהו יעיז להגיד שוב אחרי בלואאוט במשחק ראשון באיזושהי סדרת פלייאוף שהסדרה גמורה.. Unbelievable

  21. איזה ביס הספרס מקבלים פה.

    איזה כייף לראות את זה.

    אוק' כאלה אנדרייטד, שמעתי כל מיני הזיות שהסדרה הזאת תהיה סוויפ או גג 4-1 כשהספרס ינגבו איתם את הפארקט.

    מי המשוגעים שיכולים להגיד דברים כאלה מול קבוצה שמחזיקה שני שחקנים שהם טופ 5 בליגה?
    מצ'וגעים.

      1. ממי לא? בכל מקום בערך דיברו פה על ניגוב רצפה עם השאריות של דוראנט ווסטברוק.

        זה הצחיק אותי.
        לא חשבתי שOKC פייבוריטים אבל גם לא חשבתי שהספרס עד כדי כך גדולים עליהם.

        אומנם פופ מנהל דקות בצורה טובה ומבוקרת בעונה הרגילה אבל המרדף של הספרס אחרי הנצחונות בבית והגיל עושים את שלהם בסדרה הזאת.

        OKC פשוט צעירה ואתלטית מדי לספרס האלה וזה אפילו לא מצריך מאמץ מטורף מדוראנט ווסטברוק לאורך כל הסדרה.

  22. יואש בן טולילה

    נקודת האור היחידה שאני רואה מכל המצב היא שההשפלה הזו עשויהמחגרום לפופוביץ לפרוש גם בעצמו.
    מיצינו אותך כבר.

      1. הבן השחור, הגיע הזמן איזה תגובה לעניין, ולא יריות לכל הכיוונים כשאף אחד לא יודע למה אתה מתכוון.
        אתה לא מסוגל לכתוב פשוט, ומובן, כמו אדם רגיל?

  23. יואש בן טולילה

    אני יכול להתנחם בעובדה שפרט לקבוצות של לברון, okc היא השנואה עליי ביותר אחריהן בתור ואת הנקמה מבחינתי, הם יקבלו כבר בסיבוב הבא

  24. בינתיים ההבדל הסטטיסטי הוא דווקא לא בריבאונד אלא באסיסטים: ס"א עם 5 ואוקלהומה עם 12.
    באיבודים ס"א עם 6, אוקלהומה רק עם 3

      1. עשה לי טובה וקרא את מה שבקשתי ממך כמה תגובות למעלה.

        למה שלא תכתוב כדי שגם פשוט כמוני יוכל לעקוב אחרי הלך מחשבתך?

  25. התלבטתי אם לקום מוקדם בשביל זה.
    קמתי לתחילת הרבע השני.
    עד עכשיו, זה קונצרט מצד אוקלהומה סיטי. גם הגנה (בסיוע כישוף על הטבעת שלא מאפשר לספרס להשחיל זריקות שאמורות להכנס) וגם התקפה זורמת, הידיים כבר לא רועדות.
    והאנרגיות, אוי האנרגיות.

    אבל…
    תמיד החשש הוא שמא בחצי השני הכל אבל הכל יהיה הפוך.
    אם okc לא מנצחים את זה, אין להם שום זכות לעלות שלב ואפילו להמשיך יחד כקבוצה.
    באופן עקרוני יש פה בסיס מצויין להמשך (כמובן מדובר על השנים הבאות).

  26. דורון האסטבן

    אדאמס הוא הכוכב המוחבא. האנטי כוכב של אוקלו. העבודה הצנועה
    שלא רואים כחסימות בהתקפה והגנה קבוצתית ואישית,משאירה את איבקה מאחור.

  27. משחק ענק שלנו, כשאני מתרשם בעיקר מכל שחקני הספסל שנותנים תפוקה-פוי, וייטרס ובעיקר רוברסון שפתאום למד לקלוע. רק שימשך.

  28. דורון האסטבן

    אדמס למד לשחק קבוצתי מה18 אחים שיש לו.
    גיליתי אותו דרך כתבה משבחת של מנחם.
    כיף לעקוב אחריו. הוא לא מפחד מאף סנטר כולל בובן המפחיד

  29. יואש בן טולילה

    לדעתי, לגולדן סטייט יש מספר שחקנים שקלעו יותר שלשות מסכום השלשות המצרפי שקלעה הספארס במשחקים 2-6.

  30. אשך טמיר המקורי

    כל הכבוד לאוק'. מקבוצה מגעילה של שניים הם הפכו לקבוצה בה כולם שותפים. אפילו מקרי ראש כווייטרס.
    רוברטסון משתק ממש את קוואי.
    והפלח פשוט הביא את זה על עצמו בסדרה הזאת.

  31. מספיק להספיד את הספרס.
    עונה ראשונה של אלדרידג' בספרס, ולא יעזור כלום – אחרי מעבר קבוצה, תמיד יש עקומת למידה.
    כמו כן, השנה זה לא הספסל שפופ אוהב ורגיל להשתמש. שחקנים עזבו על מנת לפנות מקום להחתמה של אלדרידג', ובקיץ תקרת השכר תמשיך לטפס, והספרס ימשיכו להתחזק.

    אני ראיתי את הקבוצה שלי מתרסקת פעם אחר פעם בסופו של דור (KJ, נאש),
    הספרס של פופ לא מתרסקים. אין עוד קבוצה שהמציאה את עצמה מחדש ונשארה רלוונטית ברציפות כמו הספרס.

    זה עצוב שצריך אוהד של הסאנס שיזכיר עד כמה הספרס מועדון ענק.

  32. הייתי ממש רוצה שדאנקן ישחק עוד עונה רק כדי לא לתת לקובי את השיא של 20 שנה בקבוצה אחת. האם זה אפשרי בכלל?

  33. דורון האסטבן

    קשה להאמין ועצוב אם זה הסוף של השושלת שמספידים כבר שנים.
    לפני שנה החלטתי להספיד ולעבור לקבוצה אחרת
    אולי אחרי האק דה של פופ התחילו לקבל קרמה אחרת.
    חבל על קוואי דאנקן ומאנו.
    סהכ השיגו 5 אליפויות.

    1. בוקר טוב דורון.
      אם הקארמה של הספרס זה בגלל האק דה של פופ,
      אז הקרמה מה זה עובדת לאט –
      הוא המציא את השיטה כבר לפני 15 שנה (פלוס מינוס),
      מאז הקבוצה זכתה טיפסה מאליפות אחת ל-5.

  34. הספרס לא יתרסקו ויישארו חזקים אבל לא מספיק חזקים. אולדריג' זה לא דאנקן, וזה לא קשור לשנה ראשונה בספרס, הוא שומר גרוע וקצת רכיכה

  35. יואש בן טולילה

    גיא, זו לא עקומת למידה כי הספארס הזו לא "חדשה" אלא המשך של כל מה שהיה בשנים האחרונות.
    זה שיש את לנארד ואולדריג' לא אומר שיש בנמצא שחקנים שיכולים בכלל לשחק בצורה שהספארס שיחקה.
    בכישרון, גם אם נרצה וגם אם נשלם הרבה, לא יהיה אפשר להשיג את הכדורסל שהיה.

  36. דורון האסטבן

    אוקלו נראים כמו הספרס במשחק הראשון ששחכנו לגמרי.
    הם ברקים ורעמים ואי אפשר לעצור מזג אוויר שכזה.
    הטבע חזק מהאדם.

  37. פופ הנחה לרוץ כל הזמן, חייב לומר שלמרות שזה לא מאזן תוצאה זה עדיין יותר טוב מכל השטויות שהוא עזה בסדרה עד כה

  38. יואש בן טולילה

    פשוט קומדיה של טעויות מה שקורה שם.
    סל עצמי
    ריבאונד שאף אחד לא לוקח

    והנה קייל אנדרסון בא להציל את הספינה

  39. דורון האסטבן

    גיא לא ידעתי, במשחק האחרון של בלאט כתבתי שזו קרמה לא טובה
    לעשות האק שבלאט עשה. דדי ונתי יעידו. למחרת פיטרו אותו. נכון אין קשר אלא גחמות של לברון.
    יוסטון והקליפרס עשו האק ותראו איזה קרמה גרועה.
    לקרמה חש זמנים משלה.
    היא תרדוף לפי הזמנים שלה ותעניש תמיד.
    גם אם זה 15 שנה אחרי.

  40. דורון האסטבן

    63-36 74-47 לנומרולוגים ורואי הנסתרות
    אלו תוצאות מהמשחק. היפוך מספרים
    שמסמל על היפוך מגמות. אולי סוף שושלת ועלית חדשה.

  41. זה הכל מזימה של פופ!
    הוא ידע שהספרס יובכו מול הלוחמים,
    אז הוא בחר להפסיד לת'אנדר כדי שדוראנט יישאר באוקלהומה….

  42. לא מבין איך יכול להיות שינוי כל כך קיצוני באותה סדרה
    המשחקים הראשונים שהכל נכנס לאולדריג' והיה בלתי ניתן לעצירה
    ל… משחק הזה.

    קשור להתקפה של סאן אנטוניו הרבה יותר מאשר להגנה של OKC

  43. דורון האסטבן

    חחח גיא. היא תבוא ועוד איך תבוא.
    למה בסאנס לא מזמינים לבקר את הקרמה .יש הרי צוות רפואי טוב
    ואולי לא נשאר כסף לעוגות וקפה.
    וברצינות כבר תקופה אני רוצה להעביר למה ואיך הקרמה
    עובדת ויש לי מגבלה בלהסביר זאת. אני צריך מצע והכנה לאט לאט אסביר ואז החיים יהיו יותר מובנים

  44. אבו מירוטיץ׳

    – אני עורכת דין, ומה איתך, שון, מה אתה עושה בחיים?
    – אני שמן כזה, ולובש המון חולצות אחת על השניה ועושה פרצופים ואז אני מוריד אותן אחת אחת וכתוב עליהן כל מיני דברים

  45. קמתי לראטת, מסתכל על התוצאה, לא מאמין.
    חייב להיות משהו מנטלי בס"א.
    חושבים שהסדרה הזאת יכולה לתת בטחון לאוקייסי גם מול הווריורס?

  46. דורון האסטבן

    אוקלו חזרו כמו שקארי חזר. תענוג לראות.
    חבל על קוואי דאנקו ומאנו.
    כנראה שאנו חוזים בהיסטוריה. לפחות זו מול קבוצה מדהימה.
    אוהדי הספרס. היתה לכם קבוצה ענקית עם מאמן שהופך
    חול לזהב. תתעודדו. עשיתם את שלכם.

  47. פופ כל הסדרה מפשל….היה צריך יותר מאנו ודיאו ומילס ובובאן, לא לפתוח היום רבע שני בדאון 10 עם חמישיה מהתחת, במיוחד שדונובן עלה עם הרכב מחליפים, והאמת…גם קוואי מפשל

  48. אבו מירוטיץ׳

    טוב הגעתי למסקנה חשובה אחרי שאני עוקב באדיקות כל הפלייאוף: האוהדות בקהל של מיאמי לוקחות בסויפ קליל את כל השאר..
    מקווה שישארו עוד קצת בפלייאוף

  49. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

    אוהדי ס"א – עזבו רגשות שליליים.

    אנרגיה חיובית. אוק' הולכת לבעוט בדלי 8 דק.

    ד
    י
    פ
    נ
    ס !!!

  50. דורון האסטבן

    דאנקן מקבל מחיאות כפיים בצדק עבר את שאקיל בנקודות.
    כוכב שמעדיף להיות אנטי כוכב צנוע.
    פופ חייב לפטר את עצמו ולעבור להנהלה.

  51. אשך, מה זאת אומרת "לא סיפק לו סביבה נכונה"? אתה הגו טו גאי, קוואי לא מספיק יצירתי ומגוון בהתקפה, והוא לא עושה את האחרים יותר טובים, נכון, ההתקפה תקועה בגלל אולדריג' שמשחק עם עצמו, אבל קוואי לא מנהל נתקפה טוב כמו גינובילי למשל

    1. אשך טמיר המקורי

      הוא לא אמור להיות מנהל התקפה. הוא אמור לזרום בתוך המערכת. הוא מופנם מדי ולכן אם הכל מרוכז עליו הוא ננעל בתוך עצמו. צריך שהפוקוס לא יהיה עליו לגמרי כדי לפרוח.

  52. דורון האסטבן

    שום דבר לא גמור. ההוכחה היא במשחק הראשון שמי היה מאמין
    שאוקלו יחזרו.
    בלתי אפשרי להמר עם כל כך הרבה תהפוכות.

  53. יש כמה כמה אוהדים פשוט מהסוג הגרוע ביותר
    מפסידים וישר צריך לפטר את פופ — נו באמת
    נשמעים כמו אוהדי כדורגל ישראלים
    קבוצה מקום ראשון- מעודדים
    יורדת למקום שני — לשרוף לפטר ולהרוג

    אוהדים עלק.

      1. אם יפרוש או לא- החלטה שלו וכל זה
        אבל אני מדבר על האוהדים של סן אנטוניו כאן
        המשחק לא נגמר וישר קריאות לשרוף את המועדון
        זה אוהדים זה?
        מגוחך.

  54. יואש בן טולילה

    לברוניזם אתה כנראה שלול הבנה ומדבר לגופו של אדם ולא של עניין.
    אבל אני לא מופתע כי לכל אורך הסדרה לא ראיתי את שמך פה בבלוג החי או בתגובות ככה שאני בספק אם ראית את הסדרה.

    אם הקבוצה לא קולעת שלשות כבר 5 משחקים, מקבלת בראש הריבאונד התקפה למרות שיש לה 2.20 ומשהו שלא רואה פרקט, אלה טעויות של מאמן

    וזה נמשך עוד מלפני

    1. זה שאני לא טורח להגיב או לדבר לבן אדם שחושב שזה "מגניב" לכתוב נסיח.
      נו באמת. אתה דביל מהסוג הליצני ביותר. ואני אומר ליצני במובן הכי שלילי של המילה. עכשיו לך לישון.

  55. אשך טמיר המקורי

    זה אפילו יותר מבאס כי לא הפסדנו את הסדרה הזאת לקבוצה גדולה כמו שדורון סבור. המון טעויות של הפלח שלא בא נכון לפלייאוף וייבש לחלוטין את הספסל ומשחק אחד שהתחבר להם הכל בחצי הראשון.

    1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      תפסיק להיות כוסית ותתחיל להאמין !

      ג'יזס… אתם לא ראויים לקבוצה הזו.

  56. צר לי לכתוב זאת.
    אבל יש ווינר בת'אנדר ולא קוראים לו קווין דוראנט.
    דוראנט הוא מה שקוראים ביידיש למך. הוא איבד את זה.

  57. טימי איזה לוחם, לא רואים עליו אבל הוא משחק עם כל הלב.
    למה איבקה חסם אותו, לא היה יכול לרחם על הזקן שכבר אין לו ניתור?

  58. איבקה סגר את תקוות הספרס שהולכים לקיץ של מחשבות והעברת הלפיד ממאנו וטימי לקוואי-אולדריג׳ ועוד כמה החלטות מבחינת הסגל.
    בכל מקרה הולכת להיות חתיכת סדרת גמר מערב,באופן אישי אני הולך ללעוס איזה כובע עם ההדחה של הספרס לתאנדר.

  59. אשר לאוקלהומה מעניין האם יוכלו לתת פייט של ממש לג.ס.
    אשר לס.א זו אמנם אכזבה עצומה …אבל גם לפני מספר שנים קרה מקרה דומה.וס.א שהייתה אלופת המערב בעונה הסדירה עם מאזן של 22-60 עפה לממפיס באכזבה עצומה….ומאז הגיעה 3 פעמים ברצף לגמר המערבי כולל שני גמרים כללים וטבעת אחת.
    הפעם כנראה יסתיים עידן דאנקן והטריו בכלל ( ג'ינובלי ).
    אבל ס.א כמועדון מספיק חזקה בכדי להיות קונדטורית בשנים הבאות.

  60. יש לא מעט מגיבים שחייבים לגולש-"למר מנחם היקר" (שחייב להחליף כינוי בדחיפות!) התנצלות.
    אחרי משחק מס' 1, מה שהם כתבו עליו, היה לא לעניין. ובסוף, הוא צדק.

    1. דיבר שטויות ואחר כך ברח למאורה שלו .
      אוקלהומה לא ניצחו את הסידרה סא הפסידו .
      זה לא אותו דבר .
      קורה שמאמן עיף עושה טעויות משמעותיות קורה ששחקנים נכנסים לאופוריה
      פופ איבד את המושכות לאחר משחק ראשון כי הרשה לשחקנים להביס את העמים זו היתה הטעות .
      אחר כך כבר היה זחוח מדי ולא הגיב בזמן קורה .

  61. נסגרה תקופה בס"א . לא בטוח שלפופ נשארו אנרגיות לבניה מחדש .
    גם אני לועס כובע – לא צפיתי שהרעמים , לוזרים לא קטנים , יצליחו לעבור את הספרס, למרות היתרון בגיל ובאתלטיות .
    עכשיו נראה את סדרת הגמר במערב . יהיה מעניין .

  62. מסכים, גם על החלפת הכינוי.

    אוקלהומה היו שק החבטות פה (בסיקורים למשל, אפילו של כותבים טובים כמו זעפרני) ןגם בדה באזר אגב לכל אורך העונה , לדעתי אנשים פשוט לא ראו משחקים.
    עכשיו כולם יגידו שאין להם סיכוי מול גולדן סטייט ואני מבקש קצת ענווה אבל זה יותר מידי לבקש כנראה.

    1. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      הם התבגרו מאוד בפלייאוף, ובמיוחד בסדרה הזו. הם לא הראו קבוצתיות גדולה וקילריות במאני טיים בעונה הרגילה.

      סיכוי תמיד יש.

    1. יהיה מענין גמר המערב מה זה מענין .
      קשה להאמין שקאר והלוחמים יהיו זחוחים כמו סא.
      רוצה לראות איך העצבים של ראסל יחזיקו מול ג"ס , עם העומק הבלתי נגמר שלהם .
      יפה שאוקלהומה הגיעה לגמר עכשיו נראה מה הם באמת שווים .

  63. דורון האסטבן

    פופ ודאנקן מעודדים את אוקלוהומה בפרידה. הם מחייכים ופופ אף מצחיק את אנשי אוקלו.
    כך יאה לאנשים מכובדים
    כל הכבוד

  64. יואש בן טולילה

    גוסט ריידר, אתה מדבר כאילו גילית פה את אמריקה.

    בדיעבד התבוסה עזרה להם להסיק מסקנות שהם היו מסיקים רק הרבה אחרי לולא היו מקבלים בראש.
    במקום זה פופ בא שאנן ועדיין לא מצא פתרון לחוסר היכולת של הספארס לקלוע 3 ולרווח את המשחק, בטח כשהגבוהים שלהם עשו לשלנו בית ספר.

    הסדרה בקלות יכלה ללכת לכיוון שלנו, עם השריקות מגיים 2 ו5, עם הצניחה המפחידה ביכולת של אולדריג' ממשחק 3 ואילך, עם האחוזים הלא ברורים ל3 של הקבוצה שסיימה את הליגה הסדירה עם האחוזים הכי גבוהים ל3 (מראה כמה הליגה הסדירה לא מעניינת בכל מה שקשור לסטטיסטיקה).

    כשניתחו את OKC וכל קבוצת צמרת אחרת, זה תמיד במושגים של לבוא לסדרה ולנצח את המערב ובבוא היום את המזרח.
    בליגה הסדירה ובתכלס גם בפליאוף עד ללפני הסדרה הזו, הקבוצה הזו היתה של 2 שחקנים ולכן אף אחד לא נתן להם כבוד שלא הגיע להם.

    מה4 האחרונות הם ה3 בטיבה וזה גם בהנחה ואדאמס לא שבר את היד או משהו.

    1. פופ פשוט התעייף מנטלית .
      זה לא בריא בגיל מבוגר להיות במתח בלתי פוסק , הגוף והראש מגיבים והפעם וכן בשנה שעברה בעטו בדלי.
      קורה לכולם אין אף אחד שהוא על אנושי .
      עייפות החומר צריך עוזר מאמן ברמה גבוהה אני מעריך שזה יהיה הפיתרון הלואי שיקרא לבלאט , שני הצדדים ירויחו בענק מעיסקה כזו .

  65. יואש בן טולילה

    על המספרים של ווסטברוק ודוראנט אפשר להסתכל וזה כנראה גם מה שרוב האנשים יעשו.
    בפועל מה שניצח להם את הסדרה הם הגבוהים:
    1. ריבאונד
    2. הגנת טבעת
    3. נקודות בצבע
    שחקני הספארס פחדו לחדור לטבעת, טימי בעצמו קיבל הרבה גגות, אז מה יעשו צפלונים כפארקר?

  66. א. מסכים רק עם המשפט האחרון שלך.
    ב. גם אתה לא ראית כנראה מספיק משחקים.
    ג. יותר מידי תרוצים, ככה לא תלמד כלום. מזל לקבוצה שלך שפופ יתמודד עם התוצאה ולא האוהדים ה מיואשים פה בפורום.
    ד. אני כותב את זה כבר מאמצע העונה.

  67. יואש.
    תפרגן קצת למי שניצח את הקבוצה שלך.
    אם ארשה לעצמי לחלום קצת אני רואה בחזוני את האיש הצנוע האנטי כוכב kd מנצח את האיש המאוס מר ג'יימס.

  68. ווסטברוק עם 12 אסיסטים כרגיל אבל רק 3 כ"ח.
    סטיבן אדאמס היה ענק מעבר למה שרואים ב-11 כ"ח.
    ס"א: 3 חסימות, 40 כ"ח, 35% מהשלוש
    אוקלהומה: 7 חסימות, 50 כ"ח, 27% מהשלוש.
    יהיה אתגר לאוקלהומה לעצור קבוצת שלשות שלא חלשה כמו הספרס (כואב לומר את זה עליהם)
    נ.ב. למה דיאו לא שיחק?

  69. דורון האסטבן

    לברוניזם אתה צודק. פופ ענק הענקים גם אם תעיר אותו משינה
    אחרי ששתה יין. הרי שהוא מבין גם ביין ובתחומים רבים. הוא עדיין יתן אימון שגדולי המאמנים יהללו.
    אני מתכוון שהוא קצת שחוק. טעות כמו לא לשחק עם דאנקן לפני 3 שנים בדקה האחרונה, יכולה לקרות לכל מאמן.
    הייתי מציע לו וגם לדאנקן שיכולים לתפקד מצוין עוד שנים רבות בתפקידם. להפוך למנטורים לאבות רוחניים למגדלי ומטפחי שחקנים ומאמנים חדשים. ההשפעה האנרגטית של השניים יכולה להפיח חיים בכל דבר בסביבת הכדורסל.
    אגב תגובות טובות ללברוניזם ועוד מגיבים רבים.
    תודה רבנה לכם. לילה מרגש והיסטורי.

  70. צריך לעבור לוחמים בדרך.
    מספיק שקארי ישחיל חמישים נקודות על הראש של ווסטברוק כדי שהקבוצה …הזו תתפרק לרסיסים …
    ואחר כך יבואו קליי שון דריימונד איגודלה ברבוסה ויסיים ורזאו בריקוד קנדומבלה על הגופה של הקבוצה שקראו לה פעם סיאטל סופר סוניקס …
    בסדרה הבאה נערוך את ההשואה בין העצבים השבריריים של מר ווסטברוק לבין הכפפה …
    בא נראה מה הם שווים סבבה עברו את סא חבל אבל לפעמים נרדמים בשמירה מודה קרה לי …
    זה לא אנושי לישון שעתיים בלילה לאורך זמן צריך מנוחה מידי פעם .
    בהצלחה ס"א בעונה הבאה נוחו בקיץ לכו לים מלאו מצברים ותחזרו חדשים .
    הסיפור הזה לא נגמר לא מספידים את עוף החול כל כך מהר .

  71. יואש בן טולילה

    גוסט ריידר, ראיתי הרבה יותר משחקים ממך, תהיה בטוח
    אם בערך 90 אחוז מהפרשנים הלכו על הספארס כנראה שיש סיבה, גם בגלל החוזקה של הספארס וגם בגלל הבנאליות של OKC.

    האוהדים מיואשים כי הם מסתכלים על הישגיות ולא על חביבות או על העונה הסדירה.
    הקבוצה מכרה את העקרונות והנשמה שלה והלכה לכדורסל שהוא זר לה לחלוטין, לא רק שהוא זר הוא גם לא מתאים ולא נכון לה.
    זה כבר משנה שעברה, וגם הנסיון להביא את אולדריג' לא עזר, הוא אפילו די הרס בדיעבד, כי המחיר היה לשחרר גארד הגנתי מצוין וקלע שלשות מהטובים בליגה.
    המשחק של הספארס היה בנוי על spacing וריצה. כשאתה משחרר 2 שמתאימים באופן מושלם לשיטה ומחתים שחקן פוסט נהדר במקום, אתה משנה כיוון

    זה כדורסל, ולמרות סדרות הטוב מ7 ובכלל הנטייה הפחותה להפתעות – עדיין כל בראקט ותחזית הכי הגיוניים יכולים ליפול.

  72. אשך טמיר המקורי

    אני מסכים עם יואש כאן כמעט בהכל. רק לא בזלזול בפופ. הוא הפסיד את הסדרה וסירס את הספרס בפלייאוף (העלים את הספסל ולא הגיב טוב בסדרה), אבל גדולתו ההיסטורית לא מוטלת בספק, ממש כמו דאנקן.
    השאלה – כמו דאנקן שוב – האם נותר לו כוח לעוד סיבוב? אולי נגמרה לו האש? (לדאנקן לא נגמרה האש אבל די נגמר לו הגוף)

    1. יואש בן טולילה

      יש הבדל בין מה שאני חושב עליו באופן כללי לבין מה שאני חושב על העבודה שהוא עשה בסדרה הזו.
      גדולים וחכמים ממני יגידו (או שלא אם זה מדוברי בכותבי טורים בESPN וכו', כי הם מפחדים ממנו ואוהבים ללקק).

  73. דורון האסטבן

    כן דרור ידידי נתגעגע לגינובולי יש בו משהו מאד אנושי.
    בעצם לבאטמאן כינוי שהוצמד לו על ידי גיא המשורר של האתר.
    נקווה דרור שתמשיך להצחיק אותנו במשחקים מותחים בפלייאוף
    כבשני עברו. או שניתן לך לפרוש למען שעות השינה. הפרידה תהיה כואבת כמו הגעגועים למאנו.

  74. מסכים שהספרס היו חלשים, ההתקפה תקועה ולא ניידת (בגלל אולדריג'), אבל….אוק' נתנו הצגה, מאיבקה, וייטרס, אדאמס, אין מה לעשות, ווסטברוק מתבגר, והוא מפלצת מטורפת, אני אהיה בעדם מול ג"ס, לא שזה יעזור להם, מקווה שיהיה סוויפ בגמר על לברון, לילה טוב, ואסיים בקריאת "חולה אהבה בשיכון ג'", "מאנו….אל תלכי!!"

  75. סופה של תקופה. מצער להיפרד מהספארס ככה אבל החיים זה לא הוליווד ומגיע כל הכבוד לאוקלהומה שעשו לספארס בית ספר.

  76. יואש בן טולילה

    סיכום הסדרה שלי:
    ההדחה ב2015 סימנה שינוי מגמה, כשהמשחק של הספארס כלל יותר בידודים ופחות מסירות והנעת כדור כמו שהתרגלנו.
    אחרי שרוסקה בצבע ע"י גריפין וDJ, פופ הביא את אולדריג' לספארס.
    כהכנה לכך, שוחררו קורי ג'וזף ומארקו בלינלי.

    רצה הגורל והספארס קיבלה את הקבוצה עם סוללת גבוהים אנרגטית, צעירה, גבוהה ואפקטיבית שלאט לאט טחנה את הספארס בריבאונד וסגרה את הטבעת.

    א. אולדריג' שיחק יותר מדי מיד ריינג' ובכלל כשחקן מתבסס על המיד ריינג' יותר מדי – כשזה נכנס כל ההגנה מתפרקת, כשזה לא, זה נראה פאתטי.
    ב. השחרור של ג'וזף ובילנלי משמעו פחות רגליים ופחות יכולת לשמור\לזוז\להוציא לפועל. במקומם קיבלנו את אנדרה מילר בן ה40 וקווין מרטין בן ה33 שמעולם לא שמר גם ככה. להם נוסיף את פארקר (מעולם לא שמר), ג'ינובילי (כנ"ל) ומילס (נמוך ולא מאסיבי) ונקבל קו אחורי שלא מסוגל לשמור. אליהם נוסיף את גרין, שבדר"כ רק שומר אבל לא קולע שום דבר שהוא לא שלשה, וגם זה לא תמיד.
    הקו האחורי של הספארס היה ויהיה עקב האכילס של הקבוצה, זה נאמר לפני.

    ג. כנראה שאין מנוס ועם הגיל, היכולת להוציא לפועל יורדת. הליבה של השיטה הזדקנה בעוד שנה, ופשוט ראינו מעט מדי כדורסל מהסוג שהספארס הציגה בעונה הסדירה, בה ההגנות יותר רכות והאינטנסיביות נמוכה.

    ד. ביג 3 + פופ
    יסלחו לי כל המגיבים שהם לא אוהדים, ואוהבים להיות ממלכתיים ולספר כמה דאנקן הוא ישו ופופ הוא איינשטיין.
    1.דאנקן בסדרה רעה, מאוד: הממוצע שלו בסדרה עד גיים 6 הוא 4 נקודות ומספר מועט של ריבאונדים. התגובות שלו היו איטיות, הוא לא זרק, מה שהוא כן זרק הוא החטיא, ובעיקר מספרי הריבאונד שלו נתנו לOKC יתרון ענק.
    2. פארקר – לא היה צופה אחד בקהל\בבית שלא ידע שמהפיק אנד רול של פארקר וטימי לא תצא זריקה לא שלו ולא שלו. מהלכי סרק שלו, כדרורי יתר, אכילת שעון ובסוף מסירה לאולדריג'\לנארד. לכל זה מוסיפים אין הגנה ומקבלים חור בהתקפה ובהגנה.
    3. פופ – מירב האשמה עליו.
    OKC אנסה אותך בריבאונד בגלל יתרון גובה, גיל וטריות – לא תעלה את בובאן?
    ניהול משחק שערורייתי במשחק 4 ו5. לא לקח פסקי זמן ולא סידר התקפות נורמליות במאני טיים.
    תרגילים – איך יכול להיות שהקבוצה לא מצליחה להגיע למצבי זריקה ל3. באמת, דווקא המאמן הכי טוב בכל הזמנים לא מצליח לארגן corner threes או משהו בסגנון, אף פעם?
    רוטציה – אם דוראנט וווסטברוק, שהם כל ההתקפה של OKC משחקים 40 דקות, אתה יכול להרשות גם לביג 2 שלך לשחק 40 דקות. במשחק 6 ברגע שעלו המחליפים, שם נגמר המשחק ונפתח היתרון. ההליכה לשחקני רוטציה בלי קשר לתוצאה והסיטואציה הרסנית.

    1. אני לא מבין מה אתה רוצה. בובאן ריבאונדר גרוע ואוקלהומה הייתה טוחנת אותו בריבאונד הרבה יותר מאת אולדרידג' או דאנקן.
      לדעתי הטעות של פופ הייתה שהוא לא שיחק יותר דווקא עם אנדרה מילר שהראה ברבע האחרון שהוא יכול לתת הרבה יותר, שהוא לא שיחק סמול בול עם קוואי ב4 ואפילו אני הייתי מנסה קצת ביג בול עם בוריס דיאו ב3 כשהוא שומר על רוברסון. היה מעניין לראות איך אוקלהומה הייתה מתמודדת עם הרכב כזה.

      1. יואש בן טולילה

        אתה באמת אבל באמת חושב שגארד, בטח PG, בן 40, יכול לקבל דקות משמעותיות בelimination game מחוץ לבית?
        אם כן, תהיה בריא.

        1. אני אומר רק את מה שאני רואה בלי תאוריות שהכנתי מראש. ברבע הרביעי ראיתי את מילר מניע מצויין את ההתקפה של הספארס. משהוא שאף אחד לא עשה בספארס חוץ מפארקר וגם זה רק ברגעים מסויימים. מבחינת ההגנה תמיד היה אפשר להחביא אותו על רוברסון. אני לא רואה סיבה שהוא לא היה יכול לתרום יותר.

    2. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      אז קח אחריות ותתפטר… אחרי שכל העונה טענת את ההפך הגמור מכל מה שכתוב פה.

      הכל חוכמה של בדיעבד.

      מנועים קדימה. תמיד יש שנה הבאה.

      לפחות עם הספרס אתה יכול תמיד לדעת שהם יהיו בפלייאוף גם בשנה הבאה, בניגוד ל 90 אחוז מהקבוצות.

  77. איך שההוויה משנה את התודעה. במשך כל העונה רבים הריעו לפלח הערמומי . מה לא אמרו עליו ? שחקן שחמט מושלם שמתכנן כבר בעונה הרגילה את הפלייאוף , מרחיב רוטציה , שומר את טימי לפוסט סיזן , לומד את היריבות ושומר את הקלפים .
    פתאום , עכשיו הוא כלומניק , לוזר , לא מעלה הרכבים נכונים , עייף וגמור .

    ולא אציין שמות .

    1. לא צריך לציין שמות.
      ככה זה, כולנו אוהדים, רואים את המציאות מבעד לזגוגיות צבעוניות.
      (של הספרס – שחור לבן. אולי זה מוביל לדיכוטומיה שבתגובותיהם…)
      (זה גם מסביר למה אוהדי הלייקרס תמיד אופטימים, הם רואים הכל בזהב…)

    2. פופ והספארס היו גמורים בגמר מול מיאמי עם לברון וריי אלן .
      ושנה אחרי חזרו ועשו לאותה קבוצה בית ספר …

      גמור לא עייף כן קורה לא ?

  78. דורון האסטבן

    מאיר אריאל אוי ואבוי לך אם תקח ללב!!! את דאנקן לא ישכחו והוא נכנס לרשימת הבלתי נשכחים מייקל לאר מגיק. טימי יכול לשחק עוד שנים רבות. כבד את רצונו אם ירצה לפרוש ולהיות מנטור ומחנך לשחקנים חדשים.הרי הוא שחקן אלוהי לגמרי. בעל השגים מדהימים.
    דאנקן לא היה מוכן שתקח ללב בשום פנים ואופן.
    לילה טוב דרור ובוקר טוב לכל המגיבים המעניינים מאד.
    ימים מבורכים לכולכם.

  79. יואש בן טולילה

    האמת, שאחרי שדאנקן שיחק מול הווריורס, כולם חוץ ממעיל אריאל הבינו והסכימו שאין שום קלפים, בטח בכל מה שנוגע לטימי.

    הוא לא כלומניק ולא לוזר, אתה שוב מערבב בין דברים.

    כדי לכתוב תגובות של "וואו איזה כוסונים אדאמס וקאנטר עם השפמים" ו"איזה סוס לברון עחיייי" אפשר לכתוב טוקבק בוואלה.
    פה כל הרעיון הוא לקיים דיונים אמיתיים.

    אם אתה חושב שפופ עשה עבודה טובה, אתה מוזמן לומר זאת.

    1. קשה להתווכח עם מיליון שנה רצופות בפלייאוף.
      אבל אם אתה עוקב אחרי פרשנים רציניים, אז היה ידוע שהעונה תהיה לספרס בעיה בעמדות ה-PG והסנטר.
      העזיבה של קורי ג'וזף, מרקו בלינלי, וטיאגו ספליטר גרמה שלספרס הייתה בעיית מאצ' אפ בדיוק מול היתרונות היחסיים של אוקלהומה
      (רכז אגרסיבי, דומיננטיות ברב')
      כשלוקחים בחשבון שהשינויים נועדו לשחרר מקום מתחת לתקרת השכר, ולכן אלדרידג' בקבוצה,
      זה לא בלתי סביר שכבר בעונה הבאה נראה ספרס מחוזקת בכל העמדות הבעייתיות.

      1. יואש בן טולילה

        אני עוקב, אבל גם בלי לעקוב זה די ברור שהספארס חלשים בעמדה הזו, שהיא זו שהרגה אותנו בעונה שעברה (המאץ' אפ בין כריס פול לפארקר היה פשוט מבחיל לרעתנו).
        סנטר זה דיי טריקי כי קבוצות כמו הווריורס וקליבלנד הגיעו מאוד רחוק בלי סנטר, וגם דאנקן עצמו בשנים האחרונות בספארס שיחק בעיקר עם נגרים בקו הקדמי איתו.

        לא היה קורה כלום אם היו משלמים מס מותרות לעונה הזו, שכן גם ככה היו צריכים לקחת בחשבון פרישות והגדלה של התקרה בסוף העונה הזו.

  80. דורון האסטבן

    נתן גולד אביר המגיבים. קשור שפעם נגנת על מישהו. ראית נכדורסל
    שלך משובחת. לשאלתך זה לילה טוב. כנראה חידוש לשפה העברית של דרור. תבורך נתן.

  81. דורון האסטבן

    סליחה נתן הגנת על מישהו ולא ניגנת חחח על עצמי.
    זה מעייפות שלמרות זאת התעוררתי ב3:30 בלי שעון
    שעון ביולוגי שלי לפלייאוף וכנראה גם שלכם.

  82. יואש בן טולילה

    נתן גולד – בובאן הוא לא דניס רודמן אבל הוא 2.23, שזה 15 ס"מ גבוה מווסט ו12 מדאנקן, ששניהם לא קופצים. וגדול גוף, קצת יותר משניהם.
    וכן, 5 משחקים —לא לנסות— אפילו..? לא לשנות מומנטום, לא כלום.

    מי כן הגיב – מאמן אוקלהומה, שראה שלמרות שאיבאקה קולע נהדר (מחצי מרחק בלבד אמנם), אולדריג' מקרקס אותו, אז כדי לנצל את חולשת הספארס בצבע, העלה את קאנטר ויחד עם אדאמס הביאו את השינוי.

    מה ההבדל? שאוקלהומה קיבלה זאפטה בהתחלה שלה היתה חייבת להגיב.
    הספארס שיחקו לא טוב החל ממשחק 2 אבל כנראה בגלל שהמשחקים היו צמודים, פופ המשיך באותו קו. בדיעבד – זה לא עבד.

    אי אפשר לענות על כל טענה עם נתונים מbasketball reference. כדורסל הוא יותר כמו שח-מט מאשר טוטו-לוטו. you have to adjust, or you lose. לצערנו, אוהדי הספארס לפחות, פופ לא תמיד אוהב להגיב.
    אולי כולנו בעצם מטומטמים ולספארס לא היה סיכוי מלכתחילה ופופ ידע והבין והוא סה"כ מיקסם את מה שהיה אפשר. (או שלא)

    1. אני מניח שראית משחקים במהלך העונה הרגילה. למרות שבובאן השחקן הכי גבוה במגרש הוא ריבאונדר גרוע וקיבלת לכך הוכחה במשחק הזה. אני לא אומר שפופ לא היה צריך לשחק איתו יותר, אני רק אומר שאם יש לך בעיית ריבאונד בובאן הוא לא פתרון הגיוני כמו שאם יש לך בעיות בזריקות ל3 לא הייתי מצפה שפופ פתאום ינסה לתת לדאנקן לנסות כמה זריקות מבחוץ.

      1. יואש בן טולילה

        נגיד ואני זורם עם הטיעון הזה.
        הכנסת את בובאן לרוטציה = קיבלת עוד רגליים טריות.
        כשאתה משחק עם 2.08 בן 35 ו2.11 בן 40 שלא קופצים, מול 2.14 בן 22 ו2.11 בן 24, אם אתה לא 100 אחוז טרי ו100 אחוז מפוקס = תמכור חמוצים.
        במקום זה, הוא העלה את אנדרסון לרוטציה הרבה על חשבון דיאו.

        איפה ההגיון פה – אני לא יודע.

    2. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      בובאן הוא חביב, אבל דווקא בגלל הגובה הוא לא יציב כשהוא עושה בוקס אאוט, מזכיר קצת את קונסטנטין "מר נפילה לדקה" פופה. הכדורים נופלים לו מהידיים, כשיש עליו גוף ומאסה של פלייאוף.

      כדורסל זה לא לוטו ולא שחמט, כדורסל זה כדורסל.

    3. למר מנחם היקר

      יואש כמו שציינתי עוד לפני הסדרה כשצחקת אליי בכדורסל הכל עניין של מאצאפ, ולספרס לא היה סיכוי מהתחלה לקחת את הסדרה כמו שציינתי לפני והצעתי התערבויות משם ועד הודעה חדשה (גם אחרי הבלואוט שהתאנדר חטפו במשחק הראשון), אני צופה ומנתח את הענף יותר מדי שנים ולכן הייתי בטוח בניצחונם של התאנדר. לגבי הסדרה אני בטו שזו הסדרה הגרועה ביותר של פופ אם כל הכבוד לדאנקן (שיפרוש כנראה אחרי שביקש לשחק ברבע הרביעי כמו ילד קטן כשהמשחק כבר הוכרע) שחטו אותו לכל כוכב יש עונה שבה הירידה היא תלולה ביותר. לא לרשום את סימונס לפלייאוף ולא לתת למריאנוביץ דקות כשצריך להוסיף כוח ואתלטיות נגד הקבוצה הצעירה בליגה זו טעות+ ההרכבים המשונים שהוא ניסה והתעקש גם כשראה כשהם לא פוגעים. באתר ציינתי כמה וכמה פעמים שמה שמצויין לעונה הסדירה לא יספיק לפלייאוף. הדבר היחידי שעצוב הוא שרק מספר קוראים באתר ניתחו את המאצאפ.

    4. כבר ראיתי בבלוגים החיים לאורך הסדרה כמה אני מסכים עם דעתך על ניהול המשחק של פופ, בנוגע לבובאן, הוא למסוגל לשמור על עמוד חשמל וגם את זה צריך לקחת בחשבון

  83. אני מרגיש שסיימתי את הלילה עם 3 ניצחונות.

    הבראקט שלי נושם ובועט (אצלי הת'אנדר מפסידים לקאבס בפיינלס),
    משחק 1 של גולדן סטייט – אוקלהומה הוא ביום ב' (הפריוויו שלי),
    וזכיתי לראות את דנקן יורד כמו הג'נטלמן שהוא. כל כך הרבה קלאס.

  84. הייתה סדרה מעולה, אוקלהומה מגיעה לשיא בדיוק ברגע הנכון. עכשיו רק להמשיך במגמה הזו ולהפתיע את הלוחמים שהשתן קצת עלה להם לראש.

  85. יואש בן טולילה

    הבן השחור – הספארס בלי פופ היא עוד קבוצה.
    דווקא בגלל שזה פופ ודווקא בגלל שהיתרון של OKC היה כל כך בולט וברור, היה מצופה מפופ, ודווקא ממנו, למצוא פתרון הולם.
    לצערי, הוא אפילו לא ניסה – ולכן הביקורת.
    מאמן אחר בכלל לא היה סופג ביקורת כי לא מכל אחד מצפים למה שמצפים מפופ.

    הרי בכלל כל החבורה הגריאטרית הזו היא נס רפואי ונס שהיא בכלל מצליחה להשאר תחרותית למרות שאת כל השחקנים פופ הביא כמו איזי שירצקי – ב70 אלףףףףףף ומכר במיליארד 400 אלףףףףףףף.

    האונס שהתרחש בריבאונד קצת הזכיר לי את קליבלנד הולכת שוב ושוב ושוב ושוב ושוב לאותו מהלך שמשאיר את לאב בפינה – זכר למשחק 4 ובערך לכל הסדרה של אטלנטה מול קליבלנד – והמאמן לא מגיב – ככה זה הרגישץ

    1. אשך טמיר המקורי

      נכון, אבל גם הוא הגיע בלי כלים. בגללו.
      מילר זקן, אבל יכל לתת משהו בסדרה.
      מרטין לא שומר, אבל יכל לתת את השלשות וקצת דם חדש.
      בובאן אתה אמרת עליו.
      דיאו? לאן נעלם הבחור?
      והפספוס הכי גדול – סימונס הרוקי שנתן להם בדיוק את מה שחסר לספרס – דם חדש, צעירות, אתלטיות והתלהבות (ושמירה ושלשות) – בכלל לא נרשם לפלייאוף כנראה (לא ברור למה).

    2. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

      פופ טעה ואני אומר את זה בדיעבד, (כי גם לי הוא מכר את האשליה הזו למרות שאחרי גולדן אני מזמן לא מאמין בה) בקונספציה.

      הקונספציה שמיד ריינג' עם אולדריג' כציר יכול לנצח בכדורסל של היום, הרבה תנועת כדור לא היה שם, והקו האחורי לא יציב בלשון המעטה.

      זה לא קשור להתאמה כזו או אחרת, הם סחטו את הלימון הזה עד הסוף 20 שנה, צריך להגיד תודה ולהצדיע. אני בטוח שהלקחים יופקו, ואולדריג' יתרום בסגנון אחר. שפחות מבוסס על בידודים.

      אין בעיה עם ביקורת, אבל
      כמות הרפש שנשפכה פה מצד אוהדי ס"א, על הסמלים שלה (ואני לא מאמין בסמלים) גרמה לי להבין כמה הקבוצה הזו יקרה לי.

      שנה הבאה נראה ספרס חדשה. אני מקווה שדאנקן וג'ינו עדיין יהיו שם בצורה כזו או אחרת.

  86. יואש בן טולילה

    יאללה.
    נתראה ביום שני.
    קבוצה שאני מחבב מול 2 הקבוצות השנואות עליי מהיום שלברון ודוראנט נחתו בהן.

  87. א. אני לא מבין. אם הספרס כל כך זקנים וגרועים למה כל אוהדיהם פה היו בטוחים שמדובר בפנינה נדירה?
    ב. אולי במקום להתרפק על העבר נישא עיננו אל העתיד? ואולי העתיד באוקלהומה?

    1. א. הם לא כל כך זקנים והם בכלל לא גרועים, הם לא גמרו לעשות את המעבר מימי לאולדריג'.
      ב. כבר היינו שם והתאכזבנו (אולי השמש תזרח שוב באוקלהומה?)

  88. 2 קבוצות חזקות נפגשו. אחת ניצחה, זה לא הופך את השנייה ללוזרית. או את המאמן שלה לגרוע. לי אין ספק ששנה הבאה שוב הספרס יהיו קונטנדרים.

    1. אני חושב לצערי ששנתיים ברציפות בהן לא מגיעים אפילו לגמר המערב מוכיחות שיש בעיה רצינית להחשיב את הקבוצה כקונדיטורית רצינית לכתר. שנה שעברה נתנו עונה רגילה בינונית וחשבנו ששומרים כוחות לפלייאוף, השנה עונה רגילה מצוינת והודחו בחצי הגמר.

      נראה שבמתכונת הנוכחית אין להם דלק ל82 משחקים+ פלייאוף אינטנסיבי. ברגע שהאגרסיביות עולה והלו"ז צפוף אחרי כ"כ הרבה דקות על הפרקט יש בעיה רצינית.

  89. דוקטור דוליטל

    אתם שוכחים מישהוא כולכם המאמן של אוקלהומה בילי דונבן!!
    תצוגה מופלאה של אימון הגנתי בחיים לא ראיתי את אוקלהומה מחוברת ומשחקת הגנה למופת ככה, פירקו את הנעת הכדור של הספרס כמו שנאמר למעלה.
    אני זורק הימור שמייקל קונלי יחתום בספרס בקיץ הזה.
    מנו יפרוש כבר היה שבור עוד מהסדרה מהקליפרס שנה שעברה.
    דאנקן לפי דעתי ימשיך עוד עונה הוא יודע שיש לו עוד מה לתרום,ואם לקובי עשו סיבוב פוזה פרידה בליגה,אז גם לדאנקן צריך להיות וואחד סיבוב ראוי.
    מצד שני דאנקן הוא דאנקן.

  90. בחלק מהתגובות קראתי על דאנקן ופופ שנגמר להם הסוס.
    דה ז'ה וו מפיינלס 12-13 שהפסידו להיט.
    שנה אחרי אותו סגל הוכתר כאן באתר כאחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה.
    קצת פרופורציות חברים הם הפסידו ואם היו מנצחים אז היה כאן סיכום עידן של הרעמים שחייבים לשנות תפיסה וסגל (לעזאזל מפרגנים פה לאדמס וויטרס!!! איפה הייתם לפני 12 יום?)
    אז חברים אלופה חש רק אחת ולא צריך לשחוט ארגון בטח לא אחד שרלוונטי ובטופ כבר 20 שנה.

  91. זה הרגע להכות על חטא.
    בהמון תגובות שלי, בקרתי את ההחלטות של הנהלת הת'אנדר.
    אבל עכשיו זה הזמן לציין שיש להם לא מעט החלטות מצוינות –
    בראש ובראשונה סטיבן אדאמס.
    הבחירה ה-12 בדראפט 2013, הוא השחקן השני הכי פרודקטיבי מאותו הדראפט (אחרי הגריק פריק), ויש לו חלק לא מועט מהפיכת הקבוצה לאחת מקבוצות הרב' הטובות בליגה.
    צריך לציין את הסבלנות שבהפיכתו לשחקן כל כך משמעותי בקבוצה – אני חושב שהוא היה ה-X פקטור של אוקלהומה נגד הספרס.
    ויחד עם חברו לשפם (קנטר), שהגיע אחרי טרייד, ושהפך לאחד שחקני ה-6 המשמעותיים בליגה,
    ההנהלה בנתה לקבוצה פרונט קורט מעולה, כזה שמתאים בול לסגנון הפרוע שווסטברוק מכתיב.

    1. פרסטי תמיד ידע לבחור טוב בדראפ. (אני מאמין שגם פיין יהיה טוב רק סבלנות). הבעיה שלו שהוא קופא לפעמים , אבל אולי ההימור על דיון לא היה כזה נוראי (היה דיי טוב בסדרה הזאת).

    2. אוקייסי תמיד היו מאוד חזקים בבחירות דראפט. אם תסתכל על השנים האחרונות, גם מבחירות נמוכות יחסית (איבקה) וגם מגבוהות (דוראנט\ווסטברוק\אדאמס\הארדן\רג' ג'קסון) כל כך הרבה הצלחות זה כבר לא מזל, זאת שיטה. גם הבחירות הפחות טובות שלהן, עדיין לא ראות בכלל (ג'רמי לאמב, גרין ועוד)

  92. חבל שהספרס לא הצליחו לשחק את הכדורסל שלהם. לא ראינו למעט הבלחות נדירות את הנעת הכדור המפורסמת אלא להפך כדורסל טיפש מאוד ובחירת זריקות רעה (אחר כך הביטחון אבד וגם זריקות טובות לא מצאו את הטבעת).

    לנארד היה מאכזב מאוד ואולדריג' הוכיח אולי שניסיון בליגה לא שווה לניסיון בפלייאוף כשמשחקים על התואר. עבור מאנו וטימי זה כנראה הסוף, כך אני לפחות מעריך. מקווה מאוד שפופ ימשוך עוד כמה שנים.

    1. עוד הפעם עם ההתייחסות הרפיטיטיבית הזאת.

      מה זה 'חבל שהספרס לא הצליחו לשחק את הכדורסל' שלהם? מה היה ההבדל? המגרש היה עקום? הסלים קטנים יותר? המזג אוויר יותר מדי קריר? ההבדל זה אוקלהומה. הם לא הצליחו לשחק את הכדורסל שלהם כי אוקלהומה ניטרלה אותם.

כתיבת תגובה