פינת הגולש הצעיר (14.5): הגעה לשיא בזמן הנכון / המתנחל


מאמר זה עוסק בשיפור המשמעותי של קליבלנד בתקופת ההכרעה.

הרבה פעמים בהיסטוריה של הnba קבוצות שהיו רק "טובות" או "נהדרות" בעונה הרגילה,הפכו ל"מצויינות" בדיוק בזמן הנכון, וזה הוביל לריצה שהרבה פעמים הובילה לאליפות.

גרג פופוביץ' – "הפלח" – ידוע בכך שהקבוצות שלו משחקות טוב בעונה הרגילה למרות שכולם יודעים שבעצם הם יכולים הרבה יותר טוב, ולקראת הפלייאוף\בפלייאוף הוא מעלה את הקצב והספארס הופכת לקבוצה טובה בהרבה, כלומר עולים שלב אחד שמוביל הרבה פעמים לאליפות.

בוא ניקח למשל כמקרה מבחן את דטרויט פיסטונס של 2004. בעונה הסדירה היא סיימה במקום ה-3 עם מאזן טוב של 54-28, אני לא שולט טוב בסטטיסטיקות אבל לגמרי חושב שאין הרבה קבוצות שזכו באליפות עם מאזן בינוני כזה.


אמנם הדרך שלה הייתה פחות חלקה מהקאבס של השנה, אבל הייתה יחסית קלה לפחות בסיבוב הראשון עם 4-1 על הבאקס. בסיבוב השני זה הלך יותר קשה עם ניצחון במשחק מספר 7  על הנטס. באחד המשחקים בסדרה עצרו הפיסטונס את הנטס על 56 נקודות בלבד (בדרבי התל אביבי האחרון מכבי ת"א קלעה 70 נקודות במחצית). ואז בא גמר מזרח קשה  נגד אינדיאנה שנגמר ב4-2 לבוכנות.


הם עשו זאת עם קבוצה הגנתית לפנתאון הקולעת  עם סקורס של ילדים ליגה ב'. בקיצור, הפיסטונס היו קודם כל קבוצת הגנה מצויינת.


בעונה הרגילה המאזן בין הלייקרס לפיסטונס עמד על 1-1.


אז איך בפלייאוף הסדרה נגמרה ב4-1 לבוכנות?


ההגנה של הפיסטונס הפכה ללא פחות ממפלצתית. החבורה מקליפורניה לא עברה פעם אחת את רף 100 הנקודות, הפיסטונס הפכו לקבוצה שמנצחת משחקים. מתי בפעם האחרונה שמעתם על קבוצה שקולעת 68 נקודות בפיינלס? הקבוצה הנהדרת הזו עשתה קפיצת מדרגה משמעותית שהפכה לאליפות. הם היו קבוצה טובה מאוד גם לפני, אבל התחזיות לאליפות היו דווקא על אינדיאנה של מילר, מינסוטה של גארנט, והלייקרס.

למה אני מביא את זה?


כי הגיע הזמן לדסקס את הקאבס של השנה באותו ההקשר. הליגה בימים אלו חזקה מאוד. 4 קבוצות מרכזיות מועמדות לאליפות בעיניי: הקליבלנד,הספרס,הוורירס,והת'אנדר. 
הדעה הרווחת היא שגולדן סטייט היא הקבוצה החזקה ביותר והספרס מייד אחריה, ושאיזו מהן תעלה מגמר המערב תטאטא את הפרשים.

אני לא מסכים שזה מה שיקרה. בואו נתחיל מכך שביום כתיבת שורות אלו,הספרס בפיגור משחק שעוד הפסד אחד לרעמים והם בכלל בחוץ. ואני חושב שאם פורטלנד עושה חיים קשים קשים כאלה לגולדן סטייט שבקושי עצום מנצחת קבוצה ממוצעת ביכולתה, צעירה ובלתי נסיונית, חכו מה יהיה עם הת'אנדר ועם הצ'יטה ששמה ראסל ווסטברוק.

קליבלנד פתחה את הפלייאוף די טוב, הייתי אומר, עם מאזן 8-0 עד כה. אמנם מול יריבות הנחשבות ליחסית 'חלשות' בדמות דטרויט ואטלנטה, אבל הן טובות לפחות כמו פורטלנד, ועדיין המאזן 8-0. (אגב, אם נחבר את המאזן של הפיסטונס וההוקס יחד לעומת המאזן של יוסטון ופורטלנד ביחד, המאזן של המזרחיות טוב יותר!).

לקליבלנד אין באמת תחרות במזרח השנה. מיאמי היחידה שיכולה לאיים לגנוב לה משחק בקונפרנס המזרחי. אולי טורונטו גם מסוגלת – תלוי מי מהשתייםתגיע לגמר המזרחי. אבל קליבלנד עדיין לא בשיא שלה, אנא האמינו לי, והטוב ביותר הוא עדיין לפנינו. הם  החלו בשיפור מתמשך בפלייאוף ממשחק למשחק, כשהגעתו של פריי שהופך לדמות חיובית בקאבס תורמת רבות לקליבלנד.


לאחר פיטורי בלאט ומינויו של טיירון לו, קליבלנד לא עמדה בציפיות הגבוהות ממנה והגיעה לפלייאוף עם קצת ספקות, גם ממני, אוהד שרוף (מה הפלא? על תעודת הלידה שלי כתוב "שייקר הייטס, קליבלנד, אוהיו") אבל בתור אחד שראה את המשחקים כולם בפלייאוף ואת רובם בעונה הרגילה,

אני יכול להגיד בוודאות שיש שיפור, ויש עוד מקום לשיפור.
קליבלנד מניעה כדור בצורה יוצאת דופן, בחלק מההתקפות הצלחתי לספור 10 מסירות בהתקפה. בעונה הרגילה אני זוכר הנעות כדור כאלה בעיקר כשדלבאדובה על המגרש . השיא בפלייאוף היה מול הפיסטונס, ניסיתי למצוא את הסרטון של ה-12 מסירות בהתקפה שהסתיימה בשלשה פנטסטית שאני לא זוכר מי קלע.

קליבלנד לא ישנו את השיטה העונה אלא אם כן יחוו איזו פציעה משמעותית או שינוי רוחני של טיירון לו (כלומר לברון ג'יימס). לברון נותן אחלה פלייאוף עד כה, אבל הוא בהחלט הולך להעלות את הרמה. קיירי אירווינג מתאפס, משתפר, ונעשה יותר אחראי. גם הקואורדינציה שלו עם לברון משתפרת. וקווין לאב הוא הפתעת הפלייאוף, שכמשחקן שרבים החשיבו ל-"גמור" הוא הפך לנקש חיוני של הקבוצה, חלק בלתי ניתן להחלפה במשולש הגדול החדש לברון\אירוינג\לאב. ג'יי אר סמית', אימן שומפרט,  וצ'אנינג פריי מספקים יותר ממה שציפו מהם, ועל הספסל יושבים שני קלעים מהטובים – מו ויליאמס וג'יימס ג'ונס, כשמו ויליאמס במיוחד הוא שחקן שבגלל הפציעות עדיין לא שומש מספיק אבל חכו. תראו הרבה ממנו בסדרת הגמר מול אחת המערביות.

 

(הקאבליירס…כל הדרך לאליפות עם 'המשולש הגדול')

גם אוקלהומה עשתה שיפור גדול בפלייאוף אבל תוכל להשתפר הרבה יותר אם בילי דונובן יבין שהוא צריך לתת לאנס קאנטר יותר קרדיט – חושב כמוך מנחם –  ותוכל להפתיע את כולם. על פורטלנד בכלל יש צורך לדבר? היא הקבוצה המפתיעה של העונה בלי ספק, ליליארד נהדר ואם בשנה הבאה לא יישחק באולסטאר זהו ביזיון. דווקא גולדן סטייט וסן אנטוניו עשו איזה צעד קטן במקום\אחורה ומשחקות קצת פחות טוב בחלק מהמשחקים לעומת איך ששיחקו בעונה הרגילה.

לסיום, האלופה שלי היא קליבלנד.

למה?
כי היא שמרה לנו את הטוב לסוף.

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. אל תדאג שיגיע גמר הליגה… לברון ייקח את הכדור ויחזיק בו 15 שניות בהתקפה.
    ״הנחשבות ליחסית חלשות״ – קבוצה שחוטפת 77 שלשות ב-4 משחקים היא לא חלשה אלא עלובה!

    1. יש לי שאלה:
      אם קבוצה שחוטפת 77 שלשות ב-4 משחקים היא עלובה, פחות מחלשה,
      אז איך מדרגים קבוצה שסופגת "רק" 71 שלשות ב-5 משחקים?

    2. קבוצה א' ספגה 71 שלשות ב-5 משחקיה האחרונים,
      קבוצה ב' ספגה 66 שלשות ב-10 משחקיה האחרונים.

      אז לשיטתך, במפגש פוטנציאלי בין 2 הקבוצות קבוצה ב' פייבוריטית ברורה?

    3. גור, אין בכוונתי להיטפל אליך.

      אני רק מנסה להבהיר נקודה –

      קבוצה א' זו גולדן סטייט. קבוצה ב' זו אוקלהומה.
      אני לא מאמין שישנו מישהו שמגדיר את הלוחמים כקבוצה "עלובה".
      FYI, גם אטלנטה רחוקה מלהיות קבוצה עלובה.
      (ולצורך העניין – לאטלנטה הגנה טובה בהרבה משל פורטלנד. וזה אפילו לא קרוב)

  2. תפסיקו לעשות נאחס !!!!!
    מיד !

    אני קורא את גיא הידען, ואת מנחם לסדר. מספיק עם זה.

    היה לנו כל כך טוב, שכל האש מרוכזת בקארי ובדריימונד, בקאווי ובאלדרידג'. בצ'יטה והחבר שלו.
    היה לנו כל כך טוב שכולם שונאים\מזלזלים בטיירון לו.

    למה לעזזאל להעיר את כל השדים מרבצם? (האמת שבקבוצות של לברון תמיד השדים ערים, הבן אדם לא סותם את הפה לשנייה והתקשורת הופכת עולמות מכל ציוץ מטומטם שלו)

    אני ממשיך באמונתי, לקאבס אין סיכוי נגד קארי וחבריו, ראינו לאיזה הפרשים זה הגיע בעונה הסדירה, ואם דרך נס הדאבס לא יגיעו לפיינל, אז נדבר.. בינתיים הלוחמים אלופים ולברון יפסיד. זהו.

    1. א. אתה צודק!
      ב. אתה צודק!!
      ג. אתה צודק!!!

      (להגנתי – בכל פוסט שאני כותב, אני משתדל להכניס לפחות בדיחה אנטי-לברונית אחת, ככה בשביל לאזן את הקרמה…)

      1. אני אומר לכם שהשנה זאת השנה ולברון אחרי שנות בצורת יחזיר את האליפות למזרח.
        נמאס מהשטיקים והחסימות של גולדן סטייט.
        הנעת הכדור של הספרס היא הדבר היחידי שאני מוכן להפסיד לו אליפות

  3. יופי של מאמר בכורה, אבל אני לא מסכים עם המסקנה שלך. היו קבוצות שעשו 2 סוויפים בסיבוב הראשון והודחו בגמר האזורי. זה לא יקרה לקליבלנד, אבל יכול להיות שהיא הגיעה לשיא מוקדם מדי-בתחילת הפלייאוף ולא בסיומו.

    בפלייאוף צריך להתחיל הכי חזק שלך ולאט לאט להגביר. הספרס עשו את זה ב-2014 והגיעו לשלמות כדורסלנית בגמר (גם הווריורס ב-2015), ומי שעושה את זה עכשיו, יותר מכולן, היא גולדן סטייט. לכן, בהנחה שהספרס עפה, הם האלופים שלי.

    דרך אגב, כל קו קדמי של לאב כסנטר/לאב ליד פריי חלש מאוד הגנתית. כל קבוצה עם פרונט-קורט נורמלי תדרוס אותם, ולכן ההרכבים האלו לא שווים יותר מדי מול הספרס או אפילו מול הווריורס.

    1. אני חושב שהיא עדיין לא הגיעה לשיא שלה,
      יש לה עוד לאן להגיע וגם לאן לשאוף.
      אני לא חושב שגולדן סטייט פתחה טוב.
      אני חושב שהיא הגיעה לשיא שלה בעונה הרגילה ורק אם היא תצליח לשחזר את היכולת הזו תהיה האלופה.
      וביכולת הזו פורטלנד לא תקלע עליהם 121 נקודות.
      בינתיים הם קצת תוקעים במקום בעיקר בגלל פציעת סטפן.
      מקווה מאוד שלא יחזרו לרמה גבוהה מאוד.
      הספרס בחוץ כרגע ואוקלהומה בעיניי היריבה העיקרית של הקאבס כרגע,
      גם מבחינת הפרונט קורט אז אל תשכח שבוגוט אוזילי וגרין גם לא הפרונט קורט המצטיין של הליגה…
      אם לו ידע לעשות את ההתאמות הנכונות(ואם לברון ירשה לו)
      אז אני בהחלט רואה את קליבלנד עולה עוד כמה מדרגות למעלה.

      1. אני לא חושב שהם כל כך תקועים במקום, הם נתנו משחקים אדירים מול פורטלנד (4 ו-5). ההגנה שלהם היא סימן שאלה, לא פחות משל קליבלנד, למרות ש-2 הקבוצות נתנו רבעים ומחציות אדירות בהגנה.

        החשש הגדול בקליבלנד, לדעתי לפחות, הוא התלות הכמעט מוחלטת בדוולדובה/לברון כמנהלי משחק. בהנחה שאיגודלה שומר על לברון ותומפסון על דוולדובה יהיה קשה מאוד לאחרים ליצור נקודות וקליבלנד תהיה תלוייה בבידודים של אירווינג ו-JR. לא לוקחים ככה אליפות.

        דרך אגב, לא צריך להספיד את הספרס עד שהם מודחים רשמית. הם יכולים עוד לעלות.

    2. רק שהקאבס לא בשיאה. יותר מדי דקות מתות בהגנה, פתיחה מהוססת של רוב משחקיהם.
      אבל היו מספר רבעים שראו שיש להם הילוך נוסף בהגנה, כזה שמרמז על סיכוי לשיפור בהמשך.

      'פרונט קורט נורמלי' – זה בדיוק מה שהיה לאטלנטה ולדטרויט.
      ומה שאין ללוחמים.

      1. אני חושב שדווקא ללוחמים יש אחלה פרונט קורט.
        אבל הוא בהחלט לא מהמצטיינים.
        לשתי הקבוצות יש מקום לשיפור אבל אני חושב שקליבלנד החלה במין תהליך האצה שיגיע לשיאו בגמר.
        אם תשימו לב לשם הם כיוונו כל העונה באמרותיהם.

        1. ללוחמים פרונט קורט בינוני –
          (15 בליגה באחוזי רב' הגנה, 19 בליגה באחוזי רב' התקפה)
          הקאבס כבר פגשו, ועברו, את הקבוצה עם הפרונט קורט הדומיננטי
          (דטרויט – 2 בליגה הן בהגנה, והן בהתקפה)

  4. מאמר בכורה מעולה.
    קשה לי להסכים או שלא להסכים כי לא יצא לי לראות משחקים כבר יותר מחודש ( 🙁 ) אבל מהסטט' היבשות וממה שכן הצלחתי לעקוב בהחלט נראה שלו ולברון הצליחו להעלות את הקבוצה ב-2 רמות כשזה נהיה חשוב. עדיין קשה לראות אותם נוקמים בקרי והקבוצה ההסטורית שלו שם אבל התפאורה לזה מוכנה.

  5. זה לא פשוט לכתוב מאמר בכורה לא משנה באיזה גיל זה קורה. עמדת בזה בגבורה ועשית עבודה טובה. דעתי בנושא ידועה ואין טעם לטרחן אותה. תמשיך לכתוב!

  6. תודה על הטור. מספר הערות:
    1. התובנה היחידה אליה אני מגיע מהסדרה של ג"ס נגד פורטלנד היא שג"ס עד כדי כך חזקה שהיא לא צריכה את הכוכב שלה כדי להדיח את מקום 5 בחטיבה. בטח שלא מגיע למסקנה לגבי חולשה של ג"ס, כשקרי לא משחק ברוב הסדרה וגם מתי ששיחק זה היה בחצי קלאץ, זולת קווצ'ים פה ושם.
    2. לא אוהב את ההתייחסות לצמרת המערב כיחידה אינטגרלית. ההתייחסות הזו משרתת את מי שיודע שג"ס יגיעו לגמר ונוח לו להעלות ספקולציות שסיכויי התממשותן נמוכים מאדץ בכל מקרה, דעתי היא שקליבלנד מסוגלת ואף תנצח הן את OKC והן את ס"א, שלא כהרגלם שיחקו את העונה באינטנסיביות די גבוהה, ומעט חסרים אנרגיות בפלייאוף. לעומת זאת, אני בהחלט חושב שג"ס עדיפה על קליבלנד. ולא סתם עדיפה, אלא משמעותית. אם ג"ס בריאה, אני מהמר על 1:4, רק בגלל שיש בקליבלנד שחקנים שיכולים להתפוצץ בפעם ב… וכן שמבחינת ג"ס הפסד אחד שיעביר את ההכרעה הביתה יהיה "לא נורא", קל וחמר אחרי שבעונה שעברה זכו בחוץ.
    3. לא בטוח בכלל שלברון יעלה עוד את הרמה. את הטון הוא נותן בינתיים בהגנה ועושה זאת מצוין (אם היה שומר ככה בעונה הרגילה, לדעתי, היה נבחר בקלות לחמישיית ההגנה). וזה מה שקאבס צריכה ממנו. למה שאתה קורא "עליה ברמה", קרי שיפור התקפי, תהיה עלות הגנתית. כשאתה עם דלי ושמפארט זה הכרחי. כשאתה עם קיירי ולאב, אתה חייב את לברון כמפלצת הגנתית אם אתה רוצה להשאיר לעצמך סיכוי. אז השיפור שקליבלנד צריכה בשביל לאתגר את ג"ס בגמר (והיא חייבת אחד כזה) יצטרך לבוא מלאב או קיירי. הרשו לי לספיילר לכם – מלאב זה לא יבוא. קיירי הוא הנעלם. התפוצצות התקפית שלו יכולה לעשות משהו, אבל כל דבר שהוא פחות מ-25 נק' למשחק שלו ב-50% אפקטיבי מהשדה ואין על מה לדבר. הניחוש שלי שהוא לא יתקרב לזה (בין היתר כי ההגנה על קרי תעייף אותו וגם תאפשר לו פחות דקות) ולקאבס לא תהיה תפילה.

      1. מה שי' אחת קטנה עושה ..
        אחד שחקן מגניב לכל הדעות , וכנראה יהיה שוב אלוף "המזרח".
        השני, סטף סטפאנוביץ' , גדול שחקני תבל וללא ספק גדול הקלעים שנראו מעולם .
        תהנו חברים מההצלחה בחוף המזרחי.. זה כל מה שאתם תהנו ממנו.
        סטף, דריימונד, קליי והחברים מביאים ת'ריפיט וכבר מוציאים אישורים בעירייה לחגיגות הרחוב של החמש שנים הקרובות .. זה מה שהולך להיות .להיות אז תתרגלו.
        כל עוד הבחור עם הי' האחת וחבריו בריאים, התקרה שלכם היא המזרח ואולי פייט טוב בגמר!
        4-0/4-1 warriors
        Gold Warriors

  7. ההבדל הוא שקרי היחיד שצריך להחביא בהגנה של הלוחמים (אם בכלל. הוא שומר טוב מקיירי. ובכלל, הוא שומר לא שףרע שצריך להחביא רק בגלל חלוקת כוחות שנשמרים להתקפה) בעוד שבקאבס יש עוד שחקן להחביא ואז זה יותר מורגש. בלאט קלט את זה ורצה לשחק מאצ אפ זון אבל השחקנים לא שיתפו פעולה (לפי עדותו של בלאט).

  8. המאצ' אפ זון ממה שאני זוכר הלך טוב מאוד לבלאט באירופה.
    אבל השיטה שונה וזה לא התאים…
    קרי שחקן הגנה לא רע וגם קיירי לא שחקן הגנה כזה נורא.

  9. זה לא שהקאבס ניצחו…. זה שהיריבות הפסידו.
    פחחחחחח….. זה אותו דבר !!!!

    ניתוח מעולה וזיהוי מדוייק של הקבוצות שהעלו את הרמה ואלו שלא.
    רק דוראנט לדעתי עוד לא עובד על כל הבוכנות…..

  10. אם כבר הולכים על השוואה של קבוצת חצי קלאץ' בעונה רגילה ופול גז בפליאוף הייתי משווה את זה לדאלאס מאבריקס של פליאוף 2011.
    דטרויט של 2004 השתנתה במהלך העונה כשקיבלה את ראשיד וואלאס וזה הפך אותה מסתם קבוצה לאלופה בחיבור שהתחזק לקראת הפליאוף.
    ומעבר לזה יש לי תחושה עמומה שאוקלהומה יכולה להיות הקבוצה הזו העונה.

  11. הקאבס באמת הראו שיפור העונה החל מפגרת האולסטאר. למרות זאת לדעתי אנחנו לא רואים מהם שיפור משמעותי מאז תחילת הפלייאוף. קודם כל הם לא נדרשו לשיפור כזה אבל מעבר לכך הסיבה העיקרית לכך שנראה שהיא מנצחת בקלות כל כך היא העובדה שהם קולעים כמעט ב-10% יותר מהעונה הרגילה מאחורי הקשת. חריגה סטטיסטית כזו לא סביר שתחזיק לאורך טווח ארוך של כל תקופת הפלייאוף.
    גם ב35%-40% מהשלוש הקאבס עדיין מועמדים לאליפות. אבל ברגע שאחוזי השלשות ירדו יהיה להם יותר קשה לנצח. כרגע כמעט 50% מהנקודות שלהם מגיעות מהשלוש והם חודרים מעט מאד לצבע וגם עושים שם מעט נקודות. זה מתכון בטוח לקשיים בהמשך. למזלם עומדים לרשותם שני שחקנים להתמודד עם כך – לברון וקיירי.
    בניגוד למה שנכתב כאן ההתקפה של הקאבס עדיין מאד סטטית ומשחקת משחק מאד איטי שהנעת הכדור העיקרית בו היא סביב הקשת. וזו עדיין התקפה עם אחוז גבוה של בידודים (עם עלייה ברורה ביחס לעונה הרגילה).
    הבעיה העיקרית שאיתה קליבלנד יצטרכו להתמודד היא ההגנה המאד חלשה שלהם עד עכשיו. זה כמובן הסתתר יפה מאד מאחורי היעילות ההתקפית המטורפת אבל קשה יהיה להסתיר זאת בהמשך. במיוחד בכל הנוגע לקיירי אירווינג וקווין לאב.
    כל עוד יש לך את לברון בקבוצה אז יהיה לה סיכוי סביר לקחת אליפות אבל מול הווריורס הם יהיו אנדרדוג. בכל מקרה הדיבורים על סוויפ בהחלט נראים לי מוגזמים.

  12. טור נחמד חבר.

    אין ספק, קליבלנד באמת מאוד מרשימה, וכפי שמתו ציין בתגובות בפוסטים אחרים, שומרת טוב גם ברגעים המכריעים של משחקים.

    עם זאת, אני חושב שגולדן סטייט (אם וכאשר) היא פשוט קבוצה הרבה יותר טובה, ועם יתרון הביתיות היא פייבוריטית ברורה מול כל קבוצה אחרת.

  13. לברון ג'יימס הוא אבי אבות הטומאה וקליבלנד היא אב הטומאה מה שאומר שכל מי שאוהד את הקבוצה הזאת נהפך לראשון לטומאה.
    ראו הוזהרתם!

    1. אז זאת הסיבה שאני מקריח, וחרף כל מאמצי הכרס רק תופחת כל הזמן???
      (מגניב! הייתי בטוח שזו גנטיקה גרועה + חוסר משמעת עצמית. אז זהו, שלא. זה בגלל שאני ראשון לטומאה!)

  14. (לא קראתי את התגובות שלפניי).
    אמנם לא נולדתי בקליבלנד (ניו יורק), אבל אשתי כן וכל המשפחה שלה עדיין שם אז ביקרנו אותם פעמיים בשנים האחרונות. אז גם אני הייתי שמח לראות את סוף הבצורת.
    אבל…
    מהמאמר שלך נראה שהכל נהדר אבל זה ממש לא נראה כך.
    ראיתי את הסדרות האחרונות ולא ניתן להתעלם מכך ש:
    א. הם ח-ל-ש-י-ם בצבע. תומפסון יודע לקחת ריבאונדים אבל התקפית קווין לאב לא שחקן פנים ברמה מספיק גבוהה.
    ב. ההגנה שלהם נראית פחות טובה משנה שעברה.
    ג. הם מסתמכים יותר מדי על זריקת ה3 (בגלל שהם חלשים בצבע). כלומר כל האסטרגיה שלהם בנויה על נסיונות חדירה של לברון/קיירי וזה נגמר באחת מ2 דרכים- זריקה לסל או אם ההגנה סוגרת עליהם אז הם מעיפים את הכדור החוצה לזריקה מ3.
    הם יתקשו להתמודד מול אוקלהומה או גולדן סטייט עם החסרונות הללו.

    ולמרות הכל שום דבר לא אבוד, כי הם יגיעו רעננים יותר לגמר ובתקווה גם בריאים יותר. וקליבלנד בריאה יכולה לנצח ג"ס/אוק' שחוקה.

  15. טור מעניין.

    כשמשווים בין היריבות דרך המאזנים שלהן בעונה הרגילה, זה מעט פוגע לדעתי בנקודה הסופית. המקום של העונה הרגילה בדיון יותר קשור בעיניי להרכבים ששוחקו (או לא) ודקות של שחקני מפתח (והגיל שלהם!) – פחות במאזנים ואף כאלה בין הקבוצות עצמן.

    המשחק בפלייאוף הוא פיזי, פחות נשרק ובאופן כללי נשען על מצ׳אפים, וככזה השאלה הראשונה שאשאל את עצמי היא מי תנצח בסדרה של 7 משחקים, בהתבסס על היכולת שהציגו שחקניה עד כה בפלייאוף הנוכחי.

    לדעתי, לא בטוח בכלל שהפיסטונס או אטלנטה היו מנצחות את פורטלנד בסדרה, ולכן ההישג של הלוחמים הוא משמעותי ובייחוד ללא קרי רוב הזמן. להגיד שפורטלנד, קבוצה שסיימה במקום החמישי בזכות ולא בחסד ומתפקדת מעולה מאז הזעזוע בקיץ – בייחוד בפלייאוף – היא קבוצה בינונית? זו בדיוק הסיבה שלילארד לא נבחר לאול סטאר למרות שהוא אול סטאר לכל דבר ועניין. לפעמים אנשים מסרבים להאמין שקבוצה שמנצחת נגד כל הסיכויים היא טובה משום שהיא פשוט טובה.

    אגב, תמונת הראי של זה בצד השני היא קליבלנד, שלדעתי כן משחקת כדורסל נהדר ומנצחת משום שהיא פשוט, ובכן, קבוצה טובה. אבל לפעמים מייחסים את זה לכל מיני נסיבות, בחלקן נכונות, אבל לא עושות צדק עם הקבוצה עצמה והיכולת הטובה שהיא מציגה.

    (לפרוטוקול, הקאבס היא גם ההימור שלי)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט